Обновената "Шкода Октавия Скаут" стана по-добра извън пътя

Обновената "Шкода Октавия Скаут" стана по-добра извън пътя

© Шкода



Шкода Октавия Скаут" мина фейслифт, при който получи актуалната за модела предница и подобрени способности за преходи извън пътя. Предлагаща с 3 см. по-голям клиренс от стандартното комби, колата вече има ъгъл на атака от 16.6 градуса и на оттегляне 14.5 градуса.


Системата за задвижване на четирите колела разчита на електронно контролиран хидравличен съединител, а серийно предният и задният мост са снабдени със заключващ се диференциал. Проходимото комби е снабдено също с офроуд режим, при активирането на който се задейства асистент за спускане по наклон.


Новото оборудване в "Октавия Скаут" включва изцяло светодиодни фарове и стопове и повече системи за сигурност. Сред тях са асистент за маневриране с ремарке, сигнализация за кола в мъртвата зона на огледалата, предупреждение за приближаващ обект, към маневриращ на заден ход автомобил и други.

Обновената "Шкода Октавия Скаут" стана по-добра извън пътя

Не липсват също аларма за твърде бързо приближаване към предното превозно средство и система за избягване на удар, при движение с ниска скорост. Сред удобствата присъстват подгряващ се волан и седалки с отопление и вентилация.




Както и до сега "Октавия Скаут" предлага сериозен товарен обем, вариращ между 610 и 1740 литра. Моделът излиза на пазара с три двигателя.


Сред тях нов е двулитровият дизел със 150 конски сили, комбиниран със седемстепенен автоматик с двоен съединител. Той предлага ускорение до 100 км/ч за 9.1 секунди, при среден разход на гориво от 5.0 л/100 км.


Другите варианти са бензиновият 1.8 TSI (180 к.с.), предлагащ спринт до 100 км/ч до 7.8 секунди и консумация от 6.8 л/100 км, както и дизелът 2.0 TDI (184 к.с, 7.8 секунди, 5.1 л/100 км).


Всички мултимедийни системи в "Октавия Скаут" са с реагиращ на допир дисплей. Най-скъпата е с екран от 9.2 инча и е снабдена с модул за безжичен интернет.

Ключови думи към статията:

Коментари (79)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 2081 Неутрално

    Ами работят, развиват се и стават все по-добри !!! Ние за наше съжаление, това ЯВНО не го можем. СОРИ.

  2. 2 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 514 Разстроено

    Всичко хубаво, ама пак отровни смърделници под капака. Цял един бензин им се е откъснал от саждените душици, евала...

    Stef
  3. 3 Профил на emilcho47
    emilcho47
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Шкодата винаги е била добра...Все пак е един от най-старите автомобили произвеждани в Европа.

  4. 4 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 514 Разстроено

    Прогрес при агрегатите - нула... оно си знаем оно си пра'им...

    Stef
  5. 5 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4040 Неутрално

    Чехите и словаците правят автомобили, ние поръчваме ядрени реактори и хъбове. За милиарди, докато другите за половин милиард строят завод с по 15 хил. работни места.
    Щях да забравя - и ваканционни имоти са руснаци

  6. 6 Профил на Deinio
    Deinio
    Рейтинг: 496 Неутрално
  7. 7 Профил на Galin Petrov
    Galin Petrov
    Рейтинг: 253 Любопитно

    Много се замислям следващата ми кола да е Шкода. Допада ми дизайна , а и двигателите поне имат размер. На новите поколения наистина и предния и задния диференциал са Халдекс, което е изключително рядко за този клас автомобили , а и въобще като цяло.
    Една забележка към превода. Буквалния превод на думата "clutch"
    е наистина съединител , но в случая не е много подходящо да се използва при обяснението за 4х4 системата.

  8. 8 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 599 Неутрално

    Не се споменава цена. Да не отиде на нивото на Аутбек, защото въпреки поостарелите двигатели и скоростни кутии при Субару, май е по-добрият избор за такъв тип кола.

  9. 9 Профил на Galin Petrov
    Galin Petrov
    Рейтинг: 253 Неутрално

    До коментар [#8] от "gogo2011":
    Аз в момента карам субару и много трудно бих се разделил с марката, но истината е , че те напуснаха нишата, в която бяха царе. Беката тръгна като малко по-висок модел на легаси. Виж го сега. В този сегмент те просто нямат представител. Скоростната им кутия не е лоша. Особенно тази ревизия,която е 2015-2016. Даже бих казал , че е много добра и въобще не се усеща , че е вариаторна. Дизела им също не е лош, но мен не ме влече нещо към него За съжаления в Европа не се продава Н6, а и новия 2.0 ДИТ също не е наличен. Точно липсата на избор на двигатели в момета ме кара да гледам в друга посока. Надявам се , че до 3 години, когата би трябвало да сменям колата ще има по-голям избор.

  10. 10 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 599 Неутрално

    До коментар [#9] от "Galin Petrov":

    Не знаех, че има ревизия 2015-2016. През 2014-та покарах малко дизела с вариатор - не беше лоша кола, но много мудна. По онова време и дизайнът беше като от 90-те (не че сега има кой знае какъв напредък). И се отказах, въпреки многото други предимства на колата.

  11. 11 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 2081 Неутрално

    До коментар [#8] от "gogo2011":

    Гого, това все пак е шир-потреба автомобил, не го слагай до СУБАРУ.

  12. 12 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#7] от "Galin Petrov":
    Няма да сбъркаш.Жена ми получи един служебен суперб,направо съм възхитен от тая кола-огромно пространство,луксозно возене,разумна цена...

  13. 13 Профил на jakodim
    jakodim
    Рейтинг: 237 Весело

    [quote#12:"eurogi"]суперб[/quote]
    Супърб няма нищо общо с Октавия

  14. 14 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1070 Неутрално

    Който е правил фейслифт заслужава антинаграда за дизаин!

    Пълна кретения, опропастиха хубавата кола (външно).

  15. 15 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3703 Неутрално

    До коментар [#5] от "historama":
    директен отговор
    "Да не забравяме и югоембаргото, което така силно засегна икономиката на България. Освен това ние извършихме най-лошата приватизация в цяла Европа - активи за 30 милиарда евро ние продадохме само за 3 милиарда".
    Последиците от това са осезаеми и днес, продължава българският президент и посочва Чехия като успешен пример за добре извършена приватизация: "Чешкото правителство остави държавните предприятия да работят и започна да им търси стратегически инвеститори."

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  16. 16 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2114 Неутрално

    До коментар [#7] от "Galin Petrov":

    Преи години и аз имах същата дилема. В крайна сметка си взех Октавия и честно казано изобщо не съжалявам. Много много добър автомобил. За парите си просто няма конкуренция. Ако не развалят качеството си, следващата пак ще е такава.

    Panta rhei....
  17. 17 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4040 Неутрално

    [quote#15:"дерибеев"]Освен това ние извършихме най-лошата приватизация в цяла Европа - активи за 30 милиарда евро ние продадохме само за 3 милиарда".[/quote]
    и аз страшно сбърках - продадох моя 14 годишен Нисан Примера само за 1 500 лв (35 000 лв като нов). И още се движи.

  18. 18 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2147 Неутрално

    До коментар [#15] от "дерибеев":

    На 28.03.1991 г. чехословашкото правителство продаде Шкода на Фолксваген за 500 млн. дойчмарки.
    Преди това е имало стачки и протести предприятието да не се продава на Рено, а на германците.

  19. 19 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#5] от "historama":

    И в заводите в България, които произвеждат части за автомобили, работят поне 15 хиляди души! Даже в заводите за автомобилни компоненти работят повече хора, отколкото в заводите за асемблиране на автомобили, където роботизацията е над 90%!
    Тъй че при производството на автомобили остава само тупането в гърдите, че "тази кола е наша!".

  20. 20 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2147 Неутрално

    До коментар [#19] от "cristo_n":

    В завода на Фолксваген в Братислава работят 10 хиляди души. Като прибавиш на накачулените вендори, позиционирани в близост и става цифра.

  21. 21 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 478 Неутрално

    До коментар [#11] от "442":

    Субару за какво е?

  22. 22 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 581 Неутрално

    [quote#7:"Galin Petrov"]Допада ми дизайна , а и двигателите поне имат размер.[/quote]Не знам дали си пробвал 1,2ТСИ двигателя точно на Октавия как се представя - дърпа изключително приятно! Комбинацията бензин+турбина е чудесна!

  23. 23 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3703 Весело

    [quote#18:"Ф.Нинов"]продаде Шкода на Фолксваген за 500 млн. дойчмарки. [/quote]
    в началото бе приватизацията и приватизацията бе в командира и командира бе приватизацията ...

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  24. 24 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 2081 Неутрално

    До коментар [#21] от "ial":

    ЗА КЕФ.

  25. 25 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#20] от "Ф.Нинов":

    Ами сумирай производителите в България на автомобилни седалки, табла, стъкла, климатици и какво ли още не - също си е цифра.

  26. 26 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 810 Неутрално

    До коментар [#5] от "historama":

    За липсата на заводи за автомобили си има и обективни причини.Първо чехите и словаците имат огромен опит в това отношение,което е много важно.Второ-близо са до големите и платежоспособни пазари.Ние нямаме никакви традиции или подготвени кадри,далече сме от Западна Европа,да не говорим пък за платежоспособност на населението.
    Иначе за ядрените реактори си прав,че са напълно излишни и си е по същество корупционна сделка.

  27. 27 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2147 Неутрално

    До коментар [#23] от "дерибеев":

    Командирът обаче дойде доста късно... чак като наивният Виденов се посра да ушите.
    Не трябва да се забравя и факта как БМВ искаха да отворят производство на автомобили във Варна, но гордият българин ги изгони като мръсни поета, загдето искали да го карат да произвежда някакъв допотопен Ровер.

  28. 28 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2147 Неутрално

    До коментар [#25] от "cristo_n":

    Ами ти каза че общо са били 15 хиляди....

  29. 29 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 810 Неутрално

    [quote#25:"cristo_n"]Ами сумирай производителите в България на автомобилни седалки, табла, стъкла, климатици и какво ли още не - също си е цифра.
    [/quote]
    Тази година и в Пазарджик се открива нов завод за авточасти с 500 човека персонал,който се очаква да нарасне до 2000 след 1-2 години.Така че си прав-макар и не директно като производител е намерена някаква ниша за правене на бизнес в България.

  30. 30 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 810 Неутрално

    [quote#9:"Galin Petrov"]Надявам се , че до 3 години, когата би трябвало да сменям колата ще има по-голям избор. [/quote]
    Ами браво.Както се казва-дай боже всекиму.За съжаление малко са хората,които могат да си позволят нов автомобил среден клас в България.По едно време и аз се бях замислил за нов автомобил,ама подобни автомобили вървят от 30 к нагоре и цената ме отказа.

  31. 31 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3818 Неутрално

    До коментар [#21] от "ial":

    Лично според мен, Субару доста изостанаха... Нишов автомобил, без особени качества. Единственото му предимство е задвижването на двата моста, което гарантира ужасен разход... В България, няма как да е много разпространен, заради високия разход и трудната поддръжка.
    Не казвам, че са лоши... Просто са прехвалени. Японското качество остана, само едно понятие от миналото...!

    Бивш tww09306483.
  32. 32 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 581 Неутрално

    [quote#18:"Ф.Нинов"]чехословашкото правителство продаде Шкода на Фолксваген за 500 млн. дойчмарки.[/quote]А ние продадохме "Кремиковци" (дето е няколко-стотин хиляди тона старо желязо и площта му е няколко квадратни километра, при това в СОФИЙСКОТО ПОЛЕ - голям е горе-долу колкото Пазарджик, Русе, Ст. Загора) за 1 долар...

  33. 33 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#28] от "Ф.Нинов":

    В коментар 5 бяха споменати някакви 15 хиляди...

  34. 34 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2272 Неутрално

    Добра кола. Не мога да възприема разделените фарове отпред, но може би по-натам ще свикна Единственият недостатък на интериора на Октавия е, че разстоянието м/у предни и задни седалки можеше да е малко по-голямо за сметка на огромния багажник.

  35. 35 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4040 Неутрално

    [quote#26:"mushashi"]За липсата на заводи за автомобили си има и обективни причини[/quote]
    да, така е, но аз си спомням за един случай, когато френският посланик се намеси, защото властите се опитаха да превземат на абордаж един винпром на "Катаржина естейт". Подобни изцепки дали стимулират инвестициите у нас?
    А иначе далаверата с ядрените реактори - "корупционна сделка" е меко казано. 3, 4млрд лв + 4 млрд.лв за КТБ - това е обезкръвяване на нацията ни.

  36. 36 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2147 Неутрално

    До коментар [#33] от "cristo_n":

    Ето какво изкопах по темата:
    "25.09.2016 - Секторът за автомобилни части в България продължава да ... има над 3 млрд. лв. приходи и около 35 хил. заети."

  37. 37 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#36] от "Ф.Нинов":

    Браво за старанието! На мен не ми се ровеше

  38. 38 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 478 Неутрално

    До коментар [#24] от "442":

    Едва ли тази Шкода е за друго.
    Няма лошо да имате предпочитания към дадена марка, но не мисля, че Субару са много по- различни от Шкода.
    Евтин интериор, практични решения, по- изгодна цена.
    Разбира се, нито Шкода е Фоксваген или Ауди, нито Субару е Лексъс, но си имат своята клиентела, че и почитатели.

  39. 39 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1712 Неутрално

    Има разбира се свирепи конкуренти, но ценово е приемлива в сравнение с тях. Убедих се за пореден път, че колата трябва да е 4Х4 при последното ми пребиваване в София. По-скъпо е но компромиси със сигурността не може да има. Много приятен автомобил !

  40. 40 Профил на p911
    p911
    Рейтинг: 466 Неутрално

    [quote#22:"cristo_n"]Комбинацията бензин+турбина е чудесна! [/quote]

    но само за определен период от време (колкото са преценили маркетинг специалистите) ... после взимаш следващата ...

  41. 41 Профил на p911
    p911
    Рейтинг: 466 Неутрално

    [quote#38:"ial"]но не мисля, че Субару са много по- различни от Шкода.
    Евтин интериор, практични решения, по- изгодна цена.
    Разбира се, нито Шкода е Фоксваген или Ауди, нито Субару е Лексъс[/quote]

    Ами Шкода си е Фолксваген ... 90% от компонентите, другото е маркетинг

    Няма база за сравнение между Субару и Ауди/Шкода ... просто различни концепции. Според мен Шкода е най-доброто решение, а Субару е само за тесен кръг хора със специфични нужди и добри инженерни познания

    Субару, не е евтино практично решение - сериозен автомобил, скъпа поддръжка, голям разход ... , но предназначението му не е за града или магистралата ... макар и по-голяма част от собствениците да го ползват само за да отидат до Боровец, да качат някой бордюр или да се въртят на някой паркинг Но в правилните ръце, колата има огромен потенциал!

  42. 42 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 362 Неутрално

    Е чак пък извън пътя - комби с такова междуосие и клиренс е правено лятоска на сухо да слиза малко от асфалта на макадам - някой да не си помисли, че понеже била Скаут версия тази Октавия ще пори по силно наклонени поляни, кални коловози или ще форсира рекички. Иначе безспорно е много практичен избор откъм цена/качество, пък и хубава на вид.

  43. 43 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 478 Неутрално

    До коментар [#41] от "p911":

    Не виждам защо Субари да е "сериозен автомобил... само за тесен кръг хора със специфични нужди и добри инженерни познания"
    Автомобил като всеки друг с по- различни инженерни решения за някои агрегати, които, както всяко такова, си имат предимства и недостатъци.

    И определено не е ултимативен 4х4, вижте формата на купето, просвета, технологиите.

    Ценово Аутбек (това е може би директната конкуренция ако и Шкодата да е малко по-къса?) вероятно не е много далеч (нито нагоре,нито надолу) от Октавия Скаут. В немският сайт на Шкода все още липсва тази модификация, за да сме прецизни. Аутбек започва от 34400 евро с ддс .

  44. 44 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2272 Неутрално

    [quote#39:"citoyen"]Убедих се за пореден път, че колата трябва да е 4Х4 при последното ми пребиваване в София.[/quote]Поне 80% от колите в София са само с предно или задно предаване и пак се движат през зимата. Аз никога не съм имал проблеми с придвиждавето, без някога да съм ползвал кола 4Х4. Важни са гумите и задкормилното устройство

  45. 45 Профил на Galin Petrov
    Galin Petrov
    Рейтинг: 253 Неутрално

    До коментар [#22] от "cristo_n":
    Няма как този двигател(1.2 турбо) да свърши каквато и да е работа на това купе с 4х4. Просто си представям как товаря колата с жената и децата, багажника е пълен+кутия на покрива и ако закача и лодката отзад на това двигателче ще му се разкаже играта. За града или за кратко извънградско може и да става, но до там. Не напразно има опция за 2.0 бензин/дизел. Просто знаят каква им е целевата група купувачи.

  46. 46 Профил на Galin Petrov
    Galin Petrov
    Рейтинг: 253 Неутрално

    До коментар [#43] от "ial":
    Аутбек-а е много по-голям. Старите бяха долу-горе с размерите на скаута, но новите са съвсем друг размер. Колите вече въобще не са в един клас. Няма база за сравнение.

  47. 47 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 478 Неутрално

    До коментар [#46] от "Galin Petrov":

    По- дълъг е с 10 см, което принципно не задължително значи и повече пространство вътре, апропо.
    Ако не е Аутбек, кой модел е адекватно да се сравнява със Шкодата?

  48. 48 Профил на Galin Petrov
    Galin Petrov
    Рейтинг: 253 Неутрално

    До коментар [#47] от "ial": XV е аналогичен модел, но мен нещо не ме кефи. Много е орязан. Ти гледаш само дължината , но има разлика във височината и в шираната. Тук 10см, там 5см и всичко се променя. Иначе на мен шкодата ми харесва и то много. Точно това ,което търся.
    Малко ме дразни това, че е по скоро предно ориентирана(10%-90%) , но не е болка за умиране.

  49. 49 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#45] от "Galin Petrov":

    Двигателя има много приличен въртящ момант и както е при всички турбодвигатели, постига го при много ниско обороти.
    Пътували сме 4-ма едри мъже + пълен бажажник и колата не ни усети, но вече и за лодка... уливаш се
    Но като се замисля, дърпали сме лодка без проблем със Ленд Круизер с 86 дизелови коня на който въртящия момент надали е по-висок отколкото на 1,2ТСИ-то. Но и този двигател не се прадлага на 4х4 - аз говоря по принцип за него.

  50. 50 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 596 Неутрално

    До коментар [#32] от "cristo_n":

    Кой би купил завод, който никога не е работил на печалба, а строен с цел да покаже величието на социализма и да намира работа на 3-4 хиляди човека.
    Завод, който е далеч, както от суровините, така и от пазарите, но затова твърде близо до най-големия град в България.
    Тровейки го десетилетия...
    Завод, натрупал огромни дългове...

    Трябваше още тогава до го фалират и продадат на скрап, ама то бяха синдикални ревове, то бяха пенсионерски стенания за гордоста на родната индустрия...
    А и мафиотският натиск сигурно е бил як - заводът беше ограмна дойна крава, все пак...

  51. 51 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 245 Неутрално

    [quote#41:"p911"]Няма база за сравнение между Субару и Ауди/Шкода ... просто различни концепции. [/quote]
    Няма да! В щатите и Канада Субари е еквивалент за здравина и качество. Съмнява ме в дългосрочен план дали аудито/шкодата дали биха издянили толкова колкото аутбака!
    Едните са предимно градски коли скаута/volvo xc70 и др. -без особени претенции за нещо повече с по-голям просвет...
    другото(субару аутбак) -е по предпочитаното за гори и планини -заради отличното 4х4 -казали са го в десетки ревюта вече.
    В градовете като возия субаруто изостава от конкуренцията, но за горите няма конкурент!

  52. 52 Профил на p911
    p911
    Рейтинг: 466 Неутрално

    [quote#43:"ial"]Не виждам защо Субари да е "сериозен автомобил... само за тесен кръг хора [/quote]

    Щом ме питате, явно ще е трудно да обясня. Най-общо казано Субару е автомобил за каране, докато Шкода (с малки изключения) е автомобил за возене. И да си купите Субару от куртоазия, само за да се возите с него си е проява на лош вкус

  53. 53 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 1053 Неутрално

    До коментар [#4] от "stef":

    Да префасонираш ламарините е без пари и шараните се ловят по-лесно.

    Само 5% от купувачите реално се интересуват от двигателя.

    Създаването, тестването и пускането на нов двигател струва стотици милиони, а и може би не успяват да направят нищо по-добро от вече наличното.

  54. 54 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3818 Неутрално

    До коментар [#52] от "p911":

    Брех..., тия Субарута, брех...!
    Карам от време на време Легаси-то на един приятел..., ама не мога видя нещо ко-о-о-о-й знае какво в тази марка...! Кола, с два задвижващи моста, доста мудна, като за двигател 2.5 бензин! Вярно стабилна, вози горе долу добре..., ама нищо особено или невиждано. Да не говорим за дизелите, дето по едно време коляновия вал им беше консуматив.
    Нищо особено, като за японска кола. Дървен интериор, не особено добри материали, слабо обезшумена... Какво трябва да ме впечатли не знам... От време на време, проблем с частите. Едно, че са скъпи, ами и проблем за доставка. Уж по рама ги търсят..., ама понякога от третия път ги улучват!

    Бивш tww09306483.
  55. 55 Профил на 65
    65
    Рейтинг: 317 Неутрално

    Темата Шкода винаги ми навява мисли за начина на приватизация на тези заводи.
    И за убийственото сравнение със съдбата на нашата машиностроителна гордост Балканкар.
    Или ЗММ и хладилния завод - тях бог да ги прости.

  56. 56 Профил на forza
    forza
    Рейтинг: 813 Любопитно

    До коментар [#27] от "Ф.Нинов":

    [quote#27:"Ф.Нинов"]Не трябва да се забравя и факта как БМВ искаха да отворят производство на автомобили във Варна, но гордият българин ги изгони като мръсни поета, загдето искали да го карат да произвежда някакъв допотопен Ровер.[/quote]

    Да бъдем екзактни - Ровер / Роувър тогава не бяха БМВ и моделът, който се спрягаше за "правене" (каквото и да се е имало предвид) наистина беше допотопен. А и имаше и претенции за разни държавни гаранции и прочие.
    Не е ясно дали и колко наистина сме изгубили и дали въобще щеше да се случи този проект.
    Справка / сравнение - Грейт Уол.

  57. 57 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2147 Неутрално

    До коментар [#56] от "forza":

    Ето статия по темата.
    Виж кои са били инвеститорите и кога се е случило всичко това.
    БМВ купи Роувър през 1994 год.
    https://money.bg/archive/kakvo-se-sluchi-s-proizvodstvoto-na-rover-vav-varna.html
    Какво значение има какъв модел иска да произвежда инвеститорът?
    Особено в глани времена, базпаричие и безработица.
    Ааа такива номера при нас не минават!
    Освен седмица друго нещем да произвеждаме!

  58. 58 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 245 Неутрално

    [quote#54:"tww09306483"]ама не мога видя нещо ко-о-о-о-й знае какво в тази марка...![/quote]
    А ти какво точно искаш да видиш че ми стана интересно???
    Да интериора като цяло е дървен за много хора -дизайна също на колите им, но пък имат други предимства
    -Както казах и ще се повторя -субаруто е еквивалент на качество и надеждност в щатите и Канада -където им е и големия пазар.

    [quote#54:"tww09306483"]Вярно стабилна, вози горе долу добре...[/quote]
    Не четете!!! Човек пред тебе е написал това е кола за КАРАНЕ, не за ВОЗЕНЕ...
    Ти сами си си го написал -вози горе-долу .

  59. 59 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3818 Неутрално

    До коментар [#58] от "Levski Levov":

    Ами, знам ли...! И в Щатите не ги видях много-много... Ама, съм ходил основно из Тексас, пък там няма много смисъл от тях. Към Канада, по е възможно.
    И, като го караш това Субару, не се ли возиш? И няма ли някой друг с теб? Каране, та каране... Къде караш и какво...?

    Бивш tww09306483.
  60. 60 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 840 Неутрално

    До коментар [#32] от "cristo_n":

    и пак много му взехме, на кой му пука колко ръждясало джелезо има в кремиковци, ако на година гълта по 50-100 млн лева загуби?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  61. 61 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 840 Неутрално

    До коментар [#32] от "cristo_n":

    и като е в софийско поле какво? Квадратния метър е колкото в драгалевци ли? Имаш ли бегла представа колко ще струва да се рекултивира невероятно замърсената почва за да се използва за нещо друго освен сметище?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  62. 62 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#61] от "DareDebil":

    А ти имаш ли представа колко струва квадратния метър в непосредствена близост до Кремиковци, със същата тази замърсена почва, ами просто си плампаш, колкото да не заспиш?

    А това за загубите го кажи на Валентин Захариев!

  63. 63 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#50] от "tie_interceptor":

    Остави го завода като производство (макар че Стомана Перник също е далеч от суровините, пък си работи на печалба)
    Този завод, освен че е завод, е и огромна територия, кояот струва пари, много пари! МНОГО МНОГО ПАРИ! Това е площ колкото цял град. Виж в сайтовете за имоти колко струва кв.м. земя в съседство!
    А знаеш ли само старото желазо там за колко милиона е? От както го купиха последните собственици, не спират да го режат за скраб и имат да го режат още 20 години - толкова желазо има там! А това желазо и то струва пари, доста повече от 1 долар!

  64. 64 Профил на Galin Petrov
    Galin Petrov
    Рейтинг: 253 Весело

    До коментар [#49] от "cristo_n":
    Не съм карал кола с този двигател , за който говориш, но ми стана интересно след като го сравняваш с една легендарна серия на Тойота Ами като му видях характеристиките твърдо ти казвам , че не става. От това , което видях е 105 коня и въртящия момент е 175Нм. Не напразно не се предлага за този автомобил. И това им прави честа на Шкода/ВВ. Спокойно могат да го предлагат и със сигурност ще има хора, които ще го купят, но той просто не е за тази кола.
    И честно казано не виждам с какво този "супер модерен и ефективен турбо двигател" трябва да ме впечатли.
    В момента карам кола с двигател който е 3 пъти по-голям , с 2 пъти по-голям въртящ момент, 2.5 по-мощен и харчи 2,5 повече. Без турбо е и двигателя се предлага от 10 години. Не виждам нищо супер, дупер ,мега и т.н. в това малко двигателче. Просто е малко и разхода му е малък и заради турбото мощността и въртящия момент са на по-ниски обороти.

  65. 65 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 596 Неутрално

    До коментар [#63] от "cristo_n":

    Точно това казвам и аз... Да го бяха нарязали още тогава. можеше и да стигне да си плати дълговете и щеше да спести още много пари на държавата от източването му.
    Колкото за земята там... Аз не бих живял там, дори да ми я подарят...

    За Стомана Индъстри... Заводът е построен доста преди този в Кремикорци. Много по-малък е. Отдавна е приватизиран и въпреки това поне през последните 5 години поне е на загуба, ако се вярва на "Капитал":
    http://www.capital.bg/shimg/oo_2781975.jpg

  66. 66 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 596 Неутрално

    До коментар [#64] от "Galin Petrov":

    Това е някакъв парадокс в България...
    Мнозинството автомобилисти твърдят, че не ги вълнува разхода на колата им, стига тя да е висок клас, по възможност с 4х4 и двигателят да е голям и мощен. Може и да е 10+ годишна...
    Никой не иска да си купи нова с малък двигател и нисък разход, а после протестира по бензиностанциите, че му съдират кожата.
    Ако бяхме като западноевропейска държава, 3/4 от автомобилите нямаше да имат позволение да се движат по пътищата и на поне още на собствениците им 1/5 щеше да им е по-изгодно да карат по-нова и икономична кола...

  67. 67 Профил на Galin Petrov
    Galin Petrov
    Рейтинг: 253 Неутрално

    До коментар [#66] от "tie_interceptor":
    Всъщност колата ми е 4 годишна и е купена чисто нова. Просто двигателя се предлага от 10 години. Аз съм си направил сметката дали мога да "изхранвам" колата си. Няма нужда да я правиш и ти още повече, че всеки гледа от своята камбанария. И ако погледнеш сметките ми по-горе ще видиш , че новите двигатели нямат кой знае колко по-голяма ефективност.

  68. 68 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4040 Неутрално

    [quote#15:"дерибеев"] и посочва Чехия като успешен пример за добре извършена приватизация:[/quote]
    Можеше да добави Полша и Унгария. С важно уточнение - Вишеградската четворка предложиха своите предприятия веднага след 1990г., а тогава заводите им бяха все ощи в добро състояние (по него време "Соди" -Девня бе закупен от една белгийска фирма - заводът работи, и то добре). Точно тогава западите фирми търсеха какво да закупят, и плащаха добре.
    Истинската приватизация у нас започна след 1998г., когато предприятията бяха разперчедосани и профукани от фирмите на Луканов на входа и на изхода. А дотогава западните фирми със свободни капитали вече им бяха намерили място, и не проявиха интерес към нашите полуфалирали предприятия (като моя Нисан, от който след 15 години едва му взех 1 500 лв.)

  69. 69 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 596 Неутрално

    До коментар [#67] от "Galin Petrov":

    Извинявам се, ако съм Ви засегнал лично.
    Просто съм се нагледал на специалисти в този форум...

    Моят опит е, че от новите малки бензинови турбо двигатели има смисъл. Икономични са. Имат и въртящ момент и мощност предостатъчни за автомобили от класа на Ford Fiesta, Renault Clio, Toyota Yaris, Peugeot 207, Citroen C3... Притеснява ме само издържливостта им.

  70. 70 Профил на Galin Petrov
    Galin Petrov
    Рейтинг: 253 Неутрално

    До коментар [#69] от "tie_interceptor":
    И аз съм на същото мнение, че за този клас са перфектни.
    За издържливостта имам опасения само когато се слагат на по-големи автомобили и се натоварват повече от колкото трябва.
    Времето ще си каже думата.
    Просто при Шкода ми направи приятно впечатление изборът на двигатели. Това е нещо , което не видях в Рено, Пежо, Ситроен, Фиат и Субару.

  71. 71 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 245 Неутрално

    [quote#59:"tww09306483"]И, като го караш това Субару, не се ли возиш?[/quote]
    Явно не разбрахте намека на човека по горе -та ще трябва да ви се обясни като на патагонец -на тази кола(субару) -основното предимство заради ненадминатото 4х4 са горите и планините -за кал,сняг, лек офроуд -затова е за КАРАНЕ!!!!!
    ЗА ВОЗЕНЕ -иде реч че други модели като фолксвагена, волвото(в същия клас) -които са по комфортни вътре с по добра возия в града и на аутобана -нещо което както каза при субарото е ГОРЕ-ДОЛУ.

  72. 72 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 245 Неутрално

    [quote#66:"tie_interceptor"]Никой не иска да си купи нова с малък двигател и нисък разход,[/quote]
    Че новата колко струва бе човек??? Да не би да ги дават без пари? Старата с екстрите както каза е от 3 до 4 пъти по евтина!
    Да ще се налага да ремонтираш -но няма да е всеки ден или всеки месец, стига да не си взел най-голямия убитак на борсата!

    [quote#66:"tie_interceptor"]Ако бяхме [/quote]
    Ама несме -СТАНДАРТА не ни го позволява!!!
    Който има пари купил си е нов автомобил значи има пари и за по високи данъци -кое не е ясно или не е логично?!?
    Който кара дърти кошници на 10+ години е нормално че е беден и не може да си позволи каско/данъци, камо ли нов автомобил!

  73. 73 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 581 Неутрално

    [quote#65:"tie_interceptor"]Колкото за земята там... Аз не бих живял там, дори да ми я подарят...[/quote]Ама тя земята не е само за живеене или земеделие.
    - логистични центрове,
    - бизнеспаркове, като този в Младост
    - индустриални зони, като тези около Пловдив
    За подобни проекти големи терени за изключително ценни!!!

    И да, да го бяха нарязали - щяха да се вземат много повече пари от един долар!

  74. 74 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 581 Неутрално

    [quote#65:"tie_interceptor"]За Стомана Индъстри... през последните 5 години поне е на загуба[/quote]На загуба е документално, понеже гърците си изнасят печалбата извън България чрез свързани фирми. Ти да си видял гърци и евреи да работят на загуба?

  75. 75 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 596 Неутрално

    До коментар [#72] от "Levski Levov":

    Те и старите не са без пари...

    Вярно е, че купуваш, каквото можеш да си позволиш, но става дума за всички които, твърдят, че е много по-добре да си купиш 15+ годишен Mercedes, отколкото нова Dacia.

    Разбира се старата кошница е с изтърбушен катализатор, защото нов струва, колкото поне 1/3 нова Dacia. Почти нищо от сменените масла, филтри, ремъци, спирачки,... не е оригинално. Някои са дори от автоморгата. Ламарината е започнала да ръждясва от многото удряния и замазвания.
    Такава кола в нормална държава щеше да е само за скрап годна, а тук е нов внос...

    Който не може да събере пари за, хайде не чисто нова, но поне на 5- години, не си купува... Има обществен транспорт...
    Бедноста не е някаква привилегия.

    И аз искам да карам Tesla MS...

    А данъкът трябва да е според масата, мощтността и отделяните вредности...
    Над определена цена, може да се въведе и акциз...

  76. 76 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 596 Неутрално

    До коментар [#74] от "cristo_n":

    То и от Кремиковци печелеха милиони някои другари...

    Като го изцидиха, го оставиха на държавата да се оправя с работници, дългове и екология...

  77. 77 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 245 Неутрално

    [quote#75:"tie_interceptor"]Те и старите не са без пари...[/quote]
    Е не са де... едно е да дадеш 48-50 000лв за нова, друго е 12-14 000лв(5-7 годишна) или както казваш нещо по ново...
    и какво стана има няма разликата е 3-4 пъти в полза на по старата .

    [quote#75:"tie_interceptor"]Почти нищо от сменените масла, филтри, ремъци, спирачки,... не е оригинално. [/quote]
    Важното в случая е да е ФУНКЦИОНАЛНО и да си върши работата за която е предназначено! Дреме ми че не е оригинално.

    [quote#75:"tie_interceptor"]Ламарината е започнала да ръждясва от многото удряния и замазвания. [/quote]
    Защото не си излизал в чижбина да видиш ти как се карат...
    във Франция/Белгия/Холандия например много често срещано явление е точно това -леко ударена броня, пукнато стъкло/фар -се закърпват с подръчни средства и така си кара в много случаи докато се продаде -понеже труда е много скъп и те дерът за най-малкото!
    [quote#75:"tie_interceptor"]А данъкът трябва да е според масата, мощтността и отделяните вредности... [/quote]
    В нормалните държави с добър стандарт на живот -ДА, у нас това няма как да стане -данъка е СОЦИАЛЕН, и такъв трябва да бъде!

  78. 78 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 596 Неутрално

    До коментар [#77] от "Levski Levov":

    Защо трябва да е социален данъкът?!?
    Каква полза има за обществото (социумът) от това по пътищата да има стари, замърсяващи и в съмнително техническо състояние автомобили?!

    Не е достатъчно да е функционална колата. Трябва и да не нарушава правото на останалите да дишат чист въздух, да не бъдат блъскани от неизправни коли и да имат тротоари, площади и градинки без паркирани и изоставяни по тях коли.

    Всеки има право на щастие, но никой не е длъжен да му го осигури...

  79. 79 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 245 Неутрално

    [quote#78:"tie_interceptor"]Защо трябва да е социален данъкът?!? [/quote]
    За да могат повече хора да си го позволят!
    При положение че не можеш да си купиш нов, поне да може да караш стар. Колите са ни такива ... каквито са и доходите -т.е. автопарка се движи с едно 12-15 години назад -простичко е, но някой трудно го асимилира и се примирява!
    Правото на дишане са го решили държавите и производителите отдавна и са приели различни евро стандарти затова. Хубавата новина е че автопарка постепенно се обновява и ще стигнем до евро 6 след има няма 10-на години.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK