С новата Х-класа "Мерцедес" заяви сериозни амбиции за навлизане на пазара на пикапи



Мерцедес" представи почти готовият за производство свой първи пикап, който ще бъде създаден на базата на "Нисан Навара". Амбициите са той да е истински "Мерцедес", както по отношение на задвижването, така и що се отнася до сигурността, пътното поведения и комфорта. Шефовете на германския бранд планират да са първият премиум производител, предлагащ нещо коренно различно в сегмента на средно размерните пикапи.

С новата Х-класа "Мерцедес" заяви сериозни амбиции за навлизане на пазара на пикапи

© Мерцедес


В проекта за нов пикап "Даймлер" ще инвестират около милиард евро. Готовият за серийно производство модел ще бъде лансиран в края на 2017 година по името "Мерцедес" X-Class. Като ключови пазари от марката виждат Аржентина, Бразилия, Южна Африка, Австралия, Нова Зеландия и Европа.


Запълване на дупки в гамата
"С пикапа "Мерцедес" ние ще запълним една от последните дупки в нашето портфолио", коментира шефът на "Даймлер" Дитер Цетче. Навлизането на производителя на луксозни автомобили в сегмента, става в момент, в който пазара на пикапи коренно се променя.


Приемани доскоро "като работни коне", пикапите вече се смятат все повече за превозни средства, предлагащи мултифункционалност, която ги прави подходящи както за бизнес, така и за семейна употреба. Освен това интересът към двойните кабини, предлагащи пет места расте постоянно, отбелязват от "Даймлер".

С новата Х-класа "Мерцедес" заяви сериозни амбиции за навлизане на пазара на пикапи

© Мерцедес


От концерна се надяват да се повтори сценарият с офроуд автомобилите преди 20 години. Тогава, "Мерцедес" стана първият премиум производител, който предложи SUV автомобил – M-класата, която промени сегмента и донесе траен успех за марката.




Кой ще го купува


От "Мерцедес" вече са набелязали и петте основни групи клиенти, към които да адресират новата Х-класа. На първо място са семействата, с активен начин на живот, имащи афинитет към премиум продукти.


Вторите потенциални клиенти са успелите авантюристи, които живеят в града, но използват всяка възможност да са сред природата, като карат ски, джетове или просто се разхождат с личната си лодка.

С новата Х-класа "Мерцедес" заяви сериозни амбиции за навлизане на пазара на пикапи

© Мерцедес


Третата група потенциални клиенти са индивидуалисти, които искат да се отличават от масата, задават тенденциите и си падат по луксозните стоки.


Последните две групи са до голяма степен досегашните купувачи на пикапи – хора, които ги ползват за своя бизнес. Става дума, от една страна, основно за строителни предприемачи, архитекти и доставчици на различни услуги, а от другата са фермерите.


Пикапът на "Мерцедес" ще има товароносимост до 1.1 тона и възможност за теглене на ремарке с тегло до 3.5 тона. Плановете са автомобилът да има две версии - stylish explorer и powerful adventurer.


Както подсказват имената им, първото изпълнение ще залага повече на стила и лукса, като джантите ще са 22-цолови, а в салона ще има кожена тапицерия и дървени елементи.

С новата Х-класа "Мерцедес" заяви сериозни амбиции за навлизане на пазара на пикапи

© Мерцедес


Приключенската версия ще разчита на гуми за преходи извън пътя, защита на долната част на каросерията и ще е снабдена с електрическа лебедка. В салона пък няма да липса нищо, което намираме и в така популярните кросоувъри.


Купувачите на X-клас ще могат да персонализират своя автомобил както отвън, така и отвътре. Предвидена е и пълна съвместимост на смартфони, така че комуникацията между водач и автомобил да не спира.


Богата гама двигатели, включително и V6 дизел


По отношение на моторите, Х-класата ще има богата гама, като в нейната горна част ще е разположен V6 дизел със задвижване на четирите колела. Предвидено е двойното предаване да разчита на редуктор и възможности за блокиране на диференциалите.

С новата Х-класа "Мерцедес" заяви сериозни амбиции за навлизане на пазара на пикапи

© Мерцедес


Окачването пък ще търси баланс между товароносимост и комфорт на возене, дори когато пикапът е празен. Компромис няма да има и по отношение на сигурността, като Х-класата ще разполага със всички най-съвременни асистиращи системи, базирани на камери, радар и ултразвукови сензори.


Пикапът на "Мерцедес" ще се произвежда в партньорство с алианса "Рено-Нисан". За пазарите в Европа и Южна Африка сглобяването ще е в завода на "Нисан" в Барселона.

С новата Х-класа "Мерцедес" заяви сериозни амбиции за навлизане на пазара на пикапи

© Мерцедес

Ключови думи към статията:

Коментари (50)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1325 Неутрално

    Ооооооо, чудно за дискотека или бар, ... ммммм направо мечта.

  2. 2 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 3074 Весело

    Честито! Добро начало с Nissan Frontier. Пожелавам следващата петилетка и Nissan Titan!

    http://www.clubfrontier.org/forums/attachments/f7/33d1121814658-shrunk-my-titan-picture_025.jpg

  3. 3 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 973 Неутрално

    [quote#0:"Статията"]Амбициите са той да е истински "Мерцедес", както по отношение на задвижването.....[/quote]

    Описаното е точно стандартното задвижване на Mitsubishi L200!

    Да разлая троловете!!
  4. 4 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 1011 Неутрално

    С "баничарките" какво стана?

  5. 5 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 225 Весело

    Много е модерно в момента в Германия да се плюе по Америка. Може би, след русия, най-много хейт по Америка се излива в немските медии.

    Същевременно Германия е най-усърдният копирач на всичко Американско. Дори и символът на германското автомобилостроене - Даймлер-Бенц - се наведе пред тексаския реднек.

    #KOЙ номинира бокова!
  6. 6 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5384 Любопитно

    к'во пра'им с ДДС и колко са му вредните емисии?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  7. 7 Профил на Индивидуален паметник на културата
    Индивидуален паметник на културата
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Идеята на пикапа е да бъде работна кола. А това е удължител за дребнопишковци

    Мечтая за България, в която пожарникарите са просто пожарникари.
  8. 8 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 1158 Весело

    Като ключови пазари от марката виждат Аржентина, Бразилия, Южна Африка, Австралия, Нова Зеландия и Европа.

    :::::::::::::::::::::::::
    Без Северна Америка ?
    Стига бе ........

  9. 9 Профил на dgd
    dgd
    Рейтинг: 2324 Весело

    Сега всеки американски реднек ще гъзарее с мерцедес като ходи да прибира телетата.
    И без това американците имат комплекси като стане дума за хубава кола - всеки богаташ кара или мерцедес или бмв, не форд или шеви.
    Сега вече и за селяните.

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  10. 10 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 1011 Неутрално

    "От концерна се надяват да се повтори сценарият с офроуд автомобилите преди 20 години. Тогава, "Мерцедес" стана първият премиум производител, който предложи SUV автомобил – M-класата, която промени сегмента и донесе траен успех за марката."
    Само дето пикапи вече има много и не виждам с какво ще променят сегмента.

  11. 11 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#8] от "stenlyaka":
    И на мен това ми направи впечатление.Да правиш пикап,и да не се целиш в Северна Америка ми звучи абсурдно..Че то сигурно две трети от пикапите по света в момента се продават там...

  12. 12 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5384 Неутрално

    До коментар [#11] от "eurogi":

    вероятно не покриват еконормите за америка.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  13. 13 Профил на оstavime
    оstavime
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Много точно са описали таргет групите си. Не ги мислете, направили са си сметката. Пикапа е за гъзари с джетове, лодки, сноубордове, снобари и т.н. Такива има много. Никой фермер няма да си го купи, но те и не искат това. Уникален е пикапа.

    Съсипахте коментарите в сайта с новата визия!
  14. 14 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2592 Неутрално

    До коментар [#11] от "eurogi":

    Причината е 25% мито, което чичо Сам цепи върху вносни пикъпи.
    Fifty years ago, the United States slapped a 25 per cent tariff on imported brandy, dextrin, potato starch and small pickups. This was in retaliation to tariffs on imported American chicken imposed by countries like France and Germany.

    To this day, the 25 per cent tariff on small pickups remains. That why Ford Motor doesn't sell the made-in-Thailand Ranger pickup in Canada, even though 15,000-20,000 Canadians bought and loved the Ranger, year after year. For decades, Ford manufactured the Ranger in Minnesota, which meant no chicken tax. But when that plant ceased production, Ford could no longer make an economic case for the Ranger in the U.S. And if it doesn’t make sense for the U.S., it’s not coming to Canada.

  15. 15 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5384 Неутрално

    До коментар [#14] от "Ф.Нинов":

    Случайно да си чувал за заводите в САЩ ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  16. 16 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 678 Неутрално

    [quote#4:"truly"]
    С "баничарките" какво стана? [/quote]
    Ми слаби продажби на Цитан, който е направен на базата на Рено Кангоо. Ако махнеш емблемата е като Дачия Докер.

  17. 17 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2592 Неутрално

    Ето още по темата за 25%-товото вносно мито чича ви Сам цепи върху вносни пикъпи.....
    co-developed with Nissan as part of the ongoing relationship between the Japanese automaker and Mercedes parent Daimler. It's widely expected to use the same platform as the Nissan NP300 Navara and Renault Alaskan trucks.
    Neither of those trucks are currently sold in the U.S., and it's likely the Mercedes won't be either. In addition to certifying its truck for U.S. sales, Mercedes would have to deal with the "Chicken Tax" levied on imported small and midsize pickup trucks. Still, given how well the U.S. midsize-truck segment is doing right now, anything is possible.

    But will U.S. consumers even want a Mercedes pickup truck? We'll find out tomorrow when the concept version is unveiled in Stockholm. Stay tuned.

  18. 18 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2592 Неутрално

    До коментар [#15] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Еми Нисан е решил да не произвежда в САЩ това чудо на чудесата и туйто.
    Ти както си кибичиш на сянка може да им звъннеш и да ги светнеш да го прозвеждат в Щатите. Ако искаш мога да ти дам техния телефон.

  19. 19 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1161 Любопитно

    Тва е за УСА правено, нема значение какво пише у статията

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  20. 20 Профил на Zoom
    Zoom
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#4] от "truly":
    Какво да стане, пълен нонсенс е това - плащаш за мерцедес, получаваш Рено Канго, даже Дачия май, май ..

  21. 21 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2313 Неутрално

    перфектен ,ако е 20 -30000 ще си купим

  22. 22 Профил на Zoom
    Zoom
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Прекалено ми е кинки с тези мерници по таблото, май не спадам към описаните таргет групи ха-ха

  23. 23 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Става, но не си заслужава за мен. Рядко шофирам в България. И без това държа едно джипче. На 10 години стана и само 65000км, жал да ти стане....

    chavo64
  24. 24 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 973 Неутрално

    До коментар [#7] от "Индивидуален паметник на културата":

    Пикапа е работен кон!
    Имам Мицубиши L200 и Мицубиши Pajero!
    Еднакъв двигател (178 коня); еднаква ходова част! Само дето Пажеро-то е малко по-тихо в купето (Е, и по-комфортно)!
    Он на практика нямат разлика!

    Да разлая троловете!!
  25. 25 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1187 Неутрално

    До коментар [#9] от "dgd":


    [quote#9:"dgd"]Сега всеки американски реднек ще гъзарее с мерцедес като ходи да прибира телетата. [/quote]

    За сведение - белким научиш нещо.
    Американските реднеци не карат Мерцедес.
    И слушат кънтри.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  26. 26 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10873 Неутрално

    Значи скоро и Бентли пикъп, Мазерати пикъп ...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  27. 27 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 402 Весело

    За мен Мерцедес е класа,а този модел ми прилича да впрегнеш класен кон в каручка за събиране на отпадъци от контейнерите за боклука)))

  28. 28 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 485 Весело

    Европейски пикап звучи също толкова екзотично, колкото американски смарт
    На света има два вида пикапи - американски и японски

    В Гърция например е много трудно да видиш нещо различно от японски пикап, а е пълно с този вид превозни средства...

    Stef
  29. 29 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 973 Неутрално

    До коментар [#27] от "Cara Mia":

    Мерцедеса БЕШЕ символ на класа!
    Сега е една от колите, които дават аварии над средното!

    Да разлая троловете!!
  30. 30 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 973 Неутрално

    До коментар [#26] от "penetrating":

    Учудваш ли се? Има Кадилак-пикап; Хувър-пикап!

    Да разлая троловете!!
  31. 31 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 449 Неутрално

    Я, Нисан Навара в целофан! И за много, много, много повече пари...

  32. 32 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1268 Неутрално

    Ще ги видите скоро и по софийските улици.

  33. 33 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#29] от "lone_wolf":

    Възможно е!Така или иначе сега всички фирми гледат да спестят ,така че клиентът да си сменя колата на всеки 3-5 години.

  34. 34 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 973 Неутрално

    До коментар [#31] от "krasi_kara":

    Максимум 65000 лв! Иначе никой няма да си го купи!

    Да разлая троловете!!
  35. 35 Профил на Zizu
    Zizu
    Рейтинг: 1078 Весело

    Най-хубавият пикап е японският!
    За работа, де

    И F150 си го бива

    Машини прости, народ неук.
  36. 36 Профил на инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    Рейтинг: 581 Весело

    Премиум пикап, качен на нископрофилни гуми ...
    Е че с какво друго бих могъл да откарам балите на кравите?!...

    Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
  37. 37 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1233 Неутрално

    [quote#9:"dgd"]Сега всеки американски реднек ще гъзарее с мерцедес като ходи да прибира телетата. [/quote]

    Които имат пари за такива пикапи ще се гъзареят, а гольовците ще пишат коментари колко смотани са ония с пикапите.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  38. 38 Профил на dgd
    dgd
    Рейтинг: 2324 Весело

    [quote#37:"quatro_4x3"]Които имат пари за такива пикапи ще се гъзареят, а гольовците ще пишат коментари колко смотани са ония с пикапите.[/quote]

    Това не е пикап, този който му трябва пикап няма да си купи Мерцедес. Това ще се кара от някой наперен и гелосан дребнопишковец в града и ще събира погледите на олигофрените.
    Извинявай, нищо лично

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  39. 39 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1233 Неутрално

    До коментар [#38] от "dgd":

    Може да изкара пари и да си го купи - събира погледите. Който не може - завижда, макар и едропишковец.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  40. 40 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1233 Неутрално

    До коментар [#38] от "dgd":

    Толкова ли ти е трудно да допуснеш, че ще си го купуват защото им харесва и им е приятно да го ползват??? Извратеният български манталитет ти пречи.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  41. 41 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2581 Неутрално

    “Пикапът на “Мерцедес" ще се произвежда в партньорство с алианса "Рено-Нисан"."

    В профил го докарва на Nissan.
    В този клас ми харесва Toyota.
    Ако бях на мястото на този с надървените мустаци в Щутгарт, щях да поръчам да направят X класата като еволюция на Geländewagen.

    I Want To Believe
  42. 43 Профил на инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    Рейтинг: 581 Весело

    През последните 15-20 години автоиндустрията изобрети понятието *паркетен джип*, след като джиповете от високопроходими станаха просто големи скъпи автомобили.
    Сега се опитва да изобрети *паркетен пикап*, предефинирайки "работния кон" в "айляк".

    Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
  43. 44 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3868 Неутрално

    Скоро Мерцедес и Порше баничарки. поршето баничарка ще е с 6 цилиндров двигател, а мерцедеса със светодиоди.

  44. 45 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 618 Весело

    [quote#43:"инж. Ганев"]Сега се опитва да изобрети *паркетен пикап*, предефинирайки "работния кон" в "айляк". [/quote]
    Ми да, но от друга страна като го гледаш такъв лъскав как да не ти се прииска да метнеш отзад едно заклано прасе!

    @)----,--'--
  45. 46 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 618 Любопитно

    [quote#44:"historama"]Мерцедес и Порше баничарки[/quote]
    А бе бъзикате се, ама ще е суперкуул кетъринг фирмата за лъскавите богаташки купони да идва с такава баничарка. Като нищо поредната рап/чалга „звезда“ започне подобно начинание и да се разнася така.

    @)----,--'--
  46. 47 Профил на инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    Рейтинг: 581 Весело

    [quote#46:"MyTwoCents"]А бе бъзикате се, ама ще е суперкуул кетъринг фирмата за лъскавите богаташки купони да идва с такава баничарка.[/quote]
    Ами че то може и с пикапа.
    [quote#45:"MyTwoCents"]да метнеш отзад едно заклано прасе! [/quote]
    - част от кетъринг-услугата.
    + термус греяна ракия.

    Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
  47. 48 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1127 Весело

    Супер, като стана фермер ще си взема един да карам гюмовете с мляко до мандрата

  48. 49 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2005 Неутрално

    Ето с какво ще трябва да се състезава в Америка
    https://www.youtube.com/watch?v=PzBy8vLeDgg

    И Нисан и Тойота произвеждат пикапи в САЩ - Титан и Тундра. И двата са дизайнвани от Американци и се произвеждат в САЩ за местния пазар.
    Мерцедес отваря огромен завод за пикапи в САЩ също.

    Пренебрежението към пикапите в България е породено от това че мутрите ги карат и от дълбокото неразбиране на българина на Американската култура.
    1. В САЩ бензина струва колкото трябва, защото правителството не го товари безобразно с такси и акцизи. (имат си други начини да ни събират парите ;( )
    2. За 95% от Американците паркинга не е проблем.
    3. В САЩ малкият бизнес е цар. Ако си строител, водопроводчик, електричар, фермер, доставчик, касапин, расторантьор, шивач, имаш хай тек бизнес .... имаш и пикап. Това че можеш да си закачиш лодката и да качиш жената и децата през уикенда е допълнителен бонус.
    Последното нещо което Американец ще си помисли като види пикап е - снобария. Точно обратното на българина. Точно и затова Българина си мисли че Америка е населена с дебели селяндури с промити мозъци и се чудо защо САЩ е световен лидер ... а не България например. В близките 40 години не се очаква да се намери отговор на този въпрос.

    California Über Alles
  49. 50 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10873 Неутрално

    До коментар [#30] от "lone_wolf":

    Май не трябва да се учудвам За всеки влак си има пътници ...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK