Защо над 80% от клиентите на БМВ в България поръчват 4х4

Двойното задвижване повишава сигурността на автомобила на суха настилка, като прави управлението й още по-спортно

© БМВ груп България

Двойното задвижване повишава сигурността на автомобила на суха настилка, като прави управлението й още по-спортно



Автомобил с двойно задвижване или без него? При избора въпросът обикновено е финансов, а не заради съмнения в смисъла от наличието й - първо при купуване на автомобила и след това заради очаквания по-висок разход на гориво.


При клиентите на БМВ обаче вероятно този избор вече е решен, ако се съди от данните за България. Компанията отчита, че над 80% от продадените в България автомобили са оборудвани със системата xDrive за задвижване на четирите колела, докато в световен мащаб делът им е над 50%.


От БМВ отчитат, че една от причините за популярността на системата e, че тя не се влага само в SUV-моделите, маркирани с Х, но и в почти всички серии - от първа до седма. Германската компания предлага общо 119 модела с xDrive в 12 серии, включително в гамата на M, i и i Performance, след като в последните години насочи технологията и в комбинация с хибриден задвижващ тракт и платформа с предно задвижване.




SUV моделите на БМВ с маркировка Х по традиция ползват xDrive за по-трудните терени

© БМВ груп България

SUV моделите на БМВ с маркировка Х по традиция ползват xDrive за по-трудните терени


Друга от основните причини хората масово (до 88% от продажбите) да предпочитат 4х4 е, че вече няма съществена разлика в теглото на автомобила и съответно разхода на гориво. Това бяха по-ранни недостатъци, които караха хората да се колебаят дали да се възползват от система, която разглеждаха повече като екстра.


Баварският производител влиза в сегмента на автомобилите с четири задвижващи колела за пръв път преди повече от 30 години. През годините усъвършенстването на качествата й променя и цялостната философия за притежаването на 4х4 задвижване.


Ако в миналото се смяташе, че е полезна предимно на само на лед и сняг, сега благодарение на бързите си реакции, тя осигурява по-висока сигурност при лошо сцепление (мокра настилка, листа, пясък), както и в критични ситуации на пътя. Системата повишава и пъргавината на автомобила, като чрез променливото разпределение на мощността между предната и задната ос противодейства на недозавиването и презавиването и на практика я прави полезна през цялата година.


Системата е особено ценна при влажно време, когато сцеплението с пътната настилка е намалено

© БМВ груп България

Системата е особено ценна при влажно време, когато сцеплението с пътната настилка е намалено

Системата xDrive, която за първи път влезе в употреба през 2003 г. в Х3, действа, като насочва мощността към оста с по-добро сцепление с пътната настилка. Затова автомобилите - независимо дали SUV или от гамата на леките коли, могат стабилно и бързо да потеглят по хлъзгава и стръмна отсечка дори и когато едната ос е изцяло върху лед. В този случай към оста със сцепление може да бъде подадена до 100% от мощността.


Когато сензорите разпознаят опасност от недозавиване при висока скорост в завои при суха настилка мощността се подава от предните колела към задните още преди изобщо да е настъпило нестабилно състояние на автомобила. От друга страна, при презавиване – т.e. при твърде висок задвижващ момент към задните колела - мощността се насочва напред.


В основата на управлението на системата са физичните закони, според които едно колело винаги и в зависимост от степента на триене между пътя и гумата трябва да пренася определена сила. Поради това, при достигане на границите на сцеплението на предната ос (например при недозавиване), задвижващата сила трябва да бъда намалена, за да може автомобилът да следва курса си. Чрез екстремно бързото и своевременно разпределение на мощността се постига баланс между силите при завиване и на задвижване, за да може към предните колела да бъде подадена максимална мощност.


Системата вече е вградена в 119 модела на БМВ, включително M Performance, i Performance и на спортния plug-in хибрид БМВ i8.

© БМВ груп България

Системата вече е вградена в 119 модела на БМВ, включително M Performance, i Performance и на спортния plug-in хибрид БМВ i8.


При равномерно движение xDrive подава 40% от мощността към предната ос и 60% към задната. Когато поради различно сцепление на отделните колела (например мокра настилка, кал, сняг, лед) или промени в ситуацията на пътя (например прекалено висока скорост в завой) условията се изменят, сензорите на DSC го разпознават. От данните - скорост, ъгъл на завъртане на волана, сцепление на колелата, управляващ блок изчислява подходящото разпределение на мощността между осите. Това разпределение е променливо, като до 100 % от цялата мощност могат да бъдат насочени към една от осите.


При базовата xDrive на моделите със задно задвижване раздатъчната кутия с електронно управление е разположена зад трансмисията, приблизително в средата на автомобила. При автомобилите на новата платформа с предно задвижване (БМВ Серия 2 Актив Турър, БМВ Серия 2 Гран Турър, БМВ X1) компонентите са монтирани по друг начин. При тях двойното задвижване се състои от т. нар. PTO (Power Take Off, ъглов редуктор) на основната трансмисия, който отклонява задвижващия момент към задната ос. След това чрез т. нар. Haldex съединител в диференциала на задния мост необходимата мощност се подава към задните колела.

Ключови думи към статията:

Коментари (39)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 2232 Неутрално

    Защото шофирането на автомобил с 4х4 е много по сигурно. Това го разбраха от СУБАРУ и бмв вдигнаха крак.

  2. 2 Профил на PETZL
    PETZL
    Рейтинг: 879 Неутрално

    Защото са гъзари.Също като онези с големите пикапи.

    99,9% от всички хора, умрели от рак, приживе са яли краставици.
  3. 3 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 914 Неутрално

    Добре че няма модели с вериги!

    Да разлая троловете!!
  4. 4 Профил на testimone
    testimone
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Щото знаят за какво си дават парите.

  5. 5 Профил на Arthur Dent
    Arthur Dent
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Защото да караш автомобил само със задно предаване през зимата си е сериозно изпитание, а повечето им модели са именно със задно предаване. При автомобилите с предно предаване няма такъв проблем.

  6. 6 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 998 Неутрално

    Системата 4х4 на БМВ работи много добре. Неприятен е моментът, в който ти се налага да я ремонтираш. Ще ти струва почти колкото някои нови автомобили.

  7. 7 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4295 Неутрално

    Защото през зимата пътищата у нас са пързалки.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  8. 8 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5144 Неутрално

    Технически перфектно изпълнение за "лоши" водачи

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  9. 9 Профил на Bate B
    Bate B
    Рейтинг: 442 Неутрално

    А защо не сте си написали, че това е платена статия?

    Бате Б
  10. 10 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 768 Неутрално

    По мои наблюдения шофьорите на автомобили"БМВ" най-често изпреварват останалите автомобили и то в повечето случаи на забранени места или с превишена скорост.Така че изобщо не се учудвам, че купуват автомобил със задвижване 4 по 4.

  11. 11 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 826 Неутрално

    Отговора е елементарен! Защото без тази система, автомобилите БМВ са основно със задно предаване, което е добре единствено според дрифтърите

  12. 12 Профил на Uprsport
    Uprsport
    Рейтинг: 1390 Неутрално

    Всичко е много добре написано, но все пак би било добре да знаем от колко да смятаме тези 80%, та да се оориентираме за колко автомобила иде реч.

  13. 13 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 1168 Неутрално

    До коментар [#5] от "Arthur Dent":

    Това е абсолютно невярно !
    Управлявам БМВ със задно предаване от 4 години , т.е 3 зими , колата се държи без забележки .
    Естествено , сложил съм хубави зимни гуми !
    Мож би има значение , че колата е комби .......

  14. 14 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 574 Неутрално

    Защото не е сигурно, с коя точно гума ще влезеш в дупка.

  15. 15 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1223 Неутрално

    До коментар [#5] от "Arthur Dent":


    До коментар [#11] от "niakoi_si":

    С добри зимни гуми и опит в шофирането на такъв автомобил, някои казват, че задното предаване е дори по-добро от предното в контрола върху колата.
    И аз като колегата горе карам три зими такъв автомобил и нямам проблеми.
    Иначе, разбира се, с 4х4 щеше да е още по-добре - няма спор.

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  16. 16 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 1168 Неутрално

    ....ако аз исках 4х4 , въпреки че съм фен на БМВ , бих купил Субару !

  17. 17 Профил на оstavime
    оstavime
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#9] от "Bate B":

    Коя статия в тази секция не би квалифицирал като платена? Нали винаги става въпрос за дадена марка и модел. Стига глупости.

    Съсипахте коментарите в сайта с новата визия!
  18. 18 Профил на WALL-E
    WALL-E
    Рейтинг: 539 Неутрално

    Най-големия проблем на този бранд е, че в БГ ги крадат като за световно. Няма Каско няма маско. И на лизинг от ТИМ-аджийските дистрибутори да е - пак ги крадат.

    Умен и красив жълтопаветник.
  19. 19 Профил на soul
    soul
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Най общо, защото няма истинска средна класа, която си прави добре сметката на парите.Тук или имаш много и харчиш като гъзар за нова кола, или обикаляш поляните с трошляците от Италия.И както пита един колега по горе, тези 80% от колко бройки са, щото годишно в страната се превъртат над 250000 коли?

    „Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита Михалков
  20. 20 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    Карал съм кола с предно, а от няколко години карам със задно. Не виждам разлика в проходимостта, отделно смятам, че кола със задно се управлява по-приятно, по-послушна е. Това може би е така, заради равномерното разпределение на тежестта между двата моста. Не, че 4х4 е лошо, но смятам, че подобно на наличието на разни електронни асистенти дават на един определен тип водачи фалшива увереност, че физичните закони не важат за тях.

  21. 21 Профил на blurred
    blurred
    Рейтинг: 512 Весело
  22. 22 Профил на phillipov
    phillipov
    Рейтинг: 477 Весело

    До коментар [#16] от "stenlyaka":

    Ново заглавие: Защо според Субару, продажбите на автомобили са 100% със системата 4х4
    Карам Субару и съм много доволен, нищо че някои смятат че е за лоши шофьори, даже е и автоматик! )))
    М/у др. xDrive е много добра система също!

  23. 23 Профил на Melancholy Beloved
    Melancholy Beloved
    Рейтинг: 225 Весело

    По-лесно "взимат" бордюрите.

    Не си правете труда ме ме цитирате, нямам намерение да чета или отговарям. Поканите за физическа саморазправа - при католикоса.
  24. 24 Профил на hahohehi
    hahohehi
    Рейтинг: 405 Неутрално

    Quattro-то на Audi е трепач.

  25. 25 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1375 Неутрално

    Основната причина за този избор са лошите пътища в България. Големите лимузини на БМВ и Даймлер са проектирани за германските магистрали и имат само задно предане и са конструирани за движение с висока скорост на почти перфектни пътища. Там е задължително на завой да има видимост 800 метра поне, има много ленти. В България често се налагат рискови изпреварвания (на много тузари не им издържат нервите да се влачат в индийска нишка), пътищата изобилстват със завои на които задното предаване дестабилизира траекторията, а предното с недозавиването е смъртоносно при несъобразена скорост или мокър път. Ненапразно повечето катастрофи в България стават именно с БМВ, ненапразно школата за усъвършенстване на шофьори откри специален курс за водачи на коли със задно предаване. Затова (ако имаш пари!) си увеличаващ сигурността на българския път. Алтернативата е да не изполваш колата за скоростите за които тя е проектирана, обаче за какво си я купил тогава ...

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  26. 26 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3388 Неутрално

    Карането на кола 4х4, винаги излиза по-скъпо...! Въпрос на предпочитания и сметки, на кого му изнася. Не казвам, че е лошо, но в България ти трябва около една седмица в годината, освен ако не живееш някъде по чукарите... Но дори и да живееш на по-труднодостъпно място, едва ли ще ходиш до там с БМВ.
    Между другото (и преди съм го споменавал) преди няколко зими гледах една Х3-ка на БМВ върху лек снежец. Съчетано с наклон и малко лед под снега. Вътре светят лампи, като Коледна елха, системи за какво ли не и..., се чуди да тръгне или не. Върти гуми, включва и изключва и не ще. Качихме се на един ръждив Ситроен С15, който на кола не прилича, че отидохме да си свършим работата...!
    Както се казва, БМВ е хубава кола, за хубав път!

    Бивш tww09306483.
  27. 27 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 647 Неутрално

    Не знам за другите, но поне моите наблюдения сочат, че от гамените на пътя основната част са с BMW. В Европа явно това не е така и затова там колите с 4х4 са почти колкото и тези без.

  28. 28 Профил на Този е от онези
    Този е от онези
    Рейтинг: 319 Гневно
  29. 29 Профил на turmion_katlot
    turmion_katlot
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Защото не знаят, че има Субару!!

    ... wide awake, but still asleep, always a stranger in the crowd!!! .أبو فرح
  30. 30 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 647 Весело

    [quote#21:"blurred"]А в Грейт Уол куга?[/quote]

    "Куга" е на Форд не на Грейт Уол......шегувам се

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  31. 31 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3924 Неутрално

    Не мога да си представя, че някога ще имам неограничено количество пари. А когато са ограничени, бих предпочел пета серия със задно задвижване пред тройка с 4Х4.
    Това си е лично мнение.
    А предимствата на двойното никой не отрича.

    Еретик
  32. 32 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 769 Неутрално

    Блондинка се жалва от автосервиз.
    -Няма повече да стъпя там!
    -Защо бе, муцка?
    -Аз му говоря за реното, а тоя селяндур ми вика да си сменя тампона...

  33. 33 Профил на Rob Roy
    Rob Roy
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#18] от "WALL-E":

    Немските коли са си хубави, затова. Така или иначе, по-добре да караш добра кола, отколкото някой руски боклук.

  34. 34 Профил на sacred
    sacred
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Старите 318 ки със задно са за самоубийци през зимата! Повечèто катастрофи са именно със стари БМВ та със задно предаване, много нестабилна кола, но същеврменно техничèски много здрави автомобили. Затова ако има възможност за 4х4 БМВ е оптимален автомобил, без забележки! Общо взето БМВ със задно предаване радва само дрифтери, както е писано в 1 по горен коментар.

  35. 35 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 525 Неутрално

    До коментар [#33] от "mrtragic":

    Колите не са само немски и руски. Само българинът си мисли така. А немските коли може и да са хубави по твоите стандарти, но вече не са толкова надеждни.

  36. 36 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 525 Неутрално

    До коментар [#29] от "turmion_katillot":

    Купуват си БМВ и след това 4х4 кола. В тази последователност. Субару е за специфична група клиенти, които си мислят, че са истински познавачи на автомобилите Но повечето от тях дори нямат нужда от автомобил 4х4, но им остава вярата, че са по-умни от всички останали.

  37. 37 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 711 Весело

    Колкото и да е "поръчкова" статията, поне става ясно, че става въпрос за управление мост по мост /нещо като двойно предаване/ и НАЙ-ВЕЧЕ за РЕАГИРАЩА СИТЕМА! Може и да е добра спрямо автомобили само със задно предаване и толкоз. НО това не е 4х4, нито "куатро"! Няма какво да ми описват с теории за презавиване и недозавиване! Въпросът е когато и четирите колела са върху сняг и лед какво става... Зимата пред ски пистите се вижда изборът на 4х4 - баварците обикновено отсъстват...

  38. 38 Профил на kokoto2
    kokoto2
    Рейтинг: 495 Любопитно

    "...вече няма съществена разлика..."

    г-н Филипов,

    Ясно е че статията е реклама, но да си бяхте направили труда да извадите малко данни от каталозите, които да сравните - поне на трите най-продавани модела.

    Пишете грамотно на кирилица! Shift + ь = ѝ
  39. 39 Профил на turmion_katlot
    turmion_katlot
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#36] от "gogo2011":

    Ела да видиш в пустинята как се държи субару. После философствай. Живял съм в Канада, в Монтана сега в Арабия навсякъде карах субару. Купувай си германските пръчки лошо няма. Един път субару винаги субару.

    ... wide awake, but still asleep, always a stranger in the crowd!!! .أبو فرح




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK