Стефан Жанин от "Рено": Концептуалните автомобили позволяват да експериментираш

Стефан Жанин от "Рено": Концептуалните автомобили позволяват да експериментираш

© Георги Пауновски



Стефан Жанин е ръководител на екипа в "Рено", който отговаря за концептуалните автомобили. На този пост е от септември 2009 година. "Рено" правят концептуални автомобили от повече от 20 години и те често подсказват как ще изглеждат серийните модели. Към днешна дата френският конструктор прави между два и три прототипа годишно. Разговарям със Стефан Жанин на автосалона в Париж, където една от звездите на щанда на "Рено" е един концептуален автомобил.


Да започнем от един въпрос, който вероятно вълнува мнозина. Защо им е на автомобилните производители да правят концептуални модели?


- Серийните коли са един много сложен продукт. Тяхното развитие трае четири-пет години, инвестират се огромни суми, като крайният продукт трябва да е съобразен с изисквания на регулаторните органи и очакванията на клиентите. Ако искате да експериментирате с визията, това няма как да стане със сериен автомобил.




От друга страна, концептуалният автомобил се прави за кратко време и е далеч по-евтин. Освен това той дава безкрайни възможности за експерименти. В концептуалните автомобили ние влагаме цялото ноу-хау, с което разполагаме, като стил и технологии.


Какво от формите на впечатляващия автомобил, които показахте в Париж можем да видим в серийните коли на "Рено"?


- Отличителната черта на "Трезор" е неговата флуидна форма. Сходна излъчване имаме в част от серийните ни автомобили. В този смисъл, "Трезор" е еволюция на дизайнерската идентичност на автомобилите "Рено". Дизайнът е типично френски.


Какво послания отправя към хората "Трезор"?


- Основното послание е, че ние в "Рено" вярваме, че бъдещето принадлежи на електрическите мотори. В случая тя се задвижва от двигатели, базирани на тези, които присъстват в болидите от "Формула Е". Колата е екологинта, но в същото време приятна за каране.


Има ли в "Рено Трезор" нещо уникално, което няма да открием в нито един друг автомобил?


- Материалът, от който е изработено арматурното табло е нещо наистина уникално. В основата си това е дървена конструкция, но дървото е обработено по революционен начин. Материалът е лек, много здрав, екологичен и подлежащ на рециклиране. Според мен може би това е един от материалите на бъдещето.


Какъв съвет бихте дали на младежите, които искат да станат дизайнери на автомобили


- Всеки ден получаваме папки с биографиите и работите на десетки млади хора, които виждат бъдещето си в тази сфера. Универсалният съвет е да работят здраво. Трудно, конкуренцията е убийствена.

Коментари (1)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6994 Неутрално

    Дневник, заменете думата "концептуален" с български еквивалент. Задача на всички ни е да ограничаваме чуждите заемки.

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK