Революция вместо еволюция при новия "Нисан Микра"



При автомобилите обикновено промените вървят на принципа на еволюцията – бавно и постепенно. За развитието на популярния си модел "Микра" обаче от "Нисан" избраха революционния подход.


Петото поколение на модела с над 7 млн. продажби за 30 години е автомобил, който се приближава до колите в горния сегмент и като пространство на борда, и като системи за сигурност. Любопитното е, че точно "Микра" е моделът на "Нисан", в който влизат част от разработените от компания системи за автономните коли.


Типичен пример е система за активно поддържане на избраната лента на движение. Освен предупреждение към водача тя прилага и намеса с волана, за да задържи колата в нейната лента.

Революция вместо еволюция при новия "Нисан Микра"

Важна за безопасността е и системата за автономни спиране, при риск от удар в предното превозно средство или при опасност от инцидент с пешеходец. Сред другите полезни екстри са пълният обзор около колата с набор от камери, сигнализацията за автомобил в мъртвата зона на огледалата, система за разпознаване на пътните знаци и т.н.




Прави впечатление снижената позиция на шофьора, която позволява по-добре да се усеща колата. Автомобилът се отличава с увеличена широчина и междуосие, които гарантират повече място за всички на борда.


Интересно е, че "Микра" ще е сред малкото автомобили в В-сегмента, който може да се похвали с озвучаване от Bose, с вградени в подглавника на шофьорската седалка говорители. Мултимедията е със 7-инчов цветен дисплей, даващ достъп до аудиосистемата, навигацията и пълна интеграция на мобилен телефон.

Революция вместо еволюция при новия "Нисан Микра"

Новият "Нисан Микра" е снабден със системата за активно поглъщане на неравностите Active Ride Control, която направи дебюта си в "Кашкай". Присъства и технология Active Trace Control за намаляване на недозавиването. Новото електрическо серво на волана дава по-добра обратна връзка.


Специално внимание е отделено на намаляване на шума в купето. Подобренията включват шумоизолация и оптимизация на аеродинамиката.


Новият "Нисан Микра" излиза на пазара с 900-кубиков трицилиндров бензинов двигател с 90 конски сили и 1.5-литров дизел, със същата мощност. Предстои гамата да се обогати с атмосферен 1.0-литров бензинов двигател със 75 к.с.

Революция вместо еволюция при новия "Нисан Микра"

Разбира се, и най-добрият автомобил няма шанс да привлече внимание, ако не изглежда добре. А в това отношение "Микра" няма от какво да се срамува. Колата изглежда динамична и модерна, като на практика е почти точно копие на впечатляващия прототип "Суей", представен на автосалона в Женева преди година и половина.


"Микра" се предлага в 10 външния цвята и три цветови варианта за салона. Така възможните комбинации са 125, а вариантите за персонализация достатъчно много. Автомобилът ще излезе на пазарите в Европа след около половин година и ще се произвежда в завода на "Рено" във Флинс, Франция.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (18)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    Микричката винаги е бела голяма сладурана. А това направо счупи конкуренцията.

  2. 2 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Жалко!...едва ли е лоша машина но вече няма характера на Микра...пък и за ужас ми мяза и на Хюндай малко даже! :)



  3. 3 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Отпред и отстрани е типичната азиатска грозотия от последните 10-ина години.

    Иначе като се изключи дизайна, описаното звучи отлично. Само ме смути това изречение - "Прави впечатление сниженатя позиция на шофьора, която позволява по-добре да се усеща колата. " - Ниската позиция на водача освен че приближава до неравностите на улицата, силно намалява видимостта. Точно това е сред причините хората да харесват СУВчетата, дори паркетните.

  4. 4 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2430 Неутрално

    [quote#2:"Yomega"]пък и за ужас ми мяза и на Хюндай малко даже! [/quote]

    Дори не е малко!
    Японците винаги са успявали да забършат нещо от по-добрите!

    I Want To Believe
  5. 5 Профил на net
    net
    Рейтинг: 289 Неутрално

    До коментар [#2] от "Yomega":

    Мда... Малко Хюндай - във фаровете, малко Инфинити (Q30) - в предницата и Субару XV - в задницата...

  6. 6 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 790 Неутрално

    [quote#2:"Yomega"].пък и за ужас ми мяза и на Хюндай малко даже! [/quote]
    Вътре цялото предно табло е като на Тойота Ярис. Автомобилът изглежда добре, но чарът на старата Микра е изгубен.

  7. 7 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Новата Микра вече не е сладураната за младите дами.
    Жалко!

  8. 8 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1416 Неутрално
  9. 9 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 3163 Неутрално

    До коментар [#3] от "12345":

    Винаги съм обичал да карам ниско. Но до колкото знам, седалките могат да се вдигат.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  10. 10 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 818 Неутрално

    На мен ми харесва дизайна. Едва ли ще успея да се натикам в такава за да усетя как вози.

    Не цъкам плюсове и минуси.
  11. 11 Профил на net
    net
    Рейтинг: 289 Неутрално

    До коментар [#10] от "Imaginary Friend":

    Ти все пак пробвай, малките коли често крият изненади.

  12. 12 Профил на proventuss
    proventuss
    Рейтинг: 1080 Неутрално

    Бих предпочел Мазда 3, ако цените са сравними.

    Лигата на необикновените почтени джентълмени.
  13. 13 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1148 Весело

    [quote#8:"Добрин Велков"]Жив Хюндай... [/quote]

    Това разликата, обикновено хюндаите са умряли и скърцат като кола направна от стиропор

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  14. 14 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    Микрата има някакъв чар, тук нещо ми се губи

  15. 15 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5945 Неутрално

    Съвсем различен автомобил от очакваното

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  16. 16 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1132 Любопитно

    "Автомобилът ще излезе на пазарите в Европа след около половин година и ще се произвежда в завода на "Рено" във Флинс, Франция."

    С тази информация ме изгубиха като потенциален бъдещ клиент...

  17. 17 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 768 Неутрално

    [quote#12:"proventuss"]Бих предпочел Мазда 3, ако цените са сравними. [/quote]
    Мазда3 и Нисан Микра не са от един клас. Микра е по-точно Мазда2

  18. 18 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 768 Неутрално

    [quote#14:"shileto"]тук нещо ми се губи[/quote]
    изгуби се чара на типично дамския автомобил, на сладураната. Новата Микра е малко "унисекс".





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK