Електрическият скутер на БМВ удължи пробега и прибави мощност

Електрическият скутер на БМВ удължи пробега и прибави мощност

© БМВ



Електрическият скутер на БМВ C evolution беше представен през 2012 година, но четири години по късно, на автосалона в Париж ще дебютира с обновена визия, удължен пробег и повишена мощност, съобщиха от компанията.


Стандартната версия ще иминава до 100 километра, а изпълнение с разширен обхват до 160 километра. Това става възможно с използването на батерии с капацитет до 94 амперчаса, при 60 за стария модел.

Максималната скорост на версия с разширен обхват е 129 км/ч.

© БМВ

Максималната скорост на версия с разширен обхват е 129 км/ч.


В същото време стандартният кабел за зареждане от електрическата мрежа е с по-компактни размери. Не е без значение и подобрената рекуперация на енергия при движение по инерция и спиране.


Новият БМВ C evolution Long Rage разчита на мощност от 26 конски сили, което е с 11 к.с. повече от тази на предходния модел. Версията, която може да се кара в Европа с категория А1, генерира 15 конски сили и предлага пробег от 100 км.


При своеобразния фейслифт на C evolution са добавени нови разцветки и богат набор от светодиодни светлини. Мотопедът има няколко режима за каране, асистент за движение назад и асистент за предаване на въртящия момент към водещото колело.

Електрическият скутер на БМВ удължи пробега и прибави мощност

© БМВ


Добавени са и нови графики към централния тунел на версията Long Range. Новият БМВ C evolution вече се предлага в Германия, Франция, Италия, Испания, Великобритания, Швейцария, Австрия, Холандия, Белгия, Люксембург, Португалия, Ирландия и Китай, като предстои да бъде представен и в САЩ, Япония, Южна Корея и Русия.
Гамата от електрически модели на БМВ - i8, C evolution и i3 (от ляво на дясно)

© БМВ

Гамата от електрически модели на БМВ - i8, C evolution и i3 (от ляво на дясно)

Ключови думи към статията:

Коментари (34)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5704 Неутрално

    някакви цени ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4472 Весело

    [quote#1:"КМЕТ В СЯНКА"]някакви цени ? [/quote]
    Ще стане същото както
    с мобилните телефони
    Много скъпи в началото.
    Само по-заможните мутри
    можеха да си ги позволят
    Сега са по джоба дори на
    безработните и клошарите...
    Това да се чува !!!
    Нефто-газовите рентиери
    ще ритнат камбаната
    под сладкото жужене
    на електро мобилите и
    електро скутерите.....

  3. 3 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1741 Неутрално

    Петроладжиите тихичко приплакват. Ама така е, като започнеш да взимаш скъпо на умни хора, те ти намират цаката. 123 $ за барел даже им беше евтино.

  4. 4 Профил на pipon
    pipon
    Рейтинг: 444 Неутрално

    За съжаление не отписвайте все още ''петроладжиите'' . И мен не ме кефят , но големите хафтомобилни и други компании изскачат на пазара с много интересни инженерни решения.
    Бош например вече експериментира с директно впръскване на вода в цилиндрите. ( нищо ново , впрочем ) Бъдещето ще бъде на електрически хафтомобили , захранвани от изключително ефективни и екологични двг - генератори с много висок коеф. на преобразуване и нисък разход

  5. 5 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3402 Неутрално

    "...Мотопедът има няколко режима за каране, асистент за движение назад..."
    А защо не и за настрани? Или и това е една "концептуална", чиято цел е на, вижте к'во можем, а не колко ще продадем. И сигурно цената на скутера ще е колкото на БМВ 1

  6. 6 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1741 Весело

    До коментар [#4] от "pipon":

    Ние тва бошовото отдавна го знаем. Ние отдавна усетихме, че колите в България вървят повече от тези на запад и това е благодарение на бензинджииниците, те първи въведоха тази иновация, да сипват вода в горивото ни.

  7. 7 Профил на еморето
    еморето
    Рейтинг: 450 Неутрално

    И кое е качествено новото при BMW? Удължен пробег заради доста по-големи батерии. Така няма да бият скоро двг-тата.

  8. 8 Профил на The_Curious
    The_Curious
    Рейтинг: 838 Неутрално

    Петроладжиите не ги отписвайте, бензина за леките коли е съвсем малък процент от използваемостта на петролните продукти. Всичкото найлони, бои, гуми, други химически продукти, се произвеждат от/с петролни съставки и делът им е много по-голям от бензина. При горивата далаверите са другаде, например местното законодателство, което защитава монополното положение на сигурно единствената губеща (или работеща на нула) рафинерия в света.
    А по темата - моторетката е яка и идеална за града. Не замърсява въздуха, пробега и е достатъчен, може да се шерва под наем градско (като велосипедите), може да се паркира на много повече места от автомобил.

    Nothing else, but more or less the bitter truth!
  9. 9 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#8] от "The_Curious":

    Ама защо пишеш такива глупости :))

    Ето ти една статистика - http://www.statista.com/statistics/307194/top-oil-consuming-sectors-worldwide/

  10. 10 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3402 Неутрално

    "...5 години след лансирането на своя първи електрически автомобил, Renault, пионер в областта на електрическите автомобили и европейски пазарен лидер, предаде ключовете на 100-хилядния си електромобил - Renault ZOE, продаден на г-н Асмунд Гилебо, 41-годишен норвежец. За да извлече най-доброто от своето ZOE, той получи 5-годишен договор за презареждане от Fortim, както и 100 000 минути презареждане от Grønn kontakt, два местни енергийни доставчика.

    През първата половина на 2016, Renault е продал над 15 000 електрически автомобила (без Twizy), ръст от 32% спрямо предходната година. Този успех затвърждава лидерската позиция на Renault на пазара в Европа, особено за лекотоварни автомобили. Един на всеки четири електромобила, движещ се по европейските пътища, е Renault. Във Франция половината от електромобилите са Renault. Основните пазари на Renault за електрически автомобили са Франция, Норвегия, Великобритания и Германия.
    Най-продаваният електромобил в Европа е ZOE с над 23% пазарен дял. При лекотоварните Kangoo ZE е лидер за трета поредна година.
    Renault намаляват дела на дизеловите си автомобили...."

  11. 11 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 1160 Неутрално

    [quote#1:"КМЕТ В СЯНКА"]някакви цени ? [/quote]
    15 хиляди евро.

  12. 12 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1239 Неутрално

    До коментар [#11] от "Virgin":

    Е това ми се струва множко, за тези пари можеш да си вземеш чисто ново Харли.

  13. 13 Профил на Зарзават
    Зарзават
    Рейтинг: 340 Весело

    15 хиляди евро,хахах средният българин за толкова пари ще си купи 5 коли бе.

    Христо Иванов за Народната Република: "жълтопаветната, самонарекла се демократична, общност, която сега сама драматично обявява, че не става за чеп за зеле".
  14. 14 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4472 Весело

    [quote#13:"Зарзават"]15 хиляди евро,хахах средният българин за толкова пари ще си купи 5 коли бе.[/quote]
    5 коли НА СТАРО искаш да кажеш.

    Дето само с преразхода на бензин

    ще те увътрят с още толкова

    само за 1 петилетка

    Колкото и да крякате,бъдещето е

    на електромобилите.

    Бог да прости Държавите-Бензоколонки

  15. 15 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3402 Неутрално

    [quote#5:"historama"]И сигурно цената на скутера ще е колкото на БМВ 1 [/quote]
    15 000 евро.
    Е, малко съм се поувлякъл. По-евтино е от БМВ 1.

  16. 16 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4472 Неутрално

    [quote#12:"deymus"]Е това ми се струва множко, за тези пари можеш да си вземеш чисто ново Харли. [/quote]
    И скутера е с цена като НОВ
    Впрочем,подобни диалози биха могли
    да се проведат и на тема - бойлери
    и легени за къпане.
    Някой по-придирчив може да възрази
    че с парите за 1 бойлер може да си
    купи позлатен леген за къпане.
    Тук въпросът е за технологичния
    прогрес,който е необратим.

  17. 17 Профил на Boicho Stankov
    Boicho Stankov
    Рейтинг: 207 Неутрално

    До коментар [#11] от "Virgin":
    Доста висока цена. Електрическият кросов КТМ (също 160км) е 11350 евро.

  18. 18 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3402 Неутрално

    [quote#16:"Hawaii"]И скутера е с цена като НОВ [/quote]
    Само че този скутер е с възможности за градска моторетка (100 км пробег), но с характеристики за скутер от много висок клас, нещо като БМВ петица при колите. Имам чувството, че германците ни казват какво могат да конструират, но нямат никакво желание да преструктурират производството си.

  19. 19 Профил на Зарзават
    Зарзават
    Рейтинг: 340 Неутрално

    До коментар [#14] от "Hawaii":

    Колко процента от целият пазар на автомобили в България са продажбите на нови коли!? 5% или по-малко!?

    Христо Иванов за Народната Република: "жълтопаветната, самонарекла се демократична, общност, която сега сама драматично обявява, че не става за чеп за зеле".
  20. 20 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2257 Неутрално

    Цяла Азия е пълна с електрически скутери с пробег около 35км. Вдигат около 60км/ч. Много са евтини, под $1500. Което ми се струва по-практично за града. В София ще караш цял ден и няма да можеш да навъртиш 35км. Зареждат се за 4, 5 часа.

    California Über Alles
  21. 21 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 989 Неутрално

    Хубаво скутерче, но за тези пари
    можеш да си купиш нова кола !!!

  22. 22 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3402 Неутрално

    [quote#19:"Зарзават"]България са продажбите на нови коли!? 5% или по-малко!? [/quote]
    Това е резултат на фискалната политика у нас, която облагодетелства вносителите на употребявани коли у нас. Гарантирано от ГЕРБ.
    А вносът на употребявани автомобили е най-добрата формула за легализиране на парите от сенчестия сектор (проституция, дрога)

  23. 23 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3402 Неутрално

    "...При своеобразния фейслифт на C evolution са добавени нови разцветки и богат набор от светодиодни светлини..."

    Германска му ти работа!
    1. Фейслифт на нещо, което не знаем дали е било комерсиаризирано?
    2. Богат номер от светодиодчета - нещо като коледна елха, за Дядо Коледа. А дали са му сложили нещо далеч по-практично от разните му "асистенти"? Напр. АВS ? Нещо много необходимо за добро спиране на скутера!

  24. 24 Профил на Зарзават
    Зарзават
    Рейтинг: 340 Неутрално

    До коментар [#22] от "historama":

    Я кажи българина с какви пари ще купува нови коли, да припомня средната нетна заплата в страната е 750 лева или 375 евро. Колко струва една нова кола среден клас!? Поради това над 95% от пазара е на коли втора употреба.

    Христо Иванов за Народната Република: "жълтопаветната, самонарекла се демократична, общност, която сега сама драматично обявява, че не става за чеп за зеле".
  25. 25 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3402 Неутрално

    [quote#24:"Зарзават"]Я кажи българина с какви пари ще купува нови коли, да припомня средната нетна заплата в страната е 750 лева или 375 евро.[/quote]
    Сложно "пич", много сложно! Преди 2 дена до яз. Копринка имаше сборище на една много специална категория булгаристанци. Показаха една агитка, която крещеше с пяна на устите против санкциите на ЕС срещу Россия!
    Втора агитка яростно скачаше върху знамената на НАТО и ЕС.
    Не видях третата агитка (не може да е липсвала) да крещи с кръвясали очи мигновено да изплатим 620 млн евро на гладните двойни освободители.
    Ами как да ти обясня, че с такива идиоти ще сме най-бедните велитния клуб на света - ЕС?

  26. 26 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 464 Неутрално

    До коментар [#4] от "pipon":

    Това за което говориш може да се осъществи с газови турбини, но не и с ДВГ. Максималният теоретичен КПД на ДВГ доколкото си спомням беше 29%.

  27. 27 Профил на оstavime
    оstavime
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    15 000 хил. Евро.
    Луд народ!

    Съсипахте коментарите в сайта с новата визия!
  28. 28 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1767 Неутрално

    [quote#16:"Hawaii"]Тук въпросът е за технологичния
    прогрес,който е необратим.[/quote]

    Да, ама не: " Първите прототипи на електрически коли са били създадени още през 1835 г.[6] Електрическите автомобили са популярни в края на 19 век и началото на 20 век, докато напредъкът в технологиите на двигателите с вътрешно горене и масовото производство на евтини бензинови автомобили довеждат до спад в използването на електрически транспортни средства".
    Докато енергоемкоста на батерията е на порядък по-малка от тази на бензина, електромобилите нямат шанс да се наложат.

    Eddie lives... somewhere in time!
  29. 29 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 487 Неутрално

    [quote#20:"Pontif А"]В София ще караш цял ден и няма да можеш да навъртиш 35км.[/quote]

    Ех, като започнете да плямпате изобщо не се усещате! От Надежда до Младост 4 например са към 16км, т.е. ако живееш в Надежда и ходиш на работа в Бизнес Парка тези 35км пробег освен да си ги носиш под мишница друго не виждам. И това е пример избран напосоки върху картата на София...

    Или ще излезеш с номера как отиваш на работа и там го включваш да се зарежда? И като станете 100 такива скутера ще е "фееерично", нали?

  30. 30 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 487 Неутрално

    Интересно, че не споменават колко всъщност тежи този "скутер", защото 20-30кг в повече на мотор/скутер не е същото като 200-300кг в повече на кола?

  31. 31 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 406 Неутрално

    До коментар [#29] от "krasi_kara":

    Имах такъв скутер. Китайски с оловни батерии. Дори преди да се повреди едната изминаваше поне 40 км в София.
    Е, един път забравих да го заредя и малко преди да стигна в офиса престана да вози по нагорнище, после и на равно, та трябваше да му помагам с крака... Но стигнах!
    Като повечето китайски стоки, не изкара много...

  32. 32 Профил на testimone
    testimone
    Рейтинг: 284 Неутрално

    Всичко е чудесно, даже цената приляга (за средния европеец, не за нас, тук и 5000Е са ни много), обаче тръпки ме побиват кто си помисля колко са безшумни тия скутери. Тези с ДВГ поне пърпорят и си нащрек да видиш откъде ще изкочи. Може би електрическите трябва да издават изкуствено генериран звук от двигател.

  33. 33 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 406 Неутрално

    До коментар [#32] от "testimone":

    Няма да повярвате, но, дори когато ме виждаха, че се приближавам, не можеха да осмислят, че се движа към тях и то бързо... Дори когато използвах клаксона, се стряскаха, но пак не можеха да възприемат, че скутерът се движи, но не бръмчи. Оглеждаха се за коли и не се пазеха.
    А иначе нямаше никакъв шанс да ме чуят, ако ги приближавах в гръб. Самият мотор шуми по-малко от гумите.

  34. 34 Профил на testimone
    testimone
    Рейтинг: 284 Неутрално

    [quote#33:"tie_interceptor"]Няма да повярвате, но, дори когато ме виждаха, че се приближавам, не можеха да осмислят, че се движа към тях и то бързо... Дори когато използвах клаксона, се стряскаха, но пак не можеха да възприемат, че скутерът се движи, но не бръмчи[/quote]

    Доста образно, хаха. Самият аз веднъж почти легнах на предния капак на един Приус. Изобщо не се съмнявам, ще ни трябва може би поне едно поколение, за да се промени асоциативния модел "лек автомобил/мотор - шум от ДВГ - мирис на изгорели газове".





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK