Зеленото трио на "Хюндай" атакува България

Автомобилът в цвят Marina Blue.

© Георги Пауновски

Автомобилът в цвят Marina Blue.



Един автомобил, три варианта на задвижване – това предлага новият "Хюндай Айоник". Като централен нападател на триото се изяви класическият хибрид, който в сряда направи българският си дебют. След няколко седмици ще го последва изцяло електрическият халф, ако продължим с футболната терминология, а до няколко месеца ще дойде и либерото – във вид на зареждащ се от контакта хибрид.


Дългият 4.47 метра автомобил се отличава с елегантен и умерено футуристичен външен вид, а силуетът е подчертано аеродинамичен. Колата има коефициент на въздушно съпротивление Cd 0.24, като радиаторната решетка е с клапи, които се затварят, когато няма нужда от охлаждане на мотора. Аеродинамичната форма е и причина за един от малкото недостатъци на автомобила – обзорът назад е катастрофален. Големите странични огледала обаче до някъде компенсират този проблем.


Какво го движи




Класическото хибридно изпълнение на "Хюндай Айоник" използва 1.6 литров бензинов мотор с директно впръскване със 105 конски сили и 147 Нм максимален въртящ момент. Електродвигателят е с мощност 43.5 конски сили и 170 Нм въртящ момент, и също задвижва предните колела.

Зеленото трио на "Хюндай" атакува България

© Георги Пауновски


Батериите са литиево-полимерни, разположени под задната седалка, като по този начин не ограничават багажният обем, вариращ между 443 и 1505 литра. Общата системна мощност на хибрида е 141 конски сили, а пикът на въртящия момент достига 265 Нм.


Скоростната кутия е автоматична с двоен съединител, което не е типично за хибридите, разчитащи най-често на вариатори. Това решение гарантира по-пълноценно използване на мощността, по-безшумно придвижване, почти незабележима смяна на предавките и като цяло повече забава зад волана.


Как работи и как се усеща


При потегляне и движение с ниска скорост "Хюндай Айоник" използва електромотора, в зависимост от ситуацията се задейства бензиновият агрегат, а в определени случаи работят и двата. За разлика от други хибриди, водачът не може да зададе придвижване в изцяло електрически режим, като електрониката решава кога кой мотор на използва. Превключването между двигателите става неусетно и е трудно да се разбере кой от агрегатите е активен.

Този цвят е кръстен Polar White.

© Георги Пауновски

Този цвят е кръстен Polar White.


Добавяне на електромотор към бензиновия двигател осигурява много по-бърз старт на колата, като ускорението до 60 км/ч отнема доста под 5 секунди. Спринтът до 100 става за 10.8 секунди. Тези показатели се постигат в спортен режим на кутията, който се активира с придърпване на лоста на скоростите към водача.


Доускорението на "Айоник" също става приятно бързо, което е плюс и при изпреварване. По време на краткия тест драйв бях впечатлен и от тишината на борда, и доста приятната возия. При кротко каране колата има разход на гориво от 3.4 л/100 км в града и 3.6 на сто извън него.


Салон за пример


Интериорът е ергономично подреден, като основните настройки се правят с големи и удобни бутони. Мултимедията е с осем инчов, реагиращ на допир, екран с добра резолюция и позволява пълна интеграция на смартфон.

Зеленото трио на "Хюндай" атакува България

© Дневник


Приборното табло е дигитално, като в спортен режим се показва цифров оборотомер, в който в дигитален вид е скоростта на движение. Използваните материали са качествени, като изборът е между два цветови варианта, в текстил или кожа. Сред екстрите в най-високото от трите нива на оборудване присъстват подгряващи се предни и задни седалки, и волан.


Сериозен пакет за сигурност


Пакетът от технологии за сигурност е сериозен и включва предупреждение за опасност от удар в предното превозно средства със спирачна функция, сигнализация за кола в мъртвата зона на огледалата и система за активно запазване на избраната лента на движение. Не липсват интелигентен круизконтрол и аларма за приближаващ обект към маневриращия на заден ход автомобил.

"Хюндай Айоник"в още два цвята - Iron Grеy и Demittasse Brown.

© Георги Пауновски

"Хюндай Айоник"в още два цвята - Iron Grеy и Demittasse Brown.


"Хюндай Айоник" се предлага в осем външни цвята и избор между два модела джанти, с размер 15 или 17 цола. Промоционалната цена, по повод лансирането, е 45 500 за базовия модел.


Автомобилът се предлага с осем години гаранция на всички възли и агрегати, включително и батерията. Включено е също безплатно доживотно обновяване на картите на навигацията и пътна помощ в страната и чужбина. Серията "Айоник" се произвежда в завода на "Хюндай" в Улсан, Южна Корея.


Зеленото трио на "Хюндай" атакува България

© Дневник


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (22)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1461 Неутрално

    Малко скъпичко ми се вижда като за базов модел. В тази ценова категория има и други изкушения.

  2. 2 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3760 Неутрално

    Хем базов, хем на промоция, тури му поне още пет хилки отгоре за това, което искат клиентите. Хюндай направиха имидж и евтино няма.

    Еретик
  3. 3 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 266 Неутрално

    Нещо не ме блазни много идеята, да не мога да определям кога точно да се движи само на ток -а повечето модели са такива.
    Нали идеята е в града до около 50км всеки ден градско само да си на ток!!! При всяко по сериозно пришпорване се задейства бензиновия агрегат, което не ми се вижда добре, доколкото съм запознат при тойота нещата са същите.
    При мицубиши аутландър плъгин-хибрид -имаш бутон EV Mode с който може да окажеш на автомобила кога само искаш да се движиш на ток, имаш смесен(атоматичен) режим -като тука, и имаш само на бензинов агрегат, като бензиновия двигател може да зарежда батерията -ако активираш опцията!

  4. 4 Профил на bobacho
    bobacho
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Тези не ги ли съдят, че продават картелно скъпи части в България?

  5. 5 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#1] от "442":
    До коментар [#2] от "Костадин Иванов":

    Като при това спомената цена не е за плъг-ин хибрида, а да стария тип хибриди!

  6. 6 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Тези електрички като им заминат батериите, какво правим? Колко им е животът? Колко скъпо за собственика +вредно за природата е през няколко години да се подменят?

  7. 7 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 460 Неутрално

    "Спортен режим" и 11 секунди до 100км/ч някак не ми се връзват в едно изречение, та явно ако не друго, то поне маркетинг отделът на Хюндай са доста иновативни. При това положение и доускорението при изпреварване силно ме съмнява, че ще е "впечатляващо".

    То няма и как да е друго с тези пикови стойности от 150 коня и 260 нютон-метра. Общо взето всеки 2-литров двигател ни би се напънал особено да постигне такива резултати.

    А и този разход от 3-4/100км е интересно да се уточни дали е само за първите 100км или за всеки 100км. Също така пише колко е дълга колата, но не пише колко тежи. Продължавайки с "хейта" и мрънкането ми, подозирам, че отговорите и на тези въпроси няма да са удобни за Хюндай...

  8. 8 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 497 Неутрално

    [quote#7:"krasi_kara"]А и този разход от 3-4/100км е интересно да се уточни дали е само за първите 100км или за всеки 100км. Също така пише колко е дълга колата, но не пише колко тежи. [/quote]От Хюндай са платили на автора на статията да напише това, което им харесва, а не онова, коети не им изнася

  9. 9 Профил на the_fat
    the_fat
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Според мен господин Пауновски & другите шофери много добре са съчетали полезното с приятното,и докато изпият по един коктейл
    в Естерхази -репортажа е готов.Браво чудесни снимки от снежна София.

  10. 10 Профил на оstavime
    оstavime
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Като направи 3.5 разход, обещавам да си купя такъв. Стига глупсоти!!!

    Съсипахте коментарите в сайта с новата визия!
  11. 11 Профил на marks_nazi
    marks_nazi
    Рейтинг: 225 Неутрално

    45 начално ама тва на снимките е с всичкиекстри 65 а?

    Долу рушистите и фашистите
  12. 12 Профил на pistache
    pistache
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#3] от "Levski Levov":

    Плъгин хибридите са способни на това, за което говорите - изцяло електрически режим и бутон за включването му. Айоник ще има и такава версия малко по-късно през годината. Засега се продава само в изцяло електрическа версия и в тази хибридна без кабел за зареждане, което са тествали от Дневник.

  13. 13 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 442 Неутрално

    От въпросното "зеленото трио" ще ми е интересна само електричката. 16kWh разход на ток на 100км. - това са 3 кинта

  14. 14 Профил на leon555
    leon555
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Да ви имам проблемите. В България все повече и повече хора изнемогват, а вие обсъждате автомобили. Новият автообил е много скъа инвестиция. Включително и в богатите страни. А още повече ако говорим за хибриди и електрически. А българският манталитет изначално отхвърля идеята за покупка на нов автомобил. А пък за екология той дори още не е дорасъл. И не знам дали някога ще дорасте.
    Ненужни писаници, с две думи.

    "Не подозирайте зла умисъл там, където всичко може да се обясни просто с глупост." Бърнард Шaa
  15. 15 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 901 Неутрално

    [quote#6:"12345"]Тези електрички като им заминат батериите, какво правим? Колко им е животът[/quote]
    Батериите са клетъчни и се сменя клетка, която струва около 30Е. Дългогодишен участник съм във форум за хибридни автомобили и засега знам за един случай на смяна на цяла батерия (гарантийна с цена 2100Е с работата около 3К). Тойота са лидери в хибр. технологи и ако си доплатиш дава гаранция 10г. Иначе се казва, че батерията държи колкото е животът на автомобила?. Пишат се за случаи в Канада с над 1мил. км., аз знам такси с почти 700хил. км. Пауновски не дава много важна информация : колко струва годишната инспекция. В много случаи е толкова висока, че се губи ефекта на намаленият разход на гориво.

  16. 16 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 901 Весело

    До коментар [#14] от "leon555": Братчед, ми дай и жени да не обсъждаме а!? Само да ти кажа, че покупката на автомобил не е инвестиция, ако не ти носи активи.

  17. 17 Профил на leon555
    leon555
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#16] от "Гарван":

    Да, обяснете за какво служи едното обсъждане било на коли, било на жени. Празно плямпане и глупави доводи. По-добре не казвайте нищо, отколкото да дрънкате глупости и да ставате смешни. Но именно това е, което не се разбира в България. Есенцията на всички коментари на автомобилна тематика е как съответният автомобил не заслужава исканата цена и как «нов внос» от висок клас е за предпочитане пред чисто нова кола от по-нисък клас за същите пари. А пък хибридите и електрическите автомобили въобще са обект на присмех в България. В България някак си не се разбира, че автоконцерните не се влияят от мнението на българските потребители при създаването на нови модели. В богатите страни човек ,купувайки си нова кола, иска и да се поглези, освен всичко друго. В България всяка стотинка в джобовете ви е предварително ипотекирана и това неминуемо се отразява на световъзприятията ви. Вие робувате на марки. Къса пишка си иска дълга база, както се казва. За това ми е думата.

    "Не подозирайте зла умисъл там, където всичко може да се обясни просто с глупост." Бърнард Шaa
  18. 18 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1424 Весело

    [quote#17:"leon555"]Да, обяснете за какво служи едното обсъждане било на коли, било на жени. Празно плямпане и глупави доводи. По-добре не казвайте нищо, отколкото да дрънкате глупости и да ставате смешни.[/quote]

    А вие с вашите другарчета какво за какво си приказвате в свободното време - квантова физика, философията на Паоло Коелю или хранителните навици на калифорнийските торни червеи?
    По-добре последвайте собствения си съвет и не пишете нищо.....

    Знанието е сила, информацията - власт
  19. 19 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1424 Весело

    [quote#17:"leon555"]За това ми е думата.[/quote]

    Хех, 50 реда коментар на българския автомобилен пазар от някой, написал по-горе

    [quote#17:"leon555"]По-добре не казвайте нищо, отколкото да дрънкате глупости и да ставате смешни.[/quote]

    Нещо сте спали накриво ли? Като не ви се обсъждат автомобили, що щете в автомобилната рубрика?
    Аман от хейтърчета......

    Знанието е сила, информацията - власт
  20. 20 Профил на leon555
    leon555
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#19] от "pag":

    Не, не съм спал накриво. Просто се опитвам да ви обясня, че доводите ви (имам предвид на всички в България) са смешни и глуповати. Вие като че ли не разбирате на къде върви света. Какво има предвид? По-нагоре някой се тюхкаше, че вадели все по-малки и по-малки мотори. Да, това е обща световна тенденция. От мотор с по-малък обем се изтисква повече мощност. Такъв двигател ще работи при по-големи натовравания, от което пък неизбежно животът му ще се съкрати. Но хората в богатите страни не мислят за това. Аз вече ви споменах, че те ще си сменят стария автомобил, не защото той вече е сдал багажа, а защото искат да се поглезят. А и въобще, двигателят с вътрешно горене е вече на края на жизнения си цикъл. Хибридите са междинно звено преди идването на електрическите автомобили. А те ще дойдат независимо дали на хората в българия им се иска или не. Светът се развива по свои си правила и не се вълнува от вашите предпочитания. Следователно е безсмислено да ги изтъквате. Ето това исках да обясня.

    "Не подозирайте зла умисъл там, където всичко може да се обясни просто с глупост." Бърнард Шaa
  21. 21 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1424 Весело

    [quote#20:"leon555"]Просто се опитвам да ви обясня, че доводите ви (имам предвид на всички в България) са смешни и глуповати.[/quote]

    Мдаааа.......
    Не смятате ли, че е доста нахално да се правите на най-умен от 7 милиона граждани?
    Млад емигрант, вероятно? Желая ви успех........

    [quote#20:"leon555"]Светът се развива по свои си правила и не се вълнува от вашите предпочитания. Следователно е безсмислено да ги изтъквате.[/quote]

    Този форум, колега, не е "световен", а български, и тук обсъждаме каквото ни вълнува НАС. Лично мен ми е безразлично какви автомобили вълнуват някого в Калифорния, на Огнена Земя или Северния полюс.
    Особено ми е безразлично какво си мислите за нас.......

    Знанието е сила, информацията - власт
  22. 22 Профил на leon555
    leon555
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#21] от "pag":


    [quote#21:"pag"]Този форум, колега, не е "световен", а български, и тук обсъждаме каквото ни вълнува НАС. Лично мен ми е безразлично какви автомобили вълнуват някого в Калифорния, на Огнена Земя или Северния полюс.
    Особено ми е безразлично какво си мислите за нас......[/quote]

    Колега, ето че стигнахме и до същината на въпроса. Ясно е, че хората си избират автомобили според джоба си. Не е в това проблема. Проблемът е, че по ред причини в България сте повече или по-малко откъснати от останалия свят и дори не осъзнавате, че това е един огромен проблем. Нямам предвид само по отношение на автомобилите. Имам предвид във всяко отношение. Очевидно е, че не се интересувате и не следите световните тенденции, а съгласете се, че това обрича България да бъде вечно в състояние на догонваща, на кретаща подир другите страни. Съгласете се също така, че хората са тези, от които зависи всичко. И да, аз съм български емигрант. Ако се изявявам по българските форуми, то го правя основно, за да предложа още една гледна точка, различна от тази на мнозинството. Ние, емигрантите, виждаме неща, които вие в България не виждате и които ние също не сме виждали, когато сме живели в България. Опитваме се да ви отворим очите и да направим така, че нашите сънародници да не изглеждат чак толкова глупави, изостанали и ошмулени в сравнение с хората от богатите страни. А вие като че ли не разбирате наличието на проблема, съответно не предприемате никакви мерки за разрешаването му.

    "Не подозирайте зла умисъл там, където всичко може да се обясни просто с глупост." Бърнард Шaa




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK