Грандиозен скандал в китайската индустрия за производство на електрически превозни средства

Електромобили чакащи експедиция в двора на завод за коли в град Ксингтай в североизточната провинция Хъбей.

© Reuters

Електромобили чакащи експедиция в двора на завод за коли в град Ксингтай в североизточната провинция Хъбей.



Бележещата непрекъснат ръст китайска индустрия за производство на електрически превозни средства е разтърсена от грандиозен скандал, след като пет компания бяха глобени за непроизведени автобуси, за които са прибрали държавни субсидии, съобщи "Фокс нюз". Уличените фирми са взели неправомерно над 1 млрд. юана държавна помощ (около 120 милиона долара). Парите трябва да бъдат възстановени незабавно, като отделно се дължи и глоба в размер на половината от субсидията.


В момента министерството на финансите на Китай проверява за подобни злоупотреби още 90 компании. Според слуховете сред тях са Chery, Geely, притежаваната от правителството Shanghai Automotive Industries Corp, Beijing Automotive Industries Corp и дори концерни като "Хюндай" и "Нисан".


Амбициите на ръководството на Китай е страната да се превърне в световен лидер в производството на електрически превозни средства и системи за използване на енергията от слънцето, вятъра и други алтернативни енергийни източници. Успехът на тази мисия е ключов, за да бъдат открити добре платени работни места и да се гарантира икономически растеж.




Субсидии за 5 млрд. долара за шест години


В преследване на целта комунистическото правителство използва стимули, като производители на електрически автобуси например разчитат на субсидия от до 76 хиляди долара, а тези на коли на ток - до 7500 долара. По данни на финансовото министерство на Китай за периода 2009 - 2015 година държавата е дала над 5 млрд. долара субсидии на производители на електрически превозни средства. Отделно градове като Шанхай и Пекин опрощават т.нар. такса номер, която стига до 15 хиляди долара, на купувачи на коли на ток.


Благодарение на тези непазарни методи за стимулиране на електрификацията на автопарка през миналата година Китай изпревари САЩ като най-голям пазар на електрически превозни средства.


Според секретаря на Китайската асоциация на автомобилните производители Ху Янхуа скандалът със субсидиите няма как да не се отрази на развитието на производството на електрически превозни средства. В същото време в правителствено съобщение се подчертава, че контролът върху получаващите субсидиите ще бъде затегнат.


Прибрани 40 млн. долара и нито един рейс на ток


Към момента измами са възможни, тъй като производителите имат право на субсидии за частите, които ще вложат в електрическите превозни средства. Това е позволило на компанията Gemsea Bus Manufacturing Co., със седалище в град Сужу, намиращ се близо до Шанхай, да прибере 261 млн. юана публични средства (около 40 млн. долара), без да произведе нито един електрически автобус.


Най-големият бенефициент на екосубсидии King Long United Automotive, също със седалище в Суджу, е получил 520 млн. юана (80 млн. долара), а неговият изпълнителен директор направи опит за самоубийство, след като стана ясно, че са произведени доста по-малко от планираните електрически автобуси.

Коментари (45)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 708 Неутрално

    Китай вървят напред защото успяват да възпрат КРАДЕНЕТО на държавна пара.

  2. 2 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 761 Неутрално

    То туй е като яденето и зелника. Щом някой дава, ще има и кой да взема....

    @)----,--'--
  3. 3 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 2004 Неутрално
  4. 4 Профил на xyha
    xyha
    Рейтинг: 697 Неутрално

    Китайците си имат държава . При тях 120 мл. са много а при нас 1млрд покрай централата ни се виждат малко .

  5. 5 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1354 Любопитно

    И в Китай ли пипат крадльовците по-добре от нас?

  6. 6 Профил на BG Territory
    BG Territory
    Рейтинг: 1983 Неутрално

    До коментар [#1] от "gembirdkz":

    Очевидно не успяват кой знае колко...

    A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchett
  7. 7 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 798 Неутрално

    "Най-големият бенефициент на екосубсидии King Long United Automotive, също със седалище в Суджу, е получил 520 млн. юана (80 млн. долара), а неговият изпълнителен директор направи опит за самоубийство,"

    де да беше така и с нашите корумпирани политици/чиновници и престъпни бизнесмени

    Евроатлантида
  8. 8 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2921 Неутрално

    King Long United Automotive <- най-после някой да дойде с готино име за автомобилостроител!

  9. 9 Профил на tri
    tri
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Дребни сумички някакви, че и в затвор ще лежат дори. Вече ми е ясно защо не правим електромобили.
    Друго си е еврофондове за селски стадиони, площади и къщи за гости.

  10. 10 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 798 Неутрално

    До коментар [#6] от "BG Stability":

    разликата е че там като те хванат се уреждаш със смъртна присъда, а тук като те хванат останалите умират от завист

    Евроатлантида
  11. 11 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 698 Неутрално

    До коментар [#1] от "gembirdkz":

    Интерсувал ли се колко са лошите кредити в Китай? А знаеш ли, че Китай правят държавна банка, на която да бъдат прехвърлени лошите кредити?
    Отделно от това се поинтересувай от процента на компаниите, които са собственост или се управляват от партийни функционери (не просто партийни членове).
    Като имаш всички отговори, можеш да споделиш дали не виждаш крадене в огромни мащаби.

  12. 12 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1399 Неутрално

    [quote#5:"charlesdegaulle"]И в Китай ли пипат крадльовците по-добре от нас?[/quote]

    Тук пипат ли ги? Които трябва да ги пипат са най-големите бандити.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  13. 13 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3833 Неутрално

    Благодарение на тези непазарни методи за стимулиране на електрификацията на автопарка през миналата година Китай изпревари САЩ като най-голям пазар на електрически превозни средства. "
    гарантираната цена за изкупуване ток от ВЕИ , Марици ... е дългата ръка на пазара , а субсидиите за селско стопанство и съхранение са член първи от учебниците

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  14. 14 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5968 Неутрално

    Сигурно и софийските дизелаци са отчетени в Китай като електрически с подписите на корумпетата в ЦГМ. Няма да се учудя.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  15. 15 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 761 Неутрално

    [quote#11:"sasoss"]Китай правят държавна банка, на която да бъдат прехвърлени лошите кредити[/quote]
    Я ми обясни как се прехвърлят лоши кредити и какъв ефект се търси с това?

    Защото един кредит виси в актива на банката като вземане и в пасива като депозити/капитал/печалба. Ако извадиш лош кредит от актива, то трябва или да извадиш от пасива (загуба) или да сложиш нещо друго в актива (продажба на вземане). Във втория случай говорим за колекторска банка, която евентуално да събира нещо от лошите кредити, която ако ще плати реални суми за изкупените лоши кредити, то си е държавна субсидия отвсякъде. На практика вместо вложители и собственици да пият една студена вода с лошите кредити, то това ще направи държавната банка, демек данъкоплатците. Не че не сме го гледали вече, но все пак...

    @)----,--'--
  16. 16 Профил на Зарзават
    Зарзават
    Рейтинг: 352 Весело

    120 милиона били грандиозен скандал за втората икономика в света!? Това някакъв виц ли е!?

    БВП на Китай 2016 ще е 11383 милиарда долара, този на България ще е 49 милиарда. Тази сума за Китай е колкото половин милион долара за България. Е че ние този половин милион долара го губим за 3 дена само от лихвите към Росатом.

    Христо Иванов за Народната Република: "жълтопаветната, самонарекла се демократична, общност, която сега сама драматично обявява, че не става за чеп за зеле".
  17. 17 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2894 Неутрално

    Че в коя комунистическа държава отчетите не се правят главно като се гледа тавана и да се изкара печалба? И ръстът им на БВП е така отчетен!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  18. 18 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2894 Неутрално


    [quote#1:"gembirdkz"]Китай вървят напред защото успяват да възпрат КРАДЕНЕТО на държавна пара.[/quote]
    Китай вървят напред защото плюнчат молива като правят отчетите!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  19. 19 Профил на Филателист
    Филателист
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Истината е във възобновяемите източници.
    Китай ще забие най-много пирони в ковчега на зависимите от петрола държави. Тези хора са изключително предвидливи и работливи. От бедна земеделска страна станаха водеща икономика.

  20. 20 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11024 Неутрално

    Кражбите и субсидиите вървят ръка за ръка и не зависят от начина на управление на държавата

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  21. 21 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3576 Неутрално

    120 милиона долара на 1,5 млрд население са скандал. Тук да почваме ли по списък с издънките и цените срещу тях, само където населението е 7 милиона.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  22. 22 Профил на bellend
    bellend
    Рейтинг: 490 Неутрално

    За какво е глъчката? Elon Musk - от 2008 до сега - е "усвоил" US$5 bn пряко само от фед. п-во (без всички други субсидии, данъчни облекчения и пр. от щати, минципалитети, и таx credit за всяка Tesal S от US$7,500), а Тesla сега е толкова губеща, колкото и през 2008.

    Невада му обеща US$1.5 bn за завод за батерии в Рино.

    LATimes с пълен списък на облагите от данъкоплатци за този финансов гений:

    http://www.latimes.com/business/la-fi-hy-musk-subsidies-20150531-story.html

  23. 23 Профил на nqma zna4ka koi
    nqma zna4ka koi
    Рейтинг: 825 Неутрално

    Китай имат всичко необходимо на територията си за да развиват този отрасъл, а също и пари за да го дотират докато стане икономически изгоден...

  24. 24 Профил на Долен лев педал
    Долен лев педал
    Рейтинг: 237 Любопитно

    А айдуците няма ли да изквичат в медийте,че това е политическо решение!?
    Или в Китай, такива номера не минават!?

    Когато един глупак върши нещо,от което се срамува,той винаги твърди,че това е негов дълг.
  25. 25 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1661 Неутрално

    В китайските градове проблема с екологията е голям, самият климат е кофти и субсидийге са напълно оправдани.

  26. 26 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4586 Любопитно

    До коментар [#3] от "Хи-хи":

    ++++++++++++++++++++++++++++
    ....................или разстреляни за назидание................-

  27. 27 Профил на etar
    etar
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Грандиозен скандал за 120 млн. $. А какво да кажем не с КТБ за 4 млд. При това Китай е втора икономика в света. Сега схващате ли размерите на мафията в България.

  28. 28 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 831 Неутрално

    До коментар [#22] от "bellend":

    глъчката е затова че за разлика от Musk. който е изпълнил всички условия за заемите и субсидиите и реално произвежда коли и изстрелва ракети, китайците са взели парите без нищо насреща.

    Невада не само му обеща 1.5 млрд, ами и на колене му се молеше да си построи фабриката за 5 млрд в рино. И фабриката се строи по план и вече произвежда първите батерии. В Америка дали я знаят приказката за зелника? Ти знаеш ли я?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  29. 29 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4549 Любопитно

    "Уличените фирми са взели неправомерно над 1 млрд. юана държавна помощ (около 120 милиона долара). Парите трябва да бъдат възстановени незабавно, като отделно се дължи и глоба в размер на половината от субсидията."

    Това са смешни пари за богата държава като Китай, но е радващо, че правителството ги е хванало на време измамниците и, че те ще бъдат глобени солидно. Това ще им е за урок!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  30. 30 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4549 Любопитно

    "Амбициите на ръководството на Китай е страната да се превърне в световен лидер в производството на електрически превозни средства и системи за използване на енергията от слънцето, вятъра и други алтернативни енергийни източници. Успехът на тази мисия е ключов, за да бъдат открити добре платени работни места и да се гарантира икономически растеж."

    Добре са се ориентирали китайците. В производството на системи, части и елементи за ВЕИ са номер едно в момента. В производството на електрически коли са на второ място, но е въпрос на време и там да заемат водещото място.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  31. 31 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4549 Любопитно

    [quote#17:"lz2"]И ръстът им на БВП е така отчетен! [/quote]

    И колко тогава е истинския им ръст умнико икономико!?

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  32. 32 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4549 Любопитно

    До коментар [#18] от "lz2":

    Смешко, СТО, МВФ, ООН и много още други организации също признават данните, които показват, че Китай е водещата държава във редица отрасли, като автомобилостроенето и ВЕИ сектора например (за тях става и дума в статията). Но, ти продължавай да си измисляш и въобразяваш някакви си твой глупости....

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  33. 33 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2484 Любопитно

    [quote#0:"Статия"]Благодарение на тези непазарни методи за стимулиране[/quote]
    Въглеродните квоти, "гарантираната печалба" (16% за ВЕИ), евросубсидиите и бейлаут-тие (700 млрд. долара за пет банки) да не би да са пазарни методи?

  34. 34 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2484 Любопитно

    [quote#4:"xyha"] а при нас 1млрд покрай централата ни се виждат малко [/quote]
    Що един млрд. лв? НЕК плати само 700 млн. лв. на американските тецове за отказа им от гарантирана от държават печалба. Или имате предвид лихвите по кредита, с който трябваше да плати? Ама лихвите са друга боза - кредитът е взет от "правилните банки", а не от Марио Драги при отрицателна лихва.

  35. 35 Профил на Rossen Roussanov
    Rossen Roussanov
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Сега виновните в Китай ще бъдат съдени, повечето от тях ще влязат в затворите, а някои от тях ще бъдат дори разстреляни.... Ех, кога ще дойдат китайците, поне като прокурори, имат много работа за вършене в Бг...

  36. 36 Профил на Ернесто
    Ернесто
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#17] от "lz2":
    [quote#18:"lz2"]вървят напред защото плюнчат молива [/quote]

    Защо плюнчат молива.

  37. 37 Профил на Ернесто
    Ернесто
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#31] от "Иво":

    Он всичко знае. И да не знае требе да се разпише.

  38. 38 Профил на bellend
    bellend
    Рейтинг: 490 Неутрално

    До коментар [#28] от "DareDebil":

    "а разлика от Musk. който е изпълнил всички условия за заемите и субсидиите и реално произвежда коли и изстрелва ракети, китайците са взели парите без нищо насреща. "

    Прочетете пак статията. Общите субсидии в Китай са за US$5 bn. Като приспаднете "изчезналите" US$120 m, то кит. автомобилни компании са получили почти същите субсидии, както и Musk. Но... Д-к прави следния извод:

    "Благодарение на тези непазарни методи за стимулиране на електрификацията на автопарка през миналата година Китай изпревари САЩ като най-голям пазар на електрически превозни средства."

    Разбирате ли, какво го боли Д-к (или препечатката, която ползват)?

  39. 39 Профил на bellend
    bellend
    Рейтинг: 490 Неутрално

    A "изчезналите" US$535 m фед. нисколихвен заем в дупката Solyndra?

    http://abcnews.go.com/Blotter/obama-administration-solyndra/story?id=13640783

  40. 40
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  41. 41 Профил на oziris
    oziris
    Рейтинг: 1846 Неутрално

    До коментар [#21] от "cinik":
    Населението беше 7 милиона. Аз например се преброих в БГ през 2011, а вече съм зад граница.
    Китай все още се гледа и да се развива държавата. Краде се, но не безогледно както в БГ. От време на време наказват някого за стягане на редиците. Само за справка може да погледнеш промяната в градове като Шанхай и Гуанджоу.
    В БГ само се тупат по гърдите, а резултати -никакви.

  42. 42 Профил на Mickey
    Mickey
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#22] от "bellend":

    Пропуснал си разходите по рекламата на Мъск и теслата му.
    Едва ли той сам си ги плаща.
    Не е евтино Уол Стрийт да произведе нов ''Месия''

    Изгони КомуноЧенгесарския ГЕРБ - спаси България !!! (Ама, не ни натрисай другарите им от БСП пак ! )
  43. 43 Профил на lechevalier
    lechevalier
    Рейтинг: 666 Неутрално

    Ксингтанг! Не, ще падна! Пичове, в китайския изобщо е невъзможно да има с след к!! Всеки гимназист, учил китайски дори един срок, ще ви го каже. Ама вие сте прекалено велики, че са търсите българската транскрипция на китайските имена. Нали?

  44. 44 Профил на селянин
    селянин
    Рейтинг: 524 Любопитно

    До коментар [#3] от "Хи-хи":

    ако и у нас е така - ехеййййй

  45. 45 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 1368 Неутрално

    Не сте работили с китайци и не знаете колко са крадливи!
    Всеки минал през комунизма става крадец и лъжец!
    4 години им гледахме глупостите всекидневно!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK