Електрическият "Опел Ампера-е" постигна пробег от над 400 километра с един заряд



Новият електромобил "Опел Ампера-е" постигна пробег от над 400 километра при тест, направен съгласно Новият европейски цикъл на шофиране (NEDC). Това е най–актуалният стандартен метод за сравнение на разхода на енергия при колите, което е много по-близък до експлоатацията им в реални условия.


Постижението на "Ампера-е" е поне с 25% по-добро от това на най-близкия конкурент. От "Опел" все пак уточняват, че в реални условия запасът от ход може да варира, в зависимост от атмосферните условия, товара и най-вече стила на шофиране. Посочва се обаче, че без усилие електромобилът ще покори 300 и повече километра.


Официалният дебют на "Опел Ампера-е" ще се състои на 29 септември на автосалона в Париж. Първите доставки пък ще са факт пред пролетта на следващата година.




Автомобилът е дълъг 4.17 метра, като попада между моделите от В и С-сегмента, или "Корса" и "Астра", ако говорим за "Опел". Салонът предлага до пет места, а багажният обем започва от 381 литра.


Това е постигнато, като десетте акумулаторни модула са монтирани в пода на колата. Литиево-йонни клетки са общо 288, имат капацитет от 60 киловатчаса и са изработени от LG Chem.


"Опел Ампера-е" има мощност от 204 конски сили и максимален въртящ момент от 360 Нм, което е достатъчно спринтът до 50 км/ч да трае само 3.2 секунди. Впечатлява и доускорение от 80 дo 120 км/ч, което става за 4.5 секунди. Максималната скорост на новия модел е електронно ограничена на 150 км/ч.


Специално внимание при модела е обърнато на оползотворяването на отделяната енергия при спиране и движение по инерция. С планки на волана, водачът може да избере различна степен на задържане от страната на електромотора, като при максимален спирачният момент, за спирането на колата изобщо не се използва традиционната спирачна система.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (169)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1924 Неутрално

    Изтичат последните песъчинки от времето на петроладжиите. Съвсем не е далеч времето, когато от фабрики и заводи ще излизат автомобили, рейсове и камиони само с електрически двигатели, най многа да остане по някое моторче от резачка за авариен режим. 123 $ за барел петрол било евтино А.

  2. 2 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 2822 Неутрално

    Много лоша новина за страната бензиностанция.

  3. 3 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2124 Неутрално

    Tova не е ли Шеви Болт?

    California Über Alles
  4. 4 Профил на оstavime
    оstavime
    Рейтинг: 531 Неутрално

    На дали в реална среда може да мине повече от 100 км.
    Въпреки това е супер, че тази технология се развива. Това е бъдещето, безспорно.

    Съсипахте коментарите в сайта с новата визия!
  5. 5 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4337 Неутрално

    До коментар [#3] от "Pontif А":

    Позна

    ...
  6. 6 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#3] от "Pontif А":
    Същото е.В Европа е Опел Ампера.

  7. 7 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    До коментар [#1] от "442":
    А самолетите и корабите, що ги пропусна! Иначе не е далеч времето, когато европейските бюрократи мислеха, че биодизела и биоетанола, ще заменят петрола, но се оказа, че цяла европа трябва да отглежда само рапица!

  8. 8 Профил на hasmokar
    hasmokar
    Рейтинг: 1343 Неутрално

    По надолнище, с попътен вятър...

  9. 9 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 636 Неутрално

    С такъв пробег човек вече може сериозно да се замисли за покупка на електрически автомобил.

  10. 10 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#7] от "ban":
    Петрол винаги ще трябва,но той има далеч по- полезни приложения,например за пластмасич, изкуствени влакна и торове,отколкото да го изгаряме просто ей така..
    И е хубаво да си представи чòвек колко по-чисти ,тихи и приятни ще станат градовете по света,ако са пълни само с електрически автомобили...

  11. 11 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1553 Неутрално

    До коментар [#3] от "Pontif А":

    Европейският Шеви Волт

    Обичам да грухтя и плюскам.
  12. 12 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#11] от "Свинчуга":
    Болт,не Волт.Волт е хибриден,този е чисто електрически модел.

  13. 13 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    До коментар [#10] от "eurogi":

    Напълно съм съгласен, още повече ще намалим зависимоста си от горивата, а може би дори ще намалим и търговския дефицит! Но, дали пък има толкова литий на планетата, и дали няма да има други страни, които да са облагодетелствани от залежите си на литий!

  14. 14 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#3] от "Pontif А":

    Шеви Болт е, точно.

    Шеви Волт в Европа е Ампера, а Болт ще е Ампера-е.

    Струва около 30% повече от Шевито.

    #KOЙ номинира бокова!
  15. 15 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1679 Неутрално

    Валю златев щел да купува Беляне

  16. 16 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#13] от "ban":
    Това ,между другото,може наистина да се окаже проблем..Сега експлоатираните залежи от литий определено няма да са достатъчни,но надеждите са с нарастване на търсенето да се увеличат инвестициите в разработки на нови находища.

  17. 17 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 925 Неутрално

    Всичко е прекрасно и светлото бъдеще идва !
    Само че , с масовото навлизане на тези автомобили , електроенергията ще поскъпне толкова , че в резултат хората ще обеднеят !
    А не съм сигурен какъв ще е еко-ефекта за планетата , при производството на повече електроенергия .

  18. 18 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1505 Неутрално

    Лоша новина за петролните сатрапии.

    The best way to predict the future is to invent it.
  19. 19 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1505 Неутрално

    [quote#17:"stenlyaka"]Само че , с масовото навлизане на тези автомобили , електроенергията ще поскъпне толкова , че в резултат хората ще обеднеят ! [/quote]

    По-голяма простотия не можа ли да измислиш? Себестойността на енергията ще става все по-ниска. Точно от омразните ви фотоволтаици

    The best way to predict the future is to invent it.
  20. 20 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1505 Неутрално

    Междувременно цената на петрола плавно върви надолу И една държава бензиностанция не може да върже бюджета

    Low oil prices are hurting Russia badly.

    The country's budget is partly dependent on oil revenues and, with oil prices down more than 60% from 2014 highs above $100 a barrel, Russia has been dipping into its emergency fund.
    http://www.dnevnik.bg/biznes/finansi/2016/09/15/2827720_mvf_povishi_prognozata_si_za_rasteja_na_bulgarskata/

    The best way to predict the future is to invent it.
  21. 21 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#19] от "EU defender":
    Лесно може да се пресметне горе долу с колко ще се увеличи потреблението на електроенергия.Ако тази ампера с 60 квтч изминава да кажем 350 км, една средна кола за година ако изминава 18000 км,то тогава годишният и разход на електроенергия ще е около 3100 квтч.В България 2.5 млн автомобила ако са на електричество,това означава допълнително около 7.6 млрд. квтч,т.е. потреблението ще нарастне само с около 25%...Нищо кой знае какво,ако това се случи в следващите да речем 30 години,изобщо няма да се усети....

  22. 22 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3735 Неутрално

    Опел Ампера - европейския вариант на Шевролет Болт. Още една новост, идваща реално от зад океана. В Европа май само корпорацията Рено-Нисан работи в тази област (100 000 продадени електроавтомобили), а германските фирми продължават усилията си в усъвършенстването на ДВГ-бензинови и дизелови за над на 5 м лимузини. И май всички ще бъдем изненадани, ако някои азиатци наводнят градовете ни с малки компактни електроавтомобили за по 20-30 хил. евро.

  23. 23 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    До коментар [#16] от "eurogi":

    Нека да припомним, че неразумните непазарни разпоредби в ЕС, по отношение на биогоривата, доведоха до намаляване на производството на храни, и оттам до повишението на цените, в световен машаб! Това е и една от причините сега цели орди гладници, да прииждат от африка и азия!

  24. 24 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1505 Неутрално

    [quote#23:"ban"]Нека да припомним, че неразумните непазарни разпоредби в ЕС, по отношение на биогоривата, доведоха до намаляване на производството на храни, и оттам до повишението на цените, в световен машаб! [/quote]

    Глупости.

    The best way to predict the future is to invent it.
  25. 25 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    До коментар [#22] от "historama":

    Това кога, като построим комунизма, щот и сега не виждам много коли за 20000евро по улиците!

  26. 26 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1505 Неутрално

    [quote#19:"EU defender"]Себестойността на енергията ще става все по-ниска. Точно от омразните ви фотоволтаици[/quote]

    Тази графика хвърля в ужас петролните сатрапчета http://www.abundance360summit.com/podcast/wp-content/uploads/2016/08/Energy1.png

    The best way to predict the future is to invent it.
  27. 27 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1505 Неутрално

    И още:

    In 88 minutes, 470 exajoules of energy from the sun hits the Earth’s surface, as much energy as humanity consumes in a year.
    In 112 hours – less than five days – it provides 36 zettajoules of energy. That’s as much energy as is contained in all proven reserves of oil, coal and natural gas on the planet.
    If humanity could capture 1 part in 1,000 (one-tenth of one percent) of the solar energy striking the Earth – just one part in one thousand – we could have access to six times as much energy as we consume in all forms today.
    These staggering numbers, in combination with an exponential decline in photovoltaic solar energy costs ($ per watt price of solar cells), put us on track to meet between 50 percent and 100 percent of the world’s energy production from solar (and other renewables) in the next 20 years.
    Solar is already undercutting coal and natural gas in sunny geographies.
    Over the last 30 years, solar module prices have dropped by a factor of 100.
    Critically -- a new solar price record was set in Chile just a few weeks ago at $0.0291 per kWh – 58 percent less than the price of natural gas from a new plant!
    And this is just the beginning. How cheap can it get?
    The graph below shows that, if solar electricity continues on its current demonetization trajectory, by the time solar capacity triples to 600GW (by 2020 or 2021, as a rough estimate), we could see global unsubsidized solar prices that are roughly half the cost of coal and natural gas

    The best way to predict the future is to invent it.
  28. 28 Профил на Волният Ибрик
    Волният Ибрик
    Рейтинг: 433 Неутрално

    До коментар [#13] от "ban":

    Има такава страна, която се облагодетелства и ще продължава да се облагодетелства: Китай - номер едно по наличие на залежи от редки земни елементи.

  29. 29 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 2347 Неутрално

    [quote#23:"ban"]доведоха до намаляване на производството на храни, и оттам до повишението на цените, в световен машаб![/quote]

    Можеш ли да посочиш, кога цените на храните са имали по-ниски нива от днешните.

  30. 30 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2124 Неутрално

    [quote#14:"Emergen-C"]Струва около 30% повече от Шевито.[/quote]

    До коментар [#14] от "Emergen-C":

    Това пък защо?
    Ужас, Фолксваген докъто не продадат всичко няма да разрешат на никой да внася в Европа без наказателни мита.

    California Über Alles
  31. 31 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2124 Неутрално

    [quote#16:"eurogi"]Сега експлоатираните залежи от литий определено няма да са достатъчни,но надеждите са с нарастване на търсенето да се увеличат инвестициите в разработки на нови находища. [/quote]

    До коментар [#16] от "eurogi":

    Има неразработени залежи които не са в Китай. Освен това Лития се рециклира 100%.

    California Über Alles
  32. 32 Профил на tvi63
    tvi63
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#27] от "EU defender":

    Приятел, престани с данните от уикипедия, които всички ние знаем! Да, ако бяхме и зелени, щяхме да си фотосинтезираме, и тогава всички корпорации и производители на петрол, да го д..т, ама не сме!

  33. 33 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#30] от "Pontif А":

    Всички автомобили в Европа струват повече, отколкото в Щатите. Един нов Мерцедес в Санта Моника струва по-малко, отколкото същият този Мерцедес в Щутгарт.

    #KOЙ номинира бокова!
  34. 34 Профил на tvi63
    tvi63
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#31] от "Pontif А":

    Знаем, че имаш доста информация! Би ли направил една сметка, ако всички коли са електрически, в Европа, да речем, колко батерии, и колко литий ще е необходим!?

  35. 35 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#30] от "Pontif А":
    Основно заради данъците.ДДС-то навсякъде е поне 20%,на по-скъпите модели има и акцизи...

  36. 36 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#28] от "Волният Ибрик":
    Литият не е в графата на така наречените редки метали.
    ето кои са:
    Rare earth elements are cerium (Ce), dysprosium (Dy), erbium (Er), europium (Eu), gadolinium (Gd), holmium (Ho), lanthanum (La), lutetium (Lu), neodymium (Nd), praseodymium (Pr), promethium (Pm), samarium (Sm), scandium (Sc), terbium (Tb), thulium (Tm), ytterbium (Yb) and yttrium (Y).

  37. 37 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1505 Неутрално

    До коментар [#32] от "tvi63":

    Каква уикипедия, бе. Дал съм данни за себестойността на соларните панели и как се срива с годините. Камбанка звъни ли ти?

    The best way to predict the future is to invent it.
  38. 38 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4337 Неутрално

    До коментар [#36] от "eurogi":

    А цената на тон литий - знаеш ли колко е?

    ...
  39. 39 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2124 Неутрално

    [quote#34:"tvi63"]Знаем, че имаш доста информация! Би ли направил една сметка, ако всички коли са електрически, в Европа, да речем, колко батерии, и колко литий ще е необходим!?[/quote]

    До коментар [#34] от "tvi63":

    Сарказъм? Не, не мога да направя такава сметка но и никой не очаква утре всички коли в Евопа или Америка да бъдат електрически, нали.
    Също за сега доставките на литий са адекватни и никой не се притеснява. Когато има повече необходимост ще се намерят и повече доставчици. Supply and Demand, нали.

    между другото браво на Eurogy, че си е направил труда да изчисли колко ел енергия ще бъде необходима ако се премине на електроавтомобили. Браво, най-после някой който обича да мисли.

    California Über Alles
  40. 40 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 925 Неутрално

    До коментар [#19] от "EU defender":

    Аз харесвам фотоволтаиците !
    Простотия е да се смята , и прост е този , който си мисли че с повишеното търсене цената на даден продукт пада !

  41. 41 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 635 Неутрално

    [quote#21:"eurogi"]Ако тази ампера с 60 квтч изминава да кажем 350 км, една средна кола за година ако изминава 18000 км,то тогава годишният и разход на електроенергия ще е около 3100 квтч[/quote]


    Тоест един квтч в батерията е източил 1 квтч от мрежата?
    Много се съмнявам зареждането да е с 0% загуба.

    "Щастие за всички даром, и никой да не бъде пренебрегнат!"
  42. 42 Профил на Чоко и Боко
    Чоко и Боко
    Рейтинг: 717 Неутрално

    [quote#36:"eurogi"]Литият не е в графата на така наречените редки метали. [/quote]

    Колега,
    Една поправка. Не са редки, а редкоземни. Разликата е, че са не са редки, а ги има в изобилие, но са разпръснати.

    Левски до Каравелов: Дочувам, че сте решили да докарате миризливият казашки бутуш в Булгурско? Ако туй е тъй то аз с моите кунки ще ви отрежа чепките.“
  43. 43 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1631 Неутрално

    [quote#7:"ban"]А самолетите и корабите, що ги пропусна! [/quote]

    Нека роднините ти от Русия да разчитат на тях! Много ще им е добре при намаляване на нуждите от петрол няколко пъти.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  44. 44 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1631 Неутрално

    До коментар [#9] от "eurogi":

    Батерията му е 60 киловатчаса и зареждането и струва около 12 лева за 300-400 километра!!! 3-4 лева на 100 км!

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  45. 45 Профил на 65vesso
    65vesso
    Рейтинг: 462 Неутрално

    До коментар [#22] от "historama":

    Най-големия инвеститор в развитието на хибридните технологии в Европа се оказава не кой да е, а производителя на автомобилни гими Континентал.

  46. 46 Профил на P.S.
    P.S.
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Огромна глупост още в първото изречение... NEDC няма нищо общо с реалността.. всъщност е абсолютно безполезен показател. За пример.. новия Лийф е със 155 мили по NEDC , а само със 107 мили по американската EPA. Познайте каква е реалността.. Практиката показва, че NEDC e с до 40% завишен спрямо разхода/пробега по EPA.
    Явно зад океана не се оставят да ги лъжат..
    Другата глупост е сътворена от GM. Името.. Първата ампера ням нищо общо с този автомобил.. освен, че е произведена от GM. За пореден път показват трагичен продуктов маркетинг.. вярно е, че в Европа много хора не разбраха какво е това Опел Ампера и има ли то почва на континента, но да изкараш напълно различен като концепция автомобил и само да му лепнеш едно "е" отзад е предпоставки за големи обърквания и грешни асоциации..
    Да обобщим.. европейският аналог на Шевролет Болт ще минава около 320 км с едно зареждане и ще струва поне 20% повече, от колкото в щатите..

  47. 47 Профил на инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    Рейтинг: 323 Любопитно

    [quote#13:"ban"]Но, дали пък има толкова литий на планетата, и дали няма да има други страни, които да са облагодетелствани от залежите си на литий! [/quote]
    Литият ще бъде временно явление, докато усъвършенстват суперкондензаторите, предполагам още около 5г.
    Бъдещето най-вероятно ще принадлежи на графенови суперкондензатори. Без отрови, без електро-химични капризи. Времето за зареждане ще е ограничено от мощността на станцията и опроводяването (вкл. вътре в кондензатора).

    Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
  48. 48 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1137 Неутрално
  49. 49 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1927 Неутрално

    До коментар [#45] от "65vesso":

    Производството на гуми за Континентал отдавана играе второстепенна роля.
    В последните 20 години профилът на тази корпорация се доближава повече до този на Бош, отколкото на Гудиър и Мишелин.
    Курсът на акцията от някогашните девет евро сега драпа към марката двеста евро: https://www.comdirect.de/inf/aktien/detail/chart.html?ID_NOTATION=144337&timeSpan=5Y&chartType=MOUNTAIN&openerPageId=aktien.detail.chart.middle&BRANCHEN_FILTER=false&INDEX_FILTER=true&ID_NOTATION_INDEX=20735&fromDate=17.09.2011&toDate=16.09.2016&interactivequotes=true&useFixAverage=true&fixAverage0=0&fixAverage1=0&freeAverage0=&freeAverage1=&freeAverage2=&chartIndicator=&indicatorsBelowChart=VOLUME&indicatorsBelowChart=#timeSpan=SE&e&

  50. 50 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 661 Весело

    Поредното доказателство, че в САЩ не се произвежда нищо

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  51. 51 Профил на инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    Рейтинг: 323 Весело

    [quote#17:"stenlyaka"]масовото навлизане на тези автомобили , електроенергията ще поскъпне толкова , че в резултат хората ще обеднеят ! [/quote]
    Разбира се - ще обеднеят - едни конкретни хора, които държат петрола.
    Останалите кярим.
    Бтв: Вероятно правителствата ще се опитат да компенсират спада на приходи от акцизи от петрол именно чрез нов вид такси върху тока, преточван през зарядните станции. Но мисля, че като цяло ще го изду**т.

    Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
  52. 52 Профил на berry_yabalki
    berry_yabalki
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#1] от "442":

    Пика на дебит (по консенсусни данни) беше достигнат още през 2011. Логично е да се развива в друга посока. Но точно "петроладжиите" са тези с лобито, които от години се пренасочват за новата вълна. С други думи, когато интереса им е наплно в тон с промяната, тя ще се случи.

  53. 53 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 925 Неутрално

    До коментар [#51] от "инж. Ганев":

    Прекалено хубаво звучи , за да е вярно !

  54. 54 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    До коментар [#51] от "инж. Ганев":

    Преди година, на една конференция, зададохме въпрос на колега, който работи в СА, дали са притеснени от биогоривата! Той се изсмя и каза, че ако ще на цялата територия на щатите да гледат микроводорасли, пак няма да им стигне!

  55. 55 Профил на Мавродинов
    Мавродинов
    Рейтинг: 942 Неутрално

    До коментар [#9] от "eurogi":

    София-Варна.... С едно кафе и дозарядка във Велико Търново

  56. 56 Профил на Мавродинов
    Мавродинов
    Рейтинг: 942 Неутрално

    До коментар [#51] от "инж. Ганев":

    Ами слънчеви панели? Тесла строи зарядни слънчеви станции за Теслите и зареждат безплатно!

  57. 57 Профил на Мавродинов
    Мавродинов
    Рейтинг: 942 Неутрално

    Чакаме китайците да завършат инвестициите в електроавтомобилите и тогава цар Петрол ще умре!

  58. 58 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 661 Весело

    [quote#54:"ban"]Той се изсмя и каза, че ако ще на цялата територия на щатите да гледат микроводорасли, пак няма да им стигне![/quote]

    Ах-Ах-Ах гледане на водорасли на сушата ... нивото на БАН е все така високо

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  59. 59 Профил на Симеон
    Симеон
    Рейтинг: 285 Неутрално

    До коментар [#44] от "quatro_4x3":

    При зареждане на нощна тарифа цената на 100 км. пробег ще падне до 1,50-2 лева.

  60. 60 Профил на Симеон
    Симеон
    Рейтинг: 285 Неутрално

    До коментар [#47] от "инж. Ганев":

    Вероятно сте прав, но не мисля, че това ще стане за 5 години. Може би след 20-30 години да.

  61. 61 Профил на tvi63
    tvi63
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#58] от "100 Рублей за Доллар":

    Да, микроводораслите, се гледат точно на сушата, в тръбни биореактори! Га, га, га, нивото на форума винаги ще си остане такова!

  62. 62 Профил на f2184434
    f2184434
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#56] от "gimi":

    Солар сити е здраво на загуба и трябваше да го слеят с тесла, които също са здраво на загуба. Иначе всичко е слънце и маргаритки.

  63. 63 Профил на Чоко и Боко
    Чоко и Боко
    Рейтинг: 717 Весело

    [quote#54:"ban"]Преди година, на една конференция, зададохме въпрос на колега, който работи в СА, дали са притеснени от биогоривата![/quote]

    И той ще ви отговори колко са притеснени? И там, като всяка бензиноколонка е пълно с "верващи". И в русийката викаха, че нищо им нема и те така..

    Левски до Каравелов: Дочувам, че сте решили да докарате миризливият казашки бутуш в Булгурско? Ако туй е тъй то аз с моите кунки ще ви отрежа чепките.“
  64. 64 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 818 Неутрално

    [quote#56:"gimi"]Тесла строи зарядни слънчеви станции за Теслите и зареждат безплатно![/quote]
    Зареждането не е безплатно, а е включено в цената, която си платил като си купуваш Теслата.
    Безплатно никой не дава никъде.
    Хубава количка, но докато станат масови има още много вода да изтече. Най-малкото къде ще ги зареждаме - в САЩ повечето хора си имат гаражи, но в Европа нямат - ще пускаме от балкона кабел ли? На публични станции не е много удачно - отиваш, има опашка пред теб, всеки зарежда по един час, какво правим? Не е като бензина, сипеш и бягаш, тук си трябва време.
    Да не говорим, че по цена още съвсем не могат да бият кола с ДВГ. Това опелче струва колкото 2-3 нормални Корси, кога ще му избиеш по-ниския разход на гориво?

  65. 65 Профил на P.S.
    P.S.
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#64] от "Камен":

    Масови ли? Отивайте в една Норвегия или Холандия.. има повече Тесла от голфове..

    Кабел от блока? - моля не давайте нашата трагична реалност за пример.. съжалявам всеки, на който му се налага да живее в български панелен блок/комплекс. В нормалните страни хората живеещи в блокове или си имат и си плащат за собствено парко място или си имат подземен гараж на сградата, където зареждането не е проблем. Нещо, което вече е факт в доста нови многоетажни комплекси.
    Тези коли сега прохождат и е нормално да са по-скъпи, заради което има и съответните облекчения.. добавете към 10 пъти по-евтиното "гориво" и липсата на поддръжка, масла, и др. консумативи, както и безплатно паркиране в синя и зелена зона.. липса на данък и пр. и пр.

  66. 66 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 832 Неутрално

    [quote#40:"stenlyaka"]Простотия е да се смята , и прост е този , който си мисли че с повишеното търсене цената на даден продукт пада ! [/quote]
    Някой ден (когато се научиш да мислиш), ще разбереш, че си казал простотия

    ЖОКЕР: когато търсенето се увеличава, то предизвиква повече предлагане, защото ресурсът, който се търси, е ограничен единствено от темпа на производството му, а не от наличието му като ресурс. А увеличеният оборот винаги води до намаляване на оперативните разходи и съответно до много по-ниска цена на продукта. Литият е един от най-разпространените елементи в земната кора (на 33-то място по разпространение, заедно с натрия).

    #КОЙ предложи Пеевски за главен прокурор?
  67. 67 Профил на madcat
    madcat
    Рейтинг: 217 Неутрално

    [quote#21:"eurogi"].В България 2.5 млн автомобила ако са на електричество,това означава допълнително около 7.6 млрд. квтч,т.е. потреблението ще нарастне само с около 25%...Нищо кой знае какво,ако това се случи в следващите да речем 30 години,изобщо няма да се усети.... [/quote]

    И то ще е потребление предимно през нощта, когато повечето хора биха зареждали такива автомобили. Така ще се балансира потреблението и реално няма да има и нужда от нови електроцентрали. (нощем има голям излишък на ток и често се случва електроцентралите и дори АЕЦ-а да работят "на празно"

  68. 68 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3735 Неутрално

    [quote#23:"ban"]Това е и една от причините сега цели орди гладници, да прииждат от африка и азия! [/quote]
    ние знаем, че има и други причини.

  69. 69 Профил на tvi63
    tvi63
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Предишния опел ампера струва 84 000 лева, този колко ще струва, според форумните ентусиасти!

  70. 70 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 925 Весело

    До коментар [#66] от "keen":

    Не искам да споря с утописти

  71. 71 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 832 Неутрално

    До коментар [#70] от "stenlyaka":

    Драги, никой не "спори" с теб. Не бива да се ласкаеш.
    Казал си глупост, замълчи си.

    #КОЙ предложи Пеевски за главен прокурор?
  72. 72 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 531 Весело

    Тия разбиха романтиката и удоволствието от пътуването. Какво излиза, че палиш и си в Бургас без допълнителен заряд. Ами това е гавра, друго си е да спреш в Пловдив, зареждаш 8 часа, после Ст.Загора, Сливен и на третия ден си пристигнал, ако притежваш православно-славянска ел.Лада

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  73. 73 Профил на инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    Рейтинг: 323 Неутрално

    [quote#60:"Симеон"]Може би след 20-30 години да. [/quote]
    Добронамерено се надявам да не сте прав.
    http://www.capital.bg/biznes/tehnologii_i_nauka/2016/08/21/2814719_pochti_perpetuum_mobile/

    Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
  74. 74 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4337 Неутрално

    До коментар [#66] от "keen":

    Искаш да кажеш, че цената на лития ще пада?

    ...
  75. 75 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 925 Неутрално

    До коментар [#71] от "keen":

    Не , сериозно !
    Не ми се занимава да се аргументирам срещу утописти .
    А Вие сте точно такъв .

  76. 76 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1265 Неутрално

    КОЛАТА не е ли руско производство?

  77. 77 Профил на Мавродинов
    Мавродинов
    Рейтинг: 942 Неутрално

    Любителите на бензина тук се съпротивляват, така както преди стотина години файтонджиите са се съпротивлявали. Но техниката напредва и връщане няма.

  78. 78 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4337 Неутрално

    До коментар [#13] от "ban":

    Китай е по-назад. На първо място са Австралия, след това Чили, Аржентина и Боливия...

    ...
  79. 79 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1265 Неутрално

    АРМИЯ от девианти оспорват качества, от които и хал хабер си нямат, та да става по-интересно, но всъщност едва ли си дават сметка защо го правят.

  80. 80 Профил на А.Стоянова
    А.Стоянова
    Рейтинг: 260 Неутрално

    ... "Колко по чисти и приятни ще станат градовете, ако са пълни с електрически автомобили"... (Коментар #10). Бих добавила още и "...спиране на ТЕЦ-овете, замърсяващи въздуха".
    Това е още един повод, управляващите да не протакат вземане на решения, за рестарт на АЕЦ "Белене", защото наред с технологичните проблеми, се увеличава ежедневно и (вече 4-ти месец), задължението на страната ни към АСЕ.

  81. 81 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 818 Неутрално

    [quote#65:"p_s"]добавете ... безплатно паркиране в синя и зелена зона.. липса на данък и пр. и пр.[/quote]
    Безплатно паркиране и 0% данък може да има само докато тези коли са малък % от авто-парка. След това държавата ще почне да взема, както досега е давала. Или искаш да кажеш, че ако след 10 години всички карат електромобили, всички ще паркират безплатно, и държавата и общината няма да искат данък? Ами с какво ще поддържат пътищата тогава?
    Между другото, и с "горивото" ще е така - акцизът, който сега събират на безнина и нафтата, ще го прехвърлят върху тока. Зер иначе с какво ще поддържат пътищата и ще пълнят бюджета? Никоя държава няма да се откаже от приходите си.

  82. 82 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#42] от "Чоко и Боко":
    Да.Мързеше ме да направя това уточнение.Всъщност тези метали са доста често срещани,но са трудни за добив.

  83. 83 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#44] от "quatro_4x3":
    Да,това е доста солидно предимство.Дори и два пъти да поскъпне тока,пак ще е изгодно...и това ако го смяташ на средна цена на електроенергията,а ако зареждаш колата нощем,ще е още по изгодно...

  84. 84 Профил на инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    Рейтинг: 323 Весело

    [quote#67:"madcat"]потребление предимно през нощта[/quote]
    Или по обед в ясен слънчев ден. Или когато е ветровито.
    Според мен комбинацията ВЕИ-електромобили ще отвори доста интересна ниша за продажба на моментни излишъци от ел.енергия на атрактивна цена.

    Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
  85. 85 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#67] от "madcat":
    Това никак не е малко предимство.Сега системата има огромни разходи за балансиране..

  86. 86 Профил на P.S.
    P.S.
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#81] от "Камен":

    Затова каза "докато са скъпи" . До 10-15 години като станат по-масови ще почнат да настигат опел астра по цена. (между другото, преди 4 месеца купих нова астра - 40 хил. не е много далече..) Тогава естествено ще почнат да отпадат и облекченията, които сега компенсират по-високата цена.
    Що се отнася до електричеството, както някои обясниха, електромобилите се зареждат основно вечер и спомагат за балансирането на натоварването на мрежата. Няма как да се наложи допълнителен данък за електричеството.. то не е по-различно от това, което ползвате за кафе машината или пералнята ви. Да не говорим, че тенденцията там е също в посока локално производство.. Не само на ниво къща (солар и вятър), а и на ниво община примерно. Да дойдат да ми обложат солара на покрива.. )
    Света върви напред приятелю, това, че БГ е 40 години назад, не е мерило..

  87. 87 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 614 Любопитно

    Въпрос за инженери:

    Може ли батерия от 60 киловта да отдаде мощност от 150 киловата / 204 конски сили/?

    от статията:
    "Литиево-йонни клетки са общо 288, имат капацитет от 60 киловатчаса".
    "Опел Ампера-е" има мощност от 204 конски сили"

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  88. 88 Профил на инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    Рейтинг: 323 Весело

    [quote#81:"Камен"]акцизът, който сега събират на безнина и нафтата, ще го прехвърлят върху тока.[/quote]
    Ще се опитат.
    Ама точно тук им го нахаква децентрализацията на енергийната с-ма.
    Ако имам фотоволтаик на двора, ще ли да им платя акциз на тока, който си произвеждам?...

    Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
  89. 89 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#87] от "Dimitar Stoyanov":
    Не съм инженер,но имам известно понятие.Няма никакъв проблем-едното е мощност,другото е енергия.
    Това означава,че ако двигателят работи на пълна мощност,ще изразходи енергията си за 24 минути(150 киловата на пълна мощност за един час са 150 киловатчаса,значи 60 киловатчаса са за 24 минути)

  90. 90 Профил на инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    Рейтинг: 323 Весело

    [quote#87:"Dimitar Stoyanov"] 60 киловта[/quote]
    Не са 60 киловата, а 60 киловатчаса.

    [quote#87:"Dimitar Stoyanov"]
    Въпрос за инженери:
    Може ли батерия от 60 киловта да отдаде мощност от 150 киловата / 204 конски сили/? [/quote]

    Отговор като за техник чрез контра-въпрос : колко киловатчаса консумира котлон с мощност 2 киловата за 30 мин. работа?

    Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
  91. 91 Профил на Penyo Shilev
    Penyo Shilev
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#46] от "p_s":

    Имам Лийф от близо 18 месеца. Среден разход 15.5кВ на 100 километра и пробег около 140км от пълна батерия, а ако карам само градско и внимавам с ускорението - 160-170 км. При Болт от 60кв батерия достъпни ще бъдат около 56-58кв... 400км са напълно постижими.

  92. 92 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1927 Неутрално

    До коментар [#87] от "Dimitar Stoyanov":

    Значи ако правим аналогия с колите в двг твоят въпрос би изглеждал както следва:

    "Може ли бензинов автомобил с резервор от 10 литра да извади мощност от 200 конски сили?"

    Хубаво би било хората да започнат да разбират разликата м/у:
    - Капацитет (енергия) = Батерията -> в киловатчаса.
    - Мощност = Двигателят -> в киловати

    С навлизането на електромобилите ще има доста недорузумения с новите величини: киловат и киловатчас, волт и ампер....
    Ще трябва да се правят кратки курсове по Основи на електротехниката...

  93. 93 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8137 Неутрално

    Това е бъдещето, чисто , без замърсяване .

  94. 94 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 832 Неутрално

    [quote#80:"А.Стоянова"]Това е още един повод, управляващите да не протакат вземане на решения, за рестарт на АЕЦ "Белене"[/quote]
    Въх:
    "Очакванията на производителите и търговците, че високите летни температури ще неутрализират драстичния спад на износа на електроенергия от началото на тази година, не се оправдаха. Към началото на септември от България към външни пазари е изтъргувана с 45.7% по-малко енергия в сравнение със същия период на 2015 г. Причината - в региона предлагането е голямо, а оттам и цените са ниски..."
    http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2016/09/11/2825290_iznosut_na_elektroenergiia_se_svi_pochti_napolovina/

    #КОЙ предложи Пеевски за главен прокурор?
  95. 95 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 614 Неутрално

    До коментар [#92] от "Ф.Нинов":

    Нинов, капацитета на батерията се измерва в амперчаса, не в киловтачаса.
    [quote#92:"Ф.Нинов"]Ще трябва да се правят кратки курсове по Основи на електротехниката...[/quote]

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  96. 96 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 832 Неутрално

    [quote#92:"Ф.Нинов"]Ще трябва да се правят кратки курсове по Основи на електротехниката...[/quote]
    А, ше прайш курсове ти...
    Че си сложим аз на бавареца тъмни стъкла, а и нещо, дето да бучи като преди с ремусчето, па ти си прай курсове

    #КОЙ предложи Пеевски за главен прокурор?
  97. 97 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1927 Неутрално

    До коментар [#95] от "Dimitar Stoyanov":

    Значи трябва да се прави разлика м/у:

    - акумулатор за автомобили с двг, който е на 12V (6V при трабанчетата) и съответно капацитета се измерва в амперчаса

    - батерия* за електромобили, при която напрежението е Х (хикс) и за това се ползва по-правилната величина за енергия ватсекунда (киловатчас)

    * при елекромобилите не се ползва ампречас, а киловатчас.
    Иначе ампречас е дериват на киловатчас.
    Трябва да започваме да свикваме с киловатчас, а ампречас да му бием шута.

  98. 98 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2499 Весело

    Има ли значение с какъв ток се зарежда?
    От ВЕИ, АЕЦ, ТЕЦ и пр.?

    I Want To Believe
  99. 99 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 614 Неутрално

    До коментар [#97] от "Ф.Нинов":

    Благодаря ви за разяснението.

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  100. 100 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1927 Неутрално

    До коментар [#96] от "keen":

    "Който не знае Закона на Ома - да си връй у дома!"

    учител от врачански техникум през 1960-те години





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK