Новото Дискавъри предлага дистанционно сгъване на седалките

Отвън "Дискавъри" запазва характерните черти на предшествениците си

© Ленд Роувър

Отвън "Дискавъри" запазва характерните черти на предшествениците си



Мултифункционалността на автомобилите става все по-важна в съвременния свят, а петото поколение на "Ленд Роувър Дискавъри" я издига в култ, с първата в света система за дистанционно конфигуриране на седемте седалки в салона. Благодарение на специално приложение за смартфон, водачът може да нагласи креслата според нуждите за предстоящото пътуване.


В дългия малко под пет метра високопроходим автомобил, седалките са разположени амфитеатрално, като обещанието е че 95 от 100 човека ще се чувстват комфортно, дори ако бъдат настанени в багажника. Когато са заети само предните две места, багажният обем пък достига респектиращите 2500 литра.


Улеснен достъп
В зависимост от нивото на оборудване седалките на първите два реда могат да са с охлаждане и подгряване, а за предните се предлага и масаж. Достъпът до купето е улеснен от функцията Auto Access Height, която благодарение на въздушното окачване, снижава автомобила с до 4 см, когато пътниците се готвят да влязат или излязат от автомобила.

Новото Дискавъри предлага дистанционно сгъване на седалките

© Ленд Роувър


В салона е помислено сериозно за нови места за съхранение за дреболии, а USB изходите за зареждане на електронни устройства са цели девет, без да броим шесте входа тип "запалка".




Мултимедията на "Дискавъри" е с 10-инчов сензорен екран, разположен високо върху централната конзола, което позволява броят на превключватели да бъде намален с една трета. Екранът разполага с функцията "двойна картина", като водачът и пътникът отпред могат да виждат различни неща.


Озвучаването е поверено на съраунд аудиосистема Meridian с 14 високоговорителя и допълнителен субуфер. На разположение е и 3G WiFi достъп до интернет.


Ударо и водоустойчива гривна заменя ключа
Притежателите на новия "Ленд Роувър Дискавъри" вече няма да се чудят къде да оставят ключа си докато карат сърф, ски, гмуркат се или изкачват планини. Част от системата за безключов достъп е гривна, която дезактивира ключа за запалването и позволява заключване на колата, докато той е вътре.

Запазеният стъпаловиден профил на покрива, типичен за всички четири поколения на Discovery позволява амфитеатрално разположение на седалките.

© Ленд Роувър

Запазеният стъпаловиден профил на покрива, типичен за всички четири поколения на Discovery позволява амфитеатрално разположение на седалките.


За разлика от предишната генерация на "Дискавъри" петата врата не е от две части, а от една цяла. Вместо долната част на капака, функцията седалка на прага на багажника се осигурява от сгъващ се панел. Той може да се използва и за ограничение за товара.


Алуминий сваля теглото с почти 500 кг
Поглед към конструкцията на новия "Ленд Роувър Дискавъри" показва масово използване на алуминий, което позволява до сваляне на теглото с 480 килограма. Гамата от двигателя включва четири- и шестцилиндрови, бензинови и дизелови двигатели, всички съчетани с 8-степенна автоматична скоростна кутия ZF.


Изцяло нов е четирицилиндровият, 2,0-литров дизел Ingenium Td4 с мощност 180 к.с, който отделя с 22% по-малко вредни емисии, спрямо предшественика със сходна мощност.

От четирите поколения на "Ленд Роувър Дискавъри" до момента са продадени над 1.2 млн. бройки.

© Ленд Роувър

От четирите поколения на "Ленд Роувър Дискавъри" до момента са продадени над 1.2 млн. бройки.


Версията на двулитровия мотор с двоен турбокомпресор генерира 240 к.с. и въртящ момент от 500 Нм. Шестцилиндровата дизелова мощност идва от Td6 с 258 к.с., която предоставя 600 Нм въртящ момент.
За клиентите, които предпочитат бензин, на разположение е 3.0-литров V6 двигател, с 340 к.с. и 450 Нм въртящ момент.


Тегли до 3.5 тона, гази в до 90 см вода
"Ленд Роувър Дискавъри" предлага най-добрият в класа капацитет за теглене от 3.5 тона. На разположение е и полуавтономна система за управление, която улеснява маневрирането на заден ход. Като използва въртящия се селектор, с който се избира режима на шофиране, водачът задава посоката, в която иска композицията да отиде, а електрониката поема въртенето на волана.


"Дискавъри" винаги е бил сред най-способните високопроходими автомобили и това ще продължи да бъде така. Клиренсът е увеличен с 4.3 см до малко над 28 сантиметра.

Новото Дискавъри предлага дистанционно сгъване на седалките

© Ленд Роувър


Възможностите за газене на вода също са подобрени, като всъдехода вече се справя с дълбочина от 90 см. Отличната проходимост на "Дискавъри" се гарантира от цялостен пакет от офроуд технологии за шофиране.


Сред тях е системата с много режими Terrain Response 2, която оптимизира редица настройки, от чувствителността на педала на газта до характеристиките при смяна на предавките. Функцията All-Terrain Progress Control идва на помощ при движение по много тежък терен, като тя се ангажира с поддържане на избраната скорост, избрана от водача, а за него остава само да върти волана.

Пакетът асистиращи системи за офроуд преходи позволява на труден терен да карат и водачи без специална подготовка.

© Ленд Роувър

Пакетът асистиращи системи за офроуд преходи позволява на труден терен да карат и водачи без специална подготовка.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (14)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1338 Неутрално

    Хубав, впечатляващ, но това с достъпът до купето, че е улеснен от функцията Auto Access Height, която благодарение на въздушното окачване, снижава автомобила с до 40 см, когато пътниците се готвят да влязат или излязат от автомобила, не го вярвам.

  2. 2 Профил на джо
    джо
    Рейтинг: 442 Любопитно

    при 28см клиренс, как кляка 40см?

    .. за да правиш култура, ти трябва първо възпитание ..
  3. 3 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 660 Неутрално

    40 mm вероятно имат предвид.Не забравяйте,че това все пак е Дневник,където към всички цифри и мерни единици при четене трябва да се подхожда със скептицизъм и внимателно..

  4. 4 Профил на WALL-E
    WALL-E
    Рейтинг: 519 Неутрално

    Страхотен. Малко ми е кисел само.

    Умен и красив жълтопаветник.
  5. 5 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1211 Неутрално

    Има известна забежка към катафалката на Санг Йонг.

  6. 6 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 745 Весело

    [quote#2:"джо"]при 28см клиренс, как кляка 40см? [/quote]
    Издълбава си дупка .

  7. 7 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1210 Весело

    Аз се чудех каква екстра ми липсва в шкодичката, а то било дистанционноти сгъване на седалката

  8. 8 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Чудя им се на тези "скоростни лостове" на Ровър, дето се прибират в арматурното табло като се изгаси колата, ако нещо запецне лоста и си остане в долно положение, дали в жабката са сложили тирбушон за аварийното му изваждане?
    (с леко саркастичен тон към дизайнерските приумици, създаващи повече несигурност, отколкото полза)

  9. 9 Профил на Георги Пауновски
    Георги Пауновски
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#1] от "442":

    Прави сте, техническа грешка, за която се извинявам, сантиметрите са 4.

  10. 10 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4951 Весело

    [quote#3:"eurogi"]40 mm вероятно имат предвид.Не забравяйте,че това все пак е Дневник,където към всички цифри и мерни единици при четене трябва да се подхожда със скептицизъм и внимателно.. [/quote]

    ++++ Абсолютно точно наблюдение! За "Дневник" порядък е нещо непонятно! Поправено е вече на 4 см.

  11. 11 Профил на stttt
    stttt
    Рейтинг: 497 Неутрално

    малко странна комбинация от зализан дизайн с офроуд, ама с асфалтови гуми.. стария ръбат дискавъри някак по-сериозно изглеждаше,

  12. 12 Профил на sweeper
    sweeper
    Рейтинг: 343 Неутрално

    С голямо съжаление, като дългогодишен фен и собственик на Discovery, трябва да кажа, че това вече си е откровен корейско-китайски кашон с псевдолуксозни финтифлюшки. Колкото до алуминиевото купе - първото Discovery също има съвсем малко стоманени ламарини. И 113 к.с. са му напълно достатъчни да минава навсякъде и да се движи със 150км/ч по магистралата също.

  13. 13 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2431 Неутрално

    Просто не мога да повярвам, че е нагазил така в гьола без шнорхел! То бива фотошоп, ама тук са попрекалили!
    Вярно че твърдят, че джапа до 90cm, но не е зле преди да пробвате да се поинтересувате как стоят нещата с каското и гаранцията!

    I Want To Believe
  14. 14 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1283 Весело

    Това е истината:

    https://www.youtube.com/watch?v=LxEX5ueulW8

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK