
© Георги Пауновски
София е градът с най-много загинали при катастрофи през миналата година - 49.
В България има десетина пътни участъка, с концентрация на катастрофи, които остават почти без промяна през годините, съобщи по БНТ началникът на "Пътна полиция" комисар Бойко Рановски. Те са определени по специална методика, на база статистика за тежките катастрофи през годината.
Без да влиза в подробности Рановски посочи, че сред участъците с най-много жертви са пътищата Пловдив-Асеновград, Варна-Златни пясъци, Варна-Добрич, Русе-Бяла и Кресна - Симитли. Много тежки катастрофи ставали също на пътен възел Коритна, (слизането от Хемус преди разклона за Русе и Велико Търново), както и на разклона за Драгичево.
Комисар Рановски посочи, че за участъка Пловдив-Асеновград има проект да се разшири пътя и да има мантинела между движещите се в двете посоки, което ще реши проблема. С удължаването на магистрала "Хемус", което обаче ще се забави, заради обжалването на избрания изпълнител, ще отпадне и конфликтната зона при пътен възел Коритна.
Новият път през Кресненското дефиле, което все още е на етап изготвяне на технически проект, ще реши и проблема там. По повод протестите на хората в Кресна, които искат намаляване на скоростта на преминаващите автомобили, Бойко Рановски каза, че там камера не може да се постави. Имало възможност обаче общината да монтира изкуствени неравности.
Превишената скорости неправилното изпреварване са най-честите причини за катастрофите, а служителите на КАТ постоянно извръшвали контролл в проблемните участъци, увери началникът на пътната полиция. Бойко Рановски увери, че наличните камери се използват пълноцено, като през миналата година са издадени 353 000 електронни фишове за превишена скорост. Това е с 1000 повече от рекордната по този показател 2013 година.
През миналата година има увеличение на броя на тежките катастрофи и ранените. Жертвите на пътя са с една по-малко 705 души.
Началникът на пътната полиция припомни, че от утре влизат в сила по строгите санкции за движение с превишена скорост, управление на превозното средства след употреба на алкохол и т.н. Комисар Рановски уточни, че водачите, които спазват правилата, няма от какво да се притесняват.
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 6144 НеутралноПословичното нетърпение и агресивното поведение на много "мъжкари бабаити" се проявява и като сакатлъци по друмищата.
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботевchushka
Рейтинг: 409 Неутрално3 от 7 са по проекто-магистрала Хемус. Нека не се говори само за финансови ползи от инфраструктура, а и от демографски такива !
Куха Лейка
Рейтинг: 471 ЛюбопитноНе виждам знака на пътя Русе - Шумен. Много народ се затри и там, когато румънците почноха масово пътуват.
cinik
Рейтинг: 75 НеутралноВарна - Добрич също може да стане 4-лентов. Пътят е добър, всички карат колективно със 110 км/ч, а при такава скорост средната мантинела е силно желателна
Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!pet_fire
Рейтинг: 5616 НеутралноДобре направили карта дори и непълна, но съзнанието на шофьорите няма как да се отрази
Големи яйца:)
Рейтинг: 472 НеутралноДоста опасен е и пътя Ботевград-Мездра, с много катастрофи и жертви. От 10 години обещават да решат проблема, но нищо не се случва.
Свинчуга
Рейтинг: 1775 НеутралноТе проблема го решиха - дадоха 2 милиарда на Пеевски да лепи стиропор на панелки.
Обичам да грухтя и плюскам.usero
Рейтинг: 571 НеутралноПрави ми впечатление, че там, където са най-лоши пътищата, проблеми няма. Та тая карта може да послужи и на АПИ, хем и показва къде може да се направи нещо за увеличаване на приходите на държавата от глоби.
WALL-E
Рейтинг: 534 НеутралноПловдив - Асеновград е прав път в равно поле. До момента е отнел стотици животи и бяха нужни десетки години за да едва от скоро има проект за разширение... Защо беше нужно това?
Умен и красив жълтопаветник.majorman
Рейтинг: 719 ЛюбопитноПо повод протестите на хората в Кресна, които искат намаляване на скоростта на преминаващите автомобили, Бойко Рановски каза, че там камера не може да се постави.
We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man------------------
Няма как да се постави камера? Сигурно за поставянето й са необходими експерти от НАСА?!
shileto
Рейтинг: 1134 НеутралноДобре са ги определили, ама какво мерки ще вземат за промяна на нещата
traveler1
Рейтинг: 899 Неутрално[quote#1:"Незнайко в Слънчевия град"]Пословичното нетърпение и агресивното поведение на много "мъжкари бабаити" се проявява и като сакатлъци по друмищата[/quote]
ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВОВчера една жена се удари с колата си в автобус с деца до Варна и загина. Мъжа в атобуса беше този дето го овладя, за да не стане по-голяма белята и да няма още почернени семейства.
За тая работа пола отдавна няма никакво значение, още повече, че все по-често срещам женска наглост и агресия на пътя от колкото такова поведение на мъже. Иди го разбери?
hamiltonf
Рейтинг: 3964 НеутралноДо коментар [#4] от "cinik":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.След като стана 4-лентов пътя Бургас - Созопол изчезна от тази карта на смъртта. А беше лидер...
Gopeто
Рейтинг: 2387 НеутралноА защо в Кресна не може да се постави камера?
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров2.5
Рейтинг: 1641 Любопитно“а служителите на КАТ постоянно извръшвали контролл в проблемните участъци, увери началникът на пътната полиция.”
I Want To BelieveЗначи ако ги нямаше КАТаджиите, жална ни майка?
Защото по-скоро очаквам тъкмо обратното!
Grizacha ot Razgrad
Рейтинг: 627 ВеселоПадне ли сняг пътищата стават опасни,веднага да поставят по един милиционер на всеки път и затваряй докато се стопи снега,няма катастрофи и жертви.
irons
Рейтинг: 692 НеутралноДо коментар [#9] от "WALL-E":
Пътят съвсем не е лош, за нашите стандарти. Но по него карат ... майни
alextan
Рейтинг: 515 НеутралноДо коментар [#17] от "irons":
Не са само майни, половината са високопланински индивиди.
geordgeo
Рейтинг: 1302 РазстроеноКато чета и гледам статистиката ми се отщя да пътувам...
WALL-E
Рейтинг: 534 НеутралноДо коментар [#17] от "irons":
Умен и красив жълтопаветник.Предимно е така, но все-пак това е един от основните подстъпи към Родопите та всички минаваме оттам. Един по-често, друг по-рядко.
WALL-E
Рейтинг: 534 НеутралноДо коментар [#13] от "hamiltonf1":
Умен и красив жълтопаветник.Много сте прав.
Пък и този участък вече не е чак толкова натоварен откак Гърция стана предпочитана морска дестинация през последните години.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4927 Неутралноднес щяха да ме сгазят 2 пъти на пешеходна пътека в София. една жена и един мъж. моментално бяха благословени и дисциплинирани. Обещаха повече да внимават и да не правят така.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!amh21579466
Рейтинг: 289 НеутралноНе е само до това колко е лош пътя като настилка, а и до самата структура на пътя и натовареността му. Например по Русе-Бяла настилката е що-годе поносима (като изключим асфалтовите коловози от камионите в десните ленти за изкачване на баирите), но лошата видимост и нивелация в съвкупност с натоварения международен трафик го правят убиец.
Пример: изкачваш трилентов баир, когато в дясната лента пъпли колона от камиони с 30-40 и точно там където баира свършва, лявата лента се съчленява с дясната и има завой, ограничаващ видимостта до 50 метра. Много често се случва така, че човек няма къде да се престрои и се озовава директно от лявата лента в насрещното.
hamiltonf
Рейтинг: 3964 ВеселоДо коментар [#22] от "КМЕТ В СЯНКА":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Някои калпазани от Форума ще са...
Петър Николов
Рейтинг: 756 НеутралноДо коментар [#23] от "blowfish":
Или тирове почват 2но изпреварване. Десния коловоз е запушен със някакъв който пъпли. Един по-празен тир го изпреварва. И още един изпреварва (ВЪВ НАСРЕЩНОТО!) по-празния.
Това съм го виждал на живо и слава богу бяхме отзад на 300-400 метра. Ами ако слизахме? Целия път (и нашето платно) пълно със тирове.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4927 НеутралноДо коментар [#24] от "hamiltonf1":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!едва ли. аз ходя без охрана.
Petleshev
Рейтинг: 3254 НеутралноДо коментар [#4] от "cinik":
Бивш tww09306483.Може...! Сега се очакват трети поред кандидати на ГЕРБ и не знам кои подред кандидат депутати на други партии, които ще лъжат, че от следващата година, ремонта и разширението започват...!
Случвало ми се е да карам по този участък и целия път да е на колона във всяка посока! Зверски натоварен път има и няколко много разбити участъка. За последно го ремонтираха 1996-та! После кръпки на места и това е...!
Petleshev
Рейтинг: 3254 НеутралноМ-да...! КАТ се очертава, като служба със статистически функции...! Броят катастрофи и написани актове, за превишена скорост. С това се изчерпват идеите им за организация, контрол и безопасност на движението!
Бивш tww09306483.Много по-вероятно е да видиш кола на КАТ прикрита на удобна позиция, по празен булевард в западащата промишлената зона на някой град да прави снимки, отколкото по някой от тези пътища, които са посочени в статията!
Роси
Рейтинг: 8413 НеутралноСамо хубави пътища не стигат. Трябват възпитани , и добре квалифицирани шофьори, а не такива, които си избиват комплексите на пътя.
realguru
Рейтинг: 2931 Неутрално[quote#28:"tww09306483"]М-да...! КАТ се очертава, като служба със статистически функции...![/quote]
То това винаги е било така.
Квото и да анализират, каквото и да правят накрая стигат до увеличение на глобите. Те пък не се събират. И накрая труповете по пътищата повече от предни години.
Забелязвам че водачите почват да стават доста по-дисциплинирани. Което не знам дали е заслуга на КАТ или на страха да не се самоубият.
tedif
Рейтинг: 1297 ГневноТри дена кола на тюфлеците кибичи до прелеза на *Пещерско шосе* и събира *парса*!!Дигнете си задниците от там и идете на Асеновградско шосе - там е големия хаос от простаци в коли!И крайно време е милиционерчетата от Станимъка да се размърдат!
lz2
Рейтинг: 2591 НеутралноНе става само с хубави пътища, трябват и добри шофьори! ВСИЧКИ цигани са с купени книжки! Не знаят правилника, камо ли да спазват правилата. Пък и не им е в кръвта! Културни особености.
ПравописА е поле за изява на неграмотните!Сашо
Рейтинг: 740 НеутралноЕстествено, НАЙ-СКЪПОТО МИНИСТЕРСТВО в България - МВР, няма друга идея за справяне с черната статистика освен "ми ше сложим още патрулки."
"Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston ChurchillРеформа, реформа трябва. Радикална и смела. Примерите на Грузия и Украйна са ни пред очите. А до тогава ще продължават да умират хора.
hamiltonf
Рейтинг: 3964 ВеселоДо коментар [#21] от "WALL-E":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Трафика е по-силен от всякога.
asdas200
Рейтинг: 291 НеутралноЗа да се оправи инфраструктурата трябват пари. Парите за пътища идват главно от акциза на горивата. Парадоксално обаче, акцизът в България се държи на минимум за да се осигури свръхпечалба за руския Лукойл. Който на всичкото отгоре не плаща данъци, въпреки милиардните си приходи.
georgi_ww
Рейтинг: 797 НеутралноАко погледнем по друг начин - всичката пара отиде в свирката. Направи се магистрала, нам'си колко скъпа, да води до морето...
Трябваше да се отпуши държавата, която има "геостратегичеко положение" - т.е. на кръстопът. Пълно е с транзитен трафик и на картата на Европа сме трудно преодолимо препятствие. Други трябваше да са приоритетите - Русе-Свиленград и Видин - Кулата. Сега има една магистрала, която е мъртвило половин година и се трепем по останалите пътища.
migo6
Рейтинг: 233 НеутралноА Бургас-Варна,имам чувството че се страхуват да говорят за такава магистрала,миналата година беше отбелязана като най-опасната отсечка и то от международни институции????
Най натоварената отсечка,която е свързана с туризма за нея не се говори,ще дойде лятото и ще се пътува отново 3 до 4 часа за
100 км,за същото време се стига от София до Бургас.
Мръсна дума ли е МАГИСТРАЛА "ЧЕРНО МОРЕ"?
wanderer
Рейтинг: 2308 Любопитно[quote#0:"Статия"]са издадени 353 000 електронни фишове за превишена скорост [/quote]
На кого са връчени тия фишове? Как може да се провери, че изобщо са издадени? НАП по колко фиша е събрала глоби и в какъв размер?
Нали нямаше да се пускат фалшиви новини - някой да обясни колко фуражки пишат по 1358 фиша дневно! Не за размера на глобата, а за адреса на получателя питам.
Ако тия фишове не бяха поредната милиционерска лъжа, "Български пощи" щеше да дръпне с един милион напред за година.
amh21579466
Рейтинг: 289 Неутрално[quote#36:"georgi_ww"]Други трябваше да са приоритетите - Русе-Свиленград и Видин - Кулата[/quote]
[quote#37:"migo6"]А Бургас-Варна,имам чувството че се страхуват да говорят за такава магистрала[/quote]
Най-важният стратегически инфраструктурен проблем в тази държава е решен – да могат софиянците да летят с 200 до южното черноморие. Точно както Бай Тошо си прави тунели и виадукти по Хемус, стигащи само до Правец.
wanderer
Рейтинг: 2308 Весело[quote#35:"asdas200"]Парадоксално обаче, акцизът в България се държи на минимум за да се осигури свръхпечалба за руския Лукойл.[/quote]
Лукойл не отчита печалба. А дали е парадоксално, трудно е да се каже заради безпринципността на политици, еко-талибани, превозвачи и търговци на горива. Ако се увеличи акциза, контрабандата (източване на локомотиви, изписване на дизел за земеделци, фиктивен износ и т.н.) може да се върне в размерите по времето на Югоембрагото.
Ако имаше принципна позиция поне за екологията, пътният данък на автомобилите се увеличава тройно като ДДС-то, което няма да се начислява. И аккциза се увеличава до размера на европейския.
Циникът и другите пешеохлюви щяха да са щастливи - много малко коли по пешеходните пътеки, а всички, които преминават ще са с керамични спирачки (защото ще са все нови и повечето частни поради ДДС демотивиране и акцизно набутване при ползване на служебни автомобили).
The.Teacher
Рейтинг: 627 ВеселоДо коментар [#9] от "WALL-E":
35443030651/
Местоживеене:---> Магратеа. Образование:---> Антична филология, трансформационна етика и вълново-хармонична теория на историческата перцепция.Освен да извикаме хората от видеото да пуснат едно разширение. За 4-5 дена ще го направят
https://www.facebook.com/shireofmoora/videos/13032
bgkurshum
Рейтинг: 821 НеутралноПредишното увеличение на санкциите за превишена скорост доведе до увеличаване на убитите в ПТП с по около 100 човека за 1015 и 2016 г.
Да изринем сикаджията и мутренската му шайка! Този път завинаги!wanderer
Рейтинг: 2308 Весело[quote#14:"Gopeто"]А защо в Кресна не може да се постави камера?[/quote]
Защото общината трябва да "усвои" едни средства по "монтирането на изкуствени неравности".
Камерите са от бюджета на МВР и, май имат "софтуерно ограничение" за брой лицензии (обекти, закачени на софтуера).
А създаването на дупки по пътя, опс "изкуствени неравности" е мачта на всяка община - хем пести от асфалт, хем усвоява средства за дупките.
Аз се чудя що харчим пари за асфалт, пък после и за пътни знаци за ограничаване на скоростта, и за контролиращи. Оставаме пътищата да си станат от само себе си кърски и скоростта няма как да бъде повече от 20 км/ч. Хем и автосервизите ще се замогнат, пък можи и собствено производство за резервни части да се развие. А пък превозваната стока, "щастливи кокошки", плодове и всичко, което може да се развили, се кара с влакове, кораби или самолети за може и пешеохлювите да са щастливи като кокошките. Дори и от "Бърза помощ" и пожарната ще спестим и тия няма да притесняват пешеохлювите - да си се щурат наволя... към Орландовци.
wanderer
Рейтинг: 2308 Весело[quote#42:"bgkurshum"]Предишното увеличение на санкциите за превишена скорост доведе до увеличаване на убитите[/quote]
Инатлив е българинът, с характер - по-скоро ще умре отколкото да плати глоба.
DoPe
Рейтинг: 519 НеутралноДо коментар [#17] от "irons":
Тъпичък коментар- по другите пътищз пак ли майни карат?
Georgi Popov
Рейтинг: 289 ГневноПроектът за удвояване на пътната връзка Пловдив - Асеновград е одобрен преди много години, направени са отчужденията, средства за изпълнението сепредвиждаха всяка година, но после се прехвърляха другаде. Така беше и с отсечката Асеновград- Поповица, която приличаше на полигон за изпиъание на луноходи.
Тази година отново чухме уверенията на Б.Борисов "ще стане"
Ха дано!
gost22
Рейтинг: 2179 ЛюбопитноПовече камери и по-малко катаджии в храстите. И камерите със софтуер за автоматично издаване на актовете...
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...nye
Рейтинг: 458 Неутралнотази статистика просто затвърждава твърдението, че на нас не ни е нужен външен враг - сами ще си се затрием.
http://postclamores.blogspot.comNikolay
Рейтинг: 449 НеутралноДо коментар [#35] от "asdas200":
Акцизът го плащаме ние, които караме, калкулира се в крайната цена на горивото. Което и сега е достатъчно скъпо. Или викаш като стане 5 лева бензина ще карат само идиотите с коли за по 100 бона, но поне няма да има кой да им се пречка.
Nikolay
Рейтинг: 449 НеутралноДо коментар [#37] от "migo6":
Няма нужда от магистрала "Черно море". Малко разширение (дори само с още една лента, на която да се редуват посоките) е достатъчно. Да се строи магитрала там би било излишно пилеене на средства, при положение, че няма добри пътища на много по-сериозни международни марширути (напр. до Видин, до Русе, до Гърция).
vedal
Рейтинг: 327 НеутралноДо коментар [#46] от "gapopov":
Асеновград - Поповица отдавна е готова. Сега пътят е приказка. Така че когато плюеш, първо провери фактите.