От купените през миналата година автомобили повече от 69% са над 10-годишни

Старите автомобили са сред основните фактори за <a href="http://www.dnevnik.bg/temi/zamurseniiat_vuzduh/" target="_blank">замърсяване на въздуха</a> в големите градове

© Надежда Чипева, Капитал

Старите автомобили са сред основните фактори за замърсяване на въздуха в големите градове



През миналата година в страната са купени 272 220 автомобили, като над 69% от тях, или 188 145 броя, са на възраст повече от 10 години, сочат данните на КАТ за регистрациите. Чисто нови са едва 32 799 бройки, в категориите М1 (леки) и N1 (лекотоварни с обща маса до 3.5 тона).


Сред новите автомобили за поредна година лидер е "Дачия" с доставени 3600 превозни средства. Следват "Рено"(3491) и "Тойота" (2430).


На вторичния пазар едноличен лидер е "Фолксваген" с 31 720 регистрации, тоест колкото почти всички нови. Това е и най-популярната марка в България, с над половин милион коли в страната. Към 1 януари тази година, опелите са със 73 801 по-малко от "Фолксваген". Третата позиция е за "Мерцедес" с 299 776 коли.




Автопаркът е нараснал с почти 200 000 бройки за година


Всички регистрирани моторни превозни средства в страната за 2016 г са 305 393, отписаните от КАТ са 106 694. Така през миналата година в България автопаркът е нараснал със 198 699 бройки. Към 1 януари в регистрите на КАТ фигурират 4 031 841 МПС.


От тях над 85% са на повече от 10-години. Повече от 43 на сто са произведени преди повече от 20 години, като за последните две години броят им е нараснал с 300 000.


Като добра новина може да се приеме, че през 2015 и 2016-та регистрациите на автомобилите на възраст до пет години са скочили с над 16%. Но процентът им остава изключително нисък от общите - едва 3.6%. За миналата година в тази графа попадат 13 336 превозни средства (0.43%).


Бензиновите превозни средства доминират


Повечето от превозните средства в страната са на бензин (1 917 917 броя), дизелово гориво използват 1 692 999. Малко над 160 хиляди са на пропан бутан или метан, тази статистика обаче не е точна, тъй като се отчитат използваното гориво при регистрацията в КАТ. Една голяма част от бензиновите автомобили, обаче се газифизират след това.


Поглед към екологичните автомобили показва, че в страната има едва 805 електрически превозни средства, като от тях едва 215 са коли. Хибридите са 2474.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (328)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1862 Неутрално

    Поглед към екологичните автомобили показва, че в страната има едва 805 електрически превозни средства, като от тях едва 215 са коли."Въобще не са малко.

  2. 2 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1614 Неутрално

    От всичките има 4/5 "Тесла". Една в Пловдив, останалите са на "зърнари" от Добруджа!
    Честни зърнопроизводители!!!

  3. 3 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4342 Неутрално

    Заради безумната и погрешна политика на държавата се внасят кошници,цапащи нормалните държави.Иначе се борим с мръсният въздух.Пародия!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  4. 4 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    Матрял, както казва Бойко, кофти матрял. Не разбра, че най-хубавия автомобил е новия !!! купува старо.

  5. 5 Профил на Terra pura
    Terra pura
    Рейтинг: 284 Неутрално

    "Автопаркът е нараснал с почти 200 000 бройки за година"

    А защо тази информация не е сигнална лампа за управляващите? Ясно е, че поне половината от тези коли са регистрирани на територията на София. Вместо за саниране на блокове да се дават стотици милиони, с тези пари да бяха направили по няколко буферни квартални паркинга с някаква месечна такса. Това е начинът да се спре паркирането по тротоарите и тревните площи.

  6. 6 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1469 Любопитно

    В много други страни първо данъците върху стари коли не са така ниски и второ на много места не можеш да паркираш където си искаш (справка Виена). Само тук е свободия до шия.

  7. 7 Профил на Дани Савов
    Дани Савов
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Първо за нови коли пари няма и второ за всеки регистриран автомобил има средно 300 лв. еко такса и 2,5% местен данък + средно 120 лв. годишно данък МПС, така че свободните словоизлиания от типа саниране и такси паркинг са меко казано излишни. Всеки има право да притежава това което може да си позволи. Аман от Еко талибани.
    Апропо: Всеки иска да кара нов автомобил!

    HIRO
  8. 8 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 691 Неутрално

    Ми, нормално.. Със заплати до 1000 лева са едно 80% от населението..Ако някой от тях си купи нова кола веднага би трябвало да стане клиент на хрътките от Нап..:-)

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  9. 9 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6731 Неутрално

    Няма изненада. Покупателната възможност на средния български клиент е много ограничена.

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  10. 10 Профил на Terra pura
    Terra pura
    Рейтинг: 284 Неутрално

    До коментар [#7] от "Савов":

    Не оспорвам правото на всеки да притежава това , което може да си позволи. А не се ли замисляш, че тези хиляди нови автомобила само за София няма къде да паркират? И затова се принуждават да се качват по тротоарите и градините.

  11. 11 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 691 Неутрално

    До коментар [#6] от "rainbou1":

    Справка: минимална заплата в Австрия-1200 евро, минимална заплата в България-200 евро... Има ли нужда да пиша повече??:-)

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  12. 12 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3574 Неутрално

    Никога не съм имал нова кола и вероятно никога няма да имам, защото отдавна съм прехвърлил половината на предполагаемия си живот. Не съм враг на новите коли, но... не стигат финикийските знаци. Една нормална нова кола - семейна, не градска, струва около 50 000 лева. Това означава четири години всичките ми доходи да бъдат насочени към проклетата ламарина, а жена ми да поема всичките разходи по домакинството. Няма как да стане.
    Да, има и по-евтини, по-малки, но аз пътувам все на дълги разстояния и мъниците са неудобни. Освен това, ако купя едно ново фиатче или ренце, трябва да го карам примерно 15 години, през което време сигурно ще го намразя като любимата музика на съседа.
    Преди да ме осъдите публично, вижте колко годишни заплати броят нашите партньори от ЕС за семейна кола /лични нямаме/. Е, и аз плащам толкова - максимум една. Вижте и статистиката горе - колко са новите, електричките, хибридите и не ми обяснявайте, че всички карате нови коли. Как все в такива форуми попадам....

    Еретик
  13. 13 Профил на Никола Йорданов
    Никола Йорданов
    Рейтинг: 1963 Неутрално

    Ако в България има 4 млн автомобила, то тогава се пада по 1.3 автомобила на човек!!! Ние сме максимум 6 милиона. Като махнем децата още 1-2 специфични групи ...
    Ето така евтиното излиза скъпо - можем да си позволим стари автомобили с ниски застраховки и данъци. И паркираме "пред блока" - безплатно. И това е една от причините да имаме мръсен въздух, неизмити улици, разбити тротоари и кални "градинки."
    Айде по бързо да идват безпилотните електромобили, та да се пооправи малко положението.

    Никола Йорданов
  14. 14 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 2184 Неутрално

    До коментар [#3] от "Messerschmitt":

    Да връщат правилната държавна политика, като рестартират Мототехника с вноска и чакане десет години.

  15. 15 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3545 Неутрално

    Значи половината коли са ни на по 20 години а ние сме от 12 години в ЕС?
    Е къде отиде богатството което чакахме като приемем без протест финансовата и търговска обсада на на Западна Европа?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  16. 16 Профил на Доналд!
    Доналд!
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Лошото е че, от тия 70%, 90% са дизелни катраници..

    Meryl Streep, one of the most over-rated actresses in Hollywood
  17. 17 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 691 Неутрално

    До коментар [#13] от "Никола Йорданов":

    Я да те попитам при положение, че едно 80% от гражданите живеят в блокчета къде предполагаш, че е възможно да паркират??:-) При положение, че 80% не могат да си позволят автомобил под 10 години..какви автономни, електро наводняващи ни на тройна цена сънуваш.. Бързо пий цяла каничка кафе..:-)

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  18. 18 Профил на l_i_k_a_t_a
    l_i_k_a_t_a
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Проблема не е само във възраста на автомобилите,но и в качеството на горивата и маслата.И разбира се в техните шофьори.
    Има стари автомобили, който са добре подържани има и нови,който харчат повече масло от колкото бензин/дизел

  19. 19 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#15] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
    Както и да го гледам сега,пак е сто пъти по-добро положението,отколкото преди да приемем западната финансова и търговска обсада...
    Имаше да търкалям последните 25 години лада петичка-мисля,че за такава имах вноска,направена от дядо ми,като съм се родил и която и излезе номера точно някъде 89-та...

  20. 20 Профил на Жоро Г
    Жоро Г
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Миналата година беше специална за мен - за първи път си позволихме да си купим нов семеен автомобил! Да си призная, ако бях с 1000 лева заплата, нямаше как и да си го помисля!
    Но пък от предишните ми опити знам, че е по-евтино да си вземеш кола на 5-6 години, отколкото на 10 години, ако в сметката се включи "месечния абонамент" за сервиз и постоянно ходене на майстори!
    Само че нашенеца го е срам да кара Рено на 6 години, предпочита да се изтипоса с 10 годишен VW или с 15 годишен Мерцедес. Те тая простотия поне може да бъде ограничена с разумни еко-такси!!!!!

  21. 21 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 948 Неутрално

    Десетгодишна кола от Европа не е проблем - карана е по нормални пътища, сервизирана коректно ... но 20 и кусур годишните - аре няма нужда всеки ромлянин да е с трошка без гуми и спирачки !!!

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  22. 22 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3545 Неутрално

    До коментар [#12] от "Костадин Иванов":
    Принципно съм на твоето мнение! У нас бизнеса с коли е картелиран както за нови така и за втора употреба!
    Върви една симбиоза между паразитите и държавата когато се търговат колите - оценки,застраховки,нотаруиси,прегледи и т.н.
    Новите също си вървят с техните схеми ДДС,сервизно обслужване,застраховки и т.н. Всичко нямаше да е толкова зле ако у нас лизинга беше почти безлихвен както в ЕС и заплатите са по-близо до тези в ЕС! Аз като гледам дупките които се отвориха след размразяването от вчера по пътищата, положението си е като на война!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  23. 23 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 782 Неутрално

    Автомобилът не е лукс,а необходимост.И при средна заплата от 800 лв в България малко са хората,които могат да си позволят нов автомобил.Особено за двама работещи в семейство с деца не можеш да минеш без автомобил.Но екоталибаните искат да лишат хората от правото да имат автомобил.

  24. 24 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3545 Неутрално

    [quote#21:"роджър"]Десетгодишна кола от Европа не е проблем - карана е по нормални пътища, сервизирана коректно ...[/quote]
    за 1-2 години ще си покрие половината цена по сервизи и ще отиде за скрап, защото 2000-2008 година повечето конструктори са залагали 10 години до пълен разпад!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  25. 25 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 348 Неутрално

    Хайде по-спокойно. Вчера четох статистика, че в Германия средната възраст на автопарка е 9.2 години!

    До коментар [#2] от "Alexander97":

    В София тесли няма според теб, така ли?

  26. 26 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 782 Неутрално

    [quote#20:"Жоро Г"]Те тая простотия поне може да бъде ограничена с разумни еко-такси!!!!![/quote]
    Нали.Накрая да останете само тия с новите коли,а останалите да духаме супата.Ако се приеме подобна глупост голяма част от малкото работещи българи ще емигрират.

  27. 27 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 691 Неутрално

    До коментар [#24] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Да не искаш да кажеш, че за тези след 2008-ма са ги произвели за повече от 10 години разпад??:-) Защото на мен ми се струва, че са на 8..:-) Колкото и да е тъжно колкото е по-стара колата толкова е по-вероятно да издържи повече.. Прогрес..?:-)

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  28. 28 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3545 Неутрално

    [quote#13:"Никола Йорданов"]Ако в България има 4 млн автомобила, то тогава се пада по 1.3 автомобила на човек!!! Ние сме максимум 6 милиона. Като махнем децата още 1-2 специфични групи ...
    Ето така евтиното излиза скъпо[/quote]
    Старите търлясници за либертофонската политика, запазват работни места в сенчестия и "светъл" сектор и разкриват огромни приходи държавната администрация с ДДС,Акзици на горивата,пътен данък,винетни такси,ДДС от резервните части и т.н.

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  29. 29 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 782 Неутрално

    И за"разбирачите" дето плюят старите автомобили,че замърсявали-голяма част от тях са с АГУ.А един двайсетгодишен автомобил с АГУ замърсява по-малко от един нов дизелов автомобил.Така че ако трябва да се ограничават някои автомобили за да незамърсяват това трябва да са старите дизели.

  30. 30 Профил на mumi
    mumi
    Рейтинг: 450 Неутрално

    При покупка на автомобил правилото е, че цената на автомобила следва да е в размер на 6-7 заплати на купувача. Тъй като 6-7 заплати за мнозинството от българите са между 5-7 хил. лева, за каквато цена може да се закупи автомобил над 10 год., то и повечето от закупените автомобили са над 10 години.
    А защо доходите ни са ниски? Повечето биха обвинили политиците, но аз мисля, че трябва да погледнем към миналото си - 5 века част от Османската империя, която в последните 2-3 века от свето съществуване изостава значително от Запада. После краткотрайна самостоятелна държавност с няколко национални катастрофи. Следва около половин век част от тоталитарната империя на СССР, която в последното десетилетие от своето съществуване е в колапс.
    Ето защо трябва да приемаме по-философски настоящата си съдба и да се стремим да подобряваме живота си, но бидейки реалисти. Съдбата на нашето настояще се корени в нашето минало. Това, което може да направим, е да осигурим по-добро бъдеще за поколенията след нас.

  31. 31 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3545 Неутрално

    До коментар [#27] от "ostin22":
    не просто като гледам паркинга колите са на по около 15г. Само на корпократския стаф им купуват нови коли с около 40% отстъпка като отделно им възстановят 20% ДДС! Което не само ,че не е от полза за икономиката а даже е деградивно,но пишат в статистиката за растеж в продажбите на нови коли!!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  32. 32 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1302 Весело

    [quote#26:"mushashi"]Нали.Накрая да останете само тия с новите коли,а останалите да духаме супата.Ако се приеме подобна глупост голяма част от малкото работещи българи ще емигрират. [/quote]

    При положение, че на годишен преглед може да се "прекара" всякакъв автомоби, дори пускащ черен облак от сажди, при всяко натискате на газта, администриативан мярка за годините не е лош вариант.

    Еко таксате трябва да е 0 лв за автомобил на 0 години и да нараства с 50 лв годишно, така вески ще си прави сметката каква кола да кара.

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  33. 33 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Само каското на една нова кола среден клас е около 2500 лева на година.Отделно обслужването,което задължително е във фирмен сервиз,отива още хилядарка годишно.Така че не е само разходът за покупката на нова кола..

  34. 34 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 691 Неутрално

    До коментар [#30] от "mumi":

    Философско разсъждение.. :-) А това че данните са след 28 години "демокрация" и 10 години членство в Ес къде ги остави все пак??:-)

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  35. 35 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1403 Неутрално

    Ами те пътищата ни не са за нови коли. Защо хората да си купуват нови коли, за да ги счупят в някоя дупка ли?

    Апокалипсисът апокалиптичен
  36. 36 Профил на Никола Йорданов
    Никола Йорданов
    Рейтинг: 1963 Неутрално

    До коментар [#23] от "mushashi":
    Милиони богати американци и европейци живеят без автомобили. Наистина ми се струва странно да се оплаквате от ниски доходи и да казвате, че има "право на автомобил" или пък, че "автомобилът е необходимост."
    Не съм казал да няма автомобили - и аз имам. Ама как не можете да си направите сметките - автомобил има смисъл да си купиш само ако караш минимум 9-12000 км на година.
    Да си вземеш автомобил, за да ходиш на работа и да си водиш детето на детска градина ...??? И не ми казвайте, че не разбирам, понеже до скоро имах дете в детска градина.

    До коментар [#17] от "ostin22":
    1. Могат да се направят подземни или многоетажни гаражи. 2. По цял свят хората паркират на 500-800 метра от жилищата си. 3. като стане платено паркирането в 80% от София, някои хора сами ще се откажем от автомобилите.
    Автомобилът от притежание на вещ се насочва към ползване на услуга. В Европа на много места има автомобили, които "вземаш" или "наемаш" в рамките на града само с кредитна карта - без посредници, шофьори и т.н.

    Никола Йорданов
  37. 37 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 865 Неутрално

    До коментар [#35] от "БМЗ":

    Нашите пътища са за джетпакове.

  38. 38 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1052 Неутрално

    До коментар [#4] от "442":

    От бедност е

  39. 39 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3574 Неутрално

    До коментар [#24] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    "за 1-2 години ще си покрие половината цена по сервизи и ще отиде за скрап, защото 2000-2008 година повечето конструктори са залагали 10 години до пълен разпад"

    Има нещо такова, но не съвсем.Нали не залагаш на цялостна подмяна на окачването /с гредите и пружините/, основен ремонт на двигателя, нова скоростна кутия, при което остават само тенекиите и седалките?
    Нали вече вложеното ще е ново и рестартира броенето обратно? Ако смениш всичко, защо ще хвърляш реставрирания таралясник? Просто карането на стара кола изключва удоволствието, но пак опираме до пари. Имам книжка от 1983 година, все съм се справял някак, ще се оправя пак.

    Еретик
  40. 40 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 782 Неутрално

    [quote#36:"Никола Йорданов"]Да си вземеш автомобил, за да ходиш на работа и да си водиш детето на детска градина ...??? И не ми казвайте, че не разбирам, понеже до скоро имах дете в детска градина.
    [/quote]

    Чудно ли ви се струва.Живея на село,отдалечено на 6 км от града,в който работим аз и съпругата ми и децата ми ще ходят на детска градина и училище.Изобщо няма удобен транспорт.Какво предлагате-пеша ли да ходим,такси ли да хващаме или да се набутаме в някоя панелка в града?
    [quote#36:"Никола Йорданов"]Ама как не можете да си направите сметките - автомобил има смисъл да си купиш само ако караш минимум 9-12000 км на година. [/quote]
    Е аз правя средно по 20000 км годишно.

  41. 41 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1451 Разстроено

    [quote#12:"Костадин Иванов"]Една нормална нова кола - семейна, не градска, струва около 50 000 лева.[/quote]
    Що ли не спрете да мрънкате?
    50 000 си е доста висок клас автомобил - Мондео, Инсигния.
    Дакия за около 20 си е със добро оборудване. За 25 си има Форд, Опел и Фиат.
    И друго за максималистите: на 3-то място по бройки - Мерцедес! Гащи няма - гайда иска

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  42. 42
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  43. 43 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3574 Весело

    До коментар [#26] от "mushashi":

    "Ако се приеме подобна глупост голяма част от малкото работещи българи ще емигрират."

    Или ще направим партия "Бангия" и ще вземем властта.
    Самолетите са на 20+, корабите са на 30+, само за нас не може.

    Еретик
  44. 44 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 782 Неутрално

    [quote#36:"Никола Йорданов"]Милиони богати американци и европейци живеят без автомобили. Наистина ми се струва странно да се оплаквате от ниски доходи и да казвате, че има "право на автомобил" или пък, че "автомобилът е необходимост." [/quote]
    Тия милиони богаташи винаги могат да си позволят да викнат такси.Аз ако трябва да плащам за такси всеки път ,когато ползвам автомобил ,няма да ми стигне заплатата само за таксито.

  45. 45 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 2917 Неутрално

    Незаслужено скъпи са новите автомобили. За предпочитане е кола до 10 г. на метан за да не замърсява природата. Някой написал нещо по поръчение на вносителите на нови автомобили и вече страдаме.

    SHADOWS of SOFIA
  46. 46 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1451 Неутрално

    [quote#33:"eurogi"]

    Само каското на една нова кола среден клас е около 2500 лева на година.[/quote]
    Ето още един мрънкач! За каква цена каското е 2500лв.?
    Трябва да се кара кола каквато можеш да си позволиш!
    Явно тук никой не смята за нова нещо, по-евтино от 50 бона!

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  47. 47 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 782 Неутрално

    [quote#43:"Костадин Иванов"]Или ще направим партия "Бангия" и ще вземем властта.
    Самолетите са на 20+, корабите са на 30+, само за нас не може.[/quote]
    Не партия ще се прави,ами тесен ще се види парламента на управляващи,които направи подобна тъпотия.навремето чакахме по 10-15 години за автомобил,сега наследниците на същите комунисти искат пак да ни ограничат да нямаме автомобили.Е няма как да стане.

  48. 48 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3545 Неутрално

    До коментар [#39] от "Костадин Иванов":
    Спорд мен да се кара кола над 10г. не си е работа оптималното е от 5 до 10.г с удоволствие ще си купуваме и нови, но баш тези дето що-годе стават за нашите реалности и пътища за 2 години им пада 50-60% от цената.

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  49. 49 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 2917 Неутрално

    До коментар [#46] от "skara":

    Остави парите , просто е безпредметно . Ако само до екология има алтернативни горива с по-малко емисии.

    SHADOWS of SOFIA
  50. 50 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3574 Неутрално

    До коментар [#36] от "Никола Йорданов":

    "Милиони богати американци и европейци живеят без автомобили"

    И с какво се придвижват БОГАТИТЕ? Със служебни коли, които се водят на фирмата? Хеликоптери? Таксита?

    Еретик
  51. 51 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 782 Неутрално

    [quote#46:"skara"]Явно тук никой не смята за нова нещо, по-евтино от 50 бона![/quote]
    Е 25 хиляди за автомобил малко ли ти се струват?Плюс задължително автокаско.Вие на кой свят живеете-средната заплата е 800 лв.Колко хора могат да си позволят да отделят толкова средства и да плащат каско всяка година?

  52. 52 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1403 Неутрално

    До коментар [#36] от "Никола Йорданов":

    Точно така. Много хора харчат хиляди левове на година за гориво, застраховки, данъци, винетки, ремонти и поддръжка на колата си (тук даже не говоря за първоначалната сума за закупуването и) и после следва рев "няма парииии!". Ами как ще има като ги изхарчи за глупости?

    Апокалипсисът апокалиптичен
  53. 53 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1451 Неутрално

    [quote#16:"Доналд!"]

    Лошото е че, от тия 70%, 90% са дизелни катраници.[/quote]
    То не е само от двигателя - напоследък има толкова много опушени брони дори на нови коли!
    Но че дизеловия е по-вреден от бензиновия съм напълно съгласен!

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  54. 54 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5665 Неутрално

    До коментар [#36] от "Никола Йорданов":

    ако живееш в София е по-изгодно с автомобил и далеч по-комфортно. При 1.60 няма спор.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  55. 55 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5665 Неутрално

    До коментар [#52] от "БМЗ":

    тате носи , мама меси.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  56. 56 Профил на Никола Йорданов
    Никола Йорданов
    Рейтинг: 1963 Неутрално

    До коментар [#50] от "Костадин Иванов":
    С обществен транспорт и таксита. Вие въобще бил ли сте в Манхатън, Берн ...?

    Никола Йорданов
  57. 57 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 691 Неутрално

    До коментар [#36] от "Никола Йорданов":

    Ти продължаваш да говориш за Европа...дори не за цяла Европа, а за 1% от най-богатата Европа.. Не се ли усещаш??? :-) Какво въобще виждаш общо с България ми не е просто трудно, а невъзможно да разбера...

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  58. 58 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5665 Неутрално

    До коментар [#56] от "Никола Йорданов":

    какво ти е мнението за общ. транспорт в София?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  59. 59 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 1115 Весело

    [quote#4:"442"]Матрял, както казва Бойко, кофти матрял. Не разбра, че най-хубавия автомобил е новия !!! [/quote]
    -Не, най- хубавият автомобил е служебният, може и взет назаем от горските стопанства.

  60. 60 Профил на 4ove4encence
    4ove4encence
    Рейтинг: 398 Неутрално

    До коментар [#10] от "Terra pura":

    В България се води една централизирана политика. Нормално е София да е пренаселена. При децентрализация нещата ще са съвсем различни.

  61. 61 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3574 Неутрално

    До коментар [#56] от "Никола Йорданов":

    Не, не съм бил в Манхатън. Богатите не напускат ли Манхатън?
    На кого продават Ферари, Ламбургини, Бентли, Ролс и всички други коли, дето струват колкото едно село?
    В Цермат е забранено използването на ДВГ. Да го забранят и в Пловдив?

    Еретик
  62. 62 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 586 Неутрално

    До коментар [#8] от "ostin22":
    Не знаех, че притежанието на автомобил е социална политика. По принцип в нормалните европейски страни държавата се опитва да ограничава личните автомобили, но у нас явно по социални съображения броят на автомобилите нараства трайно и ускорено

  63. 63 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 2917 Неутрално

    Някой може да определи , като дребнав но Къде е ролята на кмета. Улиците се мият един път в годината.Било запрашено , живея на гърба на моча , ако знаете какъв прахоляк е преди и след мач от публиката .

    SHADOWS of SOFIA
  64. 64 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 782 Неутрално

    [quote#62:"kumcho___valcho"]По принцип в нормалните европейски страни държавата се опитва да ограничава личните автомобили,[/quote]
    Къде това?Всичките големи развити европейски страни произвеждат и собствени автомобили-Германия,Франция,Великобритания,Италия,Испания.Трябва да са луди,за да ограничават придобиването на автомобили.Ограничава се само влизането с автомобили в центровете на големите градове.Което е много различно от това да ограничават хората да купуват автомобили.

  65. 65 Профил на Terra pura
    Terra pura
    Рейтинг: 284 Неутрално

    До коментар [#60] от "4ove4encence":

    И тук идва съществения момент, че когато градът ти е бил проектиран за 200 000 автомобила, а сега по улиците и тротоарите се движат над 1 000 000, то отговорността е на кмета да осигури минимален дискомфорт на съгражданите си. А именно буферни платени паркинги в кварталите, добър обществен транспорт и т.н.

  66. 66 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1403 Неутрално

    До коментар [#62] от "kumcho___valcho":

    Разбира се, чр държавата има интерес от увеличаване ма автопарка. То си е цяла индистрия.
    Повече коли значи повече акцизи, ДДС (от гориво, гуми, авточасти, автоаксесуари и т.н.), данъци от застрахователи, ГТП, винетки и пр.
    Лошата новина е, че държавата също така е задължена да строи и поддържа пътища. Засега схемата минава, тъй като в провинцията масово я карат на пътищата построени през социализма и не видели асфалт 30 години.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  67. 67 Профил на Galin Petrov
    Galin Petrov
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Ами с тези доходи това е положението. Някой по-нагоре спомена, че си има оптимално количество заплати , които се дават за автомобил и съм напълно съгласен. Друг е въпроса, че и държата не стимулира покупката на нови автомобили. Правиш данъка и винетките 0 лева за първите 5 години и ето ти една сериозна отстъпка. Годишното обслужване и каското няма как да ги избегнеш, но всеки си прави сметката.

  68. 68 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 586 Неутрално

    До коментар [#54] от "КМЕТ В СЯНКА":
    [quote#54:"КМЕТ В СЯНКА"]ако живееш в София е по-изгодно с автомобил и далеч по-комфортно. При 1.60 няма спор.[/quote]
    Стига с това 1.60, кой малоумник ще ползва еднократен билет, ако използва често градския транспорт. Нали затова свалиха още цените на картите, когато вдигнаха единичния билет.
    Годишната карта за всички линии вече е 365 лв. Ти колко даваш за гориво и за поддръжка на колата, че ти излиза по-изгодно?

  69. 69 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 961 Неутрално

    [quote#56:"Никола Йорданов"]С обществен транспорт и таксита. Вие въобще бил ли сте в Манхатън, Берн ...? [/quote]

    Може ли някой линк, който потвърждава фантазиите, че в България автомобилите на човек са повече отколкото в Западна Европа или САЩ. Защото в Западна Европа, ако не си в град над 100 000 души, може да се окаже, че без автомобил не можеш да си донесеш храна от супера, пък дори и да отидеш на работа.

  70. 70 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3543 Неутрално

    До коментар [#60] от "4ove4encence":

    Не е просто централизирана политика, ами е зверска централизация! Тоест София и всичко останало! После, защо нямало доходи...?! Ами как да има? Въпреки членството ни в ЕС, ние продължаваме да живеем по съветски модел! Управляват ни милиционери! Да не са луди, че да допускат средна класа...? Трябват им бедни и злобни глупаци, които да гласуват за тях! Нашата система възпроизвежда бедност и глупост...! Хората го искат. Хората в България не искат ред, сигурност, дисциплина и доходи. Може да говорят едно, ама след избори се оказва друго...! И не виждам особени индикации, че това ще се промени...!

    Бивш tww09306483.
  71. 71 Профил на 5ar8
    5ar8
    Рейтинг: 234 Неутрално

    Човек трябва да жвее според възможностите си,а държавата да спомага за законната реализация на тези възможности.

    5ar8
  72. 72 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 782 Неутрално

    [quote#69:"gianni"]Защото в Западна Европа, ако не си в град над 100 000 души, може да се окаже, че без автомобил не можеш да си донесеш храна от супера, пък дори и да отидеш на работа.[/quote]
    Не само в Западна Европа,но и за САЩ това се отнася в още по-голяма степен.Хората масово живеят в предградията,градски транспорт до тези предградия почти липсва и ако нямаш автомобил не можеш да отидеш нито до болница,нито до училище,нито до магазин,нито където и да е било.
    В България постоянно се вдига рев,че големите градове били пренаселени.Ами ето аз живея извън града и без автомобил не мога да направя каквото и да е.Ама някои хора искат да ме лишат от възможността да имам автомобил.Уникална наглост и двуличие.

  73. 73 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 474 Неутрално

    Не мога да разбера това мислене на българина - няма пари, все мрънка, но вместо да си купи нормална 10-тина годишна кола, гледа да сикупи 15 годишен Фолксваген или 20 годишен Мерцедес на по половин милион километра. На гол тумбак чифте пищови както се казва.

  74. 74 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 709 Весело

    До коментар [#23] от "mushashi":

    "Автомобилът не е лукс,а необходимост...."
    E да, необходимост е, за „държавните служители“ селяндури, нали требе в събота да си отидат на село да нагледат раята...А през седмицата да се отиде и на „работа“ през 2 улици, а ма пак с колата, демек тя му е индекс за социалния статус.
    Не става въпрос за еко талибана, а за твоето и на децата ти здраве. Замърсяването на въздухът специално в София и няколкото големи града надвишава 10-20 пъти нормите.

  75. 75 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 961 Неутрално

    [quote#62:"kumcho___valcho"] нормалните европейски страни държавата се опитва да ограничава личните автомобили[/quote]

    По броят на закупените автомобили се съди за това, дали икономиката върви добре. Спадат ли продажбите, лошо! Ограничава се влизането в големи градове с автомобили с повишени вредни емисии или се налагат се такси за вход. Паркирането в градовете е почти навсякъде е платено или пък е ограничено по престой.

  76. 76 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1627 Неутрално

    На въпроса за огромния брой автомобили би следвало да отговорят управляващите. В това число местните управи и на първо място Фандъкова.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  77. 77 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 586 Неутрално

    До коментар [#66] от "БМЗ":
    Държавата поддържа само републиканската пътна инфраструктура с парите от винетките (в бъдеще и тол таксите). А какво печелят общините от това, че предлагат толкова ниски данъци и такси, които са много далеч от необходимите им средства за поддържане на инфраструктурата в населените места и за чистотата на околната среда.
    Да не говорим, че по принцип и държавата уж изпълнява стратегия за насърчаване на обществения и на екологичния транспорт. Поддръжката на републиканската инфраструктура струва повече от приходите от винетки, също и компенсирането на вредите върху здравето и околната среда е по-скъпо от акциза (с който държавата би трябвало да санкционира използването на горива)

  78. 78 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 782 Неутрално

    [quote#74:"joro4900"]Не става въпрос за еко талибана, а за твоето и на децата ти здраве. [/quote]
    Аз живея на село.Моето и на децата ми здраве 100 пъти повече го замърсяват бабичките,които се отопляват с въглища и особено вечер не може да се диша,отколкото автомобилите,които не са чак толкова много.Така че малко по-добре от теб знам кое е по-вредно за здравето на децата ми.

  79. 79 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 586 Неутрално

    До коментар [#75] от "gianni":
    По брой автомобили на глава от населението сме доста по-напред спрямо класацията за жизнен стандарт

  80. 80 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 782 Неутрално

    [quote#74:"joro4900"]селяндури, нали требе в събота да си отидат на село да нагледат раята[/quote]
    Е не можем всички да сме "граждани" като теб.Аз си живея на село,ама не мога да работя там,нито съпругата,нито децата ми могат да ходят на градина и училище.Ама такива като теб ме изкарват селяндур,защото искам да имам автомобил ,с който да се придвижвам.Ами браво-ако такава ви е културата,не искам да имам нищо общо с подобни"граждани".

  81. 81 Профил на hahohehi
    hahohehi
    Рейтинг: 346 Неутрално

    И като почне някой да обяснява за луксозния автопарк у нас винаги ми става смешно...

  82. 82 Профил на ivanko77
    ivanko77
    Рейтинг: 566 Неутрално

    Първо, като даваш 10-15 хил. за стар Мерцедес, можеш да дадеш същите пари за нова Дачия, толкова за нямането на пари, не е това проблема, а тъпата газария!
    Второ, както вие имате право на автомобил, мисля, че моето и на всички останали право на живот е над вашето! България е на първо място по смъртност от ФПЧ като основния източник за тях е автотраспорта.
    Трето, не мисля, че някой ви е длъжен да ви осигурява паркомясто! Като не можеш да паркираш, ами няма да караш, това е един от начините за ограничаване на колите в Манхатън.

  83. 83 Профил на Galin Petrov
    Galin Petrov
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#82] от "ivanko77":
    Не е до тъпа гъзария. До прости сметки е. Аз в момента карам чисто нова кола, но предишните ми две бяха втора ръка, купени съответно на 6 и на 4 години и съм ги правил тези сметки. За 13-15000 си вземаш един хубав Меган с доста екстри и по-високо изпълнение от колкото една чисто нова и орязана Дачия.
    Тези с мерцедесите за по 10000 не ги броим. Пълен смях са поне от моя гледна точка.

  84. 84 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 709 Весело

    До коментар [#72] от "mushashi":
    „Ама някои хора искат да ме лишат от възможността да имам автомобил.Уникална наглост и двуличие.“

    А ма не искат да те лишават бе драги, стига си философствал. Пак ти пиша, проблемът не са колите, а боклуците на които казвате коли. В Германия всеки град има карта на замърсяване на въздуха в зависимост от часа и годишното време и е разделен на зелена, жълта и червена зона. И има 3 вида т.н. плакети(винетки), които си длъжен да залепиш на предното стъкло, зелена, жълта и червена. Със съответната по цвят винетка можеш да влизаш и караш само в тази зона на града, която е с цвета на винетката ти. Ако нямаш тази винетка значи колата ти не отговаря на нито едно изискване и можеш да си джиткаш с нея само на село. Глобите са солени, а при рецедив колата ти може да бъде спряна и от движение. А напоследък упорито се говори и се правят предложения за въвеждане от 2020 на синя винетка за дизел с категория Евро7. Само те ще имат право да карат в града. Другите дизели да му мислят...

  85. 85 Профил на Жоро Г
    Жоро Г
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#26] от "mushashi":

    Явно не си разбрал и думичка от коментара ми. Пий едно кафе и пробвай пак.

  86. 86 Профил на bj_int
    bj_int
    Рейтинг: 229 Неутрално

    притежаването на кола не е право, записано в Конституцията. Така че преди да си купите "нова" кола трябва да се помисли имате ли достатъчно пари ако се счупи да я поправите, къде ще я паркирате и прочие. Ма това са все въпроси, които не тормозят средния българин. А иначе ние не сме Щатите, където дори тоалетната ти е на 4 километра минимум. Най-големият град София е с диаметър има няма 30 километра, така че колата не е от първа необходимост за всеки. И това се вижда винаги когато имаме "усложнена пътна обстановка" - все някак живеят и се придвижват тези, които не ползват коли тогава

  87. 87 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3630 Неутрално

    Нарастване на автопарка с над 200 000 леки коли означава, че поне 30% са регистрирани в София, където се концентрира младото и платежоспособно население.

    Особено предивд факта, че бракуваните трошки в града не се разчистват и дерегистрират, защото собствениците им попадат в графата "твърд електорат на ГЕРБ".

    Чувствам как след още 2 години задръстванията ще докарат същите катаклизми, каквото докара застрояването на "Младости". Айде още малко, айде още, айде цфинкята си обича пумийката и накрая хоп....4-5 дена с 3-часови задръствания и от 61 съветника в следващия общински съвет ще останат 5

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  88. 88 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 709 Неутрално

    До коментар [#80] от "mushashi":

    „Ама такива като теб ме изкарват селяндур...“
    Не съм те назовал по име, не би трябвало да се изкарваш сам като „селяндур“. Писах ти по горе.

  89. 89 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 782 Неутрално

    [quote#84:"joro4900"]Пак ти пиша, проблемът не са колите, а боклуците на които казвате коли. [/quote]
    Всеки автомобил минава ГТП-и щом е минал такъв преглед,значи е годен да се движи по улиците и пътищата.Има си специализирани органи,които установяват кой автомобил е боклук и кой не.Освен това голяма част от старите автомобил са с монтирани АГУ.Аз също карам автомобил с метанова уредба и моят автомобил,въпреки че е 15 годишен замърсява по-малко от нов дизел.Аз също съм съгласен старите дизели да се ограничават.Но не и всички автомобили,само защото са над определена възраст.Особено пък тези с АГУ.

  90. 90 Профил на nqma zna4ka koi
    nqma zna4ka koi
    Рейтинг: 805 Любопитно

    До коментар [#82] от "ivanko77":

    Трето работния ден трябва да е 8 часа ама не е... Четвърто естествено, че е длъжен някой да осигури паркомясто и то трябва да се залага още като се строят новите сгради. Същите не са били предвидени като дори трябва да се построят двойно повече места от необходимото, защото веднъж трябва да паркират живущите там и веднъж са отнели готовите паркоместа за постояване.
    Отделно от това проблемите с новите сгради далеч не се ограничават само до паркоместата. Няма и свободни мощности в трафопостовете. Ама те сигурно някъде по света така ограничават потреблението на електроенергия...
    Въобще то ако беше да приложим овча мисъл и репресии - то у нас си ги има в изобилие...
    Колкото до това дали семейният автомобил е лукс или необходимост - това е ясно за всеки семеен човек.

  91. 91 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1617 Неутрално

    До коментар [#82] от "ivanko77":

    Не е гъзария, а проучване на съотношението цена/качество. Ако Дачия е на нивото на качеството на Мерцедес може и да си купя Дачия . Иначе не -ще си купя германски автомобил дори да е на 10 години и след него в градацията на избора ще стои дори велосипед , но не и Дачия.

    http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/
  92. 92 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 782 Неутрално

    [quote#88:"joro4900"]Не съм те назовал по име, не би трябвало да се изкарваш сам като „селяндур“. Писах ти по горе.[/quote]
    Достатъчно ясно изрази отношението си към хората,живеещи на село.Винаги ще предпочета да си живея в къща с двор на село,отколкото да се бутам в някоя панелка.Това прави ли ме по-нецивилизован и по-некултурен,та хора като теб да използват понятието селяндур?

  93. 93 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3630 Неутрално

    [quote#6:"rainbou1"]В много други страни първо данъците върху стари коли не са така ниски и второ на много места не можеш да паркираш където си искаш (справка Виена). [/quote]

    Това си го знаем само 1000 човека от центъра на София. "Простите като гъз, но величави по брой народни маси" нито го знаят, нито искат да го знаят, а ебачите на мозъци се възползват в максимална степен от това невежество, следвайки политиката "цъпни ън цфинкитю пумийката ич' я упраулеъш 100 гоинин"

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  94. 94 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1627 Неутрално

    До коментар [#81] от "hahohehi":

    Това е лесно обяснимо. Хубавите коли са редовно в движение и се виждат. Купища регистрирани трошки си стоят пред блоковете и рядко се появяват по пътищата.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  95. 95 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 709 Весело

    До коментар [#72] от "mushashi":
    „Има си специализирани органи,които установяват кой автомобил е боклук и кой не.Освен това голяма част от старите автомобил са с монтирани АГУ.Аз също карам автомобил с метанова уредба и моят автомобил,въпреки че е 15 годишен замърсява по-малко от нов дизел...“

    Всеки знае как работят тези „специализирани органи“ и как установяват кой автомобил е боклук. Да не навлизаме в подробности. Колкото до автомобилите с АГУ, вярно, емисиите от Co2 и N оксид са малки, но прапан-бутан(особено този в България) съдържа голямо количество сяра и серен окис, който с влагата от въздуха става на сярна киселина, нещо много по-вредно от другите емисии. В Германия повечето автомобили на газ(а те са много малко) са с метан. Освен това всички такива автомобили подлежат на специален преглед и се регистрират такива само с фабрично монтирана уредба. Не напразно в Германия закона забранява таксиметрови автомобили на газ. Това за сведение.

  96. 96 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1627 Неутрално

    До коментар [#93] от "cinik":

    Абе данчето ако направи нови училища и скапаните правителства оправят контрола върху образованието което се дава в тях, трафика в София ще е постоянно като по време на ваканция. Колите също ще намалеят. Защото в квартала ще има училище и децата от квартала ще ходят в него, а не мама или тате да ги кандилка някъде си.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  97. 97 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3630 Неутрално

    [quote#86:"bj_int"]колата не е от първа необходимост за всеки. И това се вижда винаги когато имаме "усложнена пътна обстановка" - [/quote]

    С просто око се вижда, че поне 30% от колите пред блоковете са "зазимени", акумулаторът е свален или слизат да ги припалват през 2 седмици, даже от сняг не ги чистят. Други 20% са трошки на трупчета. Много коли, много нещо. Но използването е изцяло на разноски на обществена среда и чист въздух.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  98. 98 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 1339 Неутрално

    До коментар [#24] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":


    [quote#24:"comandante vs либерални ентусиасти&корпократи"]защото 2000-2008 година повечето конструктори са залагали 10 години до пълен разпад! [/quote]
    Напълно си прав. Някъде до края на 90те се правеха автомобили които при нормална поддръжка и експлоатация можеха да се карат почти неограничено.В началото на новия век на преден план излезнаха еко нормите евро 3,4,5 и производителите започнаха да намаляват кубатурата на двигателите за да могат да се вместят в нормата.В момента има двигатели 1л. с мощност150кс. Ресурса на подобни двигатели е максимум 200хил. Поради това няма смисъл останалите възли на автомобила (купе,скорости и др.) да се правят за 500хил.

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  99. 99 Профил на на Иванка баща й
    на Иванка баща й
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Аз като живея в град и трябва да пътувам до работата ми ,която се намира в село на 10км, няма как да стане без автомобил( пък бил и той по-стар).

    I'll be back...
  100. 100 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3630 Неутрално

    До коментар [#96] от "Цецо":

    Извинявай, но днес има метро до почти всички гъсто населени квартали, има нови тролеи, нови рейсове. Жива глезотия е да караш детето до училище или най-новата мода - гимназисти 11. и 12. клас, както и студенти да ходят с коли до учебното си заведение. Сещам се само какво беше за връстниците ми. Един ходеше всеки ден от "Дружба" до техникума "Попов", друг - от Люлин до "Ботушев" на гара Искър, трети - всеки ден с 3 рейса до "културното", днес италиански лицей в Горна баня. Ветеринарният беше чак в Костинброд, селскостопанския - в Бузема, железничарският - на Военна рампа. Имахме връсници в техникума по електроника в Правец - и те кога пътуваха, кога оставаха да спят на общежитие.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK