Новото "Ауди" Q5, което дебютира преди броени дни на автосалона в Париж, има амбициите да постави нови стандарти в сегмента си по отношение на възможностите за свързаност, ефективността и системите за подпомагане на водача, съобщиха от компанията. Сред интересните новости в колата е въздушното окачване, с регулируеми настройки на амортисьорите.
В сравнение с предшественика, Q5 прибавя сантиметри в почти всички направления. Въпреки това, теглото е намалено с до 90 килограма.
Светодиодни светлини и 14 външни цвята
Актуалните размери на кросоувъра на "Ауди" са 4.66 метра дължина, 1.89 м широчина, 1.66 м. височина и 2.82 метра междуосие. Дизайнът не е радикално нов, но автомобила може да бъде снабден с предни светодиодни, или Matrix LED светлини.
Купувачите на Q5 могат да избират между 14 цвята на лаковото покритие и пет линии на оборудване – sport и design, спортен пакет S line, design selection, както и екстериорен пакет S line. © Ауди В зависимост от избора на светлини предницата изглужда доста различна.
В салона има достатъчно място за петима пътници, като по отношение на вътрешните размери новият кросоувър е значително по-добър от своя предшественик и част от конкурентните модели. Изборът на седалки е широк, като има и такива с масаж.
До 1550 литра багаж и виртуално приборно табло
В зависимост от настроението и избрания режим на шофиране, опционалното амбиентно интериорно осветление дава избор между 30 различни цвята. Задната седалка в Q5 е с разделена на три сегмента облегалка и може да се регулира по наклон или по дължина. В зависимост от положението й, товарното отделение има обем между 550 и 610 – с 10 литра повече спрямо предходното поколение. При сгъване на облегалката вместимостта достига до 1550 литра.
Вратата на багажника може да е със сензорно отваряне на електрическия заден капак, а нивото на задния мост се сваля, при наличието на пневматично окачване.
Освен стандартното приборно табло, "Ауди" Q5 може да се поръча с т.нар. "виртуален кокпит", проектиран на 12.3-инчов цветен екран. При него водачът избира между класически вариант с километраж и оборотомер, или такъв, в който централното място се заема от навигационната система. © Ауди Виртуалният кокпит в класически изглед
Предлаганият също като опция Head-up дисплей прожектира важни за шофирането данни директно на челното стъкло. Мултимедийната система е с 8.3-инчов дисплей, на разположение е и модул със SIM-карта, който осигурява безжичен интернет за до осем устройства. Озвучителната система може да е Bang & Olufsen.
Оборудването компенсира разсеяността на водача
Сред асистиращите системи присъстват адаптивен круиз контрол с включен асистент за движение в задръстване, който при равномерен трафик е в състояние за кратко да поема изцяло работата с волана и педалите. В новото Q5 водачът бива предупреждаван за всяка една опасност - непреднамерено напускане на лентата на движение, автомобил в мъртвата зона на огледалата, приближаване на превозно средство при маневриране на заден ход, асистент при завиване в кръстовище и други. © Ауди
Много от системите предприемат автономно спиране, ако има риск от инцидент, а шофьорът не реагира. При слизане, ако отзад приближава кола, мотоциклет или дори колело, също има сигнализация, която заостря вниманието на разсеяния пасажер.
Двигатели с до 27 конски сили по-висока мощност
Поглед към двигателите разкрива четири TDI и един TFSI представител. Мощността на всеки от тях е увеличена с до 27 к.с., но разходът на гориво е намален.
Двулитровите дизели със 150, 163 и 190 конски сили. Трилитровият V6 на същото гориво мобилизира 286 коня и 620 Нм. максимален въртящ момент. © Ауди
Модифицираният двулитров TFSI мотор генерира 252 к.с, но се задоволява с едва 6,8 литра бензин на 100 километра. При скоростните кутии присъстват шестстепенната механична трансмисия, седемстепенен автомат с два съединителя S tronic и осемстепенен автоматик с хидравличен преобразувател на въртящия момент tiptronic за трилитровия дизел.
Ново quattro задвижване
Новото задвижване на четирите колела quattro е серийно за по-мощните дизели и бензиновия агрегат, а за базовия дизелов модел със 150 к.с. се предлага като опция. Системата изключва задвижването на задния мост автоматично във всички ситуации, когато то не е необходимо, и го включва отново, когато има нужда от това. © Ауди
Както при варианта с предно предаване, така и при моделите със система quattro е налична функция за селективно разпределение на тягата между колелата на предния мост за постигане на по-пъргаво пътно поведение.
За върховия V6-дизел Audi предлага по желание на клиента спортен диференциал на задния мост, който разпределя тягата между задните колела за постигане на още по-впечатляваща динамика на пътя. Новото окачване съчетава спортни и комфортни характеристики, а електромеханично сервоуправление е по-прецизно.
Подобрени възможности извън пътя
Като опция се предлага и динамично управление, чиято настройка варира в зависимост от скоростта и ъгъла на завиване. По отношение на пружините и амортисьорите се предлагат два варианта.
Окачването с регулиране на настройките на амортисьорите предлага широк избор от възможности между динамика и спорт, които водачът може да избира. © Ауди
Новото въздушно окачване, наред с различните настройки на амортисьорите разполага и с възможност за избор между пет варианта на клиренса. С двата напълно нови режима lift/offroad и allroad, "Ауди" Q5 e още по-убедително извън пътя.
"Ауди" от Мексико
Новото поколение на кросоувъра ще се произвежда в новия завод на компанията в Мексико, открит преди броени дни. Това е първа производствена мощност на "Ауди" в Северна Америка. Продажбите в Европа на Q5 започват в началото на следващата година. © Reuters Работещите в мексиканския завод с първия сглобен автомобил.
hasmokar
Рейтинг: 973 НеутралноТенекии...
442
Рейтинг: 1485 НеутралноQ5-тичката на Ауди, е най-готиното ауди. Тя е най балансирана нито е много голяма нито е малка. Хубава е, не може да си изкриви душата човек.
smehur_co
Рейтинг: 583 НеутралноЕ,
Вяра. Надежда. Любов.защо в Мехико, а не в Ямбол?
moriarti
Рейтинг: 853 ВеселоДа го направят направо велосипед, че да рахатясаме. Какво се мъчат с тези лифтинги, сваляне на килограми, зор...?!? Излишно е туй, господа хафтемобилисти.
"ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"moriarti
Рейтинг: 853 ВеселоДо коментар [#3] от "smehur_co":
"ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"Щото в Мексико братята рома са по-малко. Сал 97% са. А в Ямбол, брат...
stef
Рейтинг: 507 Любопитнопо желание на клиента спортен диференциал на задния мост, който разпределя тягата между задните колела за постигане на още по-впечатляваща динамика на пътя.
StefНещо, което конкуренцията предлага от 2007 поне и то с до 100% прехвърляне на ляво/дясно задно колело. За Ауди не е ясно...
deutschwagen
Рейтинг: 2156 ВеселоДо коментар [#6] от "stef":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningТи си мислиш, че за пръв път това го има при Ауди едва сега? Няма по-заблуден драскач от теб.
stef
Рейтинг: 507 ЛюбопитноДо коментар [#7] от "deutschwagen":
StefТи си специалиста по вагените - осветли ни от кога го има в Q5
Индиана
Рейтинг: 1319 НеутралноОще залагаме на "чистия" дизел ?
taratanki
Рейтинг: 628 НеутралноДжетата се правеше в Мексико и имаше много проблеми.
stttt
Рейтинг: 515 Неутралнопрекрасна количка.. хайде.. по-масово ще я гледаме на нов внос след 5-6 години
stef
Рейтинг: 507 ВеселоДо коментар [#11] от "stttt":
StefКогато вече няма да се виждат светлините й отзад като "настъпиш"...
Сега чак ми "светна" защо Ауди прави дразнещи окото супер-ярки светлини отзад - да може да "прозират" през черния облак
полувишис
Рейтинг: 289 Веселоmeanwhile in Russia:
http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes"Лада Калина свали динамика и добави грознотия"
moriarti
Рейтинг: 853 ВеселоДо коментар [#13] от "полувишис":
"ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"Вече "ЛАДА Кал" ли се нарича? За грознотията - силно се съмнявам, че е възможно да погрознее повече оттуй.
полувишис
Рейтинг: 289 ВеселоДо коментар [#14] от "moriarti":
http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnesникога не се съмнявай, че съветските инженери и дизайнери могат да сътворят нещо скъпо, ненадеждно, грозно и неработещо.
могат! и го правят постоянно
moriarti
Рейтинг: 853 ВеселоДо коментар [#15] от "полувишис":
"ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"Да не забравяме също така, че във всяко изделие руско ЗАДЪЛЖИТЕЛНО присъства и така нужната съставка - картечница. Щото иначе как ще се защитават от "лошите"?!?
Smoke
Рейтинг: 640 Неутрално[quote#3:"smehur_co"]Е, защо в Мехико, а не в Ямбол?[/quote]
Защото Джамбол е далеч от Америка.
zzatke
Рейтинг: 289 Неутрално[quote#3:"the unfunny cunt smehur_co"]Е,
reddit.com/r/The_Donald/защо в Мехико, а не в Ямбол?[/quote]
за да могат тъпи парчета да задават тъпи въпроси
penetrating
Рейтинг: 5938 НеутралноНе е лошо
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert2.5
Рейтинг: 1655 Неутрално"Новото поколение на кросоувъра ще се произвежда в новия завод на компанията в Мексико, открит преди броени дни. Това е първа производствена мощност на "Ауди" в Северна Америка. Продажбите в Европа на Q5 започват в началото на следващата година.”
I Want To BelieveХайде да е на хаирлия и да внимават с дизелите!
deutschwagen
Рейтинг: 2156 НеутралноДо коментар [#8] от "stef":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningQ5 го има от поне няколко години. Не, че му е особено нужно за да бие конкуренцията, за която намекваш.
deutschwagen
Рейтинг: 2156 ЛюбопитноДо коментар [#12] от "stef":
19/reports-volkswagen-cleanest-among-dirtiest-dies els-as-collusion-among-oems-and-bureaucrats-emerge s/#2da07a7d6ff0
ate-1st-anniversary-all-diesel-car-brands-europe-a re-even-more-polluting-volkswagen
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningОстроумно, признавам, ама в кой краен квартал живееш, та виждаш черни пушеци? В нормалните държави не съм виждал.
Май ще ти трябват нови опорки:
http://www.forbes.com/sites/bertelschmitt/2016/09/
https://www.transportenvironment.org/press/dieselg
Айде честито
stef
Рейтинг: 507 ЛюбопитноДо коментар [#22] от "deutschwagen":
StefЩе те разочаровам, но не живея в краен квартал, не че това има значение - всеки дизел на 5-6 години пуши като го настъпиш - такива има навсякъде, а всички дизели смърдят изключителн неприятно дори и нови...
Иначе виждам имаш затруднения да ми кажеш откога Ауди имат Torque Vectoring - 3 години след Honda/Acura. Снабдява ги ZF, който снабдява и BMW. Но този диференциал се слага само в S-ките, докато при Acura е в почти всички модели вече, в Хонда само при Legend ( Acura RL ).
deutschwagen
Рейтинг: 2156 НеутралноДо коментар [#23] от "stef":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningСмърдят като им махат филтрите и им правят "пърформанс тунинг". В Лондон, например, смърдят само черните таксита, а е пълно с дизели.
Колкото до въпроса, ти пита за Q5, не за Ауди. Ауди имат векторинг някъде от 2007. Ако става въпрос за това кой бил пръв, Митсубиши имат тази система доста преди Акюра, когато още можеха да печелят в WRC.
Въобще не съм сигурен, че ZF доставят системата при Ауди, поне последните години. Моделите S имат "in-house" разработено Куатро с "Crown Gear" централен диференциал, който може да доставя 85% от въртежния момент на задната ос. Иначе ZF е немска фирма.
Така или иначе, този векторинг не е новост нито при Ауди, нито при Q5.
mlmirow
Рейтинг: 513 НеутралноЕееее най-накрая и ново ку5... От кога го чакам. то не бе 7 4 3 само 5-ца не пускат