"Ауди" отбеляза пускането на осеммилионния куатро автомобил

"Ауди" отбеляза пускането на осеммилионния куатро автомобил

© Ауди



Ауди" отбеляза пускането на своя осеммилионен автомобил със задвижване на четирите колела "куатро". Юбилейният модел се оказа червено Q5, с бензинов двулитров мотор, произведен от завода на марката в Сан Хосе Киапа, Мексико.


Технологията "куатро" прави своя пазарен дебют през 1980 година и днес се предлага при повече от 100 моделни варианти на "Ауди". През 2015 година, 44% от всички клиенти на марката по света cа спрели избора си на модели, оборудвани с тази технология. Данните за миналата година още не са обобщени.


Макар всички автомобили да носят означението "куатро", използваната в тях технология е различна. При компактните моделни линии, с напречно разположени двигатели, се залага на монтиран на задния мост хидравличен многодисков съединител с електронно управление.

"Ауди" R8

© Ауди

"Ауди" R8


При суперспортния R8, с централно разположен двигател, многодисковият съединител е поместен в състава на предния мост. В зависимост от конкретната ситуация на пътя, тези активни системи разпределят различен дял от въртящия момент на двигателя към двата задвижващи моста.




Самоблокиращият диференциал, използван при много от моделите на "Ауди" с надлъжно разположени отпред двигатели, е изцяло механична планетарна предавка. В нормалния случай той разпределя въртящият момент между колелата на предния и на задния мост в отношение 40:60.


В съчетание с някои от върховите двигатели в гамата се използва спортен диференциал, включен в състава на задния мост. Той разпределя активно въртящия момент между колелата отзад чрез два механизма, всеки с електрохидравличен многодисков съединител, които действат със стъпаловиден, повишаващ ефект на наслагване. В екстремни ситуации, почти целият въртящ момент може да бъде насочен към едно от колелата, с което системата буквално натиска автомобила в завоя, предотвратявайки и най-малкия шанс за недозавиване.

През ноември 2014 година "Ауди" отбеляза пускането на шестмилионния автомобил "куатро".

© Ауди

През ноември 2014 година "Ауди" отбеляза пускането на шестмилионния автомобил "куатро".


Най-новата версия на системата "куатро" е технология та "ултра", която също е разработена за прилагане в модели с надлъжно разположен двигател. При нея активно управляваният многодисков съединител на изходящия вал на трамсмисията разпределя безстепенно въртящия момент между предния и задния мост в режим на двойно предаване.


В допълнение към него, отцепващ съединител в състава на задния диференциал, се грижи за отделяне на колелата на задния мост и в ситуации, в които няма нужда и полза от използването на двойно предаване, двата съединителя остават отворени. По този начин се елиминира съпротивлението на елементите от задвижващия тракт на задния мост.


Електронният управляващ блок на системата използва огромно количество разнообразна информация, за да реагира предвиждайки събитията на пътя. Новата концепция значително повишава енергийната ефективност на задвижването без негативи по отношение на степента на сцепление и удоволствието от шофирането.

Последната победа на пистата, с участието на технологията куатро, беше през ноември, когато частният отбор EKS, cпечели FIA World Rallycross Championship.

© Ауди

Последната победа на пистата, с участието на технологията куатро, беше през ноември, когато частният отбор EKS, cпечели FIA World Rallycross Championship.


"Ауди"отбялязва и много триумфални моменти в областта на моторните спортове благодарение на технологията "куатро". Досегашният списък от победи включва четири шампионски титли в Световния рали шампионат, шест победи в легендарната планинска надпревара в изкачването на връх "Пайкс пийк" в САЩ, шампионска титла в сериите TransAm в САЩ и т.н.

Ключови думи към статията:

Коментари (39)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 1890 Весело

    Не струва. Лада Нива 4х4 е по-добра.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  2. 2 Профил на zheravna
    zheravna
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#1] от "Sepultura":

    И Субарото , като куатро е светлинни години пред красивото Ауди.

  3. 3 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1313 Неутрално

    Впечатляваща цифра, но не съм чул някой да се похвали много от немско 4х4. Изключвам G клас на Mercedes.

  4. 4 Профил на russian78
    russian78
    Рейтинг: 623 Неутрално

    Чудесен повод да си спомним легендарното UR QUATTRO.

    https://youtu.be/FxVVenA-q4M

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
  5. 5 Профил на Панайот Панайотов
    Панайот Панайотов
    Рейтинг: 1204 Неутрално

    До коментар [#1] от "Sepultura":

    Лада Нива vs. A6 Allroad - мерси...

    Fun is just point of view.
  6. 6 Профил на Панайот Панайотов
    Панайот Панайотов
    Рейтинг: 1204 Неутрално

    До коментар [#1] от "Sepultura":

    Лада Нива vs. A6 Allroad - мерси...

    Fun is just point of view.
  7. 7 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 1119 Неутрално

    Ауди Куатро е по-добро и от БМВ Екс Драйв и 4 Моушън на Мерцедес !
    За протокола - фен съм и притежавам БМВ .
    Проблемът с АУДИ е , че колата се поддържа ужасно трудно след 100-120 хиляди на километража !
    Т.е прекрасна е когато е нова ....естествено това важи за всички премиум марки , но при Ауди е най осезателно .

  8. 8 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 1119 Неутрално

    Мерцедес 4 Матик имам предвид .

  9. 9 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 681 Неутрално

    До коментар [#2] от "zheravna":

    Субару не технологично напред, а по-скоро назад - разчита се на постоянно зацепена механика, което го прави изкл. надеждно, но има по-голям разход. Това не означава, че Ауди са по-зле! Както е описано в статията, не всяко куатро е куатро, но в А6, А8, Q7 няма компромиси. От години карам куатро - зимата е безценно! И да, освен Ауди и Субару, всичко останало е имитация...

  10. 10 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6509 Неутрално

    Респектиращо число, но по важното е да не започне търговска война от новата американска администрация

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  11. 11 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 681 Весело

    До коментар [#7] от "stenlyaka":

    Знаеш ли колко % от скиорите караме Ауди и колко % баварки? Не ставай смешен - от премиум марките баварките са най-скъпи за поддръжка. Екс-драйв е добра, НО реагираща система, не е перманентно куатро. "4-матик" на мерцедес е горе-долу добро "двойно предаване", върши работа за по-тежките коли, за това и го вграждат от е-класа на горе! БМВ-то е може би най-добрата ЛЯТНА кола... Освен това Ауди-то е по-красиво...

  12. 12 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 492 Любопитно

    [quote#7:"stenlyaka"]Проблемът с АУДИ е , че колата се поддържа ужасно трудно след 100-120 хиляди на километража [/quote]

    това е проблем на всички немчуги...

    Stef
  13. 13 Профил на Този е от онези
    Този е от онези
    Рейтинг: 274 Весело

    Тука всички изказвания са като на някакви професионални автомобилни експерти и световни инженери!

    От политика, футбол и коли най-много разбираме!

  14. 14 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 492 Любопитно

    И въпреки това единственото смислено quattro - with torque vectoring е налично само за най-скъпите модификации...
    А при някои ово е стАндарт

    http://wardsauto.com/news-analysis/audi-offer-quattro-torque-vectoring

    Stef
  15. 15 Профил на 4efo1979
    4efo1979
    Рейтинг: 225 Весело

    [quote#9:"m_style"]И да, освен Ауди и Субару, всичко останало е имитация... [/quote]

    Т.е. Нисан Патрул, Тойота Лендкрузър, Мерцедес Г, УНИМОГ и т.н. са имитация на Ауди или Субару?
    Ти да видиш!

  16. 16 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2699 Неутрално

    До коментар [#13] от "Андрешко Бар Ма Леев™":

    Моето подреждане /изцяло субективно/.
    Офроуд - Г класа мерцедес, Ланд ровер, Нисан патрол,останалите марки и модели
    Асфалт - Субару, Ауди, Нисан, останалите марки и модели

    Модератора е неадекватен!
  17. 17 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2699 Неутрално

    До коментар [#15] от "4efo1979":

    Унимог трябва да е в друга категория

    Модератора е неадекватен!
  18. 18 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 1119 Весело

    До коментар [#11] от "m_style":

    Вграждат 4Матик и на Ц клас , разбира се .
    Не знам какво карате скиорите , но предполагам предпочитате Кутаро пред Екс Драйв !
    Та с какво ставам смешен ?

  19. 19 Профил на 4efo1979
    4efo1979
    Рейтинг: 225 Весело

    [quote#17:"ivan_"]До коментар [#15] от "4efo1979":

    Унимог трябва да е в друга категория[/quote]

    Колегата не е уточнил категория - обсъжда автомобилни производители като цяло и техният подход към двойното предаване обобщено!
    А и УНИМОГ е Мерцедес в крайна сметка - е, не е 4Матик брандиран, но да му простим този дребен недостатък!

    Иначе съм си фен на Ауди, но някой като се изреже така смешно и капитално, чак не мога да се сдържа да не коментирам.

  20. 20 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 605 Весело

    До коментар [#1] от "Sepultura": Лада Нива е с свирещи като тролей диференциали....питай нещастниците от Енерго какво чудо е това !

  21. 21 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10661 Неутрално

    Харесвам тази кола, смея да кажа, че реагира както очакваш в невероятни ситуации, но съм в конфликт на интереси, като притежател на Ауди куатро и освен това не съм специалист

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  22. 22 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 492 Любопитно

    [quote#14:"stef"]И въпреки това единственото смислено quattro - with torque vectoring е налично само за най-скъпите модификации... [/quote]

    И да спорно е колко е смислено, защото работи със спирачка, както и при Мерцедес и БМВ, а не с подаване на газ...

    Подпомага стабилността, но влошава performance-a...

    Stef
  23. 23 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3600 Неутрално

    До коментар [#1] от "Sepultura":

    Това, някаква ирония ли е...? Или сериозно си мислиш, че съветския ръждилник Лада Нива е нещо особено?

    Бивш tww09306483.
  24. 24 Профил на russian78
    russian78
    Рейтинг: 623 Весело

    [quote#7:"stenlyaka"]Проблемът с АУДИ е , че колата се поддържа ужасно трудно след 100-120 хиляди на километража ![/quote]

    Това не е никакъв проблем - просто превъртайте километража по-често. Все пак доста хора си карат старите аудита на по няколко пъти по 100 хил. и си свиркат.

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
  25. 25 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 1119 Неутрално

    До коментар [#24] от "russian78":

    Може би си свиркат , но дали ги ПОДДЪРЖАТ ?
    Имам предвид както трябва да се поддържа една семейна кола , в която си возим децата ?
    В моя сервиз все ми казват '' Ако искаш да те обичам , вземи си АУДИ '' .

  26. 26 Профил на russian78
    russian78
    Рейтинг: 623 Неутрално

    До коментар [#25] от "stenlyaka":

    Хора разни. Някои поддържат, а други не. Това едва ли зависи от конкретната марка автомобил. Виждал съм собственици на големи бизнеси да се скъпят за нови зимни гуми на личните си автомобили... Да, тези автомобили, с които возят децата си сутрин на училище.

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
  27. 27 Профил на russian78
    russian78
    Рейтинг: 623 Неутрално

    До коментар [#25] от "stenlyaka":

    А иначе, коминтарът ми беше по-скоро в шеговит тон.

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
  28. 28 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3600 Неутрално

    До коментар [#25] от "stenlyaka":

    Ще се изненадаш, за колко много хора, поддържането е понятие, за което не знаят даже и какво означава...! Има хора, които никога не са имали резервна гума даже! Ремонти се правят когато спре колата. Гуми се купуват втора ръка или най-евтините китайски. Това, че нещо хлопало, тракало или не било сменяно с години, не е никакъв повод за притеснение...! Както казах, кара се докато колата спре. Това, че си возят децата или други хора, въобще не ги кара да се замислят...!
    Още повече, че всеки един таралясник минава ГТП срещу 30 лева и състоянието му няма никакво значение!

    Бивш tww09306483.
  29. 29 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1675 Неутрално

    До коментар [#2] от "zheravna":

    Тъпи фенбойски опорки на разни комлексарчета са това.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  30. 30 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 681 Неутрално

    До коментар [#15] от "4efo1979":

    Не копират Ауди и Субару, а просто не са куатро! Не всеки надпис 4х4 е куатро.

  31. 31 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 681 Неутрално

    [quote#18:"stenlyaka"]Та с какво ставам смешен ?[/quote]

    С твърдението, че баварките са по-евтини за поддръжка... При тези марки цената на поддръжката зависи много повече от задкормилното устройство, отколкото от това каква марка е колата. От каране, тези коли не се развалят, но от незнайни майстори и дрифтерчета може да се нагледаш на чудеса...

  32. 32 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1675 Неутрално

    До коментар [#14] от "stef":

    И кой предлага стандартно векториране на въртежния момент? Защото такава система няма да ти е нужна просто да стигнеш където искаш в лошо време. Точно при спортните модели и е мястото за сега.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  33. 33 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1675 Неутрално

    До коментар [#22] от "stef":

    Не, подаването на спирачка е само една част от системата. Всяка система за стабилизиране работи със спирачка. Векторирането работи чрез активно подаване на въртежния момент, като почти 100% от него може да отиде на едно единствено колело. За това трябва и активно подаване, или това което Ауди нарича спортен диференциал:

    http://www.audiworld.com/forums/s6-c7-platform-discussion-199/sport-diff-torque-vectoring-2847216/

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  34. 34 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1675 Неутрално

    До коментар [#30] от "m_style":

    Всъщност 4х4 не само не е куатро, а обикновено дори не е четворно задвижване на колелата за постоянно каране. Много често 4х4 трябва да се изключва за по-високите скорости и асфалта.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  35. 35 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 681 Неутрално

    До коментар [#34] от "deutschwagen":

    Точно, ама на "фенове" можеш ли да обясниш...

  36. 36 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 492 Любопитно

    До коментар [#33] от "deutschwagen":

    Това, което имат само топ моделите на Ауди и което е стандарт за много от моделите на Acura вече почти 10 години... Пише в статията, която пуснах...
    Усещането в автомобила е изключително, както пишат в линка, който изпрати... И няма много общо с по-обикновените системи за задвижване на 4-те колела, с които са оборудвани сигурно повече 90% от quattro Ауди-тата...

    Stef
  37. 37 Профил на Андонов
    Андонов
    Рейтинг: 1281 Неутрално

    До коментар [#2] от "zheravna":

    1. Няма Субару "quattro", нито Лада, нито БМВ, нито каквото и да било, уважаеми, но неосведомени. "Quattro" е продукт на Ауди.
    2. Всеки запознат със задвижване 4х4 ще ви информира (ако намери време и необходимост), че единствените истински добри системи в това отношение са именно Ауди и Субару.
    Успешен ден ви желая.

    “Журналистика е да печаташ/показваш неща, които някой друг не иска да бъдат отпечатани. Всичко останало е пиар” Джордж Оруел
  38. 38 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1675 Неутрално

    До коментар [#36] от "stef":

    Ами според статията ти, Акюра го имат на три модела. Може да го слагат на повече от моделите си с четворно задвижване, но колко са моделите на Акюра с четворно задвижване?

    Усещането на торк векторирането е готино, но пак, не е някаква първа необходимост за обикновените всекидневни нужди.

    Не знам кои са тези "по-обикновени" системи за четворни задвижване. Аз като цяло ги деля на два вида - постоянно куатро, каквото Ауди слагат на моделите с надлъжно разположен двигател. Както пише в статията, това е предимно механична система, която в нормални условия разделя предавката 40:60 между предните и задните колела. Моделите с напречен двигател имат система, която до колкото разбирам е с предно предаване в нормални условия, а при нужда реагират задните колела. Такива са, например, системите Халдекс. По-тромава система (реагира, вместо да предотвратява), но има подобрена икономичност.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  39. 39 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 492 Любопитно

    [quote#37:"Андонов"]2. Всеки запознат със задвижване 4х4 ще ви информира (ако намери време и необходимост), че единствените истински добри системи в това отношение са именно Ауди и Субару.[/quote]

    bullshit

    Stef




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK