С новия "Ситроен" С3 шофираш и споделяш

С новия "Ситроен" С3 шофираш и споделяш

© Георги Пауновски



В последните години споделянето на преживявания през социалните мрежи, сякаш осмисля изживяването им. Все по-често хората шерват снимки и видеа още докато пътуват с автомобил, но това не рядко крие риск от инцидент. С новия С 3 обаче, "Ситроен" става първият производител, който дава възможност да бързо и лесно споделяне на изживяванията зад волана, дори в реално време.


Това става възможно с монтирането на предното стъкла на широкоъгълна камера с висока резолюция и разработване на специално приложение за нея, което се инсталира на смартфон. С едно натискане на бутон, разположен на огледалото за обратно виждане, камерата прави снимка, а при задържането му, започва запис на видео.





Камерата може да се използва и като видеорегистратор, който да изясни спорна ситуация на пътя. При инцидент, автоматично се запазва записът от последните 30 секунди преди и след удара.


Най-популярният "Ситроен"


Новият С3 има нелеката задача да продължи да бъде най-популярния модел на "Ситроен" в последните 20 години, с над 3.5 млн. продажби. Третото поколение на колата разчита на атрактивен дизайн, полезни технологии на борда, възможност за персонализация и честна цена.


Отвън отличителната черта са опционалните "въздушни мехури", направили дебюта си при "Ситроен С4 Кактус", които защитават от повреди вратите и ръбовете на колата. Външните цветове са девет, като на разположение са и три допънителни (за покрива, капаците около фаровете за мъгла и чeрупките на огледалата).

Eдин от многото варианти за персонализация.

© Георги Пауновски

Eдин от многото варианти за персонализация.


Така възможните комбинации са 36. По отношение на двигателите, всеки може да намери своя фаворит, сред трите бензинови предложения (68, 82 и 110 конски сили) и двата дизела (75 и 100 коня).


Бензинов мотор и автоматик за града


Първият автомобил, който тествах, беше с най-мощният бензинов двигател, комбиниран с автоматик. Така екипиран С3 е приятен за каране както извън града, така и в него. Кутията е доста схватлива, като качва и сваля предавки в най-подходящия момент. Тя разполага и със спортен режим, при който ускорението е една идея по-бързо. В рамките на теста разходът беше около 7 л/100 км, при 4.9 по книжка.

С новия "Ситроен" С3 шофираш и споделяш

© Георги Пауновски


Оказа се, че и 82-те конски сили са напълно достатъчни за кола, като С3. По-скромният мотор се комбинира с механична трансмисия с пет предавки и предлага с ... секунди по-бавно ускорение. По книжка консумацията е почти същата като на по-мощния двигател (4.6 л/100 км), а в рамките на теста тя беше малко над 6 на сто.


Приятните изненади при шофирането на С3 издват от учудващо комфортната возия, добрата шумоизолация и прецизния волан. Колата е достатъчно маневрена, като радусът на обратен завой е 10.7 метра


Кожени акценти в салона


В салона окото хващат предлаганите кожени облицовки на таблото и вратите. Прави впечатления и почти пълната липса на бутони на централната конзола – сам пет на брой, като всичко по автомобила се управлява през 8-инчовия реагиращ на допир дисплей.

С новия "Ситроен" С3 шофираш и споделяш

© Ситроен


Жабката е направо огромна (с капацитет 6.25 литра), големи са и джобовете на вратите. Това, което ми липсваше бяха повече изходи за зареждане на електронни устройва. С3 разполага само с един USB изход и един за запалка.


Предните седалки са широки и удобни, а на задните мястото пред коленете и над гравите е предостатъчно. Дългият 4 метра автомобил предлага удобен достъп до салона с четири врати, а багажният обем е минимум 300 литра.

С новия "Ситроен" С3 шофираш и споделяш

© Георги Пауновски


Животът на собственика на С3 може да се улесни от безключовия достъп, системата за сигнализация при неволно напускане на избраната лента за движение, която е част от базовото оборудване, предупреждението за превозно средство в мъртвата зона на огледалата, камера за движение на заден ход и т.н. Поставянето на камера за забелязване на ограничителните знаци край пътя, позволява с натискане на бутон колата да започне да се движи с максималната, позволена скорост.
Цените на новия С3 в България тръгват от 19 990 лева.

© Георги Пауновски

Цените на новия С3 в България тръгват от 19 990 лева.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (22)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1256 Неутрално

    Сладуранки са тези С 3 -чици.

  2. 2 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 507 Любопитно

    И защо им трябваше да пренасят грозотиите от кактуса на С3?

    Every cradle is a grave.
  3. 3 Профил на Øϰϰå Çҩßё
    Øϰϰå Çҩßё
    Рейтинг: 640 Неутрално

    голи жени до кола - таргета им е ясен

    иронията е моята първа, втора и трета природа, аронията няма нищо общо
  4. 4 Профил на rehwaz
    rehwaz
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Убиха чара на С3. Неслучайно беше толкова продавана – имаше собствен дух. Сега е като кактуса – дундеста и безлична. Ще им спаднат продажбите, просто хората купуваха С3 по съвсем други причини...

    П.п. Статията е ужасно неграмотно написана (ясно е, че „журналистът“ е автомобилист, но къде са редакторите/коректорите на Дневник?).

  5. 5 Профил на soul
    soul
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Явно Кактусът се е харесал достатъчно много, на клиентелата за която е предназначен, за да се търси сходство на визията на С3 с него! Тук ще станат много Хубави след още 5-7 години

    „Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита Михалков
  6. 6 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1074 Неутрално
  7. 7 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2941 Неутрално

    Предпочитам голяма кола без електронни лиготии.

    Еретик
  8. 8 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1056 Весело

    [quote#7:"Костадин Иванов"]Предпочитам голяма кола без електронни лиготии.[/quote]

    Хаха, такива коли вече няма..........

    Знанието е сила, информацията - власт
  9. 9 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 554 Неутрално

    [quote#8:"pag"]Предпочитам голяма кола без електронни лиготии.- цитат на коментар #7 от “Костадин Иванов”

    Хаха, такива коли вече няма..........[/quote]

    Дачия Логан...

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  10. 10 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Мислих, че Кашкай е най-грозна, ама тази го бие! Май младото поколение (тези дето карат подобни изгъзици) съвсем е загубило чувство за хармония. Няма значение колко е грозно - важно да те забелязват останалите чалгаджии, т.е. колкото по-грозно - по-хубаво!

  11. 11 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1056 Весело

    [quote#9:"Dimitar Stoyanov"]Дачия Логан..[/quote]

    Е, в Индия може и да мине за "голяма", на фона на триколките "тук-тук".
    Аз имам други разбирания за "голяма кола".........

    Знанието е сила, информацията - власт
  12. 12 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2941 Неутрално

    До коментар [#8] от "pag":
    За съжаление си прав. Все едно да си купиш телефон с бутони и без игри.

    Еретик
  13. 13 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3510 Неутрално

    [quote#10:"emilm13"]Мислих, че Кашкай е най-грозна[/quote]
    Да не бъркаш с Джук?
    Кашкай е най-продавания СУВ в Западна Европа.

  14. 14 Профил на soul
    soul
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#10] от "emilm13":
    Чалгаджиите са по "класическите баровски "форми автомобили, А6, БМВ 7, МБ ес-класа, естествено черни, че да са страшни.Тези коли са френски шик, пъстри с весели форми ,многообразие от комбинации, и за това е трудно да пробият бетонни мозъци, задръстени от предразсъдъци и свързващи автомобилния дизайн с Москвич 412 с нивеляшка на задния джам.

    „Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита Михалков
  15. 15 Профил на betona
    betona
    Рейтинг: 958 Неутрално

    не ме кефи тази кола. това е автомубил за клоуни. проста таквази му е визията. иначе като двигател и друго е ок. еми сори но няма да си го купя. за тези пари има много по добри предложения на пазара.а и по принцип не препоръчвам таквизи коли за каране у нас.а и потдръжката е леко проблемна.

  16. 16 Профил на betona
    betona
    Рейтинг: 958 Неутрално

    До коментар [#14] от "soul":

    шик е моя баварец. туй тука е клоунада някаква. не се оставяй да ти пробутват буклуци. за тия пари можеш да си вземеш много по хубав автомубил.

  17. 17 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1056 Весело

    [quote#16:"betona"]шик е моя баварец[/quote]

    БМВ и шик? Мухахаха......
    Твоя баварец е пълна липса на въображение по отношение на дизайна.

    Знанието е сила, информацията - власт
  18. 18 Профил на soul
    soul
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#16] от "betona":
    Баварците, които имате предвид и подобните им "престижни" марки, на тези цени, са най честата причина да карам на постоянна рециркулация на въздуха в града!!!

    „Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита Михалков
  19. 19 Профил на betona
    betona
    Рейтинг: 958 Неутрално

    До коментар [#17] от "pag":

    напълно си прав! но дизайн е една от думите които много мразим. като чуя дизайн и спирам да слушам повече. ништо лично към тебе нямам нали е ясно.

  20. 20 Профил на betona
    betona
    Рейтинг: 958 Неутрално

    До коментар [#18] от "soul":

    ееее, разучарова ме. аз никога не карам градско. колата само извън града. иначе ходим пеша. това е екологията а не да ми пробутват разни возила лъжовни.

  21. 21 Профил на betona
    betona
    Рейтинг: 958 Неутрално

    До коментар [#17] от "pag":

    но щото отвори дума ще и споделя. за мен шик кола е кола проста, опростена и даже просташка. която ръмжи а не мяука. а и виж сега, не те съветвам да си купуваш кола от хора дето си дадоха страната на хитлер без една пушка да гръмне, дето ядат жаби и дето сега разни маймуни ги правят луди калинки

  22. 22 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1056 Весело

    [quote#21:"betona"]а и виж сега, не те съветвам да си купуваш кола от хора дето си дадоха страната на хитлер без една пушка да гръмне, дето ядат жаби и дето сега разни маймуни ги правят луди калинки[/quote]

    Та в тоя ред на мисли - значи ме съветваш да си купя кола от хора, дето траят вече 70 години американска, английска и френска окупационни армии на собствената си територия, дето ядат свинска мас и сега разни маймуни ги правят на луди калинки по покана на собственото им правителство?
    Забавно......

    Знанието е сила, информацията - власт




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK