
© Рено
Краят на всяка година е време за оценка на новостите в една, или друга област. Ако говорим за автомобилите, то се очертават поне четири тенденции. Първата е свързана с връщането на фокуса на производителите към електромобилите.
Втората е с масовото навлизане на плъг-ин хибридни модели, които при ежедневна употреба в градска среда, позволяват придвижване само на ток, а извън града нямат ограниченият пробег на електромобилите.
Новоест е и навлизането на все повече технологии от автономните автомобили на бъдещето в серийните модели. Четвъртата тенденция е предлагането на все повече типични за луксозните коли технологии в по-обикновените.
Електромобилите удвоиха пробега
След първоначалната еуфория, свързана с електромобилите, белязала края на първото десетилетие на новия век, те като че ли бяха обречени на известно забвение. Основно, заради недостатъка им, че изминават малко разстояние с един заряд, а може би и заради поевтиняването на горивата.
Оказа се обаче, че проучванията, които да ги направят по-конкуренти, не са спирали и тази есен се появиха модели, предлагащи немислимите до скоро 400 и повече километра с един заряд. Обещанията са новият "Опел Ампера-е" да навърти дори 500 при максимално икономично шофиране и минимум 300 км, на какъвто и тормоз да подложите колата.
Освен в новите модели по-съвършенни батериите се появиха и при вече утвърдени коли на ток. "Рено Зое" например вече може да се поръча с пакет акумулатори, осигуряващи 400 километра с един заряд. © Георги Пауновски Зарядните станции не са екзотика дори и в България.
Еволюция, по отношение на пробега, претърпя и БМВ i3, което изминава до 300 километра. Напредък се забелязва и по отношение на времето за заряд, като вече има разработени станции, които са способни да напълнят батериите за около 30-40 минути.
"Крайният резултат е, че електромобилите вече са алтернатива и конкуренти на традиционните", коментира наскоро пред "Дневник" директорът на звеното за електромобили на "Нисан" Гарет Дънсмор. Като предимства на колите на ток той посочва тяхната надеждност и ниски разходи за експлоатация.
Фотогалерия Автомобилите, с които ще се запомни 2016-та >
Дънсмор обаче не скрива, че точката на пречупване обаче ще дойде, когато се изгради инфраструктурата за зареждане, при това не само в централните градски части, но и в кварталите. Добрата новина е, че по този въпрос вече се работи, като дори в България тази година бяха открити няколко зарядна станции. Българската фирма "еМобилити интернешънъл" договори и партньорство с един от лидерите в оперирането на мрежи от зарядни станции за електрически превозни средства - "Фортум" (Fortum).
Финландската компания ще предостави система за управление на мрежата от зарядни станции "Елдрайв" в България и съседните страни. Онлайн базираната платформа ще предлага на клиентите всички услуги, свързани с локализирането, достъпа, използването на зарядната мрежа, управлението на плащанията и др.
Електрификацията е трайна
Автосалонът в Париж, който очерта тенденциите пред автомобилната индустрия, показа, че този път електромобилите няма да бъдат изоставени. Голямата новина на годината е, че най-големият производител на автомобили в света "Фолксваген груп" хвърли ръкавицата към лидерите по отношение на електрическата мобилност в момента Алианса Рено Нисан, PSA Пежо Ситроен, БМВ груп, Дженерал мотърс и Мицубиши. © Фолксваген "Фолксваген Ай Ди Концепт" показа амбициите на марката при електромобилите.
Плановете на германците са да предлагат всеки един свой модел не само на бензин, дизел или газ, но и на ток. От "Фолксваген" се заканват до 2025 година да продават по 1 милион електрически автомобили на година. Обещават и пробег с едно зареждане между 400 и 600 километра.
Плъг-ин хибридите атакуват
Годината ще се запомни и с това, че се появиха много нови модели, които ще направят прехода между колите с традиционен двигател и електромобилите по-плавен. Става дума за плъг-ин хибридите. Както е известно, те разполагат с батерии и електромотор, които осигурява напълно електрически преход за около 50 километра.
В същото време разполагат с бензинов, или дизелов двигател, който гарантира нужната автономност при дълги преходи. Предимствата на плъг-ин хибридите са по-ниският разход на гориво, спрямо нормален автомобил със същата мощност и пъргавината, особено при старт, идваща от предлагания от електромотора пиков въртящ момент по всяко време. Най-новият, представен през тази година плъг-ин хибрид, е БМВ530e iPerformance.
Нови предложения в сегмента видяхме при "Тойота", БМВ, Ауди, "Мерцедес", "Мицубиши" и други. От тях на българския пазар от години присъстват "Мицубиши Аутлендър" PHEV и "Волво" ХС90 Twin engine. Истинска плъг-ин хибридна вълна пък дойде от БМВ, който лансираха у нас такива модификации на Серия 2 Актив турър, Серия 3 и Х5.
Скоро ли ще сме само пътници в колите?
Двата големи автосалона през годината - в Женева през пролетта и в Париж през есентта, показаха и какъв ще е автомобилът на бъдещето. Той ще се задвижва от един или няколко електромотора и ще може да пътува безопасно и без човешка намеса. © БМВ През годината БМВ обявиха създаването на кампус край Мюнхен, в който ще се разработват и тестват автономни автомобили
Ако си мислите, че това е въпрос на едно далечно бъдеще, не сте съвсем прави. Според генералния мениджър, продуктово планиране в "Нисан Европа" Стюарт Калeгари, технологиите, които могат да го направят възможно съществуват, като с масовизирането на производството и цената на нужните компоненти ще намалее драстично.
"Основният проблем е по-скоро нормативната рамка и как хората ще приемат тези автомобили", казва Калегари. Той допълва още, че до 2020 година алиансът "Рено Нисан" ще е интегрирал технологии от автономното шофиране в 10 модела.
И все пак, в кои случаи техниката може да замени шофьора към днешна дата? Най-обещаващата и като че ли полезна функция, е автономното придвижване в задръстване. Тя вече присъства в модели на "Мерцедес", "Ауди", "Волво", БМВ и други.
Заради чисто нормативни пречки (в закона все още няма вариант електрониката да е виновна за пътен инцидент, а проблемът ще стане огромен, особено ако при него има пострадали хора) т.нар. асистент за придвижване в задръстване работи до определена скорост - обичайно 50-70 км/ч).
До тази скорост обаче колата може сама да тръгва, спира, да поддържа темпото на колоната и да следва кривата на пътя напълно самостоятелно. "Волво" направиха и следващата крачка, като съвместно с Юбер започнаха тестове на първи напълно автономни таксита.
Все повече автомобили могат да спрат сами, ако шофьорът не реагира и при опасност от удар в друго превозно средство, или пешеходец. Напредък се забелязва и при системите за паркиране. Докато доскоро за водача оставаше да подава газ и спирачка, а електрониката управляваше само волана, то вече колите могат да открият и заемат успоредни и перпендикулярна паркоместа напълно самостоятелно.
При някои марки маневрите стават факт и без водача да е в колата. Заради вече споменатите нормативни пречки, все пак водачът се ангажира с процеса, като през приложение на телефона си, разрешава на колата да се движи.
За съжаление годината ще влезе в историята и с първи документиран случай, при който автономен автомобил, уби собственика си. Инцидентът стана с модел на "Тесла" в САЩ.
Екстри за всички
От година на година най-съвременните системи за сигурност стигат все по-надолу в автомобилните класове. След като през миналата година стигнаха до Голф-сегмента, през тази вече попаднаха и в компактните коли от В-класа. В тях вече могат да се открият светодиодни фарове, работещи с радар системи за автономно спиране и безопасно поддържане на дистанцията и т.н.
Фотогалерия: Кросоувърите, с които ще се запомни 2016 г. >
Малките автомобили имат и възможността сами да коригират траекторията на движение, така че да не се стигне до напускане на заеманата лента за движение.
Сред другите полезни екстри са пълният обзор около колата с набор от камери, сигнализацията за автомобил в мъртвата зона на огледалата и система за разпознаване на пътните знаци. Като типични представители на новата вълна "мъници" мога да посоча "Киа Рио" и "Нисан Микра", които ще видим в шоурумите напролет.
442
Рейтинг: 1313 НеутралноПетроладжиите преглъщат на сухо. Така става, като се ебаваш с умни и способни хора.
Индиана
Рейтинг: 1401 Неутрално- 600км пробег
- 200 кс
- цена /100 км - 2лв
Някой против ?
1gmbh1
Рейтинг: 483 Неутрално[quote#1:"442"]Петроладжиите преглъщат на сухо.[/quote]
Тепърва има да преглъщат на сухо, че и да подсмърчат.
stanislavdi
Рейтинг: 1410 НеутралноМисля, че няма връщане назад. Ако сме живи и здрави ще сме свидетели как двг се превръща в екзотика. Много работа обаче ги очаква с камионите и самолетите
krasi_kara
Рейтинг: 492 Неутрално[quote#2:"Индиана"]
- 600км пробег
- 200 кс
- цена /100 км - 2лв
Някой против ?[/quote]
А началната цена?
Все пак да не забравяме, че не може всички да карат БМВ 7-ици и Мерцедес S класа.
dolna4erti4ka
Рейтинг: 993 Неутралноима и още една тенденция,която не е описана.Тай като Сувовете се продават като топъл хляб всеки автомобилостроител направи по един сув най малко.Даже Алфа Ромео и Бентли.
primaxm
Рейтинг: 458 НеутралноПо-интересното е, какво би станало, ако хиляди автомобили се включат вечер да се зареждат. Примерно как в един 16 етажен блок всички се прибират вечер и си закачат колите на зарядните наредени по паркинга. Каква инфраструктура трябва, за да издържи такава консумация. Минум 50 години, че и повече ще минат преди изобщо да се доближим до това. Масово хората в Европа нямат собствени гаражи и колите стоят по улиците. Как ще се зареждат тези автомобили?
Индиана
Рейтинг: 1401 Неутрално[quote#5:"krasi_kara"] А началната цена? [/quote]
Началната цена падна в пъти за последните 7 години.
До 2025 (когато VW искат да продават 1 млн. ел. коли), цената ще е колкото на тия с ДВГ.
А премиум автомобилите винаги ще са скъпи, независимо с какъв двигател са.
redguy
Рейтинг: 955 НеутралноДо коментар [#5] от "krasi_kara":
До 10 години цените ще се изравнят с бензиновите/дизелови автомобили. А петроладжиите не ги мислете. Огледайте се наоколо и си вижте дрехите и обувките, мебелите, техниката и прочее... Петролът и продуктите му се използват за много повече неща от горива и за разлика от автомобилите, засега те нямат заместител.
destino
Рейтинг: 458 Весело[quote#7:"primaxm"]хиляди автомобили се включат вечер да се зареждат. [/quote]
Ще го решим този проблем, когато възникне.
Това е много лесно решаем проблем. Да не говоря, че имам възможност да сложа 50-100м2 панели, както на работа, така и вкъщи.
Петролното лоби все още е твърде силно, но обратното броене започна.
betona
Рейтинг: 822 НеутралноДо коментар [#9] от "redguy":
точно така. автомобилите ще ни стават все по чисти , а ние самите и планетата ни все по замърсена. само че бая народ не схваща как все по здраво му го начукват и се радва.
1gmbh1
Рейтинг: 483 Неутрално[quote#7:"primaxm"]По-интересното е, какво би станало, ако хиляди автомобили се включат вечер да се зареждат. Примерно как в един 16 етажен блок всички се прибират вечер и си закачат колите на зарядните наредени по паркинга. Каква инфраструктура трябва, за да издържи такава консумация.[/quote]
Каква далновидност. Какво би станало при положение, че консумацията на ток за бензиноколонките намалява, както денем, така и нощем.
todor._89
Рейтинг: 775 НеутралноДо коментар [#5] от "krasi_kara":
Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.[quote#5:"krasi_kara"]А началната цена? [/quote]
Ако си достатъчно възрастен ще си спомниш първите мобилни телефони на каква цена бяха и кой можеше да си ги позволи. Конкуренцията води до развитие на технологията и намаляване на цените.
citoyen
Рейтинг: 757 НеутралноИма някаква еуфория по въпроса. За пролетно-лятно време, общо взето има файда и то за хора с възможности в България. Направи ли някой сметка за експлоатациата на елавтомобил през зимата?Колко ще изкара човек извън града в усложнени условия и повишена консумация на ток или най-добре да си кара в града? Не съм още сигурен, че това е перспективно капиталовложение за българските особености. Хибрид изглежда малко по-добре.
Big_Villager
Рейтинг: 620 НеутралноС увеличаване на производството на електромобили цените им намаляват.
Ще навлизат постепенно и ще изместват все повече и повече ДВГ.
Ще са по прости и надеждни просто защото се състоят от по малко компоненти.
Това ще промени и модела на продажби и техническо обслужване.
Ползването на автомобил ще е все повече услуга и по-малко притежание на такъв.
Времената са интересни.
Big_Villager
Рейтинг: 620 ВеселоДо коментар [#9] от "redguy":
Of the 7.13 billion barrels of total U.S. petroleum product consumption in 2015, 47% was motor gasoline (includes ethanol), 20% was distillate fuel (heating oil and diesel fuel), and 8% was jet fuel.
Значи смятай - 74% процента от световният добив на петрол отиват за гориво. 26% се ползват от други индустрии.
Дали няма за какво да са притеснени държавите-бензиностанции?
Big_Villager
Рейтинг: 620 НеутралноДо коментар [#14] от "citoyen":
Ползвах известно време Нисан Лийф.
За 90% от нужидте на семейството върши перфектна работа.
За другите 10% ти трябва друг автомобил.
Така че дори сега, при два автомобила в семейството единият може да е на ток.
someeeee
Рейтинг: 507 ВеселоДо коментар [#2] от "Индиана":
Лукойл. :Д
citoplast
Рейтинг: 1185 Неутрално[quote#1:"442"]
0edded702d23299be8.jpg
Имало едно време ссср...Петроладжиите преглъщат на сухо. Така става, като се ебаваш с умни и способни хора.[/quote]
http://fakti.bg/img/news2016/212294/13ecb0ac14769b
Гарван
Рейтинг: 1016 НеутралноДо коментар [#17] от "Big_Villager": Зависи за коя част на света става въпрос и точно за кои семейни нужди. В Европа автомобилите стоят на улицата или в общ гараж където трябва да си доплатиш за отделен електромер. Този проблем не може да се реши скоро и това е причината в семейството ми да имаме два хибридни автомобила.
blaf
Рейтинг: 606 НеутралноТва за електроавтомобилите го слушаме вече 15-ина години, а нещата реално са мръднали много малко. Добре, че е Тесла да има кой да драпа напред и другите да ги следват. А за автономните нещата въобще не изглеждат толкова розови. Дори Гугъл казват, че най-вероятно в близките 50 години няма да има напълно автономни автомобили и ще трябва да има човек на шофьорското място в колата готов да поеме управлението, когато автономната система не може да се справи.
Big_Villager
Рейтинг: 620 НеутралноДо коментар [#20] от "Гарван":
Говорим за Европа като цяло.
В моя случай имам зарядна станция на 5 минути пеша от дома.
Big_Villager
Рейтинг: 620 НеутралноДо коментар [#21] от "blaf":
Тесла са иновативни основно в маркетинга - което е нещо много важно, но не е достатъчно за електрореволюция.
Както е писано и в статията - въпросът с автономните автомобили има много силен правен аспект.
Технологично той е практически решен или поне решим.
Така че, да ще отнеме още доста години.
Вероятно ще е приложим само на магистрали.
primaxm
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#12] от "gmbh":
Няма нищо общо с консумацията на една помпа, изпомпваща гориво от резервоар.
[quote#12:"gmbh"]
Каква далновидност. Какво би станало при положение, че консумацията на ток за бензиноколонките намалява, както денем, така и нощем. [/quote]
Видимо нямате представа каква консумация ще има за да се зарежда автомобила за 30 минути и какви кабели ще трябват, за да се зареждат хиляди автомобили едновеременно.
1gmbh1
Рейтинг: 483 Неутрално[quote#24:"primaxm"]за да се зареждат хиляди автомобили едновеременно[/quote]
И каква е консумацията при зареждане на Ел автомобили? За помпите ми е ясно вкл. и тези дето зареждат петрол, бензин в цистерни и за тези в рафинериите.
До коментар [#24] от "primaxm":
primaxm
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#25] от "gmbh":
Дори при зареждане за час, домашната Ви мрежа няма да издържи. Ако не се лъжа, бушоните в къщите са 10 или 12 киловата. т. е. цялата мрежа трябва да се преоборудва. Тази която достига до Вас също.
Среден разход 15 кВтч/100 км. Ако е напълно изтощен,
при зареждане за 30 минути, можете да сметенете колко киловата трябва да минат към колата и какви кабели трябват. Сега го умножете по 100 за един голям блок. Найс а.
blaf
Рейтинг: 606 НеутралноДо коментар [#25] от "gmbh":
Понеже ми стана любопитно и щото в квартала се навърта един Audi e-tron хибрид който го зареждат с кабел... Консумацията на зарядното е 3.7kWh. Сметни една домашна печка духалка е 2kWh, т.е. това зарядно д/г колкото две такива печки дърпа. Сметни, че на ново строителство на всеки двустаен апартамент му отстъпват по около 7.2kWh (май минимума по закон, а на ателиетата е 5kWh). Т.е. реално е възможно да зареждаш ел-автомобил (хибрид в случая), ако живееш поне в двустаен нов апартамент и нямаш друг голям консуматор...
Предполагам с навлизането на ел-колите все повече ще се слагат външни инсталации, независими от отпуснатата мощност на апартамент.
tie_interceptor
Рейтинг: 478 НеутралноДо коментар [#26] от "primaxm":
Зарядната мрежа ще е адекватна за броя на автомобили...
Преди 20 години практически нямаше газостанции, а сега на почти всяка станция има поне една колонка.
Експанзията на електромобилите няма да е по-бърза и ще има достатъчно време за изграждане на инфраструктурата.
Освен това вкъщи няма нужда да се зарежда за половин час. 8-10 часа ще е достатъчно бързо, а и батерията никога няма да е напълно разредена.
За хората с къщи такава мощност няма да е проблем, а тези в апартаменти няма да зареждат големи коли така или иначе...
Единственото нещо, което ме тревожи е цената на тока. Като нищо акцизите ще се прехвърлят от горивото на тока за битови нужди. Подозирам, че и на произведения от лични ВЕИ ще има, освен, ако овцете не озвереят и не съдерат някой и друг вълчи кожух...
bpcorp
Рейтинг: 1044 НеутралноВ статията Тесла е спомената единствено с инцидента катастрофата на автономният им автомобил. А всъщност във всичко за което се говори в тази статия (пробег, автономност) Тесла са безспорен лидер, изпреварил останалите с години. Слава богу ние не разчитаме само на информацията от Дневник
Гарван
Рейтинг: 1016 НеутралноДо коментар [#22] от "Big_Villager": Точно за Европа, където повечето автомобили са по улиците става въпрос. Проблемът със възможността за зареждане според мен е препъни камъка за всички групи от потенциални собственици на електричка. За мен показателно е,че на летището където е компанията ми има осем паркоместа с безплатни зарядни станции. От тях максимум шест да са заети. Две от колите са на служители.
primaxm
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#27] от "blaf":
мда, ако зареждате цяла нощ, а не за 30 минути, занесете си колата у вас в апартамента или опънете кабел до улицата и не пускате готварската печка, за да не изключи бушона.
1gmbh1
Рейтинг: 483 НеутралноДо коментар [#26] от "primaxm":
Всички ел. автомобили за градски условия ли зареждат всяка вечер и само пред жилище ли? Безумство е да си мисли някой, че ще зарежда през предпазител от 16А от домашен контакт. За тази цел има извън жилищна мрежа. Впрочем, как е издържала преди 15-20 години при отсъствие на енергоспестяващи уреди. На практика един градски автомобил зарежда батерии на 3-4 дена и вероятно местата за заряд ще се увеличават. Днес консумацията на ток в kWh ми намаля няколко пъти в сравнение с тези преди 10 години.
tvr18355030
Рейтинг: 458 Неутрално[quote#31:"primaxm"]мда, ако зареждате цяла нощ, а не за 30 минути, занесете си колата у вас в апартамента или опънете кабел до улицата и не пускате готварската печка, за да не изключи бушона.[/quote]
Повечето автомобили изминават по 15000км на година. Това са приблизително по 40км на ден. За тия 40км са нужно 8 кв/ч ток (разхода на ток е около 20 кв/ч за 100км, без големи вариации за различните модели) 8 кв/ч се наливат за 2.5 часа от обикновен контакт.
Костадин Иванов
Рейтинг: 3615 НеутралноПрочетох материала и установих, че във форума е пълно с електрооптимисти. Погледнах през прозореца какво се движи по булеварда и реших, че оптимизмът им е пресилен.
Еретикtie_interceptor
Рейтинг: 478 ВеселоДо коментар [#34] от "Костадин Иванов":
От скандинавските прозорци гледката е друга...
Костадин Иванов
Рейтинг: 3615 НеутралноДо коментар [#35] от "tie_interceptor":
ЕретикХубаво, но аз си пиша тука с хора от България. А богатството на Норвегия се дължи до голяма степен на нефта.
krasi_kara
Рейтинг: 492 Неутрално[quote#8:"Индиана"]цената ще е колкото на тия с ДВГ[/quote]
Много обичам изказвания в бъдеще време. Няма нищо по-забавно от това да слушам как някой сипва яко с думичката "ще".
krasi_kara
Рейтинг: 492 Неутрално[quote#13:"todor._89"]Ако си достатъчно възрастен ще си спомниш първите мобилни телефони на каква цена бяха и кой можеше да си ги позволи. Конкуренцията води до развитие на технологията и намаляване на цените. [/quote]
Бе, то и за ядрените реактори разправяха такива приказки през 50-те и 60-те години на ХХ век, пък не виждам да са навлязли масово в бита.
tie_interceptor
Рейтинг: 478 ЛюбопитноДо коментар [#38] от "krasi_kara":
Какво са разправяли за реакторите през 50-те?!!
stef
Рейтинг: 512 ВеселоКефи как само на рисунка гледаме електрически FalseWagen-и само за планове четем, докато други вече си направиха автономни електричките
Stefkrasi_kara
Рейтинг: 492 Неутрално[quote#39:"tie_interceptor"]Какво са разправяли за реакторите през 50-те?!![/quote]
redictions.html
Как всеки ще си има поне по един такъв вкъщи. Да не говорим, че имаше ентусиасти, които прогнозираха печки и прахосмукачи дори с "атомно захранване":
"Nuclear-powered vacuum cleaners will probably be a reality within ten years."
Alex Lewyt, president of Lewyt vacuum company, 1955
In the 1950s, the only thing more certain than the red menace was the inevitability of atomic power. So when New Jersey-based vacuum cleaner honcho Alex Lewyt heralded a tomorrow in which nuclear-powered appliances would suck up dirt in every American household, the news probably caused few eyebrows to rise. Remember, this was the era of radium-impregnated paint for glow-in-the-dark dials. Peaceful radioactivity seemed as safe as asbestos.
Източник: http://www.pcworld.com/article/155984/worst_tech_p
tie_interceptor
Рейтинг: 478 НеутралноДо коментар [#41] от "krasi_kara":
При положение, че първата АЕЦ е свързана към мрежата през 1954 г, едва ли някой с поне малко инженерни познания е мислел, че тази технология ще се използва въобще някога в домакински уреди...
Че ги е тресла ядрената треска по това време, е друг въпрос...
Като се замисля и аз сънувах често ядрена война.
Иначе, безумни технологични прогнози има безброй...
krasi_kara
Рейтинг: 492 Неутрално[quote#42:"tie_interceptor"]Че ги е тресла ядрената треска по това време, е друг въпрос...[/quote]
В днешно време не е модерно да се говори за "трески". Сега има "hype" и "buzz words", ама баш са същите глупости си става дума.
quatro_4x3
Рейтинг: 1886 Неутрално[quote#30:"Гарван"]Европа, където повечето автомобили са по улиците става въпрос. Проблемът със възможността за зареждане според мен е препъни камъка за всички групи от потенциални собственици на електричка.[/quote]
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!Опитваш се да ни убедиш, че прекарването на кабели и монтирането на контакти и електромери, нещо което се прави ежедневно, е много трудно и почти невъзможно. Изключително лесно! Икономическият интерес е единствено определящ! Още тавариш Ленин не се е притеснявал от електрификация, а ти се притесняваш в почти 2017 година!!!!!!!!!!!
samarianin
Рейтинг: 600 Неутралноhttp://hojja-nusreddin.livejournal.com/3984067.htm l
Je suis дани кириловКостадин Иванов
Рейтинг: 3615 НеутралноДо коментар [#2] от "Индиана":
Еретик"- 600км пробег
- 200 кс
- цена /100 км - 2лв
Някой против ? "
Аз. Не си включил в цената на километрите разпределената стойност на колата. Манипулативно е. Излиза, че колите ги раздават на пътя и само някакви дизелталибани не щат от инат.
Костадин Иванов
Рейтинг: 3615 НеутралноДо коментар [#33] от "tvr18355030":
Еретик" Това са приблизително по 40км на ден. "
Дните, в които карам 40 километра са много малко. Понякога са 5, често 0, но и твърде често над 200. Става като във вица, дето единият ял пържоли, другият зеле и средно било свинско със зеле.
Realist
Рейтинг: 3129 Неутрално[quote#44:"quatro_4x3"]Опитваш се да ни убедиш, че прекарването на кабели и монтирането на контакти и електромери,[/quote]
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.В САЩ малка зарядна станция, която се монтира пред входовете на магазините струва $2000-$3000. Голяма станция, например като тези на Тесла- $10 000-$15 000.
Построяването на бензиностанция струва между $150 000 и $300 000. Построяването на водородна станция за водородни автомобили като модела на Тойота, Мирай, или на Хонда, Кларити струва по милион $$$$ на станция.
Построяването на достатъчно станции за електромобили ще е достатъчно бързо, буквално за 2-3 години с нарастването на търсенето. Електричеството е навсякъде и буквално монтирането ще е слагане на къси кабели, контакти и разпределителни кутии.
Гарван
Рейтинг: 1016 НеутралноДо коментар [#44] от "quatro_4x3": Нищо и никого не се опитвам да убеждавам, просто споделям как е в държава, която е еталон за много други. Тва да не ти е България всеки да пуска кабели, както и където му дойде. Инсталацията в гараж на най-евтината зарядна станция (лична)с месечен абонамент от 45Е е 1800Е. За улицата трябва ли да ти обяснявам?
cristo_n
Рейтинг: 515 Неутрално[quote#2:"Индиана"]- 600км пробег
- 200 кс
- цена /100 км - 2лв
Някой против ?[/quote]То и комунизма на думи и обещания, изглеждаше добре (Свобода, равенство, братство - някой против?), ама на практика се видя... Тъй че, живота ме е научил, когато нещо звучи прекалено добре, не е на добре!
Judjuk
Рейтинг: 3558 НеутралноИскате електроавтомобили, а АЕЦ Белене защо не я искате? Ааа, сетих се, защото била руска.
Realist
Рейтинг: 3129 Неутрално[quote#51:"Judjuk"]Искате електроавтомобили, а АЕЦ Белене защо не я искате?[/quote]
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Защото не е нужна. Електромобилите се зареждат най- вече вечер, в малките часове, когато се изключват мощности и енергията се пилее за поддържане на мрежата.
Самото използване на електромобили оптимизира използването на всички електроцентрали. А цената на тока в плановете на ютилитата за дребният консуматор съвсем лесно могат да награждават използването на нощна тарифа, когато тока е излишен и да наказват използването на дневна за зареждане на автомобил, когато токът е скъп и не стига. Примерно в моят план цената за нощна тарифа е 5 цента на квч, цената на дневна варира от 15 до 45 цента.
Плюс това вече има и технология ел автомобилите да връщат енергия когато е нужно, нарича се V2G (Vehicle-to-grid).
quatro_4x3
Рейтинг: 1886 Неутрално[quote#48:"Realist"]Електричеството е навсякъде и буквално монтирането ще е слагане на къси кабели, контакти и разпределителни кутии. [/quote]
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!И електромери за таксуването. Елементарни дейности по електроснабдяването откакто то съществува. Чудя се дали тия, които го представят като нещо много трудно, сложно и неосъществимо, дали действително са толкова глупави или нас се опитват да правят на глупави? Мисля, че е второто. Не мога да повярвам, че някой що годе грамотен да напише коментар във форума, е толкова тъп! Отново мурзилажа скача на амбразурата, но на бункер, в който няма никой.
Realist
Рейтинг: 3129 Неутрално[quote#53:"quatro_4x3"]И електромери за таксуването. [/quote]
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Така е, в САЩ повечето ютилита инсталират безплатно зареждащи станции. Това ще стане и в Европа. Това е капитализъм, как няма да ти инсталират безплатно като им ставаш потребител за дълго време. Същото се случи и с кабелният интернет едно време. Отделно има и данъчен кредит.
А лично аз похарчих около $60 за 30 метра кабел, предпазител и контакт за да си докарам тока до зарядната станция в гаража. Самата зарядбна станция ми струва $450, сега може да се намеря и за $300. Не сложих отделен електромер защото не ми беше нужен.
quatro_4x3
Рейтинг: 1886 Неутрално[quote#49:"Гарван"] Тва да не ти е България всеки да пуска кабели, както и където му дойде. Инсталацията в гараж на най-евтината зарядна станция (лична)с месечен абонамент от 45Е е 1800Е. За улицата трябва ли да ти обяснявам? [/quote]
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!Не ми обяснявай нищо! На теб трябва МНОГО да ти се обяснява! Ако си лекар, музикант или овчар, мога да те разбера.
Знаеш ли колко струва 1 колонка на бензиностанция??? Бензиностанциите са невъзможни и не съществуват, нали?
quatro_4x3
Рейтинг: 1886 Неутрално[quote#54:"Realist"] Не сложих отделен електромер защото не ми беше нужен. [/quote]
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!Електромер за обществените.
Realist
Рейтинг: 3129 Весело[quote#55:"quatro_4x3"]Знаеш ли колко струва 1 колонка на бензиностанция???[/quote]
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.А резервоара под бензиностанцията със всичките си екологични и противопожарни изсквания колко струва? Събира поне по цистерна бензин и цистерна нафта. Поздрави!
quatro_4x3
Рейтинг: 1886 НеутралноДо коментар [#49] от "Гарван":
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!Би ли прочел коментар 54 ???
Judjuk
Рейтинг: 3558 Неутрално[quote#52:"Realist"]Защото не е нужна. Електромобилите се зареждат най- вече вечер[/quote]
В момента ел.мобилите са екзотика и е безразлично кога се зареждат и как, и колко. Когато станат много и се зареждат по пътя и по всяко време, консумацията ще расте главоломно. Белене не ни трябва за днес или утре, а за след 10 години. И още повече след затваряне на Козлодуй. А щом не искате да е руска да дойдат янките да я строят и така съм съгласен.
quatro_4x3
Рейтинг: 1886 НеутралноДо коментар [#57] от "Realist":
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!И терен, често много скъп, заплати за персонал, сграда и поддръжката и, а и на всичко останало. Много са смешни и жалки опитите на някои хора, да ни убедят колко невъзможни са електромобилите, които и в момента съществуват! Сещам се за Джордано Бруно.
Realist
Рейтинг: 3129 НеутралноДо коментар [#59] от "Judjuk":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Аз ти пиша как зареждат хората и от личен опит. Не знам какво повече да напиша и да не те обидя. Зареждаш през деня само когато си на дълъг път и ти е нужно да заредиш няколко пъти за да стигнеш до крайната дестинация. Когато караш градско и наблизо зареждаш вечер. Ако пък енергото ти дава и по- ниска тарифа когато енергията не се използва имаш стимул.
На дълъг път си 2% от времето което караш, на градско 98% от времето.
Плюс това, ако държиш да зареждаш през деня можеш да си инсталираш и слънчеви панели. Моите са много мощни, 7.5 киловата, произвеждат по 50 киловатчаса на ден. На практика мога едновременно да си зареждам колата и да работи още поне един голем консуматор (климатик, сушилка, бойлер, електрическа фурна, ...).
И пак зареждам само вечер, защото съм свикнал!
Judjuk
Рейтинг: 3558 Неутрално[quote#61:"Realist"]На дълъг път си 2% от времето което караш, на градско 98% от времето.[/quote]
Ми само ти ли караш кола? Магистралите са пълни 24 часа в денонощието, навсякъде по света. Искам само да кажа, че потреблението на ток ще расте многократно. Дано не съм те засегнал.
Realist
Рейтинг: 3129 Неутрално[quote#62:"Judjuk"]Искам само да кажа, че потреблението на ток ще расте многократно. [/quote]
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Това нищо не значи, сега централите се пускат и спират в зависимост от търсенето. Най- голямо е търсенето от около 3-4 часа през деня до около 8-9 часа вечерта, през лятото, когато масово се пускат климатиците. Тогава енергията е най- скъпа и всичко е пуснато на 6. Тогава на мене например енергията ми струва 45 цента за киловатчас.
След 10 часа вечерта всичко спира и консумацията става около например 10-20 пъти по- ниска. Тогава например моята енергия ми струва 5 цента на киловатчас.
Колкото и коли да виждаш по магистралите, те са едва 1-2% от всички коли. Останалите масово са паркирани пред къщите и офисите. Някой от тях дори не се нуждаят от тока в батерията си и за това могат да го дадат обратно на ютилитито в пиковите часове. Както писах по- горе това е V2G (Vehicle-to-grid) технология която тепърва започва да се използва.
tvr18355030
Рейтинг: 458 Неутрално[quote#62:"Judjuk"]Ми само ти ли караш кола? Магистралите са пълни 24 часа в денонощието, навсякъде по света. Искам само да кажа, че потреблението на ток ще расте многократно. Дано не съм те засегнал.[/quote]
Айде да ти направя една бърза сметка за БГ - 3 млн. електромобила по средно 40км на ден ще се нуждаят от 24 000 мегаватчаса ток. Това е точно дневното производство на един реактор в Козлодуй. Също и да споменем, че в момента Козлодуй много често работи само на един реактор поради липса на потребление - тоест, и в момента в БГ има свободен капацитет за 3 милиона електромобила.
А да, и още един малко известен, но монго интересен факт: Рафинирането на петрол до бензин/нафта изразходва ужасно много електроенергия. Рафинериите не дават точни цифри но из нета има много информация, според която един електромобил би могъл да име поне 50-60км с електричеството, което е нужно да се рафинира бензин/нафта за 100км пробег на фосилен автомобил. Та ето ти още свободен капацитет за 1.5 млн. електромобила ако спреме да използваме бензин/дизел.
Дундурук
Рейтинг: 418 НеутралноИскате електромобили, ама не разбрах какви са предимствата на електромобилите?
- Екологичният отпечатък е съпоставим
- Ресурсите за производството на електричеството и материалите за батериите пак ще идват от богатите на природни ресурси държави
- Производството на електричеството отново може да е от фосилни горива
- Цените и удобството на ежедневната употреба още доста време може да не са напълно конкурентни
Дундурук
Рейтинг: 418 НеутралноАй, честито! За да си карате електромобилите, ще горим повече въглища. И това не важи само за България, където Мариците произвеждат почти половината ( а АЕЦ само 30% ) от електроенергията с гадни въглища, правещи ги замърсител номер 1 в Европа по някои показатели.
„В разстояние на десетилетия въглищата бяха основен източник на електроенергия в Съединените Щати. EIA прогнозира, че 2016 г. ще е първата, в която натуралният природен газ ще изпревари въглищата“, се казва в отчета на Управлението.
Puhon
Рейтинг: 325 НеутралноДо коментар [#23] от "Big_Villager":
"въпросът с автономните автомобили има много силен правен аспект" - така е, но в САЩ например имат доста опит с бърза адаптация на законодателството за да отворят пътя на иновациите. Аз смятам че до 5 години автономните автомобили ще са доста популярни а законите няма да са такава пречка.
Puhon
Рейтинг: 325 НеутралноДо коментар [#66] от "Дундурук":
-and-the-coal-that-runs-them/2015/11/23/74869240-7 34b-11e5-ba14-318f8e87a2fc_story.html?utm_term=.10 1ae64a7a50
Така е - калкулациите показват че в зависимост от района/държавата нетният ефект може да е положителен или отрицателен:
https://www.washingtonpost.com/world/electric-cars
Бъдещето несъмнено е на чистите технологии обаче.
dearblue
Рейтинг: 564 НеутралноЕлектро мобилите са по лесни за производство и са по издръжливи и с по малко части и са лесни за сервизно обслужване
Pontif New Dnevnik SUCK
Рейтинг: 2007 Неутралноhttp://www.sciencealert.com/watch-tesla-s-autopilo t-predicts-a-crash-freakishly-early#.WGbZKisCGQQ.f acebook
California Über Allestvr18355030
Рейтинг: 458 НеутралноПредимства на електромобилите:
- По-лесни за производство
- 50% по-малко части от фосилен автомобил
- Почти никъкви подвижни части
- Чупят се по-малко от фосилен автомобил
- Не се нуждаят от никъква поддръжка
- Не са шумни
- Може да се зареждат вкъщи
- Може да се зареждат навсякъде където има ток
- Може да се зареждат нощем със ненужно електричество и така да се балансират електропреносната мрежа
- Противно на някои изказвания не замърсяват природата повече при производството си и при производството на батерията в сравнение със фосилен автомобил
- Тезата, че не са екологични защото тока за тях може да се произвежда от въглища също не е вярна. Рафинирането, транспорта и добиването на петрол също изразходват ужасно много електричество и замърсяват много. Ако тези замърсявания се прибавят към директните емисии на фосилните автомобили, те стават в пъти по-замърсяващи от електрическите!
- Батерията на електромобила може да се рециклира лесно
- Лесни и приятни за каране защото нямат нужда от скоростна кутия и електромотора има много голям въртящ момент.
- Има данъчни отстъпки и други стимули за ползването им
- И не на последно място: използването им не финансира руската и арабска енергийна мафия!
cristo_n
Рейтинг: 515 Неутрално[quote#48:"Realist"]Електричеството е навсякъде и буквално монтирането ще е слагане на къси кабели, контакти и разпределителни кутии. [/quote][quote#53:"quatro_4x3"]И електромери за таксуването. Елементарни дейности по електроснабдяването откакто то съществува. [/quote]
Ама невероятно некомпетентни сте! Никой не изгражда зарядни станции с нормалните примерно 4 квадрата "кабели, контакти и разпределителни кутии" и "електромери", където един електроавтомобил трябва да се зарежда по 7-8 часа - такива хората могат да си правят в гаражите (за онези, които ги имат, щото не знам пред панелките как ще се случва това). Става въпрос за инфрасруктура в градовете, по главните пътища и магистралите, които да могат да зареждат за 15-тина минути!!! Имате ли представа само колко дебел трябва е кабела, който да пренесе нужното количество ток за зареждане на батериите за 15 минути? А това, че до всяка зарядна станция по пътищата трябва да се изгради трансформаторна станция, понижаваща напрежението от няколко киловолтовия далекопровод до необходимия волтаж за зареждане! Една такава станция е над един милион!!! Мислете - такава станция ще консумира ток колкото един малък град! Една бензинова или дизелова колонка зарежда до пълен резервоар за 1-2 минути, а зарядната станция за 15-20 минути. Значи електро-зарядните станции по пътищата трябва да имат по 10 пъти повече колонки - това е площ, това е място за изчакване, това е много, много голяма консумация на ток!!! Знаете ли защо не беше изградена АЕЦ Белене? Не защото самият АЕЦ беше скъп, а защото никой не беше направил сметката, че изграждането на инфраструктурата, за да може да се пренесе произведеното електричество, ще излезе още толкова, колкото е АЕЦ-а!
(обяснявам като на малоумни, ама не доказвате, че сте по-различни!)
krasi_kara
Рейтинг: 492 Неутрално[quote#69:"dearblue"]Електро мобилите са по лесни за производство и са по издръжливи и с по малко части и са лесни за сервизно обслужване[/quote]
В такъв случай, защо са толкова скъпи?
P.S. Сега ако кажеш батериите, направо да спираме разговора, а?
krasi_kara
Рейтинг: 492 НеутралноДо коментар [#71] от "tvr18355030":
В такъв случай, ти лично каква електричка караш?
hamiltonf
Рейтинг: 3993 НеутралноДо коментар [#72] от "cristo_n":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.!?
Толкова е трудно и толкова е скъпо, че в момента във Великобритания има около 11,000 зарядни станции (зареждането струва £6 за 30-минути, ако не си абонат на мрежа)
iak
Рейтинг: 1402 НеутралноРеалиста е написъл много точни коментари, та не виждам какво може да се добави. Единственото което не е коментирано е цената, защото всички приемат, че тя е много висока. А дали е така?
И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.новата тесла струва 35 К $ - 66 000 лв. (за американците с двете отстъпки 25 к$), а една бензинова или дизелова кола от същия клас 50 000 лв.
Т.е. разликата е 16 000 лв.
теслата минава 100 кв. градско за 2 лв.
а бензиновата (при 8/100) 17 лв.
разлика 15 лв на 100 км. Т.е. след 110 000 км. пробег разликата се е изплатила само от горивото.
И тук започват допълнителните икономии
1. Няма пътен данък
2. Няма синя и зелена зона
3. Няма смяна на масла и филтри
4. Няма смяна на редица компоненти
5. Ремонтите са с 30 % по редки и с 80 % по-евтини
6. Времето което губиш за ремонти и в липса на автомобил е 3 пъти по-малко.
7. Цената на тока от слънчева енергия непрекъснато пада, а на горивото цената се влияе от договорката на някакви дрипльовци.
Та при сегашните цени на горивото в БГ (2,10 нафта,дизел)след 70 000 кв. електрическият автомобил става по-изгоден.
Ако вдигнат още сените на горивото, разбира се сметката става друга
iak
Рейтинг: 1402 НеутралноДо коментар [#72] от "cristo_n":
И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.Изграждането на станция за зареждане е в пъти по-лесно от бензиностанция, колегата по-горе го е написал.
Нито ти трябва подходящ парцел, нито една торба разрешителни, нито специални съоръжения за пожарозащита, които струват дестки хиляди.
Най просто идват трима души и опъват един кабел (с подходящото сечение раязбира се ) и монтират един контакт. Туй то. Можеш да го сложиш на едно колче пред блока.
iak
Рейтинг: 1402 НеутралноДо коментар [#72] от "cristo_n":
И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.А да не пропусна може да се наложи и изграждаето на Трафопост, ако стане огромна консумацията. 800КвА струват 120 000лв. Идва кран и го монтира на фундамент. Пуска се за един ден.
krasi_kara
Рейтинг: 492 Неутрално[quote#76:"iak"]новата тесла струва 35 К $ - 66 000 лв. (за американците с двете отстъпки 25 к$), а една бензинова или дизелова кола от същия клас 50 000 лв. [/quote]
Като при малките деца, още в началото има грешки:
1. Теслата за 35-те хиляди долара все още е в бъдещето
2. Цената от 35 хиляди долара е без ДДС и всякакви други такси, а тази 50 хиляди лева е общо взето OTD, както казват въпросните американци
Та така за сметките...
krasi_kara
Рейтинг: 492 НеутралноДо коментар [#76] от "iak":
А и да не забравя да попитам отново: щом е такава далавера, ти каква електричка караш, или кога я чакаш да ти я доставят?
musashii
Рейтинг: 796 НеутралноХората са комформисти.И докато не се намери решение за бързо зареждане на елавтомобилите ,те няма да навлязат масово в употреба.Особено пък в големите градове,където хората живеят в огромни жилищни комплекси.По-вероятно е да навлязат водородните автомобили,при които зареждането с водород е същото като при автомобилите с ДВГ.
Софианец
Рейтинг: 594 НеутралноДа не стане като с биогоривата? Трябваше 10% био, после стана 5%, а сега никой нищо....
tie_interceptor
Рейтинг: 478 НеутралноДо коментар [#82] от "Софианец2":
Вие в някоя петролна компания ли работите, та така авторитетно се изказвате?
iak
Рейтинг: 1402 НеутралноДо коментар [#82] от "Софианец2":
И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.В САЩ 20 % от консумираните горива са био.
iak
Рейтинг: 1402 НеутралноДо коментар [#79] от "krasi_kara":
За американците колата е под 30 000 долара. За калифорнииците 25 000 $. Аз имам кола в момента, но следващата ще ми е електрическа.
И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.Нищо не си разбрал. Обяснявам, че електрическите коли са непосредственото бъдеще. Който разбрал разбрал
iak
Рейтинг: 1402 НеутралноДо коментар [#79] от "krasi_kara":
И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.България е бедна държава и хората купуват втора ръка коли. Все още няма такива електрически. Но и те идват. В София има вече няколко Тесли. А мои приятели си купиха нисани Лииф и са много доволни. Тук говоря за чисто нови коли. Но в България истинският бум ще дойде когато се появят втора ръка.
tie_interceptor
Рейтинг: 478 НеутралноДо коментар [#86] от "iak":
nk=h7fixq&f1=1
Вече има и такива...
http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=3&sli
mort
Рейтинг: 250 НеутралноДо коментар [#4] от "stanislavdi":
2142s
Относно камионите, Nikola представиха пред публика своя модел с обхват 1200 мили. 2019 ще е на пазара.
https://www.youtube.com/watch?v=wLidTCqAAtY&t=
Pontif New Dnevnik SUCK
Рейтинг: 2007 Неутрално[quote#72:"cristo_n"]Ама невероятно некомпетентни сте! Никой не изгражда зарядни станции с нормалните примерно 4 квадрата "кабели, контакти и разпределителни кутии" и "електромери", където един електроавтомобил трябва да се зарежда по 7-8 часа - такива хората могат да си правят в гаражите (за онези, които ги имат, щото не знам пред панелките как ще се случва това).[/quote]
California Über AllesДо коментар [#72] от "cristo_n":
Типочен Булгаристанец който е научил закона на Ома и се гордее с това.
https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_station
Разгледай снимките поне ако не можеш да четеш на Английски и ще видиш че дебелината на кабела е колкото палеца ми. Ако се интересуваш можеш да прочетеш малко повече. Има вече около 5000 станции за зареждане така че можеш да обиколиш Америка с електрическа кола дори ако използваш само тези станции. Ти забравяш обаче че за 8 часа можеш да заредиш от всеки контакт по света. А такива имаме много.
Като типичен БЪлгарин се опитваш страстно да обясниш как едно нещо няма да стане вместо да помислиш за решение как да стане. В САЩ поне 80% от зарежданията стават в къщи. Според статистиката собствениците на Тесла зареждат колите си по един, два пъти в седмицата само и повярвай ми в САЩ се кара много повече отколкото в БГ. Зарядни колонки има почти пред всички ресторанти, магазини, молове и офиси.
В Европа където хората живея по-нагъсто колонките се слагат в паркинг гаражите където хората работят, пазаруват или където им нощуват колите. Нали колите все пак трябва да се паркират някъде за през нощта.
За едно си прав обаче - в България няма да стане. Ако паркираш по градинки, тротоари, детски площадки, строителни обекти и локви ... не става. Хората ще почнат да режат кабелите, да чупят колонките, да крадат ток за отопление, ще пробват дали има ток с език ... ще паркират върху колонките ... няма да стане. Но не заради тези "технически" проблеми които ти изтъкваш. То вече стана по други краища на света. Няма да стане поради културата ни.
Обективно винаги ще има известен процент хора за които електроавтомобила не е подходящ. Но никой не е казал че 100% всички коли трябва да са елелктрически. Но пък и при сегашните условия не виждам защо поне 50% от градските коли да не са на ток.
krasi_kara
Рейтинг: 492 Неутрално[quote#85:"iak"]Обяснявам, че електрическите коли са непосредственото бъдеще.[/quote]
Аха, добре, че си ти да ни обясниш на нас аборигените за "светлото бъдеще". Както казах, любими сте ми такива, които обяснявате с думичката "ще".
И тази пуста "калифорникация", бе (както пее Антъни Кийдис)! Да ви открехна и аз нещо обаче - светът не е само Южна Калифорния (и донякъде Невада и Аризона). Нито като климат, нито като инфраструктура, нито като икономика.
krasi_kara
Рейтинг: 492 Неутрално[quote#86:"iak"]България е бедна държава и хората купуват втора ръка коли. Все още няма такива електрически. Но и те идват. В София има вече няколко Тесли.[/quote]
Ъъъъ таковата, в София има и няколко Ферарита, и няколко Ролс Ройса, и няколко Ламборджинита, но какво от това? Значи ли това, че и тяхната "масовизация" трябва да я очакваме в "непосредственото бъдеще"?
Levski Levov
Рейтинг: 268 Неутрално[quote#35:"tie_interceptor"]От скандинавските прозорци гледката е друга... [/quote]
Говориш за държава която.... дори не е в европейския съюз, смешно е да се сравнява, камо ли пък с България!
[quote#37:"krasi_kara"]Много обичам изказвания в бъдеще време.[/quote]
Всички "ЗЕЛЕНИ ХОРА" са така- свиквай! Па като свериш справката в МВР -има общо 180 регистрирани електромобила у нас! В Европа процента им е 1.1 от всички регистрирани автомобила, в щатите дори по малък!
[quote#47:"Костадин Иванов"]Дните, в които карам 40 километра са много малко. Понякога са 5, често 0, но и твърде често над 200. [/quote]
Тия коли тогава не са ЗА ТЕБ! Добрия чичо Карлос Гон -шефа на нисан-рено-митсубиши го е казвал десетки пъти при пускането на nissan leaf!
Levski Levov
Рейтинг: 268 Неутрално[quote#71:"tvr18355030"]Предимства на електромобилите:
!
... да не споменавам за тъмни субекти нощем -от които може и без кабели за зареждане да не останеш....
- По-лесни за производство
- 50% по-малко части от фосилен автомобил
- Почти никъкви подвижни части
- Чупят се по-малко от фосилен автомобил
- Не се нуждаят от никъква поддръжка
- Не са шумни
- Може да се зареждат вкъщи
- Може да се зареждат навсякъде където има ток [/quote]
Всичко това е така, но ЗАБРАВЯш че българина няма пари за стандартен автомобил С ДВГ, не виждам откъде ще има пък за електромобил с двойна и по-висока цена!!!
И на това което купува 8-10+ години "нов внос" -той тепърва ще трябва да му сменява батерията т.е. още ДОПЪЛНИТЕЛНИ РАЗХОДИ и товарене на и без туй това крехкия бюджет(ако реши да закупи автомобил втора ръка)
т.е. пак никакъв келепир, докато при бензин/дизел все пак може да улучи читав екземпляр -да му вземе какво е останало от душичката му
Викаш ще си зарежда у къщи -сякаш в цяла Европа и България в това число хората живеят в къщи
Незнам все ги мислите едни такива -НЕДОМИСЛИЦИ... все едно всички живеем в щатите, имаме къщи... соларни панели... вече изградена добра инфраструктура... и взимаме една добра заплатка в долари с която може да си позволим БМВ i3, ampera e или някой от хибридите на тойота...
А като се СЪБУДИМ НА СУТРИНТА се оказва че живеем в съвсем друг свят!
Мечтайте си.... поне мечтите са безплатни!
Levski Levov
Рейтинг: 268 Неутрално[quote#75:"hamiltonf1"]Толкова е трудно и толкова е скъпо, че в момента във Великобритания има около 11,000 зарядни станции [/quote]
Има... поради простия факт който всеки път го спестявате(незнам защо) -ПОКУПАТЕЛНАТА способност е няколко, да не кажа десетки пъти по-голяма, за разлика от общо казано балканските държави -нормално след като почти никой не ги купува да няма интерес бизнеса да ги слага!
Да не споменавам към това и финасовия стимул(БОНУС) КЪМ ПОКУПКАТА НА ЕЛЕКТРОМОБИЛ/ХИБРИД -който доскоро беше 5 000 лири -към и без това изтънелите им бюджети!!!
Как пък ВСЕКИ ПЪТ, ги забравяте тези много ТЪНКИ, но много ВАЖНИ моменти при покупката?!?!?
Levski Levov
Рейтинг: 268 Неутрално[quote#86:"iak"]България истинският бум ще дойде когато се появят втора ръка. [/quote]
?
.
И трябва да им сменяш тепърва батерията ли
Дано паднат батериите -че не виждам освен цената на колата -колко ентусиасти ще намериш да и сменят и батерията -понеже на днешен етап не е хич евтина замяната
tvr18355030
Рейтинг: 458 Неутрално[quote#93:"Levski Levov"]Всичко това е така, но ЗАБРАВЯш че българина няма пари за стандартен автомобил С ДВГ, не виждам откъде ще има пък за електромобил с двойна и по-висока цена!!! [/quote]
Тук темата е за електромобилите а не дали можем да си ги позволим. Дори и да не си ги купуваме ние а по-богатите на запад, пак ще има много ползи и за нас. Най-малкото ще се намали замърсяването на планетата и ще спрът да дават пари на скапаната руско-арабска енергийна мафия. Непрекъснатото мрънкане че "гроздето е кисело" е много загубеняшка позиция. По-добре замълчете отколкото да провъзгласявате по форумите, че сте бедни с такава завист.
П.С. Като правило ако човек няма пари за нова кола, то той няма и за стара. Българската "практика" да си купуваме стари таратайки, след това да си даваме всичките пари за ремонти по тах, да мрънкаме, че няма пътища но да не искама да плащаме данъци за да се строят пътища, да си сваляме катализаторите и да си тровиме децата защото новите са "непосилно скъпи" и т.н. са нещо което интелигентен човек не би направил никога. Това не е нормален и устойчив модел на живот а цигански опит да се копира западния свят без да се разбира въобще смисъла и начина му на функциониране. Затова всякъкви сравнения на нов електромобил със 15-годишен пернишки гоуф и изводи, че видиш ли гоуфа е по-добре защото е "ефтин", са смешни! Гоуфа е по-евтин само защото го плащаш не със пари а със замърсен въздух който сед това трови децата ти, със обвързаност към петролната мафия, със ненадежност и дни от живота ти изгубени по ходене на майстори, със още безбройни други негативи...
Levski Levov
Рейтинг: 268 Неутрално[quote#96:"tvr18355030"]Тук темата е за електромобилите а не дали можем да си ги позволим. [/quote]
Аха... значи според тебе си чешим тогава езиците... защото аз така го разбирам че го приемаш... а истината е че всеки си казва мнението а то е че това и сега и след близко време няма да бъдат по чергата на болшинството....
[quote#96:"tvr18355030"]че сте бедни с такава завист. [/quote]
Къде видя завист?!?
Карам 8-10+ годишен автомобил в най-восоко ниво на изпълнение и съм напълно доволен от покупката -за каквото съм го взел ми върши отлична работа! Това автоматично прави ли ме лош или цървул?!? В очите на някой да, за други не, в моите "дреме ми на шмайзера" сам съм си избрал какво да карам!
[quote#96:"tvr18355030"]Като правило ако човек няма пари за нова кола, то той няма и за стара. [/quote]
Няма да... затова 96 процента от автомобилите са след 6+ години нагоре по пътищата(НОВ ВНОС)!!!
Пишете колкото да не заспите!
[quote#96:"tvr18355030"]Гоуфа е по-евтин само защото го плащаш не със пари а със замърсен въздух който сед това трови децата ти, [/quote]
Ти сигурен ли си във всичко това което написа?!?
Сигурен ли си че ПОДДЪРЖАНИЯ гоуф с катализатор не е няколко пъти по чист от новото ти рено(пред блока), което в много случаи замърсява в пъти повече от стари голфове или автомобили с газови уредби?!?
Pandipool
Рейтинг: 610 НеутралноДо коментар [#89] от "Pontif А":
[quote#89:"Pontif А"]Зарядни колонки има почти пред всички ресторанти, магазини, молове и офиси. [/quote]
Ето това е! Наскоро видях, че и в един от нашите молове на паркоместата до входа е написано "Само за електрически автомобили" и имаше зарядни до тях. Друг е въпроса, ако там паркира някой селяндур с 4.2ТДИ Куатро.
Автомобилите на повечето хора, включително и моя, стоят доста време паркирани на фирмени паркинги. Колкото и често да ми се налага да излизам с колата от офиса, все ще намеря 2-4 часа да стои на зарядно. С това приключвам със зареждането. Дори бих спестил време, ако не ходя на бензиностанция.
Pandipool
Рейтинг: 610 Неутрално[quote#97:"Levski Levov"]Сигурен ли си че ПОДДЪРЖАНИЯ гоуф с катализатор не е няколко пъти по чист от новото ти рено(пред блока)[/quote]
Напълно съм сигурен!
Само не забравяй, че ФВ ги хавнаха с фалшиви данни за замърсяване. Отделно, ако ми кажеш, че голф 5-ца или 6-ца е по-чист от чисто ново Рено, значи нямаш хабер за какво говориш.
Pandipool
Рейтинг: 610 Неутрално[quote#93:"Levski Levov"]Всичко това е така, но ЗАБРАВЯш че българина няма пари за стандартен автомобил С ДВГ, не виждам откъде ще има пък за електромобил с двойна и по-висока цена!!! [/quote]
issan-leaf-volkswagen-e-golf-tesla-model-s-july-20 15_100521211_m.jpg
Никой не е казал, че България ще е една от първите страни, в които ще стане масов електрическия автомобил.
Норвегия обявяват, че искат скоро да спрат регистрацията на дизелови/бензинови автомобили. Холандия също тръгва по тоя път. Това е политическо решение. Ще мине доста време докато стане масово, но накрая ще дойде и при нас.
Ако бутнат данъците много, ще се наложи и тук. Всичко е въпрос на политика.
Колкото до зарядните, какво ти пречи да си оставиш колата да се зарежда, докато се разходиш из мола, докато си на работа или дори на разходка в парка. Ето пример:
http://images.hgmsites.net/med/oslo-street-scene-n
Бензинките и дизелите няма да изчезнат напълно, но ще намалеят доста през следващите години. Това е бъдещето.
Може би ти ще си караш яката лимузина на 10 години с надута чалга вътре, отивайки към заведенията в Студентски град, но тенденцията е друга.