От 2014 година насам "Сузуки" обнови напълно гамата си.
В днешно време да пуснеш автомобилен модел без конкуренция на пазара е трудна работа. "Сузуки" обаче успяха с новия "Игнис". Вчера моделът направи своя български дебют, като дойде у нас месец преди официалната си премиера в Европа.
С дължината си от 3.7 метра "Игнис" е най-компактният SUV на пазара. Близко до него, като размери и излъчване, е само "Фиат Панда".
Що се отнася до възможностите извън пътя на мъника, те са гарантирани от клиренса от 18 сантиметра и системата за задвижване на четирите колела с електронно управление. В нормални условия предаването е предно, което се отразява добре на разхода на гориво. При превъртане на предните колела, за части от секундата се активират и задните.
Асистиращи системи улесняват шофирането извън пътя
Дори най-неопитните в карането извън утъпканите пътища могат да подкарат "Игнис" през полето и планината, като разчитата на помощта на асистентите за изкачване и спускане. Тяхната работа е да контролират спирачното усилие, тягата и работата на стабилизиращата програма така, че автомобилът да следва послушно зададената с волана траектория.
С идеални за града качества
Ширината от 1.69 метра, наред с малката дължина, превръщат "Игнис" в идеален автомобил за града. В тази среда ключова е маневреността, като радиуса на обратен завой е едва 4.7 м. © Сузуки
Това, което изненадва е, че в салона четирима души пътуват доста комфортно. Достъпът до вътрешността пък е улесен от широкия ъгъл на отваряне на вратите.
На разположение е и багажник с минимален обем 267 литра. При сгъване на облегалките на задните седалки, той се увеличава до 501 литра.
Цветни акценти
В салона прави впечатления големият екран на мултимедийната система (7-инча в най-високото ниво на оборудване) и стилните контролери за основните функции. Не липсва и камера, която се активира при включване на задна скорост. © Георги Пауновски
На разположение са различни варианти за оцветяване на дръжките на вратите, ринговете на аераторите, барчето около скоростния лост и т.н. Приятно изненадват качествените материали и дори лекият привкус на лукс в купето.
С бензинов мотор и полухибридна система
За момента "Сузуки Игнис" излиза на пазара с два варианта на двигателя. Базовият е 1.2-литров атмосферен бензинов с 90 конски сили и 125 Нм въртящ момент. Същият мотор може да се комбинира с новата полу-хибридна система на японците, при която генератор подпомага двигателя при потегляне и ускорение и позволява намаляване на разхода на гориво с 300 милилитра до 4.3 л/100 км. © Христо Петров
Предстои пускането и на версия с 1.0-литров бензинов турбо мотор със 112 к.с. При скоростните кутии изборът е между пестепенна механична и автоматична.
Задвижването може да е само предно, или 4Х4. "Сузуки Игнис" разполага серийно с шест въздушни възглавници, стабилизираща програма и система за следене на налягането в гумите.
Максимална оценка за безопасност
В по-високите нива на оборудване присъства и двойна камера, която предупреждава водача при риск от удар в предното превозно средство или опасност от блъскане на пешеходец. При липса на реакция от страна на водача, системата задейства автономно спирачките (виж видеото в края на текста). © Георги Пауновски
Камерата се използва и от асистента за следене на поддържане на избраната лента на движение. При пресичане на пътната маркировка без мигач, тази система предупреждава водача със светлинен сигнал и вибрация във волана.
Благодарение на екипировката за сигурност "Сузуки Игнис" вече спечели максималните пет звезди в теста на независимата организация EuroNCAP.
Произведен в Япония
"Сузуки Игнис" се прави в Япония, а в България се предлага в три нива на оборудване. Изборът е между девет външни цвята, като три са уникални за модела. © Сузуки България
На разположение са също двуцветни комбинации, цветни линии по купето отвън и оф-роуд пакет. Джантите са 15 и 16 цолови.
Цените на "Сузики Игнис" тръгват от 21 990 лева с ДДС за версията с предно предаване и 31 490 за най-достъпната 4Х4 модификация, която предлага и по-богато серийно оборудване.
ь
Рейтинг: 1291 НеутралноМного грозен тоя таблет на таблото
простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!quatro_4x3
Рейтинг: 945 Неутрално"... генератор подпомага двигателя при потегляне..."
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!А сега де! Как се случва това????
truly
Рейтинг: 1136 НеутралноДо коментар [#1] от "ь":
Така е. И като цяло, интериорът е зле. Но при разумна цена, за кола направена в Япония, може да намери много купувачи. Ще е чудесен градски автомобил.
zheravna
Рейтинг: 455 НеутралноЕколагер с размери за юноши бледни ....
shisharko
Рейтинг: 457 Неутрално"Ултракомпактният SUV"
На тези творчески недомислици по времето на комунизма им викаха 'петоъгълен шесторъб'. Ще ме извинявате, ама на който му трябва утракомпактен, не му трябва SUV. И на който му трябва SUV, не му трябва да е утракомпактен.
Така че, к'во правим с туй нещо?
pag
Рейтинг: 1189 ВеселоСкоро не бях виждал толкова грозна задница. Вътре също е много зле.
Знанието е сила, информацията - властДвойното предаване е безсмислено за градски автомобил, но е "яко" да се хвалиш с него.
"Полу"хибридното задвижване направо цепи мрака - генераторът "помага" на двигателя с чутовната мощност от 1-1.5 конски сили, така разхода "пада" с цели 0.3 литра (иди ги измери......).
Изобщо - има всички необходими качества за да се продава добре у нас.....
12345
Рейтинг: 524 НеутралноЧе е грозно, грозно е. Вътре - пластмасови евтинии и лъха на спестяване, както при повечето нови модели на Сузуки. А отдолу е толкова ниско, че всеки "спящ полицай" ще му е проблем - т.е. дори за градски автомобил не става.
А като цяло японските автомобили отдавна не са това, което бяха. Питайте собствениците на нови Тойота Корола - ако са успели да изминат 100 000 км, каква трошка са.
Ватник
Рейтинг: 560 НеутралноОтвратителен. Подобна автомобили в САЩ ги считат за престъпление срещу човечеството.
Every cradle is a grave.krasi_kara
Рейтинг: 510 НеутралноСтарият Игнис отвътре си беше бая... спартански, да речем. Като знам във флагмана - Витара, какъв е интериора, тук не очаквам някакви приятни изненади.
Дано поне да е евтин - все пак би трябвало да го правят в Унгария. Иронията обаче е, че дори там не се виждат особено много Сузукита...
tie_interceptor
Рейтинг: 442 НеутралноНа мен ми харесва. Е, не е съвършен дизайнът, но не е и никак зле. da-owners-your-4x4-crv-might-not-be-a-4x4-after-al l/
А през зимата 4х4 си е много ценна добавка и за града. Особено за планинските градове.
Стига наистина задвижването на 4-те колела е адекватно, че гледах едно видео на Honda CRV...
https://www.carthrottle.com/post/attention-all-hon
С това електронно управление...
borko_to
Рейтинг: 539 Неутралнокато гледам как изглежда най-високата версия на оборудване отвътре, не искам и да си представям базовата.
Правите дървета в гората, първи се отсичат!А Пауновски ако иска мога да го повозя София- Варна отзад зад шофьора, да видим дали още ще бъде изненадан колко комфортно пътували четирима човека. Впрочем то няма и как да им кача багажа в багажника...
pag
Рейтинг: 1189 НеутралноДо коментар [#2] от "quatro_4x3":
Знанието е сила, информацията - властМного лесно - генератора може да работи и като електромотор, захранван от акумулатора.
Едно контролерче, по-широк пистов ремък и готово. Евтино и просто.
Е, ефектът също е символичен......
tie_interceptor
Рейтинг: 442 ЛюбопитноДо коментар [#11] от "borko_to":
Нима успявате от тези миниатюрни снимчици да оцените интериора? Как можете да прецените и материалите?
Или сте го виждали на живо?
Като Ви чета, ве едно се возите само в RollsRoyce...
И не всички сме по 2 m / 100 kg и се събираме на задните седалки...
chasovnik
Рейтинг: 487 Веселопозната има такава кола модел 1900и балканската /2005г/ 1.3кубика 82 коня - Е няма такава кола. като част от другата половина на населението на земята тази кола се поддържа единствено до момента в който трябва да се зареди бензин. кара се със 140 по магистралата, защото това било ограничението, очукана е отвсякъде, НО върви пущината....
предполагам с новия модел да не е променена концепцията за здрав и безпроблемен откъм ремонти автомобил, а това дали е грозен или не е въпрос на избор. и аз не харесвам бентлита и заптади твоа карам паджеро
поздрави и весели празници !!!!
tie_interceptor
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#2] от "quatro_4x3":
Integrated Starter Generator (ISG).
Volvo го имат от 2001 година.
Стартерът е и генератор... и генераторът е и електромотор, който подпомага бензиновия двигател...
Вероятно зарежда литиево-йонната батери при спиране, което подпомага спирачките.
Нищо не пише Старт/Стоп, но вероятно и това го има.
forza
Рейтинг: 821 ЛюбопитноДо коментар [#5] от "shisharko":
[quote#5:"shisharko"]Така че, к'во правим с туй нещо? [/quote]
Забавляваме се с цената му?
tie_interceptor
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#12] от "pag":
Ефектът може и да не е само символичен. Електромоторът, макар и с незначителна мощност, има много голям въртящ момент при ниски обороти и може значително да подпомогне бензиновия до достигне номиналните му обороти. Това може да стане за няколко секунди и дори при големи токове, няма да загрее опасно.
Сигурно Ви се е случвало да подкарате колата си със стартера. Доста рязко дръпва, а развърта и ДВГ.
При плавно спиране или спускане по наклон, няма да има нужда от спирачките.
За съжаление, не можах да намеря спецификациите конкретно на системата на Suzuki, така че всичко е само предположения.
Но, колкото повече информация намирам за този модел, толкова повече съжалявам, че не го пуснаха миналата година...
Този е от онези
Рейтинг: 261 ЛюбопитноСпрямо моя вкус , всички модели на Сузуки от последната им генерация са с много грозен дизайн. Явно нещо съм се повредил.
tie_interceptor
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#12] от "pag":
w-104876/
2.3 kW (3 HP) e електромоторът, а батерията е явно много малка и тежи само 6.2 kg.
Намалява времето от 0 до 100 km/h с 2.1 секунди до 11.4...
http://www.motoring.com.au/suzuki-ignis-2017-revie
pag
Рейтинг: 1189 НеутралноДо коментар [#19] от "tie_interceptor":
Знанието е сила, информацията - властЗначи е стартер-генератор, сигурно е интегриран в скоростната кутия.
2.3 kW е по-сериозна цифра и ефектът при ускорение е забележим.
Обаче на мен ми е грозна задницата, вътре също не ми допада. Мое мнение, разбира се.
zzatke
Рейтинг: 294 Неутралноултракенеф
reddit.com/r/The_Donald/borko_to
Рейтинг: 539 Неутрално[quote#13:"tie_interceptor"]Нима успявате от тези миниатюрни снимчици да оцените интериора? Как можете да прецените и материалите?[/quote]
Правите дървета в гората, първи се отсичат!е кожен мултифункционален волан как се съчетава с оранжева тръба за подлакътник на вратата? Естествено на снимката е с климатроник, но на версията с климатик въртоците са като китайска вентилаторна печка от 20 лв. 7 инчов дисплей с камера за задно виждане за "ултракомпактен градски SUV"?!? С тия размери даже няма смисъл и от парктроник.
Да не говорим за какво и е 4х4 на една ниска кола, с която трудно можеш да се качиш на тротоар.
DS
Рейтинг: 603 НеутралноВдъхновението на дизайнера е сряло рязко след В- колоната на автомобилчето....
Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"tie_interceptor
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#22] от "borko_to":
Ако оранжевото не Ви допада, има го и в титаниево.
Може и да ги е срам да показват снимки на базовата версия, но поне аз не успях да намеря снимки на въртоци като на китайска вентилаторна печка от 20 лв....
Не всички сме майстори на паркирането, или не ни пука за боята колата и камерата за задно виждане е едно от нещата, което намирам за много полезно.
Понякога имаме нужда от високи коли не само да се катерим по тротоарите... За съжаление май сме изключение по тия земи...
Но, както много пъти съм изтъквал, едва ли на автомобилните производители им е пътеводна звезда необятният български пазар на 15-тина годишни коли нов внос...
!D !калпав е новия вид Дневник!
Рейтинг: 948 ЛюбопитноТОВА което не ми хареса е ,че дори и на рекламата се вижда много силно люлеене на каросерията настрани. Усещането ще да е доста неприятно.Но може и да се подобри с настройка по окачването.
Нинов
Рейтинг: 2381 НеутралноСимпатичен автомобил за ходене на (рибо)лов.
Друго огромно предимство е малката вероятност да ти го откраднат.
Цената и тя е окей.
DS
Рейтинг: 603 НеутралноНе вярвах, че ще напиша някога това НО:
Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"Това нещо е на нивото на Дачия Логан степуей.....
tie_interceptor
Рейтинг: 442 ЛюбопитноВероятно имате предвид Dacia Sandero Stepway...
И двата автомобила ли сте ги пробвали?!
Костадин Иванов
Рейтинг: 2871 НеутралноДаже не мечтая да отслабна толкова, че да ми е по мярка.
ЕретикYomega
Рейтинг: 746 НеутралноДо коментар [#5] от "shisharko":
ами че Нива-та си е точно това - компактен СУВ, та и всъдеход бих казал. Ясно е, че къса база винаги е по-проходима от дългата така че предполагам 4х4 версийката на Игниса ще се държи прилично не само на сух асфалт
Гарван
Рейтинг: 953 ВеселоДо коментар [#26] от "Ф.Нинов": Определено не е подходяща за лов. Пушка + раница и патрондаш и за кучовете ще трябва ремарке. Пък и кой ще хвъли 20К за тази количка да ходи на лов или риболов. Подходяща е за маниаци по планинско бягане. Един клиент има панда 4х4 за тази цел.
Велков
Рейтинг: 1448 НеутралноМного грозна... много...