Новият "Сеат Леон" - еволюция отвън и революция отвътре



Испанският производител на автомобили "Сеат" продължава най-сериозната продуктова офанзива в историята си с лансирането на новия "Леон". Отвън автомобилът не изглежда драстично променен, а дизайнерите го определят като "напълно различен, но почти същия".


Обяснението е, че и до сега "Леон" е бил атрактивен, като просто е трябвало да се подсили и осъвремени неговото излъчване. Може би най-забележителната новост е разширената с 4 сантиметра радиаторна решетка, по която има повече хром.


"Леон" в трите си силуета.

© Сеат

"Леон" в трите си силуета.




Автомобилът е снабден с изцяло светодиодни светлини, като на тази съвременна технология разчитат фаровете, светлините за мъгла, габаритите, стоповете и мигачите.


За разлика от познатите външни форми, то интериора на "Сеат Леон" е напълно нов, като в него доминира до 8-инчовия сензорен екран, през който се правят повечето настройки. В салона присъства подложка за безжично зареждане на телефон, а мултимедията предлага пълна съвместимост със смартфони.


Новият "Сеат Леон" - еволюция отвън и революция отвътре

© Сеат


Сред екстрите вече присъства и многоцветно осветление на купето. Традиционната ръчна спирачка е заменена с електро-хидравлична, която се задейства с бутон.


Новите системи за сигурност в "Сеат Леон" включват помощник за придвижване в задръстване, който осигурява самостоятелно ускоряване, намаляване, според темпото на колоната и следване на извивките на пътя. Адаптивният круизконтрол също е нова екстра.


"Сеат Леон" излиза на пазара с бензинови и дизелови двигатели, както и фабрична версия на метан. Те покриват дипазон от 110 до 184 конски сили. Най-скромният бензинов мотори е трицилиндров, еднолитров със 115 конски сили.


Нов за "Леон" е 1.6-литровият дизел със 115 конски сили. По отношение на скоростните кутии, изборът е между пет и шест-степенни механични, и автоматични с двоен съедините с шест или седем предавки. Задвижването може да е предно, или 4Х4.


Както и досега "Сеат Леон" ще се предлага с три и пет врати, и като комби. Нивата на оборудване са четири, като ново е фокусираното върху комфорта и елегантността XCELLENCE. За по-спортните натури пък е изпълнението FR line. На по-късен етап ще се появи и най-спортната версия, която ще се явява и пето ниво - CUPRA.


Новият "Сеат Леон" - еволюция отвън и революция отвътре

© Сеат


Най-мащабната продуктова офанзива на "Сеат" до момента включва лансирането на изцяло новия кросоувър "Атека" и поредното поколение на "Леон", като в следващите няколко месеца ще бъдат лансирани новата "Ибиса" и дебютният кросоувър "Арона".

Ключови думи към статията:

Коментари (31)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1787 Неутрално

    Хубавки са тези СЕАТ-чета, и сигурно ги правят много здрави, щото при нас имаме един колега, който е творец в това да съсипе автомобил, има такава и до сега е правил само едни скорости.

  2. 2 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1375 Неутрално

    ауди А-3...

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  3. 3 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4604 Неутрално

    Жалко, че няма нов модел Сеат Леон Купра. Явно към модела с 280 к.с. е нямало голям интерес

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  4. 4 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4604 Весело

    "На по-късен етап ще се появи и най-спортната версия, която ще се явява и пето ниво - CUPRA"

    Е, все пак ще има...

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  5. 5 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    За съжаление практически всички нови модели (не на Сеат, а изобщо) наблягат на сензорни екрани, които са АДСКИ неудобни и опасни за работа по време на движение.
    Обаче са евтини, много по-евтини от нормалните панели за управление с бутони, поради което ни ги пробутват като много модерни, шик, яки и пр. глупости.
    Най-удобно се управлява радио, навигация и автопилот от лостчета ЗАД (а не НА) волана, които се управляват опипом с пръсти без да си махаш ръцете от волана и без да отклоняваш поглед. Ама е по-скъпо и не толкова "яко", уви........

    Знанието е сила, информацията - власт
  6. 6 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4604 Весело

    До коментар [#5] от "pag":

    "...които се управляват опипом с пръсти без да си махаш ръцете от волана и без да отклоняваш поглед..."


    https://www.youtube.com/watch?v=UgNhYGAgmZo

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  7. 7 Профил на The_Curious
    The_Curious
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#5] от "pag":

    Прав си, тествах няколко коли със сензори за управление и е отвратително, че не може с опипване да уцелиш бутона, който ти е необходим и настройката, която искаш да направиш. А щом трябва да поглеждаш какво и как настройваш, работата е зле.

    Nothing else, but more or less the bitter truth!
  8. 8 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 496 Неутрално

    [quote#5:"pag"]Обаче са евтини, много по-евтини от нормалните панели за управление с бутони, поради което ни ги пробутват като много модерни, шик, яки и пр. глупости. [/quote]


    Старата максима, че човек оценява нещо като го изгуби и този път е вярна.

  9. 9 Профил на dmarev
    dmarev
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Като фен на Сеат ... доста ми харесва!

  10. 10 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1427 Неутрално

    Сеат Леон имаше досега един много сериозен недостатък - интериора беше под всякаква критика и като дизаин и като материал. И докато с дизайна все някак се привиква, то скърцането на пластмасите из таблото са влудяващи.

    Като гледам новия дизаин, не са си взели бележка, грозен е. Дано поне материалите са качествени, а дано, ама надали.

    Иначе като технически данни и визия е добре, особенно купрата е без конкуренция в ценовия си клас.

  11. 11 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Ето такива неща "Традиционната ръчна спирачка е заменена с електро-хидравлична, която се задейства с бутон" ме отвращават - заменили едно просто жило със скъпа електро-хидравлична система... Бля!

  12. 12 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 571 Неутрално

    [quote#10:"niakoi_si"]Дано поне материалите са качествени, а дано, ама надали. [/quote]Е надали, разбира се. Ако сложат материали, каквито слагат на по-скъпите Фолксваген и Ауди, кой ще ги купува тях?

  13. 13 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2974 Неутрално

    Ауди А3 от 2002-ра година - и отвън и отвътре.

  14. 14 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2705 Неутрално

    [quote#5:"pag"]Най-удобно се управлява радио, навигация и автопилот от лостчета ЗАД (а не НА) волана[/quote]

    Предпочитам контрол от волана, пред лостчета!
    Според мен войс контрола ще се наложи, ако преди това автомобилите не станат достатъчно автономни...

    I Want To Believe
  15. 15 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1416 Весело

    До коментар [#6] от "hamilton F1":

    Автопилота на Теслата може и да е хубаво нещо, но тук говорим за масови модели, не за колички по 100 хил. евро.

    Знанието е сила, информацията - власт
  16. 16 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 518 Неутрално

    До коментар [#5] от "pag":

    ++++++

  17. 17 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1416 Весело

    [quote#14:"2.5"]Според мен войс контрола ще се наложи[/quote]

    Щом вече 15 години не може да се наложи да избира даже телефонни номера като хората, нещо съм скептичен.
    Да не говорим какво става ако в колата има 4 жени - войс контролът ще блокира моментално.......

    Знанието е сила, информацията - власт
  18. 18 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2032 Неутрално

    СЕАТ Леон се оказа много надеждна колица, но с идеята да сложат електромеханична ръчна спирачка променят курса към по-усложнена поддръжка, съответно честотата на посещенията в сервиз ще се увеличат. И да, сензорните екрани наистина отклоняват вниманието от пътя, погледа се отмества доста надолу и встрани, което в определени ситуации може да е фатално.

    Panta rhei....
  19. 19 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2032 Неутрално

    До коментар [#17] от "pag":

    Ха ха и колата ще се опита да тръгне в няколко посоки едновременно

    Panta rhei....
  20. 20 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 959 Неутрално

    Сензорен екран - само ако не шофираш - например, ако се возиш

  21. 21 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 515 Гневно

    Нов за "Леон" е 1.6-литровият дизел със 115 конски сили.

    Защо продължават да произвеждат пушляци не мога да разбера 1.6 дизел 115 конски сили - технология от 1960 година...

    Stef
  22. 22 Профил на Zizu
    Zizu
    Рейтинг: 1103 Неутрално

    До коментар [#6] от "hamilton F1":

    +++++++++++++++++++++++++++

    Машини прости, народ неук.
  23. 23 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1416 Любопитно

    [quote#21:"stef"]1.6 дизел 115 конски сили - технология от 1960 година...[/quote]

    Вие какво карате - антигравитационен спидер?

    Знанието е сила, информацията - власт
  24. 24 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5595 Неутрално

    [quote#13:"Deaddark"]Ауди А3 от 2002-ра година - и отвън и отвътре[/quote]
    Баси. И от коли разбираш, колкото от всичко останало.

    Gunter glieben glauchen globen
  25. 25 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9377 Неутрално

    Добър автомобил...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  26. 26 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2705 Неутрално

    [quote#17:"pag"]Да не говорим какво става ако в колата има 4 жени - войс контролът ще блокира моментално.......[/quote]

    Тогава да се надаме на автономния автомобил!
    Може да му се забрани ръчното ако се напълни с толкова каки?!

    I Want To Believe
  27. 27 Профил на ivailosavoff
    ivailosavoff
    Рейтинг: 484 Весело

    До коментар [#5] от "pag":

    Поздравления за коментара. И да добавя, тук в Канада, когато е -20 сутрин и колата е ледено кубче за около 20 минути докато загрее долу горе като хората, е голяма веселба да се оперира сензорен екран, на които половината информация е нечетлива а целия екран е покрит с влага. Но какво да се прави, пуста икономия...

  28. 28 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 1041 Неутрално

    Духалките на таблото отново са с тази безформено-тумбеста- заоблено-никаква форма, която дава на таблото вид като от преди 20 години. Съжалявам, но за пореден път интериорът на тази кола ме разочарова. Нека погледнат Октавия, Голд и А3, които са на същата база и ползват на 80% едни и същи агрегати, за да видят там как изглежда интериора.

  29. 29 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 829 Весело

    До коментар [#5] от "pag":

    с какво точно бутоните ЗАД волана са по-евтини от бутоните НА волана?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  30. 30 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 829 Неутрално

    До коментар [#11] от "cristo_n":

    малко вероятно е това да е серийно, обикновени тия спирачки са опция. Но даже и да са серийно, предостатъчно други коли се продават и ще се продават с ръчни спирачки.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  31. 31 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 829 Неутрално

    До коментар [#27] от "ivailosavoff":

    затва са измислили допълнителното подгряване, натискаш дистанционното 30 мин преди да тръгнеш и си готов.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK