
© Георги Пауновски
Магистрала "Хемус" е пътната отсечка в България с най-много катастрофи през миналата година - 266 за девет месеца, съобщиха от пресцентъра на МВР. При тях обаче няма жертви, а само 19 ранени, при 14 тежки инцидента.
Пътят за Вeлико Търново, от края на магистрала "Хемус" до разклона за Тетевен, е втори по отношение на катастрофите - 139, но рекордьор по брой загинали и ранени, съответно 8 и 117. За първите девет месеца на миналата година по седем жертви има по пътищата Русе - Бяла (246 ПТП) и Симитли - Кресна (60 ПТП).
По отношение на пътния травматизъм следват пътищата Варна - Бургас (106 катастрофи, 6 загинали, 50 ранени), Пловдив - Карлово (67 ПТП, 5 убити, 24 ранени) и Пловдив - Асеновград (66 инцидента, 4 жертви, 9 пострадали). Сред най-опасните участъци влизат още Стара Загора - Казанлък (83 ПТП, 22 ранени) и Велико Търново - Дебелец (22 ПТП, 5 ранени).
От МВР съобщиха, че Пътна полиция разработва карта на най-опасните пътища. Целта е анализ на причините и набелязване на мерки за намаляване на тежките пътни инциденти там.
В повечето случаи причина за пътнотранспортните произшествия е скоростта, следвана от неправилното изпреварване. Това е причината Пътна полиция да залага на засилен контрол на скоростта с мобилни камери в участъците с концентрация на катастрофи. Статистиката сочи, че в опасния участък до Варна (след края на магистрала "Черно море"), където през миналата година са разположени камери за контрол, пътните произшествия са намалели драстично.
matthew.g
Рейтинг: 426 ВеселоАми по тая логика пътят от Долно но Горно Ейно е с най-малко катастрофи, защото е 1 километър.
hmmmmm
Рейтинг: 230 НеутралноСеверна България е зарязана и има инфраструктурата на средна африканска държава, голяма изненада за 1ви път го чуваме. И нещо ще стане ли?
P.S.
Рейтинг: 426 НеутралноКаква магистрала бе Миме.. Пътят София - Ябланица от години не може да се окачестви като такава.. дупки, неравности, постоянно затворени тунели.. каква магистрала какви 5 лв. Ако беше магистрала нямаше да име толкова жертви.
И как няма в статистиката да ви стои основна причина "скорост" като катаджиите само това знаят - "несъобразена скорост". Е как може да съобрази човек, че по магистрала ще му се изпречи яма или праг..
Whisper
Рейтинг: 426 НеутралноАре довършвайте(и ремонтирате) Хемус, че малкото останали хора в Северна България се избиха по пътищата...
"Ако протегнеш ръце към звездите няма да останеш с шепа кал."karabastun
Рейтинг: 8145 ЛюбопитноКАТ - къде го КАТ!?
[email protected]topal
Рейтинг: 274 НеутралноДо коментар [#5] от "karabastun":
КЪТ...
osl19549478
Рейтинг: 531 НеутралноКато четем "несъобразена скорост", всъщност трябва да разбираме - нарушена пътна настилка, път с неравности, път без маркировка, замърсен пътен участък (това последното може и да ви се струва странно, но в другите държави никъде няма да видите кални следи от селскостопанска техника по пътя - а това понякога е по-опасно и от дупките, с които сме си свикнали).
НЕ НА ЦЕНЗУРАТА ВЪВ ФОРУМА !!! Освен това новият дизайн на Дневник е скапан !!!exit13
Рейтинг: 426 НеутралноТоп 3 са в Северна България. Гарантирано от ГРОБ.
bgkurshum
Рейтинг: 680 НеутралноОсновната причина за катастрофите не е високата скорост, а отвратителното състояние на пътищата в България след 8 г. погром на мутромилиционерската шайка на сикаджията.
Да изринем сикаджията и мутренската му шайка! Този път завинаги!historama
Рейтинг: 3664 НеутралноАМ София е отсечката от София до Ябланица (80 км) и от Варна до Шумен (90 км). Всичко останало са републикански пътища, пресичащи села и градове.
historama
Рейтинг: 3664 Неутрално[quote#10:"historama"]АМ София [/quote]
АМ Хемус - извинявам се за грешката.
marks_nazi
Рейтинг: 217 НеутралноМагистрала" Хемус" е магистрала само в някой участъци....просто така я наричат за удобство всички управляващи ..За Северозападнала България е вече демоде да се говори-просто младите хора се изнесоха от тан
Долу рушистите и фашиститеChi Cho
Рейтинг: 431 Неутрално[quote#2:"hmmrun"]Северна България е зарязана и има инфраструктурата на средна африканска държава, голяма изненада за 1ви път го чуваме. И нещо ще стане ли?[/quote]
Мразя да мразя!Ами да видим програмите на партиите и да изберем тази която смята да дострои магистралата.
emil
Рейтинг: 1424 НеутралноГлавен проблем за катастрофите не са пътищата, а това че в България живее прост, необразован и самонадеян народ. Пътищата само утежняват това.
УТОЧНЕНИЕ: СТАТИИТЕ ПОД КОИТО ПОСТВАМ ИЗРАЗЯВАТ ИЗЦЯЛО МНЕНИЕТО НА ДНЕВНИК И В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ НЕ СЪВПАДАТ С МОЕТО МНЕНИЕоstavime
Рейтинг: 531 НеутралноНяма случай, в който да съм пътувал по Хемус и всички тунели и мостове да са били отворени. Просто няма. Това говори ясно за състоянието.
Съсипахте коментарите в сайта с новата визия!Darth Plagueis
Рейтинг: 1423 НеутралноДо коментар [#14] от "emil БИЙ БЕЗРОДНИТЕ ПЕТОКОЛОННИЦИ ОТ БСП!":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКБаш тва ще да е. Прост народ, че седи под падащи лампи или кара в заледени тунели...
kony
Рейтинг: 217 НеутралноДа бе, народа е виновен - а народните избраници са светци...ха-ха-ха.
Рибата се вмирисва откъм ГЛАВАТА!
Fiji
Рейтинг: 1544 НеутралноКолко тунела имаме? Пет? Във всеки случай не са 50, за да не можем да ги поддържаме!
dejmos
Рейтинг: 2364 НеутралноДо коментар [#2] от "hmmrun":
Княжество България да обяви независимост и възстанови естествената си столица Търново,.. разбира се "санджак София", е аут от княжеството.
Може и да стане
skch
Рейтинг: 374 НеутралноДневник, ненавистта ви към Русе и региона е очевадна, ясно се опитвате винаги да докарате всичко е региона като статистическа грешка, но моля, научете се поне да броите:
"Пътят за Вeлико Търново, от края на магистрала "Хемус" до разклона за Тетевен, е втори по отношение на катастрофите - 139", обаче "по пътищата Русе - Бяла (246 ПТП)". Нека ви помогна 246> 139
Пък после що никой не вярва на медиите.
Големи яйца:)
Рейтинг: 452 НеутралноПлевнелиев през 2011 г. обеща до 2020 г. да бъдат завършени 7 магистрали, 7 скоростни пътя и тунела под Шипка.
niakoi_si
Рейтинг: 636 НеутралноНещо много изкривена тая статистика. Изброени са всички главни пътища в БГ и сумарно върху тях има 20-30 загинали. А останалите къде са?
Симеон
Рейтинг: 269 НеутралноВижте, пътищата са ужасни, спор няма за това.
Но и се кара абсолютно безобразно. Българите са ужасни шофьори - лошо подготвени, нагли, самоуверени, арогантни. Огромната част от шофьорите карат с превишена скорост и в градовете и извънградско. И то превишена не с 5-10 кмч... На извънградски път почти няма кола, която да се движи с под 120, а масово и то с не особено стабилни и сигурни пари се кара с и над 140-150 кмч... Какво да очакваме? Доста карам и всеки път се наглеждам на простотии и комплексарщина.
Отделно е пълно с пияни, дрогирани и неправоспособни шофьори (повечето са от малцинството, защото тяхна е крилатата фраза - "книжка кола не кара".) И затова и нямат книжки, а нямат книжки и защото нямат основно образование.
RUSE
Рейтинг: 592 НеутралноНай-после някой извади цифрите.
не съм избягалРУСЕ - БЯЛА е само 60 км, но има 246 катастрофи със 7 убити, а цялата 500км. АМ "Хемус" имала 266 катастрофи с 0 убити. Това тясно пътче, по което каруци биха катастрофирали, е с никаква видимост, много завои и опасни участъци. На всичкото отгоре натоварването е постоянно през течение на цялата година основно от ТИР-ове. Но на софиянци не им пука. Да мрът цървулите, пък ние ще си правим магистралите до моретата.
RUSE
Рейтинг: 592 НеутралноБойко се отметна от обещанията, които даде преди година пред русенци, че до края на 2017г. магистралата щяла да бъде построена. Скоро заяви, че плащанията за КТБ и американските централи не оставили пари за магистрала Русе-Бяла, но за магистрала от София до Калотина , по която трафика е минимален, пари се намериха.
не съм избягалPaolo Di Canio
Рейтинг: 1004 Неутрално[quote#25:"RUSE"]Бойко се отметна от обещанията, които даде [/quote]
Сефте!
Fiji
Рейтинг: 1544 НеутралноДо коментар [#23] от "Симеон":
И като допълнение, карат стари коли с изтрити гуми.
Когато пътувах из южна Англия по двулентовите им второстепенни пътища, нито една кола не видях да задминава. Всички си караха с еднаква скорост, спокойно една след друга. Но и пътищата бяха без дупки и с изрядни маркировки.
neut
Рейтинг: 4752 НеутралноНеобходим е спешно цялостен ремонт на отсечката София-Ябланица
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the resthistorama
Рейтинг: 3664 Неутрално[quote#23:"Симеон"]Огромната част от шофьорите карат с превишена скорост и в градовете и извънградско. И то превишена не с 5-10 кмч... [/quote]
Често пътувам по това, което наричат АМ Хемус. Повечето карат с превишена скорост, 100-120. Но това не е чак толкова страшо. Но повечето, които изгарят за превишена скорост са хванати край безумните ограничение за 60 км - на отбивките за селата, бензиностанциите, ресторантчетата. И разбира се там нещата са най-дебели, тъй като превишението е с 30-40 км, и актовете са дебели.
Роси
Рейтинг: 7760 НеутралноЗа Северна България вечно няма пари.
subsonic
Рейтинг: 655 НеутралноДо коментар [#5] от "karabastun":
Откакто абдикираха от писането на протоколи при по-леките ПТП-та, вече съвсем се загубиха.
Сега вече дебнат само за скорост, скрити в храстите с камера и бинокъл.
emil
Рейтинг: 1424 НеутралноДо коментар [#16] от "Darth Plagueis":
УТОЧНЕНИЕ: СТАТИИТЕ ПОД КОИТО ПОСТВАМ ИЗРАЗЯВАТ ИЗЦЯЛО МНЕНИЕТО НА ДНЕВНИК И В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ НЕ СЪВПАДАТ С МОЕТО МНЕНИЕ[quote#16:"Darth Plagueis"]Прост народ, че седи под падащи лампи или кара в заледени тунели... [/quote]
Жалък Раданчо, стига си политиканствал. По пътя Варна - Бургас тунели няма, но затова пък има 106 катастрофи със 6 загинали и 50 ранени. Знаеш ли че там 30% от пътя е с ограничение 20 и 30 км/ч. И знаеш ли защо стават катастрофите там? Просто защото на много не им издържат нервите да карат с 20 км/ч и почват да задминават на участъци без видимост.
Вие сега като вземете властта и катастрофите силно ще намалеят, а тунелите ще са като станции на метрото в София.
amh21579466
Рейтинг: 269 НеутралноРазпадащите се тунели и виадукти по Хемус тепърва ще ни струват много. Тези 100-метрови виадукти в момента масово са с оголена и ръждясала арматура, отслабнал бетон и огромни свързващи фуги. Това трасе е избрано без оглед на трудността, само за да може Правешкия клоун да си стига на село.
Свинчуга
Рейтинг: 1538 НеутралноТия пари отидоха за лепене на стиропор съжалявам.
Обичам да грухтя и плюскам.Свинчуга
Рейтинг: 1538 НеутралноДо коментар [#13] от "Chi Cho":
Обичам да грухтя и плюскам.Два пъти матряла го кара на този принцип и глей ква стана..
ern16512825
Рейтинг: 217 НеутралноА решението е толкова лесно, просто и евтино. Просто да се следи за скоростта. Не е безопасно по тези двупосочни пътища да хвърчат някакви идиоти със 130... Камери, радари или мързеливи куки в патрулка. Просто трябва да се превъзпита народа да спазва правилата като в цивилизованите страни.
ern16512825
Рейтинг: 217 НеутралноДо коментар [#29] от "historama":
А как безопасно да се впишеш от отбивката ако някой чукундур лети със 120. Даже изпреварват на тези места и ти се подаваш от малкия път отглеждаш се на ляво а някой те връхлита от дясно... Трябва да ги има тези охраночения 60. Ако при ограничение 60 минете със 70-80 никой няма да ви глоби. Въпроса е да се избягват опасните скорости.
historama
Рейтинг: 3664 Неутрално[quote#37:"ern16512825"]А как безопасно да се впишеш от отбивката ако някой чукундур лети със 120.[/quote]
Забелязал съм, че на нормалните участъци (скорост 90 км) контрол практически няма. Докато засадите са винаги на отклоненията за селата с ограничение за 60 км., дори има една камера на 200 м след някакво отклонение в посока София. А там със сигурност ще минеш с поне 90 км, а при ограничение 60 за 30 км превишение глобата е солена.
Преди години любимо място за засада бе участъка край с. Презвитер Козма - на 50 м встрани от селото, но тъй като някой сложил табели с наименованието на селото, и куките дебнеха, и калкулираха нарушенията от 50 км нагоре. Преди около година сложиха ограничение 70 км. - куки вече няма.
gogo63
Рейтинг: 998 НеутралноМагистрала Хемус? Ма то това е в Княжество България, я си гледайте там Източната Румелия...
proizvoditel
Рейтинг: 792 НеутралноДо коментар [#33] от "blowfish":
По същия начин е избрано новото трасе на магистралата, което Бойко Борисов стартира. Вместо АМ "ХЕМУС" да се измести в равнината северно от Плевен, което би я направило много по-евтина за строителство и поддръжка. Или още по добре да се преструктурира като магистрала свързваща столиците на 2 съседни държави членки на ЕС - София и Букурещ, при което задължително бихме получили пълно безвъзмездно европейско финансиране... Вместо да послушат умните, тъпите слуги на дрогарите от ДС решиха да минат през планинските терени, да построят стотици съоръжения-тунели и виадукти, само и само да свържат Немската гимназия на Ловеч с жълтите павета на София.
proizvoditel
Рейтинг: 792 НеутралноГоляма част от кадрите на ДС са завършили именно тази немска гимназия