Зеленото трио на "Хюндай" атакува България

Автомобилът в цвят Marina Blue.

© Георги Пауновски

Автомобилът в цвят Marina Blue.



Един автомобил, три варианта на задвижване – това предлага новият "Хюндай Айоник". Като централен нападател на триото се изяви класическият хибрид, който в сряда направи българският си дебют. След няколко седмици ще го последва изцяло електрическият халф, ако продължим с футболната терминология, а до няколко месеца ще дойде и либерото – във вид на зареждащ се от контакта хибрид.


Дългият 4.47 метра автомобил се отличава с елегантен и умерено футуристичен външен вид, а силуетът е подчертано аеродинамичен. Колата има коефициент на въздушно съпротивление Cd 0.24, като радиаторната решетка е с клапи, които се затварят, когато няма нужда от охлаждане на мотора. Аеродинамичната форма е и причина за един от малкото недостатъци на автомобила – обзорът назад е катастрофален. Големите странични огледала обаче до някъде компенсират този проблем.


Какво го движи




Класическото хибридно изпълнение на "Хюндай Айоник" използва 1.6 литров бензинов мотор с директно впръскване със 105 конски сили и 147 Нм максимален въртящ момент. Електродвигателят е с мощност 43.5 конски сили и 170 Нм въртящ момент, и също задвижва предните колела.

Зеленото трио на "Хюндай" атакува България

© Георги Пауновски


Батериите са литиево-полимерни, разположени под задната седалка, като по този начин не ограничават багажният обем, вариращ между 443 и 1505 литра. Общата системна мощност на хибрида е 141 конски сили, а пикът на въртящия момент достига 265 Нм.


Скоростната кутия е автоматична с двоен съединител, което не е типично за хибридите, разчитащи най-често на вариатори. Това решение гарантира по-пълноценно използване на мощността, по-безшумно придвижване, почти незабележима смяна на предавките и като цяло повече забава зад волана.


Как работи и как се усеща


При потегляне и движение с ниска скорост "Хюндай Айоник" използва електромотора, в зависимост от ситуацията се задейства бензиновият агрегат, а в определени случаи работят и двата. За разлика от други хибриди, водачът не може да зададе придвижване в изцяло електрически режим, като електрониката решава кога кой мотор на използва. Превключването между двигателите става неусетно и е трудно да се разбере кой от агрегатите е активен.

Този цвят е кръстен Polar White.

© Георги Пауновски

Този цвят е кръстен Polar White.


Добавяне на електромотор към бензиновия двигател осигурява много по-бърз старт на колата, като ускорението до 60 км/ч отнема доста под 5 секунди. Спринтът до 100 става за 10.8 секунди. Тези показатели се постигат в спортен режим на кутията, който се активира с придърпване на лоста на скоростите към водача.


Доускорението на "Айоник" също става приятно бързо, което е плюс и при изпреварване. По време на краткия тест драйв бях впечатлен и от тишината на борда, и доста приятната возия. При кротко каране колата има разход на гориво от 3.4 л/100 км в града и 3.6 на сто извън него.


Салон за пример


Интериорът е ергономично подреден, като основните настройки се правят с големи и удобни бутони. Мултимедията е с осем инчов, реагиращ на допир, екран с добра резолюция и позволява пълна интеграция на смартфон.

Зеленото трио на "Хюндай" атакува България

© Дневник


Приборното табло е дигитално, като в спортен режим се показва цифров оборотомер, в който в дигитален вид е скоростта на движение. Използваните материали са качествени, като изборът е между два цветови варианта, в текстил или кожа. Сред екстрите в най-високото от трите нива на оборудване присъстват подгряващи се предни и задни седалки, и волан.


Сериозен пакет за сигурност


Пакетът от технологии за сигурност е сериозен и включва предупреждение за опасност от удар в предното превозно средства със спирачна функция, сигнализация за кола в мъртвата зона на огледалата и система за активно запазване на избраната лента на движение. Не липсват интелигентен круизконтрол и аларма за приближаващ обект към маневриращия на заден ход автомобил.

"Хюндай Айоник"в още два цвята - Iron Grеy и Demittasse Brown.

© Георги Пауновски

"Хюндай Айоник"в още два цвята - Iron Grеy и Demittasse Brown.


"Хюндай Айоник" се предлага в осем външни цвята и избор между два модела джанти, с размер 15 или 17 цола. Промоционалната цена, по повод лансирането, е 45 500 за базовия модел.


Автомобилът се предлага с осем години гаранция на всички възли и агрегати, включително и батерията. Включено е също безплатно доживотно обновяване на картите на навигацията и пътна помощ в страната и чужбина. Серията "Айоник" се произвежда в завода на "Хюндай" в Улсан, Южна Корея.


Зеленото трио на "Хюндай" атакува България

© Дневник


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK