За съжаление какти при останалите японски коли здравината им остана в миналото. Отличен дизайн, технологии в интериора, дори не пестят с пластмаси вътре (както при Хюндай), но чупливо и се кара максимум до срока на гаранцията. Това чудо от снимката няма да го има по пътищата след 10 или 15 години, за разлика от старите здрави японски коли.
С мита ли го облагат?
В САЩ Мазда са с много конкурентни цени. Нищо лошо не съм чул за тях. Жена ми кара Мазда 3 ... точно защото е евтина. По-евтина от сравними Фокуси, ФВ, Хонда, Нисан. Затова се учудвам че в Бг са скъпи. Не би трябвало.
С бензинов мотор - СкайАктив бензина го миришат. Аз лично не виждам нуждата от дизела ..
Имам фейслифтовата щестица от 2015та. Не са чак толкова скъпи - сравнете с Рено Талисман, Хонда Акорд и други от класа.
Иначе колата е уникална по поведение на пътя.
Другия проблем на японските коли... Скъпи части и трудно поддържане. Направо зяпнах, като разбрах, че жило за съединител на Мазда 3, струва 980 (деветстотин и осемдесет) лева! Мой приятел си я купи преди 7-8 години, нова от магазина и не е, като да е нямал проблеми с нея. Блъскано с електроника, светят лампи, проблеми и в сервиза ти вдигат рамене и се чешат... Можело това, можело онова...! Ало-о-о-о..., нова кола купувана от официален вносител, дето се казва японска и после, дърво...!
Както и друг път е ставало на въпрос, японските коли са доста прехвалени, за сметка на това, скъпи...!
[quote#6:"Николай Георгиев"]Иначе колата е уникална по поведение на пътя.[/quote]
Уникална е, но бих казал "агнънце във вълча кожа"
Доста агресивен дизайн за обикновен пътнически автомобил, на който биха подхождали по-елегантни и изчистени линии.
Не знам защо всички се увлякоха по това "мускулесто" излъчване, но явно се харесва и продава
Преди месец направих тест драйв на новата 6-ца - изключително приятна кола. Бих се замислил за следващата
П.С. Наистина джамбазите са хвърлили око на Маздите и доста често ги крадат. Приятел изгоря с 2014 6-ца за по-малко от 6 часа след като я докара в България
[quote#4:"12345"] с пластмаси вътре (както при Хюндай), но чупливо и се кара максимум до срока на гаранцията. Т[/quote]
Шъ мъ събориш от смях!
Ти да не помниш шест месеца и 10 000 км на жигулите и московците?
Хайде стига с туй "един приятел" и т н. Купи, карай и след това - мнения! Аз се чудя как това, проектирано за ХОРИЗОНТАЛЕН път издържа на градско каране и "чудесните магистрали" ,построени преди и след соца!
Имам мнение, защото карам японка от 5 километра на километража.
Да, имах проблем с гуми, скъсани от дупки в София, но сходимостта не се променя, шума в колата е същия като преди 150 000 км! Разхода е същия, когато бензина е истински!
Чупели се, пластмаси. Сигурно караш с абанос и махагон табло!
Точно в САЩ мои познати си скубаха косите с една чисто нова Мазда 5. Даже от сервиза в един момент ги посъветвали да им сложат алтернативни авточасти, а не оригиналните... Голям боклук се оказал този модел - много недомислен! Все едно в GM (или някои италианци) са я конструирали, а не японците!
Прав е #4 - всички нови модели коли, вкл. и японските, не са като старите коли! ЕВРО 4 и 5 унищожиха качеството за сметка на екологията!
2012 Mazda3 i Touring Automatic Hatchback
Model: 2012 Mazda3
MPG: 28 city / 39 highway
Horsepower: 155 hp @ 6,000 rpm
Engine: 2.0 L 4-cylinder
Curb weight: 2,969 lbs
Dimensions: 177″ L x 69″ W x 58″ H
Torque: 148 lb-ft @ 4,100 rpm
Overall NHTSA safety rating: 4 star
взех я на 2 години на около 20 хиляди мили за около $9000. Сега по-новите модели са по-красиви. Мисля че на ново са около $23К. На жена ми е с 2л мотор. Има и с 2.5л те са около $27К.
С по-малкия мотор само градско каране и харчи около 6л/100. Аз съм я карал един два пъти. Много пъргава количка. Вече е на 4 години и не сме имали никъкви проблеми. Някои коли започват да изглеждат изтъркани и стари, тази изглежда че добре остарява. Вътре кожи, седалки и пласмаси изглеждат ОК. Няма нищо изтъркано или избеляло. Имай предвид че не я държиме в гаража тази кола и е 100% на слънце. А Калифорнийското слънце е много по-силно от това в БГ. Ние сме много по-на Юг от Атина географски.
Гумите се износват добре. ... За градска кола е добра, поне за мене. Голфа е около $5К по-скъп и тук в Америка не се ползва с много добро име. Знам че в Европа е друго. Поради митата може би Маздата е по-скъпа.
Това за жилото на съединителя на Мазда 3 го пишеш вече 2-ри или 3-ти път.
Първо - НЕ МОГА ДА ПОВЯРВАМ, че автомобил на 7-8 години (2008 - 2009-та година!) е с ЖИЛО!!! Всички коли много отдавна се правят със хидравлично задействане на съединителя и ЖИЛО НЯМА! Имаш горна и долна помпа, като долната в 90% от случаите е централен изключвател и се сваля скоростната кутия за да я смени.
Второ - това 90% е била цена със смяната! Във фирмените сервизи рядко продават части сам да си ги сменяш! И на Опел да идеш във фирмен сервиз, и там сигурно ще ти вземат толкова, защото двигателния отсек на съвременните коли е кошмарно наблъскан и се разглобява почти всичко и за най-малките ремонти, камо ли пък за сваляне на скоростна кутия!
Ха, изглежда по-евтино от Калифорния поне с $4, $5К. Значи тука ни прецакват с тези допълнителни изисквания за катализатори. Тук такива са цените на Мазда3 и аз си мисля че е евтино.
Изглежда който иска да си внася по-добре да го прави от Аризона. И там колите не гният но явно са по-евтини.
Да, споменавам го за втори път. Става въпрос точно за жило, защото така са ми казали. Нямам за цел да доказвам нещо или да убеждавам някого...!
И на мене не ми се вярваше, че Субару 2008-ма година е с архивната 4 степенна автоматична кутия, ама факт, такава е...!
Имам един клиент със сервиз и сме говорили доста на тема Мазда, ей така, межди другото. Чуе ли за Мазда на старо, особено внесена от Австрия или Германия, се чуди как по любезно да препрати клиента някъде другаде, защото корозията буквално ги изяжда за по-малко от десет години. Всичко е изтъняло, като вестник и се разпада, като тръгнеш да правиш нещо.
[quote#21:"tww09306483"]Да, споменавам го за втори път. Става въпрос точно за жило, защото така са ми казали. [/quote]Точно така е станало - така си ти казали и ти си повярвал! Не вярвай на всичко, което ти казват! Човекът може и да не е искал да те лъже, а просто да е имал спомен от някоя стара кола (едно време на Голф 2-ка имаше жило, поне в първите му години) или да се е изразил образно, обаче ти си се излъгал от неточните му думи!
Преди малко гледах он-лайн в каталог на Закс - в Мазда 3 от 2004 до 2009 г. имаш горна помпа, хидравличен маркуч и долна помпа (която, слава-богу, е извън черупката на скоростите), а вътре имаш лагер върху кобилица. Класическа система от 90-те години - много надеждна и по-евтина от моделите с централен изключвател! На Опел и Форд ще ти излезе по скъп ремонта на "жилото на съединителя"!
"Карам" 6-ца комби 2.5 бензин. Сложих го в кавички, защото я откраднаха, после я намериха и сега чакам да ми я върнат. Факт е, че се крадат. От личен опит ви го казвам.
Иначе това за мирисането на бензина го разправяй на друг. В града, София, под 11 не мога да я сваля, а карам съвсем нрмално и неагресивно. Извънграда като всеки бензин до 120-130 е добре, от там на горе си отиваш на 8/100.
Има доста кусури, които японците не са премислили, но ако някой го интересува, бих ги написал, защото Пауновски по една или друга причина ги е пропуснал.
Иначе като цяло колата е много добра. Аз хем бяло комби си купих, хем я откраднаха тая линейка.
Ако сте гледали новините на БТВ наскоро, ще се сетите за коя точно ви говоря.
[quote#18:"Pontif А"]С по-малкия мотор само градско каране и харчи около 6л/100.[/quote]
6 литра на 100км какво? Масло, антифриз, спирачна течност? Защото няма начин 2-литров бензинов двигател да харчи 6 литра бензин на 100км в града. То и извън града ще е зор да се докара такъв разход.
Дори от тази статистика, която си копирал пише 28 мили за галон, което отива накъм 10/100, и което е нормалното.
Евентуално можем да говорим за 6 литра нафта от 2-литров двигател, но на извънградско и пак е мнооого съмнително.
[quote#19:"cristo_n"]Всички коли много отдавна се правят със хидравлично задействане на съединителя и ЖИЛО НЯМА![/quote]
Точно обратното - преди повечето бяха с хидравлика, а сега - повечето (особено малките) са с жило, защото е много по-просто и по-евтино.
Колкото до конкретния случай - вносителите правят всякакви щуротии, така че е напълно възможно, макар и безумно.
[quote#19:"cristo_n"]Второ - това 90% е била цена със смяната! Във фирмените сервизи рядко продават части сам да си ги сменяш! И на Опел да идеш във фирмен сервиз, и там сигурно ще ти вземат толкова, защото двигателния отсек на съвременните коли е кошмарно наблъскан и се разглобява почти всичко и за най-малките ремонти, камо ли пък за сваляне на скоростна кутия![/quote]
Ако е за смяна на съединител (феродов и/или притискателен диск) си е направо евтино, защото се демонтира двигателя с кутията. Ако обаче е само з жилото епрекалено - жилото се сменя за максимум час и половина, два (по нормативи за сервиза).
Ако е само жило обаче е
До коментар [#4] от "12345":
Не знам защо ти праскат минуси. От сектантщина трябва да е. Ако отворят Мобиле-то, ще видят, че шестицата е сред най-евтините в класа.
Новите технологии и маркетингови стратегии са ясни, автомобилите днес са консуматив, възможно най-привлекателен, с най-ниска себсетойност и с добре изчислен живот. Не че не могат да ги направят вечни, но нито производителите, нито клиентите искат ...
Харесвам Мазда, но при актуалната 6-тица няма онзи баланс на окачването между комфорт и стабилност ... грубо пренася тежестта недозавива и не спира ... и то не в сравнение с Панамера, а с модели от подобен клас.
[quote#24:"krasi_kara"]Евентуално можем да говорим за 6 литра нафта от 2-литров двигател, но на извънградско и пак е мнооого съмнително.[/quote]
От 2.2, дизел, точно извънградско + 1/4 магистрала, спокойно каране, ми дава 6/100 разход.
[quote#28:"p911"]Харесвам Мазда, но при актуалната 6-тица няма онзи баланс на окачването между комфорт и стабилност ... грубо пренася тежестта недозавива и не спира ... и то не в сравнение с Панамера, а с модели от подобен клас.
[/quote]
Мога да сравнявам само с Лагуна 2 2007ма, Пасат 2006та дизел и един аутбек. Лагуната е купувана нова, аутбека съм го карал малко - 1-2к км.
Маздата има най-добро поведение на пътя спрямо тези три автомобила. За други не знам.
Нещо не си ме разбрал. Аз реклама на Мазда не правя нито я препоръчвам. Споделям лични (на жена ми) впечатления.
Тук имаме 350 слънчеви дни в годината. Дъжд вали 3, 4 дни на година по 10 минути на ден. Сняг нямаме. Коли на 40 години нямат и точка ръжда. Но коли които не седят в гаражи изгарят. Боята им изгаря, вътре арматурата, волана ... Кола която тук е Ок може би в БГ не е.
Жена ми я кара тази Мазда всеки ден по 20км на равен асфалтов път без значителен трафик. По тези 20км има не повече от 8 сфетофара. Като я знам как кара тя повече от 60км не дига, което са 40 мили/ч което е нормалната скорост за движение в жилищни райно в Калифорния но и най-икономичната скорост. Така че нито я пържи с 140 нито пък я кара в спри-тръгни трафик.
Без да правя научни измервания и без да твърдя че това важи за БГ - тя зарежда бензин 86 (в САЩ масово колите са направени да работят с 86) за около $55-$60 на месец - това го знам защото виждам сметката на кредитната карта. По $2.6/галон това прави 21-22 галона (около 84л бензин). На месец тя изминала около 500км и това го знам защото гледам на колко е за да и сменям маслото, не е трудно да разделя пробега на месеците, нали. Ами хайде сега раздели 500км пробег на 84л бензин и колко се получава? Около 6 литра и то с типов бензин 86 октана. Аз дори не знам дали има такъв в БГ.
Как е там ти знаеш. Ако има сняг и сол дали ще гние или не аз не знам. Градското в София е газ до дупка от единия сфетофар, дигат се 45км/ч, пушек до небесата, псувни и обяснения кой къде си е взел книжката и след 150 метра спирачки. В такова "градско" вероятно ще харчи повече. Моята извънградско никога не сме я карали просто защото е тъпо да караш градска кола по магистрала. Малка е, шумна е, късо междуосие ... нямаш конфорт. Типично тук извън града се карат по-големи коли в които можеш да се отпуснеш комфортно. Мазда6 и нагоре. Сигурен съм че ако надрусаш Мазда3 с едно прасе вътре, 400 буркана с компоти, жената, стринка ти и баджанака и се опитваш да подържаш 150км/ч на магистралата ще харчи доста повече.
Също не знам дали говорим за един и същ мотор. Нашия е СкайАктив 2л. Много интересна технология. Компресията му е около 14 но изпозват механизма за вариране на отварянето на клапаните за да сваля компресията когато е необходимо, като отварят клапаните в различно време. Така постигат около 10% икономия.
За нашите условия и за парите които и искат тука Мазда 3 е много добра. Във всички класации и статии излиза наравно или по-добре от сравними Голф или Фокус и много по-добре от Нисан, старата Хонда Сивик, Хюндай или Киа. Сега новата Сивик е доста добра вероятно тя ще спечели. За Мазда 6 не знам. А за БГ условията съвсем не знам. За дизели не мога да коментирам.
ВЪзможно е, аз нямам идея къде е правена на жена ми. От 2012 е.
Защо ги крадат? Нали няма много, за какво са им? Аз си мислех че се крадат най-много най-популярните автомобили.
Няма ли някакъв начин за защита?
Нашите имат фабрична аларма и без фоба (не знам как се казва) не можеш да запалиш колата. Дали това е ефективна защита нямам идея. И тук се краде но не чак толкова че да е проблем който се дискутира. Може би имам късмет но поне веднъж в седмицата някой от нас си забравя колата на улицата незаключена. А пред службата на паркинга поне 30% от колите са или незаключени или с прозорците свалени около педя за да се проветряват. Явно това не са типични места откъдето се краде.
Има ли някакъв хубав евтин трик за защита?
Преди години в един магазин в Лас Вегас видях на витрината един голям буркан в който плуваше човешка ръка (разбира се не истинска) На буркана имаше надпис - Това е ръката на последния крадец който хванахме в нашия магазин. Шега но ...
От 2-3 години има завод в Мексико, т.ч. вашата сигурно си е японка. Иначе за допълнителни защити не знам, но май цялата безконтактна история с паленето, се оказва доста лесна за преодоляване.
БКП = БСП = СДС = ДПС = НДСВ = ГЕРБ = Мафия! The Revolution Will Not Be Televised
[quote#37:"Pontif А"]тя зарежда бензин 86 (в САЩ масово колите са направени да работят с 86) ... Около 6 литра и то с типов бензин 86 октана. Аз дори не знам дали има такъв в БГ. [/quote]
Така преди години приятелка си взе нова кола в NY, поляхме я и я питам какъв е двигателя, колко конски сили ... а тя ми обясни, че видиш ли, в САЩ колите нямали конски сили
Та за бензина: 86-87 AKI (САЩ, Канада) отговаря на 91-92 RON (Европа, Австралия), 89-90 AKI = 94-95 RON, 90-94 AKI = 95-99 RON
AKI = (RON + MON)/2
RON => Research Octane Number
АКИ => Anti-Knock Index
MON = >Motor Octane Number
[quote#25:"pag"]Точно обратното - преди повечето бяха с хидравлика, а сега - повечето (особено малките) са с жило[/quote]
Ти май с от друга планета, а?
Я ми кажи няколко модела, измежду "повечето" нови коли, които са със жило, а не с хидравлика на съединителя, че от следващата ми кола сервизите да могат да изкарват пари пари за смяна на помпи на съединителя?
И говоря за автомобили, а не за сапунерки за 2-ма души и едно куче, или марки като ТАТА, ЛАДА и т.н.
Tova е така. Не съм се замислял точно какво означава (R+M)/2 Знам че някои Европейски и Японски модели трябва да им настройват нок сенсорите и компресията за Американския пазар за да работят на по-слабия бензин. Сега разбрах че 86 в САЩ отговаря на 91 в Бг. Това означава че подобна кола в Европа ще изисква 96 или 98.
Но това не е най-важното. В Калифорния има добавки към бензина които го правят 10% по-скъп и намаляват мощността на колите ни с около 10% и повишават разхода но пък правят емисиите доста по-чисти.
Трудно може да се правят директни сравнения. Тук е на морско ниво - това помага. Миналата седмица трябваше да карам до Невада (Лейк Тахо) минах през един проход на 9000 ф височина - това са около 3000 метра. На кола с 3.8л мотор 320кс се почуства. Предполагам на 2л мотор ще се почувства повече. София е на 550 метра, за малък мотор сигурно ще има малко деградация.
Както и да е, на мене Мазда ми харесва, което не означава абсолютно нищо за другите хора. Всеки си има вкус, бюджет ...
По-слабият бензин означава по-голям разход (при коректно мапнат автомобил). В САЩ през годините големите обеми и ниските компресии са позволявали ползването на гориво с по-ниско октаново число, без проблеми с детонации и без оглед на разхода.
От друга страна и температурата на въздуха е сериозен фактор ... би трябвало автомобилите в ЛА да са с различен мап от тези в Чикаго или Бостън
Двете Мазда6, включ. и фейслифта от 2011г. съвсем не бяха скъпи, напротив, най-скъпите модели бяха окло 50-52 хил. лв, докато при другите марки от средния клас моделите спокойно стигат 70 хил. лв. Ако старите 6-ци (втория модел, от 2008г.) бяха горе-долу обикновени автомобили от висшия среден клас, но бъкани с екстри дори и при второ ниво на оборудване, то новата 6.це е нещо различно. Които реално са 2 модификации: една подобна на по-старите модели, и нова с променени двигатели с променена компресия (бензин, дизел винаги 14:1), и със системата i-ELOOP, която като че ли е толкова ефективна, колкото и хибридното задвижване, но при по-ниска цена.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
krasi_kara
Рейтинг: 503 Неутрално"... някои технологии, който правят..."? Ех, Капитал за малко да уцелите бинго.
Нищо, де, и 67% успеваемост в играта "Познай кога да използваш "и" и кога "й"" не е чак толкова лош резултат...
А, по темата за Мазда - не са лоши, ама много пари им искат на тия 6-ици, бе!
Pontif New Dnevnik SUCK
Рейтинг: 1871 НеутралноМазда са чудесни коли. Цялата им гама е хубава и много приятна за каране.
California Über Alles(защо са скъпи в България? да не е заради дизела)
Alexander97
Рейтинг: 2772 НеутралноДо коментар [#2] от "Pontif А":
Произведено в Япония.
12345
Рейтинг: 497 НеутралноЗа съжаление какти при останалите японски коли здравината им остана в миналото. Отличен дизайн, технологии в интериора, дори не пестят с пластмаси вътре (както при Хюндай), но чупливо и се кара максимум до срока на гаранцията. Това чудо от снимката няма да го има по пътищата след 10 или 15 години, за разлика от старите здрави японски коли.
Pontif New Dnevnik SUCK
Рейтинг: 1871 НеутралноДо коментар [#3] от "Alexander97":
California Über AllesС мита ли го облагат?
В САЩ Мазда са с много конкурентни цени. Нищо лошо не съм чул за тях. Жена ми кара Мазда 3 ... точно защото е евтина. По-евтина от сравними Фокуси, ФВ, Хонда, Нисан. Затова се учудвам че в Бг са скъпи. Не би трябвало.
С бензинов мотор - СкайАктив бензина го миришат. Аз лично не виждам нуждата от дизела ..
Николай Георгиев
Рейтинг: 1076 НеутралноИмам фейслифтовата щестица от 2015та. Не са чак толкова скъпи - сравнете с Рено Талисман, Хонда Акорд и други от класа.
Иначе колата е уникална по поведение на пътя.
Petleshev
Рейтинг: 2446 НеутралноДо коментар [#4] от "12345":
Бивш tww09306483.Другия проблем на японските коли... Скъпи части и трудно поддържане. Направо зяпнах, като разбрах, че жило за съединител на Мазда 3, струва 980 (деветстотин и осемдесет) лева! Мой приятел си я купи преди 7-8 години, нова от магазина и не е, като да е нямал проблеми с нея. Блъскано с електроника, светят лампи, проблеми и в сервиза ти вдигат рамене и се чешат... Можело това, можело онова...! Ало-о-о-о..., нова кола купувана от официален вносител, дето се казва японска и после, дърво...!
Както и друг път е ставало на въпрос, японските коли са доста прехвалени, за сметка на това, скъпи...!
p911
Рейтинг: 442 Неутрално[quote#6:"Николай Георгиев"]Иначе колата е уникална по поведение на пътя.[/quote]
Уникална е, но бих казал "агнънце във вълча кожа"
Доста агресивен дизайн за обикновен пътнически автомобил, на който биха подхождали по-елегантни и изчистени линии.
Не знам защо всички се увлякоха по това "мускулесто" излъчване, но явно се харесва и продава
alabalko
Рейтинг: 574 НеутралноЛошо е и че джамбазите, специализирали се върху немски коли са хвърлили око и на маздите и ги крадат. Собственици на 6-ци се оплакват.
a4kataaa
Рейтинг: 280 ВеселоРазмечтах се
a4kataaa
Рейтинг: 280 ЛюбопитноДо коментар [#5] от "Pontif А":
Ще кажеш ли кое ниво на оборудване, за да може да сравним с цените в България?
Qnyx
Рейтинг: 443 НеутралноПреди месец направих тест драйв на новата 6-ца - изключително приятна кола. Бих се замислил за следващата
Trust no one.П.С. Наистина джамбазите са хвърлили око на Маздите и доста често ги крадат. Приятел изгоря с 2014 6-ца за по-малко от 6 часа след като я докара в България
dmarev
Рейтинг: 442 НеутралноНевероятен автомобил.
Alexander97
Рейтинг: 2772 Неутрално[quote#5:"Pontif А"]С мита ли го облагат? [/quote]
Не съм чул/видял да отварят завод в Европа.
Мито!!!
Alexander97
Рейтинг: 2772 Неутрално[quote#4:"12345"] с пластмаси вътре (както при Хюндай), но чупливо и се кара максимум до срока на гаранцията. Т[/quote]
Шъ мъ събориш от смях!
Ти да не помниш шест месеца и 10 000 км на жигулите и московците?
Хайде стига с туй "един приятел" и т н. Купи, карай и след това - мнения! Аз се чудя как това, проектирано за ХОРИЗОНТАЛЕН път издържа на градско каране и "чудесните магистрали" ,построени преди и след соца!
Имам мнение, защото карам японка от 5 километра на километража.
Да, имах проблем с гуми, скъсани от дупки в София, но сходимостта не се променя, шума в колата е същия като преди 150 000 км! Разхода е същия, когато бензина е истински!
Чупели се, пластмаси. Сигурно караш с абанос и махагон табло!
Николай Георгиев
Рейтинг: 1076 Неутрално[quote#11:"a4kataaa"]Ще кажеш ли кое ниво на оборудване, за да може да сравним с цените в България? [/quote] azda6-peoria-az
http://www.cardinalewaymazdapeoria.com/new-mazda-m
cristo_n
Рейтинг: 497 НеутралноДо коментар [#5] от "Pontif А":
Точно в САЩ мои познати си скубаха косите с една чисто нова Мазда 5. Даже от сервиза в един момент ги посъветвали да им сложат алтернативни авточасти, а не оригиналните... Голям боклук се оказал този модел - много недомислен! Все едно в GM (или някои италианци) са я конструирали, а не японците!
Прав е #4 - всички нови модели коли, вкл. и японските, не са като старите коли! ЕВРО 4 и 5 унищожиха качеството за сметка на екологията!
Pontif New Dnevnik SUCK
Рейтинг: 1871 НеутралноДо коментар [#11] от "a4kataaa":
California Über Alles2012 Mazda3 i Touring Automatic Hatchback
Model: 2012 Mazda3
MPG: 28 city / 39 highway
Horsepower: 155 hp @ 6,000 rpm
Engine: 2.0 L 4-cylinder
Curb weight: 2,969 lbs
Dimensions: 177″ L x 69″ W x 58″ H
Torque: 148 lb-ft @ 4,100 rpm
Overall NHTSA safety rating: 4 star
взех я на 2 години на около 20 хиляди мили за около $9000. Сега по-новите модели са по-красиви. Мисля че на ново са около $23К. На жена ми е с 2л мотор. Има и с 2.5л те са около $27К.
С по-малкия мотор само градско каране и харчи около 6л/100. Аз съм я карал един два пъти. Много пъргава количка. Вече е на 4 години и не сме имали никъкви проблеми. Някои коли започват да изглеждат изтъркани и стари, тази изглежда че добре остарява. Вътре кожи, седалки и пласмаси изглеждат ОК. Няма нищо изтъркано или избеляло. Имай предвид че не я държиме в гаража тази кола и е 100% на слънце. А Калифорнийското слънце е много по-силно от това в БГ. Ние сме много по-на Юг от Атина географски.
Гумите се износват добре. ... За градска кола е добра, поне за мене. Голфа е около $5К по-скъп и тук в Америка не се ползва с много добро име. Знам че в Европа е друго. Поради митата може би Маздата е по-скъпа.
cristo_n
Рейтинг: 497 НеутралноДо коментар [#7] от "tww09306483":
Това за жилото на съединителя на Мазда 3 го пишеш вече 2-ри или 3-ти път.
Първо - НЕ МОГА ДА ПОВЯРВАМ, че автомобил на 7-8 години (2008 - 2009-та година!) е с ЖИЛО!!! Всички коли много отдавна се правят със хидравлично задействане на съединителя и ЖИЛО НЯМА! Имаш горна и долна помпа, като долната в 90% от случаите е централен изключвател и се сваля скоростната кутия за да я смени.
Второ - това 90% е била цена със смяната! Във фирмените сервизи рядко продават части сам да си ги сменяш! И на Опел да идеш във фирмен сервиз, и там сигурно ще ти вземат толкова, защото двигателния отсек на съвременните коли е кошмарно наблъскан и се разглобява почти всичко и за най-малките ремонти, камо ли пък за сваляне на скоростна кутия!
Pontif New Dnevnik SUCK
Рейтинг: 1871 НеутралноДо коментар [#16] от "Николай Георгиев":
California Über AllesХа, изглежда по-евтино от Калифорния поне с $4, $5К. Значи тука ни прецакват с тези допълнителни изисквания за катализатори. Тук такива са цените на Мазда3 и аз си мисля че е евтино.
Изглежда който иска да си внася по-добре да го прави от Аризона. И там колите не гният но явно са по-евтини.
Petleshev
Рейтинг: 2446 НеутралноДо коментар [#19] от "cristo_n":
Бивш tww09306483.Да, споменавам го за втори път. Става въпрос точно за жило, защото така са ми казали. Нямам за цел да доказвам нещо или да убеждавам някого...!
И на мене не ми се вярваше, че Субару 2008-ма година е с архивната 4 степенна автоматична кутия, ама факт, такава е...!
Имам един клиент със сервиз и сме говорили доста на тема Мазда, ей така, межди другото. Чуе ли за Мазда на старо, особено внесена от Австрия или Германия, се чуди как по любезно да препрати клиента някъде другаде, защото корозията буквално ги изяжда за по-малко от десет години. Всичко е изтъняло, като вестник и се разпада, като тръгнеш да правиш нещо.
cristo_n
Рейтинг: 497 Неутрално[quote#21:"tww09306483"]Да, споменавам го за втори път. Става въпрос точно за жило, защото така са ми казали. [/quote]Точно така е станало - така си ти казали и ти си повярвал! Не вярвай на всичко, което ти казват! Човекът може и да не е искал да те лъже, а просто да е имал спомен от някоя стара кола (едно време на Голф 2-ка имаше жило, поне в първите му години) или да се е изразил образно, обаче ти си се излъгал от неточните му думи!
Преди малко гледах он-лайн в каталог на Закс - в Мазда 3 от 2004 до 2009 г. имаш горна помпа, хидравличен маркуч и долна помпа (която, слава-богу, е извън черупката на скоростите), а вътре имаш лагер върху кобилица. Класическа система от 90-те години - много надеждна и по-евтина от моделите с централен изключвател! На Опел и Форд ще ти излезе по скъп ремонта на "жилото на съединителя"!
оstavime
Рейтинг: 556 НеутралноДо коментар [#5] от "Pontif А":
Съсипахте коментарите в сайта с новата визия!"Карам" 6-ца комби 2.5 бензин. Сложих го в кавички, защото я откраднаха, после я намериха и сега чакам да ми я върнат. Факт е, че се крадат. От личен опит ви го казвам.
Иначе това за мирисането на бензина го разправяй на друг. В града, София, под 11 не мога да я сваля, а карам съвсем нрмално и неагресивно. Извънграда като всеки бензин до 120-130 е добре, от там на горе си отиваш на 8/100.
Има доста кусури, които японците не са премислили, но ако някой го интересува, бих ги написал, защото Пауновски по една или друга причина ги е пропуснал.
Иначе като цяло колата е много добра. Аз хем бяло комби си купих, хем я откраднаха тая линейка.
Ако сте гледали новините на БТВ наскоро, ще се сетите за коя точно ви говоря.
krasi_kara
Рейтинг: 503 Неутрално[quote#18:"Pontif А"]С по-малкия мотор само градско каране и харчи около 6л/100.[/quote]
6 литра на 100км какво? Масло, антифриз, спирачна течност? Защото няма начин 2-литров бензинов двигател да харчи 6 литра бензин на 100км в града. То и извън града ще е зор да се докара такъв разход.
Дори от тази статистика, която си копирал пише 28 мили за галон, което отива накъм 10/100, и което е нормалното.
Евентуално можем да говорим за 6 литра нафта от 2-литров двигател, но на извънградско и пак е мнооого съмнително.
pag
Рейтинг: 957 Неутрално[quote#19:"cristo_n"]Всички коли много отдавна се правят със хидравлично задействане на съединителя и ЖИЛО НЯМА![/quote]
Знанието е сила, информацията - властТочно обратното - преди повечето бяха с хидравлика, а сега - повечето (особено малките) са с жило, защото е много по-просто и по-евтино.
Колкото до конкретния случай - вносителите правят всякакви щуротии, така че е напълно възможно, макар и безумно.
pag
Рейтинг: 957 Неутрално[quote#19:"cristo_n"]Второ - това 90% е била цена със смяната! Във фирмените сервизи рядко продават части сам да си ги сменяш! И на Опел да идеш във фирмен сервиз, и там сигурно ще ти вземат толкова, защото двигателния отсек на съвременните коли е кошмарно наблъскан и се разглобява почти всичко и за най-малките ремонти, камо ли пък за сваляне на скоростна кутия![/quote]
Знанието е сила, информацията - властАко е за смяна на съединител (феродов и/или притискателен диск) си е направо евтино, защото се демонтира двигателя с кутията. Ако обаче е само з жилото епрекалено - жилото се сменя за максимум час и половина, два (по нормативи за сервиза).
Ако е само жило обаче е
Костадин Иванов
Рейтинг: 3530 НеутралноДо коментар [#4] от "12345":
ЕретикНе знам защо ти праскат минуси. От сектантщина трябва да е. Ако отворят Мобиле-то, ще видят, че шестицата е сред най-евтините в класа.
p911
Рейтинг: 442 НеутралноНовите технологии и маркетингови стратегии са ясни, автомобилите днес са консуматив, възможно най-привлекателен, с най-ниска себсетойност и с добре изчислен живот. Не че не могат да ги направят вечни, но нито производителите, нито клиентите искат ...
Харесвам Мазда, но при актуалната 6-тица няма онзи баланс на окачването между комфорт и стабилност ... грубо пренася тежестта недозавива и не спира ... и то не в сравнение с Панамера, а с модели от подобен клас.
Николай Георгиев
Рейтинг: 1076 Неутрално[quote#24:"krasi_kara"]Евентуално можем да говорим за 6 литра нафта от 2-литров двигател, но на извънградско и пак е мнооого съмнително.[/quote]
От 2.2, дизел, точно извънградско + 1/4 магистрала, спокойно каране, ми дава 6/100 разход.
Николай Георгиев
Рейтинг: 1076 Неутрално[quote#28:"p911"]Харесвам Мазда, но при актуалната 6-тица няма онзи баланс на окачването между комфорт и стабилност ... грубо пренася тежестта недозавива и не спира ... и то не в сравнение с Панамера, а с модели от подобен клас.
[/quote]
Мога да сравнявам само с Лагуна 2 2007ма, Пасат 2006та дизел и един аутбек. Лагуната е купувана нова, аутбека съм го карал малко - 1-2к км.
Маздата има най-добро поведение на пътя спрямо тези три автомобила. За други не знам.
Нелсън Мандела
Рейтинг: 1605 ВеселоЗа 20% повече може да се вземе Пасат, който е много по-добър
Чехов е Толстой, а Братя Карамазови са Три Сестри!Miguel Ramierez
Рейтинг: 279 НеутралноПовечето водачи са дебили. Кофти.
1.618truly
Рейтинг: 674 НеутралноХсресвам 6-цата. Но... блокирал двигател, в гаранцив, и всички се ослушват - и Мазда Европа, и местния дилър. Надалеч бягайте!
Yadada
Рейтинг: 610 НеутралноДо коментар [#5] от "Pontif А":
БКП = БСП = СДС = ДПС = НДСВ = ГЕРБ = Мафия! The Revolution Will Not Be TelevisedВече ги правят и в Мексико. Може и това да сваля от цената. А в България тази година се скъсаха да ги крадат.
Petleshev
Рейтинг: 2446 НеутралноДо коментар [#33] от "truly":
Бивш tww09306483.За дизела ли става въпрос...?
оstavime
Рейтинг: 556 НеутралноДо коментар [#34] от "Yadada":
Съсипахте коментарите в сайта с новата визия!За това, сега като ми я върнат си слагам една механична защита и не ми дреме за гаранция и т.н.
Pontif New Dnevnik SUCK
Рейтинг: 1871 Неутрално[quote#24:"krasi_kara"]Дори от тази статистика, която си копирал пише 28 мили за галон, което отива накъм 10/100, и което е нормалното.
California Über Alles[/quote]
До коментар [#24] от "krasi_kara":
Нещо не си ме разбрал. Аз реклама на Мазда не правя нито я препоръчвам. Споделям лични (на жена ми) впечатления.
Тук имаме 350 слънчеви дни в годината. Дъжд вали 3, 4 дни на година по 10 минути на ден. Сняг нямаме. Коли на 40 години нямат и точка ръжда. Но коли които не седят в гаражи изгарят. Боята им изгаря, вътре арматурата, волана ... Кола която тук е Ок може би в БГ не е.
Жена ми я кара тази Мазда всеки ден по 20км на равен асфалтов път без значителен трафик. По тези 20км има не повече от 8 сфетофара. Като я знам как кара тя повече от 60км не дига, което са 40 мили/ч което е нормалната скорост за движение в жилищни райно в Калифорния но и най-икономичната скорост. Така че нито я пържи с 140 нито пък я кара в спри-тръгни трафик.
Без да правя научни измервания и без да твърдя че това важи за БГ - тя зарежда бензин 86 (в САЩ масово колите са направени да работят с 86) за около $55-$60 на месец - това го знам защото виждам сметката на кредитната карта. По $2.6/галон това прави 21-22 галона (около 84л бензин). На месец тя изминала около 500км и това го знам защото гледам на колко е за да и сменям маслото, не е трудно да разделя пробега на месеците, нали. Ами хайде сега раздели 500км пробег на 84л бензин и колко се получава? Около 6 литра и то с типов бензин 86 октана. Аз дори не знам дали има такъв в БГ.
Как е там ти знаеш. Ако има сняг и сол дали ще гние или не аз не знам. Градското в София е газ до дупка от единия сфетофар, дигат се 45км/ч, пушек до небесата, псувни и обяснения кой къде си е взел книжката и след 150 метра спирачки. В такова "градско" вероятно ще харчи повече. Моята извънградско никога не сме я карали просто защото е тъпо да караш градска кола по магистрала. Малка е, шумна е, късо междуосие ... нямаш конфорт. Типично тук извън града се карат по-големи коли в които можеш да се отпуснеш комфортно. Мазда6 и нагоре. Сигурен съм че ако надрусаш Мазда3 с едно прасе вътре, 400 буркана с компоти, жената, стринка ти и баджанака и се опитваш да подържаш 150км/ч на магистралата ще харчи доста повече.
Също не знам дали говорим за един и същ мотор. Нашия е СкайАктив 2л. Много интересна технология. Компресията му е около 14 но изпозват механизма за вариране на отварянето на клапаните за да сваля компресията когато е необходимо, като отварят клапаните в различно време. Така постигат около 10% икономия.
За нашите условия и за парите които и искат тука Мазда 3 е много добра. Във всички класации и статии излиза наравно или по-добре от сравними Голф или Фокус и много по-добре от Нисан, старата Хонда Сивик, Хюндай или Киа. Сега новата Сивик е доста добра вероятно тя ще спечели. За Мазда 6 не знам. А за БГ условията съвсем не знам. За дизели не мога да коментирам.
Pontif New Dnevnik SUCK
Рейтинг: 1871 Неутрално[quote#34:"Yadada"]Вече ги правят и в Мексико. Може и това да сваля от цената. А в България тази година се скъсаха да ги крадат.[/quote]
California Über AllesДо коментар [#34] от "Yadada":
ВЪзможно е, аз нямам идея къде е правена на жена ми. От 2012 е.
Защо ги крадат? Нали няма много, за какво са им? Аз си мислех че се крадат най-много най-популярните автомобили.
Няма ли някакъв начин за защита?
Нашите имат фабрична аларма и без фоба (не знам как се казва) не можеш да запалиш колата. Дали това е ефективна защита нямам идея. И тук се краде но не чак толкова че да е проблем който се дискутира. Може би имам късмет но поне веднъж в седмицата някой от нас си забравя колата на улицата незаключена. А пред службата на паркинга поне 30% от колите са или незаключени или с прозорците свалени около педя за да се проветряват. Явно това не са типични места откъдето се краде.
Има ли някакъв хубав евтин трик за защита?
Преди години в един магазин в Лас Вегас видях на витрината един голям буркан в който плуваше човешка ръка (разбира се не истинска) На буркана имаше надпис - Това е ръката на последния крадец който хванахме в нашия магазин. Шега но ...
zuh59397508
Рейтинг: 225 НеутралноДо коментар [#24] от "krasi_kara":
Мерцедес Бенц Ц-200 (205 модел)/2014 г.-5,3л./100 км дълъг път без да се съобразявам за скорост!
bretschneider
Рейтинг: 503 НеутралноКой би карал дизел, при наличието в гамата на двулитров бензин
Yadada
Рейтинг: 610 НеутралноДо коментар [#38] от "Pontif А":
БКП = БСП = СДС = ДПС = НДСВ = ГЕРБ = Мафия! The Revolution Will Not Be TelevisedОт 2-3 години има завод в Мексико, т.ч. вашата сигурно си е японка. Иначе за допълнителни защити не знам, но май цялата безконтактна история с паленето, се оказва доста лесна за преодоляване.
Yadada
Рейтинг: 610 НеутралноДо коментар [#36] от "оstavime":
БКП = БСП = СДС = ДПС = НДСВ = ГЕРБ = Мафия! The Revolution Will Not Be TelevisedМоята не я намериха. Живи и здрави
оstavime
Рейтинг: 556 НеутралноДо коментар [#42] от "Yadada":
Съсипахте коментарите в сайта с новата визия!Бензинова ли?
p911
Рейтинг: 442 Неутрално[quote#37:"Pontif А"]тя зарежда бензин 86 (в САЩ масово колите са направени да работят с 86) ... Около 6 литра и то с типов бензин 86 октана. Аз дори не знам дали има такъв в БГ. [/quote]
Така преди години приятелка си взе нова кола в NY, поляхме я и я питам какъв е двигателя, колко конски сили ... а тя ми обясни, че видиш ли, в САЩ колите нямали конски сили
Та за бензина: 86-87 AKI (САЩ, Канада) отговаря на 91-92 RON (Европа, Австралия), 89-90 AKI = 94-95 RON, 90-94 AKI = 95-99 RON
AKI = (RON + MON)/2
RON => Research Octane Number
АКИ => Anti-Knock Index
MON = >Motor Octane Number
cristo_n
Рейтинг: 497 Неутрално[quote#25:"pag"]Точно обратното - преди повечето бяха с хидравлика, а сега - повечето (особено малките) са с жило[/quote]
Ти май с от друга планета, а?
Я ми кажи няколко модела, измежду "повечето" нови коли, които са със жило, а не с хидравлика на съединителя, че от следващата ми кола сервизите да могат да изкарват пари пари за смяна на помпи на съединителя?
И говоря за автомобили, а не за сапунерки за 2-ма души и едно куче, или марки като ТАТА, ЛАДА и т.н.
Pontif New Dnevnik SUCK
Рейтинг: 1871 НеутралноДо коментар [#44] от "p911":
California Über AllesTova е така. Не съм се замислял точно какво означава (R+M)/2 Знам че някои Европейски и Японски модели трябва да им настройват нок сенсорите и компресията за Американския пазар за да работят на по-слабия бензин. Сега разбрах че 86 в САЩ отговаря на 91 в Бг. Това означава че подобна кола в Европа ще изисква 96 или 98.
Но това не е най-важното. В Калифорния има добавки към бензина които го правят 10% по-скъп и намаляват мощността на колите ни с около 10% и повишават разхода но пък правят емисиите доста по-чисти.
Трудно може да се правят директни сравнения. Тук е на морско ниво - това помага. Миналата седмица трябваше да карам до Невада (Лейк Тахо) минах през един проход на 9000 ф височина - това са около 3000 метра. На кола с 3.8л мотор 320кс се почуства. Предполагам на 2л мотор ще се почувства повече. София е на 550 метра, за малък мотор сигурно ще има малко деградация.
Както и да е, на мене Мазда ми харесва, което не означава абсолютно нищо за другите хора. Всеки си има вкус, бюджет ...
p911
Рейтинг: 442 НеутралноПо-слабият бензин означава по-голям разход (при коректно мапнат автомобил). В САЩ през годините големите обеми и ниските компресии са позволявали ползването на гориво с по-ниско октаново число, без проблеми с детонации и без оглед на разхода.
От друга страна и температурата на въздуха е сериозен фактор ... би трябвало автомобилите в ЛА да са с различен мап от тези в Чикаго или Бостън
Yadada
Рейтинг: 610 НеутралноДо коментар [#43] от "оstavime":
БКП = БСП = СДС = ДПС = НДСВ = ГЕРБ = Мафия! The Revolution Will Not Be TelevisedДа, 3-ка.
historama
Рейтинг: 660 НеутралноГлупости!
historama
Рейтинг: 660 НеутралноДвете Мазда6, включ. и фейслифта от 2011г. съвсем не бяха скъпи, напротив, най-скъпите модели бяха окло 50-52 хил. лв, докато при другите марки от средния клас моделите спокойно стигат 70 хил. лв.
Ако старите 6-ци (втория модел, от 2008г.) бяха горе-долу обикновени автомобили от висшия среден клас, но бъкани с екстри дори и при второ ниво на оборудване, то новата 6.це е нещо различно. Които реално са 2 модификации: една подобна на по-старите модели, и нова с променени двигатели с променена компресия (бензин, дизел винаги 14:1), и със системата i-ELOOP, която като че ли е толкова ефективна, колкото и хибридното задвижване, но при по-ниска цена.