Най-продаваният френски автомобил след последните подобрения

Най-продаваният френски автомобил след последните подобрения

© Георги Пауновски



С доставени над 13 млн. автомобила, от лансирането на модела през 1990 година, "Рено Клио" е най-продаваната френска кола за всички времена. Четири години след лансирането на четвъртата генерация, "Клио" мина през фейслифт, който засили дизайнерското му излъчване.


Тук е моментът да припомня, че именно това беше моделът, в който беше въведена новата дизайнерска идентичност на "Рено". Автомобилът е променен внимателно, като най-разпознаваемата новост е по-впечатляващият светлинен подпис, оформян от дневните светодиодни светлини и по-ярката графика на стоповете, също с LED-технология.

Най-продаваният френски автомобил след последните подобрения

© Георги Пауновски


При внимателно вглеждане се забелязват също промени в радиаторната решетка и задната престилка. Към съществуващите цветове на "Клио" са добавени четири нови - Intense Red (като на тестовия автомобил), Titanium Grey, Pearly White и Iron Blue, а също нови джанти и тасове.


Оформи си автомобил




Вариантите за персонализация за разширени с пет цвята за покрива, нови стикери, двуцветни комбинации купе-огледала и различни странични предпазни лайсни. В салона на "Клио" вече са вградени материали, които "Рено" използва в по-скъпите си модели. В резултат кокпитът изглежда по-изискан.

Най-продаваният френски автомобил след последните подобрения

© Георги Пауновски


Дизайнът на волана е променен, като са премахнати част от пластмасовите компоненти по него, в по-високите нива на оборудване, е облицован и с кожа. Скоростният лост и панелите на вратите, са с променен дизайн. Централните вентилационни отвори са видоизменени, а осветяването на купето вече е светодиодно.


Музика от Bose


Интериорните цветове са с два повече, а озвучаването за първи път може да е на Bose. Последното поколение на мултимедията R-LINK е 7-инчов тъч скрийн екран, позволяващ на потребителите да увеличават, намаляват или местят образи. Устройството може да възпроизвежда снимки и видео, а на разположение са и различни забавни и полезни приложения.


Предвид ранното стъмване този сезон, не е изненада, че първото, което оцених в колата бяха изцяло светодиодните фарове. Те светят видимо по-силно от халогенити и ксеноните, без да заслепяват останалите водачи. Усеща се и по-малка умора на очите, тъй като светлината е близка като състав до дневната.

Най-продаваният френски автомобил след последните подобрения

© Георги Пауновски


Докато съм на тема видимост, държа да отбележа, че предлаганата камера за движение на заден ход прави маневрите на заден ход далеч по-лесни. На разположение е дори система за самопаркиране, като "Клио" заема както успоредни на пътя, така и перпендикулярни парко места.


С новия бензинов мотор


Тестовият автомобил беше снабден с един от двата нови двигателя - а именно 1.2 литров бензин с мощност 120 конски сили и въртящ момент до 205 Нм., комбиниран в автоматична скороста кутия с двоен съединител. Тандемът е в стихията си в града, като "Клио" е пъргав (ускорение до 100 км/ч за 9.2 сек), без да е лаком (около 7 л/100 км разход в рамките на теста). Предимствата на автоматика в задръстванията и при потегляне по наклон са ясни, като допълнителен бонус е и неусетната смяна на предавките.


При спокойно шофиране извън града, автомобилът също е много приятен, като заслужава адмирации доброто обезшумяване. При желание за по-динамично шофиране, помага спортният режим на трансмисията, но дори и при него остава слабостта на кутиите с двоен съединител - забавянето, ако трябва да се свали повече от една предавка.

Най-продаваният френски автомобил след последните подобрения

© Георги Пауновски


Финалната ми оценка е, че новият бензинов мотор пасва отлично на "Клио", като балансира уверено между динамика и консумация. Разходът на гориво, след 500 километра в своеобразен смесен цикъл, беше 6.2 л/100 км и то при 67 от 100 точки, присъдени от вградената в мултимедията програма за анализ на стила на шофиране. Обещанията на производителя са за 5.4 л/100 км.


Финалната оценка


В един пренаселен сегмент, обновеното "Рено Клио" заслужава внимание и заради окачването, което вози приятно меко. Хареса ми и воланът, който е достатъчно директен и информативен.


По отношение на мястото на борда без да впечатлява, то е достатъчно за четирима възрастни. Багажникът пък побира приличните 300 литра. Голямо удобство е безключовият достъп, като колата се заключва сама, щом човекът с картата се отдалечи от нея.

Най-продаваният френски автомобил след последните подобрения

© Георги Пауновски


Както и до сега "Рено Клио" се предлага като хечбек или комби, в три нива на оборудване. Бензиновите двигатели са със 75, 90 и 120 конски сили, а дизелите със 75, 909 и 110 коня. Цената на "Клио" започва от 21 990 лв. с ДДС. Търсещите всичко най-добро, което моделът може да им предложи, ще трябва да се разделят с 37 650 лева, колкото беше цената на тестовата кола.
Автомобилът преди (вляво) и след фейслифта

© Георги Пауновски

Автомобилът преди (вляво) и след фейслифта

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK