Спортен автономен електромобил чертае бъдещето на "Рено"

Спортен автономен електромобил чертае бъдещето на "Рено"

© Георги Пауновски



Впечатляващо спортно купе с електрическо задвижване показа в Париж в каква посока ще върви дизайна на "Рено" в следващите години и на какви технологии ще набляга компанията. Ако се съди по задвижването на "Трезор", то фокусът върху електромобилите остава.


В последните четири години "Рено" представи четири нови модела на ток, а миналия месец е първият със 100 хиляди продадени електрички за марката. "Трезор" използва версия на електромотора, вграждан в болида от "Формула" 1, разработен от "Рено спорт", който спечели двата поредни сезона на надпреварата.


Двигател от "Формула" Е




Двигателят е с мощност 350 конски сили и максимален въртящ момент 380 Нм, което гарантира ускорение до 100 км/ч за под четири секунди. "Трезор" разчита на две батерии, разположени в предната и задната част, което дава отличен баланс на масите. Клиренсът от едва 2.5 сантиметра, също допринася за сливането на автомобила с пътя.

Спортен автономен електромобил чертае бъдещето на "Рено"

© Георги Пауновски


Благодарение на масовото използване на въглеродни влакна в шасито и купето, концептуалният модел на "Рено" тежи само 1600 кг. Това, наред с вдъхновената от болида от "Формула" Е система за рекуперация на енергията, гарантира сериозно удължаване на пробега. Роля за ефективността има и аеродинамиката, като коефициентът на въздушно съпротивление на купето е 0.22.


Както подобава на спортен автомобил, създаден за забавление, дългият 4.70 метра "Трезор", е със задно предаване. Гумите"Континентал", с размер 21 инча отпред и 22 инча отзад са с ниско съпротивление и дизайн оптимизиращ отвеждането на водата от шосето. В същото време те допринасят и за комфорта на возене.


Дърво за салона на бъдещето


"Рено Трезор" символизира френски дизайн и удоволствието от живота, а една от най-впечатляващите черти е отварящата се като капак на кутия за бижута горна част, за да се осигури достъп до салона. В купето има две седалки, с форма и материали, вдъхновени от луксозните мебели.

Спортен автономен електромобил чертае бъдещето на "Рено"

© Георги Пауновски


Голямата иновация е арматурното табло от преработена дървесина, която е лека, но здрава. Тя предава топлото излъчване и според "Рено" не след дълго ще се наложи като материал в луксозните автомобили.


Цялата нужна информация шофьорът и неговия спътник получават на екрани с ултра висока резолюция. Дисплеите са от органични светодиоди и са покрити със здравото стъкло Gorilla.


Автономно придвижване за релаксиращо пътуване


В "Трезор" от "Рено" са интегрирали технологиите, на които ще се разчита за появата до 2020 година на автономни автомобили. В резултат, спортното купе има спортен, комфортен и автономен режим на движение.


При активирането на последния, воланът се разпъва, така че да осигури по-добър поглед върху екрана пред водача, на който могат да се гледат филми, да се играят игри, или пък да се сърфира в интернет. В автономен режим и осветяването на салона се променя, като се създава по-релаксираща атмосфера.

Спортен автономен електромобил чертае бъдещето на "Рено"

© Рено


Разбира се, дисплеите в колата лесно могат да се превърнат в един огромен огледален екран на свързания с "Трезор" смартфон. Интересно решение е багажът на пасажерите да се поставя пред тях в създадени специално за колата куфари, който потъват в купето.


Електромобил с 400 километра пробег още днес


И докато "Рено Трезор" едва ли някога ще атакува пътищата в настоящия си вид, буквално от утре интересуващите се от електромобили могат да поръчат подобрената версия на "Рено Зое", което е постигнало пробег от 400 километра в тестови цикъл.


Това ще рече, че в реални условия, покриването на 300 километра е гарантирано, като това два пъти по-голям запас от ход от досега. Тайната е в батериите, разработка на "Ел Джи Кемикълс", които при запазен размер и дори тегло, съхраняват два пъти повече енергия – 40 киловата.

Спортен автономен електромобил чертае бъдещето на "Рено"

"Рено Зое", което е най-продаваният автомобил в Европа, предлага и допълнителни функции на мултимедийната система, сред които навигация от врата до врата, като маршрутът се прехвърля от смартфона в телефона и обратно, възможност за командване на зареждането от разстояние, през мобилно приложение и база данни за всички зарядни станции в Европа.


Ценителите на качествената музика и лукса вече могат да поръчат версията Edition One/Bose. Автомобилът е с кожен салон, отопляеми предни седалки и аудио система BOSE.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (14)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 457 Любопитно

    Тия коли остават в залите

    Stef
  2. 2 Профил на Бай Благой
    Бай Благой
    Рейтинг: 581 Неутрално

    На ток?
    Жожето от Масква doesn't like this.

  3. 3 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1403 Неутрално

    Не мога да схвана кви ги мислят тези европейски автомобилостроители. Концептуалните им модели, които вероятно ако въобще почнат да се произвеждат ще е след десетилетие, отстъпват видимо на отдавна продаващата се Tesla Model S.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  4. 4 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 326 Неутрално

    За Трезора - само "Хлъц"...

  5. 5 Профил на brainless
    brainless
    Рейтинг: 434 Неутрално

    2.5см клиърънс.....комфортно возене.......къде????.....я пак.

  6. 6 Профил на Николай Георгиев
    Николай Георгиев
    Рейтинг: 1167 Неутрално
  7. 7 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 590 Неутрално

    [quote#5:"brainless"]2.5см клиърънс.....комфортно возене.......къде????.....я пак.[/quote]

    Това е някаква грешка. Дълъг е 4,70 м, с тоя клиренс може да се движи само по сцената и трябва да е без пружини и амортисьори - като каруца. Като се качи някой и ще опре в земята.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  8. 8 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2674 Неутрално

    До коментар [#6] от "Николай Георгиев":

    Видеото е много приятно.
    Докато го гледах си мислих на какво го докарва Трезор-ът и смятам че има нещо от Dodge Viper. Единственото, което силно ме дразни са червените джамове!

    I Want To Believe
  9. 9 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 541 Весело

    Заблуждават се, бъдещето е на УАЗ-Армаата-Гибрид

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  10. 10 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1757 Неутрално

    До коментар [#8] от "2.50":

    На снимка 2 остъкляването за мен е асболютно като от Ланча Стратос, особено концепта от 2005.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  11. 11 Профил на nibelungs
    nibelungs
    Рейтинг: 275 Неутрално

    Да клипчето е много професионално барнато!

  12. 12 Профил на nibelungs
    nibelungs
    Рейтинг: 275 Неутрално

    Само едно не ми е ясно-как някоя дама от хай-лайфа с дълга фуста ще се метне вътре?

  13. 13 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2674 Неутрално

    До коментар [#10] от "deutschwagen":

    Така ми е трудно да преценя. Ракурсът е много силен. Но пък като стана дума Стратос е може би в тройката на най-емблематичните спортни автомобили. Това разбира се си е моята тройка!
    😄

    I Want To Believe
  14. 14 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1904 Неутрално

    [quote#3:"Георги"]Концептуалните им модели, които вероятно ако въобще почнат да се произвеждат ще е след десетилетие, отстъпват видимо на отдавна продаващата се Tesla Model S.[/quote]

    До коментар [#3] от "Георги":

    Събрал си минусите на хейтърите но това е тъжната истина. Който не вярва да види сам.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S

    За другите ще преведа:

    Тесла модел P90D
    Пробег по EPA - 430км
    Пробег по NEDC - 509км
    Мощност 762кс или 568 КВата
    Въртящ момент 967 Нм при 0 оборота
    Ускорение 0-100 за 3 сек
    Цена $119,500
    Продава се от 2015г
    Сега има и по-мощна версия. А като модел Тесла S се продава от 2012г.
    А ... забравих - има и автономен режим който се ползва от хиляди хора в монета по пътищата. Всеки 6 месеца пускат нова версия на софтуера който автоматично се зарежда на колите на клиентите по интернет.
    Това е сега. До 2020г Тесла може и да не е самостоятелна компания за автомобили но това не значи че продукта им ще изчезне от пазара. Напротив, гледам всички компании сега показват концепсии които обещават и те да направят нещо подобно след 5, 6 години. Да се надяваме. На мене ми е интересно къде ще бъде Тесла тогава в развитието си.

    California Über Alles




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK