"Ауди" Q5 свали килограми и прибави динамика



Новото "Ауди" Q5, което дебютира преди броени дни на автосалона в Париж, има амбициите да постави нови стандарти в сегмента си по отношение на възможностите за свързаност, ефективността и системите за подпомагане на водача, съобщиха от компанията. Сред интересните новости в колата е въздушното окачване, с регулируеми настройки на амортисьорите.


В сравнение с предшественика, Q5 прибавя сантиметри в почти всички направления. Въпреки това, теглото е намалено с до 90 килограма.


Светодиодни светлини и 14 външни цвята




Актуалните размери на кросоувъра на "Ауди" са 4.66 метра дължина, 1.89 м широчина, 1.66 м. височина и 2.82 метра междуосие. Дизайнът не е радикално нов, но автомобила може да бъде снабден с предни светодиодни, или Matrix LED светлини.


Купувачите на Q5 могат да избират между 14 цвята на лаковото покритие и пет линии на оборудване – sport и design, спортен пакет S line, design selection, както и екстериорен пакет S line.

В зависимост от избора на светлини предницата изглужда доста различна.

© Ауди

В зависимост от избора на светлини предницата изглужда доста различна.


В салона има достатъчно място за петима пътници, като по отношение на вътрешните размери новият кросоувър е значително по-добър от своя предшественик и част от конкурентните модели. Изборът на седалки е широк, като има и такива с масаж.


До 1550 литра багаж и виртуално приборно табло


В зависимост от настроението и избрания режим на шофиране, опционалното амбиентно интериорно осветление дава избор между 30 различни цвята. Задната седалка в Q5 е с разделена на три сегмента облегалка и може да се регулира по наклон или по дължина. В зависимост от положението й, товарното отделение има обем между 550 и 610 – с 10 литра повече спрямо предходното поколение. При сгъване на облегалката вместимостта достига до 1550 литра.


Вратата на багажника може да е със сензорно отваряне на електрическия заден капак, а нивото на задния мост се сваля, при наличието на пневматично окачване.


Освен стандартното приборно табло, "Ауди" Q5 може да се поръча с т.нар. "виртуален кокпит", проектиран на 12.3-инчов цветен екран. При него водачът избира между класически вариант с километраж и оборотомер, или такъв, в който централното място се заема от навигационната система.

Виртуалният кокпит в класически изглед

© Ауди

Виртуалният кокпит в класически изглед


Предлаганият също като опция Head-up дисплей прожектира важни за шофирането данни директно на челното стъкло. Мултимедийната система е с 8.3-инчов дисплей, на разположение е и модул със SIM-карта, който осигурява безжичен интернет за до осем устройства. Озвучителната система може да е Bang & Olufsen.


Оборудването компенсира разсеяността на водача


Сред асистиращите системи присъстват адаптивен круиз контрол с включен асистент за движение в задръстване, който при равномерен трафик е в състояние за кратко да поема изцяло работата с волана и педалите. В новото Q5 водачът бива предупреждаван за всяка една опасност - непреднамерено напускане на лентата на движение, автомобил в мъртвата зона на огледалата, приближаване на превозно средство при маневриране на заден ход, асистент при завиване в кръстовище и други.

"Ауди" Q5 свали килограми и прибави динамика

© Ауди


Много от системите предприемат автономно спиране, ако има риск от инцидент, а шофьорът не реагира. При слизане, ако отзад приближава кола, мотоциклет или дори колело, също има сигнализация, която заостря вниманието на разсеяния пасажер.


Двигатели с до 27 конски сили по-висока мощност


Поглед към двигателите разкрива четири TDI и един TFSI представител. Мощността на всеки от тях е увеличена с до 27 к.с., но разходът на гориво е намален.


Двулитровите дизели със 150, 163 и 190 конски сили. Трилитровият V6 на същото гориво мобилизира 286 коня и 620 Нм. максимален въртящ момент.

"Ауди" Q5 свали килограми и прибави динамика

© Ауди


Модифицираният двулитров TFSI мотор генерира 252 к.с, но се задоволява с едва 6,8 литра бензин на 100 километра. При скоростните кутии присъстват шестстепенната механична трансмисия, седемстепенен автомат с два съединителя S tronic и осемстепенен автоматик с хидравличен преобразувател на въртящия момент tiptronic за трилитровия дизел.


Ново quattro задвижване


Новото задвижване на четирите колела quattro е серийно за по-мощните дизели и бензиновия агрегат, а за базовия дизелов модел със 150 к.с. се предлага като опция. Системата изключва задвижването на задния мост автоматично във всички ситуации, когато то не е необходимо, и го включва отново, когато има нужда от това.

"Ауди" Q5 свали килограми и прибави динамика

© Ауди


Както при варианта с предно предаване, така и при моделите със система quattro е налична функция за селективно разпределение на тягата между колелата на предния мост за постигане на по-пъргаво пътно поведение.


За върховия V6-дизел Audi предлага по желание на клиента спортен диференциал на задния мост, който разпределя тягата между задните колела за постигане на още по-впечатляваща динамика на пътя. Новото окачване съчетава спортни и комфортни характеристики, а електромеханично сервоуправление е по-прецизно.


Подобрени възможности извън пътя


Като опция се предлага и динамично управление, чиято настройка варира в зависимост от скоростта и ъгъла на завиване. По отношение на пружините и амортисьорите се предлагат два варианта.


Окачването с регулиране на настройките на амортисьорите предлага широк избор от възможности между динамика и спорт, които водачът може да избира.

"Ауди" Q5 свали килограми и прибави динамика

© Ауди


Новото въздушно окачване, наред с различните настройки на амортисьорите разполага и с възможност за избор между пет варианта на клиренса. С двата напълно нови режима lift/offroad и allroad, "Ауди" Q5 e още по-убедително извън пътя.


"Ауди" от Мексико


Новото поколение на кросоувъра ще се произвежда в новия завод на компанията в Мексико, открит преди броени дни. Това е първа производствена мощност на "Ауди" в Северна Америка. Продажбите в Европа на Q5 започват в началото на следващата година.

Работещите в мексиканския завод с първия сглобен автомобил.

© Reuters

Работещите в мексиканския завод с първия сглобен автомобил.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (25)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на hasmokar
    hasmokar
    Рейтинг: 910 Неутрално
  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1787 Неутрално

    Q5-тичката на Ауди, е най-готиното ауди. Тя е най балансирана нито е много голяма нито е малка. Хубава е, не може да си изкриви душата човек.

  3. 3 Профил на smehur_co
    smehur_co
    Рейтинг: 596 Неутрално

    Е,
    защо в Мехико, а не в Ямбол?

    Вяра. Надежда. Любов.
  4. 4 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 853 Весело

    Да го направят направо велосипед, че да рахатясаме. Какво се мъчат с тези лифтинги, сваляне на килограми, зор...?!? Излишно е туй, господа хафтемобилисти.

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  5. 5 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 853 Весело

    До коментар [#3] от "smehur_co":

    Щото в Мексико братята рома са по-малко. Сал 97% са. А в Ямбол, брат...

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  6. 6 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 515 Любопитно

    по желание на клиента спортен диференциал на задния мост, който разпределя тягата между задните колела за постигане на още по-впечатляваща динамика на пътя.

    Нещо, което конкуренцията предлага от 2007 поне и то с до 100% прехвърляне на ляво/дясно задно колело. За Ауди не е ясно...

    Stef
  7. 7 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1393 Весело

    До коментар [#6] от "stef":

    Ти си мислиш, че за пръв път това го има при Ауди едва сега? Няма по-заблуден драскач от теб.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  8. 8 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 515 Любопитно

    До коментар [#7] от "deutschwagen":

    Ти си специалиста по вагените - осветли ни от кога го има в Q5

    Stef
  9. 9 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 959 Неутрално

    Още залагаме на "чистия" дизел ?

  10. 10 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Джетата се правеше в Мексико и имаше много проблеми.

  11. 11 Профил на stttt
    stttt
    Рейтинг: 515 Неутрално

    прекрасна количка.. хайде.. по-масово ще я гледаме на нов внос след 5-6 години

  12. 12 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 515 Весело

    До коментар [#11] от "stttt":

    Когато вече няма да се виждат светлините й отзад като "настъпиш"...

    Сега чак ми "светна" защо Ауди прави дразнещи окото супер-ярки светлини отзад - да може да "прозират" през черния облак

    Stef
  13. 13 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 289 Весело

    meanwhile in Russia:
    "Лада Калина свали динамика и добави грознотия"

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  14. 14 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 853 Весело

    До коментар [#13] от "полувишис":

    Вече "ЛАДА Кал" ли се нарича? За грознотията - силно се съмнявам, че е възможно да погрознее повече оттуй.

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  15. 15 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 289 Весело

    До коментар [#14] от "moriarti":

    никога не се съмнявай, че съветските инженери и дизайнери могат да сътворят нещо скъпо, ненадеждно, грозно и неработещо.

    могат! и го правят постоянно

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  16. 16 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 853 Весело

    До коментар [#15] от "полувишис":

    Да не забравяме също така, че във всяко изделие руско ЗАДЪЛЖИТЕЛНО присъства и така нужната съставка - картечница. Щото иначе как ще се защитават от "лошите"?!?

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  17. 17 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 1041 Неутрално

    [quote#3:"smehur_co"]Е, защо в Мехико, а не в Ямбол?[/quote]
    Защото Джамбол е далеч от Америка.

  18. 18 Профил на zzatke
    zzatke
    Рейтинг: 289 Неутрално

    [quote#3:"the unfunny cunt smehur_co"]Е,
    защо в Мехико, а не в Ямбол?[/quote]
    за да могат тъпи парчета да задават тъпи въпроси

    reddit.com/r/The_Donald/
  19. 19 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9377 Неутрално

    Не е лошо

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  20. 20 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2705 Неутрално

    "Новото поколение на кросоувъра ще се произвежда в новия завод на компанията в Мексико, открит преди броени дни. Това е първа производствена мощност на "Ауди" в Северна Америка. Продажбите в Европа на Q5 започват в началото на следващата година.”

    Хайде да е на хаирлия и да внимават с дизелите!

    I Want To Believe
  21. 21 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1393 Неутрално

    До коментар [#8] от "stef":

    Q5 го има от поне няколко години. Не, че му е особено нужно за да бие конкуренцията, за която намекваш.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  22. 22 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1393 Любопитно

    До коментар [#12] от "stef":

    Остроумно, признавам, ама в кой краен квартал живееш, та виждаш черни пушеци? В нормалните държави не съм виждал.

    Май ще ти трябват нови опорки:

    http://www.forbes.com/sites/bertelschmitt/2016/09/19/reports-volkswagen-cleanest-among-dirtiest-diesels-as-collusion-among-oems-and-bureaucrats-emerges/#2da07a7d6ff0

    https://www.transportenvironment.org/press/dieselgate-1st-anniversary-all-diesel-car-brands-europe-are-even-more-polluting-volkswagen


    Айде честито

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  23. 23 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 515 Любопитно

    До коментар [#22] от "deutschwagen":

    Ще те разочаровам, но не живея в краен квартал, не че това има значение - всеки дизел на 5-6 години пуши като го настъпиш - такива има навсякъде, а всички дизели смърдят изключителн неприятно дори и нови...

    Иначе виждам имаш затруднения да ми кажеш откога Ауди имат Torque Vectoring - 3 години след Honda/Acura. Снабдява ги ZF, който снабдява и BMW. Но този диференциал се слага само в S-ките, докато при Acura е в почти всички модели вече, в Хонда само при Legend ( Acura RL ).

    Stef
  24. 24 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1393 Неутрално

    До коментар [#23] от "stef":

    Смърдят като им махат филтрите и им правят "пърформанс тунинг". В Лондон, например, смърдят само черните таксита, а е пълно с дизели.

    Колкото до въпроса, ти пита за Q5, не за Ауди. Ауди имат векторинг някъде от 2007. Ако става въпрос за това кой бил пръв, Митсубиши имат тази система доста преди Акюра, когато още можеха да печелят в WRC.

    Въобще не съм сигурен, че ZF доставят системата при Ауди, поне последните години. Моделите S имат "in-house" разработено Куатро с "Crown Gear" централен диференциал, който може да доставя 85% от въртежния момент на задната ос. Иначе ZF е немска фирма.
    Така или иначе, този векторинг не е новост нито при Ауди, нито при Q5.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  25. 25 Профил на mlmirow
    mlmirow
    Рейтинг: 468 Неутрално

    Еееее най-накрая и ново ку5... От кога го чакам. то не бе 7 4 3 само 5-ца не пускат





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK