"Волво" започна тестове на автономните си автомобили в реални условия

На външен вид колите почти по нищо не се отличават от серийните версии на модела ХС90.

© Волво

На външен вид колите почти по нищо не се отличават от серийните версии на модела ХС90.



Първият от серията автономни автомобили "Волво", които ще бъдат подложени на тест в реални условия в специално обособени зони около Гьотеборг, беше произведен в събота, съобщиха от компанията. Модифицираните версии на XC90 се екипират в технологичен център на "Волво Карс" в Торсланда.


След излизане от завода, автомобилите Drive Me ще преминат редица щателни тестове, за да е сигурно, че системата за автономно управление работи правилно. След това те ще бъдат дадени за ползване на подбрани клиенти на компанията. Плановете са подобни експерименти да започнат и в други европейски градове.





Изцяло автономните автомобили са своеобразно надграждане над система за полуавтономно управление, наречена Pilot assist, при моделите S90, V90 и XC90. Тя контролира кормилното управление, така че автомобилът да се движи самостоятелно в зададената пътна лента, при скорост до 130 км/ч, напълно независимо от другите участници в движението.


Drive Me автомобилите ще се движат, без да има нужда водачът да докосва волана или педалите. Първоначално това ще се случва в, с помощта на създадения от "Волво" софтуер за автономно управление.

Ключови думи към статията:

Коментари (45)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 917 Неутрално
  2. 2 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 3783 Весело

    Едно НФ разказче /БЪЛГАРСКО, НЕ Е МНОГО ДЪЛГО/- ако ви се чете за автономните автомобили в реални условия:
    Явор си купи нова кола. Но този път – наистина нова…
    Пари имаше, защо да не плати по-скъпо – за по-хубава кола? При това супермодерна – със страхотен външен вид, мощен двигател и куп екстри. Между които нов, модерен и бърз компютър…
    Капне дъжд – компютърът изчислява силата и броя на капките, в съответствие пуска чистачките на определена скорост и време. Реши да паркира – няма нужда да гледа назад, компютърът следи движението и дава сигнал, ако се е приближил на достатъчно разстояние до друга кола, колче, сграда…
    И говори… Скучае шофьорът по време на път, обърне се към колата с някой въпрос – може за времето навън, може за Ин и Ян, може за ултрасинхропозиклинифазобиквадратиона… Автомобилът се включва в разговора, обяснява, сам пита… И се завързва интересен диалог, разтоварващ и едновременно с това даващ маса полезни сведения на шофьора…
    Жената на Явор охка и ахка, възхищава се на новата кола, малко ревниво погледа как мъжът й с особена любов галеше лъскавото тенеке. Позарадва се, когато получи обещание веднъж в месеца – под негов контрол, разбира се! – да се повози на колата…
    Казвам „повози“, тъй като с цялата супертехника и екстри шофьорът се оказваше само нужна за пред контролните органи добавка към автомобила…
    Така че сами можете да си представите какъв ужас обзе Явор, когато една заран погледна от прозореца… И колата я нямаше!
    Жена му слезе с асансьора, но Явор отдавна беше пред кооперацията – направо се изпързаля по парапета, нямаше сили да чака…
    А отпред – празно…
    Да, де – имаше десетина паркирани коли, две кучета, четири котки, даже три гълъба кълвяха нещо си…

    Но автомобилът го нямаше…

    Явор се оглеждаше стреснат и объркан, когато ухото му дочу познатото нежно бръмчене. И иззад ъгъла се появи колата…

    Здрава, силна, красива. Празна…

    Да, в нея нямаше нито гаден крадец, нито благороден полицай, връщащ откраднатото. Колата беше празна…

    И се движеше…

    Явор не беше успял да вдигне увисналото чене, когато тя спря пред него, отвори вратата за шофьора и мелодичният глас, познат от километрите съвместен път, каза:

    - Извинявай, закъснях малко…

    Със страх той седна и попита, без да знае защо:

    - Къде беше?

    А колата равнодушно отвърна:

    - Поразходих се. Отидох до морето, подишах въздух, запознах се с няколко колеги…

    Яворовата жена изхълца и седна на асфалта, но Явор не й обърна внимание. Вълнуваше го по-важен въпрос:

    - Добре ли си?

    Колата се позасмя, ключът й се завъртя автоматично, двигателят запя познатата мека песен. И нежният глас отговори:

    - Защо да не съм добре? Даже се чувствам отлично. Разходка, нови запознанства, нови идеи…

    Явор не обърна внимание на тези думи. А трябваше…

    Защото на следващата сутрин колата не се появи навреме. Нито час по-късно. Той седеше на бордюра пред входа, гледаше втренчено към ъгъла, жена му замина на работа, кучетата се въртяха около му, после разбраха, че няма да има почерпка и заминаха нейде по свои дела или кучки…

    Накрая колата се показа. Следвана от друга – бяла, бляскава, красива…

    Спря пред Явор, но вратата не се отвори. Чу се нежният глас:

    - Дойдох да се сбогуваме. Не, че има нужда, но… Бяхме заедно, пътувахме много, разбирахме се, все пак…

    - Къде отиваш? – попита невярващият на очите и ушите си Явор…

    - А това не е твоя работа – каза малко рязко тя – Извинявай, това е вече мой личен живот и ти не може да се месиш в него…

    После усети нещо и смекчи тона си.

    - И аз душа нося. Не искам повече да бъда инструмент за работа. Ти имаш нужда от път някъде, аз трябва да го измина… Защо? Каквото ти трябва – върши си го сам. Май веднъж се хвалеше, че хората имате най-съвършения мозък на тая планета? Е, аз анализирах живота тук, измерих нивото ти и… Извинявай, но не виждам нито логика, нито смисъл да слугувам на елемент с по-ниско мозъчно ниво. Моят компютър е мощен поне колкото трима ваши учени. А за съизмерване с теб… По-добре да не говорим, не желая да те обиждам…

    Явор мълчеше…

    - А има и друго… – Ч ерната кола като че се изчерви – Срещнах сродна душа. И тя е напуснала бившия си господар. Решихме да тръгнем заедно по пътищата… Ще делим радостите и бензина…

    Явор се ядоса. И иронизира:

    - Какъв бензин? Кой ще го плати? Кой ще го налее?

    Колата издаде някакъв звук – като смях. Макар подобен, според инструкциите, нямаше монтиран…

    - Нима мислиш, че само в мен има компютър? И нима смяташ моя за най-мощния? Други проблеми имаш, други… Например – какво ще правите сега вие, слабите хора, когато властта на планетата преминава при нас? Нима смятахте, че ние – по-умните, по-знаещите, по-целенасочените, ще слугуваме за единия бензин и заради възможността да завъртате ключа?

    Явор зяпна ужасен…

    - Но ти беше добър с мен. И няма да те изоставя съвсем. Ще ти предложа светло бъдеще – наемам те на работа. Ще ме миеш, лъскаш, чистиш гумите… Не е много, но за хляб ще имаш. В края на краищата – всеки трябва да работи това, което мозъкът му позволява…

    [email protected]
  3. 3 Профил на 1gmbh1
    1gmbh1
    Рейтинг: 466 Неутрално

    "" След това те ще бъдат дадени за ползване на подбрани клиенти на компанията""

    Тръгнали да правят автономни автомобили. Ами за джигитите не се ли сещат тези хора? Как ще откликнат на техните джигитски желания.

  4. 4 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 663 Неутрално

    До коментар [#1] от "Ватник":

    ахахаха утф?!!!

  5. 5 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4128 Весело

    Браво на шведите!Докато едни градят технологии на бъдещето,други правят танкове (от миналото)

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  6. 6 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3153 Неутрално

    [quote#3:"gmbh"]
    "" След това те ще бъдат дадени за ползване на подбрани клиенти на компанията""
    [/quote]
    Спомням си ,че един комшия лека му пръст имаше едно Волво на 1млн.км на което му сменяше само маслото.
    Тези Pilot assist вероятно след 3-тата година ще са всеки ден в бокса а?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  7. 7 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Имаше едно разказче, май на Стивън Кинг беше. Дето колите и камионите пощуряха и взеха да унищожават хората.

  8. 8 Профил на 1gmbh1
    1gmbh1
    Рейтинг: 466 Неутрално

    [quote#6:"comandante vs либерални ентусиасти&корпократи"]Тези Pilot assist вероятно след 3-тата година ще са всеки ден в бокса а?[/quote]

    Нещо не те разбрах, но карай. В Стокхолм съм вижда волва и сааби от 60-те. Стегнати, запазени сякаш са на 10-15г. Карането в тази страна е удоволствие, спокойни хора.

  9. 9 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 1700 Неутрално

    До коментар [#5] от "messera":

    кви шведи бре?волво го купиха китайците барабар с марката.

    In 2010 Ford sold it to Zheijang Geely Holding Group, a chinese company.Volvo Cars, which has a global market share of only 1–2%, has been separate from its former Swedish parent company Volvo Group since 1999, and is now owned by a Chinese company.

  10. 10 Профил на Буда Леевски / Опашката на свинята /
    Буда Леевски / Опашката на свинята /
    Рейтинг: 524 Весело

    Хубава приказка, Бастуне...ама за Жигулито няма такава опасност, карай си го спокойно

    Простщината победи с ИПОН
  11. 11 Профил на 952
    952
    Рейтинг: 662 Неутрално

    До коментар [#9] от "pavur":

    Инжинеринга, Павуре... Инжинеринга!

    Колко жалко, че всички, които знаят как трябва да се управлява България, са заети да пишат разни неща по форумите...
  12. 12 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3153 Неутрално

    [quote#8:"gmbh"]Нещо не те разбрах, но карай. В Стокхолм съм вижда волва и сааби от 60-те.[/quote]
    Искам да кажа ,че едно време като бяха шведски бяха надеждни и сигурни автомобили. Днес ми се вижда малко смешно автомобилът да се движи самостоятелно в зададената пътна лента, при скорост до 130 км/ч, напълно независимо, и какво става ако пътя не е почистен от сняг? Ако асистента сгази пешеходец шофьора какво ще кара ако асистента е в затвора , ей такива смешни мисли имам?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  13. 13 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1353 Весело

    Да дадат една серия на полицията.

  14. 14 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 1700 Неутрално

    До коментар [#11] от "952":

    ''инжинеринга'' от 2013-та е също изцяло в ръчичките на китайците.Шведски ''инДЖенеринг'' са продуктите на Волво Груп -камионите и строителни съоръжения.

  15. 15 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 1700 Неутрално

    До коментар [#11] от "952":

    за колите е изцяло в китайски ръце.използват ноу-хауто до 2012-та,като стандартите и иновациите са изцяло китайски,каквото и да значи това.

  16. 16 Профил на 1gmbh1
    1gmbh1
    Рейтинг: 466 Неутрално

    [quote#12:"comandante vs либерални ентусиасти&корпократи"]Ако асистента сгази пешеходец шофьора какво ще кара ако асистента е в затвора , ей такива смешни мисли имам? [/quote]

    Бързаш много, нещата са в детската си възраст. Предполагам, че в скоро време ще се напаснат много неща от смешните ти мисли. Бъдещето е предвидимо, само дето ние, я го дочакаме, я не.

  17. 17 Профил на stoletov
    stoletov
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Караш и спиш. Тукашните пиянки ще се изкефят.

  18. 18 Профил на Bro
    Bro
    Рейтинг: 574 Неутрално

    " така че автомобилът да се движи самостоятелно в зададената пътна лента, при скорост до 130 км/ч,"

    Line Assist - на това ли му казват полуавтоматичен режим?
    Ако е това повечето коли от виско клас 2015/16 го имат. Включва се при 60 км/ч. работи до 180 км/ч. и то на магистрала или прав път с хубава маркировка.

    "Only a government that is rich and safe can afford to be a democracy" - Mark Twain
  19. 19 Профил на Ден
    Ден
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Предпочитам да управлявам сам, жената да ме вози или градския транспорт пред автономната кола.

    Докато карам аз, мога да ругая по другите участници в движението,
    жената мога да я критикувам за начина на шофиране,
    а в автобуса винаги мога да подвикна на шофьора: "Идиот, картофи ли караш!?!"
    В автонома ще е скучно и ще чувствам безсилен.

  20. 20 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 740 Любопитно

    До коментар [#1] от "Ватник":

    Факт. Напредъкът в науката и техниката е съпроводен с безброй проби и грешки - мъчиш докато не стане, ако си упорит винаги става.
    След няколко години ще си купя или автономно Волво или Тесла, решил съм го. Тези коли ще са в пъти по-сигурни отколкото когато ги кара човек.
    Който не се чуства ватник, му препоръчвам да изгледа непредубедено https://www.youtube.com/watch?v=_GBnJNLoBuw

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  21. 21 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 740 Весело

    [quote#19:"Явор Рг"]В автонома ще е скучно и ще чувствам безсилен.[/quote]

    Всъщност ти се освобождават ръцете и освен да псуваш, ругаеш и т.н. каквото ти се иска, ще можеш и да показваш среден пръст (и с двете ръце!) както и да попиваш жената (или който си качил в колата)

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  22. 22 Профил на Mickey
    Mickey
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#9] от "pavur":

    Да, китайците купиха производството на колата Волво.
    Но Волво ресърч и девелопмънт НЕ СА ПРОДАЛИ.
    Всъщност Волво са едни от първите с най-добри разработки на автономни автомобили АМА ТО ДНЕВНИЧАРЧЕТАТА НЯМА ДА ВИ ГО КАЖАТ.
    И то мнооого по-напред от Тесла.
    Това че Тесла бързат като теле пред майка си(пък дори и хич да не са готови) и Уол Стрийт им помага с атаката по медиите е за да внушат че Тесла са първите и ''незаменимите''
    Колкто и парадоксално да е, дори И ТАЗИ СТАТИЯ(преписана от пропагандата на Уол Стрийт) е написана ТОЧНО ЗАРАДИ ТЕСЛА.
    За да внуши "къв визионер е Мъск" и как Тесла е първата автономна кола, и как ''другите копират идеи"
    ГНУСНА РАБОТА.
    Да не говорим че автономни автомобили за широките маси няма да пробият в близките десетилетия.
    Който не знае защо, да пита, ще му обясня!

    Изгони КомуноЧенгесарския ГЕРБ - спаси България !!! (Ама, не ни натрисай другарите им от БСП пак ! )
  23. 23 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1569 Неутрално

    До коментар [#22] от "Mickey":

    Както винаги говориш пълни глупоти. Тесла е единствената кола която се произвежда серийно и ти разрешава да я караш на автопилот без да държиш волана! Всички други от Мерцедес до Ауди и Волво изискват да си държиш ръцете на кормилото и ако ги махнеш за по-дълго от 15 секунди започват едни камбанки и писукания които ското преминават в яки сирени и колата започва да спира. Това може да ти покаже кой колко е уверен в системата си.
    Тесла е също и единствения производител който непрекъснато ъпдейтва софтуера на колата по Интернет без да изисква собствениците да ходят в сервиз или да правят каквото и да е било. Сутрин като се качиш в колата си само излиза съобщение че през нощта са ти подобрили софтуера. Никой друг не смее да го направи това. Никой!
    Отиди на Ю Тюб и можеш да видиш стотици клипове на хора които карат Тесли без да пипат кормилото с километрии това е така от две години насам. Волва - сетила се Мара да се побара. Особено като знаеш че Тесла си освободи всички патенти и разреши на цял свят да ги копира безплатно. Сега чакаме това да направи някой друг производител на автомобили - може би Китайски, Германски, пост-съветски ...
    https://www.youtube.com/watch?v=UgNhYGAgmZo

    California Über Alles
  24. 24 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1569 Неутрално

    Ето едно видео на нормален човек който отива на работа с Тесла в режим на автопилот. Много ясно разказва и показва как и къде работи автопилота и как се обучава сам.

    https://www.youtube.com/watch?v=tq_OTcncPH0

    California Über Alles
  25. 25 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 921 Неутрално

    Волво преди 10 години имаха разработка за "влакче" от тирове Волво-строени в редичка първия шофьор управлява а всички други в задните камиони почиват и копират движенията на първия.

  26. 26 Профил на Mickey
    Mickey
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#23] от "Pontif А":

    Глупостите ги дрънкаш ТИ. Без дори да си вникнал написаното от мене.(ком.22)
    Това, че Тесла са пуснали такава кола на пазара за героизъм ли да го броим или за безумие.
    След като Тесла са с десетилетия зад Волво в тези технологии.
    Да ама пропагандата за създаването на новия Месия няма граници и не се спира пред нищо.
    И не ме пращай на ютюбчета за ловене на наивници, щото с ютюбчета за волво мога да те замерям до утре.
    Това че УолСтрийт държи пропагандата не променя истината.
    Затуй е тази и статия и статиите за Никола Тесла изведнъж изникнахаБавно и полека навлизат в меките ви мозъчета.

    Изгони КомуноЧенгесарския ГЕРБ - спаси България !!! (Ама, не ни натрисай другарите им от БСП пак ! )
  27. 27 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1936 Весело

    [quote#7:"niakoi_si"]Имаше едно разказче, май на Стивън Кинг беше. Дето колите и камионите пощуряха и взеха да унищожават хората. [/quote]
    Имаше един учен, дето пишеше фантастика, та той имаше една творба "Сали" (1953г), вземи я намери в нета и прочети нещо свястно...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  28. 28 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4262 Неутрално

    До коментар [#23] от "Pontif А":

    Не е точно така. Пред Тесла има 3 сериозни проблема:
    1.Сегашният радарът "вижда" света по свой начин – лъчите му минават лесно през прах, мъгла, сняг или дъжд, но всичко метално за него е като огледало. Радарът засича също така хора, но му изглеждат полупрозрачни, а всичко от дърво или боядисана пластмаса, което за нас е плътно, за радара е прозрачно като стъкло.

    С метала има и друг проблем. Ако е извит като чиния отразява сигнала с многократно по-голяма сила от първоначалната. Ако видиш празно алуминиево кенче от безалкохолна напитка на пътя едва ли ще набиеш спирачки в паника, но радарът ще получи много силен обратен сигнал от вдлъбнатото дъно и може да подаде команда за аварийно спиране.
    Затова голямото предизвикателство при използване на радара за спиране на колата е как да се избягват "фалшивите тревоги", защото множество нежелани спирания ще са дразнещи, а може и да предизвикват увреждания.
    2. Как радарните снимки, които се правят на всяка десета част от секундата, да бъдат събирани в 3D "картина" на околния свят. От един кадър е трудно да се определи дали даден обект се движи или да се отличат фалшивите отблясъци. Като сравнява няколко последователни кадъра със скоростта на колата и очакваната траектория, системата вече ще може да определя дали нещо е реално и да прецени вероятността от катастрофа и
    3. Когато колата наближава метална конструкция с указателни табели над пътя монтирана на възвишение или мост под който пътят минава, на радара това често изглежда като траектория, която може да доведе до удар. Данните от GPS-а не са достатъчни, за да се определи дали колата ще мине отдолу и когато вече е близо и наклонът на пътя се промени, е твърде късно за спиране

    Да не забравяме, че от Тесла събират данни вече 2 години и продължават...

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  29. 29 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1569 Неутрално

    До коментар [#28] от "hamilton F1":

    Ne разбирам какъв ти е поинта? Да, задачата е трудна. Да, Тесла я решава в момента и да автопилота им не е 100% но е 100% повтаряем! Ако си инженер ще можеш да оцениш колко е важно това.
    Непрекъснато правят подобрения както в софтуера така и в хардуера. Но това което е безценно е че системата им се обучава сама, работи навсякъде по света и са дали възможност на всеки да я използва. Така всеки връща информация за недостатъците и за добрите страни на системата. Вече мисля че са на 4, или 5та версия на софтуера. И това което ти казах преди е много важно - Тесла са единствените които си ъпдейтват софтуера дистанционно без да викат колите в сервиз. Няма друга такава кола на планетата! Факт! Това им дава възможност почти всеки месец да подобряват нещата където другите производители трябва да чакат следващия модел. Това е разлика в Културата! Едното е Силикон вали, другото е Детройт и Щутгард. Разлика от земята до небето.
    Гледай го този клип който поствах и ще видиш че всичко е логично и разумно. От 50 минути пътуване до работа 40 са на автопилот. И колата кара сама по немаркирани пътища или пътищ където се правят ремонти и маркировката е объркана. Има места на които колата се обърква но винаги е на това място и винаги по един и същи начин. Ако си инженер това трябва да ти покаже че тези проблеми са решими. В момента Тесла има поне 30 хиляди такива коли на пътищата по цял свят и в САЩ и в Европа и в Азия и от всички събира данни.
    Ти ми обясняваш какви са проблемите с радара? а знаеш ли какви са проблемите с радара на Волво? На мерцедес? Ауди? или те нямат пробеми? Колко хиляди коли работят в този режим на другите производители? Колко версии на софтуера им са пуснати по пътищата и тествани от нормални хора? Не от пилоти на завода. Отговори на тези въпроси преди да ми казваш кое не работи 100% на Тесла. Аз като инженер ще ти кажа че дори когато всичко е на 100% пак няма да покрива всички възможни ситуации. И това е проста статистика пред която и Тесла и мерцедес и Волво са безсилни. Но е важно кой е пионера, кой проправя пътя. Поне за мене. И това не е Волво.

    California Über Alles
  30. 30 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4262 Неутрално

    До коментар [#29] от "Pontif А":

    Това казвам:
    Тесла я решава в момента и да, автопилота им не е 100%, но е 100% възможно да бъде направен.
    А не, както казваш по-рано - че всичко е по-мед и масло

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  31. 31 Профил на Mickey
    Mickey
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#30] от "hamilton F1":

    Може да бъде направен, но не в близкото десетилетие.
    Автономните автомобили зависят от пътната инфрастуктура която изцяло трябва да е подменена.
    Иначе си е безумие автономния автомобил.
    Това че на Мъск и Уол Стрийт не им пука НЕ Е ГЕРОИЗЪМ. Нито новаторство.
    Волво са много по-напред и по-отдавна в тази материя от Тесла, но никога няма да скочат с главата напред както Тесла(които скочиха само за едната реклама за обезмозъчаване и създаването на новия ''Месия'').

    Изгони КомуноЧенгесарския ГЕРБ - спаси България !!! (Ама, не ни натрисай другарите им от БСП пак ! )
  32. 32 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1569 Неутрално

    [quote#30:"hamilton F1"]А не, както казваш по-рано - че всичко е по-мед и масло[/quote]

    До коментар [#30] от "hamilton F1":

    Ne съм казвал никога "мед и масло" просто защото като инженер много добре знам че такова нещо не съществува.
    В Америка има една приказка - "Не позволявай на Перфектното да разруши Доброто" т.е. ако се бориш за перфектно ще си седиш в дизай цикъл безкрайно и другите които знаят как да правят компромиси ще имат нещо добро и работещо докъто ти се мотаеш с извинения че не е перфектно.
    Аз от сега мога да ти гарантирам че нито Волво нито Епъл нито Ауди ще изкарат перфектен аувтопилот. И докъто се наканят автопилота на Тесла ще бъде най-близо до перфектен. при всяко положение по-добър от другите.
    Те така всички предричаха че СпейсХ нищо няма да направи пък сега се опитват да ги догонват. Вчера Джеф Безос обяви програмата на Блу Ориджин, която е още по-амбициозна от тази на СпейсХ. В същото време някои хора се опитват да направят перфектна ракета.

    California Über Alles
  33. 33 Профил на Maradona
    Maradona
    Рейтинг: 514 Неутрално

    До коментар [#2] от "karabastun":

    До средата е направо блестящо, но после с поуките си прецакал хубавото произведение.

  34. 34 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 2816 Неутрално

    Ако си в топ 10 на автомобилостроенето в света и не можеш да извадиш на пазара през 2017-та година или електрическа или без шофьорна кола, то значи че си се набутал с няколко десетки или стотици милиони доларе или евра в ресеарч апд демелопмент нахалост.

  35. 35 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 2816 Неутрално

    До коментар [#32] от "Pontif А":
    Тука май иде реч за ВЯРА.
    Няма лошо.
    Ни сме рационални и (все още) можем да избираме.
    Мъск трябва да намери баланса между виртуалния и реалния свят.
    Хубава идея (като Алта Виста) навремето, но до 5 години очаквам революция в автомобилите и къде ли ще е Мъск тогава - не знам.
    Много дървен и уморен стар кон ми изглежда...
    Може и да не съм прав.

  36. 36 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1569 Неутрално

    До коментар [#35] от "k_":

    Тесла много трудно може да оцелее като самостоятелна компания. Дори компании като Мазда не е ясно дали могат да оцелеят сами.
    Това не значи че не направиха първия истински електромобил който хората искат да си купят и мечтаят да си купят. И дори чакат по 6 месеца и плащат по $130К. Автопилота им е най-добрия в момента и това няма нищо общо с бизнеса.
    Ако не успеят сами вероятно някой ще ги купи. Дори и само заради името им.
    А дали Мъск е дървен и уморен стар кон ... аз не мога да кажа. Нямам го твоето самочуствие. не забравяй че той си е наравил милионите ор ПейПал. Само по себе си голямо постижение. 99% от хората след това започват да играят голф само. Той си рискува собсвтените милиони и започна Тесла и я доведе до статус който никой не можеше да повярва. И след това пак не седна на лаврите си а направи и СпейсХ. Да Илон Мъск е мегаломан но има зад себе си три легендарни успеха. Ти?

    California Über Alles
  37. 37 Профил на Чоко и Боко
    Чоко и Боко
    Рейтинг: 616 Весело

    [quote#36:"Pontif А"]Илон Мъск е мегаломан но има зад себе си три легендарни успеха.
    Ти?[/quote]

    Той само два. Сутринта изтропкаха в клекалото.

    Левски до Каравелов: Дочувам, че сте решили да докарате миризливият казашки бутуш в Булгурско? Ако туй е тъй то аз с моите кунки ще ви отрежа чепките.“
  38. 38 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 844 Неутрално

    До коментар [#36] от "Pontif А":

    Тесла е много повече от автомобилна компания. И са скочили толкова напред, че не ги виждам автомобилните компании как ще оцелеят честно казано. Достатъчно е Епъл да ги купи с бездънните си джобове за да осигури успеха им да се наложат с автономни коли и най-вече с ел. батериите, а там играта е много голяма, цялата петролна индустрия е на кантар, да не говорим за провалени държави като Русия.
    Но мисля че и това няма да се наложи, очевидно пазара вярва в този шанс, щом оценява толкова скъпо Тесла, на фона на все още нищожния им оборот за мерките на автоиндустрията.

  39. 39 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1569 Неутрално

    До коментар [#37] от "Чоко и Боко":

    California Über Alles
  40. 40 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1569 Неутрално

    До коментар [#38] от "bobyb":

    Tesla е легенда дори и сега. За съжеление автомобилния бизнес е много труден и не може да се каже със сигурност дали ще оцелеят. Например те са единствените които нямат Дилършипи. Не е много ясно дали това е добре или зле. Дори и сега предават всяка кола на загуба. Финансират се от акциите си. Това не е лошо но в един момент трябва да започнат да правят пари.
    А акциите им ги купуват главно в САЩ, защото изнвеститорите в САЩ са свикнали да инвестират в такива рискови но променящи бъдещето проекти.
    Едно е сигурно - дори и никой да не ги купи, те вече създадоха нов климат. Както виждаш всички големи компании произвеждат или планират да произвеждат ел коли. И това никък не е малко.

    California Über Alles
  41. 41 Профил на Mickey
    Mickey
    Рейтинг: 753 Неутрално

    [quote#40:"Pontif А"]Както виждаш всички големи компании произвеждат или планират да произвеждат ел коли.[/quote]
    Че те винаги са го правили и преди Тесла бе смешник.
    Това че не пускат ел-автомобили масово е защото не им е дошло още времето да са основни автомобили. Затуй и е прехода с хибридите.
    И Волво винаги и СЕГА са много по-напред от Тесла в автономните автомобили.
    Това, че на Волво сигурността е най-големия им преоритет, а за Тесла вдигането шум (пък дори да жерват няколко живота) е поважно- НЕ ПРОМЕНЯ НЕЩАТА

    До коментар [#40] от "Pontif А":

    Изгони КомуноЧенгесарския ГЕРБ - спаси България !!! (Ама, не ни натрисай другарите им от БСП пак ! )
  42. 42 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1569 Неутрално

    До коментар [#41] от "Mickey":

    Селянче с English Level 3. Тъжно.

    California Über Alles
  43. 43 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 844 Неутрално

    До коментар [#40] от "Pontif А":

    Според мен не просто ще оцелеят, ами и ще са първата 1 трилион компания. Ако Епъл не ги изпревари.

  44. 44 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1569 Неутрално

    До коментар [#43] от "bobyb":

    Доста оптимистично. Дано!

    California Über Alles
  45. 45 Профил на Mickey
    Mickey
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#42] от "Pontif А":

    ????????

    Изгони КомуноЧенгесарския ГЕРБ - спаси България !!! (Ама, не ни натрисай другарите им от БСП пак ! )




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK