"Ягуар Ленд Роувър" започна изграждането на завода си в Словакия

Снимката е от завода на Ягуар Ленд Роувър край Ливърпул.

© Reuters

Снимката е от завода на Ягуар Ленд Роувър край Ливърпул.



Ягуар Ленд Роувър" започна изграждането на новия си завод край словашкия град Нитра. Сред гостите на откриващата церемония бяха министър-председателят на Словакия Роберт Фико и британският посланик в страната Анди Гарт.


Заводът се изгражда на площ от 300 хиляди квадратни метра, като в нея ще се произвеждат голяма част от изцяло новите, алуминиево базирани, автомобили на групата "Ягуар Ленд Роувър".


Според главния изпълнителен директор на британската автомобилна група д-р Ралф Спет изграждането на завода в Словакия символизира началото на нова фаза в плана на компания за създаване на глобален бизнес. "Тази фабрика ще завиши нашите международни производствени възможности, както и ще подпомогне производството в другите ни цехове във Великобритания, Китай, Индия и Бразилия", допълни той.


Инвестицията в завода е 1.3 млрд. евро, като в него ще се правят 150 хиляди коли годишно. Първите автомобили се очаква да слязат от поточните линии в края на 2018 година.

Компютърно изображение на бъдещия завод край Нитра, Словакия.

© Ягуар Ленд Роувър

Компютърно изображение на бъдещия завод край Нитра, Словакия.


В завода ще работят около 2800 души, като набирането на кадри ще започне в края на 2017 година. Към момента вече 40 хиляди души са проявили желание за назначение в комплекса, при положение че населението на Нитра е около 90 хиляди души.

Коментари (46)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5135 Неутрално

    напишете нещо и за съдебната им система. и там ли се крадат фирми и имат ли си безнаказана имотна мафия. Щото така се привличат големите РЕАЛНИ инвеститори . Нали бойчо огнянов !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2670 Неутрално

    Словакия е икономическо чудо по отношение на автомобилопроизводството. Да се сравняваме с тях е безпредметно, най-малко не е населена с българи

  3. 3 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3256 Неутрално

    Честито! А дано и у нас....

    Еретик
  4. 4 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 462 Неутрално

    Голям праз! Ние пък си имаме магистарала от Благоевград до Бургас!

  5. 5 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 880 Неутрално

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":
    Кмете, излизай от сянката, вземай властта и оправяй нещата ... и следващите ягуари одма ще дойдат, само като чуят

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  6. 6 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5135 Неутрално

    До коментар [#5] от "роджър":

    определено с гроб няма да стане.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  7. 7 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3981 Весело

    А нашите чугуни мечтаят за Путински завод -"АрматастройЗАЗ"

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  8. 8 Профил на Търпана
    Търпана
    Рейтинг: 367 Неутрално

    [quote#2:"niakoi_si"]Словакия е икономическо чудо по отношение на автомобилопроизводството[/quote]
    Да, а по соц време там дори нямаше авомобилно производство.... Шкода се правеше на територията на сегашна чехия.

    Помнете ГОРЯНИТЕ! Въоръжената борба на стотици хиляди българи срещу комунизма, 1945 - 1954!
  9. 9 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5135 Неутрално

    До коментар [#8] от "Търпана":

    Млада Болеслав.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  10. 10 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Словакия,с население от 5.4 млн.души,през 2015 е произвела над 1 млн.автомобила...мисля,че е на първо място в света по производство на автомобили на 1000 души от населението..
    И след новини като горната,това първо място явно ще бъде затвърдено..

  11. 11 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 726 Весело

    Давах примери с GDP на глава от населението в Словакия и България преди години и сега. Във форума ми обясняваха, че нямало Словакия преди години.
    Сега пропастта на GDP между двете държави става още по-голяма.

  12. 12 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 1061 Разстроено

    Настроение: минало-бешело...

    Беше време, когато произвеждахме автомобили с марката на "Роувър" във Варна - "Роувър Маестро"... Че и с двигатели "Перкинс"... Още се търкалят...

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  13. 13 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5135 Неутрално

    До коментар [#11] от "dissident":

    за БВПГН ли говориш ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  14. 14 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1293 Любопитно

    До коментар [#6] от "КМЕТ В СЯНКА":

    С Нинова и с-ие още по-малко.

    Автентичните десни cinik и niksan1 ще гласуват за Мая Манолова на балотажа.
  15. 15 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5135 Неутрално

    До коментар [#12] от "ТНТ":

    млад си . едновреме произвеждахме Рено 8 и 10 и Алпин. после Москвич.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  16. 16 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5135 Неутрално

    До коментар [#14] от "nv":

    и това е вярно.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  17. 17 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1866 Неутрално

    Абе завиждат ни словаците и това си е

  18. 18 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5135 Неутрално

    До коментар [#14] от "nv":

    но това че БСП са кофти не прави ГЕРБ по-читави !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  19. 19 Профил на Batko Mahno
    Batko Mahno
    Рейтинг: 675 Неутрално

    [quote#7:"messera"]А нашите чугуни мечтаят за Путински завод -"АрматастройЗАЗ" [/quote]

    Тва е другата разлика между българи и словаци, словаците не се интересуват, кой ще е инвеститора, словаците например сглобяват и лади, Тук обаче всеки иска да произвеждаме майбаси, а до майбасите има много стъпки, стъпки които словаците бавно и упорито продължават да правят.

    Вечно молодой - вечно пьяный!
  20. 20 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2501 Неутрално

    Словакия става огромен магнит за автомобилостроителите заради цялата налична логистична верига от доставчици и подизпълнители, работещи с големи обеми там.
    Трудно някой би се навил да постави завод далеко от своите подизпълнители.

  21. 21 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5135 Неутрално

    До коментар [#20] от "Ф.Нинов":

    Китай близо ли е или те са абдали ? съмнявам се.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  22. 22 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 726 Неутрално

    Когато, преди години, избягах от България в Западна държава попаднах заедно с един от Словакия. След години, когато започнаха да говорят за разделяне на Чехословакия и аз и словака се чудехме защо е нужно. Той го окачестви като желание на някои словаци да се вредят във властта. По онова време Словакия бе като селскостопански придатък на Чехия.
    Оказа се, че словашките селяни не са били чак толкова глупави. За кратко време Словакия успя да изпревари Чехия. Да, изпревари я, защото има много по-голям ръст всяка година. Сега Словакия се е специализирала в производство на леки коли. Пряко и непряко в тази индустрия са заети 200 хиляди човека, допринасят за промишлената индустрия с 43%, 35% от износа и всяка година изнасят коли на стойност 17 милиарда евро.

  23. 23 Профил на mitkokitkata
    mitkokitkata
    Рейтинг: 300 Весело
  24. 24 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    [quote#3:"Костадин Иванов"]Честито! А дано и у нас....[/quote]

    И кой ще работи в такъв завод? Пенсионерите? Децата? Или младежите, които трудни си пишат имената без правописни грешки? В България останаха предимно хора, които където и да отидат по света, не могат да постигнат нищо повече от това в България.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  25. 25 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2501 Неутрално

    До коментар [#21] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Доставчиците и подизпълнителите за реномираните международни автомобилостриотели са европейски, американски и японски фирми с имана като Бош, Магна, Континентал, Дензо, Аутонеум, Карман.
    Засега китайските подизпълнители не са фактор и доставят предимно болкуци за китайски автомобилостроители от рода на Грейт Уол.

  26. 26 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4075 Неутрално

    Браво на Словакия.Държавата продължава успешно да привлича чужди инвестиции в автомобилостроенето.

  27. 27 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2501 Неутрално

    До коментар [#21] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Иначе всички международни автомобилостроители имат заводи в Китай, защото там вносното мито е 100%.
    В Бразилия и Русия е същата работа.
    Който иска да продава автомобили на тези пазари - трябва да има завод там и да сглобява на място.
    Е, да - тузарите не ги бърка да се бръкнат дълбоко и да платят двойна цена за порешета, ферарите, бентлита и ролсове.

  28. 28 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 1061 Неутрално

    До коментар [#15] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Тц... Дърт съм. Според теб това "Рено Дофин" с мигачи ли е, или с изскачащ от колонката м/у вратите показалец?

    https://www.google.bg/maps/@42.6285559,23.3811085,3a,15y,333.24h,77.52t/data=!3m6!1e1!3m4!1suRCzOtDsqC8qNO6SzsMGrg!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1?hl=bg

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  29. 29 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5135 Неутрално

    До коментар [#25] от "Ф.Нинов":

    и автобусите за София ли са боклуци ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  30. 30 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#25] от "Ф.Нинов":

    Не си измисляй. Да не казваш, че леките коли в Словакия са с най-голямо мито и затова строят заводи там.

    Знаеш ли в коя европейска държава леките коли са с акциз 105% за по-евтините коли и 180% за по-скъпите. След това се добавя ДДС от 25%? И тази държава не произвежда леки коли.

  31. 31 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5135 Неутрално

    До коментар [#28] от "ТНТ":

    би трябвало да няма мигачи. не е сигурно.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  32. 32 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5135 Неутрално

    До коментар [#28] от "ТНТ":

    такива се продаваха в ЦУМ на партера без ред.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  33. 33 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2501 Неутрално

    До коментар [#29] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Не знам, аз от автобуси не разбирам.

    Относно производството на автомобилите в големите държави със затворени пазари (Китай, Бразилия, Русия, Индия също е напът да се вкл. в групата) налагащи зверски вносни мита, принуждавайки автомобилостроителите да произвеждат на място... което те и правят* , но само с цел да продават на тези пазари.
    Интересни обаче са държавите, където произвеждат автомобили за износ.
    Такива са Словакия и дори САЩ.

    * всеки трети Фолксваген се продава в Китай.
    Например доста от продаваните е Европа бенцове са произведени в САЩ.
    Е, тва е яко!

  34. 34 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2501 Неутрално

    До коментар [#30] от "dissident":

    Ами или ти не си ме разбрал или аз не съм се изразил достатъчно разбираемо.
    Словакия има яко автомобилостроене, защото е конкурентно способна да изнася навън (вж. пост#33).

  35. 35 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 624 Любопитно

    До коментар [#30] от "dissident":
    Кои са тия идиоти?

  36. 36 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#35] от "eurogi":

    Не са идиоти, а са едни от най-богатите в ЕС.

  37. 37 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2501 Неутрално

    До коментар [#35] от "eurogi":

    Дания от край време има такива вносни мита.
    Преди 20 год. Гърция също беше така... и се караха стари Тойоти от 60-те

  38. 38 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#36] от "dissident":
    При всички случаи това е идиотско,без значение колко са богати.Ако наистина има подобни данъци,което ме съмнява,най-разумното нещо,което може да направят,е да ги отменят..Подобни тежести има в Сингапур,но там е оправдано поради липсата на място..

  39. 39 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#37] от "Ф.Нинов":
    хех..те верно имали такива данъци!!Предполагам масово се купуват коли в Германия и се карат в Дания с немски номера...Да не говорим,чè поощряват покупки втора ръка..
    Явно идиотщини се правят и в принципно квалитетни държави...

  40. 40 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2501 Неутрално

    До коментар [#39] от "eurogi":

    Мисля, че не е възможно да караш дълго време в Дания с германски номера.
    През 1990 год. ходих до Дания и по пътищата масово се движеха автомобили от 60-те. В Гърция обаче беше същата работа заради вносното мито. Цялата държава = музей на олдтаймерите... особено на стари японски автомобили.
    Иначе датчаните си имат традиции в цялото това нещо:
    The taxing of Danish car owners dates back to 1910, when the government implemented a tax for driving on public roads. The RA as it stands today got its start in 1924, when the government put a tax on the import of 'luxury items', including vehicles. The two-tiered system has been in place since 1977, with running changes to the price cut-off point for the 180 percent tax.

  41. 41 Профил на Kamen Iliev
    Kamen Iliev
    Рейтинг: 96 Неутрално

    Ще каже човек, че в България ще отварят завод. Айде дано и нас ни огрее някой ден, ама се съмнявам.

  42. 42 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10028 Неутрално

    Словакия направи силен клъстер и с автомобилите и в ИТ производството. А къде е България ?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  43. 43 Профил на abee
    abee
    Рейтинг: 418 Весело

    До коментар [#25] от "Ф.Нинов":

    Според теб под изпълнителите на тези фирми къде се намират? Да те светна, един се намира в Русе. Но същевременно майката има и завод в Китай.

  44. 44 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2501 Неутрално

    До коментар [#43] от "abee":

    В Русе има две фирми - за ключалки и за отливки на двигатели.
    За тях обаче е по-лесно да доставят до Словакия, отколкото до 10 различни страни.
    Освен това в България произвеждат подизпалнители на подизпалнители (Tier3).
    Решаващи са обаче тези от Tier1 като Бош, които имат представетелство в самия завод на автомобилостроителя.
    В Румъния има клъстър в гр Клуж. Та там съм доставял телеком линии на доста германски автомобилни подизпълнители, които са се накачулили там с представителства.
    Направо не може да си представиш кой е там....

  45. 45 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2501 Неутрално

    До коментар [#43] от "abee":

    Значи в днешно време от подизпалнителя се очаква не само да достави продукта до автомобилостроителя, но и да го монтира.

  46. 46 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 711 Неутрално

    [quote#22:"dissident"]Пряко и непряко в тази индустрия са заети 200 хиляди човека, допринасят за промишлената индустрия с 43%, 35% от износа и всяка година изнасят коли на стойност 17 милиарда евро.[/quote]

    Така е, ама както казал Бай Ганьо преди 130 години - "Те работят, пък немецът го яде."
    В случая англичанинът. То даже не е и англичанин, а индиец - Тата.
    Словакия се пада логистично по-удобно място: близо до пазарите в Западна Европа, а пък с ниски заплати. Ако на Ратан Тата му стане изгодно да си сглобява Ягуарите в Бангалор (примерно индийците вземат много да ги купуват) веднага ще премести завода. Словаците са просто някакви числа в спредшийта, заменими с други човешки същества където се пада да са по-изгодни според моментната конюнктура.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK