Ултракомпактният SUV "Сузуки Игнис" ще търси клиенти първо в България (видео)

От 2014 година насам "Сузуки" обнови напълно гамата си.

© Христо Петров

От 2014 година насам "Сузуки" обнови напълно гамата си.



В днешно време да пуснеш автомобилен модел без конкуренция на пазара е трудна работа. "Сузуки" обаче успяха с новия "Игнис". Вчера моделът направи своя български дебют, като дойде у нас месец преди официалната си премиера в Европа.


С дължината си от 3.7 метра "Игнис" е най-компактният SUV на пазара. Близко до него, като размери и излъчване, е само "Фиат Панда".


Що се отнася до възможностите извън пътя на мъника, те са гарантирани от клиренса от 18 сантиметра и системата за задвижване на четирите колела с електронно управление. В нормални условия предаването е предно, което се отразява добре на разхода на гориво. При превъртане на предните колела, за части от секундата се активират и задните.




Асистиращи системи улесняват шофирането извън пътя


Дори най-неопитните в карането извън утъпканите пътища могат да подкарат "Игнис" през полето и планината, като разчитата на помощта на асистентите за изкачване и спускане. Тяхната работа е да контролират спирачното усилие, тягата и работата на стабилизиращата програма така, че автомобилът да следва послушно зададената с волана траектория.

Що се отнася до външния вид на "Игнис" в него могат да се открият елементи от редица обичани модели от настоящето и миналото на "Сузуки". Огледалата например напомнят на тези в "Суифт", отворът отстрани на предния капак е взаимстван от "Витара". Фаровете препращат към "Серво" от 80-те години, а хрилете над задните калници са познати от "Фронте Купе" от 70-те.

С идеални за града качества


Ширината от 1.69 метра, наред с малката дължина, превръщат "Игнис" в идеален автомобил за града. В тази среда ключова е маневреността, като радиуса на обратен завой е едва 4.7 м.

Ултракомпактният SUV "Сузуки Игнис" ще търси клиенти първо в България (видео)

© Сузуки


Това, което изненадва е, че в салона четирима души пътуват доста комфортно. Достъпът до вътрешността пък е улесен от широкия ъгъл на отваряне на вратите.


На разположение е и багажник с минимален обем 267 литра. При сгъване на облегалките на задните седалки, той се увеличава до 501 литра.


Цветни акценти


В салона прави впечатления големият екран на мултимедийната система (7-инча в най-високото ниво на оборудване) и стилните контролери за основните функции. Не липсва и камера, която се активира при включване на задна скорост.

Ултракомпактният SUV "Сузуки Игнис" ще търси клиенти първо в България (видео)

© Георги Пауновски


На разположение са различни варианти за оцветяване на дръжките на вратите, ринговете на аераторите, барчето около скоростния лост и т.н. Приятно изненадват качествените материали и дори лекият привкус на лукс в купето.


С бензинов мотор и полухибридна система


За момента "Сузуки Игнис" излиза на пазара с два варианта на двигателя. Базовият е 1.2-литров атмосферен бензинов с 90 конски сили и 125 Нм въртящ момент. Същият мотор може да се комбинира с новата полу-хибридна система на японците, при която генератор подпомага двигателя при потегляне и ускорение и позволява намаляване на разхода на гориво с 300 милилитра до 4.3 л/100 км.

Ултракомпактният SUV "Сузуки Игнис" ще търси клиенти първо в България (видео)

© Христо Петров


Предстои пускането и на версия с 1.0-литров бензинов турбо мотор със 112 к.с. При скоростните кутии изборът е между пестепенна механична и автоматична.


Задвижването може да е само предно, или 4Х4. "Сузуки Игнис" разполага серийно с шест въздушни възглавници, стабилизираща програма и система за следене на налягането в гумите.


Максимална оценка за безопасност


В по-високите нива на оборудване присъства и двойна камера, която предупреждава водача при риск от удар в предното превозно средство или опасност от блъскане на пешеходец. При липса на реакция от страна на водача, системата задейства автономно спирачките (виж видеото в края на текста).

Ултракомпактният SUV "Сузуки Игнис" ще търси клиенти първо в България (видео)

© Георги Пауновски


Камерата се използва и от асистента за следене на поддържане на избраната лента на движение. При пресичане на пътната маркировка без мигач, тази система предупреждава водача със светлинен сигнал и вибрация във волана.


Благодарение на екипировката за сигурност "Сузуки Игнис" вече спечели максималните пет звезди в теста на независимата организация EuroNCAP.


Произведен в Япония


"Сузуки Игнис" се прави в Япония, а в България се предлага в три нива на оборудване. Изборът е между девет външни цвята, като три са уникални за модела.

Ултракомпактният SUV "Сузуки Игнис" ще търси клиенти първо в България (видео)

© Сузуки България


На разположение са също двуцветни комбинации, цветни линии по купето отвън и оф-роуд пакет. Джантите са 15 и 16 цолови.


Цените на "Сузики Игнис" тръгват от 21 990 лева с ДДС за версията с предно предаване и 31 490 за най-достъпната 4Х4 модификация, която предлага и по-богато серийно оборудване.

Как работи системата за аварийно спиране при риск от инцидент.

Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (32)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Много грозен тоя таблет на таблото

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  2. 2 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 945 Неутрално

    "... генератор подпомага двигателя при потегляне..."

    А сега де! Как се случва това????

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  3. 3 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 1136 Неутрално

    До коментар [#1] от "ь":

    Така е. И като цяло, интериорът е зле. Но при разумна цена, за кола направена в Япония, може да намери много купувачи. Ще е чудесен градски автомобил.

  4. 4 Профил на zheravna
    zheravna
    Рейтинг: 455 Неутрално

    Еколагер с размери за юноши бледни ....

  5. 5 Профил на shisharko
    shisharko
    Рейтинг: 457 Неутрално

    "Ултракомпактният SUV"

    На тези творчески недомислици по времето на комунизма им викаха 'петоъгълен шесторъб'. Ще ме извинявате, ама на който му трябва утракомпактен, не му трябва SUV. И на който му трябва SUV, не му трябва да е утракомпактен.

    Така че, к'во правим с туй нещо?

  6. 6 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1189 Весело

    Скоро не бях виждал толкова грозна задница. Вътре също е много зле.
    Двойното предаване е безсмислено за градски автомобил, но е "яко" да се хвалиш с него.
    "Полу"хибридното задвижване направо цепи мрака - генераторът "помага" на двигателя с чутовната мощност от 1-1.5 конски сили, така разхода "пада" с цели 0.3 литра (иди ги измери......).
    Изобщо - има всички необходими качества за да се продава добре у нас.....

    Знанието е сила, информацията - власт
  7. 7 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Че е грозно, грозно е. Вътре - пластмасови евтинии и лъха на спестяване, както при повечето нови модели на Сузуки. А отдолу е толкова ниско, че всеки "спящ полицай" ще му е проблем - т.е. дори за градски автомобил не става.

    А като цяло японските автомобили отдавна не са това, което бяха. Питайте собствениците на нови Тойота Корола - ако са успели да изминат 100 000 км, каква трошка са.

  8. 8 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 560 Неутрално

    Отвратителен. Подобна автомобили в САЩ ги считат за престъпление срещу човечеството.

    Every cradle is a grave.
  9. 9 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 510 Неутрално

    Старият Игнис отвътре си беше бая... спартански, да речем. Като знам във флагмана - Витара, какъв е интериора, тук не очаквам някакви приятни изненади.

    Дано поне да е евтин - все пак би трябвало да го правят в Унгария. Иронията обаче е, че дори там не се виждат особено много Сузукита...

  10. 10 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 442 Неутрално

    На мен ми харесва. Е, не е съвършен дизайнът, но не е и никак зле.
    А през зимата 4х4 си е много ценна добавка и за града. Особено за планинските градове.
    Стига наистина задвижването на 4-те колела е адекватно, че гледах едно видео на Honda CRV...
    https://www.carthrottle.com/post/attention-all-honda-owners-your-4x4-crv-might-not-be-a-4x4-after-all/
    С това електронно управление...

  11. 11 Профил на borko_to
    borko_to
    Рейтинг: 539 Неутрално

    като гледам как изглежда най-високата версия на оборудване отвътре, не искам и да си представям базовата.
    А Пауновски ако иска мога да го повозя София- Варна отзад зад шофьора, да видим дали още ще бъде изненадан колко комфортно пътували четирима човека. Впрочем то няма и как да им кача багажа в багажника...

    Правите дървета в гората, първи се отсичат!
  12. 12 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1189 Неутрално

    До коментар [#2] от "quatro_4x3":

    Много лесно - генератора може да работи и като електромотор, захранван от акумулатора.
    Едно контролерче, по-широк пистов ремък и готово. Евтино и просто.
    Е, ефектът също е символичен......

    Знанието е сила, информацията - власт
  13. 13 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 442 Любопитно

    До коментар [#11] от "borko_to":

    Нима успявате от тези миниатюрни снимчици да оцените интериора? Как можете да прецените и материалите?
    Или сте го виждали на живо?
    Като Ви чета, ве едно се возите само в RollsRoyce...
    И не всички сме по 2 m / 100 kg и се събираме на задните седалки...

  14. 14 Профил на chasovnik
    chasovnik
    Рейтинг: 487 Весело

    позната има такава кола модел 1900и балканската /2005г/ 1.3кубика 82 коня - Е няма такава кола. като част от другата половина на населението на земята тази кола се поддържа единствено до момента в който трябва да се зареди бензин. кара се със 140 по магистралата, защото това било ограничението, очукана е отвсякъде, НО върви пущината....
    предполагам с новия модел да не е променена концепцията за здрав и безпроблемен откъм ремонти автомобил, а това дали е грозен или не е въпрос на избор. и аз не харесвам бентлита и заптади твоа карам паджеро
    поздрави и весели празници !!!!

  15. 15 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#2] от "quatro_4x3":

    Integrated Starter Generator (ISG).
    Volvo го имат от 2001 година.
    Стартерът е и генератор... и генераторът е и електромотор, който подпомага бензиновия двигател...
    Вероятно зарежда литиево-йонната батери при спиране, което подпомага спирачките.
    Нищо не пише Старт/Стоп, но вероятно и това го има.

  16. 16 Профил на forza
    forza
    Рейтинг: 821 Любопитно

    До коментар [#5] от "shisharko":

    [quote#5:"shisharko"]Така че, к'во правим с туй нещо? [/quote]

    Забавляваме се с цената му?

  17. 17 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#12] от "pag":

    Ефектът може и да не е само символичен. Електромоторът, макар и с незначителна мощност, има много голям въртящ момент при ниски обороти и може значително да подпомогне бензиновия до достигне номиналните му обороти. Това може да стане за няколко секунди и дори при големи токове, няма да загрее опасно.
    Сигурно Ви се е случвало да подкарате колата си със стартера. Доста рязко дръпва, а развърта и ДВГ.
    При плавно спиране или спускане по наклон, няма да има нужда от спирачките.
    За съжаление, не можах да намеря спецификациите конкретно на системата на Suzuki, така че всичко е само предположения.
    Но, колкото повече информация намирам за този модел, толкова повече съжалявам, че не го пуснаха миналата година...

  18. 18 Профил на Този е от онези
    Този е от онези
    Рейтинг: 261 Любопитно

    Спрямо моя вкус , всички модели на Сузуки от последната им генерация са с много грозен дизайн. Явно нещо съм се повредил.

  19. 19 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#12] от "pag":

    2.3 kW (3 HP) e електромоторът, а батерията е явно много малка и тежи само 6.2 kg.
    Намалява времето от 0 до 100 km/h с 2.1 секунди до 11.4...
    http://www.motoring.com.au/suzuki-ignis-2017-review-104876/

  20. 20 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1189 Неутрално

    До коментар [#19] от "tie_interceptor":

    Значи е стартер-генератор, сигурно е интегриран в скоростната кутия.
    2.3 kW е по-сериозна цифра и ефектът при ускорение е забележим.
    Обаче на мен ми е грозна задницата, вътре също не ми допада. Мое мнение, разбира се.

    Знанието е сила, информацията - власт
  21. 21 Профил на zzatke
    zzatke
    Рейтинг: 294 Неутрално

    ултракенеф

    reddit.com/r/The_Donald/
  22. 22 Профил на borko_to
    borko_to
    Рейтинг: 539 Неутрално

    [quote#13:"tie_interceptor"]Нима успявате от тези миниатюрни снимчици да оцените интериора? Как можете да прецените и материалите?[/quote]

    е кожен мултифункционален волан как се съчетава с оранжева тръба за подлакътник на вратата? Естествено на снимката е с климатроник, но на версията с климатик въртоците са като китайска вентилаторна печка от 20 лв. 7 инчов дисплей с камера за задно виждане за "ултракомпактен градски SUV"?!? С тия размери даже няма смисъл и от парктроник.
    Да не говорим за какво и е 4х4 на една ниска кола, с която трудно можеш да се качиш на тротоар.

    Правите дървета в гората, първи се отсичат!
  23. 23 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 603 Неутрално

    Вдъхновението на дизайнера е сряло рязко след В- колоната на автомобилчето....

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  24. 24 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#22] от "borko_to":

    Ако оранжевото не Ви допада, има го и в титаниево.
    Може и да ги е срам да показват снимки на базовата версия, но поне аз не успях да намеря снимки на въртоци като на китайска вентилаторна печка от 20 лв....
    Не всички сме майстори на паркирането, или не ни пука за боята колата и камерата за задно виждане е едно от нещата, което намирам за много полезно.
    Понякога имаме нужда от високи коли не само да се катерим по тротоарите... За съжаление май сме изключение по тия земи...

    Но, както много пъти съм изтъквал, едва ли на автомобилните производители им е пътеводна звезда необятният български пазар на 15-тина годишни коли нов внос...

  25. 25 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 948 Любопитно

    ТОВА което не ми хареса е ,че дори и на рекламата се вижда много силно люлеене на каросерията настрани. Усещането ще да е доста неприятно.Но може и да се подобри с настройка по окачването.

  26. 26 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2381 Неутрално

    Симпатичен автомобил за ходене на (рибо)лов.
    Друго огромно предимство е малката вероятност да ти го откраднат.
    Цената и тя е окей.

  27. 27 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 603 Неутрално

    Не вярвах, че ще напиша някога това НО:
    Това нещо е на нивото на Дачия Логан степуей.....

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  28. 28 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 442 Любопитно

    Вероятно имате предвид Dacia Sandero Stepway...
    И двата автомобила ли сте ги пробвали?!

  29. 29 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2871 Неутрално

    Даже не мечтая да отслабна толкова, че да ми е по мярка.

    Еретик
  30. 30 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 746 Неутрално

    До коментар [#5] от "shisharko":

    ами че Нива-та си е точно това - компактен СУВ, та и всъдеход бих казал. Ясно е, че къса база винаги е по-проходима от дългата така че предполагам 4х4 версийката на Игниса ще се държи прилично не само на сух асфалт

  31. 31 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 953 Весело

    До коментар [#26] от "Ф.Нинов": Определено не е подходяща за лов. Пушка + раница и патрондаш и за кучовете ще трябва ремарке. Пък и кой ще хвъли 20К за тази количка да ходи на лов или риболов. Подходяща е за маниаци по планинско бягане. Един клиент има панда 4х4 за тази цел.

  32. 32 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1448 Неутрално

    Много грозна... много...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK