Първият кросоувър на "Алфа Ромео" дебютира с 510 конски сили

Първият кросоувър на "Алфа Ромео" дебютира с 510 конски сили

© Алфа Ромео



Алфа Ромео" изба изложението в Лос Анджелис, за да представи първият кросоувър в своята близо стогодишна история. Италианците обаче нескромно заявиха, че имат амбицията да зададат стандартите при средноразмерните SUV модели, особено по отношение на динамиката и спортното усещане зад волана. Колата е кръстена "Стелвио" и това никак не е случайно.


Първият кросоувър на "Алфа Ромео" дебютира с 510 конски сили

© Алфа Ромео


Това е името на най-високия планински проход в Италия и втори най-висок в Европа, който при дължина 20 километра е събрал 75 завоя. Разликата във височината от началото до върха е 2758 метра и трасето е домакин на редица автомобилни и колоездачни надпревари.


Ако се върнем към "Алфа Ромео Стелвио", тя е дълга 4.68 метра, висока 1.65 м и широка 2.16 м. Във версията си "Куадрифолио" кросоувърът се задвижва от V6 битурбо бензинов двигател, който от 2.9 литра изцежда мощност от 510 конски сили. Моторът е създаден в тясно сътрудничество с "Ферари" и икономичността му се гарантира от деактивирането на половината цилиндри при слабо натоварване.




Първият кросоувър на "Алфа Ромео" дебютира с 510 конски сили

© Алфа Ромео


Скоростната кутия е автоматична, разработка на германците от ZF, и в състезателен режим сменя предавките за 150 милисекунди. "Алфа Ромео Стелвио" ще се предлага и с двулитров бензинов мотор с 280 конски сили.


Вече стана дума, че кросоувърът ще предлага различни режими на управление, като освен състезателния на разположение са динамичен, натурален и икономичен. "Стелвио" използва нова система за задвижване на четирите колела, която е еволюция на познатата от други модели на "Алфа Ромео" технология Q4.


Първият кросоувър на "Алфа Ромео" дебютира с 510 конски сили

© Алфа Ромео


Основното в случая е следенето на редица параметри и прецизно дозиране на въртящия момент към двата моста според конкретната ситуация. Интелигентната 4Х4 система може да предвиди загубата на сцепление и да активира предният мост превантивно.


С цел по-голямо удоволствие от шофирането в нормални условия "Стелвио" е автомобил със задно предаване. При нужда тягата може да се дозира до съотношение 50 на 50.


В кросоувъра на "Алфа Ромео" за пръв път в модел на италианците присъства и системата за прехвърляне на въртящ момент между лявото и дясното задно колело (Torque Vectoring technology). Тя гарантира по-послушно следване на зададената с волана траектория и увеличава удоволствието от шофирането.


Първият кросоувър на "Алфа Ромео" дебютира с 510 конски сили

© Алфа Ромео


Любопитна подробност е, че "Стелвио" разполага и с окачване с променливи характеристики. Дебют в колата прави и интегрираната спирачна система, при която стабилизиращата програма и традиционните спирачки работят съвместно за постигане на максимална ефективност. Във версията "Куадрифолио" на кросоувъра дисковете на спирачките са от карбон и керамика, а апаратите са алуминиеви.


Първият кросоувър на "Алфа Ромео" дебютира с 510 конски сили

© Алфа Ромео

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK