Хонда HR-V и чарът на компактните кросоувъри

Хонда HR-V и чарът на компактните кросоувъри

© Георги Пауновски



С появата на първото HR-V през 1996 година "Хонда" усети какви ще бъдат клиентските нагласи далеч преди самите купувачи да ги осъзнаят. Изпреварил времето си, моделът слезе от производство преди десет години. Интересът към компактните кросувъри, който не спира да расте, накара японците да извадят второ издание на модела.


Стилистично HR-V предлага интересна комбинация от външния вид на "Джаз" и CR-V. Дължината от 4.29 метра е оптимална за сегмента. Тя е и напълно достатъчна пасажерите да не страдат от липса на място, а багажният обем да е предостатъчен (поне 470 литра).


Като в киносалон




При сгъване на облегалките на задните седалки мястото за багаж вече подминава 1500 литра. Това, което никой друг не предлага, е възможността долната им част да се сгъва към облегалката като креслата в киносалоните. Патентованата от "Хонда" система Magic seats позволява транспортирането на не особено обемни, но високи предмети, като варел или фикус в саксия, да речем.

Хонда HR-V и чарът на компактните кросоувъри

© Георги Пауновски


Подредеността на работното място на водача може спокойно да бъде определено за еталон, без от това да страда стилът. Напротив, реагиращите на допир бутони за вентилацията са не само лесни за употреба, но и стилни. Бързо свикване предлага и мултимедийната системата, логиката на управление на която е много близка до тази в модерните смартфони.


Фактът, че работи под "Андроид", пък позволява използването на много от познатите приложения за слушане на музика и намиране на полезна информация. Навигацията с карти на Garmin пък е в час с най-новите пуснати пътни отсечки. Приборното табло е стилно и лесно четимо с огромни циферблати на километража и оборотомера.

"Хонда"

"Хонда"


Без сериозни дилеми при двигателите


Както и първата "Хонда" HR-V, така и сегашната не поставя купувачите пред сложни дилеми по отношение на избора на двигател. На разположение са 1.6-литров дизел със 120 к.с. или с 1500-кубиков бензин със 130. Везните в полза на бензина за мнозина купувачи се накланят от факта, че само той се комбинира с автоматик. За разлика от първото поколение, което имаше и версия със задвижване на четирите колела, новото е само с предно предаване.

Хонда HR-V и чарът на компактните кросоувъри

© Георги Пауновски


Тестовият HR-V беше дизелов с най-високото ниво на оборудване Executive. Колата разполагаше с всичко, предлагано от "Хонда", за едно сигурно и комфортно пътуване. Сред важните помощници бяха спирачният асистент в града, който предотвратява удари при движение с ниска скорост, сигнализация за опасна близост до предното превозно средство, както и предупреждение за случайно напускане на платното за движение. Прецизната система за разпознаване на пътните знаци също е полезна.

Стартовата цена на модела е 39 990 лева с ДДС. Тестовият автомобил струваше малко над 54 хиляди лева.

© Георги Пауновски

Стартовата цена на модела е 39 990 лева с ДДС. Тестовият автомобил струваше малко над 54 хиляди лева.


Подходящ и за висока скорост


Дизеловият мотор в HR-V е приятно динамичен, а механичната скоростна кутия е с къс ход на лоста и прецизна работа. Двигателят поема малко късничко (при 2000 оборота), но като се свикне с тази особеност, доставя удоволствие със спокойната си работа и възможност за бързо доускорение.

Хонда HR-V и чарът на компактните кросоувъри

© Георги Пауновски


Спринтът до 100 км/ч отнема 10 секунди. Не пробвах максималната скорост от 190 км/ч, но със 140 на магистрала HR-V се държи страхотно. Субективното усещане е за по-ниска скорост заради страхотното обезшумяване. Разходът на гориво беше малко над 5 на сто при динамична езда, а по книжка средната консумация е 4.1 л/100 км.


Без забележки


Воланът на новия кросоувър на "Хонда" е приятно отзивчив, като променя твърдостта си в зависимост от скоростта. Окачването поема смело неравности от различен калибър с подчертан стремеж да спести на пасажерите неприятните сътресения. Сравнително височкият автомобил стои и много добре в завой.

Хонда HR-V и чарът на компактните кросоувъри

© Георги Пауновски


Въпреки цялото ми старание не намерих нищо, което да ме дразни в HR-V, дори напротив, с всяка измината минута в компания на автомобила симпатиите ми към него нарастваха. Като недостатък може да се приеме сравнително високата базова цена - почти 39 хиляди лева. За нея обаче се получава добре оборудван автомобил с всичко най-необходимо.
Стартовата цена на модела е 39 990 лева с ДДС. Тестовият автомобил струваше малко над 54 хиляди лева.

© Георги Пауновски

Стартовата цена на модела е 39 990 лева с ДДС. Тестовият автомобил струваше малко над 54 хиляди лева.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK