Г-н Пауновси, в текста на последната снимка сте написал, че Приус няма ангренажен ремък. Бихте ли обяснил как работи бензинов двигател без ангренаж? Благодаря!
Абсолютна недомислица - хем маломощна (даже по-маломощна и оп предната генерация), хем на ток само 5 км, хем безумен дизайн на таблото (без аналогови стелки, трябва да гледаш настрани някакви малки цифрички, за по-евтино), хем няма къде да сложиш нормална бутилка с вода, хем при 130 км/ч харчи 6-7 л/100. WTF?
Къде е въпросното цитирано удоволствие от шофирането на такъв недоносен мелез, само авторът си знае. Пауновски, с това поръчково писане никой не те взема вече на сериозно.
[quote#4:"vassilun"]че Приус няма ангренажен ремък. Бихте ли обяснил как работи бензинов двигател без ангренаж?[/quote]
Най-вероятно има предвид, че не е с ремък, а с верига (която не се сменя).
С поста си исках да призова за повече внимание! Ангренаж и др . такива нямат чисто електрическите автомобили и тяхната подръжка наистина е по-евтина. Но това не се отнася за хибридите - тяхната подръжка е по-скъпа от тази на обикновен бензинов автомобил. Просто, защото имат в добавка и електромотор, който също изисква подръжка.
Някъде около 2000 г. Ауди проведоха проучване сред клиентите си, което показа, че само 18% от клиентите им искат колите им да са много здрави, докато останалите искат колите им да са мощни и нямат нищо против да не са толкова здрави. Тогава Ауди поеха курс към поевтиняване на изработката, от което направиха впечатляващи печалби. Мерцедес и БМВ бързо се осъзнаха и направиха същото. А тук авторът ни внушава, каква голяма далавера е, че ще дадем 10000 лв повече, но ще спестим смяна на 1 ангренажен ремък за 1000 лв и някой друг лев от бензин на градско (ако не настъпваме много педала, разбира се). Егати удоволствието е да караш едва-едва, за да успееш да избиеш въпросните 10000 лв след 5 години. А смяната на въпросните батерии след 3-4 години (защото всяко нещо, което е на акумулатори, даже и най-скъпите UPS-и, изяжда батериите за 3 години), то безплатно ли ще е?
Има и Приус плъг-ин, ама в България не се предлага...! На батерии, може да мине между 20 и 30 километра, което е доста по-добре.
Всъщност хибридите са ефективни и икономични за къси и средни разстояния, както и в градове с тежък трафик. За дълги разстояния и магистрални скорости, почти се се изравняват със средна ръка дизел.
Ако имах възможност не бих се замислял много, за една такава Тойота... Ама, пусто отива към 40 хиляди евро...!
[quote#6:"Smoke"] хем безумен дизайн на таблото (без аналогови стелки, трябва да гледаш настрани някакви малки цифрички, за по-евтино),[/quote]
Дизайна няма да коментирам - въпрос на придвижване на вкусът на купувачите, но да не видиш онази огромна НУЛА на таблото и да кажеш "гледаш някакви малки цифрички" - имаш нужда от офталмолог, спешно !И за по евтино ,за десерт!
Според мен единственият и минус е цената - височка за средния българин, въпреки че правя някакви планове след Авенсиса да мина на Приус.
[quote#15:"Alexander97"]видиш онази огромна НУЛА на таблото и да кажеш "гледаш някакви малки цифрички" - [/quote]
Освен въпросната "голяма" нула, оборотомер има ли? Карали ли сте кола с цифров километраж? Аз не съм, но съм се возил. През цялото време цифрите се сменят и постоянно трябва да се напрягаш, за да ги четеш, разчиташ и осъзнаваш колко е това - много ли е или е малко. При аналоговите стрелки такъв проблем няма.
Един ден взех такси и казах на момчето - карай за десет, петнадесет лева, точно за да видя какво става - при нормално шофирани нищо стресиращо. Ако си на газ, спирачка, газ, спирачка - разбирам . За оборотомера не съм се замислял, верно.
Надявам се, в Тойота не са идиоти, за каквито ги броят повечето от читателите и списувателите в Дневник. Отделно - Тойота е световен лидер по продажба на автомобили.
Не е случайно.
[quote#14:"tww09306483"]една такава Тойота... Ама, пусто отива към 40 хиляди евро...! [/quote]
В България е 30 000 евро с всички екстри - 60 000 лева.
Това, което показваш в линка е плъг-ин.
[quote#13:"Smoke"] А смяната на въпросните батерии след 3-4 години (защото всяко нещо, което е на акумулатори, даже и най-скъпите UPS-и, изяжда батериите за 3 години), [/quote]
Тойота дава 6 /шест/ години гаранция на батериите. Освен това се използва нов метод за подмяна/ремонт - тъй като батерията се състои от малки елементи, които познаваме 1.2v, заменят само изпушилите.
[quote#13:"Smoke"] А смяната на въпросните батерии след 3-4 години (защото всяко нещо, което е на акумулатори, даже и най-скъпите UPS-и, изяжда батериите за 3 години), [/quote]
Тойота дава 6 /шест/ години гаранция на батериите. Освен това се използва нов метод за подмяна/ремонт - тъй като батерията се състои от малки елементи, които познаваме - 1.2v, заменят само изпушилите.
За мен, по грозен автомобил от това здраве!
Скоро гледах предаване снимано в УСА, правиха интерву на един собственик на приус плъгин последна генерация. Клиентът каза, че е много доволен от консумацията и че спестява доста пари всеки ден ( пътува по 200км), НО и каза, 'всяка сутрин, като я погледна ми се струва, че някой я е ударил. Намирам я за много грозна но върши отлична работа'.
Никога няма да купя кола която прилича на задник,особено отзад.Силно е преувеличена екологията за подобни коли.На всеки етап от производството е по замърсяваща.Автора да ме хване за ---,че с работещ климатик не се увеличава много консумацията.Колко е КПД да произвеждаш ток с бензинов генератор,каквато е реално колата?Препоръчвам Му да гледа "Пета скорост" по Discovery.
99,9% от всички хора, умрели от рак, приживе са яли краставици.
[quote#23:"PETZL"]Препоръчвам Му да гледа "Пета скорост" по Discovery.[/quote]
Тези, които хванаха в преиначаване на факти в тестовете ли?
Екипът е забавен, но не и честен!
Признато от Дж. Кларксън!
колата е хубава и с една дума е кола за фасон , да сваляш с нея мадамите .но личното ми мнение е че не си струва парите като се има напредвид какво друго може да вземеш за тия пари. ами аз като погледна тази кола и моя баварец дето при това е на старо и нямам никакво съмнение че съм направил правилният избор.
[quote#23:"PETZL"]Колко е КПД да произвеждаш ток с бензинов генератор,каквато е реално колата?[/quote]
В тоя Приус към 36%. Но това едва ли е особено важно при положение че батерията се зарежда предимно от рекуперация на кинтетичната енергия при спиране или наклон.
Независимо от субективните мнения, Приус е най-ефективния автомобил на фосилни горива в момента. Овен това, огромното му предимство пред дизелите са нищожните вредни емисии резултат от бензиновия двигател с ниска степен на компресия.
"не е оправдана заради липсата на фискални стимули за по-екологичните автомобили."
Добре, че няма. Това значи да се вземе от всеки данъкоплатец по малко (вкл. от пенсионерите) за да се даде на някой, който иска новата Тойота да му излезе 50 хил. вместо 60 хил. лв.
Напротив, въобще не е добре. Защото така този който се чуди между хибридна Тойота и канцерогенен дизел, ще избере второто, защото ще му е по-изгодно на бюджета. А всички данъкоплатци ще страдат от това поемайки по-големите разходи за лечение на предизвиканите от токсичните емисии на дизела заболявания.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
deaf
Рейтинг: 2579 НеутралноХубава СЕМЕЙНА кола с голям престиж в Щатите.
penetrating
Рейтинг: 7940 НеутралноС 5 км пробег закъде по–напред
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertdeymus
Рейтинг: 1130 НеутралноС подобрена аеродинамика и визия, ме грабва много, но не и като постоянна кола. Защото при мен се ползва основно за извънградско шофиране.
vassilun
Рейтинг: 5040 ЛюбопитноГ-н Пауновси, в текста на последната снимка сте написал, че Приус няма ангренажен ремък. Бихте ли обяснил как работи бензинов двигател без ангренаж? Благодаря!
emilm13
Рейтинг: 388 ГневноСъзнателно ли ги правят толкова грозни всички електро (i3, Лийф и особено Приус) - да погледнат Тесла! Мисля, че търсят начин да отблъснат купувачите!
Smoke
Рейтинг: 861 НеутралноАбсолютна недомислица - хем маломощна (даже по-маломощна и оп предната генерация), хем на ток само 5 км, хем безумен дизайн на таблото (без аналогови стелки, трябва да гледаш настрани някакви малки цифрички, за по-евтино), хем няма къде да сложиш нормална бутилка с вода, хем при 130 км/ч харчи 6-7 л/100. WTF?
Къде е въпросното цитирано удоволствие от шофирането на такъв недоносен мелез, само авторът си знае. Пауновски, с това поръчково писане никой не те взема вече на сериозно.
emilm13
Рейтинг: 388 НеутралноДо коментар [#4] от "vassilun":
С верига или старата версия - стоящи клапани и разпределителен вал в картера.
Smoke
Рейтинг: 861 Неутрално... Стрелки, не стелки, разбира се
Smoke
Рейтинг: 861 Неутрално[quote#4:"vassilun"]че Приус няма ангренажен ремък. Бихте ли обяснил как работи бензинов двигател без ангренаж?[/quote]
Най-вероятно има предвид, че не е с ремък, а с верига (която не се сменя).
pet_fire
Рейтинг: 4064 НеутралноЗа мен е положителна възможноста да работи и като електромобил, дори само 5 км.
vassilun
Рейтинг: 5040 НеутралноДо коментар [#7] от "emilm13":
Веригата пак е ангренаж! Бензиновият Ярис на жена ми е с верига.
vassilun
Рейтинг: 5040 НеутралноДо коментар [#9] от "Smoke":
С поста си исках да призова за повече внимание! Ангренаж и др . такива нямат чисто електрическите автомобили и тяхната подръжка наистина е по-евтина. Но това не се отнася за хибридите - тяхната подръжка е по-скъпа от тази на обикновен бензинов автомобил. Просто, защото имат в добавка и електромотор, който също изисква подръжка.
Smoke
Рейтинг: 861 НеутралноНякъде около 2000 г. Ауди проведоха проучване сред клиентите си, което показа, че само 18% от клиентите им искат колите им да са много здрави, докато останалите искат колите им да са мощни и нямат нищо против да не са толкова здрави. Тогава Ауди поеха курс към поевтиняване на изработката, от което направиха впечатляващи печалби. Мерцедес и БМВ бързо се осъзнаха и направиха същото. А тук авторът ни внушава, каква голяма далавера е, че ще дадем 10000 лв повече, но ще спестим смяна на 1 ангренажен ремък за 1000 лв и някой друг лев от бензин на градско (ако не настъпваме много педала, разбира се). Егати удоволствието е да караш едва-едва, за да успееш да избиеш въпросните 10000 лв след 5 години. А смяната на въпросните батерии след 3-4 години (защото всяко нещо, което е на акумулатори, даже и най-скъпите UPS-и, изяжда батериите за 3 години), то безплатно ли ще е?
Petleshev
Рейтинг: 2739 НеутралноИма и Приус плъг-ин, ама в България не се предлага...! На батерии, може да мине между 20 и 30 километра, което е доста по-добре.
Всъщност хибридите са ефективни и икономични за къси и средни разстояния, както и в градове с тежък трафик. За дълги разстояния и магистрални скорости, почти се се изравняват със средна ръка дизел.
Ако имах възможност не бих се замислял много, за една такава Тойота... Ама, пусто отива към 40 хиляди евро...!
https://www.toyota.de/automobile/prius-plugin/inde
Alexander97
Рейтинг: 1660 Неутрално[quote#6:"Smoke"] хем безумен дизайн на таблото (без аналогови стелки, трябва да гледаш настрани някакви малки цифрички, за по-евтино),[/quote]
!И за по евтино ,за десерт!
Дизайна няма да коментирам - въпрос на придвижване на вкусът на купувачите, но да не видиш онази огромна НУЛА на таблото и да кажеш "гледаш някакви малки цифрички" - имаш нужда от офталмолог, спешно
Според мен единственият и минус е цената - височка за средния българин, въпреки че правя някакви планове след Авенсиса да мина на Приус.
Smoke
Рейтинг: 861 Неутрално[quote#15:"Alexander97"]видиш онази огромна НУЛА на таблото и да кажеш "гледаш някакви малки цифрички" - [/quote]
Освен въпросната "голяма" нула, оборотомер има ли? Карали ли сте кола с цифров километраж? Аз не съм, но съм се возил. През цялото време цифрите се сменят и постоянно трябва да се напрягаш, за да ги четеш, разчиташ и осъзнаваш колко е това - много ли е или е малко. При аналоговите стрелки такъв проблем няма.
Alexander97
Рейтинг: 1660 НеутралноДо коментар [#16] от "Smoke":
. За оборотомера не съм се замислял, верно.
в Дневник. Отделно - Тойота е световен лидер по продажба на автомобили.
Един ден взех такси и казах на момчето - карай за десет, петнадесет лева, точно за да видя какво става - при нормално шофирани нищо стресиращо. Ако си на газ, спирачка, газ, спирачка - разбирам
Надявам се, в Тойота не са идиоти, за каквито ги броят повечето от читателите и списувателите
Не е случайно.
Alexander97
Рейтинг: 1660 Неутрално[quote#14:"tww09306483"]една такава Тойота... Ама, пусто отива към 40 хиляди евро...! [/quote]
В България е 30 000 евро с всички екстри - 60 000 лева.
Това, което показваш в линка е плъг-ин.
Alexander97
Рейтинг: 1660 Неутрално[quote#13:"Smoke"] А смяната на въпросните батерии след 3-4 години (защото всяко нещо, което е на акумулатори, даже и най-скъпите UPS-и, изяжда батериите за 3 години), [/quote]
Тойота дава 6 /шест/ години гаранция на батериите. Освен това се използва нов метод за подмяна/ремонт - тъй като батерията се състои от малки елементи, които познаваме 1.2v, заменят само изпушилите.
Alexander97
Рейтинг: 1660 Неутрално[quote#13:"Smoke"] А смяната на въпросните батерии след 3-4 години (защото всяко нещо, което е на акумулатори, даже и най-скъпите UPS-и, изяжда батериите за 3 години), [/quote]
Тойота дава 6 /шест/ години гаранция на батериите. Освен това се използва нов метод за подмяна/ремонт - тъй като батерията се състои от малки елементи, които познаваме - 1.2v, заменят само изпушилите.
ivailosavoff
Рейтинг: 499 НеутралноЗа мен, по грозен автомобил от това здраве!
Скоро гледах предаване снимано в УСА, правиха интерву на един собственик на приус плъгин последна генерация. Клиентът каза, че е много доволен от консумацията и че спестява доста пари всеки ден ( пътува по 200км), НО и каза, 'всяка сутрин, като я погледна ми се струва, че някой я е ударил. Намирам я за много грозна но върши отлична работа'.
Petleshev
Рейтинг: 2739 НеутралноДо коментар [#18] от "Alexander97":
Бивш tww09306483.Да де..., точно за плъг-ин говоря.
PETZL
Рейтинг: 551 НеутралноНикога няма да купя кола която прилича на задник,особено отзад.Силно е преувеличена екологията за подобни коли.На всеки етап от производството е по замърсяваща.Автора да ме хване за ---,че с работещ климатик не се увеличава много консумацията.Колко е КПД да произвеждаш ток с бензинов генератор,каквато е реално колата?Препоръчвам Му да гледа "Пета скорост" по Discovery.
99,9% от всички хора, умрели от рак, приживе са яли краставици.Alexander97
Рейтинг: 1660 Неутрално[quote#23:"PETZL"]Препоръчвам Му да гледа "Пета скорост" по Discovery.[/quote]
Тези, които хванаха в преиначаване на факти в тестовете ли?
Екипът е забавен, но не и честен!
Признато от Дж. Кларксън!
pag
Рейтинг: 1242 Весело[quote#24:"Alexander97"]Екипът е забавен, но не и честен!
Culus capitem delitПризнато от Дж. Кларксън![/quote]
Общото между Top Gear и Fifth Gear е само държавата........
pag
Рейтинг: 1242 НеутралноХибридите, като всеки компромис, са задънена улица, временно решение.
Culus capitem delitСлед десетина години ще са история.....
betona
Рейтинг: 1519 Неутралноколата е хубава и с една дума е кола за фасон , да сваляш с нея мадамите .но личното ми мнение е че не си струва парите като се има напредвид какво друго може да вземеш за тия пари. ами аз като погледна тази кола и моя баварец дето при това е на старо и нямам никакво съмнение че съм направил правилният избор.
stef
Рейтинг: 438 ВеселоДо коментар [#27] от "betona":
StefОсобено ако е дизел си в десетката
zzatke
Рейтинг: 279 Неутралногрозен неикономичен неекологичен лъжехибрид
reddit.com/r/The_Donald/PETZL
Рейтинг: 551 НеутралноДо коментар [#24] от "Alexander97":
99,9% от всички хора, умрели от рак, приживе са яли краставици.Не си в час нещо.Говоря за Fifth Gear.
DS
Рейтинг: 564 НеутралноЖелаете да спестявате- 1.5 dci на Рено...
Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"DFGeneer
Рейтинг: 225 Неутрално[quote#23:"PETZL"]Колко е КПД да произвеждаш ток с бензинов генератор,каквато е реално колата?[/quote]
В тоя Приус към 36%. Но това едва ли е особено важно при положение че батерията се зарежда предимно от рекуперация на кинтетичната енергия при спиране или наклон.
Независимо от субективните мнения, Приус е най-ефективния автомобил на фосилни горива в момента. Овен това, огромното му предимство пред дизелите са нищожните вредни емисии резултат от бензиновия двигател с ниска степен на компресия.
Технология достойна за уважение.
Камен
Рейтинг: 892 Неутрално"не е оправдана заради липсата на фискални стимули за по-екологичните автомобили."
Добре, че няма. Това значи да се вземе от всеки данъкоплатец по малко (вкл. от пенсионерите) за да се даде на някой, който иска новата Тойота да му излезе 50 хил. вместо 60 хил. лв.
DFGeneer
Рейтинг: 225 Неутрално[quote#33:"Камен"]Добре, че няма. [/quote]
Напротив, въобще не е добре. Защото така този който се чуди между хибридна Тойота и канцерогенен дизел, ще избере второто, защото ще му е по-изгодно на бюджета. А всички данъкоплатци ще страдат от това поемайки по-големите разходи за лечение на предизвиканите от токсичните емисии на дизела заболявания.