"Инфинити" предлага революционна бензинова алтернатива



В ерата на масова електрификация "Инфинити" разчита на бензина, но под нова революционна опаковка.


Японският производител на луксозни автомобили представи на изложението в Париж изцяло новия 2.0-литров четирицилиндров бензинов двигател с турбокомпресор с променлива компресия.


Освен това "Инфинити" показа за първи път в Европа концептуалния QX Sport Inspiration, който очертава бъдещата посока на развитие на дизайна на марката.




Наричаният VC-Turbo (Variable Compression Turbo) мотор е първият в света готов за производство двигател с променлива компресия. "И това не е концепция, а реалност", заяви президентът на "Инфинити" Роланд Крюгер.


Японците обещават този двигател да бъде вграждат в колите след по-малко от две години, след като са открили "Светия Граал" на бензиновите двигатели - как да се променя компресията в зависимост от режима на работа, за да бъде моторът по-ефективен.


Моторът може да предложи всяка степен на сгъстяване между 8:1 (типична за двигатели с висока динамика) и 14:1 (използвана от много производители за висока икономичност).



Резултатът е двигател, който съчетава мощността на високодинамичен 2.0-литров бензин с турбокомпресор с въртящия момент и ефективността на модерен дизелов силов агрегат. Той е лишен обаче от еквивалентните вредни емисии, като предлага реална алтернатива на 4-цилиндровите дизелови двигатели с подобна мощност.


Двигателят VC-Turbo е сравним с някои 6-цилиндрови бензинови силови агрегати по отношение на динамиката и същевременно има значително по-висока ефективност от тях. Според представителите на "Инфинити" той ще бъде с 25% по-ефективен от настоящите бензинови агрегати.


Двигателят обещава да бъде нова историческа крачка към развитието на двигателите с вътрешно горене сравнима с водното охлаждане, изобретяването на инжекциона, катализаторите и турбопълненето.


Новият мотор ще се вгражда в моделите на "Инфинити" от 2018 година и вероятно ще го видим и в серийния модел, който ще се роди от концептуалния автомобил QX30 Sport Inspiration.

© Георги Филипов

Новият мотор ще се вгражда в моделите на "Инфинити" от 2018 година и вероятно ще го видим и в серийния модел, който ще се роди от концептуалния автомобил QX30 Sport Inspiration.


"Инженерите вярват, че пробивът, който ще осигури бъдеще на бензиновите двигатели се крие именно в управлението на степента на сгъстяване. "Инфинити" ще е първият, който ще го произвежда масово през 2018 г.", добави Крюгер.


Заедно с новия двигател европейска премиера направи и концептуалният автомобил QX Sport Inspiration, който включва няколко нови елемента на дизайна и очертава отличителните черти на бъдещите модели. "Инфинити" QX Sport Inspiration изследва визията на марката за следващото поколение премиум SUV.


QX Sport Inspiration се откроява в своя сегмент със стегнатите си линии, атлетични хълбоци, висок визуален център на тежестта, издължен преден капак и скосен силует, подобен на купе. В същото време е носи характерните черти на досегашните модели - радиаторна решетка с двойна арка, предни фарове с формата на фокусиран "човешки поглед", колона във формата на полумесец и атлетични, изваяни линии на каросерията.


"Инфинити" предлага революционна бензинова алтернатива

© Георги Филипов

Ключови думи към статията:

Коментари (64)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 3378 Весело

    Късно е вече.
    Мандалото падна.
    Всякакви реклами за иновации
    НЯМА ДА ПОМОГНАТ НА БЕНЗИНКИТЕ
    Ще си отидат в историята
    с изцяло иновирани двигатели
    ха-хаааааа

  2. 2 Профил на 1gmbh1
    1gmbh1
    Рейтинг: 466 Неутрално

    "Инфинити" ще е първият, който ще го произвежда масово през 2018 г."

    Залезът на ДВГ ще е впечатляващ.

  3. 3 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1618 Неутрално

    Проблемът на обикновените ДВГ-та не е толкова в горивата. А в сложността на самите двигатели. Практически с навлизането на ел.-а, много сложни и скъпи за ремонти компоненти отиват в историята. Други неща също...

  4. 4 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1551 Неутрално

    Е сега вече няма как да не си купя Инфинити.

    п.с. А газово ще може ли да му се сложи?

    Апокалипсисът апокалиптичен
  5. 5 Профил на оstavime
    оstavime
    Рейтинг: 581 Неутрално

    И аз много искам ел. коли, но е факт, че в следващите 20 години сме обречени да караме двигатели с вътрешно горене. Да, тук таме ще има и електрички, но на дали ще са 1% от всички автомобили.
    Прекалено бавно се зареждат все още, малък им е пробега, а цената... всички знаем.

    Съсипахте коментарите в сайта с новата визия!
  6. 6 Профил на Читателят
    Читателят
    Рейтинг: 516 Неутрално

    При електрическите коли има срок на годност на батерията. Това, съчетано с високата цена на тази батерия, дава оптималния минимум навъртяни километри за година. Така че ако няма да карате често, просто не е изгодно да се купи електричка. Може би ще станат по-популярни услугите за наем на колата, аренда на батерията и т.н.

    Попътен вятър в главите!
  7. 7 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1275 Неутрално

    [quote#6:"Читателят"]Може би ще станат по-популярни услугите за наем на колата, аренда на батерията и т.н.[/quote]

    точно това е - много хора от подрастващото поколение живеещи в градовете няма да имат нужда от личен автомобил - но ще искат да имат достъп до такъв.

    Сега, за Перник, прогнози няма да правя.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  8. 8 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 772 Неутрално

    "Инфинити" предлага революционна бензинова алтернатива... с БЕНЗИН

  9. 9 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1152 Неутрално

    Това е нещо като "късия" кинескоп при старите телевизори. Колкото и къс да беше, вече никой не го искаше.

  10. 10 Профил на conTXT
    conTXT
    Рейтинг: 810 Неутрално

    Даа, позакъсняла, поне с 20-ина години иновация. Но пък, дали акэ беше станала по-рано, нямаше допълнително да забави и без това бавното навлизане на електрическите автомобили.

  11. 11 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 574 Неутрално

    като се свърже за генератор на ток ще се получи добра комбинация за задвижване на камиони,автобуси, яхти и други транспортни средства и къщи

  12. 12 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 780 Неутрално

    В обединението Рено-Нисан се работи в 2 направления, и то сериозно - в електричките, и в оптимизиране на бензиновите двигатели. И изоставят дизелите. И чакат в каква насока ще се развият нещата в големите градове, където все още се въздържат от пълно ограничаване на движението на лични МПС с ДВГ. Това ще се случи дори и у нас, но ще почакаме. Докато си отидат популистите от ГЕРБ.

  13. 13 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 780 Неутрално

    [quote#5:"оstavime"]но е факт, че в следващите 20 години сме обречени да караме двигатели с вътрешно горене.[/quote]
    Разсъждаваш от гледна точка на консуматора. Направи усилия да погледнеш и през очите на администратора, който трябва да осигури някакъв ред в градовете, пълни с паркиране по улиците коли, много от тях почти 5 м дълги, димящите колекционерски модели от края на 80-те, и неизбежните задръствания. Нали разбираш, че ограничаването на свободата на придвижване с индивидуално МПС става все по-належащо?

  14. 14 Профил на nocomnet
    nocomnet
    Рейтинг: 316 Неутрално

    Дано наистина успеят.

    Що се отнася до електрическите автомобили, да не забравяме две много важни неща:

    1. Вървят на ток, но той не идва от никъде, трябва да се генерира, и да се доставя. Засега поне няма никъде в света достатъчно добра инфраструктура, или достатъчно "чист" ток (макар че това се променя доста бързо).

    2. Батериите: и материалите, от които се правят, са скъпи и само ще поскъпват (редки метали!), а самото производство е доста сериозен замърсител и също изисква много енергия. Това засега не е голям фактор, но ще е, ако наистина търсенето се покачи значително.

  15. 15 Профил на nocomnet
    nocomnet
    Рейтинг: 316 Неутрално

    До коментар [#13] от "historama":

    Това е проблем, който се решава (сравнително) лесно, ако има политическа воля: а) карането на личен автомобил в метрополисите трябва да се оскъпи достатъчно; б) публичният транспорт трябва да е ефтин и достатъчно удобен.

    Досега просто това не е достатъчно голям икономически и екологичем проблем в повечето "нормални" градове. Но например в Германия, където има много всекидневно пътуващи, от поне края на 90-те се работи по много взаимно допълващи се решения.

  16. 16 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 940 Неутрално

    Колкото и да е революционен, гори бензин. При изгарянето на 1 литър бензин се отделят точно определени по вид и количество вещества. Някои от тях са вредни.
    В един момент от историята са хвалили по същия начин най-революционния парен локомотив. ДВГ вече върви по пътя на парните локомотиви към историята и нищо не може да спре тоя процес.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  17. 17 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 6051 Неутрално

    Най-великите подобрения винаги стават в края на всяка отмираща технология

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  18. 18 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2529 Неутрално

    До коментар [#6] от "Читателят":

    Ами при Рено концептът е електромобилът да е евтин, а за батерията да плащаш месечен наем, който зависи от пропътуваните километри.
    Аз се интересувах от най-малкият им електромобил Twizy с цена €7,5хил + €60 месечен наем за батерията, което никак не е евтино за момента.

  19. 19 Профил на Този е от онези
    Този е от онези
    Рейтинг: 242 Весело

    Тва като му тура газ, се е утепало!

  20. 20 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 940 Неутрално

    [quote#14:"nocomnet"]2. Батериите: и материалите, от които се правят, са скъпи и само ще поскъпват [/quote]

    На Хюндай Санта Фе дизел само катализатора и филтъра за твърди частици струват над 10 000 лева!!!!!! И за тях се използват редки и скъпи материали. Като ми казаха не можех да повярвам. Ако добавим и цената на турбокомпресора, дюзите, помпата за високо налягане на горивото, EGR и още някои вървящи заедно с тях датчици и клапани цената ще стигне колкото на една Фиеста поне. Не включвам самия двигател.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  21. 21 Профил на soul
    soul
    Рейтинг: 477 Неутрално

    Много важна стъпка от страна на Нисан, на фона на конкуренцията в подобряването на КПД на бензиновите двигатели, като например НССИ моторите на Мазда.Нещата, въобще не са толкова напреднали по отношение на налагането на ел. колите в световен мащаб , имайки впредвид че огромна част от хората по света нямат стандарта на норвежци и холандци, а всеки иска достъп до самостоятелно придвижване.

    „Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита Михалков
  22. 22 Профил на soul
    soul
    Рейтинг: 477 Неутрално

    http://www.ams.bg/content/benzinov-i-dizelov-dvigatel-v-edno-ili-kakvo-se-sluchi-hcci-motorite-chast-2-021261

    „Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита Михалков
  23. 23 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1490 Весело

    До коментар [#20] от "quatro_4x3":

    Ходиш пеш - най-евтино.

    Жената е покана за щастие
  24. 24 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#3] от "Хи-хи":

    И идва момента след покупката на 8-10 годишен екземпляр, смяна на батерия за има няма 8-10 000лв, защото старата от първия собственик вече си е изпяла песента...
    Значи ти ремонти(големи), може и да нямаш но ще имаш МНОГО големи първоначални инвестиции, освен ако не я купиш нова, като за днешно време тези модели са все още доста скъпички, без ИЗГРАДЕНА ИНФРАСТРУКТУРА!

  25. 25 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 940 Неутрално

    [quote#23:"bgpainter"]Ходиш пеш - най-евтино.[/quote]

    Не търся евтиното, а сравнявам. Някои изтъкват цената на батерията като голям недостатък на електромобилите, но пропускат тия неща. Пропускат и в пъти по-ниските експлоатационни разходи.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  26. 26 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#25] от "quatro_4x3":

    А някой пропускат че почти всичките ел. автомобили са в графата "въшки", и за много семейства са на практика безперспективни + прекалено високата цена за тях!
    Единствено модел X -е нещо "ПО-ТАКА" широчко, ама чакаме някой да ни го купи за 80 000 долара -базовата цена .

  27. 27 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 940 Неутрално

    [quote#24:"Levski Levov"]И идва момента след покупката на 8-10 годишен екземпляр, смяна на батерия за има няма 8-10 000лв, [/quote]

    Никоя автомобилна компания не се интересува от това, че в България се купуват предимно 8-10 годишни и по-стари коли. Ако го правеха, щяха да произвеждат направо 8-10 годишни коли за България! Такива коли като в България, в нормалните държави ги изхвърлят за скрап.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  28. 28 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 940 Неутрално

    До коментар [#26] от "Levski Levov":

    Коментар #23.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  29. 29 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 743 Неутрално

    До коментар [#1] от "Hawaii":

    Продължавам да не съм впечатлен от чиста електрическа кола, за нуждите ми. Но за хибрид се оглеждам доста и смятам следващата ми кола да е такава.

  30. 30 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 581 Любопитно

    25% по-висока ефективност звучи отлично, остава да е и вярно...

  31. 31 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 662 Неутрално

    Не знам колко е революционен, но подозрително много прилича на двигателя с променлива степен на сгъстяваане, разработен от Сааб през 2000-та година.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Saab_Variable_Compression_engine

    Преди кажи-речи 16 години.
    После големите умници от Дженерал мотърс го прибират в килера, защото е по-скъп за производство, след като придобиват Сааб.
    И сега изведнъж, някой го открива наново. Нямаше да е зле авторът да се поинтересува малко от историята на подобни проекти преди да пише ракламни памфлети за "новата" неземна технология на Инфинити.
    Въобще, чудя се докога тази рубрика ще бъде списвана от хора, които за нямат необходимите познания в областта, но просто за нищо друго не стават. Или просто целта е да се списват рекламни съобщения за един или друг производител?

  32. 32 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 662 Неутрално

    До коментар [#20] от "quatro_4x3":

    Купи си пак дизел, да ти е икономично и евтино, и да тровиш хората около теб с фини прахови частици и азотни окиси.

  33. 33 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4262 Неутрално

    До коментар [#29] от "deymus":

    С хибридите внимавай, зависи при какви условия (градски или извънградски) караш повече

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  34. 34 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 662 Неутрално

    До коментар [#21] от "soul":

    HCCI моторите не са концепция на Мазда. Много производители имат поне прототипи с подобни двигатели. Diesotto на Мерцедес, GM, Hyundai, Honda, etc.

    Да не говорим, че концепцията датира от преди използването на искровото запалване. Т. нар. hot-bulb двигатели, ползвани в сондажи и кладенци, работят на сходен принцип.

  35. 35 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 743 Неутрално

    До коментар [#33] от "hamilton F1":

    Като брой километри, повечето са извънградско. В София гледам да си ограничавам шофирането, до възможния минимум.

  36. 36 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 780 Неутрално



    [quote#18:"Ф.Нинов"]+ €60 месечен наем за батерията, което никак не е евтино за момента. [/quote]
    извинявай, но 60 евро месечен наем е нищо. Ти да не искаш колата да е на цена на 8 год. Голф нов внос, а разходите за горивото да са равностойни на изплащането на смартфона от Теленор?

  37. 37 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4262 Неутрално

    До коментар [#35] от "deymus":

    Тогава не ти трябва хибрид. Ще се опитам да намеря едно БГ научно и детайлно изследване, отдавна го бях чел.

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  38. 38 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4262 Неутрално

    До коментар [#35] от "deymus":

    http://conf.uni-ruse.bg/bg/docs/cp14/4/4-9.pdf

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  39. 39 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 473 Гневно

    [quote#12:"historama"]И изоставят дизелите[/quote]

    Абе не знам какво изоставят, ама в България 95% от всички Инфинити са дизели, подобно на Ауди, БМВ и Мерцедес...
    Хюндай също - ако искаш бензин трябва да чакаш месеци...

    Stef
  40. 40 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 743 Неутрално

    До коментар [#38] от "hamilton F1":

    Благодаря!

  41. 41 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1569 Неутрално

    Интересен мотор. Изглежда малко сложен което винаги идва с висока цена и по-лоша надеждност.
    Мазда правят подобно нещо - варират компресията но чрез променяне на времето в което затварят клапаните. Ако държиш Смукателни клапани отворени дълго по време на компрсиращия цикъл компрасията ще бъде ниска. Ако ги затвроиш веднага ще бъде висока. Така моторите СкайАктив имат компресия от 9 до 14:1 без да използват сложен хардуер.

    California Über Alles
  42. 42 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2450 Весело

    [quote#4:"БМЗ"]А газово ще може ли да му се сложи?[/quote]

    Хем ще го нагнетява като дизел!
    Значи получаваш не 2 а 3в1!

    I Want To Believe
  43. 43 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 708 Неутрално

    [quote#3:"Хи-хи"]Практически с навлизането на ел.-а, много сложни и скъпи за ремонти компоненти отиват в историята.[/quote]
    Понеже батериите са много евтини...

    @)----,--'--
  44. 44 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 780 Неутрално

    [quote#34:"subsonic"]HCCI моторите не са концепция на Мазда. Много производители имат поне прототипи[/quote]
    но само от Мазда са ги комерсиализирали. И колите са фантастични, но за съжаление горят бензин 100 октана, и не стават на газ

  45. 45 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 780 Неутрално

    [quote#39:"stef"]Абе не знам какво изоставят, ама в България 95% от всички Инфинити са дизели, подобно на Ауди, БМВ и Мерцедес...[/quote]
    а колко от Инфинити са купени нови?

  46. 46 Профил на babameca
    babameca
    Рейтинг: 466 Любопитно

    Революционен?

    По спомен Алфа имаха подобен двигател с променлив ъгъл на лопатките на турбото още преди 25 години...

  47. 47 Профил на soul
    soul
    Рейтинг: 477 Неутрално

    До коментар [#34] от "subsonic":

    Явно в постовете си наблягате на предисторията на тези разработки, които никой не оспорва!Въпросът е че ТЕЗИ фирми ще ги вкарат в масова употреба, а който си изтървал шанса да го направи или е нямал ресурс, или не е виждал переспективата.

    „Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита Михалков
  48. 48 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1936 Любопитно

    [quote#11:"dearblue"]като се свърже за генератор на ток ще се получи добра комбинация [/quote]
    Тц. На този двигател ценното му е че успява да съчетае различни режими на работа с висока икономичност, докато при ел.генератора, режима е постоянен, особено ако ще зарежда батерия, което прави излишно двигателя да има високо КПД в останалите режими.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  49. 49 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 574 Неутрално

    До коментар [#1] от "Hawaii":
    виж ватерфуелселл на стенли маиер от сащ че използва водород и кислород от водата като я разделяи и в бензинов двигател се получава отново вода
    waterfuelcell

  50. 50 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1936 Весело

    [quote#43:"MyTwoCents"]Понеже батериите са много евтини... [/quote]
    То и от конезаводите така са говорели за автомобила — бил му скъп двигателя... пък се оказало, че хората не купуват коня, а возенето. Та ако ще се возя градско, за къв ми е автомобил, дето минавал 400 км с един резервоар? Отделно, че ел.автомобила може и да подава ток, а ел.уреди с лопата да ги ринеш...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  51. 51 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 386 Неутрално

    До коментар [#6] от "Читателят":

    Батерията ще изкара минимум 4 години - обикновено имат гаранатирани 2000 цикъла. Смятай, че поне пет-шест години ще е ок. След пет години батерията ще е доста по-евтина. Цените им падат всяка година и стават по-ефективни.

    До коментар [#26] от "Levski Levov":

    90% от автомобилите, които се движат в града са с един или двама пътници. Много смейства имат по два автомобила. Единият може да е електрически и да се използва само в града - 100 км пробег са повече от достатъчни. А разходите ще са по-малки със сигурност.

  52. 52 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2529 Неутрално

    До коментар [#36] от "historama":

    Ами първо виж как изглежда Twizy и пак коментирай.
    Става дума за кола по-малка и от Смарт.
    През 1960-те години са произвеждали такива двуместни автомобили, в които пътниците са седяли един зад друг.

  53. 53 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#27] от "quatro_4x3":

    Прав си, по-тази логика защо пък АЗ, трябва да се интересувам да купувам модел с батерия на двойна и тройна цена, от еквивалентния му такъв с бензин/дизел?!?
    Щом не е на ЦЕНАТА на нормална кола в неговия си клас, която и без туй е СКЪПА за болшинството българи... невиждам никакъв смисъл дори да ги обсъждаме...ПА АКО ЩЕ И НИКАКВИ РЕМОНТИ ДА НЯМАМ ПО НЕЯ...
    Дай 40 000 евро за амперата, па после тръгвай ТЕПЪРВА, да и правиш сметки КОГА ще ги избиеш...

  54. 54 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 237 Неутрално

    [quote#51:"truly"]90% от автомобилите, които се движат в града са с един или двама пътници. Много смейства имат по два автомобила. Единият може да е електрически и да се използва само в града - 100 км пробег са повече от достатъчни. А разходите ще са по-малки със сигурност. [/quote]
    С две думи... нямам думи. Много хора просто искат да си шофират и нямат "ЕДНИ ИЗЛИШНИ" 30 -40 000 евро за зелени коли -като втора кола.
    Това зелено чудо е напълно непрактично извън града, попаднеш в задръстване 2 часа -батерията падне, защото ТИ тия сметки не си ги правил!
    Бензин/Нафта ВСЕКИ може да ти ослужи(до бензиностанцията), ТОК на МАЙНА СИ РАЙНА приятелю няма кой да ти даде.

  55. 55 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2529 Неутрално

    До коментар [#36] от "historama":

    Ето го малкото Рено Twizy, което според мен е най-сполучливият досега градски автомобил.
    Тънкият момент е пътниците да са тънки.... демек не може да возиш като при Смарта 120 килограмов пасажер, но някоя 60 килограмова мацка става.

    http://ag-log.o.auroraobjects.eu/12-2012/renault_twizy/2.jpg?last_change=1384416459

    http://bcnshop.barcelonaturisme.com/files/5531-3884-imagenCAT/BarcelonaTwizy-T24-a.jpg

  56. 56 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 708 Неутрално

    [quote#48:"gost22"]На този двигател ценното му е че успява да съчетае различни режими на работа с висока икономичност[/quote]
    Ами не съм убеден. В статията се казва, че при 8:1 има висока динамика, а при 14:1 висока икономичност. Остава въпроса в кой режим ще му мерят вредните емисии, за да не стане като с VW накрая.

    @)----,--'--
  57. 57 Профил на stttt
    stttt
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#5] от "оstavime":

    точно, тъкмо след 10г ще започнат масово да се карат в БГ автомобилите продавани тази година на запад... + още 10г. таралянкане и пускане на облаци по светофарите. А дано мутрите да видят нещо модно в Тесла и подобни, че да ги има поне 2% в автопарка

  58. 58 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 473 Любопитно

    [quote#45:"historama"]а колко от Инфинити са купени нови? [/quote]

    Екзотично е да се види старо Инфинити по улиците...
    Виж старите Лексъси са малко повече, но пак са рядкост...
    Акюра - съвсем - не ги карат много

    Stef
  59. 59 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 386 Неутрално

    До коментар [#54] от "Levski Levov":

    С една дума - объркан си. Двуместни електрически има на цени около 30 хил. лв и ще се изненадаш какво предлагат за тези пари. В задръстване електрическата кола харчи само за радиото или климатика. С пълна батерия сутринта ще имаш часове за висене в задеъстване ако искаш.

  60. 60 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1618 Неутрално

    До коментар [#24] от "Levski Levov":

    След 8-10 год. се предполага, че и мрежата ще е по-така, и цените на батериите също.

  61. 61 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#60] от "Хи-хи":

    8-10 години мрежата, още 8-10 години да пристигнат у нас ВТОРА РЪКА НОВ ВНОС, и чак тогава почваме да мислиме къде и как ще сменяме батерията след като се престрашиме да го купиме.
    Значи в най-добрия случай едно 20 години -като най-оптимистично.

  62. 62 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1936 Неутрално

    До коментар [#61] от "Levski Levov":

    Май не помниш как навлязоха АГУ-тата у нас.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  63. 63 Профил на sacred
    sacred
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#18] от "Ф.Нинов":

    Електричка 15 000 лв. за нов автомобил и 120 лева за "гориво" на месец. Среден клас автомобил ДВГ е грубо казано около 25 хил. лева нов и като ти гори 6л. гориво по 2 лева литъра =12 лв. на 100 км.1000км са 120 лева. Не знам колко пари излиза тока за 1 зареждане на батерията От друга страна са много бавни все още пълните електрички и не стават за извънградско.. До 5 г. ще се променят нещата в полза на електричките, но за сега не е оферта за България. 1 ми таблет беше 1250 лева, сега след 5-6г. има и за по 200-300 лева подобни нови/ Същото стана с ЛСД телевизорите и мобилните телефонни разговори и апарати...

  64. 64 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2415 Весело

    До коментар [#31] от "subsonic":
    "подозрително много прилича на двигателя с променлива степен на сгъстяваане, разработен от Сааб през 2000-та година"

    Концепцията е същата, Само не е показан механизма, който променя геометрията.
    Аз защо журналистите не знаят какво пишат отговорът е ясен. Те преписват.

    подпис




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK