Обновената "Мазда" 6 предлага още по-пълно сливане с водача

Гамата от цветове на "Мазда" 6 е обогатена с новия Machine Grey (вдясно).



Последният фейслифт на "Мазда" 6 беше направени преди по-малко от две години, но от компанита решиха да не чакат следващото поколение, за да вкарат във флагмана си някои технологии, който правят удоволствието от шофирането по-голямо, а пътуването по-безопасно. Вкарани във версиите седан и комби на автомобила системи, вече влязоха в обновената "Мазда" 3.


Не е тайна, че от години японците се стремят да предлагат модели, в които кола и водач са в отношения като коня и неговия ездач. Т.нар. "Джинба итай" усещане в обновената шестица се подсилва най-вече от системата G-Vectoring Control.

Обновената "Мазда" 6 предлага още по-пълно сливане с водача

Нейната основна функция е чрез намеси в работа на двигателя, трансмисията, волана и спирачките да гарантира оптимално разпределение на масите, така че да подпомагат прецизното следвана на зададената с кормилото траектория. Принципът на действие е отлично познат на добрите шофьори и особено на автомобилните състезатели, но тук електронният мозък на колата засилва шофьорските умения на всички.


Казано накратко, при влизане в завой например, чрез прецизна и неусетна намеса на спирачките и използване на спирачната сила на мотора, се прехвърля "тежест" към предните колела. Така се гарантира по-добро сцепление на завиващите гуми.

Обновената "Мазда" 6 предлага още по-пълно сливане с водача

При излизане от завой с автоматично подаване на газ, теглото се прехвърля върху задните колела, което намалява риска от поднасяне на задницата. В комби версиите на "Мазда" 6, които могат да бъдат снабдени и със система за задвижване на четирите колела, тези процеси се подпомагат допълнително от прехвърлянето на въртящ момент между предните и задните колела.




По-тихи дизели


По отношение на моторите при "Мазда" 6 няма промени, като бензиновите остават с мощности 145, 165 и 192 конски сили, дизелите пък са със 150 и 175 коня. Дизелите обаче работят далеч по-тихо, заради подобрения в самите мотори и обезшумяването на салона.


Както и до сега "Мазда" използва системата i-ELOOP, която използва кондензатори, за съхранение на електрическа енергия. Токът от тях се използва от консуматорите в колата, което води до намаляване на разхода с около 10%.


Повече системи за сигурност


Очаквано в модела са интегрирани нови технологии за сигурност и комфорт, сред които такива за аварийно спиране при риск от удар в друго превозно средство или пешеходец, за разпознаване на знаците, сигнализация при наличието на кола в мъртвата зона на огледалата, асистент за поддържане на избраната лента на движение и т.н. Адаптивният круизконтрол е подобрен, като вече работи при скорости между 30 и 200 км/ч.

Обновената "Мазда" 6 предлага още по-пълно сливане с водача

Промени има и в салона, където са използвани по-качествени материали и леко е преработена централната конзола. Бутоните на волана са организирани по нов начин, за по-лесна употреба. Кормилото вече се предлага и със система за отопление.


Хед-ъп дисплеят, на който се извежда полезна информация, свързана с шофирането, вече е цветен и предлага много по-ясна картина. Климатикът пък разчита на нови сензори, за по-прецизно настройване на температурата.

Обновената "Мазда" 6 предлага още по-пълно сливане с водача

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK