Мечтата на рибаря и не само

Мечтата на рибаря и не само

© Георги Пауновски



Безспорен факт е, че към днешна дата най-продаваният пикап в света е "Тойота Хайлукс". Офицално представен през 1968 година, той е навъртял над 18 милиона продажби. На пазара е неговата най-нова генерация, която както и до сега, се предлага с единична, разширена и двойна кабина. Тестовият пикап беше в най-луксозната версия, насочена по-скоро към хората с активен начин на живот и хобита с обемна екипировка, отколкото към ползващите го за работа. Автомобилът се предлага в пет класически и три нови цвята, но в червено изглежда наистина убийствено.

Мечтата на рибаря и не само

© Георги Пауновски


Заедно с двама приятели, тествахме "Хайлукс" в рамките на риболовен уикенд на палатка, задача, която пасна на пикапа като ръкавица. Първото, което впечатлява в модела е осъвремененият дизайн. С изобилието от хромирани елементи и стилни хардоп над товарния отсек, пикапът е истинска алтернатива на луксозните пълноразмерни кросоувъри.


Салон като на лек автомобил


Салонът е станал по-просторен и стилен, като отзад много комфортно пътуват двама пасажери, а при нужда се събират и трима. Оформлението на приборното табло, материалите и акцентите са нетипично луксозни за една кола за работа.

Мечтата на рибаря и не само

© Георги Пауновски


Сериозно място на централната конзола заема седем инчовия тъч-скрийн на мултимедийната система. През него работата с навигацията, музиката и бородивия компютър става лесно. Никакви загадки не задават и останалите контролени в салона.


Новото приборно табло ми хареса, заради големите изчистени аналогови оборотомер и скоростомер и разположения между тях цветен дисплей, на който може да се следи разнообразна информация. Тестваният от нас "Хайлукс" беше автоматик, но въпреки доста рядкото боравене с лоста за скоростите оцените неговата по-висока позиция и оформлението, като при леките автомобили. Бутоните за управление на режимите на шофиране (екологичен и спортен, освен нормалния) както и на 4х4 задвижването са разположени на лесно достъпно място.

Мечтата на рибаря и не само

© Георги Пауновски


Веднага след потеглянето останах впечатлен и от шумоизолацията, близка до нивата в лек автомобил. Още преди да тръгнем оценихме възможността за отваряне на вратите без ключ и подобренията в товарния отсек, който е с 10 сантиметра по-широк (1.65 метра при калниците, което е водещ в класа показател).




В него се събра надуваема лода с двигател, палатки, рибарска екипировка, провизии, като при това капакът на хардопът се затвори. Свалената по-ниско задна броня, с интегрирано стъпало, улеснява товаренето и при затворен капак, в дръжката на който пък се монтира почти незабележима камера за движение на заден ход.

Мечтата на рибаря и не само

© Георги Пауновски


Тук е моментът да допълня, че капацитетът за теглене е увеличен до 3.5 тона, но просто нямаше какво да закачим зад нашия "Хайлукс".


Светодиодни фарове и икономичен дизел


Потеглихме по тъмно и веднага оценихме разликата, която дават изцяло светодиодните къси светлини. Те осветяват доста по на далеч, а светлината им натоварва очите много по-малко. Отлично вършат работата си и ксеноновите дълги светлини.


Тестовият "Хайлукс" разчиташе на изцяло новият 2.4-литров дизелов двигател, който предлага подобрения по отношение на въртящия момент (вече 400 Нм) и разхода на гориво. Мощността от 155 конски сили е достатъчна както за поддържане на максимално разрешената скорост на магистрала, така и за безопасни изпреварвания по нормален път.

Мечтата на рибаря и не само

© Георги Пауновски


Новата шестепенна автоматична трансмисия се разбира отлично с двигателя и в спортен режим осигурява по-добро ускорение, дори от версиите с механична (12.8, срещу 13.2 секунди). При спокойно каране смяната на предавките не се усеща, а дизелът не натрапва приъствието си с неприятен шум.


По неравна магистрала и остри завои


Що се отнася до разхода, той е намален с 9% спрямо предшественика, като по книжка той е 6.4 л/100 км, а в рамките на теста се кротна около 8 на сто. По неравните участъци на магистрала "Тракия" край Чирпан, запазена марка за една небезизвестна старозагорска пътностроителна фирма, имахме възможността да усетим и подобренията по окачването.

Мечтата на рибаря и не само

© Георги Пауновски


Отзад то продължава да разчита на листови ресори и двойни амортисьори, но комфорът на возене е значително повишен, поне когато пикапът е натоварен, както беше в нашия случай. По завоите към язовир Ивайловград приятно ме изненада и доброто пътно поведение на такъв терен, а кормилото определено работи по-прецизно.


Усеща опасностите


Голямата новост в "Тойота Хайлукс" е инетгрирането на нови системи за сигурност. Комбинацията от камера и милиметров-вълнов радар на пакета, кръстен Toyota Safety Sense, се използват от системите за предупреждение при опасност от сблъсък с функция за разпознаване на пешеходци и автономно спиране при нужда, предупреждение при напускане на пътна лента и асистентът за разпознаване на пътни знаци. Предвид фактът, че шофирах нощем, след натоварен работен ден, бях благодарен, че пикапът имаше тези екстри, макар да не се наложи те да ни спасяват от инциденти.

Мечтата на рибаря и не само

© Георги Пауновски


За целта на теста, на няколко пъти провокирах системата за следена избраната лента, като нарочно пресичах маркировката без мигач и установих, че освен аудио и визуален сигнал, тя се намесва и с корекция във волана, за да не позволи напускане на своето поле.


А когато пътят свърши


Търсенето на усамотено място за разполагане на бивака ни накара да напуснем утъпканите пътища, но с доказал качествата си оф-роуд боец като "Хайлукс", това изобщо не ни притесни. При клиренсът от .. . сантиметра, 4х4 режим с демултипликатор за превключване между бързи и бавни предавки, и заключващите се диференциали, избраните от нас трасета не затрудниха по никакъв начин пикапът.


Времето беше отлично, но дори и да имаше кал или сняг, съм сигурен, че пикапът за пореден път ще докаже, защо е най-предпочитаният в света. В такива коварни условия пословичната проходимодст на "Хайлукс" е дори подобрена, благодарение на системата за активен контрол на сцеплението.

Мечтата на рибаря и не само

© Георги Пауновски


Тя разпределя въртящия момент между всички четири колела, осигурявайки по-добро сцепление от това, предлагано от диференциала с ограничено приплъзване, като при превъртане на едно или повече задвижващи колела, системата автоматично ги блокира и преразпределя въртящ момент към онези, които имат по-добър контакт с пътя. Хората, който излязат с "Хайлукс" извън пътя, без да имат сериозен оф-роуд опит зад гърба си, със сигурност ще оценят и факта, че системата за подпомагане при спускане по наклон, вече работи при движение както напред, така и назад.


В заключение остава да уточня, че базовата версия на "Тойота Хайлукс" - с единична кабина, която е максимално подходяща за работно конче, струва 49 990 лева. Най-луксозната версия, като показаната на снимките в този текст път може да се купи за почти 77 хиляди лева.

Мечтата на рибаря и не само

© Георги Пауновски


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (41)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 916 Неутрално

    Ба си, то не се чете направо, по 2-3 грешки на изречение....

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  2. 2 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 750 Неутрално

    Да свържеш този тип автомобили с рибарите е..... (ще замълча, че иначе ще го изтрият)

    "Мечтата на фермера" са този топ автомобили! И са "мечта" в България, иначе за фермерите в Щатите (примерно) са абсолютно задължителни.

  3. 3 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2898 Весело

    Това е "гъзарията" на зърнен бос Х , зърнен бос У се фука с нещо подобно от друга марка и по скоро си ги мерят по тъмни доби като се съберат да бракониерстват с още няколко величия !

    За риба , около гьоловете по често се виждат овехтели , втора-трета ръка таралясници...

  4. 4 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 3335 Неутрално

    Ами то според мен най-важното в случая е, след като си дигнал толкова екипировка, какво си хванал в края на краищата. Инак ще стане като вица "толкоз път, за един път, никой друг път."

  5. 5 Профил на Прокопеевски
    Прокопеевски
    Рейтинг: 949 Неутрално

    "Хайлукс" се представя добре на мочурливи терени и дълбока кал.
    Може би затова го свързват с "рибарите".
    По същата логика МТЛБ /многоцелеви транспортьор леко брониран/ би могъл да се нарече "мечта на водолазите".
    Лично на мен, като любител на класическия пикап /1+2/ с механична скоростна кутия, демултипликатор и семпъл, изчистен интериор "Хайлукс" ми е прекалено луксозен.
    "Хайлукс" е пикап, оф-роуд и лек автомобил едновременно и нищо не му липсва, освен тръпката, която усещат само ретроградни застаряващи момчета като мен.

  6. 6 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1128 Неутрално
  7. 7 Профил на kalingeorgiev
    kalingeorgiev
    Рейтинг: 328 Весело

    Това е мечтата на гъзаря... карам ТИР като одим на нработа

    Загниваща РУСИЯ: https://youtu.be/LslDx7X3gLE
  8. 8 Профил на Прокопеевски
    Прокопеевски
    Рейтинг: 949 Неутрално

    Освен като "мечта на рибаря" наскоро "Хайлукс" стана известен и като "Мечтата на джихадиста", след като Британското военно министерство хариза 75 броя от този модел на т.нар. "умерена опозиция" в Сирия.
    Естествено, оттам автомобилите попаднаха по най-бързия начин "където трябва".
    http://media.washtimes.com.s3.amazonaws.com/media/image/2014/02/16/2_162014_ap8204752307208201.jpg

  9. 9 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 905 Неутрално

    Стига с тия реклами, на риба можеш да
    идеш и със по евтина и функциона кола !!!

  10. 10 Профил на borko_to
    borko_to
    Рейтинг: 495 Неутрално

    требе си луд да дадеш 100 бона за кола и да ходиш с нея за риба да я цапаш и да я дереш по храсти и камънаци....Направо усещам на какво ще смърди вътре....

    Правите дървета в гората, първи се отсичат!
  11. 11 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4255 Неутрално

    Mitsubishi и Hyundai са с по класни модели от този тип "рибарски" мечти .

    Bukalemun
  12. 12 Профил на Grizacha ot Razgrad
    Grizacha ot Razgrad
    Рейтинг: 594 Любопитно

    До коментар [#2] от "cristo_n":

    Така е.Аз съм рибар от 45г.И тази дълга база трудно ще минава там където няма път.

  13. 13 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1586 Любопитно

    Поредният пенисоудължител.
    По нашия край рибарите си теглят лодките с прости обикновени джипки, най-често с десен волан, защото за друго не ги ползват.
    Вижда ми се глупаво да задлъжнееш към някоя банка за 5-6 години заради превозното средство, което трябва само да те докара до мястото, където да се отдадеш на хобито си.........

    Знанието е сила, информацията - власт
  14. 14 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1586 Весело

    Мдаааа, системата за следене на лентата по маркировката е изключително ценна по черните пътища, да не говорим за автоматичното спиране при засичане на пешеходец, т.е. може би - диво прасе......
    Особено хай-тек ми се вижда твърдия заден мост с листовите ресьори, навява "мили" спомени за Москвича 408И на тъста ми, който имах крайно съмнителното удоволствие да шофирам през 80-те години на миналия век.
    Пробвал съм предното поколение на Хайлукса и мога да ви уверя, че ако ще и тройни амортисьори да сложат отзад, пак ще подскача и занася, когато е празен. Да си го карат фермерите........

    Знанието е сила, информацията - власт
  15. 15 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 861 Неутрално

    Не на риболовеца, а на поредният малкопи..ц е мечта.

    По фоьловете е пълно с риболовци с ткзсарски джипове, нивички преди време и с космичи.

    По-заможните ходят и с горски, а тази година едни газари от Варна с огромна каравана и Мерцедес джип как затънАха на Доспат не е истина.

  16. 16 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1406 Неутрално

    Тази кола-лъвица е за за САЩ - огромни разстояния, разнообразен терен, отдалечен достъп до магазини. У нас с нашите претъпкани с паркирали коли улици и тесни пътища тя трудно ще има жизнен простор, а няма и необходимост

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  17. 17 Профил на Прокопеевски
    Прокопеевски
    Рейтинг: 949 Неутрално

    [quote#14:"pag"]Особено хай-тек ми се вижда твърдия заден мост с листовите ресьори, навява "мили" спомени за Москвича 408И на тъста ми[/quote]
    Не е "хай тек", а е чисто практично.
    Прави пикапа пикап, товарна кола, каквато е пикапа по същността си, а не просто изрязана агро-гъзарска лимузина, каквато са пружинестите псевдопикапи.
    Вярно, комфорта на возене е далеч по-нисък. Но не може всичко събрано в едно да бъде от всичко най-доброто.

  18. 18 Профил на Прокопеевски
    Прокопеевски
    Рейтинг: 949 Неутрално

    Уви, към момента със свободни 100 000 български лева не разполагам.
    Харесвам скъпите хубави жени и коли, но по волята на съдбата използвам такива, употребени от друг господин преди мене.
    Изчислявам набързо, че един весел уикенд на чист въздух с моя огрухан "Нисан", подвижната скара и верни другари ми излиза около сто лева.
    Това означава, че би трябвало да премахна хиляда уикенда от живота си, за да се почувствам "Хайлукс" за сравнително кратък период от време.
    Преценявам, че не си струва.

  19. 19 Профил на nix1130
    nix1130
    Рейтинг: 429 Неутрално
  20. 20 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 754 Неутрално

    Ако слуша някой Пауновски - ще трябва да излезе по Витошка с розов танк, за да е "куул"....
    Такова ако се появи на някой язовир - хората там ще го гледат като крава на 4-тия етаж в МОЛ-а, а рибата ще спре да кълве поне за седмица....
    А когато даде някой рибар за това нещо 77 000 лева - пишете го на 1-ва страница в газетата! (Искам да му видя и рибарските такъми!)
    Да беше добавил и лебедка на предната броня, с която да тегли големите сомове от водата, че поне да стане рибарска историята...

    И за финал - една народна мъдрост: "Колкото по-високопроходим е джипа ти, по-далече ще ходиш за трактор..."

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  21. 21 Профил на didco
    didco
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Страхотна! И цената е трепач. Ще оставя CR-V-то на жената, а аз се качвам на такова

  22. 22 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3930 Неутрално

    Имам добър познат с Тойота Хайлукс, от предния модел с 3.0 дизелов двигател, ръчна кутия и двойна кабина...
    Невероятно практично, работно МПС. Отзад вози, не особено добре, особено когато е празен. Люлеенето е осезателно.
    Зимата хвърля отзад две големи торби с пясък, че много му се поднася задницата...!
    По негови думи е много здрава кола. Май, вече не се предлага с такъв двигател...

    Бивш tww09306483.
  23. 23 Профил на the only easy day was yesterday
    the only easy day was yesterday
    Рейтинг: 320 Неутрално

    До коментар [#16] от "vxa15365434":
    Така е. Не е за българските пътища и градове освен ако не се кара на село.
    Форд и специално Дженерал Мотърс правят още по добре и деликатно обурудвани "тръкове" но са 8 цилиндрови и за там излизат много скъпо за каране разбира се има и дизелови.
    (като че ли стана "мода" да се карат в Америка този тип автомобили)

  24. 24 Профил на Княз Мишкин
    Княз Мишкин
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Само клиренсът не разбрах колко е.

  25. 25 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3940 Неутрално

    До коментар [#16] от "vxa15365434":

    Приятелю, в САЩ тези модели не се продават, не им достига мощност а и 2.4 литров дизел? Популярни са Тойота Тундра 5.6 или 4.7 литра и по-малкият Такома (3.5 и 2.7 литра бензин), а фермерите все пак предпочитат пълноразмерни Форд Ф150, Шеви Силвърадо, Додж Рамс. Лично аз и за риба и за лов все още си карам 1995-та 3 литров Тойота 4рънър.

  26. 26 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 938 Неутрално

    Бих искал да живея в свят , в който Хората живеят с по-възвишени мечти !
    ...а тази ''мечта на рибаря'' не искам да я коментирам !

  27. 27 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3940 Неутрално

    До коментар [#23] от "the only easy day was yesterday":

    Дизелът е за професионално ползване, няма толкова механици специализирани по дизели. А за модата си прав, но това са главно младежи от малките градчета. Гледам че нарочно преработват ауспусите и системата за да могат за шоу да пуснат шлейф от черен дим. Е, полицаите не обичат такива номера, а в големия град не могат да минат екологичната годишна проверка

  28. 28 Профил на val1320
    val1320
    Рейтинг: 556 Неутрално

    Карал съм предния модел "Хай лукс"3 години,получих я чисто нова,дизел и разход 14/100!Така че,обявените тук 8/100малко ме съмняват!

  29. 29 Профил на danid
    danid
    Рейтинг: 541 Неутрално

    [quote#7:"kalingeorgiev"]Това е мечтата на гъзаря... карам ТИР като одим на нработа [/quote]
    ++++++++++++++

  30. 30 Профил на Минчо Минчев
    Минчо Минчев
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Абе, колата си е супер. Човекът е описал риболовен излет, за да изтъкне проходимостта и голямото място за багаж или товар. И да, виждал съм на язовир и нов рейндж ровър и други по-скъпи от хайлъкса машини. Виж, БМВ и Ауди не съм виждал.

  31. 31 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5353 Весело

    В заглавието "Мечтата на рибаря ..." трябваше да се добави за сладководен риболов,, иначе за чернокоп и сафрид в открито море - не става...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  32. 32 Профил на Alexander Angelov
    Alexander Angelov
    Рейтинг: 8 Гневно

    Дневник, г-н Пауновски, в тази статия вероятно има над 50 грешки. Изречения не се четат, смисълът се губи по средата на параграфа, повторения във всяко изречение, мега-клишета, неточни определения за параметри на автомобила, членуване и т.н и т.н.
    Ами хайде де, вземете мерки!

  33. 33 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1250 Неутрално

    Сериозно място на централната конзола заема седем инчовия тъч-скрийн на мултимедийната система.
    ===============
    Бе за къде е един автомобил без седем инчов тъч скрийн, упер, дупер дисплей. А качено ли е онзи ап, дето показва къде кълве рибата.

  34. 34 Профил на tynys
    tynys
    Рейтинг: 221 Неутрално
  35. 35 Профил на abdelhaqq
    abdelhaqq
    Рейтинг: 819 Неутрално

    До коментар [#8] от "дръвник":

    таман това да кажа и аз - това не беше ли моделът, който стана популярен покрай ИД в Сирия и Ирак. нямало лоша реклама, казват. ама друг път.

    בני אתה אני היום ילדתיך
  36. 36 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3940 Весело

    До коментар [#35] от "abdelhaqq":

    Ами падна цената на нефта, а оттам и финансирането. По времето на Осама БЛ в Афганистан караха "Ланд Крузъри". Виж сега докъде са стигнали...

  37. 37 Профил на abdelhaqq
    abdelhaqq
    Рейтинг: 819 Неутрално

    До коментар [#36] от "daskal1":

    верно, докъде са се докарали, до някакъв сиромашки японски римейк на традиционно арабския дромедариен "кораб на пустинята"...

    בני אתה אני היום ילדתיך
  38. 38 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3940 Весело

    До коментар [#33] от "Цайко":

    Да ти кажа, един мой приятел българин, много добър рибар (оригинално от Бургас, избягал 1952-ра) донесе такъв "фиш файндър" за брат си. Намираме ги рибите, гледаме ги на екрана от лодката, но не кълват. Рибарите псуват, много се смях

  39. 39 Профил на abdelhaqq
    abdelhaqq
    Рейтинг: 819 Неутрално

    [quote#38:"daskal1"]Намираме ги рибите, гледаме ги на екрана от лодката, но не кълват. [/quote]

    е то това прилича на някаква политическа притча за изборите и елитарните десни в България.

    בני אתה אני היום ילדתיך
  40. 40 Профил на abdelhaqq
    abdelhaqq
    Рейтинг: 819 Неутрално

    [quote#33:"Цайко"] без седем инчов тъч скрийн, упер, дупер дисплей. [/quote]

    и аз се чудя моята кола как я карам без да гледам в дисплея, само в толчавия уиндшийлд, по булгарскому. много аналогов се чувствам, направо като в 80те, особено и предвид сантимента ми да си държа в колата касетофон с касетки за музика, а не сдта, усбта, мп3ойки и пр. изгъзици.

    בני אתה אני היום ילדתיך




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK