"Мерцедес" пое твърдо в електрическа посока

В компанията смятат, че в SUV сегмента електричеството също има голямо бъдеще

© Георги Филипов

В компанията смятат, че в SUV сегмента електричеството също има голямо бъдеще



Пълен напред към електричеството! Това е основното послание на "Мерцедес-Бенц" на автомобилното изложение в Париж, където компанията представи новите си разработки за "Смарт" и изцяло новия си бранд за електрическа мобилност EQ.


Брандът EQ ще обхваща всички аспекти на електрическата мобилност. Според германския производител новата марка ще предлага всеобхватна електромобилна екосистема от продукти, услуги, технологии и иновации. Спектърът обхваща от електрически автомобили до домашни зарядни станции и устройства за акумулиране на енергия.


Представянето на новия бранд е съпътствано от появата на близкия до производство концептуален автомобил "Дженерейшън EQ", който отбеляза световната си премиера в Париж. Първият сериен EQ модел ще бъде лансиран в SUV сегмента, преди края на това десетилетие. Започва продуктова стратегия, която цели постепенно да разшири портфолиото на "Мерцедес" с електрически модели.




"Смарт" е електрическият пионер в новата посока на развитие на "Мерцедес-Бенц"

© Георги Филипов

"Смарт" е електрическият пионер в новата посока на развитие на "Мерцедес-Бенц"


Дотогава "Мерцедес" изцяло електризира градския си бранд "Смарт". Основният акцент на компанията в Париж бяха новите "Форту" и "Форфор", които могат да изминат до 160 км със зареждане за около 45 минути. "Това е напълно достатъчно за карането им градски условия, което е силата на "Смарт", заяви председателят на борда на компанията Дитер Цетше.


Двата нови електрически модела, които получиха световната си премиера, ще бъдат пуснати в продажба в началото на 2017 г., като ще има и кабрио варианти. Това всъщност ще са и единствените електрически кабрио модели на пазара. Цената в Германия ще стартира от 21 940 евро.


Захранваният от трифазен ток мотор, разположен под багажника, ще е способен да извади 80 к.с. при въртящ момент от 160 Nm. Това е достатъчно за ускорение от 11.5 секунди от 0 до 100 км/ч за "Форту" и 12.7 секунди за "Форфор". Максималната скорост ще е 130 км/ч.


Литиево-йонната батерия ще може да бъде зареждана от 20 до 100 процента за 2.5 часа, а ако бъде използван токът от мрежата в домашни условия зареждането ще отнема шест часа. Догодина "Смарт" ще разполага с по-бързо зарядно, което ще позволява батерията да се зарежда за 45 минути с трифазен ток. Според Цетше при нужда със зареждане само за 12 минути ще могат да се изминат екстра 30 километра.


Електрическият "Смарт" ще се продава от следващата година

© Георги Филипов

Електрическият "Смарт" ще се продава от следващата година

"Електрическото задвижване е бъдещето. Затова ние масивно инвестираме във флотилия с електрическо задвижване на батерия и в развитие на технологията на батериите – включително и в устройства за съхраняване на енергия за частни и индустриални потребители", каза Ола Калениус, член на борда на директорите на "Даймлер".


С представянето на "Дженерейшън EQ" в Париж "Мерцедес" показва вяра, че атрактивните и високо ефективни електрически автомобили скоро ще имат доминиращо присъствие по улиците.


"Новото поколение електрически автомобили ще бъде на специално разработена модулна архитектура, която може да се променя във всяко отношение и да се използва за всички модели. Тя може да се прилага за цялата гама и за под-моделите - SUV-та, седани и купета. Междуосието и широчината на следата могат да бъдат променяни", каза Томас Вебер, член на борда на директорите на "Даймлер", отговорен за развойната дейност на групата.


Концептуалният "Дженерейшън EQ" ще се появи през 2018 г. на пазара

© Георги Филипов

Концептуалният "Дженерейшън EQ" ще се появи през 2018 г. на пазара


При "Дженерейшън EQ" два електрически мотора на предната и задната ос произвеждат максимална мощност до 300 kW, в зависимост от конфигурацията. Пробегът достига 500 километра.


С концептуалния автомобил се лансира напълно нова стилистика в гамата на компанията. Бъдещите електрически модели с батерия ще имат своя собствена, отличителна "електро-естетика", смятат от "Мерцедес". Това включва нова форма на радиаторната решетка с ново оформление на светлините. Интериорът също ще се отличава с нов дизайн.


Изцяло нова е концепция за управление и визуализация в "Дженерейшън EQ", която разчита на сензорни повърхности, останали са единствено традиционни за "Мерцедес" бутони за управление на седалките. Кокпитът е изцяло насочен към водача, като фокусът е върху семплите тъч бутони.


Портфолиото на EQ ще обхваща всички бъдещи електрически автомобили с батерия както и съпътстващите продукти и услуги от компанията. А Дитер Цетше заяви, че до 2025 г. компанията има за цел да е лидер в премиум сегмента при електрическите автомобили.


"Смарт" предлага единственото електрическо кабрио

© Георги Филипов

"Смарт" предлага единственото електрическо кабрио


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (128)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1976 Неутрално

    Айдеееее ЛУМБУРДАССС петроладжиите. Що давахте толкова скъпо бе пичове, за какво не Ви стигаха парите А ???

  2. 2 Профил на hmmmmm
    hmmmmm
    Рейтинг: 244 Неутрално

    Добре че бяха Тесла да го създадат този пазар, че да станат всичките "утвърдени марки" иноватори, когато вече не е рисково.

  3. 3 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1648 Неутрално

    Айде Рассия ботуряс...

    Обичам да грухтя и плюскам.
  4. 4 Профил на mongeneral
    mongeneral
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Лоши новини за акционерите на теслата,ще трябва да се освобождават от акциите й!

  5. 5 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 1015 Неутрално

    Чудесно, но е ли твърде късно?

    Преди 15-20г, може би щеше да има съвсем друг ефект върху природата и Майката Земя.
    Отгоре на всичко, изобщо не съм убеден, че химическото съхраняване на електричеството е най-подходящия начин автомобилите да станат ЕКО.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  6. 6 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1706 Весело

    "Електрическото задвижване е бъдещето. Затова ние масивно инвестираме във флотилия с електрическо задвижване на батерия и в развитие на технологията на батериите .........", каза Ола Калениус, член на борда на директорите на "Даймлер".

    Хайде сега, мурзита, опровергайте го!!!

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  7. 7 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1706 Весело

    [quote#5:"traveler1"]Преди 15-20г, може би щеше да има съвсем друг ефект върху природата и Майката Земя.[/quote]

    Преди 15-20 ВЕКА би било още по-добре.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  8. 8 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1342 Весело

    Най-сетне големите усетиха накъде духа вятъра и се радвам, че се ориентират към по-масови модели като цена и параметри.
    Е, по-добре късно, отколкото още по-късно.......
    Саудитите се оказаха най-хитри със сриването на цената на петрола, но и това само ще забави нещата с някоя и друга година. Пък и опитите на останалите опекаджии да вдигнат пак цената му само ускоряват електромобилното бъдеще.
    Предстои интересно десетилетие.......

    Знанието е сила, информацията - власт
  9. 9 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2107 Неутрално

    Даймлер беше един от големите първоначални инвеститори в Тесла, но си продадоха 10%-тния дял , след като курсът излетя в космоса.

  10. 10 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2107 Неутрално

    Значи относно статията - корпорацията се казва Даймлер.
    Мерцедес-Бенц е само част от нея, както и Смарт.

  11. 11 Профил на mongeneral
    mongeneral
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#9] от "Ф.Нинов":

    Умно решение-знаят,че балона може да се надува до време-после се пука!

  12. 12 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 2478 Неутрално

    ""Захранваният от трифазен ток мотор, разположен под багажника, ще е способен да извади 80 к.с. при въртящ момент от 160 Nm""

    Забравете за нафтовите печки в градски условия. След пет години Ел задвижването ще е масово в ЕС и щатите. Ай, горките роснефтци.

  13. 13 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 498 Любопитно

    До коментар [#4] от "mongeneral":

    Тесла никога не се е плашила от конкуренцията, ако беше така нямаше да са публични патентите й. Напротив, поощрява я, за да се помогне на бързото развитие на технологиите в сферата...
    Определено ще е добре да има повече играчи на пазара...
    Нещо сте в грешка... или просто е важно да хейтим пионерите...

    Stef
  14. 14 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2107 Неутрално

    До коментар [#11] от "mongeneral":

    Интересен обаче е фактът, за вземане на решение да ударят кайметата на масата в момента, когато Елон Мъск е създал фирмата.

  15. 15 Профил на EP
    EP
    Рейтинг: 506 Неутрално

    [quote#2:"zeo21369688"]Добре че бяха Тесла да го създадат този пазар[/quote]

    Съгласна съм!

    There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.
  16. 16 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1492 Весело

    [quote#4:"mongeneral"]Лоши новини за акционерите на теслата,ще трябва да се освобождават от акциите й![/quote]
    Мислиш че Смарт ще е конкурент на Тесла? Германците имат много да наваксват. Доста време ще им трябва, преди да са способни да се конкурират с най-добрите, при електромобилите. Смарта на снимката, до колкото си спомням го анонсираха, че ще е 25 000 евро. Тесла Модел 3 ще струва 35 000 долара. Само 6 000 евро повече, за истинска кола.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  17. 17 Профил на mongeneral
    mongeneral
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#14] от "Ф.Нинов":

    Използвали са го за опитна мишка за да не поемат те такъв риск ,защото при провал щеше да им се отрази на акциите...

  18. 18 Профил на mongeneral
    mongeneral
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#16] от "Георги":

    Проблема е ,че за теслата се чака като за лада при социализма и освен това се произвежда в щатите и трудно стига до Европа...

  19. 19 Профил на EP
    EP
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Явно нещата в следващите 3-4 години много ще се променят. Вероятно дори тези от нас, които не се кефят особено много на електромобилите, ще си купят такива.

    Какво обаче ще се случи с държавите, които са много зависими от износа на петрол? Държавите в Близкия Изток, Русия, дори и Норвегия...

    There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.
  20. 20 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2298 Неутрално

    Да сме благодарни на Тесла че направиха всичко това възможно. Никой нямаше да поеме този риск преди тях.
    За съжаление Тесла не е истинска автомобилна компания и ще им е трудно да оцелеят като такава. Да се надяваме че някой ще купи автомобилната им част. Изглежда Мъск нарочно прави сериозна диверсификация в батериите за коли но и за дома и като акумулаторни станции.
    Тесла си подариха всички патенти на света да ги ползва. С което показаха че се интересуват от разпространението на ел. автомобили повече отколкото собствения си успех. Така че концесията и технологията за правене на Ел. коли не е проблем за никой. Мрежата за зареждане е проблем който трябва да се реши. В САЩ е лесно защото всеки си зарежда в гаража през нощта. В Европа е по-трудно защото хората нямат гаражи. Но и това може да се реши лесно. Може да се направят станции за зареждане на паркингите където да се зарежда срещу кредитна карта. За България ще е малко трудно защото нито гаражи за къщите има, нито паркинги като хората ...

    California Über Alles
  21. 21 Профил на EP
    EP
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#16] от "Георги":

    Ако Модел 3 е 35 000 евро, тогава всеки ще предпочете да си купи Тесла, естествено. Много хора от години чакат Тесла да "поевтинее".

    Проблемът е, че да си купиш Смарт в Европа е много по-лесно, отколкото да си купиш Тесла. Засега виждам Тесла главно в скандинавските държави. В Дания има Тесла таксита (под наем още не съм засичала).

    There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.
  22. 21 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2107 Неутрално

    До коментар [#19] от "EP":

    Норвегия няма да има проблеми, защото нейният нефт е на привършване.

  23. 23 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 2478 Неутрално

    [quote#19:"EP"]Държавите в Близкия Изток, Русия, дори и Норвегия...[/quote]

    Нито Норвегия, нито Шотландия са толкова зависими от добиването на петрол. Не е така за останалите.

  24. 24 Профил на mongeneral
    mongeneral
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#13] от "stef":

    Не знам защо си мислиш,че споменаването на една от основните черти на капитализма-тази за конкуренцията ,която води до изравняване на възвръщаемостта на инвестициите трябва да е хейтене?!А и щом в тесла не се плашат от конкуренция,значи трябва да се радваш.Според мен Тесла,които "откриха" бизнеса с електричките,ще имат съдбата на Епъл,който "откри" смартфона-една от многото фирми на пазара ,които предлагат подобни продукти и нищо повече.Конкуренцията не търпи свещени крави...

  25. 25 Профил на EP
    EP
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#22] от "Ф.Нинов":

    Имаш предвид, че за Норвегия е все тая, какво ще се случва, защото така или иначе петрол там вече няма.

    Това, обаче, от своя страна, са лоши новини за Норвегия, или?

    Икономиката на норвежците не е ли силно зависима от петрола? Искам да кажа, че там много диверсификация няма - сьомга и петрол е всичко. Знам за прословутия фонд, ама то тоя фонд в какво точно инвестира? Ще ги спаси ли в момента, в който петролната идилия приключи (то тя вече май приключи)?

    Интересно ми е, какво планират държавите, които досега разчитаха на петрола.

    There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.
  26. 26 Профил на EP
    EP
    Рейтинг: 506 Неутрално

    [quote#23:"gmbh"]Нито Норвегия, нито Шотландия са толкова зависими от добиването на петрол. [/quote]

    Хм...моето впечатление е, че Норвегия е доста зависима от приходите от продажба на петрол.

    На какво точно се базира норвежката икономика? На сьомгата?

    There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.
  27. 27 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 512 Неутрално

    До коментар [#2] от "zeo21369688":

    Не е рисково? Отстрани може да изглежда така но се опитай да извадиш нов продукт на такъв конкурентен пазар и ще видиш дали не е рисково.

  28. 28 Профил на black_jack
    black_jack
    Рейтинг: 473 Неутрално

    До коментар [#17] от "mongeneral":

    По принцип ролята на догонващ винаги не е най-добрата... спомни си какво се случи с най-великия производител на ГСМ-и Нокия след като Ейпъл пуснаха първия си ГСМ... Мерцедес, а и другите са в същата позиция в момента. Ще има зор...

  29. 29 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2107 Неутрално

    До коментар [#25] от "EP":

    Норвегия е последната страна, която да мислим.
    С техния фонд от $1трлн за 5 млн. калпаци.
    Освен това те знаят, че нефтените залежи земята изчерпват и предполагам са си направили сметката.

  30. 30 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 2478 Неутрално

    [quote#26:"EP"]На сьомгата?[/quote]

    Лесно е да се провери; трябва да се види икономиката на Норвегия преди разработването на находищата в Северно море. Също така имат добре развит търговски флот. Не е само улов на сьомга.

  31. 31 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 975 Неутрално

    Дори на външен вид Смарт е като
    грозното пате пред Тесла, да не
    говорим за характеристики !!!

  32. 32 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2107 Неутрално

    До коментар [#30] от "gmbh":

    Норвегия е бъкана с ВЕЦ (99% добива на ел.енергия).
    В бъдеще се очертава да захранва ФРГ с ел.енергия, когато няма слънце и вятър.... Тоест да бъде батерията на Германия.
    Нефтът ще бъде заменен с електричество.

  33. 33 Профил на EP
    EP
    Рейтинг: 506 Неутрално

    [quote#29:"Ф.Нинов"]С техния фонд от $1трлн за 5 млн. калпаци[/quote]

    И какво ще стане с тоя фонд при предстоящата фин. криза?

    Ми не, то аз не ги мисля норвежците. Просто ми е интересно като цяло, какво се случва със зависимите от износ на петрол държави.

    There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.
  34. 34 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 561 Неутрално

    А нещо нови при батериите? Защо не правят нищо ново при батериите? Докато са с литиеви, нищо по-различно от модерен дизайн и еко-маркетинг не правят!

  35. 35 Профил на EP
    EP
    Рейтинг: 506 Неутрално

    [quote#32:"Ф.Нинов"]Нефтът ще бъде заменен с електричество.[/quote]

    Ето това е интересно. Ще прегледам после повече инфо за това.

    There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.
  36. 36 Профил на mongeneral
    mongeneral
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#28] от "black_jack":

    За големите автопроизводители електричките просто са поредния вариант на автомобил,който ще сглобяват и предлагат,разширяване на гамата.Нищо трудно,малко нова технология ,малко нови детайли,бизнес както винаги.
    Сравнението с Нокия не върви,тъй като телефоните имат къс живот и пазара бързо може да бъде променен като се залее с нещо ново.При автомобилите това не може да стане,а и Тесла не може да "залее" пазара!

  37. 37 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2107 Неутрално

    До коментар [#33] от "EP":

    А ти какво би направила, ако видиш на хоризонта фин.криза ?
    Предполагам ще си хеджираш позициите и ще си свиркаш, а няма да се оставиш да бъдеш оглозгана до кокал.

  38. 38 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 561 Неутрално

    [quote#4:"mongeneral"]Лоши новини за акционерите на теслата,ще трябва да се освобождават от акциите й![/quote]Предполагам, че те и сега се чудят как да се освободят от акциите си, без с това да предизвикат паника и от там главоломното им падане и огромна загуба от продажбата! Досега никой не е взел и лев дивидент от акциите си Тесла - откакто я има компанията все си е на загуба!

  39. 39 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2107 Неутрално

    До коментар [#35] от "EP":

    В момента полагат подводен кабел м/у ФРГ и Норвегия с капацитета на един АЕЦ. Един вид "Северен поток" за ток.

  40. 40 Профил на EP
    EP
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#37] от "Ф.Нинов":

    Ако бяха толкова елементарни нещата, колкото ги описваш, то тогава нямаше да има губещи от фин. кризи. Според те има абсолютна застраховка срещу криза, и като се застраховаш, всичко е 6.

    There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.
  41. 40 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1454 Неутрално

    [quote#4:"mongeneral"]Лоши новини за акционерите на теслата,ще трябва да се освобождават от акциите й! [/quote]

    Лошата новина е по-скоро за недоразвитите държави, които освен да добиват нефт, друго не могат да произведат.

  42. 42 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1044 Неутрално

    До коментар [#2] от "zeo21369688":

    Ами то така се правят пари - с риск, ядеш от баницата докато е дебела и топла. После идват големите, добавената стойност пада, конкуренцията те смазва... Накрая идват азиатците и таковат мамамата на пазара, почваш да работиш за жълти стотинки добавена стойност, накрая продаваш бизнеса на азиатците и търсиш нова дебела и топла баница

  43. 43 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1044 Неутрално

    До коментар [#4] от "mongeneral":

    То да си акционер в Тесла си лоша инвестиция отвсякъде. Тая компания дивиденти не плаща, тя си е перманентно на загуба. Става само за спекулации тая акция.

  44. 44 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1454 Неутрално

    [quote#34:"cristo_n"]А нещо нови при батериите? Защо не правят нищо ново при батериите?[/quote]

    Работи се, разбира се, скоро ще има технологичен пробив. Умните държави инвестират в науката, в тъпите като България най-много се търсят право, икономика и психология.

  45. 45 Профил на mongeneral
    mongeneral
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#43] от "niakoi_si":

    Твоя коментар ще разплаче много хора в този форум!

  46. 46 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 782 Неутрално

    Електрическите автомобили са бъдещето, но има голяма разлика дали ще е близкото или далечното бъдеще.Не се ли постигне пробив в бързината за зареждане на батериите и на елстанция да се зареждат за не повече от 5 минути, не вярвам да имат повече от 10 процента дял от всички автомобили.Дори и 500 км пробег да имат пак трябва постоянно да се мисли дали няма да надвишиш този лимит. А ако има верига елстанции като бензиностанциите бързо ще навлязат.Поне в богатите държави, тук при тая беднотия ще се наложат много трудно.

  47. 47 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 561 Неутрално

    [quote#13:"stef"]Тесла никога не се е плашила от конкуренцията, ако беше така нямаше да са публични патентите й. [/quote]Много интересно... Я ми кажи един ценен публичен патент на Тесла, че не се сещам за нищо в съвременните електроавтомобили, което да не е съществувало и преди 20 години. Освен да са патентовали формата на дръжките на вратите си (в духа на Епъл) и използването на голям таблет на централната конзола - те, американците много ги бива в патентите на това и онова!

  48. 48 Профил на madcat
    madcat
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Интересно, нямат един електрически модел на пазара а се тупат в гърдите с някакъв концепт, който няма да се произважда още поне 5 години. Тесла яко стъпка швабите и сега са се изприщили от яд.

  49. 49 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1736 Любопитно

    Електрическото задвижване е бъдещето и това го знаят всички - и производителите на петрол, и тези на коли. Кой как ще се включи в транспорта на бъдещето е отделна тема. Вижда се, че някои (хора, държави) мислят с главите си, други с г*зовете си. А както се знае г*з глава затрива...

  50. 50 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 498 Любопитно

    До коментар [#18] от "mongeneral":

    Е и за Мерцедеса доста ще почакаш - те даже не знаят още какво точно предлагат
    А дори в София вече има поне два модел Х...

    Stef
  51. 51 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 561 Неутрално

    [quote#16:"Георги"] Тесла Модел 3 ще струва 35 000 долара. Само 6 000 евро повече, за истинска кола. [/quote]
    До коментар [#21] от "EP":

    35 000 долара ще е само на обещания.
    Наскоро четох изследване на някаква независима американска организация (причината за това изследване е, че Тесла пазят в тайна крайните продажни цени на колите си), че средната продажна цена за Тесла е с около 20-30 хил. долара над обявената от компанията цена за даден модел. Т.е. обявяват цена 80 000 долара, ама това е цена без абсолютно никакви екстри (а човек който има 80 хил. долара за кола иска лукс!), а реалната продажна цена с екстрите отива над 110 000 долара! В някои случаи цената за придобиване е надхвърляла 130 хиляди долара!

  52. 52 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1044 Неутрално

    До коментар [#13] от "stef":

    Тесла пък какво смислено е патентовала - ползва технологии известни отдавна на човечеството. Технологично в Теслата няма нищо ново, всичко е оптимизация и дизаин.

    Свалям шапка на чорбаджията и де. Човека е прогресивен отвсякъде. Ама тая Тесла я превъзнасят прекомерно според мен. Нещо като Ифон на автомобилите е, нищо кой знае какво, просто бранд и секта зад него.

  53. 53 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1044 Неутрално

    До коментар [#48] от "madcat":

    Като как точно Тесла е "стъпкала" швабите. Нали се сещаш, че сигурно само Смарт има 10 пъти повече продажби от цялата гама на Тесла

    Да не говорим за добавена стойност, защото при Мерцедес тя е наистина сериозна. За оборот и печалби на компаниите няма смисъл да коментираме, разликата е в 100ци пъти.

  54. 54 Профил на madcat
    madcat
    Рейтинг: 229 Неутрално

    [quote#46:"mushashi"]Не се ли постигне пробив в бързината за зареждане на батериите и на елстанция да се зареждат за не повече от 5 минути, не вярвам да имат повече от 10 процента дял от всички автомобили.[/quote]

    Защо си мислите, че електрическите автомобили трябва да емулират начина на ползване на бензиновите? Да, не може да се зареждат за 5 но се зареждат за 30-45. А и може да се зареждат в гаража, в мола, доакто гледате кино, докато сте на работа. Само трябва да се появи малко повече инфраструктура и ще видите, че елетричките са много по-удобни от фосилните таратайки. Най-малкото, че не се нуждаят от никъква поддръжка, отпадат проблемите около калпавите горива, и разхода за ток е само 10% от този за гориво...

  55. 55 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 1206 Неутрално

    До коментар [#51] от "cristo_n":

    Да имаш такава кола не е въпрос на гъзария, демонстриране на възможности и показност а манталитет и кауза. Така че не се търси лукс толкова тук...

  56. 56 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1220 Неутрално

    В момента ,в който на пазара има елавтомобил,който може да мине 500км с едно зареждане и е сравнително евтин-край на бензина и дизела.Дизелът ще остане само в камионите и корабите.

  57. 57 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2107 Неутрално

    До коментар [#40] от "EP":

    Тънкият момент се състои в това, че фин.криза не е като ламята Спаска, крещяща "Пайсааа, че идааа".
    Например ако погледнеш днешните курсове - всичко е на плюс и който е лонг, той е човек.

  58. 58 Профил на madcat
    madcat
    Рейтинг: 229 Неутрално

    [quote#53:"niakoi_si"]Като как точно Тесла е "стъпкала" швабите. [/quote]

    За 2015 Тесла Модел S има повече продажби и от MB S Class, и от БМВ 7-ма серия, и от Ауди А8 - и във САЩ и във Европа.

    На последното събрание на акционерите на Мерцедас, CEO-то го попитага три пъти защо нямат конкурентен модел на Tesla.

    Ето така ги стъпкаха, швабите вече са догонващите...

  59. 59 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 725 Неутрално

    До коментар [#9] от "Ф.Нинов":

    Да, отидоха, за да засмучат малко технология и после се чупиха. Електрическата В-класа на Мерцедес е с мотор и управление на Тесла. Може да видиш има филмчета на разглобени такива коли в тубата А тоя "кросоувър" е всъщност копие на модел Х, но с друга външност. Голямата далавера на такива като Даймлер са патентите в двигателите и скоростните кутии. А то в една електрическа кола нема ни едното, ни другото.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  60. 60 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 561 Неутрално

    [quote#55:"falkoneti"]Да имаш такава кола не е въпрос на гъзария, демонстриране на възможности и показност[/quote]Ама ти сериозно ли? За Тесла ли говориш или за Приус, Шеви Волт и т.н.
    ХА ХА ХА ХА ХА ХА ХА ХА ХА

  61. 61 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 498 Весело

    [quote#24:"mongeneral"]Тесла,които "откриха" бизнеса с електричките,ще имат съдбата на Епъл[/quote]

    А дано - всеизвестно е до какво доведе това за Apple - нищо работа - най-скъпата компания в света
    Дай Боже всекиму такива "незначителни откривателства" Ако и след това да го следват Овците

    Stef
  62. 62 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2107 Неутрално

    До коментар [#59] от "Дразнител":

    Значи след като си продадоха участието в Тесла, Даймлер обяви, че ще продължат партньорството закупувайки компоненти от тях.
    Но това не е новост, защото и в момента Мерцедес купува двг от Рено.

  63. 63 Профил на madcat
    madcat
    Рейтинг: 229 Неутрално

    [quote#43:"niakoi_si"]То да си акционер в Тесла си лоша инвестиция отвсякъде. Тая компания дивиденти не плаща, тя си е перманентно на загуба. Става само за спекулации тая акция.[/quote]

    Всеки, който знае що за човек е Мъск ще се досети, че на него въобще не му дреме за печалби а и не се страхува от провали. Аз лично му се кефя много но не бих си купил акции от негова компания

  64. 64 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 498 Весело

    [quote#52:"niakoi_si"]Технологично в Теслата няма нищо ново, всичко е оптимизация и дизаин.[/quote]

    А "премиум" марките като са толкова велики защо продават по-малко от Тесла в нейния клас?
    Елементарна оптимизация, елементарен дизайн, никакви нови технологии - би трябвало да е детска игра да направят конкурентен автомобил - защо не го правят? Защо дават с лекота пазар, който тепърва ще расте като гъба след дъжд?

    Явно са мазохисти... или са "далновидни" като висшето ръководство на VW, решило напълно съзнателно да сътвори най-голямата измама в автомобилната индустрия

    Stef
  65. 65 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 400 Неутрално

    Мечтаещите за крах на държавите-бензиностанции имат ли представа какъв процент от произведения петрол се ползва за автомобилно гориво? ТВЪРДЕ МАЛЪК. Петролът се използва като суровина за производство на всякакви материали, битова химия, строителство, отопление, а самолетите, корабите и камионите ОЩЕ ДЕСЕТКИ ГОДИНИ няма да сменят фосилните горива. Компютърът, от които пишете, Е НАПРАВЕН ОТ ПЕТРОЛ. Спрете с полюциите!

  66. 66 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2107 Неутрално

    До коментар [#65] от "Дундурук":

    64% косумацията нефт се използва за транспорт: http://www.globalpetrolprices.com/articles/39/

  67. 67 Профил на havyd.
    havyd.
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#47] от "cristo_n":

    Ами погледни тук и ще видиш ,че има доста повече от форма на дръжки за врати...http://stks.freshpatents.com/Tesla-Motors-Inc-nm1.php

  68. 68 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 631 Неутрално
  69. 69 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 7031 Неутрално

    Крайно време е германските фирми да се включат по-сериозно. Меркел се вслуша в лобитата им и не натисна за по-бързо въвеждане на рестриктивните екологини норми. Затова сега изостават ...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  70. 70 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 400 Неутрално

    [quote#66:"Ф.Нинов"]64% косумацията нефт се използва за транспорт:[/quote]

    От който 55-60% се използва за леки автомобили, което прави около 35% от всичкия нефт.

  71. 71 Профил на nibelungs
    nibelungs
    Рейтинг: 292 Неутрално

    ЕЛЕКТРИФИКАЦИЯ+СЪВЕТСКА ВЛАСТ = КОМУНИЗЪМ
    ВЛАДИМИР ИЛИЧ УЛЯНОВ- ЛЕНИН

  72. 72 Профил на nibelungs
    nibelungs
    Рейтинг: 292 Неутрално

    С електрификацията добре я подкарахме да видим другото

  73. 73 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2107 Неутрално

    До коментар [#70] от "Дундурук":

    35% никак не е малко.

  74. 74 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 514 Неутрално

    До коментар [#13] от "stef":

    не се заяждам, но мисля, че няма "секретен патент". самият смисъл на патента е да е публичен и да се ползва от други хора/компании, които ви плащат права за ползването

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  75. 75 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 1334 Неутрално

    А какво става с водородните клетки, май само японците се мъчат там!? Според мен те имат по-добро бъдеще (ако не се взривяват ), от нещо, което трябва да зареждам 40-тина минути, а и производството на електричество, все още е много далеч от това да бъде наречено екологично чисто...

    Мома, връщай 12 и 12А!
  76. 76 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 498 Любопитно

    До коментар [#74] от "彼得。斯托亚诺夫":

    Да може би е така. Тесла не са им платени патентите в такъв случай

    Stef
  77. 77 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 842 Неутрално

    [quote#52:"niakoi_si"]ползва технологии известни отдавна на човечеството. Технологично в Теслата няма нищо ново, всичко е оптимизация и дизаин. [/quote]
    заеби дизайна. но имай предвди, че от едни просташки литиево йонни клетки на вадят до 500км, докато всички други вадят по 300, т.е. оптимизация има в контрола и разпределението на захранването. което не че е зле, но просто не е пробив.

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  78. 78 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 842 Весело

    [quote#54:"madcat"]Най-малкото, че не се нуждаят от никъква поддръжка, отпадат проблемите около калпавите горива, и разхода за ток е само 10% от този за гориво.[/quote]
    то лошо няма, а как стана този номер с липсата на поддръжка? нямат скоростни кутии ли? или няма двигател? моят БМВ е запечатан и се води без поддръжка за 300 000км.
    а да питам, тоя ток, абе аджеба, как ще го произведете? и от какво? или тези въглища или газ, дето ще правят тока няма да пускат СО2 във въздуха, щото е за зелени електромобили????

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  79. 79 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 842 Любопитно

    [quote#58:"madcat"]За 2015 Тесла Модел S има повече продажби и от MB S Class, и от БМВ 7-ма серия, и от Ауди А8 - и във САЩ и във Европа. [/quote]
    хайде сега сравни всчики модели на тесла, с всички модели на мерцедес, или БМВ и погледно колко е на печалба едното предприятие, и колко другото?

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  80. 80 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 842 Неутрално

    До коментар [#66] от "Ф.Нинов":

    404

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  81. 81 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 842 Неутрално

    [quote#75:"CINZANO"]А какво става с водородните клетки, [/quote]
    мерцедес имат прототип, ако не се лъжа и фолксваген....ама има едно още 10 години докато излязат на пазара...и там е една драма не само със съхранението на водород, но и с пренасянето му, наличните гъзопровпди просто не стават....

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  82. 82 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1202 Неутрално

    Само след няколко години, автомобилите с ДВГ ще започнат да изглеждат нелепо.

  83. 83 Профил на Finland
    Finland
    Рейтинг: 752 Неутрално

    [quote#20:"Pontif А"] За България ще е малко трудно защото нито гаражи за къщите има, нито паркинги като хората ... [/quote]

    До коментар [#20] от "Pontif А":

    В България ще трябва да правят зареждалките по тротоарите Ама като цяло няма нужда - тук се кара на автогаз

  84. 84 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 992 Неутрално

    До коментар [#5] от "traveler1":

    Тези литиево-йонни батерия са така химия, че ако почнат всички коли да карат с такива, екологичния проблем ще е в пъти по-голям от сегашните емисии на дизелови и бензинови двигатели.

  85. 85 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 1046 Неутрално

    [quote#19:"EP"]Какво обаче ще се случи с държавите, които са много зависими от износа на петрол? Държавите в Близкия Изток, Русия, дори и Норвегия... [/quote]
    Не ги мисли, а погледни нагоре. Летенето със самолет стана достъпно за всички и самолетостроенето бележи огромен ръст. Един А320 и подобните му горят средно 4/4,5 тона за час. Смятай колко автомобила са това, а и защо броите само леките автомобили?

  86. 86 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1342 Любопитно

    [quote#32:"Ф.Нинов"]Нефтът ще бъде заменен с електричество.[/quote]

    Явно съвсем неслучайно А. Арабия (където нефтът още съвсем не е на привършване) смятат за по-малко от 10 години да инвестират над 30 милиарда долара във фотоволтаици за да захранват голяма част от региона с електроенергия..

    Знанието е сила, информацията - власт
  87. 87 Профил на ppa01574002
    ppa01574002
    Рейтинг: 229 Неутрално

    [quote#78:"beatles"][/quote]
    1. електрическия автомобил има в ПЪТи по-малко движещи се части
    2. скоростна кутия не е задължителна и повечето ел. автомобили в момента са без скоростна кутия
    3. ефективността на електрическия двигател е над 90%, а тази на ДВГ - 30-40%
    4. производството на ел. енергия далеч не е ограничено до няколко държави-бензиностанции
    ..

  88. 88 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1342 Весело

    [quote#85:"Гарван"] Един А320 и подобните му горят средно 4/4,5 тона за час[/quote]

    Което при 180 пътници прави по 2.5 (два и половина) грама на човек на километър.
    Приведено към автомобил с трима души на борда - 0.75 л/100 км или 10 пъти по-ефективно.......
    А, и малката подробност - при 6 (шест) пъти по-висока скорост.

    И последната малка подробност - по пътищата обикалят 1.2 МИЛИАРДА МПС-та, от които поне 800 милиона са леки автомобили, а пътническите+товарните самолет по света са едва около 20 хиляди - "само" три порядъка.

    Та - МПС-тата харчат на порядък повече горива от самолетите, корабите и строителните машини. Половината да минат на електричество ще е напълно достатъчно сегашните залежи от нефт да стигнат за следващите поне 100 години, ако тогава изобщо нефт се ползва за нещо друго освен за химическа суровина.

    Знанието е сила, информацията - власт
  89. 89 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1342 Неутрално

    [quote#87:"Mihail Chatlabashev"]ефективността на електрическия двигател е над 90%, а тази на ДВГ - 30-40% [/quote]

    Електромоторите отдавна стигнаха 97%.
    Дизелите - максимално около 37%, бензините - 30%.
    За сложността на конструкциите да не говорим........

    Знанието е сила, информацията - власт
  90. 90 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 498 Весело

    [quote#78:"beatles"]моят БМВ е запечатан и се води без поддръжка за 300 000км[/quote]

    Наглеждай си пластмасовия радиатор само

    Stef
  91. 91 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2107 Неутрално

    До коментар [#80] от "beatles":

    Маркирай линка с мишока.
    После го копирай и го пейстни в барузера.
    Така става.
    Иначе наистина дава 404
    http://www.globalpetrolprices.com/articles/39/

  92. 92 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 561 Неутрално

    [quote#67:"havyd."]Ами погледни тук и ще видиш ,че има доста повече от форма на дръжки за врати...http://stks.freshpatents.com/Tesla-Motors-Inc-nm1.php[/quote]А ти погледна ли линка, който ми пращаш? Патенти има за формата на кабели, за куплунзите за зареждане, как да си монтират батериите и т.н. глупости. Посочи ми нещо революционно!
    Това всъщност не е критика на Тесла, колкото към патентното право като цяло, което позволява патенти върху всякакви незначителни неща! Доколкото бях чел, в момента китайците са подели кампания за патенти за всичко, за което американците още не са ги изпреварили - всякакви форми, кривини и извивки се запазват с патент, така че утре да не можеш едни клечки за уши с по-причудлива форма да произведеш - ще се окаже, че тази форма вече е запазена или от китайци, или от американци!

  93. 93 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 561 Неутрално

    [quote#78:"beatles"]моят БМВ е запечатан и се води без поддръжка за 300 000км. [/quote]
    Та викаш, 300 000 км няма да влизаш в сервиз - нито за смяна на масло, нито за свещи - за нищо, а? Яко! Това ще е някакъв подобрен модел с пазарджишка регистрация!

  94. 94 Профил на hmmmmm
    hmmmmm
    Рейтинг: 244 Неутрално

    До коментар [#92] от "cristo_n":

    Направих си труда да ги изчета и и като цяло по малко от 5% бяха за формата на нещо и за разни интерфейси. Сега колко са революционни, явно ти може да прецениш. Между другото епъл си търсят специалисти за техния електромобил, може да се пробваш.

  95. 95 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1342 Весело

    [quote#78:"beatles"]моят БМВ е запечатан и се води без поддръжка за 300 000км[/quote]

    Може ли една снимка на печата?

    Един безплатен съвет - ако смятате да не сменяте маслото 300 хил. километра, гответе се да разпечатвате банковата сметка за смяна на двигателя преди да сте изминал 100 хил.
    Гаранцията не важи, ако не го обслужвате според сервизната книжка, а тя свършва далеч преди цифрата "300 000".......

    Знанието е сила, информацията - власт
  96. 96 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2107 Неутрално

    До коментар [#86] от "pag":

    Значи големият проблем са страните от Третия свят, които са ужасно зле с електричството.
    Например в Пакистан е тотална скръб, а Индия има огромен недостиг и постоянни сривове в мрежата. В някои региони даже има режим на тока.
    Поради тази причина бизнесът има бекъп с батерии и собствени дизелови генератори.
    Според някои проучвания на всеки барел спестен от Първия свят ще са падат два барела повишена консумация от Третия свят, водещи дефакто до увеличаване на общата консумация на нефт в сл. 25 години.
    Ключът за мазата са многолюдните държави да подкарат електромобили.

  97. 97 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#94] от "zeo21369688":

    Не мерси - ще поизчакам да измислят нещо по-революционно за съхранението на ел.енергията. Иначе ел.автомобила е лесна работа - правихме си електрически колички като тинейджъри - модифицирана "лагерница" със стар акумулатор и стартер от Лада ли беше, от Москвич ли... Голям майтап беше!
    Лесна работа е електрическия автомобил - лесна, проста и високоефективна! Батерийките са проблема!

  98. 98 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 1046 Весело

    До коментар [#88] от "pag": Става въпрос, че берат дертове на износителите на нефт. Сметни темпа на увеличение на самолетите във въздуха и темпа на увеличение на електричките и чакай да фалират износителите на нефт.

  99. 99 Профил на Doichin Stefanov
    Doichin Stefanov
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#25] от "EP":

    Сладур, сериозно ли мислиш, че от петрол само нафта и бензин се произвеждат? 😉😉😉Всичко около теб е от петрол, огледай се. Дори и клавиатурата ти. Да не говорим за кораби, самолети, тежки машини, бойни машини и какво ли още не... Тия неща никога няма да са на, хм... ток. Така че спокойно, не ги мисли петролните държави.

  100. 100 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 1103 Неутрално

    [quote#42:"niakoi_si"] Ами то така се правят пари - с риск, ядеш от баницата докато е дебела и топла. После идват големите, добавената стойност пада, конкуренцията те смазва... Накрая идват азиатците и таковат мамамата на пазара, почваш да работиш за жълти стотинки добавена стойност, накрая продаваш бизнеса на азиатците и търсиш нова дебела и топла баница [/quote]
    Разкошно описание, ще си го запиша за спомен ! Само че в много случаи азиатците не си правят и труда да купуват бизнеса ти, а направо крадат технологията и започват да произвеждат продукта ти под тяхна марка.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK