"Додж" пусна 4Х4 версия на най-спортното изпълнение на "Чаланджър"

Автомобилът има дизайн, вдъхновен от първия "Додж Чаланджър", появил се през 1971 година.

© Додж

Автомобилът има дизайн, вдъхновен от първия "Додж Чаланджър", появил се през 1971 година.



Американският производител под шапката на "Фиат" "Додж" пусна версия със задвижване на четирите колела на най-спортното изпълнеие на модела си "Чаланджър". Чаланджър GT AWD разчита на познатия 3.6-литров V6 двигател с 305 конски сили и осемстепенна автоматична трансмисия.


Новост е системата за задвижване на четирите колела, която в нормални условия прехвърля цялата тяга отзад, а при нужда за части от секундата активира и предният мост. Данни за ускорението на модела за момента няма, но се посочва, че разходът на гориво е под 9 л/100 км.

"Додж" пусна 4Х4 версия на най-спортното изпълнение на "Чаланджър"

© Додж


"Додж Чаланджър" GT AWD разполага със спортен режим на шофиране, при който стабилизиращата програма може да бъде изключена, а скоростната кутия сменя предавките по-бързо и при по-високи обороти. Колата има и настройки за каране на писта, като при активирането им на 8.4-инчовия дисплей на мултимедията, или на приборното табло, излизат различни любопитни данни - за ускорението, страничното натоварване, времето за обиколка и т.н.


Атрактивното излъчване на колата се подсилва от специалния черен цвят, 19-цоловите алуминиеви джанти и големият спойлер на задния капак. В същото време "Додж Чаланджър" GT AWD е снабден и с улесняващи ежедневната употреба технологии, като паркинг сензори и камера за заден ход.

"Додж" пусна 4Х4 версия на най-спортното изпълнение на "Чаланджър"

© Додж


Салонът е спортно елегантен, като в базовото оборудване влиза тапицерията от напа, отопляемите и охлаждащи седалки, вече споменатият голям дисплей на мултимедията и озвучаване от Alpine. Моделът ще струва в САЩ 33 395 долара, а първите доставки ще са факт до края на март следващата година.

Ключови думи към статията:

Коментари (32)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 642 Неутрално

    Класика. Страхотен е.

    И цената му е перфектна, едно от малкото неща за които завиждам на американците, тая кола в Европа ще е на двойна цена, отделно разликите в горивата.

  2. 2 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 818 Неутрално
  3. 3 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 531 Неутрално
  4. 4 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1379 Неутрално

    Страхотно. Сигурно нещо в разхода на гориво са се объркали, може би става въпрос за галони !!!

  5. 5 Профил на Станислав
    Станислав
    Рейтинг: 1363 Весело

    Красавицата и Звяра в едно! Не бих го отказал.

    “Wine makes daily living easier, less hurried, with fewer tensions and more tolerance” B. Franklin
  6. 6 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 1305 Любопитно

    Това чудовище харчи 9 на 100? Супер!
    А цената му дали е преди данъци, щото е много добра...

    Мома, връщай 12 и 12А!
  7. 7 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 435 Неутрално

    Я, 5-6 коментара и никой от "електричарите" не се изказал пренебрежително и с някое безумно сравнение за ускорението например?

    Да не би да имат проблеми с акумулаторите в тези студове последните дни?

  8. 8 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 1309 Любопитно

    Пример за американска красота и разбиране за спортен автомобил.

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  9. 9 Профил на komitata80
    komitata80
    Рейтинг: 217 Неутрално
  10. 10 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1852 Неутрално

    И не на последно място автомобила е бензинов а не като евро нафтова печка!

  11. 11 Профил на betona
    betona
    Рейтинг: 496 Весело

    има ли форумец който да не е мечтал за тази кола и има ли форумец който да е имал такава ?

  12. 12 Профил на testimone
    testimone
    Рейтинг: 269 Неутрално

    Баси цената, колкото импотетна малолитражка у нас...

  13. 13 Профил на batrumcho
    batrumcho
    Рейтинг: 217 Неутрално

    305 коня,9/100?Ако тези данни са вярни,това е колата!

  14. 14 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    Красота!
    Каквито и недостатъци да имат американските коли, масъл-карите им никога няма да излезнат от мода.
    Хеле пък ако можех да имам един Dodge Challenger 1970...
    Любим, много любим модел.

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  15. 15 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1234 Неутрално
  16. 16 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1880 Неутрално

    [quote#4:"442"]Сигурно нещо в разхода на гориво са се объркали[/quote]

    При това говорим и за задвижване 4x4...

    I Want To Believe
  17. 17 Профил на temelko
    temelko
    Рейтинг: 16 Весело

    Страхотна кола!
    И все пак 3,6 V6? Къде е 5,7 V8, дето гори 1 цистерна на 100км...

  18. 18 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4589 Неутрално

    Колата е страхотна, но най-спортните версии носят означение SRT8 и са с 6,4л атмосферен осмак (475 к.с.) или 6,2 л с компресор, за варианта Hellcat (707 к.с).

    Gunter glieben glauchen globen
  19. 19 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2150 Неутрално

    [quote#8:"Messerschmitt"]Пример за американска красота и разбиране за спортен автомобил.[/quote]

    До коментар [#8] от "Messerschmitt":

    Това е "мъсъл кар" по-скоро е мощен ГТ клас отколкото спортен в смисъла на Порше.
    Мотора май е Пентастар ... тези 9/100 са на книга. Ако го караш човешки може и да се включиш в тях. Но по-реалистичния разход е 11/100. Което не е голяма драма при $2.60 за 3.8 литра. В Европа този Доч ще изглежда доста голям на фона на Голф и Астра и Рено но пък за дълъг път ще бъде истинско удоволствие.
    Таксите са различни за различните щати но средно са около 8%. Транспорта до БГ би трябвало да е под $5000. Но май има яки мита за коли извън ЕС. Жалко. Иначе такъв 6 цилиндров Доч на 3 години в Калифорния се взима без проблеми за $15К. Подобна е цената и за 6 цилиндров Мустанг или Камаро след 2 или 3 годишен лийз. Ако митата и таксите в БГ са по-поносими ....

    California Über Alles
  20. 20 Профил на tonywalker
    tonywalker
    Рейтинг: 396 Неутрално

    Когато прочета Мустанг леко почва да ми потреперва ходилото на десния крак и по -специално възглавничката. Тази също е просто мъжка кола. В ЕС липсват.

  21. 21 Профил на a4kataaa
    a4kataaa
    Рейтинг: 297 Неутрално

    Красота, просто красота.

  22. 22 Профил на mirohero
    mirohero
    Рейтинг: 918 Неутрално

    До коментар [#19] от "Pontif А":

    За внос в Европа трябва да бъде EU CA сертифициран модел, какъвто май единствено от продаваните в Калифорния коли е Тойота Рав4. Иначе, ако си местиш местожителството от САЩ в БГ, има възможност да се внесе кола без мита за лично ползване и без право на препродаване поне една година мисля.

    Както и да е, аз също ги харесвам, макар че предпочитам Камаро, а реалистично просто ще си купя 2-годишно БМВ 325/8 сертифицирано с пълна 4-годишна гаранция на всичко и 0% финансиране върнато след лийз за $16-19,000. Гаранцията включва смяна на маслото и чистачките даже, т.е. 4 години нищо не пипаш.

  23. 23 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2150 Неутрално

    До коментар [#22] от "mirohero":

    За Европа БМВ е по-добрия избор. Тези цени в Германия ли са?

    Не ми е много ясно как ще разберат дали се "връщам" в Бг. Аз си имам БГ Паспорт, имам адрес ... винаги мога да кажа че се връщам и да не платя мито. Няма да продавам колата колкото искат. Но как ще разберат че не съм се върнал наистина. Дори да съм се върнал пак мога да излезна и да не се прибирам колкото си искам. Това с връщането не е много ясно. Ти правил ли си такова нещо?
    Реално дори и без мито май излиза по-практично човек да си вземе кола от Германия. Най-малкото спестяваш парите от транспорта. Под $20К са около €17К мисля че може да се вземе нещо смислено на около 2, 3 години, което да е лесно за подръжка в България. Или са доста по-скъпи там?

    California Über Alles
  24. 24 Профил на mirohero
    mirohero
    Рейтинг: 918 Неутрално

    До коментар [#23] от "Pontif А":

    Тези цени са в УС$, за Бей Ареа /Сан Франциско- Сан Хосе/ след половинчасово пазарене в дилър на БМВ.

  25. 25 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2150 Неутрално

    До коментар [#24] от "mirohero":

    Ако обичаш да се пазариш отиди в последния ден на тримесечието в 3 след обяд.
    От Бей Ериа пак трябва да сложим транспорт и застраховка и то от Уесткост. В Европа искат жълти мигачи и други детайли. Никога не съм се заглеждал за "Американските" БМВта но може да се окаже че дори и на тях нещо трябва да им се сменя в Европа.
    Съвсем хипотетично говоря, май като сложиш всички главоболия излиза по-разумно човек да си вземе кола от германия. Май там са най-евтини.

    California Über Alles
  26. 26 Профил на mirohero
    mirohero
    Рейтинг: 918 Неутрално

    До коментар [#25] от "Pontif А":

    в Европа искат жълти мигачи, абсорбери в бронята и т.н. затова казах, че единствения модел, за който съм сигурен че може да се внесе без модификация е Тойота Рав4 от Калифорнийския пазар. В Кали тези тойоти имат на стикера EU CA.

    Американските БМВ-та са с червени мигащи стоп светлини за мигачи. Производствената им линия, паркингите за готови коли са физически напълно отделени от колите за ЕС. Цените на американските модели са наполовина на цените на същите модели за ЕС. Допреди 8-9 години дилърите в САЩ приемаха доставка на кола купена директно в Германия от завода, излизаше около $5000 по-евтино да отидеш да си я поръчаш да ти я доставят на адрес в САЩ. Половината ми приятели така си купиха колите - ваканция в Германия и нова кола. Сега вече дилърите не го правят.

    А по повод американските коли - мнооо са готини, нови. После едно от досадните неща е, че често не могат да минат СМОГ тест без смяна на двигателя и катализаторите , та затова и ниската цена на 2-3 годишни такива коли. Даваш 15к, тя след една година не може да мине тест-а и ти или трябва да я поправиш за още 15-20 хил. , или да си я държиш паркирана в хола за колекционерска рядкост.

    Затова, БМВ със серията им зеро емишън енджин - БМВ дава гаранция на всичко свързано с емисиите 10 год и 120,000 хил. мили независимо кой подред купувач си. На практика фрий гаранция от производител на всичко механично.

    В Европа подобни гаранции няма, затова и хората не се замислят. Такива глезотии май само в Калифорния има, заради драконовските емисионни регулации и данъци.

  27. 27 Профил на TurtlesAllTheWayDown
    TurtlesAllTheWayDown
    Рейтинг: 556 Неутрално

    Наскоро карах такъв, както и новото Камаро и новия Мустанг.

    Единствено новият Мустанг ме впечатли и замалко да взема един - Доджът и Шевито са просто прекалено "тежки" за моя вкус, макар че двигателите им звучат страхотно. Чалънджърът има и версия със 707 к.с., за жалост местният дилър нямаше никакви.

    Шевито имаше кофти видимост отвътре - чуствах се като танкист. Но като дадеш газ, всичко му прощаваш.

    Иначе новите "мъсъл" коли са най-добрите от доста време насам - живеем в новата (и сигурно последна) Златна Ера на такива автомобили.

    Но ако сме си честни, ако ще се кара американско, ще трябва да е това: http://www.cadillac.com/v-series/ats-v-coupe.html

  28. 28 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2150 Неутрално

    [quote#26:"mirohero"]После едно от досадните неща е, че често не могат да минат СМОГ тест без смяна на двигателя и катализаторите [/quote]

    До коментар [#26] от "mirohero":

    Тук не мога да се съглася с тебе. В бедните години карах много Американски коли на старо. Имах Линкън Марк7 над 300 хиляди мили. Никога не му беше сменян катализатора и винаги си взимах СМОг чек без проблеми. Имал съм и други Американски коли, винаги са минавали СМОГ без проблем. Сега държа един ДжМС Сафари - 8 местен ван. На 120х мили е. Никой не иска да го кара, което е най-лошото неща за една кола. Не може да му направим и 2000 мили на година и пак си взима СМОГ чека всеки 2 години. Не знам откъде ти е информацията. Имам доста приятели с БМВта и Аудита които с години си карат с Чек Енджин лайт Он. Всички ходят при един Виетнамец който за $50 им слага джъмпер колкото да минат смог чек.
    Подръжката на Американски или Японски автомобил в Америка е нищо в сравнение с Германските. Бизнес партньора ми е маняк на поршета и винаги лийзва или Панамера или Кайен. Вече 8 години няма случай да е отишъл в сервиза и да си тръгне без да му вземат между $2000 и $4000.
    За БМВтата не съм чувал да им дават 10 години гаранция. Къде в Бей Ериа живееш? На едни приятели хлапето продава БМВта в Стивънс Крийк БМВ, трябва да го питам за гаранциите .. но съм абсолютно сигурен че е 5г. Отиди им на сайта и ще видиш. И то само за мотора а не бъмпър то бъмпър. За катализатор или оксижен сенсор забравяш да имаш гаранция. Това го знам със сигурност. Да не говорим че за Американски или Японски автомобил О2 сенсора е $80, за БМВ 328и е $220. За БМВ7 не ми се мисли.

    California Über Alles
  29. 29 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2365 Неутрално

    Защо пък това да е "най-спортното" изпълнение? Хелкатът тогава какво е? Ракета?

  30. 30 Профил на veselinradev
    veselinradev
    Рейтинг: 8 Неутрално

    По-хубавото от колата тук е еднозначно положителното настроение от коментарите

  31. 31 Профил на mirohero
    mirohero
    Рейтинг: 918 Неутрално

    До коментар [#28] от "Pontif А":

    аз съм си имал проблеми с катализатори и неправилно горене на Додж вайпер и Мустанг, мой колега се мъчи с мустанг, и още много персонални впечатления имам.

    The California Emissions Control System Limited Warranty SULEV (PZEV) applies to all U.S. specification BMW SULEV (PZEV).

    Това всъщност е 15г /150,000 мили без значение кой собственик, сега проверих. Всички СУЛЕВ двигатели са така, не само на БМВ. На практика, всичко свързано с горенето и отделянето на газ е под гаранция, дилърът ще оправи колата и ще си вземе парите от производителя. Въпрос на пазарене, но малко хора го знаят.

  32. 32 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2150 Неутрално

    Всички тези коли имат SULEV2 motori

    Honda Accord 2000
    Honda Insight
    Honda Civic Hybrid
    Honda Civic GX Natural Gas
    Toyota Prius
    Ford Focus
    BMW SULEV 128i, 328i, 325i, 325Ci, and 325iT
    Subaru PZEV Vehicles beginning with 2008 year models including Forester, Outback and Legacy[8]
    Chevrolet Volt[9]
    Hyundai Elantra[10]
    Lexus CT200h
    Kia Forte
    Volkswagen Jetta[11]
    Mini Cooper Hardtop 4-Door [12]
    Toyota RAV4 Hybrid[13]

    Не можеш да сравняваш тези коли с Доч Вайпър с 10 цилиндров мотор от трък. Малко apples and oranges имаме тука.
    Както ти казах имах един Линкън през 80те с 5.0L V8 над 300х мили. Подарих го на един колега Българин, който продължи да го кара поне още 5 години след което загубих връзка с него. Имах Форд Т-Бърд с 5.0L V8 който карах около 4 години, после жена ми го кара, накрая го подарихме на тъщата и тя го кара поне 10 години. Освен водни съединения и други дребни неща нищо не сме му сменяли. Разбира се не е БМВ, никога не е бил и няма такива претенции но също и цената му е 2, 3 пъти по-малка. така че да се сравняват тези неща е глупаво. Мъсъл карс са за бачкаторите и тийнейджърите които като работят през лятото да си ги купят на старо. За нищо пари имаш често повече кеф отколкото с Европейска кола. Едно очукано Камаро или Мустанг можеш да вземеш за $5, $6К с V8 мотор на около 100х мили. За да биеш такава кола ти трябва най-силната тройка или дори М. Разликата в парите е огромна. Несравними неща.

    California Über Alles




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK