Новата "Хонда" CR-V за първи път ще разчита на турбомотор



Хонда" представи американската версия на петото поколение на популярния си модел CR-V, като голямата новина в него е монтирането за първи път на бензинов двигател с турбо. 1.5-литровият агрегат е четирицилиндров и има мощност 190 конски сили.


Купувачите могат да заложат и на познатия 2.4-литров бензинов агрегат. Какви ще са дизеловите предложения за европейския пазар, за момента не е известно.

Новата "Хонда" CR-V за първи път ще разчита на турбомотор

Другите нови моменти в CR-V включват изцяло светодиодни фарове и врата на багажника с електрическо задвижване. Освен това моделът е първият за "Хонда", който е снабден с "щора" за радиатора, която стои затворена, докато моторът стигне оптимална работна температура.


В салона на модела сериозно внимание е обърнато на по-качествените и луксозни материали. Приборното табло е заменено от дисплей, който предлага различна подредба на съдържанието.


От "Хонда" твърдят, че CR-V предлага най-просторният салон в сегмента, като рекордно е мястото за коленете на возещите се отзад. Мултимедийната система е със 7-инчов екран, работи под Андроид и предлага богат набор разработени специално за нея приложения. Разбира се, тя има възможност и за пълно интегриране на смартфон.

Новата "Хонда" CR-V за първи път ще разчита на турбомотор

Сред системите за сигурност, обединени под името Honda Sensing, присъстват предупреждение при опасност за удар, с автономна спирачна намеса при нужда, сигнализация за неволно напускане на лентата на движение, аларма за превозно средство в мъртвата зона на огледалата, адаптивен круиз контрол и други.
Новата "Хонда" CR-V за първи път ще разчита на турбомотор

Ключови думи към статията:

Коментари (38)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 2187 Неутрално

    1.5-литровият мотор за това купе ще е мъка, въпреки, че са написали че има мощност 190 конски сили.

  2. 2 Профил на xfactor
    xfactor
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Съгласен. Чудесна кола, но със свалянето на кубатурата и при бензина и при дизела не вървят в правилна посока.До коментар [#1] от "442":

  3. 3 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 610 Неутрално

    Екологията не прощава!

    А се смееха на китайците от Грейт Уол, че техният СУВ е с 1,5л, турбо двигател. Т.е. до някъде може да се приеме, че Хонда отиват на там, откъдето Грейт Уол вече се връщат

  4. 4 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2805 Неутрално

    До коментар [#1] от "442":

    Да ти припомня за една кола с голяма кубатура и малко коне - Варшава - скоростта и бе като на каруца с един кон. Та мощността - това са конете - щом има 190 коня, ще дърпа без проблем това купе - та един Шевролет Чевелес е 150 коня, а тежи доста повече. Все пак е кола за градски условия и пикник - такъв двигател е достатъчен.

  5. 5 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Не разбрах 4х4 ще има ли? Иначе много обичат тези снимки на сняг.

    Отвън е познатата вече азиатска грозотия. Отвътре - познатата вече ширпотреба с таблет, лепнат на таблото.

  6. 6 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1753 Неутрално

    До коментар [#1] от "442":

    Защо? Като е 1,5 л, конските сили от някакви по-дребни коне ли са?

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  7. 7 Профил на Симеон
    Симеон
    Рейтинг: 283 Неутрално

    Малката кубатура не е проблем за мощността и вървенето на колата. 190 коня са си 190 коня, при това при новите турбо-бензинови двигатели тази мощност се достига при доста по-ниски обороти, не в червената зона, а а и въртящият момент е увеличен много, почти като на дизеловите двигатели и е достъпен при много ниски обороти, примерно около 1500-2000.
    Хубава е колата, а Хонда винаги са умеели да правят отлични двигатели, не мисля, че сега ще се изложат.

  8. 8 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1753 Неутрално

    До коментар [#5] от "12345":

    Ет ти нещо красиво: https://www.google.bg/search?q=%D0%BC%D0%BE%D1%81%D0%BA%D0%B2%D0%B8%D1%87&espv=2&biw=1440&bih=770&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjd-u3F5-jPAhWJMBoKHfwADOwQsAQIJQ

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  9. 9 Профил на didco
    didco
    Рейтинг: 451 Весело

    Аз карам настоящия модел с 1.6 дизелов мотор. Конете не са впечатляващи, но 300 Нм въртящ момент се усеща приятно по баирите. Ето среден разход при смесен цикъл: https://s12.postimg.org/f05swjuh9/IMAG0356.jpg
    Проблем с кубатурата имат само хората с малки пи*ки и застрахователите, които тарифират на база кубатура

  10. 10 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 502 Любопитно

    [quote#1:"442"]1.5-литровият мотор за това купе ще е мъка, въпреки, че са написали че има мощност 190 конски сили.[/quote]

    Може би не си се возил на (очевидно не си и карал) турбо бензинов автомобил
    И ако го сравняваш с турбо дизелов - грешиш

    Stef
  11. 11 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 502 Весело

    [quote#5:"12345"]Не разбрах 4х4 ще има ли?[/quote]

    Не, но ще има нова версия - 1х1 пътникът вдясно върти педалите и задвижва предно дясно колело

    Stef
  12. 12 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#8] от "quatro_4x3":

    Сериозно си се объркал с тези снимки. А нов дизайн не означава красив дизайн.

  13. 13 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3498 Неутрално

    До коментар [#7] от "Симеон":

    Правилно, малката кубатура не е проблем за мощността, поне на хартия. Във формулата, по която се изчислява мощността, оборотите са в числителя и съответно, колкото повече обороти, толкова повече мощност. При нютоните, тоест това, което тегли е малко по-различно...
    Все пак, това е автомобил за асфалт, като мощност 190 к.с. са прилични. Турбото, донякъде ще реши и проблема с въртящия момент. Остава да са сложили и кутия с повече предавки, за да се ползват максимално възможностите на двигателя.
    С този бензинов двигател предполагам, че искат да заменят дизела им, който е 1.6. С него замениха по-стария дизел 2.2. Доста изписаха, че двата двигателя били почти еднакви, като тоя с 1.6 имал същата мощност, бил по-икономичен и така нататък, ама на практика, въобще не е вярно...!

    Бивш tww09306483.
  14. 14 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3498 Неутрално

    Като чета размислите, на някои колеги по-горе... Започвам да се чудя, производителите на камиони, как не са се светнали да започнат да вграждат в камионите, бензинови двигателчета с турбо...?! Ами да! Слагат примерно 3.0 литров турбо бензин с мощност към 500 коня и пей сърце...! Нисък разход, много "коне", какво толкова...?! Или има нещо, което бърка нещата, а?

    Бивш tww09306483.
  15. 15 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 610 Неутрално

    До коментар [#14] от "tww09306483":

    Има един-два стари лафа за тези случаи:

    1. Конските сили продават, но нютон-метрите печелят състезанията.
    2. No replacement for displacement.

    Но пък винаги има хора, които си мислят, че са хванали Господ за шлифера и са измислили топлата вода, а всички останали са закоравели задръстеняци, които нищо не разбират от "нови технологии" и "прогрес".

  16. 16 Профил на Симеон
    Симеон
    Рейтинг: 283 Неутрално

    До коментар [#9] от "didco":

    Страхотен разход за джипка, поздравления.

  17. 17 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2805 Весело

    До коментар [#14] от "tww09306483":

    Не бе брат - ще сложи две каросерии - едната с въглища, да задвижва парната турбина - една парна турбина с капацитет 50 000 кубика и възможност да измине цели 400 метра с 50-те литра вода, станала на пара - това води до това че във втората каросерия ще има цистерна с 20 тона вода, а багажа - к'вото се събере в кабината...

    Викаш глупаво е 1.5 двигател за таз кола - прав си - даже на скутерите трябва да слагат два резервоара по 80 литра и 16.4 двигател - ще ми ги правят те скутерите 50 кубика - ама-ха...

    А и е добре такива коли да имат и тяга, стига с тая мощност - като си иде кореняк гражданина на родното село, дето е израснал, и да може да натовари 2-3 ремаркета картофи, 3-4 ремаркета праз, 5-6 ремаркета зеле, и един керван моркови - хич няма да ги дръпне 1.5 кубика двг - с 1.5 кубика най-много да возиш жената, децата и 3-4 средноголеми чанти багаж - 1.5 двг ще се огъне на стотина гаци картофи по 15 кила, с такъв въобще е немислимо да си 'одиш на село.

  18. 18 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2805 Весело

    До коментар [#15] от "krasi_kara":

    А така, кажи им го, брат - не си ли купи гражданина болид от Ф1 - значи не разбира - за к'во му е кола да се движи с 50км/ч у града - като може да хвърка с 400; така де - тез магистрали да не са за 140км/ч - те са за колкото мож' вдигне болида - така де, за к'во си взима гражданина кола, ако не за да се състезава навсякъде, дето си иска - такива 1.5 двг са само да се пречкат - бичи 1 000nm и ги режи на сфетофара, 'га светне зеленото - защото това означава старт и газ до дупка - всеки знае че като светне зеленото трябва да тръгнеш и ускориш като пилот от Ф1 - такива са правилата за шофиране у града - а тез дето не ги спазват, им издават нЕкви златни талони и книжки - да ги сочат с пръст и да ги подиграват, а те да умират от срам, че талона им девствен.

  19. 19 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 610 Неутрално

    До коментар [#18] от "Deaddark":

    Опит за оригиналничене, но не ти се е получил нещо. Излез, поправи се и ела пак!

    А ако искаш да си наистина подготвен, вземи научи що е то мощност и що е то въртящ момент, кое от какво зависи и как се смята. После вече, ако искаш ще си говорим за ускорение от 0, с начална скорост, "еластичност" на двигателя, и т.н. и т.н.

  20. 20 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2805 Весело

    До коментар [#19] от "krasi_kara":

    Колега, отидете и намерете някоя жигула комби - 1.2л, 58 кс - натоварете я с две торби цимент (по 50кг. торбата), отзад за сцепление и качете трима души пасажери - после вижте двигателя - изработен от Фиат през далечната 1950-та година, качете се, запалете и карайте - с 4-човека и 100 кила багаж ще разберете че двг. с 1200 кубика и едва 58кс., без турбо, си вози прилично - сега се замислете: къде е 1958-ма - къде е 2016-та; къде са ВАЗ - къде са Хонда; къде са 1.2л - къде са 1.5л; къде са 58кс - къде са 190кс и т.н. И като си отговорите че на въпросната Хонда не и трябва двигател на влекач-изтребител, отидете пийте една чаша бира, вино или друго по Ваш избор.

  21. 21 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3498 Неутрално

    До коментар [#19] от "krasi_kara":

    Някои хора, нямат време да се занимават с такива работи...! Нютони, коне, формули..., ала бала! И въобще не разбират, че никой не иска да спори с тях или да ги убеждава в нещо.
    Не, че въпросната Хонда ще е лоша или няма да върши работа. Ще върши и ще вози, няколко души с багаж, естествено... По-важното е, да ни разяснят, че те са граждАни, а всички останали са от село и затова не разбират...! Неизбежно е напомнянето за чувалите с картофи, че те ядат само сьомга и задушени зеленчуци. Това е целта, на занятието!

    Бивш tww09306483.
  22. 22 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2805 Весело

    До коментар [#21] от "tww09306483":

    Целта на занятието е да разберете, че когато фактите говорят и Боговете мълчат, и това че сте учени (за такива се представяте), трябва по-лесно да разберете, че ако има факт, който оборва Вашата теория, то някъде бъркате, срещу фактите върви само фантастиката, но не научната.

    Дал съм пример в своя подкрепа - Вие кажете защо такъв двигател няма да подхожда на този SUB, т.е. паркетен джип - за какво според Вас на тази кола са нужни повече кубици и повече Nm?

  23. 23 Профил на xfactor
    xfactor
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Карам Хонда CRV 2.2 TD 4х4 автоматик от 2013 и е на 110000км. Разкошна машина, която съм карал във всякакво време и пътни условия включително и по черни пътища, когато се е налагало.Уточнявам изрично , че не съм опитвал да я правя офроуд кола или да гоня постижения в тази насока.Не и е това предназначението. Не приемам сериозно обаче и коментари от типа - това е градска кола.И не знам какво означава подобно определение. В рамките на интензивно целогодишно каране нямам лоша дума за нея по отношение мощност , надеждност, комфорт и икономичност . Имам преки впечатления от наследника с 1.6 двигател. Съжалявам, не казвам че наследника е лоша кола, но на мен лично не ми допада.Затова и направих коментар в началото.Така че продължавайте да ми цъкате минуси, без дори някои от вас да са помирисвали отблизо модела. Поздрави.

  24. 24 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3498 Неутрално

    До коментар [#22] от "Deaddark":

    Първо, да ми посочите, къде съм споменал, че въпросния двигател не подхожда?! Щом инженерите в Хонда са го сложили, значи става... До колко и за къде е съвсем друга работа!
    Между другото в подобни случаи, винаги се сещам за следното... Преди около десет, че и повече години имах една Опел Корса и един Ситроен Саксо. Корсата с двигател 1.4, Саксото с двигател 1.1, двете с по 60к.с. Ха сега познайте, коя гореше по-малко, вървеше повече и по-добре, особено с товар и на изкачване...?

    Бивш tww09306483.
  25. 25 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2805 Весело

    До коментар [#24] от "tww09306483":
    [quote#24:"tww09306483"]Първо, да ми посочите, къде съм споменал, че въпросния двигател не подхожда?[/quote]

    Виж си ком. 14 - оттам така разбирам.

    [quote#24:"tww09306483"]Ха сега познайте[/quote]

    По логиката на детското заяждане - Ситроен-а. По логиката на КПД - пак Ситроен-а. Ха сега Вие познайте по коя логика залагам на Ситроен-а?

    И отговорете - "до колко и за къде" става въпросния 1.5 двг и "доколко и за къде" ще им трябва въпросната кола на тези, които ще си я купят - т.е. на целевата група клиенти, за които е предназначен модела.

  26. 26 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 610 Неутрално

    До коментар [#22] от "Deaddark":

    Ох, "примерния", защо сега ме караш да се връщам в трети клас, втория срок?

    Щом искаш факти, ето ти факти: турбинираните двигатели общо взето винаги имат плато на кривата на вътрящия момент. Така ги настройват, че като се завърти турбината на 1700-1800 оборота и целия, или почти целия, врътящ момент е наличен. От там насетне почти до прекъсвача повече въртящ момент няма.

    Казано с думи прости, ако ти трябва колата да "дръпне", защото например изпреварваш, и й дадеш газ - греда! Вдигаш повече шум, но не и съответстващото му "вървене".

    Съгласен съм, че за жени, пенсионери и неделни шофьори (политическата коректност може да ме хване за долуподписания и да ме разходи!) тези настройки са си ОК, но за нещо по-приятно просто не стават.

  27. 27 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2805 Весело

    До коментар [#26] от "krasi_kara":
    [quote#26:"krasi_kara"]Съгласен съм, че за жени, пенсионери и неделни шофьори[/quote]

    Та точно това е таргета на този модел Хонда - да излезеш на пикник с децата, да отидеш да напазаруваш за седмицата в маркета, да закараш децата на училище - та и затова захапах да споря че не е нужно нещо повече. Който иска нещо повече за офроуд - Хонда не е марката, за асфалт - също, макар и да имат някои попадения като Сивик, но за семейна кола - това е идеално.

  28. 28 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2805 Весело

    До коментар [#26] от "krasi_kara":

    Да добавя - това е CR - не е GT, GT-R, GT-S, R, S, SS - че да искаш нещо повече.

  29. 29 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 610 Неутрално

    [quote#27:"Deaddark"]Та точно това е таргета на този модел Хонда - да излезеш на пикник с децата, да отидеш да напазаруваш за седмицата в маркета, да закараш децата на училище - та и затова захапах да споря че не е нужно нещо повече. [/quote]

    За тази работа и 1,5 без турбо ще е достатъчно. Купуваш си малолитражка и пей сърце.

    А тези СУВ-ове взеха да ги правят хем големи и представителни, хем нефелни. Демек, нещо като нищо.

  30. 30 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 610 Неутрално

    [quote#28:"Deaddark"]Да добавя - това е CR - не е GT, GT-R, GT-S, R, S, SS - че да искаш нещо повече. [/quote]

    Е, добре, тъй като не харесваме куци коне, значи задължително си падаме по разни "резачки"? Гениално!

    По твоята логика, що се мъчите със СУВ-ове с нископрофилни гуми, лети джанти и 4х2 задвижване? Купувайте си комби-та, бе! С Хонда Джаз можеш спокойно да си ходиш на пикник и на пазар, нали?

    Ама не, искам джип, по възможност черен. Обаче като настигнеш ТИР и не можеш да изпревариш започваш да се влачиш след него. Не след дълго ви настига някой и той вече трябва да изпревари не само ТИР-а, ами и тебе. И ако се случи и той да е с някакъв куц кон, следващия на опашката вече има да изпреварва колона от 50-ина метра! Накрая някой не издържа, прави някоя глупост и всичкото кеч в Интернет започва да реве, "Убийци!", "Карат като луди!", "Няма такава държава!", "Къде е КАТ?" и т.н.

    А всичко това може да се избегне ако имаш нормална - повтарям НОРМАЛНА, кола с прилична мощност и въртящ момент, така че да можеш да правиш бързо маневри като изпреваване, престрояване, пресичане ако щеш и други.

  31. 31 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2805 Весело

    До коментар [#30] от "krasi_kara":

    Абе човек - къде ме заби на дълъг път - нали ти казвам че това е градска кола и извън града излиза на нЕколко километра - я до Метро, я до крайградския парк на пикник - к'ви магистрали, к'ви тирове - който иска да пътува нЕколкостотин километра - да си вземе 2.0 150+ коня и 200+ нм и да си кара по магистралите.

  32. 32 Профил на didco
    didco
    Рейтинг: 451 Любопитно

    [quote#23:"xfactor"]Съжалявам, не казвам че наследника е лоша кола, но на мен лично не ми допада.[/quote]
    Кисело ли ти дойде гроздето? Аз пък имам впечатления от твоя мотор и заради това избрах новото 1.6

  33. 33 Профил на xfactor
    xfactor
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Не, гроздето ми е прекрасно. Явно четеш и разбираш , каквото ти изнася.Казвам, че карам вече 3 години и се чувствам чудесно. Със здраве.До коментар [#32] от "didco":

  34. 34 Профил на Симеон
    Симеон
    Рейтинг: 283 Неутрално

    До коментар [#20] от "Deaddark":

    Ех, навремето имахме семейна Лада 1200 С...
    Супер стара технология, но добър автомобил за 60-те и 70-те години. Че и за 80-те става даже.
    Двигателят беше доста добър. Оборотен, еластичен и доста пъргав. Като се има предвид лошата трансмисия, която губи доста от мощността. Примерно Лада Самара с двигател 1,3 е много по-пъргава и вдига по-висока скорост, заради подобрената трансмисия.
    Та, с Ладичката съм вдигал 150 км/ч, без да има пета скорост, а вероятно можеше да стигне и да максималната указана на скоростомера - 160. С трима пътници и багаж.
    А мощността на Хондата е предостатъчна. Тия даунсайзнати двигатели може да имат само един проблем - кратък живот.

  35. 35 Профил на Симеон
    Симеон
    Рейтинг: 283 Неутрално

    До коментар [#26] от "krasi_kara":

    Че като имаш наличен целия въртящ момент, който е доста голям, при ниските обороти, защо да натискаш още газта за повече обороти?
    Аз имам бензинова Хонда Сивик, с относително нисък въртящ момент, но добра мощност, която е налична при високи обороти, затова се налага да я "ръчкам". Наистина при изключен климатик и по равно или с малък наклон кефа е голям на оборотните двигатели.

  36. 36 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 610 Неутрално

    [quote#35:"Симеон"]Че като имаш наличен целия въртящ момент, който е доста голям, при ниските обороти, защо да натискаш още газта за повече обороти?[/quote]

    Защото по-голямата скорост изисква повече обороти (на една и съща предавка).

  37. 37 Профил на Симеон
    Симеон
    Рейтинг: 283 Неутрално

    До коментар [#36] от "krasi_kara":

    Ами, вече имаш 6-степенни, че и 7-степенни скоростни кутии. Сваляш предавката и се вдигат оборотите.

  38. 38 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 610 Неутрално

    [quote#37:"Симеон"]Сваляш предавката и се вдигат оборотите. [/quote]

    И предавателното число също се "сваля"...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK