От КАТ определиха най-опасните пътища за миналата година (карта)

София е градът с най-много загинали при катастрофи през миналата година - 49.

© Георги Пауновски

София е градът с най-много загинали при катастрофи през миналата година - 49.



В България има десетина пътни участъка, с концентрация на катастрофи, които остават почти без промяна през годините, съобщи по БНТ началникът на "Пътна полиция" комисар Бойко Рановски. Те са определени по специална методика, на база статистика за тежките катастрофи през годината.


Без да влиза в подробности Рановски посочи, че сред участъците с най-много жертви са пътищата Пловдив-Асеновград, Варна-Златни пясъци, Варна-Добрич, Русе-Бяла и Кресна - Симитли. Много тежки катастрофи ставали също на пътен възел Коритна, (слизането от Хемус преди разклона за Русе и Велико Търново), както и на разклона за Драгичево.


Комисар Рановски посочи, че за участъка Пловдив-Асеновград има проект да се разшири пътя и да има мантинела между движещите се в двете посоки, което ще реши проблема. С удължаването на магистрала "Хемус", което обаче ще се забави, заради обжалването на избрания изпълнител, ще отпадне и конфликтната зона при пътен възел Коритна.




Новият път през Кресненското дефиле, което все още е на етап изготвяне на технически проект, ще реши и проблема там. По повод протестите на хората в Кресна, които искат намаляване на скоростта на преминаващите автомобили, Бойко Рановски каза, че там камера не може да се постави. Имало възможност обаче общината да монтира изкуствени неравности.


Превишената скорости неправилното изпреварване са най-честите причини за катастрофите, а служителите на КАТ постоянно извръшвали контролл в проблемните участъци, увери началникът на пътната полиция. Бойко Рановски увери, че наличните камери се използват пълноцено, като през миналата година са издадени 353 000 електронни фишове за превишена скорост. Това е с 1000 повече от рекордната по този показател 2013 година.


През миналата година има увеличение на броя на тежките катастрофи и ранените. Жертвите на пътя са с една по-малко 705 души.
Началникът на пътната полиция припомни, че от утре влизат в сила по строгите санкции за движение с превишена скорост, управление на превозното средства след употреба на алкохол и т.н. Комисар Рановски уточни, че водачите, които спазват правилата, няма от какво да се притесняват.

Коментари (51)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 6144 Неутрално

    Пословичното нетърпение и агресивното поведение на много "мъжкари бабаити" се проявява и като сакатлъци по друмищата.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  2. 2 Профил на chushka
    chushka
    Рейтинг: 409 Неутрално

    3 от 7 са по проекто-магистрала Хемус. Нека не се говори само за финансови ползи от инфраструктура, а и от демографски такива !

  3. 3 Профил на Куха Лейка
    Куха Лейка
    Рейтинг: 471 Любопитно

    Не виждам знака на пътя Русе - Шумен. Много народ се затри и там, когато румънците почноха масово пътуват.

  4. 4 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 75 Неутрално

    Варна - Добрич също може да стане 4-лентов. Пътят е добър, всички карат колективно със 110 км/ч, а при такава скорост средната мантинела е силно желателна

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  5. 5 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5616 Неутрално

    Добре направили карта дори и непълна, но съзнанието на шофьорите няма как да се отрази

  6. 6 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 472 Неутрално

    Доста опасен е и пътя Ботевград-Мездра, с много катастрофи и жертви. От 10 години обещават да решат проблема, но нищо не се случва.

  7. 7 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1775 Неутрално

    Те проблема го решиха - дадоха 2 милиарда на Пеевски да лепи стиропор на панелки.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  8. 8 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Прави ми впечатление, че там, където са най-лоши пътищата, проблеми няма. Та тая карта може да послужи и на АПИ, хем и показва къде може да се направи нещо за увеличаване на приходите на държавата от глоби.

  9. 9 Профил на WALL-E
    WALL-E
    Рейтинг: 534 Неутрално

    Пловдив - Асеновград е прав път в равно поле. До момента е отнел стотици животи и бяха нужни десетки години за да едва от скоро има проект за разширение... Защо беше нужно това?

    Умен и красив жълтопаветник.
  10. 10 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 719 Любопитно

    По повод протестите на хората в Кресна, които искат намаляване на скоростта на преминаващите автомобили, Бойко Рановски каза, че там камера не може да се постави.
    ------------------

    Няма как да се постави камера? Сигурно за поставянето й са необходими експерти от НАСА?!

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  11. 11 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    Добре са ги определили, ама какво мерки ще вземат за промяна на нещата

  12. 12 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 899 Неутрално

    [quote#1:"Незнайко в Слънчевия град"]Пословичното нетърпение и агресивното поведение на много "мъжкари бабаити" се проявява и като сакатлъци по друмищата[/quote]
    Вчера една жена се удари с колата си в автобус с деца до Варна и загина. Мъжа в атобуса беше този дето го овладя, за да не стане по-голяма белята и да няма още почернени семейства.
    За тая работа пола отдавна няма никакво значение, още повече, че все по-често срещам женска наглост и агресия на пътя от колкото такова поведение на мъже. Иди го разбери?

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  13. 13 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3964 Неутрално

    До коментар [#4] от "cinik":

    След като стана 4-лентов пътя Бургас - Созопол изчезна от тази карта на смъртта. А беше лидер...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  14. 14 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2387 Неутрално

    А защо в Кресна не може да се постави камера?

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  15. 15 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1641 Любопитно

    “а служителите на КАТ постоянно извръшвали контролл в проблемните участъци, увери началникът на пътната полиция.”

    Значи ако ги нямаше КАТаджиите, жална ни майка?
    Защото по-скоро очаквам тъкмо обратното!

    I Want To Believe
  16. 16 Профил на Grizacha ot Razgrad
    Grizacha ot Razgrad
    Рейтинг: 627 Весело

    Падне ли сняг пътищата стават опасни,веднага да поставят по един милиционер на всеки път и затваряй докато се стопи снега,няма катастрофи и жертви.

  17. 17 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 692 Неутрално

    До коментар [#9] от "WALL-E":

    Пътят съвсем не е лош, за нашите стандарти. Но по него карат ... майни

  18. 18 Профил на alextan
    alextan
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#17] от "irons":

    Не са само майни, половината са високопланински индивиди.

  19. 19 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1302 Разстроено

    Като чета и гледам статистиката ми се отщя да пътувам...

  20. 20 Профил на WALL-E
    WALL-E
    Рейтинг: 534 Неутрално

    До коментар [#17] от "irons":

    Предимно е така, но все-пак това е един от основните подстъпи към Родопите та всички минаваме оттам. Един по-често, друг по-рядко.

    Умен и красив жълтопаветник.
  21. 21 Профил на WALL-E
    WALL-E
    Рейтинг: 534 Неутрално

    До коментар [#13] от "hamiltonf1":

    Много сте прав.
    Пък и този участък вече не е чак толкова натоварен откак Гърция стана предпочитана морска дестинация през последните години.

    Умен и красив жълтопаветник.
  22. 22 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4927 Неутрално

    днес щяха да ме сгазят 2 пъти на пешеходна пътека в София. една жена и един мъж. моментално бяха благословени и дисциплинирани. Обещаха повече да внимават и да не правят така.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  23. 23 Профил на amh21579466
    amh21579466
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Не е само до това колко е лош пътя като настилка, а и до самата структура на пътя и натовареността му. Например по Русе-Бяла настилката е що-годе поносима (като изключим асфалтовите коловози от камионите в десните ленти за изкачване на баирите), но лошата видимост и нивелация в съвкупност с натоварения международен трафик го правят убиец.

    Пример: изкачваш трилентов баир, когато в дясната лента пъпли колона от камиони с 30-40 и точно там където баира свършва, лявата лента се съчленява с дясната и има завой, ограничаващ видимостта до 50 метра. Много често се случва така, че човек няма къде да се престрои и се озовава директно от лявата лента в насрещното.

  24. 24 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3964 Весело

    До коментар [#22] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Някои калпазани от Форума ще са...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  25. 25 Профил на Петър Николов
    Петър Николов
    Рейтинг: 756 Неутрално

    До коментар [#23] от "blowfish":

    Или тирове почват 2но изпреварване. Десния коловоз е запушен със някакъв който пъпли. Един по-празен тир го изпреварва. И още един изпреварва (ВЪВ НАСРЕЩНОТО!) по-празния.

    Това съм го виждал на живо и слава богу бяхме отзад на 300-400 метра. Ами ако слизахме? Целия път (и нашето платно) пълно със тирове.

  26. 26 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4927 Неутрално

    До коментар [#24] от "hamiltonf1":

    едва ли. аз ходя без охрана.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  27. 27 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3254 Неутрално

    До коментар [#4] от "cinik":

    Може...! Сега се очакват трети поред кандидати на ГЕРБ и не знам кои подред кандидат депутати на други партии, които ще лъжат, че от следващата година, ремонта и разширението започват...!
    Случвало ми се е да карам по този участък и целия път да е на колона във всяка посока! Зверски натоварен път има и няколко много разбити участъка. За последно го ремонтираха 1996-та! После кръпки на места и това е...!

    Бивш tww09306483.
  28. 28 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3254 Неутрално

    М-да...! КАТ се очертава, като служба със статистически функции...! Броят катастрофи и написани актове, за превишена скорост. С това се изчерпват идеите им за организация, контрол и безопасност на движението!
    Много по-вероятно е да видиш кола на КАТ прикрита на удобна позиция, по празен булевард в западащата промишлената зона на някой град да прави снимки, отколкото по някой от тези пътища, които са посочени в статията!

    Бивш tww09306483.
  29. 29 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8413 Неутрално

    Само хубави пътища не стигат. Трябват възпитани , и добре квалифицирани шофьори, а не такива, които си избиват комплексите на пътя.

  30. 30 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2931 Неутрално

    [quote#28:"tww09306483"]М-да...! КАТ се очертава, като служба със статистически функции...![/quote]

    То това винаги е било така.

    Квото и да анализират, каквото и да правят накрая стигат до увеличение на глобите. Те пък не се събират. И накрая труповете по пътищата повече от предни години.

    Забелязвам че водачите почват да стават доста по-дисциплинирани. Което не знам дали е заслуга на КАТ или на страха да не се самоубият.

  31. 31 Профил на tedif
    tedif
    Рейтинг: 1297 Гневно

    Три дена кола на тюфлеците кибичи до прелеза на *Пещерско шосе* и събира *парса*!!Дигнете си задниците от там и идете на Асеновградско шосе - там е големия хаос от простаци в коли!И крайно време е милиционерчетата от Станимъка да се размърдат!

  32. 32 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2591 Неутрално

    Не става само с хубави пътища, трябват и добри шофьори! ВСИЧКИ цигани са с купени книжки! Не знаят правилника, камо ли да спазват правилата. Пък и не им е в кръвта! Културни особености.

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  33. 33 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Естествено, НАЙ-СКЪПОТО МИНИСТЕРСТВО в България - МВР, няма друга идея за справяне с черната статистика освен "ми ше сложим още патрулки."

    Реформа, реформа трябва. Радикална и смела. Примерите на Грузия и Украйна са ни пред очите. А до тогава ще продължават да умират хора.

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  34. 34 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3964 Весело

    До коментар [#21] от "WALL-E":

    Трафика е по-силен от всякога.

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  35. 35 Профил на asdas200
    asdas200
    Рейтинг: 291 Неутрално

    За да се оправи инфраструктурата трябват пари. Парите за пътища идват главно от акциза на горивата. Парадоксално обаче, акцизът в България се държи на минимум за да се осигури свръхпечалба за руския Лукойл. Който на всичкото отгоре не плаща данъци, въпреки милиардните си приходи.

  36. 36 Профил на georgi_ww
    georgi_ww
    Рейтинг: 797 Неутрално

    Ако погледнем по друг начин - всичката пара отиде в свирката. Направи се магистрала, нам'си колко скъпа, да води до морето...
    Трябваше да се отпуши държавата, която има "геостратегичеко положение" - т.е. на кръстопът. Пълно е с транзитен трафик и на картата на Европа сме трудно преодолимо препятствие. Други трябваше да са приоритетите - Русе-Свиленград и Видин - Кулата. Сега има една магистрала, която е мъртвило половин година и се трепем по останалите пътища.

  37. 37 Профил на migo6
    migo6
    Рейтинг: 233 Неутрално

    А Бургас-Варна,имам чувството че се страхуват да говорят за такава магистрала,миналата година беше отбелязана като най-опасната отсечка и то от международни институции????
    Най натоварената отсечка,която е свързана с туризма за нея не се говори,ще дойде лятото и ще се пътува отново 3 до 4 часа за
    100 км,за същото време се стига от София до Бургас.
    Мръсна дума ли е МАГИСТРАЛА "ЧЕРНО МОРЕ"?

  38. 38 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2308 Любопитно

    [quote#0:"Статия"]са издадени 353 000 електронни фишове за превишена скорост [/quote]
    На кого са връчени тия фишове? Как може да се провери, че изобщо са издадени? НАП по колко фиша е събрала глоби и в какъв размер?
    Нали нямаше да се пускат фалшиви новини - някой да обясни колко фуражки пишат по 1358 фиша дневно! Не за размера на глобата, а за адреса на получателя питам.
    Ако тия фишове не бяха поредната милиционерска лъжа, "Български пощи" щеше да дръпне с един милион напред за година.

  39. 39 Профил на amh21579466
    amh21579466
    Рейтинг: 289 Неутрално

    [quote#36:"georgi_ww"]Други трябваше да са приоритетите - Русе-Свиленград и Видин - Кулата[/quote]

    [quote#37:"migo6"]А Бургас-Варна,имам чувството че се страхуват да говорят за такава магистрала[/quote]

    Най-важният стратегически инфраструктурен проблем в тази държава е решен – да могат софиянците да летят с 200 до южното черноморие. Точно както Бай Тошо си прави тунели и виадукти по Хемус, стигащи само до Правец.

  40. 40 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2308 Весело

    [quote#35:"asdas200"]Парадоксално обаче, акцизът в България се държи на минимум за да се осигури свръхпечалба за руския Лукойл.[/quote]
    Лукойл не отчита печалба. А дали е парадоксално, трудно е да се каже заради безпринципността на политици, еко-талибани, превозвачи и търговци на горива. Ако се увеличи акциза, контрабандата (източване на локомотиви, изписване на дизел за земеделци, фиктивен износ и т.н.) може да се върне в размерите по времето на Югоембрагото.
    Ако имаше принципна позиция поне за екологията, пътният данък на автомобилите се увеличава тройно като ДДС-то, което няма да се начислява. И аккциза се увеличава до размера на европейския.
    Циникът и другите пешеохлюви щяха да са щастливи - много малко коли по пешеходните пътеки, а всички, които преминават ще са с керамични спирачки (защото ще са все нови и повечето частни поради ДДС демотивиране и акцизно набутване при ползване на служебни автомобили).

  41. 41 Профил на The.Teacher
    The.Teacher
    Рейтинг: 627 Весело

    До коментар [#9] от "WALL-E":

    Освен да извикаме хората от видеото да пуснат едно разширение. За 4-5 дена ще го направят
    https://www.facebook.com/shireofmoora/videos/1303235443030651/

    Местоживеене:---> Магратеа. Образование:---> Антична филология, трансформационна етика и вълново-хармонична теория на историческата перцепция.
  42. 42 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 821 Неутрално

    Предишното увеличение на санкциите за превишена скорост доведе до увеличаване на убитите в ПТП с по около 100 човека за 1015 и 2016 г.

    Да изринем сикаджията и мутренската му шайка! Този път завинаги!
  43. 43 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2308 Весело

    [quote#14:"Gopeто"]А защо в Кресна не може да се постави камера?[/quote]
    Защото общината трябва да "усвои" едни средства по "монтирането на изкуствени неравности".
    Камерите са от бюджета на МВР и, май имат "софтуерно ограничение" за брой лицензии (обекти, закачени на софтуера).
    А създаването на дупки по пътя, опс "изкуствени неравности" е мачта на всяка община - хем пести от асфалт, хем усвоява средства за дупките.
    Аз се чудя що харчим пари за асфалт, пък после и за пътни знаци за ограничаване на скоростта, и за контролиращи. Оставаме пътищата да си станат от само себе си кърски и скоростта няма как да бъде повече от 20 км/ч. Хем и автосервизите ще се замогнат, пък можи и собствено производство за резервни части да се развие. А пък превозваната стока, "щастливи кокошки", плодове и всичко, което може да се развили, се кара с влакове, кораби или самолети за може и пешеохлювите да са щастливи като кокошките. Дори и от "Бърза помощ" и пожарната ще спестим и тия няма да притесняват пешеохлювите - да си се щурат наволя... към Орландовци.

  44. 44 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2308 Весело

    [quote#42:"bgkurshum"]Предишното увеличение на санкциите за превишена скорост доведе до увеличаване на убитите[/quote]
    Инатлив е българинът, с характер - по-скоро ще умре отколкото да плати глоба.

  45. 45 Профил на DoPe
    DoPe
    Рейтинг: 519 Неутрално

    До коментар [#17] от "irons":

    Тъпичък коментар- по другите пътищз пак ли майни карат?

  46. 46 Профил на Georgi Popov
    Georgi Popov
    Рейтинг: 289 Гневно

    Проектът за удвояване на пътната връзка Пловдив - Асеновград е одобрен преди много години, направени са отчужденията, средства за изпълнението сепредвиждаха всяка година, но после се прехвърляха другаде. Така беше и с отсечката Асеновград- Поповица, която приличаше на полигон за изпиъание на луноходи.
    Тази година отново чухме уверенията на Б.Борисов "ще стане"
    Ха дано!

  47. 47 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2179 Любопитно

    Повече камери и по-малко катаджии в храстите. И камерите със софтуер за автоматично издаване на актовете...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  48. 48 Профил на nye
    nye
    Рейтинг: 458 Неутрално

    тази статистика просто затвърждава твърдението, че на нас не ни е нужен външен враг - сами ще си се затрием.

    http://postclamores.blogspot.com
  49. 49 Профил на Nikolay
    Nikolay
    Рейтинг: 449 Неутрално

    До коментар [#35] от "asdas200":

    Акцизът го плащаме ние, които караме, калкулира се в крайната цена на горивото. Което и сега е достатъчно скъпо. Или викаш като стане 5 лева бензина ще карат само идиотите с коли за по 100 бона, но поне няма да има кой да им се пречка.

  50. 50 Профил на Nikolay
    Nikolay
    Рейтинг: 449 Неутрално

    До коментар [#37] от "migo6":

    Няма нужда от магистрала "Черно море". Малко разширение (дори само с още една лента, на която да се редуват посоките) е достатъчно. Да се строи магитрала там би било излишно пилеене на средства, при положение, че няма добри пътища на много по-сериозни международни марширути (напр. до Видин, до Русе, до Гърция).

  51. 51 Профил на vedal
    vedal
    Рейтинг: 327 Неутрално

    До коментар [#46] от "gapopov":

    Асеновград - Поповица отдавна е готова. Сега пътят е приказка. Така че когато плюеш, първо провери фактите.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK