
© Аутотехника
Първият кросоувър на испанската марка "Сеат" - "Атека", направи снощи българската си премиера, броени часове след като спечели приза Autobest 2017. Той се присъжда от жури от автомобилни журналисти от 26 европейски страни и отличава най-добрия за купуване автомобил за максимален брой клиенти на Стария континент.
За пръв път тази година четири от петте финалиста бяха кросоувъри. "Атека" се отличава с интересен дизайн и използването на всички най-съвременни системи за сигурност и безопасност от концерна майка "Фолксваген". Следвайки дългогодишната традиция на "Сеат", автомобилът получава името си от испанската география. Селото Атека се намира в западната част на Сарагоса, в сърцето на Иберийския полуостров. © Сеат
В България колата дойде в новия за марката оранжев цвят, вдъхновен от изгряващото слънце в Барселона. "Атека" може да се екипира с изцяло светодиодни светлини и система за автоматично преминаване между къси и дълги. При отключване диоди във външните огледала осветяват зоната в близост до вратите, прожектирайки името на автомобила и неговия силует на пътя.
Интериорът е ергономичен и елегантен, като срещу доплащане може да е дори луксозен. Инфотейнмънт дисплеят е с размер 8 инча, като предлага пълна свързаност на смартфон.
Вратата на багажника се отваря без ръце
При дължина от 4.36 м в "Сеат Атеса" има място за петима пасажери, а минималният багажен обем е 510 или 485 литра, в зависимост дали предаването е предно или 4Х4. Сред оборудването присъства отваряща се с прокарване на крак под задната броня врата на багажника. © Аутотехника Водещите на церемонията по представянето Димитър Рачков и Хилда Казасян проверяват дали врата на багажника се отваря без ръце.
Пълноприводните версии разполагат с контролер за промяна на режимите на шофиране, като изборът е между еко, нормален, спортен и две офроуд настройки. Сред асистиращите системи присъства помощникът за придвижване в задръстване, който ускорява, спира и направлява колата автоматично в трафика при движение с до 60 км/ч.
Спира сам, ако на шофьора му прилошее
"Сеат Атека" разполага и със системата за автономно плавно спиране, ако ръцете на водача не са на волана и той не реагиран на светлинното и звуково предупреждение. Колата може да се снабди със система от камери "птичи поглед", показващи цялата зона около колата. Не липсва и възможност за успоредно и перпендикулялно паркиране, при което управлението на волана се поема от електрониката. © Георги Пауновски
В зимния сезон голямо удобство е възможността за затопляне на купето до определена температура в зададен час. Всички двигатели на "Сеат Атека" са с турбо, като бензиновите са еднолитров със 115 коня и 1400-кубиков със 150. Дизелите са 1.6 TDI (115 к.с.) и 2.0 TDI (150 и 190 к.с). Най-икономичната модификация се задоволява с 4.3 л/100 км. Цените на "Атека" в България тръгват от 39 900 лева с ДДС.
Грант мотивиран, правоверен либерал
Рейтинг: 524 Неутралнодам, и каква е разликата с малкото джипче на ауди?
Дневник - рупор на демократичната цензура. "Правилата" на форума - СПОРЕД ФИНАНСОВИЯ ИНТЕРЕС НА СОБСТВЕНИКА :)Molossian
Рейтинг: 1669 НеутралноДо коментар [#1] от "Правоверен грант-коментатор":
Panta rhei....А, цената, разбира се.
Иначе СЕАТ са приятни колици. И надеждни, което поне мен ме изненада навремето.
12345
Рейтинг: 524 НеутралноКрасив европейски дизайн. Видях го и на живо. Отвътре - горе-долу.
За съжаление не е толкова евтино, колкото някои очакваха.
Karla Hanneman
Рейтинг: 466 НеутралноСЕАТ е втора/трета марка на ФВ правена от испанци , сметай...
Karla , Майти Готическа Принцеса!quatro_4x3
Рейтинг: 945 Неутрално"Най-икономичната модификация се задоволява с 4.3 л/100 км."
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!Това, умножено по 2, ще ни доближи до истината! Много им вярвам на фолксваген! Те не лъжат!
quatro_4x3
Рейтинг: 945 Неутрално[quote#1:"Правоверен грант-коментатор"]дам, и каква е разликата с малкото джипче на ауди?[/quote]
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!Боята.
Костадин Иванов
Рейтинг: 2871 НеутралноДруги размери освен дължината? Ширина, височина, клиренс?
ЕретикУскорение до сто? Цени?
leon555
Рейтинг: 696 НеутралноХа, помислих си, след сеат, кръстен на испанско село, защо да няма Грейт Уол Баховица например?
"Не подозирайте зла умисъл там, където всичко може да се обясни просто с глупост." Бърнард ШaaБулаир
Рейтинг: 635 НеутралноПодозирам, че новият Сузуки Игнис 4х4 ще раздвижи пазара много повече от тази версия на ФауВе.
MyTwoCents
Рейтинг: 631 Неутрално[quote#8:"leon555"]сеат, кръстен на испанско село[/quote]
@)----,--'--повечето са така
shisharko
Рейтинг: 457 НеутралноИзглежда добре, на външен вид напомня на останалите коли от този клас в групата VW/Audi/Skoda, но лошо няма. Те всички модели в тази категория малко или много почват да си приличат един на друг.
С цена от 39 900 лева с ДДС са и конкурентни на основния претендент в тази класа за българския пазар който според мен на този момент е Рено Каджар, които почват от към 36,000 нагоре.
krasi_kara
Рейтинг: 510 НеутралноПременил се Фолксваген Тигуан, погледнал се - пак в тия!
P.S. По желание но Ваген феновете, "Фолксваген Тигуан" от горната поговорка може да бъде заменено и с "Ауди Q5" например.
Levski Levov
Рейтинг: 253 Неутрално[quote#12:"krasi_kara"]Пременил се Фолксваген Тигуан, погледнал се - пак в тия! [/quote]
Баш в тия не е! Автомобила е по-малък като размери и по-евтин!
Levski Levov
Рейтинг: 253 Неутрално[quote#11:"shisharko"]С цена от 39 900 лева с ДДС са и конкурентни на основния претендент в тази класа за българския пазар който според мен на този момент е Рено Каджар, които почват от към 36,000 нагоре. [/quote]
Нисан Кашкай?
Къде забрави... най-продавания "градски паркетник" в Европа
Levski Levov
Рейтинг: 253 НеутралноДо коментар [#1] от "Правоверен грант-коментатор":
.
Преди всичко цената... е някой хора очакваха май повече... но явно в тоя сегмент няма много аванти -отделно и сега набира скорост.
По евтиното за хората които търсят -Дачиа Дъстър на комшиите
sw51
Рейтинг: 329 НеутралноДо коментар [#4] от "Karla Hanneman":
сметай колко ти е акъла :)