Радост от шофирането при висока ефективност



Трицилиндровите двигатели и предното предаване вече не шокират почитателите на БМВ. Разбира се, мнозина фенове на синьо белия пропелер ги заклеймяват, но е факт, че моделите, които носят тези нетипични за баварките черти, привлякоха нови почитатели към марката.


Вече разказах за обновено второ поколение на БМВ Серия 1. Единичката обаче привлече отново вниманието ми със своята супер икономична версия 116d EfficientDynamics Edition.


Колата разчита на познатия от 116d редови 1.5-литров 3-цилиндров турбодизелов двигател с мощност 116 конски сили и максимален въртящ момент от 270 Нм. Моделът се отличава с оптимизации по отношение на аеродинамиката, включително и чрез специалните 16-цолови джанти и гумите с по-нисък коефициент на съпротивление при търкаляне.

Джантите са със специален дизайн.

© The Power Crew

Джантите са със специален дизайн.


Зад радиаторната решетка са монтирани въздушни клапи с електрическо управление, които се отварят и затварят в зависимост от нуждите от охлаждане на двигателя. Крайният резултат от всички подобрения е намаляване на разхода с допълнителни 300 милилитра спрямо 116d. Така EfficientDynamics Edition стига до забележителните 3.4 л/100 км.




Пъргав и тих дизелов мотор


За да се постигне този резултат, заслуга имат също старт/стоп системата, която гаси двигателя при престой и превръщаната в електричество кинетична енергия, отделяща се при движение по инерция и намаляване. Допълнителното електричество зарежда акумулатора, така че алнернатора не е нужно да работи непрекъснато.

Радост от шофирането при висока ефективност

© The Power Crew


Големият въпрос за мен обаче беше - доставя ли и това БМВ радост от шофирането? Оказва се, че да, макар и да говорим за една "по-разумна" радост. Факт е, че малкото моторче е не само икономично, но и доста живо. Колата поема добре още при 1750 оборота в минута, което намалява и интензивността на работата с лоста на механичната скоростна кутия. Дизелът работи спокойно и тихо, без неприятни вибрации.


Спринтът от 0 до 100 км/ч отнема 10.4 секунди, което малко конкуренти, със сходна дизелова мощност, могат да предложат. Субективното усещане е за кола, с мотор с поне 150 конски сили.


Възможно ли е да харчи 3.4 л/100 км?


Нямаше как да не подложа на проверка и разхода, като се оказа, че той е напълно постижим, ако се заложи на серийния режим Eco Pro, който променя настройките на педала на газта и климатизацията, като се активира и съветник за икономично шофиране.

Радост от шофирането при висока ефективност

© The Power Crew


В същото време, дори при шофиране без никаква мисъл за икономия, разходът на гориво трудно може да надвиши 5 на сто. В крайна сметка едно ми стана ясно - най-доволен собственикът на това БМВ е на бензиностанцията, която може да посещава през цели 1300 километра.


Истинско БМВ на пътя


Разбира се, не е без значение и фактът, че най-икономичната баварка предлага типичното за БМВ пътно поведение. Благодарение на ниския център на тежестта, колата доставя огромно удоволствие при шофиране по път със завои, където се отличава със стабилност и придвидимост. Воланът е приятно тежък и директен, особено при активиране на спортните настройки, чрез опционалното оборудване за промяна на характера с още два режима - вече споменатият икономичен и комфортен.

Радост от шофирането при висока ефективност

© The Power Crew


Салонът е ергономично подреден, така че водачът с лекота прави всички настройки. Отзад пък спокойно и комфортно пътуват двама, а в моя случай не се оплакаха и возещите се трима, сред който дете с заемащата доста място детска седалка.


Багажникът е минимален обем поне 360 литра, което ще рече поне четири големи куфара. При нужда, с бързо сгъване на задните облегалки, мястото за товар достига респектиращите 1200 литра.


Глезотийки като в голям автомобил


Серия 1 на БМВ определено е насочен към почитателите на марката с не чак толкова големи финансови възможности. Сред купувачите има и такива, при които водещ не е финансовият фактор, а просто размерът на автомобила им импонира.

Радост от шофирането при висока ефективност

© The Power Crew


Това е и причината колата да може да се екипира с присъстващи и в по-високите серии БМВ-та системи за комфорт и сигурност. В тестовото 116d EfficientDynamics Edition допълнителното оборудване струваше 13 306 лева с ДДС.


Сред екстрите, които категорично заслужават парите си, са изцяло светодиодните фарове, автопилотът със спирачна функция и системата за промяна на настройките по колата във вече цитираните режими.


Почитатели ще намери и пакетът BMW Connected Drive, позволяващ достъп до интернет, разширена интеграция на смартфони и музикален плейър. Стартовата цена на БМВ 116d EfficientDynamics Edition е 50 450 лева с ДДС, като сумата е съпоставима с базовото изпълнение на модификацията 116d.

Радост от шофирането при висока ефективност

© The Power Crew


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (39)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Хубаво дамско автомобилче. Да кара децата на детска градина и училище и да пазарява, чудно.

  2. 2 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3514 Неутрално

    БМВ единица, дизел под два литра, ускорение над 10 секунди, липса на кардан......

    НЕ!

    Еретик
  3. 3 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1978 Неутрално

    Немците имат традиция в трицилиндровите автомобили = всички помним "Вартбург"

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  4. 4 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 2068 Неутрално

    До коментар [#3] от "dark'star":

    И в двуцилиндровите - всички помним една легенда, 594 кубика, 26 конски сили.

  5. 5 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1568 Неутрално

    Голем лаф тва с 3.4 литра. При еко режим, активира специални настройки ( демек спира климатика, отоплението на стъклото ..)
    При специални настройки - "слезни да буташ" може и под 3 да падне

  6. 6 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2732 Неутрално

    До коментар [#4] от "usero":

    24-ти май беше празникът на тези легенда. Денят на книжнината.

  7. 7 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 230 Неутрално

    До коментар [#1] от "442":

    Сигурно е така, но да не забравяме -че ако е за нов автомобил, то човек може да мине с друг сходен автомобил, но с едно 10 000 евро по ниска цена.
    А за тези 10 бона да ги използваш за някакво по добро предназначение(все ще им намериш приложение)!
    Отделно, качвах се на по старо поколение на 1-цата, е няма толкоз тясна работа -отпред влизам с точно определено положение на тялото(иначе няма влизане), за тези пари не е нищо особено.

  8. 8 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 870 Весело

    До коментар [#4] от "usero":
    До коментар [#3] от "dark'star":

    Аме как да нямат традиции немците, като са измислили двигателя с вътрешно горене, като цяло и дизеловият му вариант в частност!!

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  9. 9 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1568 Неутрално

    До коментар [#7] от "Levski Levov":

    Не си сфанал идеята пич. Който си взема БМВ, не си мисли как да мине по-евтино. Ако искаш да минеш по-евтино, БМВта изобщо и не гледаш. Взеамаш си Шкода, Тойота, Ситроен, Фолксваген...

  10. 10 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1568 Неутрално

    До коментар [#8] от "boby1945":

    И автомобила

  11. 11 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 566 Неутрално

    Всяко кола, като е нова, носи радост от шофирането. Ама след 6-та, 7-та година, с тези изтрещяни технологии, почва едно скубане на коси... А един ремонт на старт-стоп системата ще надхвърли всичката икономия, която е донесла през годините!

  12. 12 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 230 Неутрално

    До коментар [#9] от "uq":

    Пич, всички знаеме каква е идеята и какво се кара у нас, благодаря за разясненията, понеже повечето хора тук не сме наясно за какво иде реч....

  13. 13 Профил на amh21579466
    amh21579466
    Рейтинг: 279 Неутрално

    С тази базова цена от 50к просто се оливат. Да не говорим, че трябват още 10к за да заприлича на нещо по-"upmarket". За 60к можеш да купиш съвсем друг клас кола, с адекватен двигател и не по-малко "premium"

  14. 14 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 566 Неутрално

    Стартовата цена на БМВ 116d EfficientDynamics Edition е 50 450 лева с ДДС... допълнителното оборудване струваше 13 306 лева с ДДС...
    Автомобил от малък клас за 50 хил., при това без екстри!

  15. 15 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 428 Неутрално

    Стига си тия дизели. За да спестите някой друг лев си скъсявате живота с години дишайки отровен въздух...

  16. 16 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 230 Неутрално

    До коментар [#13] от "blowfish":

    Човека с който говорихме горе ти го каза, хората с бмв не търсят евтиното(за нов автомобил).
    Иначе всички знаеме масово какви бмв-та се карат у нас 10+ годишни...

  17. 17 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 230 Неутрално

    До коментар [#15] от "tvr18355030":

    Тоя отровен въздух не е само от дизелите...
    Откажи хората първо от дървата и въглищата -да видим кога ще стане, а пък премахването на дизела ще стане най-лесно след това...
    Масовата пропаганда все са дизелите, ама има много други замърсители около тях!

  18. 18 Профил на amh21579466
    amh21579466
    Рейтинг: 279 Неутрално

    [quote#9:"uq"]Който си взема БМВ, не си мисли как да мине по-евтино.[/quote]

    Който си взема компактен, икономичен, дизелов, 3-цилиндров автомобил (бил той и БМВ) по дефиниция гледа как да мине по-евтино. И с тази цена, този автомобил просто е нонсенс.

  19. 19 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 719 Неутрално

    "мнозина фенове на синьо белия пропелер"- емблемата на BMW символизира баварския флаг... стига с тоя глупости

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  20. 20 Профил на i1887334
    i1887334
    Рейтинг: 225 Весело

    До коментар [#1] от "442":

    Дамско автомобилче за 30К ойро!? В държавата в която средната работна заплата е 400 ойро и средната възраст на автопарка е над 15-6 години!? Сериозно?

  21. 21 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 514 Любопитно

    [quote#17:"Levski Levov"]Откажи хората първо от дървата и въглищата -да видим кога ще стане[/quote]

    Това защото караш печка ли, та определяш този ред?

    Stef
  22. 22 Профил на betona
    betona
    Рейтинг: 1565 Неутрално

    винаги съм казвал и то от собствен опит че няма по добра кола от бавареца . не искам да обидя никой но всеки оважаващ се мъж трябва да има или поне да иска да има баварец . няма кво да се лъжем - това е автомобила . освен туй пари дадени за баварец винаги са добре вложени пари . сменил съм две и ми е много ясно какво говоря. номер едно автомобил е .

  23. 23 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2479 Неутрално

    Борбата за този сегмент е сериозна.
    Мерцедес изцяло промениха безумието си А класа, което днес вече е много добър и сериозен конкурент на серия1. Лидер е А3 на Ауди, които най-отдавна са в този клас - С.
    Цената и на трите водещи марки е извън нашият пазар, разбира се. Реално дизел, с ксенонов пакет и автоматична кутия е поне 60хил лв. Това са екстрите, с които не бих се разделил на никое ниво. Разбира се - има и други, много по-подходящи за нашият пазар марки с чудесни предложения струващи малко над половината на трите големи.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  24. 24 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3514 Неутрално

    До коментар [#9] от "uq":
    Всички различно схващат идеята. Ако идеята е да караш БМВ, макар и по-лошо от Рено, но на по-висока цена, аз изоставям тази идея.
    Карах БМВ три години и се убедих, че имат и добри качества, но почти задължително са тесни за класа си. Тук някой вече го беше написал.
    Остава да си купиш БМВ за това, в което са по-добри. Е, в бюджетната единица няма такова нещо.

    Еретик
  25. 25 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#3] от "dark'star":

    По-добре е да кажеш ДКВ - Вартбург само копира!

  26. 26 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1341 Весело

    До коментар [#7] от "Levski Levov":

    Levski, това все пак е за такива дето са насмогнали на тези по-добри предназначения.

  27. 27 Профил на scorost333
    scorost333
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#2] от "Костадин Иванов":

    Все още 1-Series е с кардан!

  28. 28 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3514 Неутрално

    До коментар [#27] от "scorost333":
    "Трицилиндровите двигатели и предното предаване вече не шокират почитателите на БМВ"
    С това започва материалът. Предполагам, че предното предаване е за първа, а не за седма серия. Ако все пак съм недоразбрал, моля за извинения.

    Еретик
  29. 29 Профил на scorost333
    scorost333
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#28] от "Костадин Иванов":
    Колегата е направил обобщение за непривичните новости, които наистина предизвикаха шок!
    За сега предното предаване е само при 2-Series във версии AT и GT...

  30. 30 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3514 Любопитно

    До коментар [#29] от "scorost333":

    ОК! Благодаря. Четох коментари за предното, но БМВ ме интересува само в петата си серия и не съм отразил цялата информация. Ей затова човек не трябва да се нахвърля на спор, когато не знае всичко.

    Еретик
  31. 31 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 230 Неутрално

    До коментар [#21] от "stef":

    Защото това е реалността... приятелю.
    Нито лесно ще откажеш хората от най-евтиното отопление(дърва + въглища), защото на практика ги обричаш на студ, и сметки за ток които са непосилни накрая да ги платят!
    Който и да е на власт в държавата -да не е луд да си вкара главата в торбата?!?
    Дизелите и на тях ще им дойде времето ама няма да е толкоз скоро.... при положение че все още продължават да се предлагат и да се правят подобрения при тях!
    Така че УСПОКОЙ топката и си седни на ГЪЗО! За всичко си има време!

  32. 32 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3721 Неутрално

    Базово изпълнение 50 450 лв.
    Допълнително оборудва 13 306 лв.
    Общо ............... 63 756 лв.

    Това е цената на автомобили от висшия среден клас, с двигатели 2 л (които нямат нищо общо с 3 цилиндъра), и с добро оборудване.

  33. 33 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3721 Неутрално

    [quote#17:"Levski Levov"]Масовата пропаганда все са дизелите, ама има много други замърсители около тях! [/quote]
    Прав си, особено у нас. Но много големи производители на дизелови автомобили се подготвят за по-нови времена - не само опарилите се в САЩ ФВ, но и дори Рено, а знаеш във Франция сигурно 80% от френските марки са дизели. Изискванията за Евро 6 ще оскъпят прекалено много колите, т.е. дизелът започва да става безпредметен.
    Разбира се 2030 г. е все още далечна.

  34. 34 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 514 Весело

    До коментар [#31] от "Levski Levov":

    Бай ГанЯ си е бай ГанЯ, прав си - и се досещам защо така добре му влизаш в положение. Дали с въглища, дърва или нафта - все децата ни го дишат, така че пЕсти си там от дизеляка и акъл не давай...

    Stef
  35. 35 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4866 Неутрално

    До коментар [#31] от "Levski Levov":

    "Нито лесно ще откажеш хората от най-евтиното отопление(дърва + въглища)..."


    За природен газ да си чувал, както за отопление, така и при автомобили. И при разход 10л./100 км. и при цена 0,85 лв./л. е по-икономичен и от най-икономичните дизели...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  36. 36 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 230 Неутрално

    [quote#33:"historama"]Разбира се 2030 г. е все още далечна. [/quote]
    Така е, поводи за притеснение няма, сложи едни още 20-на години след това и оптимистично 2050 дизелите ще се търсят под дърво и камък...

  37. 37 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 230 Неутрално

    До коментар [#34] от "stef":

    Я си пестим ГаНю, ти не ми давай акъл, а какво правим с тебе с бензина и ГЛОБАЛНОТО ЗАТОПЛЯНЕ от това дето го караш, щом не караш дизел...?!?

  38. 38 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 230 Неутрално

    До коментар [#35] от "hamilton F1":

    Така е -само къде някой трябва да направи инфраструктурата и цената на горивото да се запази и за крайни потребители...

  39. 39 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 514 Весело

    [quote#37:"Levski Levov"]Я си пестим ГаНю[/quote]

    Нещо си се объркал - тоя дето пЕсти с цената на здравето на децат си му се вика ганЯ...

    Stef




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK