В последните години споделянето на преживявания през социалните мрежи, сякаш осмисля изживяването им. Все по-често хората шерват снимки и видеа още докато пътуват с автомобил, но това не рядко крие риск от инцидент. С новия С 3 обаче, "Ситроен" става първият производител, който дава възможност да бързо и лесно споделяне на изживяванията зад волана, дори в реално време.
Това става възможно с монтирането на предното стъкла на широкоъгълна камера с висока резолюция и разработване на специално приложение за нея, което се инсталира на смартфон. С едно натискане на бутон, разположен на огледалото за обратно виждане, камерата прави снимка, а при задържането му, започва запис на видео.
Камерата може да се използва и като видеорегистратор, който да изясни спорна ситуация на пътя. При инцидент, автоматично се запазва записът от последните 30 секунди преди и след удара.
Най-популярният "Ситроен"
Новият С3 има нелеката задача да продължи да бъде най-популярния модел на "Ситроен" в последните 20 години, с над 3.5 млн. продажби. Третото поколение на колата разчита на атрактивен дизайн, полезни технологии на борда, възможност за персонализация и честна цена.
Отвън отличителната черта са опционалните "въздушни мехури", направили дебюта си при "Ситроен С4 Кактус", които защитават от повреди вратите и ръбовете на колата. Външните цветове са девет, като на разположение са и три допънителни (за покрива, капаците около фаровете за мъгла и чeрупките на огледалата). © Георги Пауновски Eдин от многото варианти за персонализация.
Така възможните комбинации са 36. По отношение на двигателите, всеки може да намери своя фаворит, сред трите бензинови предложения (68, 82 и 110 конски сили) и двата дизела (75 и 100 коня).
Бензинов мотор и автоматик за града
Първият автомобил, който тествах, беше с най-мощният бензинов двигател, комбиниран с автоматик. Така екипиран С3 е приятен за каране както извън града, така и в него. Кутията е доста схватлива, като качва и сваля предавки в най-подходящия момент. Тя разполага и със спортен режим, при който ускорението е една идея по-бързо. В рамките на теста разходът беше около 7 л/100 км, при 4.9 по книжка. © Георги Пауновски
Оказа се, че и 82-те конски сили са напълно достатъчни за кола, като С3. По-скромният мотор се комбинира с механична трансмисия с пет предавки и предлага с ... секунди по-бавно ускорение. По книжка консумацията е почти същата като на по-мощния двигател (4.6 л/100 км), а в рамките на теста тя беше малко над 6 на сто.
Приятните изненади при шофирането на С3 издват от учудващо комфортната возия, добрата шумоизолация и прецизния волан. Колата е достатъчно маневрена, като радусът на обратен завой е 10.7 метра
Кожени акценти в салона
В салона окото хващат предлаганите кожени облицовки на таблото и вратите. Прави впечатления и почти пълната липса на бутони на централната конзола – сам пет на брой, като всичко по автомобила се управлява през 8-инчовия реагиращ на допир дисплей. © Ситроен
Жабката е направо огромна (с капацитет 6.25 литра), големи са и джобовете на вратите. Това, което ми липсваше бяха повече изходи за зареждане на електронни устройва. С3 разполага само с един USB изход и един за запалка.
Предните седалки са широки и удобни, а на задните мястото пред коленете и над гравите е предостатъчно. Дългият 4 метра автомобил предлага удобен достъп до салона с четири врати, а багажният обем е минимум 300 литра. © Георги Пауновски © Георги Пауновски Цените на новия С3 в България тръгват от 19 990 лева.
Животът на собственика на С3 може да се улесни от безключовия достъп, системата за сигнализация при неволно напускане на избраната лента за движение, която е част от базовото оборудване, предупреждението за превозно средство в мъртвата зона на огледалата, камера за движение на заден ход и т.н. Поставянето на камера за забелязване на ограничителните знаци край пътя, позволява с натискане на бутон колата да започне да се движи с максималната, позволена скорост.