Първият кросоувър на "Алфа Ромео" дебютира с 510 конски сили

Първият кросоувър на "Алфа Ромео" дебютира с 510 конски сили

© Алфа Ромео



Алфа Ромео" изба изложението в Лос Анджелис, за да представи първият кросоувър в своята близо стогодишна история. Италианците обаче нескромно заявиха, че имат амбицията да зададат стандартите при средноразмерните SUV модели, особено по отношение на динамиката и спортното усещане зад волана. Колата е кръстена "Стелвио" и това никак не е случайно.


Първият кросоувър на "Алфа Ромео" дебютира с 510 конски сили

© Алфа Ромео


Това е името на най-високия планински проход в Италия и втори най-висок в Европа, който при дължина 20 километра е събрал 75 завоя. Разликата във височината от началото до върха е 2758 метра и трасето е домакин на редица автомобилни и колоездачни надпревари.


Ако се върнем към "Алфа Ромео Стелвио", тя е дълга 4.68 метра, висока 1.65 м и широка 2.16 м. Във версията си "Куадрифолио" кросоувърът се задвижва от V6 битурбо бензинов двигател, който от 2.9 литра изцежда мощност от 510 конски сили. Моторът е създаден в тясно сътрудничество с "Ферари" и икономичността му се гарантира от деактивирането на половината цилиндри при слабо натоварване.




Първият кросоувър на "Алфа Ромео" дебютира с 510 конски сили

© Алфа Ромео


Скоростната кутия е автоматична, разработка на германците от ZF, и в състезателен режим сменя предавките за 150 милисекунди. "Алфа Ромео Стелвио" ще се предлага и с двулитров бензинов мотор с 280 конски сили.


Вече стана дума, че кросоувърът ще предлага различни режими на управление, като освен състезателния на разположение са динамичен, натурален и икономичен. "Стелвио" използва нова система за задвижване на четирите колела, която е еволюция на познатата от други модели на "Алфа Ромео" технология Q4.


Първият кросоувър на "Алфа Ромео" дебютира с 510 конски сили

© Алфа Ромео


Основното в случая е следенето на редица параметри и прецизно дозиране на въртящия момент към двата моста според конкретната ситуация. Интелигентната 4Х4 система може да предвиди загубата на сцепление и да активира предният мост превантивно.


С цел по-голямо удоволствие от шофирането в нормални условия "Стелвио" е автомобил със задно предаване. При нужда тягата може да се дозира до съотношение 50 на 50.


В кросоувъра на "Алфа Ромео" за пръв път в модел на италианците присъства и системата за прехвърляне на въртящ момент между лявото и дясното задно колело (Torque Vectoring technology). Тя гарантира по-послушно следване на зададената с волана траектория и увеличава удоволствието от шофирането.


Първият кросоувър на "Алфа Ромео" дебютира с 510 конски сили

© Алфа Ромео


Любопитна подробност е, че "Стелвио" разполага и с окачване с променливи характеристики. Дебют в колата прави и интегрираната спирачна система, при която стабилизиращата програма и традиционните спирачки работят съвместно за постигане на максимална ефективност. Във версията "Куадрифолио" на кросоувъра дисковете на спирачките са от карбон и керамика, а апаратите са алуминиеви.


Първият кросоувър на "Алфа Ромео" дебютира с 510 конски сили

© Алфа Ромео

Ключови думи към статията:

Коментари (15)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Woodstock
    Woodstock
    Рейтинг: 221 Весело

    Единственият му проблем е, че не е произведен от германци. Дизайнът е страхотен. Чак усещам цъкането с език, идващо от Мюнхен, Волхфсбург, Инголщадт и Щутгаргт.

  2. 2 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 420 Неутрално

    Всеки алфист знае за какво иде реч при нарисувана детелинка на калника

  3. 3 Профил на FvH
    FvH
    Рейтинг: 780 Любопитно

    Чиста любов на колела

    One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
  4. 4 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 471 Неутрално

    Чудесен и мощен, но аз продължавам да не разбирам оксиморона "джип с нископрофилни гуми".

  5. 5 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 490 Неутрално

    До коментар [#1] от "Woodstock" - Напротив, точно дизайнът е най-грозното нещо тук. Типичната азиатска мода от последните години. Заедно с типичния червен цвят на картинките. Даже не ми се търсят разликите във външния вид с последните мазди и нисани "кросоувъри".

    До коментар [#4] от "krasi_kara" - аз така.

  6. 6 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1396 Весело

    Прекрасна!

    За почитателите на "немското" да припомня, че новата Джулия Куадрифолио отвя БМВ М4 на Нюрбургринг със "само" 14 секунди, а Мерцедес С63 АМГ купе - с 22....

    Знанието е сила, информацията - власт
  7. 7 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1396 Весело

    [quote#4:"krasi_kara"]но аз продължавам да не разбирам оксиморона "джип с нископрофилни гуми"[/quote]

    Ами поинтересувайте се за разликите между "джип" и кросовър/SUV и ще ви просветне........

    Знанието е сила, информацията - власт
  8. 8 Профил на ''zms15783''
    ''zms15783''
    Рейтинг: 614 Неутрално

    Ах, ах, ах, изглежда зашеметяващо

  9. 9 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 873 Неутрално

    Ааа, това чаках! Да ме прощават коментиралите над мен, но това е вълнуващ автомобил.

  10. 10 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 471 Неутрално

    [quote#7:"pag"]Ами поинтересувайте се за разликите между "джип" и кросовър/SUV[/quote]

    Ех добре, че беше ти да ми махнеш кюфтета от очите, че имало SUV-ове и "джипове". Кавичките правят ли ти впечатление?

    Я, сега, какъвто си ми умен и начетен, вземи да просветиш нас "простите" къде и какво точно му е "U"-то на този Vehicle? За "S"-a ни е е ясно - "петстин бензинови коня" няма как да са на влекач!

  11. 11 Профил на Ген. Колев
    Ген. Колев
    Рейтинг: 506 Весело
  12. 12 Профил на Mr.Strong
    Mr.Strong
    Рейтинг: 488 Неутрално
  13. 13 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 838 Неутрално

    уф, и пак трябва да се слага номера в ляво, голяма грозотия

  14. 14 Профил на sweeper
    sweeper
    Рейтинг: 546 Неутрално

    До коментар [#4] от "krasi_kara":

    Това просто не е "джип", а една хубава спортна кола с просвет 16см вместо 12см.

  15. 15 Профил на Десетолевка
    Десетолевка
    Рейтинг: 447 Весело

    OMG,
    an SUV,
    from Italy,
    500 HP.
    Princess,
    red dress,
    hell yes,
    #bless.
    Here we go,
    stole the show,
    say my name:
    Stelvio!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK