Това е поредната мода и мания. Истината е, че автономните автомобили почти не са мръднали напред като разработка през последните 15-20 години. Остават теоретично неразрешими много ситуации, при които изкуственият интелект няма "интуицията" - например да направи разликата дали когато някой пред теб намали скоростта не е, за да те пропусне да го заобиколиш, или ако някой пред теб е дал мигач в посока, обратна на тази в която почва да завива, или защо дава мигач а изобщо не завива... примери хиляди (описани са, ако някой се интересува).
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Напротив, точно защото ги следя знам, че технологично не са много по-напреднали в сравнение с последните 15-20 години. Не бъркай с публичната реклама и шума около Тесла.
Уж идеята изглежда добре, но като се замисля, доста бих се поизпотил да се возя в кола без шофьор. Като знам какви са програмистите, не бих се доверил на някакъв софтуер да ме закара до някъде. хахах
Идеята на автономните коли не е да ги притежаваш, а да ги викнеш да те возят.
Проблемът на сегашния модел е факта, че в 95% от времето тези стоят паркирани без да се ползват.
С новия концепт в градовете ще се освободят площи, които сега са паркинг.
Както и пътища, защото хората не ги ползват ефикасно - с авгономни коли може три пъти повече поток.
Животът е кратък!
Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
Хората никога няма да се откажат от личните автомобили. Днес ходих на 10 различни места с автомобила.Ако трябваше всеки път да викам някой да ме вози ,къде щеше да му излезе края.Освен това на някои места не знаех колко ще се бавя-например при лекаря.През това време автономният автомобил трябва да ме чака.И няма как да го ползва друг човек.Не са ли лични автомобили ще си останат на ниско ниво на разпространение.
Не изключвай стремежа на хората да притежават дадена вещ, като стремеж да демонстрират своя социален статус или просто поттиквани от чувството за собственост.
бейби, объркването ти идва от скромното ми желание да намеря български еквивалент на PR Не съм успял, сори.... Не че това има общо с технологичния напредък.
До коментар [#17] от "12345":
На български и доста други езици еквивалент е думата "пропаганда".Един роднина на Фройд -Едуард Бърней измислил ПР
за по-благозвучно преди много време!
А дроните колко трилиона ще генерират? Всички доставки може да се преместят във въздуха. Там няма да има задръствания. Всъщност, струва ми се, не е далеч времето когато колите ще останат без колела и...ще полетят. При движението на колата по пътя действат две сили на съпротивление-въздушното съпротивление и триенето на колелата в пътната настилка. Във въздуха едното съпротивление отпада. Значи трябва да летим. Hyperloop на Илон Мъск също ме въодушевява. Тръгнал е човека света да променя. Таа, ще потекат едни трилиони.
Много назадничаво мислиш, ще има нанороботи, които ще те диагностицират и лекуват! Даже постоянно ще имаш информация колко ще живееш след пенсия и дали ше ти стигнат осигуровките! Аки не ти стигат или не си здравно осигурен нанороботите ще предизвикват бърз инсулт или инфаркт, дотогова евтаназията ще е официална държавна политика!
Мен ме гложди един много тъп въпрос - железопътният, морският и въздушният транспорт са къде-къде по-подходящи за "пълна автономност" от асфалтовите пътища. И въпреки това влак без машинист, кораб без капитан и самолет без пилот май няма. Има някакви плахи опити за метро влакчета без машинисти, ама са си екзотика общо взето.
Интересно разни фирми от калибъра на Алстом, Маерск, Еърбъс и т.н. и т.н. толкова ли са прости, че не виждат "хилядите ако не е и милиони" предимства ако започнат да използват автономни превозни средства? Мистерия някаква явно има тука...
P.S. А щом ЕУ Дифендъра залага и на тази технология, направо работата е бетон! Все пак говорим за човека, който безпогрешно позна изхода на гръцката криза, резултата от референдума за Брекзит, президентските избори в САЩ и безброй много други интригуващи въпроси. Нали тъй, бе синьо-знаменосецо?
Ако автономните коли се наложат, със сигурност ще има и собственици.
Но аз с голяма вероятност ще съм от другите, които ще си викат.
Сутрин допийвайки си кафето, пущам поръчката и докато изляза пред вратата - хоп колата ме чака да ме кара на тръстиката.
Много мразя да поддържам собствен автомобил.
При нас в подземния гараж искат €130 на месец за паркоместо.
Направо си взимат от живите без да им мине окото.
Животът е кратък!
Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
До коментар [#20] от "б_еко":
И това е назадничаво, 3д принтерите ще произвеждат от пица до чорапи, така че и това отпада! Екскурзиите ще са виртуални, дори и най древната професия няма да я има!
И ти си прав, но рано или късно в живота на човек настъпва момент, когато ще или не ще трябва да почне да притежава определени вещи от чисто битови нужди.
Ами такъв съм си.Не възприемам новото.Прави се опит да се наложи комунизма отново, даже в още по-сериозни размери. Трябвало колите да бъдат общи.Следващата стъпка ще е общи да са и жилищата. Накрая и жените ще станат общи.Ама аз не искам обща кола, ако ще и Бентли да е.Искам си трошката да ме вози където и когато си поискам.Без да се съобразявам с никого.
Това с общата работа ми напомня един случай отпреди 25 години.Тогава нямаше кабелна телевизия и един съсед реши да прави кабелна телевизия в квартала.С малката подробност, че имаше само един приемник и всички абонати гледаха една и съща програма.Та тая кабелна просъществува само един месец, щото всеки искаше да гледа различни програми.
До коментар [#24] от "Ф.Нинов":
Вероятно живееш в центъра на града и използваш автомобила само да отидеш до работа.Нищо не ти пречи и сега да викаш такси.Аз като живея извън града без автомобил не мога да мръдна никъде.Освен мен карам жената на работа и детето на градина.Събота и неделя ги водя някъде на разходка.А и аз излизам с приятели или ходя до парка да спортувам. Всеки път ако трябва да викам автомобил как ще се справя.От твоя гледна точка е ок, от моя изобщо не ми е удобно.
Е за това бих се навил.Особено ако може и виртуален секс с някоя кинозвезда на младини.Леля Шарън бих я опънал на задна, а на София Лорен какво й мисля ще го запазя в тайна.
Нави ме.То хубаво било.
До коментар [#35] от "quatro_4x3":
Има и друго-сега автомобилите карат по строго определени пътни ленти.В триизмерното пространство как ще се определят пътните трасета? Как ще се сложат пътни знаци да се знае кой е с предимство, каква е разрешената скорост и така нататък?
"Идеята на автономните коли не е да ги притежаваш, а да ги викнеш да те возят. "
Подсетихте ме за една история от книгата "Поглед напред" на К. С. Кийс и Жак Фреско. Жак Фреско посетил островите Бора Бора. Носел със себе си дрънкулки, които показал на местните хора, за да се сприятели с тях. Впоследствие те му ги откраднали. За местните хора това не било кражба. Те му обяснили, че има повече, отколкото му трябват, и че е срамота толкова много прекрасни неща да стоят неизползвани. Фреско помолил местните да му помогнат да си направи кану. Местните хора му подарили кану. Фреско не намерил време в следващите две седмици да използва кануто. Хората си взели кануто. Обяснили на Фреско, че щом не го използва, значи няма нужда от него.
Фреско осъзнал че те имат ценностна система основана на необходимост и употреба, вместо на собственост. Нещо като зараждащата се споделена икономика.
До коментар [#12] от "primaxm":
А като знаеш какви са шофьорските курсове и изпити и част от шофьорите и в какво състояние понякога карат как смееш въобще да участваш в движението.
И да има бъг в автоматичните коли,ше бъде отстранен най много след първия инцидент.В авиацията пилотската или диспечерска грешка е с порядък по-честа причина за катастрофи от проблем с автоматиката
[quote#39:"mushashi"]В триизмерното пространство как ще се определят пътните трасета? Как ще се сложат пътни знаци да се знае кой е с предимство, каква е разрешената скорост и така нататък? [/quote]
Както сега е решено в авиацията.
[quote#20:"б_еко"]При движението на колата по пътя действат две сили на съпротивление-въздушното съпротивление и триенето на колелата в пътната настилка. Във въздуха едното съпротивление отпада. Значи трябва да летим. [/quote]
Самолет с полетно тегло един тон се нуждае от двигател минимум 160 к.с,хеликоптер от двигател минимум 260 к.с при полезен товар от 380 кг.
В авиацията се кара по строго определени трасета, каца се само на определени летища.И целият трафик се управлява от диспечери.Вероятността да се засекат два самолета е минимална.Ама я си представи като пътуват едновременно 100 хиляди автомобила на площ 50 квадратни километра. Един ще слиза, друг ще излита, трети ще завива.Вероятността от катастрофи е огромна.
Мда, докато "автоматиката" не остарее и не започне да прави проблеми. Благодаря, но съм виждал стара електроника. Не става за нищо. На колко години сменят или модернизират самолетите?
[quote#12:"primaxm"]Като знам какви са програмистите, не бих се доверил на някакъв софтуер да ме закара до някъде. хахах[/quote]
Част от самолетите ползват софтуер за да се приземяват безопасно, и доказано върши работа, ама нали шофирането е по-сложно от приземяване на самолет с 300-та пътника, как да му се довериш на софтуера...
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
Подозирам, че ефекта за икономиката и политиката ще е много по-голям в положителна посока. Ако се прескочи една критична маса на автономни автомобили по пътищата, рязко ще намалеят катастрофтие, а автоджигитите ще изчезнат, щото след всяко ПТП с автономен автомобил ще го отнасят, хем в един поток от спазващи правилата и скоростта автомобили няма да могат да правят глупости, хем ще са основна мишена на катаджиите...
Виждам и една нова професия с огромен брой работни места (тук политиците ще се удрят в гърдите че те са ги "отворили", която ще е свързана точно с автономните автомобили — професията "асистент- шофьор". Всеки автономен автомобил ще изисква човек, който да носи отговорността при ПТП, но от друга страна риска от ПТП ще е нищожен, та всеки с шоф.книжка, дори с минимален опит, ще може да застава зад волана. Е, това в съчетание с Юбер и ниската цена на ел.транспорта (ако стане масов) ще отвори още доста шофьорски места, стига държавата да не се предозира с лицензи и други глупости. Да, и цените на застраховките ще паднат.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
Как обичам да ми обясняват кое как нямало да стане, особено като има файда от нещото. Почти като онези дето се присмиваха на АГУ-тата преди да станат масов избор в България...
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
Малко по-нагоре съм го написал, но ще го копирам пак:
Мда, докато "автоматиката" не остарее и не започне да прави проблеми. Благодаря, но съм виждал стара електроника. Не става за нищо. На колко години сменят или модернизират самолетите за да сравнявате автомобил с тях? Каква е гаранцията, че всички автомобили ще са изправни от към навигация? НИКАКВА. Самолетите си имат специални служби, ,които преди всеки полет ги проверяват.
[quote#60:"primaxm"]На колко години сменят или модернизират самолетите за да сравнявате автомобил с тях? Каква е гаранцията, че всички автомобили ще са изправни от към навигация? НИКАКВА. Самолетите си имат специални служби, [/quote]
Според риска. За автомобилите, риска позволява технически преглед на две години за новите, на една година за старите, и на 6месеца за такситата. Каква е гаранцията, че днес, във всички автомобили шофьорите са адекватни на ситуацията и навигацията? С лопата да ги ринеш ПТП-тата и объркалите изходите и детелините на магистралите, както и ударените на паркинга... Между другото, асансьорите добре се справят с надеждността и на електрониката и на механизмите, та явно има начин да се подсигурят нещата в тази посока.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
Софтуера в асансьорите е пределно прост, електрониката изключително малко. Движението не сегашните автомобили НЕ зависи прако от електрониката. Дори да се повреди "компютъра" това няма да доведе до ПТП. А електрониката се поврежда доста полесно от механиката. Примерно при зареждане на електромобила се случи токов удар. Мааалко по-сложно е отколкото изглежда. както казах, на пръв поглед изглежда супер, но движение на милиони стари автономни автомобили по пътищата /което би се случило реално след години/ на мен лично ми изглежда доста доста опасно.
За БВП-то въобще не се знае какъв ще е ефекта... според мен по-скоро негативен. Милиони шофьори ще останат без работа - на таксита, на автобуси, на камиони. Застрахователните фирми ще фалират всичките, каско няма да е нужно, нито автотенекеджии.
Доколкото виждам, очакват още БВП само от това, че докато пътуваме за работа ще цъкаме на реклами във Фейсбук през този половин час, който сега прекарваме в шофиране.
Само не разбрах автономните коли ще могат ли да се качват на тротоара или в градинката, за да паркират, или на инвалидното място в мола? Защото ако не, в България няма да могат да навлязат.
[quote#62:"primaxm"]Софтуера в асансьорите е пределно прост, електрониката изключително малко[/quote]
Малко-много, все е електроника и все старее, ама нещо не дава много дефекти. Все издънките идват от корумпирани чичковци и спестени кинти от поддръжка, което... абе в настоящия момент се вихрят спорове дали да има през зимата зимни гуми или да не са задължителни, и дали ако се шофира на включени светлини ще се разориш вместо да спестиш някое левче и да те натресът челно по изгрев или залез слънце, щото не са те видели овреме заради резките сенки на дърветата... Хайде стига измисля поводи. Електрониката е навлязла дълбоко в живота ни и е достатъчно надеждна и евтина за подмяна. Както писах, риска определя нивото на сигурност и същото ще важи за електрониката в автономните автомобили. Хубавото е, че електрониката няма да ти каже "пих една биричка" или "скивай сега как се прави"... Просто подценяваш фактора човешка грешка при огромния брой решения, вземани на пътя.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Нинов
Рейтинг: 1868 НеутралноХакерите са препъникамъкът, които стои на пътя.
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.neut
Рейтинг: 524 НеутралноДа му мислят бакшишите
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest1001
Рейтинг: 1411 Неутралноме ще отпадне причината шофьора да не пие ще се вдигне консумацията от там и приходите от акциз
12345
Рейтинг: 524 НеутралноТова е поредната мода и мания. Истината е, че автономните автомобили почти не са мръднали напред като разработка през последните 15-20 години. Остават теоретично неразрешими много ситуации, при които изкуственият интелект няма "интуицията" - например да направи разликата дали когато някой пред теб намали скоростта не е, за да те пропусне да го заобиколиш, или ако някой пред теб е дал мигач в посока, обратна на тази в която почва да завива, или защо дава мигач а изобщо не завива... примери хиляди (описани са, ако някой се интересува).
musashii
Рейтинг: 810 НеутралноТо и сега са много колите,а като станат автономни автомобил ще има буквално всеки.
EU defender
Рейтинг: 747 Неутрално[quote#4:"12345"]Истината е, че автономните автомобили почти не са мръднали напред като разработка през последните 15-20 години.[/quote]
The best way to predict the future is to invent it.Очевидно не следиш новините от Тесла.
Nikoi
Рейтинг: 1110 НеутралноДо коментар [#5] от "mushashi":
няма страшно ,до тогава планетата ще е гръмнала отдавна от нашата дейност
EU defender
Рейтинг: 747 НеутралноЦивилизованата част от света върви напред, само някои в Северна Азия си мислят, че да точиш нефт е върха на сладоледа.
The best way to predict the future is to invent it.****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Питър Паркър
Рейтинг: 431 НеутралноПоне катастрофите у нас ще намалеят драстично.
12345
Рейтинг: 524 НеутралноДо коментар [#6] от "EU defender":
Напротив, точно защото ги следя знам, че технологично не са много по-напреднали в сравнение с последните 15-20 години. Не бъркай с публичната реклама и шума около Тесла.
primaxm
Рейтинг: 466 НеутралноУж идеята изглежда добре, но като се замисля, доста бих се поизпотил да се возя в кола без шофьор.
Като знам какви са програмистите, не бих се доверил на някакъв софтуер да ме закара до някъде. хахах
Нинов
Рейтинг: 1868 НеутралноДо коментар [#5] от "mushashi":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Идеята на автономните коли не е да ги притежаваш, а да ги викнеш да те возят.
Проблемът на сегашния модел е факта, че в 95% от времето тези стоят паркирани без да се ползват.
С новия концепт в градовете ще се освободят площи, които сега са паркинг.
Както и пътища, защото хората не ги ползват ефикасно - с авгономни коли може три пъти повече поток.
tucker case
Рейтинг: 1040 ВеселоДо коментар [#11] от "12345":
Now what's a few miles between the beauty and the beast...бейби, ше повервам на сичко дет казваш, ако дефинираш публична реклама и да дадеш един пример за непублична такваз...
musashii
Рейтинг: 810 НеутралноДо коментар [#13] от "Ф.Нинов":
Хората никога няма да се откажат от личните автомобили. Днес ходих на 10 различни места с автомобила.Ако трябваше всеки път да викам някой да ме вози ,къде щеше да му излезе края.Освен това на някои места не знаех колко ще се бавя-например при лекаря.През това време автономният автомобил трябва да ме чака.И няма как да го ползва друг човек.Не са ли лични автомобили ще си останат на ниско ниво на разпространение.
a4kataaa
Рейтинг: 296 НеутралноДо коментар [#13] от "Ф.Нинов":
Не изключвай стремежа на хората да притежават дадена вещ, като стремеж да демонстрират своя социален статус или просто поттиквани от чувството за собственост.
12345
Рейтинг: 524 НеутралноДо коментар [#14] от "tucker case":
Не съм успял, сори.... Не че това има общо с технологичния напредък.
бейби, объркването ти идва от скромното ми желание да намеря български еквивалент на PR
pilis
Рейтинг: 484 НеутралноДо коментар [#17] от "12345":
На български и доста други езици еквивалент е думата "пропаганда".Един роднина на Фройд -Едуард Бърней измислил ПР
за по-благозвучно преди много време!
Нинов
Рейтинг: 1868 НеутралноДо коментар [#16] от "a4kataaa":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Сегашната младеж не се интересува от автомобили, което е голям проблем за скъпарските производители.
C est la vie
Рейтинг: 1244 НеутралноА дроните колко трилиона ще генерират? Всички доставки може да се преместят във въздуха. Там няма да има задръствания. Всъщност, струва ми се, не е далеч времето когато колите ще останат без колела и...ще полетят. При движението на колата по пътя действат две сили на съпротивление-въздушното съпротивление и триенето на колелата в пътната настилка. Във въздуха едното съпротивление отпада. Значи трябва да летим. Hyperloop на Илон Мъск също ме въодушевява. Тръгнал е човека света да променя. Таа, ще потекат едни трилиони.
ban
Рейтинг: 889 ВеселоДо коментар [#15] от "mushashi":
Много назадничаво мислиш, ще има нанороботи, които ще те диагностицират и лекуват! Даже постоянно ще имаш информация колко ще живееш след пенсия и дали ше ти стигнат осигуровките! Аки не ти стигат или не си здравно осигурен нанороботите ще предизвикват бърз инсулт или инфаркт, дотогова евтаназията ще е официална държавна политика!
destino
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#12] от "primaxm":
Самолети, влакове, кораби, атомни централи, медицинска техника, и много други, хората повече наблюдават, отколкото управляват.
krasi_kara
Рейтинг: 531 НеутралноМен ме гложди един много тъп въпрос - железопътният, морският и въздушният транспорт са къде-къде по-подходящи за "пълна автономност" от асфалтовите пътища. И въпреки това влак без машинист, кораб без капитан и самолет без пилот май няма. Има някакви плахи опити за метро влакчета без машинисти, ама са си екзотика общо взето.
Интересно разни фирми от калибъра на Алстом, Маерск, Еърбъс и т.н. и т.н. толкова ли са прости, че не виждат "хилядите ако не е и милиони" предимства ако започнат да използват автономни превозни средства? Мистерия някаква явно има тука...
P.S. А щом ЕУ Дифендъра залага и на тази технология, направо работата е бетон! Все пак говорим за човека, който безпогрешно позна изхода на гръцката криза, резултата от референдума за Брекзит, президентските избори в САЩ и безброй много други интригуващи въпроси. Нали тъй, бе синьо-знаменосецо?
Нинов
Рейтинг: 1868 НеутралноДо коментар [#15] от "mushashi":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Ако автономните коли се наложат, със сигурност ще има и собственици.
Но аз с голяма вероятност ще съм от другите, които ще си викат.
Сутрин допийвайки си кафето, пущам поръчката и докато изляза пред вратата - хоп колата ме чака да ме кара на тръстиката.
Много мразя да поддържам собствен автомобил.
При нас в подземния гараж искат €130 на месец за паркоместо.
Направо си взимат от живите без да им мине окото.
ban
Рейтинг: 889 ВеселоДо коментар [#20] от "б_еко":
И това е назадничаво, 3д принтерите ще произвеждат от пица до чорапи, така че и това отпада! Екскурзиите ще са виртуални, дори и най древната професия няма да я има!
a4kataaa
Рейтинг: 296 НеутралноДо коментар [#19] от "Ф.Нинов":
И ти си прав, но рано или късно в живота на човек настъпва момент, когато ще или не ще трябва да почне да притежава определени вещи от чисто битови нужди.
musashii
Рейтинг: 810 НеутралноДо коментар [#21] от "ban":
Ами такъв съм си.Не възприемам новото.Прави се опит да се наложи комунизма отново, даже в още по-сериозни размери. Трябвало колите да бъдат общи.Следващата стъпка ще е общи да са и жилищата. Накрая и жените ще станат общи.Ама аз не искам обща кола, ако ще и Бентли да е.Искам си трошката да ме вози където и когато си поискам.Без да се съобразявам с никого.
Това с общата работа ми напомня един случай отпреди 25 години.Тогава нямаше кабелна телевизия и един съсед реши да прави кабелна телевизия в квартала.С малката подробност, че имаше само един приемник и всички абонати гледаха една и съща програма.Та тая кабелна просъществува само един месец, щото всеки искаше да гледа различни програми.
ban
Рейтинг: 889 ВеселоДо коментар [#27] от "mushashi":
Назадничав си и това е! Какви жени, като ще можеш да правиш секс, макар и виртуален с която жена си пожелаеш!
quatro_4x3
Рейтинг: 765 Весело[quote#14:"tucker case"] и да дадеш един пример за непублична такваз... [/quote]
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!Тайна реклама! Мурзилките са невероятни!
Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
Рейтинг: 1546 ВеселоДо коментар [#25] от "ban":
15.02.1989 - 07.02.2018А вие още взривявате влакове ?
quatro_4x3
Рейтинг: 765 Неутрално[quote#28:"ban"]Какви жени, като ще можеш да правиш секс, макар и виртуален с която жена си пожелаеш![/quote]
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!Питали твоята рускиня дали ще ти разреши???
ban
Рейтинг: 889 ЛюбопитноДо коментар [#30] от "Praise Trump":
!? Любопитно
musashii
Рейтинг: 810 НеутралноДо коментар [#24] от "Ф.Нинов":
Вероятно живееш в центъра на града и използваш автомобила само да отидеш до работа.Нищо не ти пречи и сега да викаш такси.Аз като живея извън града без автомобил не мога да мръдна никъде.Освен мен карам жената на работа и детето на градина.Събота и неделя ги водя някъде на разходка.А и аз излизам с приятели или ходя до парка да спортувам. Всеки път ако трябва да викам автомобил как ще се справя.От твоя гледна точка е ок, от моя изобщо не ми е удобно.
ban
Рейтинг: 889 ЛюбопитноДо коментар [#31] от "quatro_4x3":
!? Любопитно
quatro_4x3
Рейтинг: 765 Неутрално[quote#20:"б_еко"] Във въздуха едното съпротивление отпада. [/quote]
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!И се появява гравитацията, по-силна от всички други!
quatro_4x3
Рейтинг: 765 Неутрално[quote#34:"ban"]!? Любопитно[/quote]
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!Като отнесеш някоя точилка, ще ти се изпари любопитството.
musashii
Рейтинг: 810 НеутралноДо коментар [#28] от "ban":
Е за това бих се навил.Особено ако може и виртуален секс с някоя кинозвезда на младини.Леля Шарън бих я опънал на задна, а на София Лорен какво й мисля ще го запазя в тайна.
Нави ме.То хубаво било.
quatro_4x3
Рейтинг: 765 Неутрално[quote#23:"krasi_kara"] И въпреки това влак без машинист,[/quote]
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!В Лондон има от доста време такъв вид градски транспорт, хората са свикнали и изобщо не обръщат внимание на това.
musashii
Рейтинг: 810 НеутралноДо коментар [#35] от "quatro_4x3":
Има и друго-сега автомобилите карат по строго определени пътни ленти.В триизмерното пространство как ще се определят пътните трасета? Как ще се сложат пътни знаци да се знае кой е с предимство, каква е разрешената скорост и така нататък?
C est la vie
Рейтинг: 1244 НеутралноДо коментар [#13] от "Ф.Нинов":
"Идеята на автономните коли не е да ги притежаваш, а да ги викнеш да те возят. "
Подсетихте ме за една история от книгата "Поглед напред" на К. С. Кийс и Жак Фреско. Жак Фреско посетил островите Бора Бора. Носел със себе си дрънкулки, които показал на местните хора, за да се сприятели с тях. Впоследствие те му ги откраднали. За местните хора това не било кражба. Те му обяснили, че има повече, отколкото му трябват, и че е срамота толкова много прекрасни неща да стоят неизползвани. Фреско помолил местните да му помогнат да си направи кану. Местните хора му подарили кану. Фреско не намерил време в следващите две седмици да използва кануто. Хората си взели кануто. Обяснили на Фреско, че щом не го използва, значи няма нужда от него.
Фреско осъзнал че те имат ценностна система основана на необходимост и употреба, вместо на собственост. Нещо като зараждащата се споделена икономика.
Илиян Колев
Рейтинг: 838 НеутралноДо коментар [#12] от "primaxm":
А като знаеш какви са шофьорските курсове и изпити и част от шофьорите и в какво състояние понякога карат как смееш въобще да участваш в движението.
И да има бъг в автоматичните коли,ше бъде отстранен най много след първия инцидент.В авиацията пилотската или диспечерска грешка е с порядък по-честа причина за катастрофи от проблем с автоматиката
ban
Рейтинг: 889 ВеселоДо коментар [#36] от "quatro_4x3":
Като каза точилка, ами тя жена ми е от перник, та един винкел добре би ти се отразил! Не го възприемай като заплаха!
Илиян Колев
Рейтинг: 838 Неутрално[quote#39:"mushashi"]В триизмерното пространство как ще се определят пътните трасета? Как ще се сложат пътни знаци да се знае кой е с предимство, каква е разрешената скорост и така нататък? [/quote]
Както сега е решено в авиацията.
quatro_4x3
Рейтинг: 765 НеутралноДо коментар [#39] от "mushashi":
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!Не се кахъри! През твоя живот автомобилите няма да полетят, ако изобщо някога полетят.
ban
Рейтинг: 889 ВеселоДо коментар [#44] от "quatro_4x3":
Аз пък бях останал с впечатление, че оше утре ще пърхаме с електрически дронове на ербъс или боинг!
quatro_4x3
Рейтинг: 765 Весело[quote#42:"ban"]Като каза точилка, ами тя жена ми е от перник, та един винкел добре би ти се отразил! Не го възприемай като заплаха![/quote]
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!Не го възприемам! От двама ни, единствено ти имаш възможност да отнесеш винкела, защото си и под ръка. Аз нямам никакъв шанс.
quatro_4x3
Рейтинг: 765 Неутрално[quote#42:"ban"]ами тя жена ми е от перник, [/quote]
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!Жена ти е рускиня, не лъжи!
Илиян Колев
Рейтинг: 838 Неутрално[quote#20:"б_еко"]При движението на колата по пътя действат две сили на съпротивление-въздушното съпротивление и триенето на колелата в пътната настилка. Във въздуха едното съпротивление отпада. Значи трябва да летим. [/quote]
Самолет с полетно тегло един тон се нуждае от двигател минимум 160 к.с,хеликоптер от двигател минимум 260 к.с при полезен товар от 380 кг.
musashii
Рейтинг: 810 НеутралноДо коментар [#43] от "slonsco":
В авиацията се кара по строго определени трасета, каца се само на определени летища.И целият трафик се управлява от диспечери.Вероятността да се засекат два самолета е минимална.Ама я си представи като пътуват едновременно 100 хиляди автомобила на площ 50 квадратни километра. Един ще слиза, друг ще излита, трети ще завива.Вероятността от катастрофи е огромна.
ban
Рейтинг: 889 ВеселоДо коментар [#47] от "quatro_4x3":
Много по лошо наследница е на кримските татари, та все пак внимавай, ако те намери, не отговарям!
primaxm
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#41] от "slonsco":
Благодаря, но съм виждал стара електроника. Не става за нищо.
На колко години сменят или модернизират самолетите?
Мда, докато "автоматиката" не остарее и не започне да прави проблеми.
penetrating
Рейтинг: 8895 НеутралноНяма достатъчно гаранции все още за успех на пътуването :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertpenetrating
Рейтинг: 8895 НеутралноНяма достатъчно гаранции все още за успех на пътуването :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertVirgin
Рейтинг: 753 Неутрално[quote#6:"EU defender"]Очевидно не следиш новините от Тесла. [/quote] pilot_crashes/ html
А може би той ги следи, а ти не:
http://www.theregister.co.uk/2016/12/01/tesla_auto
[quote#8:"EU defender"]Цивилизованата част от света върви напред, само някои в Северна Азия си мислят, [/quote]
Не знам какво си мислят някои в Северна Азия, но е много вероятно пробивът в използването на автономни автомобили да дойде от Русия:
https://www.gazeta.ru/auto/2016/11/30_a_10389545.s
valtoro
Рейтинг: 982 НеутралноА бакшишите и катаджиите, да гладуват ли,
като всеки който пие си кара !!!
gost22
Рейтинг: 1761 Весело[quote#12:"primaxm"]Като знам какви са програмистите, не бих се доверил на някакъв софтуер да ме закара до някъде. хахах[/quote]
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Част от самолетите ползват софтуер за да се приземяват безопасно, и доказано върши работа, ама нали шофирането е по-сложно от приземяване на самолет с 300-та пътника, как да му се довериш на софтуера...
gost22
Рейтинг: 1761 НеутралноПодозирам, че ефекта за икономиката и политиката ще е много по-голям в положителна посока. Ако се прескочи една критична маса на автономни автомобили по пътищата, рязко ще намалеят катастрофтие, а автоджигитите ще изчезнат, щото след всяко ПТП с автономен автомобил ще го отнасят, хем в един поток от спазващи правилата и скоростта автомобили няма да могат да правят глупости, хем ще са основна мишена на катаджиите...
, която ще е свързана точно с автономните автомобили — професията "асистент- шофьор". Всеки автономен автомобил ще изисква човек, който да носи отговорността при ПТП, но от друга страна риска от ПТП ще е нищожен, та всеки с шоф.книжка, дори с минимален опит, ще може да застава зад волана. Е, това в съчетание с Юбер и ниската цена на ел.транспорта (ако стане масов) ще отвори още доста шофьорски места, стига държавата да не се предозира с лицензи и други глупости. Да, и цените на застраховките ще паднат.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Виждам и една нова професия с огромен брой работни места (тук политиците ще се удрят в гърдите че те са ги "отворили"
krasi_kara
Рейтинг: 531 НеутралноДо коментар [#57] от "gost22":
Ох, котьо, как обичам да слушам и чета изречения, изпъстрени с думичката "ще"...
gost22
Рейтинг: 1761 ВеселоДо коментар [#58] от "krasi_kara":
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Как обичам да ми обясняват кое как нямало да стане, особено като има файда от нещото. Почти като онези дето се присмиваха на АГУ-тата преди да станат масов избор в България...
primaxm
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#59] от "gost22":
Малко по-нагоре съм го написал, но ще го копирам пак:
Мда, докато "автоматиката" не остарее и не започне да прави проблеми. Благодаря, но съм виждал стара електроника. Не става за нищо. На колко години сменят или модернизират самолетите за да сравнявате автомобил с тях? Каква е гаранцията, че всички автомобили ще са изправни от към навигация? НИКАКВА. Самолетите си имат специални служби, ,които преди всеки полет ги проверяват.
gost22
Рейтинг: 1761 Любопитно[quote#60:"primaxm"]На колко години сменят или модернизират самолетите за да сравнявате автомобил с тях? Каква е гаранцията, че всички автомобили ще са изправни от към навигация? НИКАКВА. Самолетите си имат специални служби, [/quote]
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Според риска. За автомобилите, риска позволява технически преглед на две години за новите, на една година за старите, и на 6месеца за такситата. Каква е гаранцията, че днес, във всички автомобили шофьорите са адекватни на ситуацията и навигацията? С лопата да ги ринеш ПТП-тата и объркалите изходите и детелините на магистралите, както и ударените на паркинга... Между другото, асансьорите добре се справят с надеждността и на електрониката и на механизмите, та явно има начин да се подсигурят нещата в тази посока.
primaxm
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#61] от "gost22":
Мааалко по-сложно е отколкото изглежда. както казах, на пръв поглед изглежда супер, но движение на милиони стари автономни автомобили по пътищата /което би се случило реално след години/ на мен лично ми изглежда доста доста опасно.
Софтуера в асансьорите е пределно прост, електрониката изключително малко. Движението не сегашните автомобили НЕ зависи прако от електрониката. Дори да се повреди "компютъра" това няма да доведе до ПТП. А електрониката се поврежда доста полесно от механиката. Примерно при зареждане на електромобила се случи токов удар.
Камен
Рейтинг: 1130 НеутралноЗа БВП-то въобще не се знае какъв ще е ефекта... според мен по-скоро негативен. Милиони шофьори ще останат без работа - на таксита, на автобуси, на камиони. Застрахователните фирми ще фалират всичките, каско няма да е нужно, нито автотенекеджии.
Доколкото виждам, очакват още БВП само от това, че докато пътуваме за работа ще цъкаме на реклами във Фейсбук през този половин час, който сега прекарваме в шофиране.
Камен
Рейтинг: 1130 НеутралноСамо не разбрах автономните коли ще могат ли да се качват на тротоара или в градинката, за да паркират, или на инвалидното място в мола? Защото ако не, в България няма да могат да навлязат.
gost22
Рейтинг: 1761 Любопитно[quote#62:"primaxm"]Софтуера в асансьорите е пределно прост, електрониката изключително малко[/quote]
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Малко-много, все е електроника и все старее, ама нещо не дава много дефекти. Все издънките идват от корумпирани чичковци и спестени кинти от поддръжка, което... абе в настоящия момент се вихрят спорове дали да има през зимата зимни гуми или да не са задължителни, и дали ако се шофира на включени светлини ще се разориш вместо да спестиш някое левче и да те натресът челно по изгрев или залез слънце, щото не са те видели овреме заради резките сенки на дърветата... Хайде стига измисля поводи. Електрониката е навлязла дълбоко в живота ни и е достатъчно надеждна и евтина за подмяна. Както писах, риска определя нивото на сигурност и същото ще важи за електрониката в автономните автомобили. Хубавото е, че електрониката няма да ти каже "пих една биричка" или "скивай сега как се прави"... Просто подценяваш фактора човешка грешка при огромния брой решения, вземани на пътя.
ШATАКЛИЯ
Рейтинг: 8 НеутралноДобра вест, с доказан край.
ВСИЧKO E ШATАК!