"Пътуване без колан или каска - глоба 50 лв."
Айде сега написалият тези редове да обясни какво е имал предвид! В колата ли да носим каски трябва или велосипедите да караме с колани?
Глобита са ОК да каже, но какъв по дяволите е ефекта от тях, като не се налагат никакви наказания. Чета горе глоба за каране по трамвайни линии, за спиране на спирка, за спиране втора линия и т.н., които са хиляди такива ежедневно, десетки хиляди може би и всеки от нас ги вижда. Полудявам като всеки чукне аварийните и паркира едва ли не на пряко, а патрулката мине и го заобиколи.
Тъпо е, просто е тъпо да се пишат закони, които не се спазват.
Възмутително. Тези глоби и наказания са нищожни. Хайде за паричните глоби, че са ниски няма да коментираме, защото веднага ще ме опонирате, че стандарта в България е нисък. Но за точките е възмутително. С 30 км превишение в НАСЕЛЕНО МЯСТО и ще вземете на водача само 3 точки. Ами той си остане с още 33 точки. Демек водача, ше може да си нарушава правилника за движение по пътищата сума ти и пъти още. Знаете ли, как е в нормалните държави, например в Англия? За превишение с 10% над допустимата скорост(забележете, че става въпрос за проценти, а не за км или мили), директно ти дават 3 точки. В Англия дават наказателни точки, вместо да ти вземат. Разликата е, че нямаш право на 36 точки, както е в България, а само на 12 точки, след което оставаш без свидетелство за цели три години. Ако си нов шофьор оставаш без свидетелство само след получаването на 6 точки. Ако не спреш след инцидент или ако не го докладваш,, получаваш от 5до 10 точки. Ако шофираш с лоши гуми - 3 точки, с неизрядни спирачки или кормилно управление - 3 точки, опасно(неразумно)шофиране - 3 до 11 точки, с алкохол в кръвта 3 до 11 точки. Ако оставиш автомобила в рискована позиция, например паркирал в наклон без ръчна - 3 точки, за състезание по магистралата с други участници - 3 точки(отделно точки при доказана превишена скорост). Отново казвам, че водача в UK има право само на 12 наказателни точки.
До коментар [#1] от "Amot":
За велосипедисти. Доколкото знам досега каската е задължителна при каране на велосипед извън града, а светлотразителната жилетка - нощно време. Не става ясно дали това е променено.
В Германия, например повечето карат с каски, но това не е задължително. Има глоба обаче ако велосипед се кара "без ръце". Това наш'те май са го изпуснали.
[quote#7:"blagoj"]Не става ясно[/quote]
Как ще стане ясно, като е резюмирано съдържанието на промените! Аз например няма да се правя на палячо и да карам денем колело със светлоотразителна жилетка! Но от текста излиза, че трябва да карам точно така, че и колан да сложа!
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
"Неправилно престояване - глоба 20 лева.
Неправилно разположение в/у платното за движение - 20 лева.
Каране по релси - 20 лева."
Смях! Как с глоба 20 лева ще респектирате тези, които заобикалят чакащите на кръстовище и застават най-отпред в средата на кръстовището? Или пък тези, които от крайна дясна лента завиват наляво или пък обратното? Или пък тези, които карат по трамвайните релси и даже изпреварват трамваите?
Нашите законотворци-милиционери в своето законотворчество са наблегнали на размера на глобите, но не и на механизма на събираемостта им. Ясно е за какво става дума др. гербери.
Когато направим и най-незначителното нарушение 1000 лева глоба, тогава можем да разчитаме че нещата у нас ще се оправят. Но с 20 лева глоби това няма как да стане - всяка мутра и кифла ще правят каквото им се иска както досега защото това са смешни пари за тях.
....При повторно нарушение глобата е 200 лв.и книжката се взима за месец.
Как се взИма?
Няма глагол-взих,взимам.
Има-взех,вземам.В свършен вид.
И за коя книжка става дума?
Спестовната,с картинките за мишките,или тази "Винету",дето Бойко е смаза от бой,докато си каза,какво пише в нея?
добри санкции ,закона е с по малко пропуски от предишните ,сега остава да се намерят милициунери ,да го прилагат ,че такива липсват ,нахващаха ги с рушвети и никой не ще да стои на улицата ,умарят се за една заплата ,та трябва и кой да прилага тези санкции де
,,При отказ да се предадат документите за проверка"...........................Това са пълни глупости.В закона пише,че водача на МПС показва документите при поискване от контролните органи.Как ще си давам документите,нека полицая ми даде неговите и тогава ще види моите.
ЗАКОН ЗА ДВИЖЕНИЕТО ПО ПЪТИЩАТА
В сила от 01.09.1999 г.
Отразена деноминацията от 05.07.1999 г.
Обн. ДВ. бр.20 от 5 Март 1999г., изм. ДВ. бр.1 от 4 Януари 2000г., изм. ДВ. бр.43 от 26 Април 2002г., изм. ДВ. бр.76 от 6 Август 2002г., доп. ДВ. бр.16 от 18 Февруари 2003г., доп. ДВ. бр.22 от 11 Март 2003г., изм. ДВ. бр.6 от 23 Януари 2004г., изм. ДВ. бр.70 от 10 Август 2004г., изм. ДВ. бр.85 от 28 Септември 2004г., изм. ДВ. бр.115 от 30 Декември 2004г., изм. ДВ. бр.79 от 4 Октомври 2005г., изм. ДВ. бр.92 от 18 Ноември 2005г., изм. ДВ. бр.99 от 9 Декември 2005г., изм. ДВ. бр.102 от 20 Декември 2005г., изм. ДВ. бр.103 от 23 Декември 2005г., изм. ДВ. бр.105 от 29 Декември 2005г., изм. ДВ. бр.30 от 11 Април 2006г., изм. ДВ. бр.34 от 25 Април 2006г., изм. ДВ. бр.61 от 28 Юли 2006г., изм. ДВ. бр.64 от 8 Август 2006г., изм. ДВ. бр.82 от 10 Октомври 2006г., изм. ДВ. бр.85 от 20 Октомври 2006г., изм. ДВ. бр.102 от 19 Декември 2006г., изм. ДВ. бр.22 от 13 Март 2007г., изм. ДВ. бр.51 от 26 Юни 2007г., изм. ДВ. бр.97 от 23 Ноември 2007г., изм. ДВ. бр.109 от 20 Декември 2007г., изм. ДВ. бр.36 от 4 Април 2008г., изм. ДВ. бр.43 от 29 Април 2008г., изм. ДВ. бр.69 от 5 Август 2008г., изм. ДВ. бр.88 от 10 Октомври 2008г., изм. ДВ. бр.102 от 28 Ноември 2008г., изм. ДВ. бр.74 от 15 Септември 2009г., изм. ДВ. бр.75 от 18 Септември 2009г., изм. ДВ. бр.82 от 16 Октомври 2009г., изм. ДВ. бр.93 от 24 Ноември 2009г., изм. ДВ. бр.54 от 16 Юли 2010г., изм. ДВ. бр.98 от 14 Декември 2010г., изм. ДВ. бр.100 от 21 Декември 2010г., изм. ДВ. бр.10 от 1 Февруари 2011г., изм. ДВ. бр.19 от 8 Март 2011г., изм. ДВ. бр.39 от 20 Май 2011г., изм. ДВ. бр.48 от 24 Юни 2011г., изм. ДВ. бр.20 от 9 Март 2012г., изм. и доп. ДВ. бр.47 от 22 Юни 2012г., изм. ДВ. бр.53 от 13 Юли 2012г., изм. ДВ. бр.54 от 17 Юли 2012г., изм. и доп. ДВ. бр.60 от 7 Август 2012г., изм. и доп. ДВ. бр.75 от 2 Октомври 2012г., доп. ДВ. бр.15 от 15 Февруари 2013г., изм. ДВ. бр.68 от 2 Август 2013г., изм. и доп. ДВ. бр.53 от 27 Юни 2014г., изм. ДВ. бр.107 от 24 Декември 2014г., изм. ДВ. бр.14 от 20 Февруари 2015г., изм. и доп. ДВ. бр.19 от 13 Март 2015г., изм. и доп. ДВ. бр.37 от 22 Май 2015г., изм. ДВ. бр.79 от 13 Октомври 2015г., доп. ДВ. бр.92 от 27 Ноември 2015г., изм. ДВ. бр.95 от 8 Декември 2015г., изм. и доп. ДВ. бр.101 от 22 Декември 2015г., изм. ДВ. бр.102 от 29 Декември 2015г., изм. ДВ. бр.13 от 16 Февруари 2016г., изм. ДВ. бр.50 от 1 Юли 2016г., изм. и доп. ДВ. бр.81 от 14 Октомври 2016г., доп. ДВ. бр.86 от 1 Ноември 2016г., изм. ДВ. бр.98 от 9 Декември 2016г., изм. и доп. ДВ. бр.101 от 20 Декември 2016г.
Аре кажи че тия от площад Народно събрание са нормални! И че не си оправдават присъствието с глупости.
Озадачава ме това че не виждам възможността за съдебно разглеждане на наложени административни глоби и наказания. Практиката в САЩ е полицията да издава акта, а решението за размер и процедура на наказанието да се взема от съдия, с право на обжалване. Ако човек работи извън града, съдията може да разреши шофиране по определен маршрут и в определено време за да може провинилият се да изхранва семейството си.
"Водач, който организира или участва в нерегламентирани състезания по пътищата, отворени за обществено ползване, или ги ползва за други цели, освен в съответствие с тяхното предназначение се наказва с..."
Не съм юрист, но ми се струва, че няма да е трудно да се докаже, че шофирането не е било "нерегламентирано състезание". Особено в някои случаи.
А кое състезание е регламентирано? Събират си се момчетата и момичетата, съставят си регламент и ... стартират.
Кои са точно цели за ползване на пътищата са в съответствие с тяхното предназначение?
Проблема не е в размера на глобите , а в тяхната събираемост и в контрола на органите (или по скоро на липсата му).
Две неща ме вбесяват адски:
Неправилно паркираните коли на тротоари, на пешеходна пътека, преди кръстовище и т.н.
Пешеходци , на които не им се върви още 20 метра до светофара и минават през мантинели и градинки и изкачат на пътното платно.
И 50-пъти да ги увеличат глобите като няма контрол, няма и смисъл.
[quote#2:"rdf16318709"]Превантивен ефект има не размерът на наказанието, а неговата неизбежност.[/quote]
С това се изчерпа темата. Но на цървули няма как да им го обясниш. Не става само с ядене.
Левски до Каравелов: Дочувам, че сте решили да докарате миризливият казашки бутуш в Булгурско? Ако туй е тъй то аз с моите кунки ще ви отрежа чепките.“
Мдаааа....Влизат в сила една седмица, преди ГерБорисов да слезе от властта. Те трябва да са винаги снежно бели, като ангелчета. Другите са виновни Иначе, нахраниха своите ора, бивши мюлюцюнери. 5 000 нови пенсионирани зелени чорапи на границата, още толкова по селата, със средна заплата 700 лева, ще си получават и високите си пенсии.
До коментар [#15] от "due07477623":
[quote#15:"due07477623"]Това са солени глоби? Недоумявам.[/quote]
Случвало ми се е на извънградско на непознат път тамън след завой да е табелата на село и зад нея патрулка разбира се - няма значение, че от двете страни е кукуруз и първата къща е след 200м - това са ти 32км над позволената скорост в населено място и 400лв + 6 точки - честито на печелившите!
От опит знам, че тези, които пресичат където им падне най-много ги боли като им вземат някой лев. Но няма глоба за наглостта, защото те искат и да ги пазиш когато пресичат
антирадар - 50лв ..... става въпрос уред активно смущаващ измерванията на полицейските радари или радардетектор, който няма как да е забранен, поради това, че по закон трябва да бъдеш предупреден, ако се извършва наблюдение с камера или друго регистриращо средство на обществено място .... и полицаите знаят ли разликата ?!! Още повече радардетектора може да е част от навигационна система, показваща места с ПТП, ограничения на скоростта и места със стационарни камери.
Когато направим и най-незначителното нарушение 1000 лева глоба, тогава можем да разчитаме че нещата у нас ще се оправят.[/quote]
Извинете, но това са пълни глупости. Неизбежността на наказанието има ефект, а не неговият размер, както вече е пояснил някой горе. По вашата безумна логика, ако въведем от 2 до 4 години затвор за неправилно паркиране, никой няма да паркира неправилно. Наказанията са са предмет на много теории, като преди много години е установено, че от крайните наказания ефект - НЯМА.
Да, а и се вбесявам когато пресичам "село" в което има само отклонение с указателен знак, че селото е да речем на 3 км. Но иначе знак "навлизан в населено място", "край на населеното място" и хранилка - си има
Голяма част от ПТП стават от незнание ,неумение и прекалено самочувствие в резултат на лошата подготовка на водачите.Как солените глоби ще решат този проблем?
Чудя се този закон в услуга на разумните водачи и пешеходци ли е писан или в услуга на неразумните такива? А може би е направен за да не дразни и едните и другите...предизборно?! Иначе не разбирам, защо наказанията са толкова ниски и неефективни. Така тази държава няма да се оправи скоро. Българина трябва да разбере нещо: ако искате висок икономически стандарт, трябва да спазвате правилата, да имате висок респект от закона и да работите неуморно като пчелички. Така е на Запад.
[quote#17:"antislav antonoff"]И за коя книжка става дума?
Спестовната,с картинките за мишките,или тази "Винету",дето Бойко е смаза от бой,докато си каза,какво пише в нея?[/quote]
За жълтата книжка става дума. Така че внимавай.
Държавата "ПРОИЗВЕЖДА " УБИЙЦИ на пътя, като продава шофьорски книжки!
По 20 хиляди шофьорски книжки се продават на година у нас. От престъпната дейност се възползват неграмотни хора, чужденци, основно кюрди, както и мутреси . Това стана ясно от предаването „На Светло“ по НТВ , в което анонимно гостува служител на ДАИ .
Той разкри как продажбата на шофьорски книжки е организирана дейност на НАЙ-ВИСОКО ниво. Цената на тескерето е различна –от 100 лв . до 3000 лв .
Печалбите, които се акумулират от престъпната дейност надхвърлят 20 млн. лв.
The truth is like poetry - And most people fucking hate poetry
Целта на тия глоби е да пълнят бюджета. Мерките няма да намалят жертвите. Достатъчно беше да монтират достатъчно камери в невралгични точки на населени места и извън тях, да затворят законовите вратички и всеки нарушител да получи снимка и да плати глобата си. Водачът по принцип е обявен за престъпник от момента, в който е седнал зад волана. Цялата вина е за него. Но аз не познавам човек, който да седне зад волана и да иска да мачка хора. За да направи фаталната грешка той или не е дабре обучен и не познава правилата, или е подведен от това, което вижда или маркировката по пътищата; или е изненадан от нещо на пътя, или е бил емоционално натоварен, което го прави в невъздържан и непригоден...
В случая говорим за отговорността на организаторите на движението - за тяхната роля за създаване на стресови състояния; за мерките ограничаващи пропускателната способност на пътищата, които образуват "нерви" и създават задръствания; за глобяване собственика на пътя за неподдържан път; за наличие на пътни знаци без смисъл; за неокосена растителност, която ограничава видимостта; за липса на мероприятия целящи грешкозащита... Логиката на законите трябва да се пише от инженери, които знаят как се съставя блок схема, как се проектира една апаратура, какво значи термините обратна връзка и "дуракоустойчивост"... Тия дето знаят, че когато стане белята не е важно да накажеш виновника, а да направиш така подобна беда да не се случва отново. На Юристи и филолози трябва да е забранено да създават закони. Те трябва само да редактират - юридически и граматически.
Проблемът е, че нямаме реална статистика за катастрофите, анализът на която да ни помогне да извършваме грешкозащита. Органите на КАТ имат заповед да не посочват никога собственика на пътя като виновник за пътен инцидент. За тях има една удобна точка в закона - водачът е длъжен да се движи с безопасна скорост, която му позволява да спре в рамките на видимостта.
Само когато започнем да мислим не как да обесим убиеца, а причините, които са го направили такъв, само тогава ще намалим убийствата.
"Паркиране в паркове, градини, детски площадки, площи, предназначени само за пешеходци, и на тротоари - глоба от 50 до 200 лв."
Къде да паркират хората? Когато има глоби за водачите, трябва да има и глоби за лицата, които не осигуряват достатъчно места за паркиране около такива зони. Защо дават разрешение за строителство на обществена сграда, магазин и т.н. без предвиден паркинг. Защо даваш разрешение за организиране на обществено мероприятие без оглед на това как то ще се отрази на движението или без план къде протестиращите ще паркират автомобилите си.
Излезте на пътя,тюфлеци,не стойте на сянка,дъвчейки сандювчета!И не може на пътя да е шИфИор,който не говори български,а мучи нечленоразделно!И не става дума само за цигани,турци,а и за доста гордо зовящи се българи!
[quote#48:"Athanatos"]Мисля, че за някои нарушения глобите са смешно ниски.[/quote]
Глобите трябва да са ниски за да няма мераци за вземане на рушвет срещу "затваряне на очите". Проблема е че трябва събираемостта на наложените глоби трябва да е към 95%, а ние сме далеч от това.
Примерно, ако редовно влизаш в насрещното и глобата е 300лв, а те хващат веднъж на 100 нарушения и дадеш едни 50-100лв за да не те одрусат с 300, то мисленето на автоталибана показва че е на далавера — 100 пъти сгазил знака, а като го хванали спестил 200лв. От друга страна, при 20лв глоба, полицаите няма да си подритват дебелата пенсия за десетина лева рушвет (по петолевка на патрулка), а ще имат файда да пишат много актове щото само така няма да ги сменят с камери. За автоталибана, това изглежда така: "Хем рушвета два пъти по-голям от глобата, хем на гишето в КАТ ме одерат с джакпот..."
Обикновена психология на файдата от нарушението.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
До коментар [#52] от "proizvoditel":
[quote#52:"proizvoditel"]Къде да паркират хората? [/quote]
Извинявай ама това не е оправдание. Аз често се налага да се повъртя 10 мин и да паркирам някъде на 300м от дома си ама никога няма да вляза в пясъчника на децата в градинката пред блока, както правят разни приходящи катили. То е очевидно, че градовете ни не са били планирани във всяко семейство да има по 2-3 коли.
А държавата върши ли си работата? В Плевен е кът да видите маркировка на пешеходна пътека. Или знаците за пешеходна пътека ги няма или маркировката тип зебра се е протъркана до неузнаваемост. Ами то по пътя на логиката, хората отговарящи за маркировката са потенциални убийци. После ще кажете"шофьорите виновни".
Хайде не се опитвай да ме убеждаваш, че поради липса на друго място не си паркирал на тротоара. За липсата на места на паркиране е виновна общината, която прибира милиони от пътен данък от все по-вече регистриращи се коли, издава разрешителни за строеж на места където трябва да се изградят места за спиране и паркиране. Съдира ни кожите със зоните си на паркиране, обособени основно като част от улиците, които ползваме още от комунизма.
Е тебе специално явно няма смисъл са те убеждавам в нищо понеже ти явно всичко си знаеш и всичко си видял и разбира се общината, лунната фаза и международното положение са ти виновни когато си паркираш колата насред зелените площи и детската площадка.
Със сигурност свикнахме вече с тоягата. Хайде дайте и някой морков! Ето го виновника! Убиец! Да го обесим! След Тейлър минаха над 100год., но вие от теорията за научното управление друго не научихте. Прочетете нещо от школата за човешките отношения, според която хората в своята дейност допускат грешки, които трябва да се изучат и да се направи така, че тези грешки да не се случват отново. Кой е грешника не е важно.
Хората зад волана не са престъпници. Инфраструктурата и организацията на движението ги принуждават да правят грешни ходове и да вдигат парата. Ако караш колата с 10км./ч, и спираш на всеки 20м. на пешеходна пътека или на легнал полицай колата ти ще загрее, а шофирането става огромна мъка. Пред теб една мадама пъпли с 5 км./ч в най-лявата лента... Е няма как да се усмихваш и да не вдигнеш кръвното, да потърсиш друг изход от ситуацията.
Да обобщя - да ме убеждаваш в тоягата естествено няма смисъл, защото аз не вярвам да има човек, който излиза от къщи и се качва зад волана за да мачка и убива. Аз естествено много неща не зная и не претендирам да ги зная, но смятам, че на избиращите лесните присъди и тоягата им липсват базови познания и логическо мислене. За това е по-добре първо да се ограмотят и след това някого да се опитват да убеждават.
Шоферлъка на бай Ганьо е пословичен. Освен по-високите глоби трябва и КАТ да си гледат задълженията по-съвестно и да няма двойни старндарти при прилагането на закона!
"Отпаднали са някои от най-спорните текстове като задължителното използване на каски и жилетки от колоездачите." - в Германия каските за велосипедисти са задължителни! Нали от тях се учим на дисциплина!
Ами като е така, на всички булеварди на 2-3-5 лента ще има наспирали автомобили, а и ще има такива, дето не дават мигач и се движат, като мухи без глави по пътя. С тия левчета глоби, ще ги плащат и ще им е през... пък ако ще и неизбежни да са, никакъв превантивен ефект няма да имат...
+ според моите наблюдения голяма част от ПТП са с 1) участващи луксозни автомобили (на хора, които си мислят, че са над нещата - физиката, законите, т.н.) 2) автомобили тип "гробници" - които неясно как са минали технически преглед и се движат на магия. 3) служебни автомобили.
Първите са ясни, вторите - се карат от хора, на които им е все тая дали, как и къде се движи колата, ако стане ПТП, просто ще я хвърлят. Нямат грижи за собствената си безопасност ( и те са над нещата). Но третата група е най-интересна - тези коли се карат душмански (вкл. от гледна точка на правилата за движение) и понеже не са собствени, поддръжката я плаща друг, това дупки, бордюри, легнали полицаи, други проблеми с пътното платно, брони, калници, фарове т. н. съвсем не ги интересуват. Може да се избяга от отговорност (кой е шофирал при нарушение) и най-вече - режийните разходи не са за водача. Тези коли са много опасни, защото я няма личната ангажираност и водачите им не само създават рискови ситуации на пътя, но и моделират поведение и среда на егоизъм и хищничество на пътя.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Amot
Рейтинг: 438 Гневно"Пътуване без колан или каска - глоба 50 лв."
Потника беше пилот, а стана пилон!Айде сега написалият тези редове да обясни какво е имал предвид! В колата ли да носим каски трябва или велосипедите да караме с колани?
rdf16318709
Рейтинг: 213 НеутралноПревантивен ефект има не размерът на наказанието, а неговата неизбежност.
Seb
Рейтинг: 521 Неутрално"Престоява или паркира като втори ред в активна лента за движение - глоба 50 лева и 4 точки"
Ако конкретно за това нарушение в Пловдив законът се прилага с цялата му строгост, само за седмица градът ще стане най-богатият в Европа.
lustmord
Рейтинг: 264 НеутралноСолени глоби ама като знам за коя държава се отнасят ми се струва, че само ще се корумпират допълнително контролните органи.
оstavime
Рейтинг: 521 НеутралноГлобита са ОК да каже, но какъв по дяволите е ефекта от тях, като не се налагат никакви наказания. Чета горе глоба за каране по трамвайни линии, за спиране на спирка, за спиране втора линия и т.н., които са хиляди такива ежедневно, десетки хиляди може би и всеки от нас ги вижда. Полудявам като всеки чукне аварийните и паркира едва ли не на пряко, а патрулката мине и го заобиколи.
Съсипахте коментарите в сайта с новата визия!Тъпо е, просто е тъпо да се пишат закони, които не се спазват.
dragon_gpo
Рейтинг: 213 НеутралноВъзмутително. Тези глоби и наказания са нищожни. Хайде за паричните глоби, че са ниски няма да коментираме, защото веднага ще ме опонирате, че стандарта в България е нисък. Но за точките е възмутително. С 30 км превишение в НАСЕЛЕНО МЯСТО и ще вземете на водача само 3 точки. Ами той си остане с още 33 точки. Демек водача, ше може да си нарушава правилника за движение по пътищата сума ти и пъти още.
Знаете ли, как е в нормалните държави, например в Англия? За превишение с 10% над допустимата скорост(забележете, че става въпрос за проценти, а не за км или мили), директно ти дават 3 точки. В Англия дават наказателни точки, вместо да ти вземат. Разликата е, че нямаш право на 36 точки, както е в България, а само на 12 точки, след което оставаш без свидетелство за цели три години. Ако си нов шофьор оставаш без свидетелство само след получаването на 6 точки. Ако не спреш след инцидент или ако не го докладваш,, получаваш от 5до 10 точки. Ако шофираш с лоши гуми - 3 точки, с неизрядни спирачки или кормилно управление - 3 точки, опасно(неразумно)шофиране - 3 до 11 точки, с алкохол в кръвта 3 до 11 точки. Ако оставиш автомобила в рискована позиция, например паркирал в наклон без ръчна - 3 точки, за състезание по магистралата с други участници - 3 точки(отделно точки при доказана превишена скорост). Отново казвам, че водача в UK има право само на 12 наказателни точки.
blagoj
Рейтинг: 500 НеутралноДо коментар [#1] от "Amot":
За велосипедисти. Доколкото знам досега каската е задължителна при каране на велосипед извън града, а светлотразителната жилетка - нощно време. Не става ясно дали това е променено.
В Германия, например повечето карат с каски, но това не е задължително. Има глоба обаче ако велосипед се кара "без ръце". Това наш'те май са го изпуснали.
Amot
Рейтинг: 438 Гневно[quote#7:"blagoj"]Не става ясно[/quote]
Потника беше пилот, а стана пилон!Как ще стане ясно, като е резюмирано съдържанието на промените! Аз например няма да се правя на палячо и да карам денем колело със светлоотразителна жилетка! Но от текста излиза, че трябва да карам точно така, че и колан да сложа!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Smoke
Рейтинг: 602 Гневно"Неправилно престояване - глоба 20 лева.
Неправилно разположение в/у платното за движение - 20 лева.
Каране по релси - 20 лева."
Смях! Как с глоба 20 лева ще респектирате тези, които заобикалят чакащите на кръстовище и застават най-отпред в средата на кръстовището? Или пък тези, които от крайна дясна лента завиват наляво или пък обратното? Или пък тези, които карат по трамвайните релси и даже изпреварват трамваите?
historama
Рейтинг: 624 НеутралноНашите законотворци-милиционери в своето законотворчество са наблегнали на размера на глобите, но не и на механизма на събираемостта им. Ясно е за какво става дума др. гербери.
Дундурук
Рейтинг: 371 Неутрално“Неосигуряване на преминаване на превозно средство със специален режим на движение“
Само моля тука да изключат гавазите на властта, щото АЗ НИКОГА НЯМА ДА ИМ ДАМ ПРЕДИМСТВО.
due07477623
Рейтинг: 414 НеутралноСмешни глоби.
due07477623
Рейтинг: 414 НеутралноКогато направим и най-незначителното нарушение 1000 лева глоба, тогава можем да разчитаме че нещата у нас ще се оправят. Но с 20 лева глоби това няма как да стане - всяка мутра и кифла ще правят каквото им се иска както досега защото това са смешни пари за тях.
due07477623
Рейтинг: 414 Неутрално[quote#4:"lustmord"]Солени глоби[/quote]
???
Това са солени глоби? Недоумявам.
442
Рейтинг: 1361 НеутралноСиреч, както казва Бойко, въпросът КВО ПРАЙМ сЯ, става по-скъп.
antislav antonoff
Рейтинг: 213 Неутрално....При повторно нарушение глобата е 200 лв.и книжката се взима за месец.
Как се взИма?
Няма глагол-взих,взимам.
Има-взех,вземам.В свършен вид.
И за коя книжка става дума?
Спестовната,с картинките за мишките,или тази "Винету",дето Бойко е смаза от бой,докато си каза,какво пише в нея?
Nikoi
Рейтинг: 726 Неутралнодобри санкции ,закона е с по малко пропуски от предишните ,сега остава да се намерят милициунери ,да го прилагат ,че такива липсват ,нахващаха ги с рушвети и никой не ще да стои на улицата ,умарят се за една заплата ,та трябва и кой да прилага тези санкции де
Grizacha ot Razgrad
Рейтинг: 572 Любопитно,,При отказ да се предадат документите за проверка"...........................Това са пълни глупости.В закона пише,че водача на МПС показва документите при поискване от контролните органи.Как ще си давам документите,нека полицая ми даде неговите и тогава ще види моите.
paf
Рейтинг: 572 НеутралноМного добре! Само да има санкциониране, но за всеки, който е нарушител. И да няма "ко прайм ся".
ppopov_67
Рейтинг: 572 НеутралноЗАКОН ЗА ДВИЖЕНИЕТО ПО ПЪТИЩАТА
В сила от 01.09.1999 г.
Отразена деноминацията от 05.07.1999 г.
Обн. ДВ. бр.20 от 5 Март 1999г., изм. ДВ. бр.1 от 4 Януари 2000г., изм. ДВ. бр.43 от 26 Април 2002г., изм. ДВ. бр.76 от 6 Август 2002г., доп. ДВ. бр.16 от 18 Февруари 2003г., доп. ДВ. бр.22 от 11 Март 2003г., изм. ДВ. бр.6 от 23 Януари 2004г., изм. ДВ. бр.70 от 10 Август 2004г., изм. ДВ. бр.85 от 28 Септември 2004г., изм. ДВ. бр.115 от 30 Декември 2004г., изм. ДВ. бр.79 от 4 Октомври 2005г., изм. ДВ. бр.92 от 18 Ноември 2005г., изм. ДВ. бр.99 от 9 Декември 2005г., изм. ДВ. бр.102 от 20 Декември 2005г., изм. ДВ. бр.103 от 23 Декември 2005г., изм. ДВ. бр.105 от 29 Декември 2005г., изм. ДВ. бр.30 от 11 Април 2006г., изм. ДВ. бр.34 от 25 Април 2006г., изм. ДВ. бр.61 от 28 Юли 2006г., изм. ДВ. бр.64 от 8 Август 2006г., изм. ДВ. бр.82 от 10 Октомври 2006г., изм. ДВ. бр.85 от 20 Октомври 2006г., изм. ДВ. бр.102 от 19 Декември 2006г., изм. ДВ. бр.22 от 13 Март 2007г., изм. ДВ. бр.51 от 26 Юни 2007г., изм. ДВ. бр.97 от 23 Ноември 2007г., изм. ДВ. бр.109 от 20 Декември 2007г., изм. ДВ. бр.36 от 4 Април 2008г., изм. ДВ. бр.43 от 29 Април 2008г., изм. ДВ. бр.69 от 5 Август 2008г., изм. ДВ. бр.88 от 10 Октомври 2008г., изм. ДВ. бр.102 от 28 Ноември 2008г., изм. ДВ. бр.74 от 15 Септември 2009г., изм. ДВ. бр.75 от 18 Септември 2009г., изм. ДВ. бр.82 от 16 Октомври 2009г., изм. ДВ. бр.93 от 24 Ноември 2009г., изм. ДВ. бр.54 от 16 Юли 2010г., изм. ДВ. бр.98 от 14 Декември 2010г., изм. ДВ. бр.100 от 21 Декември 2010г., изм. ДВ. бр.10 от 1 Февруари 2011г., изм. ДВ. бр.19 от 8 Март 2011г., изм. ДВ. бр.39 от 20 Май 2011г., изм. ДВ. бр.48 от 24 Юни 2011г., изм. ДВ. бр.20 от 9 Март 2012г., изм. и доп. ДВ. бр.47 от 22 Юни 2012г., изм. ДВ. бр.53 от 13 Юли 2012г., изм. ДВ. бр.54 от 17 Юли 2012г., изм. и доп. ДВ. бр.60 от 7 Август 2012г., изм. и доп. ДВ. бр.75 от 2 Октомври 2012г., доп. ДВ. бр.15 от 15 Февруари 2013г., изм. ДВ. бр.68 от 2 Август 2013г., изм. и доп. ДВ. бр.53 от 27 Юни 2014г., изм. ДВ. бр.107 от 24 Декември 2014г., изм. ДВ. бр.14 от 20 Февруари 2015г., изм. и доп. ДВ. бр.19 от 13 Март 2015г., изм. и доп. ДВ. бр.37 от 22 Май 2015г., изм. ДВ. бр.79 от 13 Октомври 2015г., доп. ДВ. бр.92 от 27 Ноември 2015г., изм. ДВ. бр.95 от 8 Декември 2015г., изм. и доп. ДВ. бр.101 от 22 Декември 2015г., изм. ДВ. бр.102 от 29 Декември 2015г., изм. ДВ. бр.13 от 16 Февруари 2016г., изм. ДВ. бр.50 от 1 Юли 2016г., изм. и доп. ДВ. бр.81 от 14 Октомври 2016г., доп. ДВ. бр.86 от 1 Ноември 2016г., изм. ДВ. бр.98 от 9 Декември 2016г., изм. и доп. ДВ. бр.101 от 20 Декември 2016г.
Аре кажи че тия от площад Народно събрание са нормални! И че не си оправдават присъствието с глупости.
ЗаНиЗа
Рейтинг: 2304 НеутралноКато азбука са правилата, но пък колко сме се ограмотили зависи само от нас. Задължително с 10 лева обаче - все едно като поздрав!
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2960 НеутралноПриемането на закони с цел тормоз и избирателно прилагане е либертофононска практика!
Libertarianism is just anarchy for rich peopleТози парламент е изчерпил своята легитимност.
daskal1
Рейтинг: 2584 НеутралноОзадачава ме това че не виждам възможността за съдебно разглеждане на наложени административни глоби и наказания. Практиката в САЩ е полицията да издава акта, а решението за размер и процедура на наказанието да се взема от съдия, с право на обжалване. Ако човек работи извън града, съдията може да разреши шофиране по определен маршрут и в определено време за да може провинилият се да изхранва семейството си.
Нинов
Рейтинг: 1560 НеутралноВ Индия не вдигат размера на глобите с цел предотвратяване на забогатяването на катаджиите.
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.zhivko6461
Рейтинг: 919 Неутрално"Водач, който организира или участва в нерегламентирани състезания по пътищата, отворени за обществено ползване, или ги ползва за други цели, освен в съответствие с тяхното предназначение се наказва с..."
Не съм юрист, но ми се струва, че няма да е трудно да се докаже, че шофирането не е било "нерегламентирано състезание". Особено в някои случаи.
А кое състезание е регламентирано? Събират си се момчетата и момичетата, съставят си регламент и ... стартират.
Кои са точно цели за ползване на пътищата са в съответствие с тяхното предназначение?
Galin Petrov
Рейтинг: 213 НеутралноПроблема не е в размера на глобите , а в тяхната събираемост и в контрола на органите (или по скоро на липсата му).
Две неща ме вбесяват адски:
Неправилно паркираните коли на тротоари, на пешеходна пътека, преди кръстовище и т.н.
Пешеходци , на които не им се върви още 20 метра до светофара и минават през мантинели и градинки и изкачат на пътното платно.
И 50-пъти да ги увеличат глобите като няма контрол, няма и смисъл.
neut
Рейтинг: 470 НеутралноСтроги глоби - така трябва, беше наложително въвеждането им
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest4ort
Рейтинг: 915 НеутралноХващам се на бас, че нещата по пътищата ще продължат по старому.
Имам време да питам всеки идиот.deymus
Рейтинг: 1245 НеутралноНеправилното престояване две различни глоби - 20 и 50 лв?!?!
Дане би едното да е престРояване?
Tikva Oranjeva
Рейтинг: 213 НеутралноНЕСПАЗВАНЕ се пише слято, не "не спазване".
valtoro
Рейтинг: 895 НеутралноА причиняването на смърт при употреба на
алкохол зад волана, да се води за убийство,
а не за нещастен случай !!!
Чоко и Боко
Рейтинг: 564 Гневно[quote#2:"rdf16318709"]Превантивен ефект има не размерът на наказанието, а неговата неизбежност.[/quote]
Левски до Каравелов: Дочувам, че сте решили да докарате миризливият казашки бутуш в Булгурско? Ако туй е тъй то аз с моите кунки ще ви отрежа чепките.“С това се изчерпа темата. Но на цървули няма как да им го обясниш. Не става само с ядене.
dobrich
Рейтинг: 1137 ВеселоМдаааа....Влизат в сила една седмица, преди ГерБорисов да слезе от властта. Те трябва да са винаги снежно бели, като ангелчета. Другите са виновни
Иначе, нахраниха своите ора, бивши мюлюцюнери. 5 000 нови пенсионирани зелени чорапи на границата, още толкова по селата, със средна заплата 700 лева, ще си получават и високите си пенсии.
dobrich
Рейтинг: 1137 Весело[quote#11:"historama"]наблегнали на размера на глобите, но не и на механизма на събираемостта им[/quote]
Сега събираемостта е 20 % !?
marino777
Рейтинг: 213 НеутралноДо коментар [#7] от "blagoj":
Само това да беше.
marino777
Рейтинг: 213 НеутралноДо коментар [#32] от "valtoro":
То и сега е така долу-горе
lustmord
Рейтинг: 264 НеутралноДо коментар [#15] от "due07477623":
[quote#15:"due07477623"]Това са солени глоби? Недоумявам.[/quote]
Случвало ми се е на извънградско на непознат път тамън след завой да е табелата на село и зад нея патрулка разбира се - няма значение, че от двете страни е кукуруз и първата къща е след 200м - това са ти 32км над позволената скорост в населено място и 400лв + 6 точки - честито на печелившите!
marino777
Рейтинг: 213 НеутралноДо коментар [#27] от "Galin Petrov":
От опит знам, че тези, които пресичат където им падне най-много ги боли като им вземат някой лев. Но няма глоба за наглостта, защото те искат и да ги пазиш когато пресичат
Nikola Marin
Рейтинг: 367 Неутралноантирадар - 50лв ..... става въпрос уред активно смущаващ измерванията на полицейските радари или радардетектор, който няма как да е забранен, поради това, че по закон трябва да бъдеш предупреден, ако се извършва наблюдение с камера или друго регистриращо средство на обществено място .... и полицаите знаят ли разликата ?!! Още повече радардетектора може да е част от навигационна система, показваща места с ПТП, ограничения на скоростта и места със стационарни камери.
Индиана
Рейтинг: 470 Неутрално[quote#14:"due07477623"]Отговор
Когато направим и най-незначителното нарушение 1000 лева глоба, тогава можем да разчитаме че нещата у нас ще се оправят.[/quote]
Извинете, но това са пълни глупости. Неизбежността на наказанието има ефект, а не неговият размер, както вече е пояснил някой горе. По вашата безумна логика, ако въведем от 2 до 4 години затвор за неправилно паркиране, никой няма да паркира неправилно. Наказанията са са предмет на много теории, като преди много години е установено, че от крайните наказания ефект - НЯМА.
marino777
Рейтинг: 213 НеутралноДо коментар [#38] от "lustmord":
Да, а и се вбесявам когато пресичам "село" в което има само отклонение с указателен знак, че селото е да речем на 3 км. Но иначе знак "навлизан в населено място", "край на населеното място" и хранилка - си има
5ar8
Рейтинг: 213 НеутралноГоляма част от ПТП стават от незнание ,неумение и прекалено самочувствие в резултат на лошата подготовка на водачите.Как солените глоби ще решат този проблем?
5ar8dragon_gpo
Рейтинг: 213 НеутралноЧудя се този закон в услуга на разумните водачи и пешеходци ли е писан или в услуга на неразумните такива? А може би е направен за да не дразни и едните и другите...предизборно?! Иначе не разбирам, защо наказанията са толкова ниски и неефективни. Така тази държава няма да се оправи скоро. Българина трябва да разбере нещо: ако искате висок икономически стандарт, трябва да спазвате правилата, да имате висок респект от закона и да работите неуморно като пчелички. Така е на Запад.
5ar8
Рейтинг: 213 Неутрално"Кой ти даде книжката бе?"Въпрос без отговор.
5ar8skomina
Рейтинг: 470 Весело[quote#17:"antislav antonoff"]И за коя книжка става дума?
Спестовната,с картинките за мишките,или тази "Винету",дето Бойко е смаза от бой,докато си каза,какво пише в нея?[/quote]
За жълтата книжка става дума. Така че внимавай.
ба'Йван
Рейтинг: 521 ВеселоДържавата "ПРОИЗВЕЖДА " УБИЙЦИ на пътя, като продава шофьорски книжки!
The truth is like poetry - And most people fucking hate poetryПо 20 хиляди шофьорски книжки се продават на година у нас. От престъпната дейност се възползват неграмотни хора, чужденци, основно кюрди, както и мутреси . Това стана ясно от предаването „На Светло“ по НТВ , в което анонимно гостува служител на ДАИ .
Той разкри как продажбата на шофьорски книжки е организирана дейност на НАЙ-ВИСОКО ниво. Цената на тескерето е различна –от 100 лв . до 3000 лв .
Печалбите, които се акумулират от престъпната дейност надхвърлят 20 млн. лв.
Athanatos
Рейтинг: 1611 НеутралноМисля, че за някои нарушения глобите са смешно ниски.
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .Например, навлизане в еднопосочен път/улуца обратно на посоката на движение - 30 лв ?!?
proizvoditel
Рейтинг: 728 НеутралноЦелта на тия глоби е да пълнят бюджета. Мерките няма да намалят жертвите. Достатъчно беше да монтират достатъчно камери в невралгични точки на населени места и извън тях, да затворят законовите вратички и всеки нарушител да получи снимка и да плати глобата си. Водачът по принцип е обявен за престъпник от момента, в който е седнал зад волана. Цялата вина е за него. Но аз не познавам човек, който да седне зад волана и да иска да мачка хора. За да направи фаталната грешка той или не е дабре обучен и не познава правилата, или е подведен от това, което вижда или маркировката по пътищата; или е изненадан от нещо на пътя, или е бил емоционално натоварен, което го прави в невъздържан и непригоден...
proizvoditel
Рейтинг: 728 НеутралноВ случая говорим за отговорността на организаторите на движението - за тяхната роля за създаване на стресови състояния; за мерките ограничаващи пропускателната способност на пътищата, които образуват "нерви" и създават задръствания; за глобяване собственика на пътя за неподдържан път; за наличие на пътни знаци без смисъл; за неокосена растителност, която ограничава видимостта; за липса на мероприятия целящи грешкозащита... Логиката на законите трябва да се пише от инженери, които знаят как се съставя блок схема, как се проектира една апаратура, какво значи термините обратна връзка и "дуракоустойчивост"... Тия дето знаят, че когато стане белята не е важно да накажеш виновника, а да направиш така подобна беда да не се случва отново. На Юристи и филолози трябва да е забранено да създават закони. Те трябва само да редактират - юридически и граматически.
proizvoditel
Рейтинг: 728 НеутралноПроблемът е, че нямаме реална статистика за катастрофите, анализът на която да ни помогне да извършваме грешкозащита. Органите на КАТ имат заповед да не посочват никога собственика на пътя като виновник за пътен инцидент. За тях има една удобна точка в закона - водачът е длъжен да се движи с безопасна скорост, която му позволява да спре в рамките на видимостта.
Само когато започнем да мислим не как да обесим убиеца, а причините, които са го направили такъв, само тогава ще намалим убийствата.
proizvoditel
Рейтинг: 728 Неутрално"Паркиране в паркове, градини, детски площадки, площи, предназначени само за пешеходци, и на тротоари - глоба от 50 до 200 лв."
Къде да паркират хората? Когато има глоби за водачите, трябва да има и глоби за лицата, които не осигуряват достатъчно места за паркиране около такива зони. Защо дават разрешение за строителство на обществена сграда, магазин и т.н. без предвиден паркинг. Защо даваш разрешение за организиране на обществено мероприятие без оглед на това как то ще се отрази на движението или без план къде протестиращите ще паркират автомобилите си.
tedif
Рейтинг: 470 ГневноИзлезте на пътя,тюфлеци,не стойте на сянка,дъвчейки сандювчета!И не може на пътя да е шИфИор,който не говори български,а мучи нечленоразделно!И не става дума само за цигани,турци,а и за доста гордо зовящи се българи!
gost22
Рейтинг: 2134 Любопитно[quote#48:"Athanatos"]Мисля, че за някои нарушения глобите са смешно ниски.[/quote]
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Глобите трябва да са ниски за да няма мераци за вземане на рушвет срещу "затваряне на очите". Проблема е че трябва събираемостта на наложените глоби трябва да е към 95%, а ние сме далеч от това.
Примерно, ако редовно влизаш в насрещното и глобата е 300лв, а те хващат веднъж на 100 нарушения и дадеш едни 50-100лв за да не те одрусат с 300, то мисленето на автоталибана показва че е на далавера — 100 пъти сгазил знака, а като го хванали спестил 200лв. От друга страна, при 20лв глоба, полицаите няма да си подритват дебелата пенсия за десетина лева рушвет (по петолевка на патрулка), а ще имат файда да пишат много актове щото само така няма да ги сменят с камери. За автоталибана, това изглежда така: "Хем рушвета два пъти по-голям от глобата, хем на гишето в КАТ ме одерат с джакпот..."
Обикновена психология на файдата от нарушението.
kokoto2
Рейтинг: 437 НеутралноКой е верният отговор:
Пишете грамотно на кирилица! Shift + ь = ѝДобър ден старшина иванов.документите моля!
1. Няма да ви ги дам(200лв)
2. Не ги нося(10лв)
lustmord
Рейтинг: 264 НеутралноДо коментар [#52] от "proizvoditel":
[quote#52:"proizvoditel"]Къде да паркират хората? [/quote]
Извинявай ама това не е оправдание. Аз често се налага да се повъртя 10 мин и да паркирам някъде на 300м от дома си ама никога няма да вляза в пясъчника на децата в градинката пред блока, както правят разни приходящи катили. То е очевидно, че градовете ни не са били планирани във всяко семейство да има по 2-3 коли.
kokoto2
Рейтинг: 437 НеутралноКрайно време е глобите да са функция на цената на возилото с което е извършено нарушението, но да има и минимални прагове.
Пишете грамотно на кирилица! Shift + ь = ѝНапример: по-голямото от 100лв или 1% отцената на колата.
due07477623
Рейтинг: 414 Неутрално[quote#38:"lustmord"]това са ти 32км над позволената скорост в населено място и 400лв + 6 точки - честито на печелившите![/quote]
32 км/ч над допустимото е много - незнаеш откъде кола може да излезе или каруца или някакво животно... Но и патрулката да дебне така е подло.
dragon_gpo
Рейтинг: 213 НеутралноА държавата върши ли си работата? В Плевен е кът да видите маркировка на пешеходна пътека. Или знаците за пешеходна пътека ги няма или маркировката тип зебра се е протъркана до неузнаваемост. Ами то по пътя на логиката, хората отговарящи за маркировката са потенциални убийци. После ще кажете"шофьорите виновни".
proizvoditel
Рейтинг: 728 НеутралноДо коментар [#56] от "lustmord":
Хайде не се опитвай да ме убеждаваш, че поради липса на друго място не си паркирал на тротоара. За липсата на места на паркиране е виновна общината, която прибира милиони от пътен данък от все по-вече регистриращи се коли, издава разрешителни за строеж на места където трябва да се изградят места за спиране и паркиране. Съдира ни кожите със зоните си на паркиране, обособени основно като част от улиците, които ползваме още от комунизма.
pleven
Рейтинг: 213 Неутрално"Кво прайм сега?" пак ли е 20 лв?
https://www.pleven.prolustmord
Рейтинг: 264 НеутралноДо коментар [#60] от "proizvoditel":
Е тебе специално явно няма смисъл са те убеждавам в нищо понеже ти явно всичко си знаеш и всичко си видял и разбира се общината, лунната фаза и международното положение са ти виновни когато си паркираш колата насред зелените площи и детската площадка.
proizvoditel
Рейтинг: 728 НеутралноДо коментар [#62] от "lustmord":
Със сигурност свикнахме вече с тоягата. Хайде дайте и някой морков! Ето го виновника! Убиец! Да го обесим! След Тейлър минаха над 100год., но вие от теорията за научното управление друго не научихте. Прочетете нещо от школата за човешките отношения, според която хората в своята дейност допускат грешки, които трябва да се изучат и да се направи така, че тези грешки да не се случват отново. Кой е грешника не е важно.
proizvoditel
Рейтинг: 728 НеутралноХората зад волана не са престъпници. Инфраструктурата и организацията на движението ги принуждават да правят грешни ходове и да вдигат парата. Ако караш колата с 10км./ч, и спираш на всеки 20м. на пешеходна пътека или на легнал полицай колата ти ще загрее, а шофирането става огромна мъка. Пред теб една мадама пъпли с 5 км./ч в най-лявата лента... Е няма как да се усмихваш и да не вдигнеш кръвното, да потърсиш друг изход от ситуацията.
proizvoditel
Рейтинг: 728 НеутралноДо коментар [#62] от "lustmord":
Да обобщя - да ме убеждаваш в тоягата естествено няма смисъл, защото аз не вярвам да има човек, който излиза от къщи и се качва зад волана за да мачка и убива. Аз естествено много неща не зная и не претендирам да ги зная, но смятам, че на избиращите лесните присъди и тоягата им липсват базови познания и логическо мислене. За това е по-добре първо да се ограмотят и след това някого да се опитват да убеждават.
todorus
Рейтинг: 264 НеутралноШоферлъка на бай Ганьо е пословичен. Освен по-високите глоби трябва и КАТ да си гледат задълженията по-съвестно и да няма двойни старндарти при прилагането на закона!
silverman
Рейтинг: 686 Неутрално"Отпаднали са някои от най-спорните текстове като задължителното използване на каски и жилетки от колоездачите." - в Германия каските за велосипедисти са задължителни! Нали от тях се учим на дисциплина!
911
Рейтинг: 773 НеутралноДо коментар [#2] от "rdf16318709":
Ами като е така, на всички булеварди на 2-3-5 лента ще има наспирали автомобили, а и ще има такива, дето не дават мигач и се движат, като мухи без глави по пътя. С тия левчета глоби, ще ги плащат и ще им е през... пък ако ще и неизбежни да са, никакъв превантивен ефект няма да имат...
911
Рейтинг: 773 НеутралноДо коментар [#43] от "5ar8":
+ според моите наблюдения голяма част от ПТП са с 1) участващи луксозни автомобили (на хора, които си мислят, че са над нещата - физиката, законите, т.н.) 2) автомобили тип "гробници" - които неясно как са минали технически преглед и се движат на магия. 3) служебни автомобили.
Първите са ясни, вторите - се карат от хора, на които им е все тая дали, как и къде се движи колата, ако стане ПТП, просто ще я хвърлят. Нямат грижи за собствената си безопасност ( и те са над нещата).
Но третата група е най-интересна - тези коли се карат душмански (вкл. от гледна точка на правилата за движение) и понеже не са собствени, поддръжката я плаща друг, това дупки, бордюри, легнали полицаи, други проблеми с пътното платно, брони, калници, фарове т. н. съвсем не ги интересуват. Може да се избяга от отговорност (кой е шофирал при нарушение) и най-вече - режийните разходи не са за водача. Тези коли са много опасни, защото я няма личната ангажираност и водачите им не само създават рискови ситуации на пътя, но и моделират поведение и среда на егоизъм и хищничество на пътя.
гарата
Рейтинг: 470 РазстроеноБез ефективен контрол всички глоби са на вятъра.