Най-продаваният френски автомобил след последните подобрения

Най-продаваният френски автомобил след последните подобрения

© Георги Пауновски



С доставени над 13 млн. автомобила, от лансирането на модела през 1990 година, "Рено Клио" е най-продаваната френска кола за всички времена. Четири години след лансирането на четвъртата генерация, "Клио" мина през фейслифт, който засили дизайнерското му излъчване.


Тук е моментът да припомня, че именно това беше моделът, в който беше въведена новата дизайнерска идентичност на "Рено". Автомобилът е променен внимателно, като най-разпознаваемата новост е по-впечатляващият светлинен подпис, оформян от дневните светодиодни светлини и по-ярката графика на стоповете, също с LED-технология.

Най-продаваният френски автомобил след последните подобрения

© Георги Пауновски


При внимателно вглеждане се забелязват също промени в радиаторната решетка и задната престилка. Към съществуващите цветове на "Клио" са добавени четири нови - Intense Red (като на тестовия автомобил), Titanium Grey, Pearly White и Iron Blue, а също нови джанти и тасове.


Оформи си автомобил




Вариантите за персонализация за разширени с пет цвята за покрива, нови стикери, двуцветни комбинации купе-огледала и различни странични предпазни лайсни. В салона на "Клио" вече са вградени материали, които "Рено" използва в по-скъпите си модели. В резултат кокпитът изглежда по-изискан.

Най-продаваният френски автомобил след последните подобрения

© Георги Пауновски


Дизайнът на волана е променен, като са премахнати част от пластмасовите компоненти по него, в по-високите нива на оборудване, е облицован и с кожа. Скоростният лост и панелите на вратите, са с променен дизайн. Централните вентилационни отвори са видоизменени, а осветяването на купето вече е светодиодно.


Музика от Bose


Интериорните цветове са с два повече, а озвучаването за първи път може да е на Bose. Последното поколение на мултимедията R-LINK е 7-инчов тъч скрийн екран, позволяващ на потребителите да увеличават, намаляват или местят образи. Устройството може да възпроизвежда снимки и видео, а на разположение са и различни забавни и полезни приложения.


Предвид ранното стъмване този сезон, не е изненада, че първото, което оцених в колата бяха изцяло светодиодните фарове. Те светят видимо по-силно от халогенити и ксеноните, без да заслепяват останалите водачи. Усеща се и по-малка умора на очите, тъй като светлината е близка като състав до дневната.

Най-продаваният френски автомобил след последните подобрения

© Георги Пауновски


Докато съм на тема видимост, държа да отбележа, че предлаганата камера за движение на заден ход прави маневрите на заден ход далеч по-лесни. На разположение е дори система за самопаркиране, като "Клио" заема както успоредни на пътя, така и перпендикулярни парко места.


С новия бензинов мотор


Тестовият автомобил беше снабден с един от двата нови двигателя - а именно 1.2 литров бензин с мощност 120 конски сили и въртящ момент до 205 Нм., комбиниран в автоматична скороста кутия с двоен съединител. Тандемът е в стихията си в града, като "Клио" е пъргав (ускорение до 100 км/ч за 9.2 сек), без да е лаком (около 7 л/100 км разход в рамките на теста). Предимствата на автоматика в задръстванията и при потегляне по наклон са ясни, като допълнителен бонус е и неусетната смяна на предавките.


При спокойно шофиране извън града, автомобилът също е много приятен, като заслужава адмирации доброто обезшумяване. При желание за по-динамично шофиране, помага спортният режим на трансмисията, но дори и при него остава слабостта на кутиите с двоен съединител - забавянето, ако трябва да се свали повече от една предавка.

Най-продаваният френски автомобил след последните подобрения

© Георги Пауновски


Финалната ми оценка е, че новият бензинов мотор пасва отлично на "Клио", като балансира уверено между динамика и консумация. Разходът на гориво, след 500 километра в своеобразен смесен цикъл, беше 6.2 л/100 км и то при 67 от 100 точки, присъдени от вградената в мултимедията програма за анализ на стила на шофиране. Обещанията на производителя са за 5.4 л/100 км.


Финалната оценка


В един пренаселен сегмент, обновеното "Рено Клио" заслужава внимание и заради окачването, което вози приятно меко. Хареса ми и воланът, който е достатъчно директен и информативен.


По отношение на мястото на борда без да впечатлява, то е достатъчно за четирима възрастни. Багажникът пък побира приличните 300 литра. Голямо удобство е безключовият достъп, като колата се заключва сама, щом човекът с картата се отдалечи от нея.

Най-продаваният френски автомобил след последните подобрения

© Георги Пауновски


Както и до сега "Рено Клио" се предлага като хечбек или комби, в три нива на оборудване. Бензиновите двигатели са със 75, 90 и 120 конски сили, а дизелите със 75, 909 и 110 коня. Цената на "Клио" започва от 21 990 лв. с ДДС. Търсещите всичко най-добро, което моделът може да им предложи, ще трябва да се разделят с 37 650 лева, колкото беше цената на тестовата кола.
Автомобилът преди (вляво) и след фейслифта

© Георги Пауновски

Автомобилът преди (вляво) и след фейслифта

Ключови думи към статията:

Коментари (22)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3267 Неутрално

    Симпатичен е. И за изненада на любителите на лозунги, не е електрически.

    Еретик
  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1276 Неутрално

    И къде ги продадоха толкова коли !!!

  3. 3 Профил на cognitive
    cognitive
    Рейтинг: 213 Неутрално

    В ценовия си клас никой не може да бие французите като качество на интериора.

  4. 4 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 381 Неутрално

    67/100 значи изключително неправилно според автомобила каране, след като е автоматик и не взима точки за късна смяна на скоростите, реално е бил в режим пълна газ-спирачка до дупка и над 120 на извънградско.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  5. 5 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3431 Неутрално

    [quote#2:"442"]И къде ги продадоха толкова коли !!! [/quote]
    със сигурност не в Перник

  6. 6 Профил на net
    net
    Рейтинг: 257 Весело

    ...а дизелите със 75, 909 и 110 коня...

    Дизела с 909 коня ще "разплаче" собствениците на много расови спортни коли

  7. 7 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 418 Весело

    До коментар [#1] от "Костадин Иванов":

    Електрическият e Zoe.
    https://www.renault.fr/vehicules/vehicules-electriques/zoe.html

  8. 8 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 418 Весело

    До коментар [#6] от "net":

    Добре, че нямат 1100 коня...

  9. 9 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#7] от "tie_interceptor":

    Тия франсета, хибриди не предлагат ли?

  10. 10 Профил на bobhunter
    bobhunter
    Рейтинг: 708 Неутрално

    Рено Клио е невероятно добър, надежден автомобил. Изминал съм над 60000 км с Рено Клио Стория , с фабрично монтирана газова уредба, без да даде някакви съществени дефекти. Супер икономичен, ергономичен, с отлични качества за пъргавина, стабилност на пътя, дори при скорост над 140 км/ ч.

  11. 11 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#9] от "Levski Levov":

    Да си призная, не знам. Не се интересувам от хибридите...

  12. 12 Профил на dj x2805
    dj x2805
    Рейтинг: 467 Неутрално

    Много готин автомобил - бях на крачка да го купя...,но 1,2 75 кс за базовя двигател ми дойде малко слабо. А конкуренцията за по-евтина цена даваше 1.5 100 кс. Иначе е супер автомобил...

    www.soundcloud.com/x2805
  13. 13 Профил на edin slep
    edin slep
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Пътувал съм не малко с актуалното поколение (това преди тестовото) и шумоизолацията е далеч от добра, а возията е доста посредствена особено по лош път. Дори след няколко стотин километра има неприятна умора от шума в купето, а ако пътуваш в северозападнала България си усещаш пломбите и бъбреците.

    Иначе на външен вид е чудна кола.

    preklara rara
  14. 14 Профил на komitata80
    komitata80
    Рейтинг: 242 Неутрално

    Хубава количка, и червеното им е много приятен цвят, гледайки го по улиците. Със страхотно удоволствие бих карал RS версията му.

  15. 15 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 1018 Неутрално

    И форд доста развиха ниския си клас, явно е тенденция.
    Оправиха всичките проблеми по окачване (зимно палене ) електрики, мощност при по-малко коне и т.н. Остана им обаче вечния проблем със скоростната кутия, назад е 50 на 50 да зацепи, трета се включва с помощ от приятел(трицепс). Но като изнесоха производството от Русия в Румъния им падна качеството.
    Клиото оправиха ли си техния вечен проблем с електриките и датчиците? Който има Клио да сподели.

  16. 16 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3447 Неутрално

    До коментар [#10] от "bobhunter":

    Рено Клио, с фабрична газова уредба...? Че, откъде...? Не съм виждал и не съм чувал за Рено с фабрична газ.
    Преди време бях питал в представителство на Рено, дали се предлагат такива и отговора беше отрицателен. Само за Дачия казаха, че можело, ама като карах една тестова с двигател 1.2 и се отказах...

    Бивш tww09306483.
  17. 17 Профил на p911
    p911
    Рейтинг: 431 Неутрално

    [quote#14:"komitata80"]Със страхотно удоволствие бих карал RS версията му.[/quote]

    РС версията в това поколение на Клио е доста "култивирана". Забавянето в автоматичната кутия е едно от нещата, които не никак не ми допаднаха, поведението е добро, въпреки и килограмите. Иначе има лънч контрол, много телеметрични данни, избор на различен тип звук от двигателя и други "тъч§плей" забавления за по-младото поколение. Но като говорим за удоволствие от шофиране - предходните две версии на РС са изключителни, особено при Клио 2 Раньоти усмивката не може да слезе от лицето ви

  18. 18 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3267 Весело

    До коментар [#3] от "cognitive":
    И като возене за тези пари!

    Еретик
  19. 19 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#12] от "dj x2805":

    Без малко да взема Clio вместо Fiesta.
    Цената за екстрите беше по-добра от тази на MotoPfohe и външният ву вид ми допада повече, но така и не успях да се вредя 2 седмици за тест-драйв и то при положение, че им заявих, че ще купувам кола и трябва да реша, коя ще е...

  20. 20 Профил на tedif
    tedif
    Рейтинг: 939 Любопитно

    А къде го правят някой знае ли?

  21. 21 Профил на _imi_
    _imi_
    Рейтинг: 483 Неутрално

    Имам "Рено Каптюр" вече 3 години, което е на базата на "Рено Клио". Безкрайно съм доволен ! Всичко което ми трябва за моите нужди - без никакви проблеми!.

  22. 22 Профил на Georgi Georgiev
    Georgi Georgiev
    Рейтинг: 8 Неутрално

    моето рено 19 все о6те вози добре и 6те до4ака и клиото...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK