Големи производители на коли започват да покриват Европа със зарядни станции

Големи производители на коли започват да покриват Европа със зарядни станции

© БМВ



Четири от най-големите производители на автомобили в света обявиха във вторник, че са се споразумели да инвестират в изграждането на хиляди станции за бързо зареждане на електромобили в Европа. Целта е населението да започне да възприема тези коли като нещо нормално, а не като екзотично изключение.


Ключов момент за това е да се преодолее страхът на водача, че акумулаторите ще се изтощят преди да е достигнал зарядна станция. Това е и една от причините електроколите все още остават нишов продукт.


На първо време Volkswagen, Daimler's Mercedes, BMW и европейското поделение на Ford Motor, ще построят 400 станции. Финансови параметри засега не се съобщават.




В съвместното начинание участват също Audi и Porsche и то е отворено и за други желаещи да се включат. След издигането на 400 зарядни станции по големите магистрали на Европа, групата планира да построи още хиляди из целия континент до 2020г.


"Достъпността на станции за бързо зареждане за пръв път ще позволи мобилност на дълги разстояния и ще убеди нови и нови клиенти да се насочат към електрически автомобили", заявява Дитер Цетче, главен изпълнителен директор на Daimler.


Целта ни е зареждането на електромобил да стане толкова рутинно, колкото пълненето на резервоара на бензиностанция, казват още компаниите в съвместното си изявление.


Според "Ройтерс" решението им е мотивирано от успеха на американската компания Tesla и предварителните записвания за нейната кола Model 3.


Правителствени регулатори също призовават бизнеса да инвестира в изграждане на инфраструктура за електромобили. В САЩ не е ясно каква политика спрямо автомобилите, захранвани с ток, ще предприеме новата администрация на президента Доналд Тръмп.


Германското правителство подпомага автоиндустрията със субсидиране на електрическите коли, но и притиска компаниите да започнат да изграждат инфраструктура за тях.


Част от инвестициите се очаква да дойдат от средствата, които Volkswagen прие да изплати за уреждане на спора за измамата за нивото на вредните емисии на дизелови двигатели на компанията. От Daimler неотдавна казаха ,че ще вложат в сектора 10 млрд. евро.

Коментари (253)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2454 Неутрално

    Последното изречение на статията "От Daimler неотдавна казаха ,че ще влошат в сектора 10 млрд. евро" има леко философски характер.

  2. 2 Профил на SSmart
    SSmart
    Рейтинг: 880 Неутрално
  3. 3 Профил на jackdaniels
    jackdaniels
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Илон Мъск лично движи света напред с бързи темпове

  4. 4 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1828 Неутрално

    това е майтап нали ако не са 40 или 400 000 пак ще говорим за бутикови услуги

  5. 5 Профил на venci4
    venci4
    Рейтинг: 1368 Весело

    Някои май ще се върнат към камиларството

    Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  6. 6 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3991 Неутрално

    Баце и Даскалицата умуват как да намалят данъка за стари автомобили. Ще има масова подмяна на 30-годишните с 10 годишни автомобили.

  7. 7 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 464 Любопитно

    Е по-добре късно, отколкото никога - и както сме свикнали американците отново им показаха пътят... и истината... и животът

    Според "Ройтерс" решението им е мотивирано от успеха на американската компания Tesla и предварителните записвания за нейната кола Model 3.

    Усетиха, че отиват в небитието със скоростта, с която Тесла се ускорява

    Stef
  8. 8 Профил на 1gmbh1
    1gmbh1
    Рейтинг: 604 Неутрално

    ""Големи производители на коли започват да покриват Европа със зарядни станции""

    Бъдещето е в този контакт от снимката; и започра направо от утре.
    Една от причините за хибридната пропаганда на Путин.

  9. 9 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Лоша новина за държавата бензиностанция. Тик так.

    The best way to predict the future is to invent it.
  10. 10 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 528 Весело

    Светът върви напред и онези, които произвеждат и изнасят само петролни деривати скоро и без санкции ще усетят разликата.

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. Не съм ЗА пРезидента а ПРОТИВ мафията и беззаконието да управляват в България!
  11. 11 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1557 Любопитно

    Един от неочакваните ефекти на електромобилите, е че... няма да има нужда от намеса на спешни медицински екипи при катастрофи. Колите просто изгарят като резултат от разрушаването на акумулаторните клетки. А материалите са силно запалими при това с много висока температура.
    Значи освен преки ползи от намаляване на вредните емисии ще има и опосредствани от намаляването на разходите за доктори, болници и... репатриращи коли и обсужващ персонал. Просто отпадъкът се самоизгаря. Даже и местата в гробищата ще станат по-малко нужни. Колко място заема една урна с изпепелени пътници...
    !

  12. 12 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Прогресът не може да бъде спрян. Дори и от болшевиките.

    The best way to predict the future is to invent it.
  13. 13 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3742 Неутрално

    Един важен за България въпрос.
    Къде сме ние в това развитие на нещата?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  14. 14 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7856 Неутрално

    Няма връщане назад! Алтернативата през 21 век на нефта и газа е налице. Работи се усилено върху усъвършенстването на батериите и скоростта на зареждане

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  15. 15 Профил на 1gmbh1
    1gmbh1
    Рейтинг: 604 Неутрално

    [quote#11:"AzDebil"] Колите просто изгарят като резултат от разрушаването на акумулаторните клетки[/quote]

    И как изгарят? Хибридно ли? Или по тролски?

  16. 16 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1828 Неутрално

    и сега като изписахте опорните точки
    400 са около 1 в градв Бългриа ама става дума за Европа или няма кой да плаща тока това есериозен проблем на безплатните станции

  17. 17 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 612 Неутрално

    До коментар [#3] от "jackdaniels":

    Илон и Тесла са маркетингово и социално иновативно явление.
    Технологично са там където са другите.
    Възможно е и някой ден да излезнат на печалба.
    Тогава обаче големите ща са влезнали в играта.

  18. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  19. 19 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1070 Неутрално

    Веднага да започва изграждане не атомната централа, та докато стане да има с какво да се зафеждат тия електромобили.
    Сериозно, откъде ще дойде тока за потенциално стотици милиони електрички в Европа?

    Апокалипсисът апокалиптичен
  20. 20 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1070 Разстроено

    За батериите хич да не говоря.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  21. 21 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1828 Неутрално

    ми тъпо
    отивам на бензиностанцията и там има колонка за бензин за дизел за газ ама за ток няма , какво по просто да сложат и колонка за ток ама няма далавера

  22. 22 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 252 Неутрално

    Добра новина, само че 400 зарядни станции, за кого по напред...
    Дори всяка година да откриват по толкова до 2030 -това е крайно недостатъчно, като се има в предвид колко много автомобила се движат в Европа!!!
    Изисква се огромни инвестиции за зарядни.

  23. 23
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  24. 24 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1098 Неутрално

    [quote#14:"neut"] Работи се усилено върху усъвършенстването на батериите и скоростта на зареждане[/quote]

    http://fakti.bg/technozone/211890-nova-bateria-izdarja-s-dni-i-se-zarejda-za-sekundi

    Имало едно време ссср...
  25. 25 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1221 Неутрално

    [quote#10:"пустиняк"]Светът върви напред и онези, които произвеждат и изнасят само петролни деривати скоро и без санкции ще усетят разликата. [/quote]
    Да, не могат да спрат прогреса. Отдавна трябваше камиларите да се качат пак на камилите и да престанат да дефекират в златни цукала.

  26. 26 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    [quote#18:"rumata"] А лошата новина ще е, че държавата - "бензиностанция" още дълго ще я има[/quote]

    Ще я има, даже 20 държави ще има на нейно място хихихих

    The best way to predict the future is to invent it.
  27. 27
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  28. 28 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2454 Неутрално

    До коментар [#22] от "Levski Levov":

    Тези съоръжения са за зареждане, когато човекът е на път.
    Иначе електромобилите основно ще се зареждат в гаража, когато човекът е у дома си, на фирмения паркинг, когато е на работа, в мола, когато пазарува или на паркинга пред стадиона, когато гледа мач на Левски под новата козирка.

  29. 29 Профил на ghristov
    ghristov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#11] от "AzDebil":

    Ти вярваш ли си наистина?

  30. 30 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1429 Неутрално

    [quote#11:"AzDebil"]Един от неочакваните ефекти на електромобилите, е че... няма да има нужда от намеса на спешни медицински екипи при катастрофи. Колите просто изгарят като резултат от разрушаването на акумулаторните клетки. А материалите са силно запалими при това с много висока температура. [/quote]

    Ми ти не си купувай електромобил, никой не те кара.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  31. 31 Профил на ghristov
    ghristov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#19] от "БМЗ":

    Повечето зарядни станции са със слънчеви батерии, ама това в трол министерството не ви го споделят май

  32. 32 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1429 Любопитно

    [quote#11:"AzDebil"]Един от неочакваните ефекти на електромобилите, е че... няма да има нужда от намеса на спешни медицински екипи при катастрофи. Колите просто изгарят като резултат от разрушаването на акумулаторните клетки. А материалите са силно запалими при това с много висока температура. [/quote]

    Бензина, пропанбутана и метана не изгарят ли. Не, че и нафтата не изгаря.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  33. 33 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 3357 Весело

    На първо време Volkswagen, Daimler's Mercedes, BMW и европейското поделение на Ford Motor, ще построят 400 станции."Марешки ще строи в България.

  34. 34 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1429 Неутрално

    [quote#16:"1001"]и сега като изписахте опорните точки
    400 са около 1 в градв Бългриа ама става дума за Европа или няма кой да плаща тока това есериозен проблем на безплатните станции [/quote]

    Дращи си, не ни пречиш.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  35. 35 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1070 Неутрално

    До коментар [#31] от "ghristov":

    А нощеска с какво ще си зареждаш електромобила, умнико?
    Или ще гомкараш смо денем?
    Да не говорим, че КПД-то на фотоволтаичните панели е доста ниско.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  36. 36 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1429 Неутрално

    [quote#18:"rumata"]Тик-такай си! Така ти минава времето! А лошата новина ще е, че държавата - "бензиностанция" още дълго ще я има, когато ти вече ще си "гушнал букета". [/quote]

    Вземете поне един път се замислете за България. Ако толкова бяхте загрижени за България колкото сте за Матушката си досега да сме като Швейцария.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  37. 37 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 252 Неутрално

    До коментар [#28] от "Ф.Нинов":

    Тръгни на дълъг път до Виена да речем, да видим сега къде ще заредиш, а и дори да има зарядни -колко ще трябва да чакаш, защото няма да си единствения с електричка!
    На бензиностанция -пред тебе 3-4 коли оптимистично, всяка по 30-40мин минимум да се зареди догоре и едно поне 2 - 2.5 часа не ти мърдат за -идните 400-500км, после пак....
    Положението не е чак толкоз розово.... дори да предположим че се понаправт доста зарядни станции.

  38. 38 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1557 Любопитно

    До коментар [#30] от "Ian Smith":

    Напротив. Аз вече имам.

    А го написах в името на обективността. Това още дълго ще е проблем. Цялото дъно е плътен контейнер от клетки. При колите дъното е носещата конструкция. То се и деформира. А батерийките не обичат деформации. Ама никак.
    !

  39. 39 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1429 Неутрално

    [quote#18:"rumata"]Тик-такай си! Така ти минава времето! А лошата новина ще е, че държавата - "бензиностанция" още дълго ще я има, когато ти вече ще си "гушнал букета". [/quote]

    Матушката ти е в състояние на дълбоко и необратимо гниене. Да, сигурно ще ни надживее, но ще е във все по-деградиращо състояние.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  40. 40 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3137 Неутрално

    Браво! Тесла има такава мрежа от години. Хубаво е, че нещата се движат напред и от останалите. Вероятно 2022-2025 ще е момента в който ДВГ ще поеме пътя на парните локомотиви.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  41. 41
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  42. 42
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  43. 43 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1557 Любопитно

    До коментар [#32] от "Ian Smith":

    И не само те. Спирачната течност също, антифриза....
    !

  44. 44
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  45. 45 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1199 Весело

    Мурзилките започнаха да заекват! Не знаят какво да напишат. Единия написал, че няма ток за електромобилите!!! Тая новина им изгори флашките, пълен цирк!

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  46. 46 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2454 Неутрално

    До коментар [#37] от "Levski Levov":

    Кои са тези хора, бъхтещи се с кола на хиляди километри, при условие, че в днешно време самолетните билети са без пари.
    Летиш -> кацаш -> взимаш рентакар -> бръмчиш -> връщаш рентакара -> летиш обратно.
    Това е истината!

  47. 47 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 252 Неутрално

    До коментар [#46] от "Ф.Нинов":

    Има и такива, които често пътуват с кола на дълги разстояния!
    За тях електрика не е алтернатива на този етап, освен ако не си дават много зор!(при положение че я има инфраструктурата).

  48. 48 Профил на Гошко
    Гошко
    Рейтинг: 391 Весело

    Чиста електричка ще си купя когато големите производители на коли започнат да покриват и Африка.До тогава или на бензин - газ или бензин -ток.

  49. 49 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3137 Весело

    [quote#35:"БМЗ"]А нощеска с какво ще си зареждаш електромобила, умнико?
    Или ще гомкараш смо денем? [/quote]

    Вечер, след 10 часа почти никой не ползва енергия и произведеното от базовите мощности се пилее да се поддържа мрежата. Повечето електрически коли се зареждат вечер (примерно моята), когато ток на практика не се ползва. Разликата в цената по договора който имах преди да инсталирам слънчевите панели бе между 15 и 40 цента за киловатчас през деня, през лятото и 9 цента през зимата. Тока за нощната тарифа бе 5 цента на киловатчас лято и зима.

    Когато си на дълъг път зареждаш от слънчеви панели на пътя през дена.

    Толкова е просто!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  50. 50 Профил на spring_va
    spring_va
    Рейтинг: 663 Неутрално

    До коментар [#13] от "Храбър":

    Как къде? Бойко ни построи магистрали да ги караме на тях.

  51. 51 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2454 Неутрално

    До коментар [#47] от "Levski Levov":

    Не разстоянията са големият проблем, а фактът, че в Европа колите нощуват "хвърлени" на улицата и няма как да се зареждат нощно време.
    В къщи най-много хора живеят в Холандия.
    В някои европейски страни обаче от доста годи има изискване новото строителство на сгради с много апартаменти да има по едно паркоместо в подземния гараж под сградата на всеки апартамент.
    Там ще е лесно да се инсталират зарядни.
    Електромобилите ще променят изцяло градоустройство.
    Тотално!

  52. 52 Профил на Morbias
    Morbias
    Рейтинг: 1186 Весело

    До коментар [#11] от "AzDebil":

    Айде стига глупости - най-големият недостатък на колите на ток е, че са силно неправославни, не като уазките примерно. Сичко друго е следствие от това

    The Morbias Station is a transport hub that focuses all traffic passing through Taryd's jumpgates
  53. 53 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1070 Неутрално

    До коментар [#49] от "Realist":

    А като е облачно откъде зарежда?
    И защо не каза, че ефективността на слънчевите панели е максимум 15%?
    И аз мога да си сложа панели, ама сметката не излиза.
    За нощната тарифа е ясно, но човека ми разправя за зарядна станция с фотоволтаични панели. А някои ще пътуват вечер и ще имат нужда от зареждане.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  54. 54 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1429 Неутрално

    [quote#41:"Калата"]Еми те пък електроцентралите произвеждат с газ.[/quote]

    Някои електроцентрали произвеждат с газ ! Относително малко са. В Щатите ползват изцяло местен газ, в голяма степен шистов. ЕС пък се ориентира към ВЕИ.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  55. 55 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4586 Неутрално

    До коментар [#11] от "AzDebil":

    Болен си, прегледай се.
    !

    Gunter glieben glauchen globen
  56. 56 Профил на Гошко
    Гошко
    Рейтинг: 391 Любопитно

    До коментар [#49] от "Realist":

    Много е тъпо да пускаш на пазара електричка без слънчево панелче.Таванът, предния капак,вратите и калниците = около 10 квадратни метра площ която площ ако е облепена с хитри панели може да пълни батериите независимо от къде грее слънцето.

  57. 57 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1429 Неутрално

    [quote#38:"AzDebil"]А го написах в името на обективността. [/quote]

    Не, ти го написа в опит да ни изманипулираш ! Искаше да ни внушиш, че колите на ток са пожароопасни, но леко пропусна, че и колите с двигатели с вътрешно горене не са по-малко пожароопасни.
    В тази насока колите на ток не са крачак назад и поста ти си беше 100 % манипулативен.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  58. 58 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 1385 Неутрално

    [quote#47:"Levski Levov"]електрика не е алтернатива на този етап[/quote]
    Електромобилите ще минат през същото бързо развитие като мобилните телефони и личните компютри. Преди десетина години ги нямаше тия лаптопи и смартфони, които почти всеки има днес. Сега се зареждат 400 километра за половин час, след няколко години ще са 2000 километра за десет минути. Ама сигурно и тогава ще има мрънкачи, които ще се оплакват колко е бавно.

  59. 59 Профил на Schopenberg
    Schopenberg
    Рейтинг: 779 Неутрално

    С огромна скорост се отдалечаваме от шантажьорите от страните износители на органичните енергоносители. Да ядат нефт и газпром.

    Navigare Necesse Est
  60. 60 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1429 Весело

    [quote#38:"AzDebil"]Напротив. Аз вече имам. [/quote]

    Боже, как не се сетих
    Нека да позная освен това си млад, преуспял бизнесмен и живееш на запад
    САЩ ?

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  61. 61 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1070 Неутрално

    До коментар [#59] от "Schopenberg":

    И какво ще правим когато изгладнелите и озверели саудитци тръгнат към Европа?

    Апокалипсисът апокалиптичен
  62. 62 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4586 Неутрално

    До коментар [#38] от "AzDebil":

    Повярвахме ти, старшинката!
    !

    Gunter glieben glauchen globen
  63. 63 Профил на cicero
    cicero
    Рейтинг: 338 Весело

    [quote#13:"Храбър"]Един важен за България въпрос.
    Къде сме ние в това развитие на нещата? [/quote]

    В изчаквателна позиция. Както се разберат шефовете!

    Liberae sunt nostrae cogitationes (Нашите мисли са свободни)
  64. 64 Профил на 1gmbh1
    1gmbh1
    Рейтинг: 604 Неутрално

    [quote#45:"quatro_4x3"]Мурзилките започнаха да заекват![/quote]

    Вече донесоха вода от девет реки. След малко очаквам някой от тях да напише: една кнопка, и край.

  65. 65 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4586 Неутрално

    До коментар [#61] от "БМЗ":

    Ще ги пренасочим към Росссия.

    Gunter glieben glauchen globen
  66. 66 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Знам, че ще обера минусите по русофобска линия, но тук цари повече ентусиазъм, отколкото разбиране по темата. Задвижването на електромобилите не са висока технология ( ако забравим за 17-инчовия екран, автономното движение и друга електроника от наши дни ) и в този си вид няма как да се оптимизират повече. Мъск и другите опитващи се НЕ СА НАПРАВИЛИ нищо иновативно спрямо тази технология от 20-30-40-50 години. Няма перспектива за пробив по този начин. Електромобилите са стандартна батерия ( да кажем от лаптоп каквато е при Тесла ) и стандартен електромотор. Батериите, базирани на химически процеси, са на предела на развитието си, защото толкова могат изполваните в тях материали. Няма как да се изсмуче повече - това е елементарно ясно от научна гледна точка. Някой ден ще има пробив, но няма да е сега и няма да е свързан с акумулатори.

  67. 67 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3137 Неутрално

    [quote#53:"БМЗ"]А като е облачно откъде зарежда? [/quote]

    То си има решение отдавна. Като е облачно се пускат нови мощности, като е слънчево се спират. Има и мощности които могат да се пуснат веднага, като например- ПАВЕЦ, акумулатори, бързи газ- генератори, .....

    В Невада, край градчето Тонопа е построена най- голямата в света слънчево термична елактроцентрала, която пази енергията в разтопена сол и на практика произвежда ток денонощно.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  68. 68 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1429 Весело

    [quote#53:"БМЗ"]А като е облачно откъде зарежда?
    .... За нощната тарифа е ясно, но човека ми разправя за зарядна станция с фотоволтаични панели. А някои ще пътуват вечер и ще имат нужда от зареждане. [/quote]

    Абе мозък нещата ще се комбинират - когато е слънчево - фотоволтаици, нощем - нощна тарифица, който ще пътува нощем ще зарежда през деня.
    Аз ако се налага толкова много да ми обясняват щях да се чувствам зле

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  69. 69 Профил на cicero
    cicero
    Рейтинг: 338 Весело

    [quote#61:"БМЗ"]И какво ще правим когато изгладнелите и озверели саудитци тръгнат към Европа? [/quote]

    Няма страшно! С луксозните си автомобили, които гълтат по 30 литра бензин на 100 км няма как да стигнат до нас. А с камили хептен - от къде фураж?

    Liberae sunt nostrae cogitationes (Нашите мисли са свободни)
  70. 70 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1199 Неутрално

    [quote#37:"Levski Levov"]Тръгни на дълъг път до Виена да речем, да видим сега къде ще заредиш, а и дори да има зарядни -колко ще трябва да чакаш, защото няма да си единствения с електричка! [/quote]

    Цели паркинги могат много лесно да станат зарядни станции с монтирането на контакт и електромер на всяко паркомясто. Що за ограничено мислене имаш, като си мислиш, че зарядната станция трябва да е като бензиностанция, с 5-10 колонки, а не съобразена с потока автомобили и съответния брой места, за да не се налага да чакаш да ти дойде реда?!
    Това: "След издигането на 400 зарядни станции по големите магистрали на Европа, групата планира да построи още хиляди из целия континент до 2020г." не го ли прочете или не го разбра?
    До 2020 г. ХИЛЯДИ станции в цяла Европа!!!

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  71. 71 Профил на etar
    etar
    Рейтинг: 889 Неутрално

    Чудесна новина. Чиърс!

  72. 72 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 388 Неутрално

    [quote#58:"Yard"]Електромобилите ще минат през същото бързо развитие като мобилните телефони и личните компютри. Преди десетина години ги нямаше тия лаптопи и смартфони, които почти всеки има днес.[/quote]

    Невярно. Развиха се изчислителните възможности и свързаната с тях енергоефективност, НО НЕ И БАТЕРИИТЕ. Батериите са си едни и същи, а днешните телефони издържат в ПЪТИ по-малко от тези преди 10 години. ТОВА Е ПРОБЛЕМЪТ и при електромобили - източникът на енергия. Иначе могат да ги накичат с всякакви глезещи електроники.

  73. 73 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1429 Весело

    [quote#41:"Калата"]А този, вашия от Катар, му мина черна котка път.[/quote]

    Боли ни дудука за Катар. Стига калната локва северно от Монголия да се скапва лично аз давам и 100 Катар-а.
    И тебе бонус ще те дам даже

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  74. 74 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3137 Неутрално

    [quote#70:"quatro_4x3"]Цели паркинги могат много лесно да станат зарядни станции с монтирането на контакт и електромер на всяко паркомясто.[/quote]

    Това е действителност вече някъде в по- хубавата част на света:

    https://www.google.com/search?q=solar+array+on+parking+lots&espv=2&biw=1920&bih=974&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiCorS63M7QAhVCsFQKHbT4CIMQsAQIQg#tbm=isch&q=solar+arrays+on+parking+lots

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  75. 75 Профил на cicero
    cicero
    Рейтинг: 338 Любопитно

    [quote#61:"БМЗ"]И какво ще правим когато изгладнелите и озверели саудитци тръгнат към Европа? [/quote]

    [quote#65:"Blood Red Skies"]Ще ги пренасочим към Росссия. [/quote]

    Боже господи! Ами как бе? То в Русия ще е същата мизерия.
    Ама на мен ми идва друга страшна мисъл на ум. Ами ако към Европа тръгнат не само гладни саудитци, ами и гладни руснаци? Какво ще правим тогава, че руснаците са много повече!

    Liberae sunt nostrae cogitationes (Нашите мисли са свободни)
  76. 76 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1070 Неутрално

    До коментар [#65] от "Blood Red Skies":

    Ти гледай да не цъфнат на прага ти!

    Апокалипсисът апокалиптичен
  77. 77 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1199 Неутрално

    [quote#41:"Калата"]Еми те пък електроцентралите произвеждат с газ. А този, вашия от Катар, му мина черна котка път. Така, че пак ще се разчита на държавата Газостанция. [/quote]

    И с газа не позна! И него и атомните централи ще ограничават. Я пробвай с нещо друго! Ех, то пък друго от русия останаха само проститутките, но те пък за производство на ток не стават. Кофти за руснаците, но ще серете гладни!!!

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  78. 78 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 388 Неутрално

    И ако фенщината Ви към електромобилите са базира само на възможността за огладняване на държавите-бензиностнации, то замислете се, че само около 30-40 процента от петрола се ползва за горива на леките автомобили. Нефтът е суровина за много повече неща, а комерсиални самолети, кораби и камиони без фосилни горива едва ли ще видите във Вашия живот. Държавите-бензиностнации имат други горива и полезни изкопаеми. Ако се окаже, че те ще са доставчици на суровини ( газ, ядрено гориво, химии за батериите и т.н.) за електромобилите, ко праим? Ще плюем електромобилите ли?

  79. 79 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1429 Неутрално

    [quote#66:"Дундурук"]Знам, че ще обера минусите по русофобска линия[/quote]

    Аз пък ти слагам минус не по русофобска линия, а заради е тази тъпня:

    [quote#66:"Дундурук"]Батериите, базирани на химически процеси, са на предела на развитието си, защото толкова могат изполваните в тях материали. Няма как да се изсмуче повече - това е елементарно ясно от научна гледна точка. [/quote]

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  80. 80 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3137 Весело

    Между другото това е типична тръмпащина, нещо което наблюдавам вече повече от година. В момента медиите се карат и надвикват като обезумели. И забравиха скандалите с Тръмп и фондацията му отпреди 2 дни.

    Никой няма да отнеме американско гражданство заради запалване на знаме!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  81. 81 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 1385 Неутрално

    [quote#72:"Дундурук"]днешните телефони издържат в ПЪТИ по-малко от тези преди 10 години[/quote]
    Е да, смартфонът, на който цъкаш в Интернет по цял ден, сигурно издържа по-малко от нокията от преди 10 години, която се използваше само за разговори и смс-и.

  82. 82 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3137 Весело

    Упс, обърках статията!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  83. 83 Профил на Schopenberg
    Schopenberg
    Рейтинг: 779 Неутрално

    До коментар [#61] от "БМЗ":

    Хахахаха, за кого сте се загрижил рубляшкин. Може би нямате представа, че вече 10 г. саудското кралство инвестира в алтернативни на добива на нефт индустрии.

    Оценката на консултанти на панасоник, вероятността следващия Гигазавод за батерии на Tesla-Panasonic да е именно в района на пустините около Персийския залив.
    Кеф ти слънце, кеф ти пустош, кеф ти Невада 2.

    Проблем ще е за страните на север от 45ия паралел. Еле па в Сибир.

    Navigare Necesse Est
  84. 84 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1429 Неутрално

    [quote#72:"Дундурук"]Невярно. Развиха се изчислителните възможности и свързаната с тях енергоефективност, НО НЕ И БАТЕРИИТЕ. Батериите са си едни и същи, а днешните телефони издържат в ПЪТИ по-малко от тези преди 10 години. ТОВА Е ПРОБЛЕМЪТ и при електромобили - източникът на енергия.[/quote]

    Айде сопри се с глупостите и манипулациите вече ! Толкова са елементарни, че не си струва даже да ти се отговаря.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  85. 85 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1429 Неутрално

    [quote#75:"cicero"]Ама на мен ми идва друга страшна мисъл на ум. Ами ако към Европа тръгнат не само гладни саудитци, ами и гладни руснаци? Какво ще правим тогава, че руснаците са много повече! [/quote]

    Че те гладните руснаци и сега си напират към Европа. И към САЩ също.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  86. 86 Профил на etar
    etar
    Рейтинг: 889 Неутрално

    До коментар [#68] от "Ian Smith":

    Тесла имат и решение за 24 часово захранване със слънчева енергия. Просто акумулират енергията http://apexsolar.bg/tesla-powerwall-система/. Ако ползваш тази система вкъщи зареждаш по всяко време.Разхода на автомобила става 0 лв/100 км. Ако зареждаш на нощна тарифа е 2 лв. на 100 км. Но най-хубавото е, че паричките не отиват в бензиноколонката.

  87. 87 Профил на 1gmbh1
    1gmbh1
    Рейтинг: 604 Неутрално

    [quote#78:"Дундурук"]само около 30-40 процента от петрола се ползва за горива на леките автомобили.[/quote]

    Изразходваното гориво за доставка до бензиностанциите?
    Изразходваната енергия за стотиците обработки по ДГВ?
    40% малко ли е? Вероятно ще е повече.

  88. 88 Профил на Schopenberg
    Schopenberg
    Рейтинг: 779 Весело

    [quote#75:"cicero"] ами и гладни руснаци? Какво ще правим тогава, че руснаците са много повече[/quote]
    Нали това е целта. Ще има само ползи.
    Първо ще са прегазили, стъпкали и унищожили кремълската върхушка;
    Второ ще им отпускаме инвестиции и храни срещу ядрено въоръжение до пълното унищожаване и на ядрения шантаж;
    Трето ще се погрижим лично да приютим по-красивата част.

    Navigare Necesse Est
  89. 89 Профил на cicero
    cicero
    Рейтинг: 338 Весело

    До коментар [#85] от "Ian Smith":

    Благодаря, успокои ме! Значи от руснаците да не се страхуваме. А пък саудитците са си наши хора, мюсюлмани!

    Liberae sunt nostrae cogitationes (Нашите мисли са свободни)
  90. 90 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1070 Неутрално

    До коментар [#83] от "Schopenberg":

    Инвестира в златни тоалетни чинии, изкуствени пясъчни острови и пакистански ядрени ракети. 😈
    Ти арапин видял ли си да работи?

    Апокалипсисът апокалиптичен
  91. 91 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1199 Весело

    [quote#56:"batgosho"]Много е тъпо да пускаш на пазара електричка без слънчево панелче.Таванът, предния капак,вратите и калниците = около 10 квадратни метра площ която площ ако е облепена с хитри панели може да пълни батериите независимо от къде грее слънцето.[/quote]

    Никакви 10 кв. м. няма и ако едната страна я огрява слънцето, другата е в сянка. Идеята ти е осъществима, но безсмислена, защото ще ти трябва седмица или месец да си заредиш колата!
    Остави мисленето на специалистите конструиращи електромобили! Не случайно им плащат големи заплати, а на тебе нищо!

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  92. 92 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1199 Любопитно

    [quote#61:"БМЗ"]И какво ще правим когато изгладнелите и озверели саудитци тръгнат към Европа?[/quote]

    Няма ли да тръгнат към Русия???

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  93. 93 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2454 Неутрално

    До коментар [#83] от "Schopenberg":

    В последно време слуховете за втори гигазавод за батерии на Тесла е да бъдел в Европа и по-конкретно в Германия.

  94. 94 Профил на Morbias
    Morbias
    Рейтинг: 1186 Весело

    До коментар [#78] от "Дундурук":

    Щатите са НАЙ-ГОЛЕМИЯТ ПРОИЗВОДИТЕЛ на нефт.

    Е, силно неправославен нефт, но все пак. Айде у лево русоробските ушанки

    The Morbias Station is a transport hub that focuses all traffic passing through Taryd's jumpgates
  95. 95 Профил на Schopenberg
    Schopenberg
    Рейтинг: 779 Неутрално

    [quote#91:"quatro_4x3"]Остави мисленето на специалистите конструиращи електромобили! [/quote]
    Илън Мъск обяви при промоцията на соларните керемиди, че с развитието им, такива фотоволтаици ще има и на покрива на моделите Тесла.

    Navigare Necesse Est
  96. 96 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1199 Неутрално

    До коментар [#66] от "Дундурук":

    Ето ти линка на колегата от по-горе: http://fakti.bg/technozone/211890-nova-bateria-izdarja-s-dni-i-se-zarejda-za-sekundi

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  97. 97 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3137 Весело

    [quote#72:"Дундурук"]Невярно. Развиха се изчислителните възможности и свързаната с тях енергоефективност, НО НЕ И БАТЕРИИТЕ.[/quote]

    Стига сте писали глупости! Енергийната плътност на батериите се вдигна 25% между 2010-та и 2016-та и цената им падна от $1000 за киловатчас през 2010 до $200 за киловатчас през 2016-та. 5 пъти по- ниска цена. Тесла в момента произвежда автомобили на цена на батерията $140 за киловатчас след отварянвето на Гигафабриката с възможности около $100 след година. Новият Болт на ГМ е със $140 за киловатчас батерия.

    Ако цената на батерията падне под $100 за киловатчас електрическата кола става по- евтина от бензиновата! И тогава какво правим?

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  98. 98 Профил на Schopenberg
    Schopenberg
    Рейтинг: 779 Неутрално

    До коментар [#93] от "Ф.Нинов":

    Прав сте само за втори завод на Тесла в Европа.
    Не гига за батерии.

    Navigare Necesse Est
  99. 99 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3137 Неутрално

    До коментар [#93] от "Ф.Нинов":

    И аз четох тази новина! ++++++++++

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  100. 100 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1199 Неутрално

    [quote#74:"Realist"]Това е действителност вече някъде в по- хубавата част на света: [/quote]

    Разбира се, но имах в предвид най простия, бърз и евтин за реализиране начин: контакт, електромер (ако ще се плаща) и кабел до мрежата и едно място за зареждане на автомобил е готово.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK