"Ягуар" направи концептуален всъдеход на ток



Концептуален електрически всъдеход е най-новата рожба на инженерите от "Ягуар". "Ай-Пейс" (I-PACE) се отличава с авангарден дизайн, който не би бил възможен, ако колата се задвижваше от двигател с вътрешно горене.


Без отсек за двигателя и с батерия, разположена между предния и задния мост, кросоувърът е дълъг 4.68 метра, широк 1.89 м и има междуосие от 2.99 м.

"Ягуар" направи концептуален всъдеход на ток

© Ягуар


С тези си размери "Ай-Пейс" заема по-малко място на пътя от стандартния средноразмерен SUV, като същевременно предоставя повече свободно място за пътниците отзад. Багажникът от своя страна събира 530 литра.
"Ягуар" направи концептуален всъдеход на ток

© Ягуар


Автомобилът е качен върху 23-инчови джанти, на които са монтирани поръчкови гуми с размери 265/35/R23. Колата се задвижва от два електромотора - един отпред и един отзад, които имат обща мощност 400 конски сили и въртящ момент 700 Нм.


"Ягуар Ай-Пейс" се ускорява до 100 км/ч за около четири секунди. С един заряд на батериите изминава над 500 км.

"Ягуар" направи концептуален всъдеход на ток

© Ягуар


Акумулаторите са с капацитет 90 киловатчаса, с течно охлаждане, като са проектирани и разработени в "Ягуар". Пълният заряд отнема малко над два часа при използване на 50-киловатов източник на ток.


Интериорът на електрическия кросоувър на "Ягуар" залага на изцяло дигитално управление. В интериора са използвани висококачествени естествени материали - алуминий, алкантара и тъмен, нелакиран, орехов фурнир.

"Ягуар" направи концептуален всъдеход на ток

© Ягуар


Дори в мрачните дни в салона е светло благодарение на пълноразмерния панорамен стъклен покрив, който продължава косия ъгъл на предното стъкло.
"Ягуар" направи концептуален всъдеход на ток

© Ягуар

Ключови думи към статията:

Коментари (38)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на dmarev
    dmarev
    Рейтинг: 466 Неутрално
  2. 2 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 412 Неутрално

    С пет години закъснение спрямо "Тесла Х" и вероятно по-скъпо!

  3. 3 Профил на Обектив
    Обектив
    Рейтинг: 8 Любопитно

    Много добре, но за какво му е притрябвала решетката отпред? При елекрически двигател няма нужда от въздушно охлаждане.

    Run, rabbit run. Dig that hole, forget the sun. And when at last the work is done, don't sit down it's time to dig another one.
  4. 4 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1248 Весело

    Ей тоя ягуар ми е любимия:

    https://youtu.be/AOzkN8dHnjk

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  5. 5 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5195 Неутрално

    Клишето "всъдеход" дразни.

    Gunter glieben glauchen globen
  6. 6 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1494 Неутрално

    Когато човек чуе за ягуар в съзнанието му се появява асоциация с най-бързото и най-пъргавото животно в света на хищниците. Един комшия си купи Jaguar F-Pace. Товане прилича въобще на бързо и пъргаво, то е направо мечка. Това не знам какво е, но от 0 - 100 за 4 секунди не е много бързо и пъргаво, за ягуар де.

  7. 7 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5195 Весело

    Иначе, добре го е изпипал руснака.

    Gunter glieben glauchen globen
  8. 8 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 1001 Неутрално

    До коментар [#6] от "442":

    Бъркаш го с гепард. Ягуарът е доста мускулеста и силна котка за размера си.

    А на това му викат всъдеход, но все ми е на ума, че (ако изобщо влезе серийно) някой ще си го купи да ходи на лов или по баирите.

  9. 9 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 412 Неутрално

    До коментар [#3] от "Обектив":

    Още не знаят какво да сложат! Форма, която няма функция - кич!

  10. 10 Профил на 952
    952
    Рейтинг: 638 Любопитно

    Някой знае ли на колко време трябва да се сменят батериите на такъв тип автомобили?

    Колко жалко, че всички, които знаят как трябва да се управлява България, са заети да пишат разни неща по форумите...
  11. 11 Профил на авторът
    авторът
    Рейтинг: 1125 Неутрално

    До коментар [#6] от "442":
    Колко коли ускоряват до 100 км под 4 секунди. Я провери и се поправи.

  12. 12 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3101 Неутрално

    До коментар [#5] от "Blood Red Skies":

    Как да напишат, че е паркетник на ток, с ел.мотор на всеки мост...? Пишат, че гумите му ще бъдат 265/35/R23, което означава, че няма да може да мине много извън асфалта.
    Най-вероятно ще си остане проект и красиви картинки.


    Бивш tww09306483.
  13. 13 Профил на xyha
    xyha
    Рейтинг: 573 Весело

    Можеха да сложат соларни клетки на тавана и капаците .

  14. 14 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3428 Неутрално

    Още е концептуален, 90 киловатчаса батерия, Тесла предлага сега S и X със 100 киловатчаса батерия.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  15. 15 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 3053 Неутрално

    Страшно се радвам, когато чуя, че и други компании освен Тесла, започват да правят EV. Конкуренцията е движещата сила на прогреса.

  16. 16 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 3053 Неутрално

    Ето за интересуващите се от Тесла S

    https://www.tesla.com/models

  17. 17 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 696 Любопитно

    До коментар [#9] от "emilm13":
    Хех...а каква функция изпълняват примерно статуите по сградите във Ватикана?И те кич?

  18. 18 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 475 Неутрално

    То аз какви "концепции" рисувах на последните листове на тетрадките във втори и трети клас, ехееее. Рисунки и "концепции" всеки може да направи. Като напишат цена и започнат доставките, тогава ще викаме "А, у, леле каква кола".

  19. 19 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 498 Разстроено

    Не ги ли е срам малко от "Ягуар"?!
    Копирали са от "Тесла" като китайци. Направили прототип, който е по-слаб от сериен автомобил в момента...
    Поне като прототип да е по-добър, дори и да не стане сериен скоро.
    А едно време бяха символ на богатство, стил и инженерна мисъл...

  20. 20 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 498 Весело

    До коментар [#3] от "Обектив":

    За климатика... на купето и батериите.

  21. 21 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 498 Весело

    До коментар [#13] от "xyha":

    Предлагам едно чергило със слънчеви батерии...

  22. 22 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1415 Неутрално

    [quote#3:"Обектив"]Много добре, но за какво му е притрябвала решетката отпред? При елекрически двигател няма нужда от въздушно охлаждане.[/quote]

    Пише го в статията: "Акумулаторите са с капацитет 90 киловатчаса, с течно охлаждане,...."

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  23. 23 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1415 Неутрално

    [quote#9:"emilm13"]Още не знаят какво да сложат! Форма, която няма функция - кич![/quote]

    Чети статията докато разбереш!

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  24. 24 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1415 Неутрално

    [quote#13:"xyha"]Можеха да сложат соларни клетки на тавана и капаците .[/quote]

    При тая площ на тавана ще чакаш една година за да го заредиш!

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  25. 25 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3428 Неутрално

    [quote#22:"quatro_4x3"]Пише го в статията: "Акумулаторите са с капацитет 90 киловатчаса, с течно охлаждане,...." [/quote]

    От всички електрически автомобили само Нисан Лийф мисля, че не е с течно охлаждане на батерията и решетките им са 30% от решетката на нормален бензинов автомобил. Толкова голяма, колкото да поеме радиатора на климатика. Батерията не се нуждае от голям радиатор като бензиновият двигател или водородната клетка. За последното вижте Тойота Мирай какви хриле има отстрани.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  26. 26 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1415 Неутрално

    До коментар [#25] от "Realist":

    Двигателите са 400 конски сили, почти 300 киловата! Не пише какво е напрежението, но каквото и да е, ще протичат много ампери ток при натоварване! В случая е нужно по-сериозно охлаждане.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  27. 27 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3428 Неутрално

    [quote#26:"quatro_4x3"]Двигателите са 400 конски сили, почти 300 киловата![/quote]

    Няма значение. КПД на електрическият двигател е над 95%, бензиновите са едва 25%. По принцип тази голяма решетка е грешен дизайн защото намалява аеродинамичността на автомобила. Конструкторите по принцип никога не слагат нещо което е излишно. Голяма решетка с хриле от двете страни има например Тойота Мирай, защото водородната клетрка се нуждае от още по- голямо охлаждане от ДВГ. При ДВГ голямата решетка е заради всичката тази топлина която трябва да се изкара навън. При електрическият автомобил топлината на батерията и двигатели не стига и за отопление на купето.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  28. 28 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3428 Неутрално

    До коментар [#26] от "quatro_4x3":

    На Тесла D двигателите са по 700 конски сили на предният и задният мост. И двата двигателя са с големината на средно голяма диня.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  29. 29 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 6186 Неутрално

    Повече възможности за избор, по-добре

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  30. 30 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4587 Неутрално

    Предстои една драма след началото на масовото производство на електромобили. Мениджърите на "Човешки ресурси" във VW и Mercedes заявиха, че за тяхното производство ще са необходими 10 пъти по-малко работници от колкото за настоящите. И ако 1% от тях си намерят работа във фабрики за батерии, то за другата (огромна) част бъдещето е неясно...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  31. 31 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1415 Неутрално

    [quote#27:"Realist"]КПД на електрическият двигател е над 95%, бензиновите са едва 25%. [/quote]

    Това да, но аз имам в предвид загряването на батериите при зареждане и при консумация от тях. Предполагам, че ще загрява доста при зареждане. Да и вкараш 90 киловатчаса за 2 часа и нещо е сериозна мощност! Предполагам водното охлаждане работи при зареждането и при отсъствие на въздушния поток се ползва вентилатор и може би е нужен по-голям радиатор.

    От статията:"Пълният заряд отнема малко над два часа при използване на 50-киловатов източник на ток."

    50 киловата дърпа при зареждане!!!
    При движение на макс. натоварване цифрите също са много сериозни. Имам в предвид тока който се черпи от батерията, от който тя загрява в право пропорционална зависимост.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  32. 32 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1415 Неутрално

    До коментар [#27] от "Realist":

    Само да добавя, че батерията не трябва да загрява до много висока температура и охлаждането трябва да е добро и да е ефективно при всякакви режими и околни температури.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  33. 33 Профил на Торбеш
    Торбеш
    Рейтинг: 1276 Неутрално

    [quote#0:"статията"]висококачествени естествени материали - алуминий, алкантара[/quote]
    Материалът "алкантара" е изкуствен материал.
    Луксозна имитация на кожа, по-скъпа от висококачествен телешки бокс.

    Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
  34. 34 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5195 Неутрално

    До коментар [#33] от "Торбеш":
    Скъпа, защото е негорима. Идва от формула 1. От нея са направени облицовките на седалките и воланите на болидите.

    Gunter glieben glauchen globen
  35. 35 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1988 Неутрално

    Много готин котарак!
    На ток, обаче май няма да нърка...

    I Want To Believe
  36. 36 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 678 Неутрално

    До коментар [#10] от "952":

    Тесла се кълнат, че след 8 години батерията ще има поне 80% от първоначалния си капацитет. Поне това е гаранцията, която дават... А като се замислиш, кой ще ти кара 10 годишен таралясник?!

    Жизнь или Life - избор има.
  37. 37 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 498 Неутрално

    The car will go on sale in 2018 at a price expected to be about 10-15% above that of an F-Pace of similar specification. Jaguar remains tight-lipped on precise price details, but a cost of around £55-60k is mooted.

  38. 38 Профил на 952
    952
    Рейтинг: 638 Неутрално

    [quote#36:"Дразнител"]До коментар [#10] от "952":

    Тесла се кълнат, че след 8 години батерията ще има поне 80% от първоначалния си капацитет. Поне това е гаранцията, която дават... А като се замислиш, кой ще ти кара 10 годишен таралясник?![/quote]

    Мда- 8 години си е добър период.

    А за това кой кара 10- годишен таралясник- помня- в началото на демокрацията един приятел се изцепи, че имал последен модел мерцедес. Бъзикнахме го да го покаже, той каза, че ще ни го покаже след 15- тина години, щото колата сега била в Германия и си я карал някой германец.

    Та- все ще се намери мераклия да покара Тесла, пък била тя и на 10 години...

    Колко жалко, че всички, които знаят как трябва да се управлява България, са заети да пишат разни неща по форумите...




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK