Екоминистерството вече разполага с електромобил

Двата автомобила, закупени от УниКредит Булбанк.

© Киа Мотърс България

Двата автомобила, закупени от УниКредит Булбанк.



Министерството на околната среда и водите от миналата седмица е собственик на електромобил "Киа соул ЕV", съобщиха от представителството на марката. Той е закупен по пилотна програма, финансирана с 1 млн. лв. от Националния доверителен екофонд.


През изминалата седмица са доставени още две коли на ток от същата марка и модел, като те са купени от "УниКредит Булбанк". От "Киа мотърс България" припомнят, че от началото на 2016 г. екотаксите за електромобили са намалели с 30%, а за хибридните коли – с 15%. Досега тези автомобили се облагаха по реда на стандартните превозни средства с двигатели с вътрешно горене.


Към момента стимули към електрическата мобилност в България са освобождаване от годишен данък (от 2013 г.) и безплатно паркиране на електромобили в синя и зелена зона в София и Бургас. Те обаче не помогнаха кой знае колко за налагането на електромобилите в страната.




Според данните на Асоциацията на автомобилните производители в Европа (АСЕА) за първите девет месеца на годината у нас няма нито един продаден подобен автомобил при 20 за същия период на 2015-а. Обяснението може да се търси във факта, че колите на ток са около два пъти по-скъпи от автомобил с нормален двигател в същия клас и със сходно оборудване. Ограниченият запас от ход, в случая с "Киа соул EV" 212 км, също е пречка пред навлизането им.


Липсват и сериозни финансови стимули от страна на държавата. Във Франция например при покупката на електромобил се ползва държавен бонус от 5000 евро. При тази ситуация самите търговци търсят варианти да стимулират покупката на електромобили.


От "Киа моторс България" съобщиха, че до края на годината във всички представителства на марката в страната ще бъдат монтирани зарядни станции, които могат да се ползват безплатно от собствениците на електромобили от всички марки. Станции за заряд ще има в градовете София, Пловдив, Благоевград, Варна, Бургас, Русе, Велико Търново, Стара Загора, Плевен, Габрово, Казанлък и Сливен.

Коментари (17)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    Бедни хора -стари коли...

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  2. 3 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1681 Неутрално

    КИА имат и поне едно електротакси.

    The best way to predict the future is to invent it.
  3. 4 Профил на Читателят
    Читателят
    Рейтинг: 515 Неутрално

    И за тая кола са платили 1 млн лева?
    Браво на чиновниците!

    Попътен вятър в главите!
  4. 5 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4790 Неутрално

    До коментар [#4] от "Читателят":

    За електромобил 20 хил. лв., а за хибриден – 10 хил. лв. - до 1 милион.

    Топ 3 на най-младите приватизатори в България при по-мащабните сделки: №1 Д. Пеееевски, №2 К. Нинова, №3 И. Прокопиев
  5. 6 Профил на Божикравов
    Божикравов
    Рейтинг: 576 Неутрално

    Наш Ганю нов дизел не мож го накара да избере, пък какво остава за що-годе сносна електричка, за която няма и развита инфраструктура за поддръжка и зареждане.

    А данъчните облекчения са пълна комедия при все, че таралясниците у нас се облагат почти символично. Социална функция, какво да правиш.

    Между другото, доста собственици на хибридни возила се простиха със скъпите литиеви батерии през последните години. Много се крадяли пущините.

    СВОБОДНИЯТ СЕ СТРЕМИ КЪМ СЪВЪРШЕНСТВО, ПОРОБЕНИЯТ - КЪМ СВОБОДА, А РОДЕНИЯТ РОБ - ДА СИ ИЗБИРА ГОСПОДАРЯ.
  6. 7 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    Какво пречи държавата да уреди нещо по въпроса за зареждането, примерно по основните пътища на всеки 100 км да има опция за безплатно зареждане.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  7. 8 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 402 Неутрално
  8. 9 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 948 Неутрално

    До коментар [#1] от "sto67nes":

    Магарето е алтернатива!

    Да разлая троловете!!
  9. 10 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 572 Любопитно

    До коментар [#7] от "today":

    На първо време, защото не ѝ е работа на държавата.

    Но да речем, че държавата реши и стане нейна работа, остават няколко въпроса: защо да са безплатни тея станции?; ако се обоснове, че е добре да са безплатни, кой ще плаща сметката, ако това не е конкретния потребител? и колко време трябва да си отвисиш на тая станция, за да зареждаш?

  10. 11 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Не стана ясно колко ни струваше тая глезотия за чиновниците

    властта ражда паразити
  11. 12 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    До коментар [#10] от "ХЪ ХЪ ХЪ":

    Нали става въпрос, че другите държави насърчават покупките на електромобилите, това би било чудесна схема, в момента не си купуват автомобили, защото като тръгнат от София за Варна няма да има къде да зареждат.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  12. 13 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 649 Неутрално

    [quote#12:"today"] защото като тръгнат от София за Варна няма да има къде да зареждат[/quote]

    По същата логика можем да се чудим и защо не можеш да си плаваш от София до Варна с платноходка, което би било хептен еко и безплатно! Егати му и държавата, дето не прави плавателни канали...

    Който си има брада, да си мисли и за гребена. Или, купуваме си копче, пък после се сърдим, че няма балтон за него. Мога да продължа с поговорките, но и тези стигат.

  13. 14 Профил на uporit
    uporit
    Рейтинг: 735 Разстроено

    "Двата автомобила, ЗАкупени от УниКредит Булбанк."
    "Той е ЗАкупен по пилотна програма, финансирана с 1 млн. лв. от Националния доверителен екофонд."
    Дневник,
    Не ви ли е неудобно?!
    Или вашите редактори са си ЗАкупили дипломите и не виждат нищо смущаващо?

  14. 15 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 572 Любопитно

    До коментар [#12] от "today":

    Виж какъв им е автопарка на "другите" държави и кои са тези други държави (разбирай Германия и Франция). Хайде като им стигнем БВП-то на калпак от населението, тогава да мислим за субсидиране. Защото в настоящата ситуация, дори и с държавна помощ, в България само хора, които са над средната класа могат да си позволят хибрид или електричка.

    Защо никой не говори за държавите, които премахват облекченията пред покупката на електромобили (пример - Дания)? Защо никой не говори за отделените вредни емисии през целия цикъл на експлоатация - сиреч да включим и емисиите при производството на тоя електромобил? Да не се окаже, като теглим чертата, че електромобила, хич не е устойчивия и екологичния вариант, който сме очаквали.

    Производството на батериите е изключително токсичен и мръсен процес - като почнеш от добива на елементите и минеш през "рафинирането" им. Като се зачете човек, фракинга почва да му се струва чист като сълза.

    На първо време на нас ни трябва стимул да купуваме сравнително нови автомобили, а не сдухан "ноф фнос" на по 10 години. Т.е. - трябва да се повиши общото благосъстояние на хората. Туй си мисля аз.

  15. 16 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1364 Весело

    Айде, дано потръгнат нещата, макар, че много не вярвам, щото стимулите са мноооого смешни, то дори трудно можеш да го наречеш стимул...

  16. 17 Профил на soldierism
    soldierism
    Рейтинг: 471 Неутрално

    Малка стъпка към модернизация и приближаване до световните тенденции, важното е, че се случва





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK