"Фолксваген" показа новата си самоличност

"Фолксваген" показа новата си самоличност

© Фолксваген



Германският концерн "Фолксваген" хвърли ръкавица към всички компании, разработващи електромобили и автономни коли, със своя прототип I.D. концепт, който дебютира днес на автосалона в Париж. Моделът, който се планира да е на пазара през 2020 година, е визионерски за марката и може да се каже, че демонстрира новата самоличност на марката.


На първо място това е електромобил със запас от ход между 400 и 600 километра. На второ, още към 2025 година четириместната компактна кола трябва да е готова да се придвижва напълно самостоятелно.

"Фолксваген" показа новата си самоличност

© Фолксваген


I.D. концепт е първият от цяло семейство иновативни електрически модели, създадени с идеята да са електромобили. Автомобилът има мощност от 168 конски сили.


Една от функциите на автомобила е и да получава пратки, ако собственикът не си е у дома.
I.D. концепт е изграден на базата на модулната платформа за електрически коли на "Фолксваген". Германският концерн има амбицията да продава по един милион автомобила на ток през 2025 година.

"Фолксваген" показа новата си самоличност

© Фолксваген


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (102)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1119 Весело

    Е щом няма турбо дизелов мотор, не ми го хвалете

  2. 2 Профил на dmarev
    dmarev
    Рейтинг: 426 Неутрално
  3. 3 Профил на roro147
    roro147
    Рейтинг: 218 Неутрално

    Петрола пак щял да поскъпне,доста съмнително.През 2025 ще е по-евтин от водата.

  4. 4 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1924 Неутрално

    Тва на трета върти ли гуми ???

  5. 5 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1626 Неутрално

    Новата визия е удължена костенурка.
    Колкото до 400, 600 км автономия - дано успеят! Всички производители са се опнали да затворят бензиновата смрад.

  6. 6 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 583 Весело

    Просто с биологичното изчезване на мутрите ще изчезне и това, което днес наричаме лъскава кола....!

  7. 7 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1626 Весело

    [quote#4:"442"]Тва на трета върти ли гуми ???
    [/quote]
    Направо ъ пали брато!

  8. 8 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 584 Весело

    Все ми се струва, че водородът е истината. Акумулаторите се развиват и кой знае може да ме опровергаят, но водорода е огромно количество, а отпадния продукт е безвреден. С електричеството хич не е така.

  9. 9 Профил на choKo
    choKo
    Рейтинг: 503 Весело

    Искам и аз такова возило бижу (като подарък)

  10. 10 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 1420 Весело

    Красив електрокар!

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  11. 11 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1578 Неутрално

    Империята отвръща на удара въпреки разклатените позиции.2020 не е далеч - ще видим.

  12. 12 Профил на sashobal
    sashobal
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#4] от "442":


    До коментар [#7] от "Alexander97":

    Толко е бързо,че като влезе у Радомир,калобраните му са още у Парник

    Никога повече комунисти и отрочетата им във властта!!!
  13. 13 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1629 Любопитно

    Не е лошо моделчето, ама 2025 година е далеч, дотогава конкуренцията няма да е леганала да спи и може и още по-инетересни колици да се видят...

  14. 14 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 1140 Неутрално

    Поредната партенка от ПР-агенциите на МеркелВаген. Други компании вече са продали милиони хибриди и постоянно продават все-повече, докато немските лицемери и лъжци продължават с нафтовите си канцерогенници и тук-таме пускат някоя ей-такава партенка. Жалки са и още по-жалкото е, че ги крепят от държавата да не фалират, абсолютен комунизъм!

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  15. 15 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#8] от "znayko84":

    Лесно гори.

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  16. 16 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    [quote#14:"Ойро Пролетариат"]Жалки са и още по-жалкото е, че ги крепят от държавата да не фалират, абсолютен комунизъм![/quote]

    Трябва да има работа за новите арабски специалисти ве!

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  17. 17 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1631 Неутрално

    " Германският концерн има амбицията да продава по един милион автомобила на ток през 2025 година."

    До 2025 г. някои компании ще спрат да произвеждат автомобили на бензин и дизел. При Тесла и сега е така. През 2025 г. колите с ДВГ ще са забранени в Норвегия, а до тогава е много вероятно и други да ги забранят. Нефтените търтеи са пътници. Споразумението в ОПЕК да намалят добива може да се окаже едно от последните им споразумения.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  18. 18 Профил на tenevski
    tenevski
    Рейтинг: 440 Неутрално

    Тия от VW се пробват да си подобрят имиджа с фантасмагории за след 10-на година . Пак дойчовски хитрости

  19. 19 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1988 Неутрално

    До коментар [#3] от "roro147":

    Що пък ще е евтин? Няма логика.
    [quote#17:"quatro_4x3"]Нефтените търтеи са пътници.[/quote]
    Хайде по-сериозно.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  20. 20 Профил на inspektora
    inspektora
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#8] от "znayko84":

    Напълно съм съгласен. От научна гледна точка електрическото задвижване има твърде много преобразувания на енергия и съответно загуби. Запитайте се, ако не беше административно насърчавано и "модно", щеше ли да има такива автомобили?

  21. 21 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1137 Неутрално

    Има ли вариант с "чист" дизел ? До оня ден от VW твърдяха, че това е бъдещето и електрическите коли са само за разни зелени хипари.

  22. 22 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1631 Неутрално

    [quote#19:"Darth Plagueis"]Хайде по-сериозно. [/quote]

    9 години има до тогава, а само до преди 3-4 годи ел.колите рядко бяха в новините. В днешно време технологиите се развиват много бързо. В това отношение 9 г, са доста време.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  23. 23 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 715 Весело

    Нищо не е това! Руският хибрид ще е без аналог и ще е уникален. Никой не го е видял щото е секретен, но като ни го покажат след 10 години на картинка и още 30 на живо ще хлъцнем! Ще има радар и шестцевно ГШ 23. Стига хулигани по пътищата!

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. "Русия е наш враг и окупатор. Управляваната от нея пета колона вероятно днес може да бъде по-опасна и от открита агресия." Саломе Зурабишвили, президент на Грузия
  24. 24 Профил на komitata80
    komitata80
    Рейтинг: 254 Неутрално

    Ако на това му викат "хвърляне на ръкавицата "........

  25. 25 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 925 Неутрално

    До коментар [#8] от "znayko84":

    Прав си , но имаме електроенергийно лоби с-у петролно лоби .
    Докато не с ''роди'' водородно лоби .........
    Иначе това прототипче изглежда като моделче сапунерка на Мачбокс

  26. 26 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1211 Любопитно

    Das Auto – това е колата!!!!

  27. 27 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1631 Неутрално

    До коментар [#21] от "Индиана":

    Твърдяха и изостанаха от другите. Сега наваксват с картинки на нов модел. Така на времето през година две ни показваха картинка на нов модел лада или москвич, които си оставаха само на картинката. Руснаците така и не се научиха на нещо повече от това да ги рисуват.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  28. 28 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1988 Неутрално

    До коментар [#22] от "quatro_4x3":

    Аз нямам нищо против факта, че след 9 години ще има масово електрически коли. Това няма да направи нефтопроизводителите пътници.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  29. 29 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 653 Неутрално

    Изглежда като електрически Голф 8 (или 9)

  30. 30 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1289 Весело

    [quote#8:"znayko84"]но водорода е огромно количество, а отпадния продукт е безвреден.[/quote]

    Водородът е много, наистина, но в свързана форма, за съжаление. За добива му се ползва......познахте.......електричество, а съхранението му е или опасно (под високо налягане или втечнен), или хем скъпо, хем обемисто (в металхидридни оли подобни резервоари).
    Суперкондензаторите са най-перспективни според мен - предлагат хем голям капацитет, хем бързо зареждане.

    Знанието е сила, информацията - власт
  31. 31 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1289 Весело

    По темата - немските производители проспаха появата на ДВГ с директно впръскване на горивото (както на дизели, така и на бензини), проспаха появата на хибридите (което не е голяма загуба, защото като всеки компромис и те са неефективни, освен в доста ограничени режими), проспаха и възраждането на електромобилите.
    Все пак е окуражително, че вече работят целенасочено и проектират чисти електромобили. Когато се захванат здраво с нещо, обикновено го правят добре, а и държавата несъмнено ще им удари едно яко рамо със субсидии и забрани за автомобили с ДВГ по градове и паланки......
    Така че - остава да почакаме още десетина години да започнат масовото производство и още десетина до масовата поява на "новия внос" у нас........

    Знанието е сила, информацията - власт
  32. 32 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1137 Неутрално

    До коментар [#25] от "stenlyaka":

    Не, няма "електроенергийно" лоби. Има само петролно такова !

  33. 33 Профил на niakoia
    niakoia
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Струва ми се, че коментиращите не правят разлика между хибриди и електрически автомобили.
    А въпросът с автономната кола пък е съвсем друга работа.

  34. 34 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1631 Неутрално

    [quote#28:"Darth Plagueis"]Аз нямам нищо против факта, че след 9 години ще има масово електрически коли. Това няма да направи нефтопроизводителите пътници.[/quote]

    Не твърдя, че няма да се добива и ползва нефт, но нужните количества ще паднат с много. Като намалее търсенето и цената ще падне. А някои от петролните търтеи и сега "берат душа" и плачат от цените в момента.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  35. 35 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 6388 Неутрално

    Не става ясно каква е разликата в концепцията между 2020 и 2025

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  36. 36 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 925 Весело

    До коментар [#32] от "Индиана":

    Аха .
    А кой съфинансира развитието на електромобилите според теб ?

  37. 37 Профил на niakoia
    niakoia
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#35] от "penetrating":

    Е кое не става ясно! През 2020 ще излезе серийно на пазара. През 2025 ще може да се движи автономно.

  38. 38 Профил на Симеон
    Симеон
    Рейтинг: 285 Неутрално

    До коментар [#3] от "roro147":

    Не съм сигурен. В момента ФВ продават около 10 млн. автомобила годишно. Целта им е да продават по 1 млн. електричарки през 2025 г., тоест около 10 % само от продаваните коли.

  39. 39 Профил на Симеон
    Симеон
    Рейтинг: 285 Неутрално

    До коментар [#13] от "Г.Е.М.":

    Така е. Тесла вече продават коли с по-голям пробег. Рено Зое излиза с нова генерация на пазара, с 300 км. пробег и цена около 31 000 евро.

  40. 40 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3735 Неутрално

    [quote#20:"inspektora"]От научна гледна точка електрическото задвижване има твърде много преобразувания на енергия и съответно загуби[/quote]
    Мислил си много, и си написал една невероятна глупост.
    Поздравления!

  41. 41 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2499 Неутрално

    Много са се спостарали с външния вид!
    Евала!

    I Want To Believe
  42. 42 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 6388 Неутрално

    До коментар [#37] от "niakoia":

    а между 2020 и 2025 какво ще прави, ще го бутат ли за да се движи ?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  43. 43 Профил на niakoia
    niakoia
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#42] от "penetrating":

    Да, ще го бутат.... Пет години буташ и чак тогава ти дават електрическия двигател.

  44. 44 Профил на Зарзават
    Зарзават
    Рейтинг: 322 Неутрално

    Nissan Leaf се продава вече почти 6 години, а при VW всичко е ще ще ще ще.....

    Христо Иванов за Народната Република: "жълтопаветната, самонарекла се демократична, общност, която сега сама драматично обявява, че не става за чеп за зеле".
  45. 45 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 224 Неутрално

    До коментар [#17] от "quatro_4x3":


    [quote#17:"quatro_4x3"]До 2025 г. някои компании ще спрат да произвеждат автомобили на бензин и дизел. При Тесла и сега е така. През 2025 г. колите с ДВГ ще са забранени в Норвегия, а до тогава е много вероятно и други да ги забранят.[/quote]
    Изпуснете малко "ПАРАТА"
    2025Г, някой държави може и да ги спрат, но автомобилите с тези агрегати ще се карат още най-малко 20-25години след това -разбирай 2050г!!!
    Дотогава някой от тук може и да не сме живи!

  46. 46 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1631 Неутрално

    [quote#45:"Levski Levov"]Изпуснете малко "ПАРАТА"
    2025Г, някой държави може и да ги спрат, но автомобилите с тези агрегати ще се карат още най-малко 20-25години след това -разбирай 2050г!!! [/quote]

    Може до 2050 г., но в Африка. Когато електрическите стана повече от другите, ще затегнат още еко нормите и като не можеш да минеш преглед ще се случи това, което се случи с Трабантите и Вартбурзите след обединението на Германия, изхвърлиха ги за скрап.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  47. 47 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1631 Неутрално

    До коментар [#45] от "Levski Levov":

    Виж това http://www.dnevnik.bg/zelen/klimat/2016/09/29/2834384_oslo_prie_radikalen_plan_za_sukrashtavane_na_vrednite/?utm_source=chrome&utm_medium=browser-extension&utm_campaign=chrome-extension&ref=chromeext

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  48. 48 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 6388 Неутрално

    До коментар [#43] от "niakoia":

    Е, това определено е сериозна разлика в концепцията

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  49. 49 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 6388 Неутрално

    За тези, които се интересуват от неизяснената в статия разлика между 2020 и 2025 години. Моделът от 2025 ще се казва I.D. Pilot и ще предлага автономно управление на на основата на 10 лазера и връзка с облака, успоредно с модела от 2020, който пък ще си е изцяло електрически.
    https://www.cnet.com/roadshow/news/volkswagens-i-d-concept-will-enter-reality-in-2020/

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  50. 50 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1288 Любопитно

    До коментар [#9] от "choKo":Кога ти е рождения ден?

  51. 51 Профил на mongeneral
    mongeneral
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Не го показвайте на акционерите на Мъск,че ще получат инфаркт и инсулт едновременно.

  52. 52 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2124 Неутрално

    Малко на ПР ми мирише. 400км от 160кс след 10 години?
    Тесла сега продава коли които изглеждат като коли с пробег 416км и 700кс 0-100км за 2.9сек и могат да возят не 4 човека а 5 + 2 деца. Та това което ФВ го пробутват като бъдеще го има сега на пазара, включително и с автопилота. Всеки 6 месеца автоматично ъпдейтват софтуера на Тесла. Единствената подръжка е смяната на перата на чистачките и батерийката на ключа дистанционно. Кой знае къде ще бъдат след 10 години. Със сигурност няма да смъкнат мощността от 700 на 160кс и да държат същия пробег.

    California Über Alles
  53. 53 Профил на inspektora
    inspektora
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#40] от "historama":

    Хайде да обясниш кое е глупост. Или като нямаш аргументи, използваш квалификации?

  54. 54 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 830 Весело

    До коментар [#52] от "Pontif А":

    Да, след 10 години от Тесла сигурно ще вдигнат мощността от 700 к.с. на 7000 к.с. и няма да се главоболят с проектиране и производство на механични окачвания, трансмисии и спирачки (в което не ги бива), защото колата им ще се движи във въздуха като спидер от Междузвездни войни. Елън Мъск каза на инвеститорите, че ще му трябват още много пари, защото имал още много "революционни" идеи. Инвеститорите пък се чудят как да излязат сухи от направените вече "инвестиции". Компанията Тесла откак съществува е на загуба.

  55. 55 Профил на инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    Рейтинг: 323 Весело

    Значи 2030г., когато 10-годишните електрически Голф 10 почнат да ги внасят - кражбите на електроенергия из пернишко ще нараснат ...

    Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
  56. 56 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1373 Неутрално

    Имам чувството, че германците нямат никакво намерение да преминават към електромобили. Всичките им концепции са са далечното бъдеще, до като днес правят по-скоро пародийни електромобили, на двойни, спрямо тези с ДВГ цени.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  57. 57 Профил на 1_april
    1_april
    Рейтинг: 738 Весело

    Няма да си купуваме повече от един I.D. концепт, защото не знам ще сколаса до 2025 Бочко да ни построи втора АЕЦ и къде ще зареждаме не е ясно....

  58. 58 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4337 Неутрално

    До коментар [#18] от "tenevski":

    Не е точно така. Позакъсняха, но сега "хващат" вълната с огромния си капацитет. До 2025 г. концернът възнамерява да представи 30 нови електрически автомобила, като делът им в общото производство ще достигне 20-25%, а през 2030 г. - една трета. Това при годишни продажби от около 6.5 милиона е много сериозна число.

    ...
  59. 59 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 925 Неутрално

    До коментар [#54] от "Smoke":

    Тесла едва ли някога ще излезе на печалба .
    Но Мизз Джанет Йелън ще бута доколкото може борсовите индекси , та и Мъск-овите котировки да пълзят нагоре .
    И така до следващия срив , когато всичко ще рухне и някой Китаец ще купи Тесла без пара , та да направи истински рентабилно производство на електромобили

  60. 60 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1289 Любопитно

    [quote#52:"Pontif А"]Тесла сега продава коли които изглеждат като коли с пробег 416км и 700кс 0-100км за 2.9сек и могат да возят не 4 човека а 5 + 2 деца.[/quote]

    Забравяте "малката" подробност, че след 10 ускорения "0-100км за 2.9сек" пробегът ще е най-много 46 километра. Имам удоволствието да карам автомобил, който ускорява до 100 км/час за 6 секунди и мога да ви уверя, че такава динамика не е по силите (направо е опасна) на масовия шофьор, нито му трябва.
    "Тесла" е изключителен автомобил, но е много далеч от съвършенството, и е всичко друго, но не и масов продукт, защото е много скъп.
    На бас, че след петнайсетина години германците ще продават много повече електромобили от "Тесла".

    Знанието е сила, информацията - власт
  61. 61 Профил на disclosure
    disclosure
    Рейтинг: 658 Неутрално

    [quote#23:"пустиняк"]Нищо не е това! Руският хибрид ще е без аналог и ще е уникален. Никой не го е видял щото е секретен, но като ни го покажат след 10 години на картинка и още 30 на живо ще хлъцнем! Ще има радар и шестцевно ГШ 23.[/quote]
    След 30 години едва ли някой ще си спомня за теб. Така, че не се вълнувай!

    .. и по-темата,.. интересен концепт е този I.D. Току виж реша да го прибавя към автопарка.

    ИМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ИДИОТА С КОТЕШКАТА ГЛАВА
  62. 62 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2374 Любопитно

    [quote#52:"Pontif А"]Единствената подръжка е смяната на перата на чистачките и батерийката на ключа дистанционно.[/quote]
    А другите батерии колко издържат? Има ли поне едни десет години или тоз проблем ще се разбере след две-три години?

  63. 63 Профил на disclosure
    disclosure
    Рейтинг: 658 Неутрално

    [quote#35:"penetrating"]Не става ясно каква е разликата в концепцията между 2020 и 2025[/quote]
    През 2025 става с автоматично управление.

    ИМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ИДИОТА С КОТЕШКАТА ГЛАВА
  64. 64 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1877 Неутрално

    Щом не е черен, никъв Голф не е. Нема никой да ме уважава у Перник.

    Panta rhei....
  65. 65 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2374 Неутрално

    [quote#20:"inspektora"]От научна гледна точка електрическото задвижване има твърде много преобразувания на енергия и съответно загуби.[/quote]
    Обратното е - електрическото задвижване е най-ефективно, КПД от 80-95% срещу 30-37% на ДВГ. Проблемът е с доставянето на енергията за задвижването. Един път трябва да се създаде (АЕЦ, ТЕЦ), втори път трябва да се съхрани (акумулатори с метали, пречиствани с "нефтопродукти" и клетки, синтезирани от нефтопродукти). Докато горивото за ДВГ само се пречиства и на практика безкрайно може да се съхранява.

  66. 66 Профил на a4kataaa
    a4kataaa
    Рейтинг: 401 Любопитно

    До коментар [#8] от "znayko84":

    Истината съществува много отдавна. Нарича се - метан. Напълно екологичен транспорт. Отделя се единствено въглероден диоксид и вода. Но не пасва на смахната хипотеза, която не е доказана и няма как да бъде доказана, че въглеродния диоксид затопля планетата. Всеки студент по химия знае, че с увеличение на температурата се увеличава отделянето на газовете, а не обратното. Освен това, всеки може да произвежда метан и така никой няма да може да влияе на цените, а това не се харесва на определени хора.

  67. 67 Профил на melchett
    melchett
    Рейтинг: 583 Любопитно

    за друго не знам, но прозрачния покрив създава страхотно усещане!

  68. 68 Профил на a4kataaa
    a4kataaa
    Рейтинг: 401 Неутрално

    До коментар [#65] от "wanderer":

    ++++++

  69. 69 Профил на inspektora
    inspektora
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#65] от "wanderer":

    Колега, помисли пак - ти говориш за КПД-то на електродвигателя, но забравяш множеството други преобразувания:
    1. Получаване на електроенергия - преобразуване от друга такава със загуби.
    2. Пренасяне - множество трансформации за повишаване на напрежението и след това понижаване и изправяне - също загуби.
    3. Зареждане на акумулатора - преобразуване на електрическа енергия в химическа и после отново в електрическа - загуби.
    4. И чак накрая идва електродвигателя за преобразуване на електрическата енергия в механична.
    Като се натрупа всичко пак идва под 50 процента КПД. И имай предвид, че не защитавам ДВГ-то. Не с него трябва да сравняваме, а с водородните клетки - там предстои голямото развитие.

  70. 70 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2374 Неутрално

    [quote#69:"inspektora"]водородните клетки - там предстои голямото развитие. [/quote]
    Те имат същите проблеми като с ел. енергията:
    - получаване - свободен водород няма, трябва да се приложи енергия (АЕЦ, ТЕЦ, химическа) за да се добие;
    - съхраняване - клетки (като акумулатора), които да са енергийно херметични.
    Дори имат трети проблем - логистичен - "водород-станции". Изграждането им (заради рисковете) ще струва много по-скъпо от една електростанция (за каквито има богат опит и множество решения).
    И когато се сравняват технически решения, по-рационално е да се използва КПД на "задвижването" - последната стъпка на решението. Защото "енергийният проблем" (добиване, съхраняване, предаване на разстояние) никога няма да бъде решен, дори и да бъде овладян термоядрения синтез. Поне в рамките на електро-магнитното поле. За гравитационното, не съм подготвен - коя "струна" (теория на струните) трябва да се опъва не ми е ясно.

  71. 71 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3735 Неутрално

    [quote#53:"inspektora"]Хайде да обясниш кое е глупост.[/quote]
    Мисля че ти го обясниха.
    ще го повторя! При най-ефективните ДВГ е постигнат КПД 37-39%, с цената на свръхскъпи и сложни инжекциони, турбини, интеркулери и т.н. Докато КПД при електромоторите може и да е над 90%, освен това липсва доста скъпата и тежка скоростна кутия, или ако ще има нещо подобно ще е много по-проста, лека и евтина. Така че КПД на оползотворяванетопри преобразуването на електрическата в механична енергия може да достигне дори и 80%, нещо немислимо с ДВГ задвижване.

  72. 72 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3735 Неутрално

    [quote#69:"inspektora"]но забравяш множеството други преобразувания: [/quote]
    а преобразуването на петрола, намиращ се на 1000 м дълбочина във високооктанов бензин да не би да е леко? Май забравяш технологията на изпомпване на земното масло с помпи или с платформите, транспорта му с танкери, разтоварване, преработване, дестилация, добавяне на разни продукти за да могат спуре сложните и фини двигатели работещи с компресия от 9 до 22 атмосфери, и при 4 до 8 хил. оборота в минута да могат да работят безотказно.

  73. 73 Профил на inspektora
    inspektora
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#71] от "historama":

    Виж пост #69. А "свръхскъпите и сложни инжекциони, турбини, интеркулери и т.н." са далеч по-евтини от всеки електромобил - факт.

  74. 74 Профил на inspektora
    inspektora
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#72] от "historama":

    А електричеството от какво се прави? До да не би от въздуха да идва? За ТЕЦ-ве чувал ли си? А акумулаторите - скъпи, тежки, нискоефективни (поне за сега), замърсяващи околната среда при производство и рециклиране? Повтарям - не защитавам ДВГ-то, но и не виждам сериозна алтернатива в акумулаторните електромобили.

  75. 75 Профил на iavorski
    iavorski
    Рейтинг: 380 Разстроено

    До коментар [#20] от "inspektora":

    Инспекторе как си с английския:

    Modern gasoline engines have a maximum thermal efficiency of about 25% to 30% when used to power a car

    Добре че не си инженер а само инспектор

  76. 76 Профил на inspektora
    inspektora
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#75] от "iavorski":

    Виж #69 и попрочети някой учебник по физика.

  77. 77 Профил на iavorski
    iavorski
    Рейтинг: 380 Неутрално

    Инспекторе ще ме заболят пръстчетата да ти го обяснявам ама няма друг начин:

    10% от площта на Сахара ако се покрият със фотоволтаици ще се осигури енергията която потребява цяла Европа - без ТЕЦ, без АЕЦ.

    А акумулаторните автомобили може и да не са с химически акумулатори а с физически акумулатори - суперкондензатори на базата на графена:

    http://www.graphene-info.com/graphene-supercapacitors.

    Наскоро демонстрираха лист хартия с размери А4 и тегло 10 грама - акумулира енергия равна на 4 килограмова литиева батерия.

    Да прототип е но фактите са че суперкондензаторите се развиват по-бързо от технологиите за съхранение на водород. При това в пъти по-бързо!

  78. 78 Профил на iavorski
    iavorski
    Рейтинг: 380 Неутрално

    До коментар [#76] от "inspektora":

    Относно учебника по физика - доцента в МЕИ-то още 1992-ра казваше - ако днес някой изобрети ДВГ никой няма да го ползва заради ужасно ниското КПД.

  79. 79 Профил на inspektora
    inspektora
    Рейтинг: 229 Весело

    До коментар [#77] от "iavorski":
    Ако това стане, ще си променя мнението. Но засега е само "ако и може би" - пожелания и хипотези. Аз говоря за фактите, такива, каквито са към днешна дата. Isn't?

  80. 80 Профил на inspektora
    inspektora
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#78] от "iavorski":

    Колега, а не те ли научи доцента, че всяко преобразуване на енергия води до загуби? А замислял ли се защо в белите държави не се отопляват на ток, а на газ. И къде видя да коментирам ДВГ?

  81. 81 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 1021 Весело

    [quote#56:"Георги"]Всичките им концепции са са далечното бъдеще, до като днес правят по-скоро пародийни електромобили, на двойни, спрямо тези с ДВГ цени. [/quote]
    Да ве, i3 и i8 на БМВ са големи пародии.

  82. 82 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3735 Неутрално

    [quote#73:"inspektora"]А "свръхскъпите и сложни инжекциони, турбини, интеркулери и т.н." са далеч по-евтини от всеки електромобил - факт.
    [/quote]
    Днес.
    Утре нещата ще са съвсем различни.

    [quote#74:"inspektora"]но и не виждам сериозна алтернатива в акумулаторните електромобили. [/quote]
    Какво виждаме ние (вие, аз) не е толкова важно. Франция и Белгия са бъкани с АЕЦ, и се чудят какво да ги правят, защото спирането и загробването им струва повече от строежа на нова (у нас за това се мълчи). Отделно навсякъде има голям излишък от еленергия (в Белгия отдавна нощем осветяват магистралите си), а отделно всички са настръхнали срещу волунтаризма и арогантността на енергийните доставчици, и с най-голямо удоволствие биха намалили вноса на фосилни горива поне с 10%.
    Така че донт уори, в целия ЕС има излишък от еленергия (у нас над 33%), особено нощем - точно когато домакинствата ще зареждат електроколичките си.

  83. 83 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3735 Неутрално

    [quote#80:"inspektora"]А замислял ли се защо в белите държави не се отопляват на ток, а на газ. [/quote]
    ами пич защото там отоплението с газ е по-евтино, а у нас по-скъпо.
    Кое ли у нас не е пародийно? Дори и образованието на премиера ни.

  84. 84 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3735 Неутрално

    [quote#77:"iavorski"]10% от площта на Сахара ако се покрият със фотоволтаици ще се осигури енергията която потребява цяла Европа - без ТЕЦ, без АЕЦ.[/quote]
    И това ще се случи. При това много скоро.

  85. 85 Профил на iavorski
    iavorski
    Рейтинг: 380 Неутрално

    До коментар [#80] от "inspektora":

    Добре да оставим ДВГ - ти си споменал водородни клетки въпреки че правилния израз е горивни клетки.

    Хайде разкажи за тях:
    1. Добив на водород от вода чрез електролиза или чрез бактерии - КПД на процесите
    2. Съхранение на водорода - крио, компресиран, хидриди - проблеми, рискове, загуби
    3. КПД и живот на горивна клетка
    4. Електромотор

    Разгледай загубите по трасето на зареждане на една Тесла през соларен суперчарждър/литиев акумулатор/електромотор.

    Сравни двата модела за доставка на ел.енергия до електромотора.

  86. 86 Профил на inspektora
    inspektora
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#83] от "historama":

    Ето, сам си отговори - разбира се, че е по-евтино да използваш директно газ, отколкото ток, произведен от газ (например). По-малко енергопреобразуване - по-голяма ефективност.

  87. 87 Профил на inspektora
    inspektora
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#85] от "iavorski":

    Колега, не виждам за какво спорим. Очевидно е, че към момента няма работеща алтернатива с водородни/горивни клетки.

  88. 88 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1137 Неутрално

    До коментар [#87] от "inspektora":

    https://www.tesla.com/en_EU/blog/secret-tesla-motors-master-plan-just-between-you-and-me

    Обобщение:


    Despite a body shape, tires and gearing aimed at high performance rather than peak efficiency, the Tesla Roadster requires 0.4 MJ per kilometer or, stated another way, will travel 2.53 km per mega-joule of electricity. The full cycle charge and discharge efficiency of the Tesla Roadster is 86%, which means that for every 100 MJ of electricity used to charge the battery, about 86 MJ reaches the motor.

    Bringing the math together, we get the final figure of merit of 2.53 km/MJ x 86% x 52.5% = 1.14 km/MJ. Let’s compare that to the Prius and a few other options normally considered energy efficient.

    The fully considered well-to-wheel efficiency of a gasoline powered car is equal to the energy content of gasoline (34.3 MJ/liter) minus the refinement & transportation losses (18.3%), multiplied by the miles per gallon or km per liter. The Prius at an EPA rated 55 mpg therefore has an energy efficiency of 0.56 km/MJ. This is actually an excellent number compared with a “normal” car like the Toyota Camry at 0.28 km/MJ.

  89. 89 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3735 Неутрално

    [quote#86:"inspektora"]Ето, сам си отговори - разбира се, че е по-евтино да използваш директно газ, отколкото ток, произведен от газ (например).[/quote]
    пич, май не прочете какво съм написал?

  90. 90 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3092 Неутрално

    Рено ZOE предлага 400 километра на ток сега, Опел Ампера Е, Шеви Болт, Тесла 3, .... 2020-та, много далече това?

    Вижте новото ZOE на автосалона в Париж.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  91. 91 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4337 Неутрално

    До коментар [#90] от "Realist":

    Renault ZOE е много добра, но с 41 кВтч батерия и пробег по новия евро цикъл за шофиране 400 км, най-вероятно около 270-280 км (или към 300-320 км при икономично каране) реален.
    И въпреки това, ще е единствената електро кола с около 300 км пробег за малко над 30 хиляди евро.

    ...
  92. 92 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2124 Неутрално

    [quote#54:"Smoke"]Тесла сигурно ще вдигнат мощността от 700 к.с. на 7000 к.с. и няма да се главоболят с проектиране и производство на механични окачвания, трансмисии и спирачки (в което не ги бива)[/quote]

    До коментар [#54] от "Smoke":

    Напън за сарказъм може би?
    Тесла има само един елемнтарен редуктор а не скоростна кутия. Така че нещо не си доразбрал. Тесла е кола с една скорост и в реалния живот няма проблеми. Има клипове бол по Ю-Тюб и как се кара в градско и как се кара на аутобан в Германия. С тази една скорост вдига 0-100 за под 3 секунди и на аутобана подържа 180км. Знам че за повечето хора в България това е нищо защото някъде са чели че има едно Ферарри което дига 300. Но за 99% от двукраките по земята Тесла покрива не само нуждите им но и мечтите им.
    Това че окачването не било добро ... също не е вярно. Това е лимузина за 5 човека и вози много комфортно. От всички тестове се вижда че на път със завои се държи като БМВ7 или като МерцедесS или Ауди8 но е по-бърза. Ако разбираш от коли ще знаеш че при излизане от завой ти трябва много въртящ момент. А ако си внимавал в час по електротехника в 7 клас ще знаш че ДВГ не може да се срабнява с Ел Мотор по въртящ момент.
    Що се отнася до това дали Тесла ще оцелее като автомобилна компания - не съм сигурен. Но Тесла са първите които направиха електрически автомобил който бие конвенционалните коли. Първите които направиха кола за която хората мечтаят и която се продава в хиляди бройки. Продажбите им за Автомобилна компания се малки и може и да не успеят. Но някой ще ги купи. И който и да е ще продължи да ги прави защото поне в САЩ имат престиж. Вероятно в Перник и Павликени не толкова.
    Но това не променя аргумента че ФВ обещават да направят след 10 години нещо което го има сега на пазара и изглежда по-секси. Ако си виждал тесла на живо ще знаеш че са много красиви коли. Тази бутка на ФВ за мене поне изглежда малко като от картуна The Jetsons.

    California Über Alles
  93. 93 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2124 Неутрално

    [quote#60:"pag"]Забравяте "малката" подробност, че след 10 ускорения "0-100км за 2.9сек" пробегът ще е най-много 46 километра. Имам удоволствието да карам автомобил, който ускорява до 100 км/час за 6 секунди и мога да ви уверя, че такава динамика не е по силите (направо е опасна) на масовия шофьор, нито му трябва.[/quote]

    До коментар [#60] от "pag":

    Аз имам удоволствието да карам автомобил който се ускорява до 100км/ч за по-малко от 6 секунди. Почти всичките ми автомобили до преди 6, 7 години бяха V8 защото бензина тук е евтин. И мога да ти кажа че всеки може да кара кола кола която се ускорява по-бързо от 6 сек до 100км. И дори такива коли са по-безопасни от по-бавните. Когато се включваш в трафика на фриуея ти трябва бързо ускорение. Ако си бавен се поставяш в риск и себе си и околните. Кола която е направена за такова ускорение задължително има по-добри спирачки от бавна кола и по-добро окачване и това също има значение. Параметъра 0-100 е изкуствен и никой не го прави пред блока. Но този параметър ти показва какви са възможностите на колата когато се движиш нормално по пътя.
    А това че Тесла не била перфектна кола ... мисля че всеки може да го каже просто защото такива коли не съществуват. Хайде кажи ми коя кола е перфектна че да се посмеем малко.
    Германците може и да продават повече коли от Тесла след 10 години. След 10 години вероятно Тесла няма да бъде самостоятелна компания. Но днес фактите са че Тесла продава в Калифорния повече коли от БМВ7, Ауди8 и МерцедесS взети заедно! Факт е че днес Тесла продава повече ел.коли от Всички Германски компании взети заедо. А какво ще стане утре .. не знаем. Нека първо Германците започнат да продават хибриди и да се доближат поне малко до Тойота, ГМ и Форд в хибридните коли пък после ще говорим за електрическите. Защото в последните 5 години и те малко като Руснаците само в бъдеще време говорят. То не бяха Поршета то не бяха иТрони то не беше чудо. Единствено Мерцедес продава електрическо СУВ в Калифорния което е ... позна ли? 100% Тесла с купе на Мерцедес отгоре, което Мерцедес произвежда на огромна загуба защото иначе не може да спази стандарта за нулеви емисии в Калифорния. Толкоз за Германците. И когато произвеждат повече от Тесла ще трябва да погледнем дали произвеждат повече и от Форд и ГМ, Защото и двете фирми имат на пазара електрически коли. Тесла е бутик, ФВ е масов производител. Сравняваш производството на Монбланк с Бик.

    California Über Alles
  94. 94 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2124 Неутрално

    [quote#62:"wanderer"]А другите батерии колко издържат? Има ли поне едни десет години или тоз проблем ще се разбере след две-три години?[/quote]

    До коментар [#62] от "wanderer":

    До момента не съм чул да има проблеми или масово да се налага да се сменят батерии от ЛиЙон тип. Тесла има от около 10 години. Тойита Приус има от 1998г Това са вече 18 години. Шеви Волт има от 2010г има над 120х продадени. Форд имат напълно ел версии на Фокус и Хибридни версии на Фюжън и Фокус поне от 6, 7 години. като цяло в САЩ има достатъчно много поне хибридни коли които изполват същите батерии и достатъчно дълго време. Ако имаше някакъв проблем щеше да се знае. Или мислиш че само ти си се сетил за това?
    Четох някъде че не е необходимо батериите да се сменят напълно. Те са съставени от хиляди малки елементи. Има стенд където бързи ги тестват по отделно и се оказва че само около 18% се нуждаят от смяна. Не мисля че че сменят батериите с нови а само с "refurbished" обновени. Но ако имаше проблем щеше д се чуе до сега.

    California Über Alles
  95. 95 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3092 Неутрално

    [quote#65:"wanderer"]Обратното е - електрическото задвижване е най-ефективно, КПД от 80-95% срещу 30-37% на ДВГ.[/quote]

    КПД-то на ДВГ дори е по- ниско. 30-37%, това са числа за Приус, последният модел.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  96. 96 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3092 Неутрално

    [quote#94:"Pontif А"]До момента не съм чул да има проблеми или масово да се налага да се сменят батерии от ЛиЙон тип. [/quote]

    Аз имам 10 годишна гаранция на батерията, или 150 000 мили и 15 годишна гаранция на мощната електроника на моят Шеви Волт. Гаранцията на батерията на другата ни кола, Форд Ескейп Хайбрид е 8 години.

    Досега абсолютно никакъв проблем, Волта ми вече е на 4 години, над 60 000 мили. Всяка вечер зареждам, 99% от времето е на ток. Масло съм сменил веднъж на 33 000 мили и то защото изминаха първите 2 години с оригиналното масло, иначе компютъра показваше, че оставащият му живот е 86%.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  97. 97 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3092 Неутрално

    До коментар [#91] от "hamilton F1":

    Съгласен, не знам колко ще струва Ампера Е за Европа, в САЩ Болт е $37 000, около $29 500 с федералният данъчен кредит и $27 500 ако се добави и калифорнийският данъчен кредит. Тя е с по- голяма батерия.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  98. 98 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 830 Неутрално

    До коментар [#92] от "Pontif А":

    Аз предлагам да гледаме кой кой е и какво продава, когато делът на продаваните електрически автомобили стане съпоставим поне на 30% от този на ДВГ. Иначе някак си несериозно и смешно ми се струва да се сравнява Тесла (която прави бутикови атомобили и реазлизира само загуби) с VW (която ежегодно реализира милиардни печалби). В бизнеса се работи за печалбата, а не за слава. Славни новатори сме виждали много. Успешни новатори - малко. Да не вземе да се окаже, че когато стане рентабилно да се произвеждат електроавтомобили, VW вече са лидерите (и продължавват да трупат печалби), а пък Тесла стои на постамент в музея на автомобилното изкуство

  99. 99 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2124 Неутрално

    [quote#98:"Smoke"]Аз предлагам да гледаме кой кой е и какво продава, когато делът на продаваните електрически автомобили стане съпоставим поне на 30% от този на ДВГ.[/quote]

    До коментар [#98] от "Smoke":

    Е тогава скоро няма да си говорим. Дела на електрическите коли е около 1.7% заедно с хибридните са около 3.7%.
    Пак ти казвам - сравняваш Монбланк с Бик.
    Аз лично уважавам хора и организации които поемат риск и създават продукт който променя света.
    Всички технологии и методи бяха известни на пазара но Епъл първи направиха модерния Смартфон. НЕ Сименс! не Самсунг, Не Манесман или Крупс.
    Същото е и с Тесла. В момента има около 10 автомобилни компании в света и до 10, 15 години ще станат 5. Фиат не може да оцелее като самостоятелна компания! Мазда не може! Какво остава за Тесла. Но Тесла има и друг апект на бизнеса, не само колите. Аз лично мисля че в един момент ще продадат колите на някой, който ще използва хубавото име и имидж който имат.

    За Фолксваген не се фръцкай много защото в САЩ - пазар на 16 милиона коли годишно те имат 2.1% дял за 2015г и само 1.8% дял за 2016 до сега. И това е така защото са заседнали в дизеловата ера и обещават бъдещето да дойде след 10 години на нивото на което са другите сега. Иначе блъскай мита на всички, субсидирай нафтата в цяла Европа и накарай 400 милиона Европейци да дишат от кюнеца на нафтовата печка и си ОК. Ако въведат закон за Нулеви емисии както в почти половината щати в Америка и пуснат без мита Азиатски и Американски производители ... не знам, картината може да се смени доста.

    http://online.wsj.com/mdc/public/page/2_3022-autosales.html

    California Über Alles
  100. 100 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Докато тая кола стане реалност Теслите ще летят в космоса..





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK