" Предвижда се и обратна проверка по веригата автомобил-пункт за технически преглед, така че да се търси отговорност и от хората, които са позволили, замърсяващи над нормата превозни средства да са на пътя."
А!!!!!! Ко каза!!!
ЗАВИСТТА ТРЯБВА ДА Я ЗАСЛУЖИШ.СЪЖАЛЕНИЕ ПОЛУЧАВАШ БЕЗПЛАТНО
Смешници. Много ясно, че големите камиони са в нормата, иначе няма да ги пуснат в чужбина. Да проверят баничарките и кварталните джигити, да видим там какъв е процентът.
"Можем, но това че пуши, не значи задължително, че замърсява над нормата", уточнява служител на "Автомобилна администрация", част от проверяващия екип.
... допълва, че използваният уред отчита всички вредни вещества в отработените газове на автомобилите – въглероден диоксид, азотен окис, сажди и т.н."
"Дневник", "диоксид" вече го пишете с "д" накрая, преди ден го пишехте с "т". Саждите са въглероден окис или въглерод. Понятие "сажди" при тези уреди няма.
При изгаряне на въглерод се получава въглероден двуокис, някой очаквал ли е нещо друго? При лошо изгаряне има и "сажди".
При изгаряне с висока температура се получава и азотен окис.
При изгарянето на газ се отделя. Въглероден двуокис и водни пари. Так че автопарка на газ не замърсява. Даже в Италия автомобилите на газ нямат проблем да влизат в централната зона. А тия с махнатите ДПФ филтри дето зад тях не се вижда и те не замърсяват.
а леките автомобили, които са на вид нови, но втора ръка дизел и пушат видимо. Тях няма ли да ги проверите? Те са също доста на брой и отговорността за тяхното състояние не се контролира от фирми, както камионите
" Ако има разминаване, се съставя акт на водача за 100 лева"
И защо на водаче,бе...господа плиткоумници?
Това не зависи от водача а от мутрата собственик на фирмата. Няма ли да търсите отговорност на пункта на КАТ,който проверил камиона и му е сложил печат,че е минал технически преглед?
Няма,ама това си е прикриване на престъпления,бе...господа милиционери!
Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
А какво ще се каже за отоплението - през лятото не ми мирише на сажди, ама през зимата не се трае ...не че не трябва да има мерки срещу замърсяването от автомобили, но така и не видях една разбивка откъде идва?
камионите ги проверяват така къде ли не и са с по-добри двигатели от множество автомобили, особено стари дизели. да започнат с колите, ако са сериозни, след това с пунктовете за ГТП и всичките фирми, които явно предлагат услугата махане на катализатор/филтър за твърди частици.
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
В София живеят около 2 млн души и има над 1 млн автомобила по улиците всеки ден. Ето откъде идва замърсяването. Една кола не замърсява, две не замърсяват, но 1 млн - със сигурност. И когато всичко това се знае, правителството така и не се реши да намали данъците за електромобилите, които очевидно не изхвърлят изгорели газове. Страх ги е управляващите, че току виж народът започнал да използва повече подобни коли и потреблението на горива ще спадне, а с него и печалбата на близките им петролни олигарси. Трябва най-накрая да започне кампания по постепенно налагане на електромобили с намаление на данъците за собствениците и задължение всяка бензиностанция да предлага зарядни електрически станции. Докато някои хора продължават да обслужват интересите на петролните олигарски, София ще си остане все така мръсна, че дори Пекин ще задминем по смогове.
СССР - родина на всички безотечественици!
При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното!
Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две!
Всички комунисти - под земята!
25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР!
Който не познава Сибир, той не познава СССР!
Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт!
До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
До коментар [#25] от "Lou" - Не е проблемът толкова в броя на автомобилите, а това, че 70 % са над 10 години и никой на прегледите не му пука, ако изхвърлят дим и сажди като мобилна камера за усмъртяване на евреи...Ако ги върнат пуснат, пунктовете за преглед губят 40-50 лева на минал автомобил - дяволът е в подробностите...
Няколко дни поред от Института за гората на Св. Климент Охридски в София излизат два камиона на БЧК, които очевадно не спазват никакви еконорми - да ги хванат тях например.
трябва да се проверяват още при първоначалната регистрация в кат. аз съм виждал тойота на три години на бензин не влиза в нормите обръща на газ и е перфектна. не са само дизелите а зависи и от горивото, зависи даже дали двигателя е студен или загрял...
Боже, Боже, наистина няма такава държава, честно. И защо на водача се съставя акт?! Задълженията на водача преди да излезне на пътя са да провери: светлини, спирачки, масло, течности, обурудване, гуми, огледала, чистачки, връзки на ремарке.... Но как би могъл водача да провери нивото на замърсяване от изгорелите газове?! Да не би да трябва да вдишва от ауспуха няколко пъти и ако оживее, всичко е наред, значи може да потегли?!
Срамота за европейска държава
Вие повдигате интересен въпрос!
Ако водачът обжалва в съда санкцията и съда постанови в полза на администрацията, водачът може ли да на база съдебното решение да осъди пункта издал му след технически тест сертификат за годност?
До коментар [#32] от "ivan_":
Водачът може да обжалва акта и ще спечели сто процента. Пункта няма как да бъде осъден, защото причината поради, която двигателят изхвърля вредните газове би могла да е възникнала дори и непосредствено преди самата проверка. Моята идея беше, че трябва да бъде глобена фирмата-собственик на камиона, а не водача, защото водача няма нито техническата възможност, нито способността, нито задължението да проверява нивото на вредните емисии напускащи ауспуха. Но дори и фирмата не е длъжна да проверява нивото на изгорелите газове и ако нарушението е за пръв път би следвало да се издаде само предписание за отстраняване на повредите, а не акт.
Ако например в Западна Европа ви спрат с изгоряла крушка на светлините ви задължават да си я смените на пътя, но няма да ви напишат глоба, ако светлината е изгоряла по време на пътъването. В България не съм сигурен дали ще ви се размине без глоба.
"Пункта няма как да бъде осъден, защото причината поради, която двигателят изхвърля вредните газове би могла да е възникнала дори и непосредствено преди самата проверка."
Имам впредвид, че повредата може да е възникнала след преминаването на ГТП и преди проверката на пътя извършвана от ДАИ. В този случай нито шофьора, нито собственика на тежкотоварният автомобил не би следвало да подлежат на санкция.
До коментар [#16] от "Ще върнем България в Европа":
Това е логично, но с нищо не променя въпроса дали изобщо има възможност за измерването им...
Новите дизеляци смърдят много повече от старите, въпреки липсата на видим дим, са по-отровни...
Аве той данъка за нова кола е 3 пъти колкото данъка за кола с двигател същата мощност на 14+ години, а да шофираш ти излиза по-евтино, отколкото да ползваш градски транспорт, на тия не им ли писна да се правят на олигофрени и да обясняват за циганските печки, аман от четкане на малоумния автоталибански електорат.
Вчера минавам на технически преглед с кола - дизел; произведена 2012-та; 62000 км; перфектно състояние.
Закачиха датчика на аспуха, но при спрян двигател! След малко друг инспектиращ ми казва: "Премести напред да мерим спирачките!" Тръгвам; оказа се че щипката на аспуха е още закачена, та щях да ги повлека!
На практика, емисиите са си ги изсмукали от пръстите!
Колата е на 4 1/2 години, но прегледа е проформа!
Всеки ден виждам коли, пушещи повече от корабен двигател!
[quote#17:"cnu44483672"]Так че автопарка на газ не замърсява. [/quote]И е така и не е така. Изгарянето на пропан-бутан следва да отделя повече вредни емисии, в сравнение с метана, и затова примерно Фолксваген произвеждат метаново Кади, което е с доста морално остарял двигател (8 клапанов), които обаче успява да постигне ЕВРО 6, докато няма аналогичен двигател, който работейки на пропан-бутан да успява да постигне тази норма. Ако можеха и с пропан-бутан да го постигнат, сигурен съм, че щаха да го прадават и в такъв вариант.
Просто разсъждавам...
Зимата има по малък брой автомобили по улицата,тия дето кадят не палят при минусови температури. Замърсяването идва от комините на жилищните згради и това че някой го мързи да си изхвърли боклука и го хвърля в печката.Гори се много пластмаса,гуми и други боклуци.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
carpe_diem_
Рейтинг: 450 ЛюбопитноА защо само до 17 февруари, а не непрестанно и целогодишно?!
Чърчил
Рейтинг: 598 Неутрално" Предвижда се и обратна проверка по веригата автомобил-пункт за технически преглед, така че да се търси отговорност и от хората, които са позволили, замърсяващи над нормата превозни средства да са на пътя."
ЗАВИСТТА ТРЯБВА ДА Я ЗАСЛУЖИШ.СЪЖАЛЕНИЕ ПОЛУЧАВАШ БЕЗПЛАТНОА!!!!!! Ко каза!!!
neut
Рейтинг: 506 Неутрално"Проверките за вредни емисии на автомобилите ще продължат до 17 февруари."
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the restКо праим след това?
DJTrump
Рейтинг: 280 НеутралноВносителите ще намажат.
matthew.g
Рейтинг: 450 Неутрално[quote#1:"carpe_diem_"]А защо само до 17 февруари[/quote]тогава ще духне ветерот, рече времето
Petak
Рейтинг: 561 Неутрално[quote#3:"neut"]Ко праим след това?[/quote]
Почваме да си караме отново печките.
Майтапа настрана - такива проверки трябва да се правят целогодишно и не е нужно да се обяваяват по медиите.
marks_nazi
Рейтинг: 229 НеутралноКе пуши нали е дизел бе главоч! Сипи урея ме евайте майката на природата с тия нафти
Долу рушистите и фашиститеosl19549478
Рейтинг: 561 НеутралноДо коментар [#4] от "DJTrump":
НЕ НА ЦЕНЗУРАТА ВЪВ ФОРУМА !!! Освен това новият дизайн на Дневник е скапан !!!... и белите ти дробове ще намажат, тролче окаяно.
bat_plamen
Рейтинг: 4539 НеутралноЗа съжаление на този хал на икономиката/и джоба на българите/ няма как да се обнови лесно и бързо авто-парка на България.
bat_plamen
Рейтинг: 4539 НеутралноДо коментар [#1] от "carpe_diem_":
++++++++++++++++++++++++++++++
Много добро предложение.
paf
Рейтинг: 616 Неутрално[quote#3:"neut"]Ко праим след това? [/quote]
След това важи принципа "Всяко чудо за 3 дни".
lekapoleka
Рейтинг: 229 НеутралноСмешници. Много ясно, че големите камиони са в нормата, иначе няма да ги пуснат в чужбина. Да проверят баничарките и кварталните джигити, да видим там какъв е процентът.
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 2849 ЛюбопитноАко си вършат работата добросъвестно до 2 години ще трябва да бракуват 60%от камионите и автобусите в България.И това трябва да стане!!!!
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...stef
Рейтинг: 457 ЛюбопитноА азотните окиси мерят ли или само димът отзад на око? Като Лазар скоростта
StefЩе върнем България в Европа
Рейтинг: 1702 Любопитно"Можем, но това че пуши, не значи задължително, че замърсява над нормата", уточнява служител на "Автомобилна администрация", част от проверяващия екип.
... допълва, че използваният уред отчита всички вредни вещества в отработените газове на автомобилите – въглероден диоксид, азотен окис, сажди и т.н."
"Дневник", "диоксид" вече го пишете с "д" накрая, преди ден го пишехте с "т". Саждите са въглероден окис или въглерод. Понятие "сажди" при тези уреди няма.
При изгаряне на въглерод се получава въглероден двуокис, някой очаквал ли е нещо друго? При лошо изгаряне има и "сажди".
При изгаряне с висока температура се получава и азотен окис.
Ще върнем България в Европа
Рейтинг: 1702 НеутралноДо коментар [#14]:
Когато има дим, азотни окиси няма. Вероятността да се появят е когато няма дим.
cnu44483672
Рейтинг: 8 НеутралноПри изгарянето на газ се отделя. Въглероден двуокис и водни пари. Так че автопарка на газ не замърсява. Даже в Италия автомобилите на газ нямат проблем да влизат в централната зона. А тия с махнатите ДПФ филтри дето зад тях не се вижда и те не замърсяват.
aeiou
Рейтинг: 450 Неутралноа леките автомобили, които са на вид нови, но втора ръка дизел и пушат видимо. Тях няма ли да ги проверите? Те са също доста на брой и отговорността за тяхното състояние не се контролира от фирми, както камионите
Който първи прекрачи границата, губи.Peni Nikol
Рейтинг: 4517 НеутралноЗащо само до 17 февруари, нека продължат и март, а защо не и целогодишно.
Без коз
Рейтинг: 893 Неутрално" Ако има разминаване, се съставя акт на водача за 100 лева"
Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !И защо на водаче,бе...господа плиткоумници?
Това не зависи от водача а от мутрата собственик на фирмата. Няма ли да търсите отговорност на пункта на КАТ,който проверил камиона и му е сложил печат,че е минал технически преглед?
Няма,ама това си е прикриване на престъпления,бе...господа милиционери!
rainbou1
Рейтинг: 1258 ЛюбопитноА какво ще се каже за отоплението - през лятото не ми мирише на сажди, ама през зимата не се трае ...не че не трябва да има мерки срещу замърсяването от автомобили, но така и не видях една разбивка откъде идва?
pifi
Рейтинг: 554 ВеселоДо коментар [#21] от "rainbou1":
От ЦК-то са основните миризми и пушеци.Но до циганите не смеят да припарят за мерене на саждите...
fpyyh
Рейтинг: 664 Разстроенокамионите ги проверяват така къде ли не и са с по-добри двигатели от множество автомобили, особено стари дизели. да започнат с колите, ако са сериозни, след това с пунктовете за ГТП и всичките фирми, които явно предлагат услугата махане на катализатор/филтър за твърди частици.
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушитеfpyyh
Рейтинг: 664 НеутралноДо коментар [#15] от "Ще върнем България в Европа":
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушитепреди 20ина години приравниха българската номенклатура със световната и окисите са оксиди от тогава
Lou
Рейтинг: 2185 НеутралноВ София живеят около 2 млн души и има над 1 млн автомобила по улиците всеки ден. Ето откъде идва замърсяването. Една кола не замърсява, две не замърсяват, но 1 млн - със сигурност. И когато всичко това се знае, правителството така и не се реши да намали данъците за електромобилите, които очевидно не изхвърлят изгорели газове. Страх ги е управляващите, че току виж народът започнал да използва повече подобни коли и потреблението на горива ще спадне, а с него и печалбата на близките им петролни олигарси. Трябва най-накрая да започне кампания по постепенно налагане на електромобили с намаление на данъците за собствениците и задължение всяка бензиностанция да предлага зарядни електрически станции. Докато някои хора продължават да обслужват интересите на петролните олигарски, София ще си остане все така мръсна, че дори Пекин ще задминем по смогове.
СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!Bullet
Рейтинг: 1168 НеутралноА нещо за горивата, че то като наливат боклуци, боклуци и ще има на изхода.
Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.David Moyseev
Рейтинг: 465 НеутралноДо коментар [#25] от "Lou" - Не е проблемът толкова в броя на автомобилите, а това, че 70 % са над 10 години и никой на прегледите не му пука, ако изхвърлят дим и сажди като мобилна камера за усмъртяване на евреи...Ако ги върнат пуснат, пунктовете за преглед губят 40-50 лева на минал автомобил - дяволът е в подробностите...
babalyuga
Рейтинг: 468 НеутралноНяколко дни поред от Института за гората на Св. Климент Охридски в София излизат два камиона на БЧК, които очевадно не спазват никакви еконорми - да ги хванат тях например.
Ivan_
Рейтинг: 498 ЛюбопитноТова в нормалните страни се прави по време на техническия преглед на МПС.
Модератора е неадекватен!bguser
Рейтинг: 395 Неутралнотрябва да се проверяват още при първоначалната регистрация в кат. аз съм виждал тойота на три години на бензин не влиза в нормите обръща на газ и е перфектна. не са само дизелите а зависи и от горивото, зависи даже дали двигателя е студен или загрял...
It's not impossible, it just costs more!dragon_gpo
Рейтинг: 229 НеутралноБоже, Боже, наистина няма такава държава, честно. И защо на водача се съставя акт?! Задълженията на водача преди да излезне на пътя са да провери: светлини, спирачки, масло, течности, обурудване, гуми, огледала, чистачки, връзки на ремарке.... Но как би могъл водача да провери нивото на замърсяване от изгорелите газове?! Да не би да трябва да вдишва от ауспуха няколко пъти и ако оживее, всичко е наред, значи може да потегли?!
Срамота за европейска държава
Ivan_
Рейтинг: 498 ЛюбопитноДо коментар [#31] от "dragon_gpo":
Модератора е неадекватен!Вие повдигате интересен въпрос!
Ако водачът обжалва в съда санкцията и съда постанови в полза на администрацията, водачът може ли да на база съдебното решение да осъди пункта издал му след технически тест сертификат за годност?
dragon_gpo
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#32] от "ivan_":
Водачът може да обжалва акта и ще спечели сто процента. Пункта няма как да бъде осъден, защото причината поради, която двигателят изхвърля вредните газове би могла да е възникнала дори и непосредствено преди самата проверка. Моята идея беше, че трябва да бъде глобена фирмата-собственик на камиона, а не водача, защото водача няма нито техническата възможност, нито способността, нито задължението да проверява нивото на вредните емисии напускащи ауспуха. Но дори и фирмата не е длъжна да проверява нивото на изгорелите газове и ако нарушението е за пръв път би следвало да се издаде само предписание за отстраняване на повредите, а не акт.
Ако например в Западна Европа ви спрат с изгоряла крушка на светлините ви задължават да си я смените на пътя, но няма да ви напишат глоба, ако светлината е изгоряла по време на пътъването. В България не съм сигурен дали ще ви се размине без глоба.
dragon_gpo
Рейтинг: 229 Неутрално"Пункта няма как да бъде осъден, защото причината поради, която двигателят изхвърля вредните газове би могла да е възникнала дори и непосредствено преди самата проверка."
Имам впредвид, че повредата може да е възникнала след преминаването на ГТП и преди проверката на пътя извършвана от ДАИ. В този случай нито шофьора, нито собственика на тежкотоварният автомобил не би следвало да подлежат на санкция.
stef
Рейтинг: 457 РазстроеноДо коментар [#16] от "Ще върнем България в Европа":
StefТова е логично, но с нищо не променя въпроса дали изобщо има възможност за измерването им...
Новите дизеляци смърдят много повече от старите, въпреки липсата на видим дим, са по-отровни...
Свинчуга
Рейтинг: 1284 НеутралноАве той данъка за нова кола е 3 пъти колкото данъка за кола с двигател същата мощност на 14+ години, а да шофираш ти излиза по-евтино, отколкото да ползваш градски транспорт, на тия не им ли писна да се правят на олигофрени и да обясняват за циганските печки, аман от четкане на малоумния автоталибански електорат.
Обичам да грухтя и плюскам.petranica
Рейтинг: 450 НеутралноНищо не правят, симулират- идват избори...
Любов и светлина!lone wolf
Рейтинг: 857 НеутралноТехнически прегледи? А, стига, бе!
Да разлая троловете!!Вчера минавам на технически преглед с кола - дизел; произведена 2012-та; 62000 км; перфектно състояние.
Закачиха датчика на аспуха, но при спрян двигател! След малко друг инспектиращ ми казва: "Премести напред да мерим спирачките!" Тръгвам; оказа се че щипката на аспуха е още закачена, та щях да ги повлека!
На практика, емисиите са си ги изсмукали от пръстите!
Колата е на 4 1/2 години, но прегледа е проформа!
Всеки ден виждам коли, пушещи повече от корабен двигател!
galleen
Рейтинг: 660 НеутралноДо коментар [#9] от "bat_plamen":
El pueblo unido, jamás será vencido.Това че няма да е лесно и бързо не означава, че не трябва да се направи.
cristo_n
Рейтинг: 506 Неутрално[quote#17:"cnu44483672"]Так че автопарка на газ не замърсява. [/quote]И е така и не е така. Изгарянето на пропан-бутан следва да отделя повече вредни емисии, в сравнение с метана, и затова примерно Фолксваген произвеждат метаново Кади, което е с доста морално остарял двигател (8 клапанов), които обаче успява да постигне ЕВРО 6, докато няма аналогичен двигател, който работейки на пропан-бутан да успява да постигне тази норма. Ако можеха и с пропан-бутан да го постигнат, сигурен съм, че щаха да го прадават и в такъв вариант.
Просто разсъждавам...
bat_plamen
Рейтинг: 4539 НеутралноДо коментар [#39] от "galleen":
Да ,така е но всичко опира до пари и както знаем те са кът в България.
volarok
Рейтинг: 3247 НеутралноСега какво, ще спрат по-нови коли с повредени катализатори, а ще оставят старите кошници, защото се водят технически годни?
l_i_k_a_t_a
Рейтинг: 506 НеутралноЗимата има по малък брой автомобили по улицата,тия дето кадят не палят при минусови температури.
Замърсяването идва от комините на жилищните згради и това че някой го мързи да си изхвърли боклука и го хвърля в печката.Гори се много пластмаса,гуми и други боклуци.