
© Тойота
Тойота" влиза в историята с първа сервизна кампания за водороден автомобил, става ясно от съобщение на агенция "Ройтерс". При дилърите на марката трябва да минат всички продадени от декември 2014 година досега 2840 коли "Мирай".
Причината е потенциална възможност горивните клетки да подадат по-високо напрежение от необходимото. Проблемът се проявява при много специфични условия - дълго шофиране на круиз контрол при спускане, уточняват от "Тойота".
При сервизната кампания за около половин час ще бъде сменен софтуерът, управляващ горивните клетки. До момента "Тойота Мирай" се предлага в Япония, САЩ, Обединените арабски емирства и няколко западноевропейски държави.
При представянето на колата през есента на 2014 година, когато тя още носеше името "Тойота Фюъл сел седан", беше обявено, че специален конвертор повишава волтажа на електричеството, така че да се намали размерът на горивните клетки. Явно точно софтуерът на този елемент създава проблеми.
Beyond
Рейтинг: 1154 Неутралноhttp://s3.caradvice.com.au/wp-content/uploads/2014 /07/toyota-mirai-1.jpg
TAKE THE RED PILL!lustmord
Рейтинг: 350 НеутралноПоловин час ъпдейт на софтуера? - това да и е кусура.
deymus
Рейтинг: 859 НеутралноНека да ги развиват тези клетки, защото чистите електрички не ме радват.
Petleshev
Рейтинг: 3365 НеутралноНякакво малко чудо на техниката, ще да е тоя Мирай...! ugin/index.json
Бивш tww09306483.Ако трябваше да си купувам в момента, бих взел новия Приус плъг-ин...! Ама пусто..., 40 хил. евро свободни ми се губят!
https://www.toyota.de/automobile/der-neue-prius-pl
emilm13
Рейтинг: 409 ЛюбопитноИнтересно, защо всички еко-коли (без Тесла) са толкова грозни!
geordgeo
Рейтинг: 1488 ЛюбопитноДо коментар [#5] от "emilm13":
Зависи какво търсиш от една кола, за мен грозни коли няма, има парктични и такива, които не стават...
Levski Levov
Рейтинг: 284 Неутрално[quote#5:"emilm13"]Интересно, защо всички еко-коли (без Тесла) са толкова грозни! [/quote]
Една от причините вътре в интериора конкретно е че пестят от качество и материали -за да е по лека -по дълъг пробег да има, но не всички са такива!
Погледни Мицубиши Аутландър 2015-2016г плъгин-хибрида с "динамик щита" отпред -може на всеки да не му харесва но поне отвънка и отвътре не е хич опоскана(липсват само 3-тия ред седалки) в сравнение с бензиновите/дизеловите варианти!.
442
Рейтинг: 1492 НеутралноЯпонците, пак три обиколки пред останалите.
pag
Рейтинг: 1565 НеутралноМоят личен фаворит за най-грозен дизайн в момента.
Знанието е сила, информацията - властpag
Рейтинг: 1565 Неутрално[quote#3:"deymus"]защото чистите електрички не ме радват[/quote]
Знанието е сила, информацията - властТова е пак "електричка", само че вместо акумулатори има горивни клетки.
Другата малка разлика е, че електрически контакти се намират доста по-лесно от зарядни станции за водород.....
DareDebil
Рейтинг: 847 НеутралноДо коментар [#8] от "442":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.в състезание в което никой на практка не уЧаства, понеже няма никакъв смисъл.
stef
Рейтинг: 509 Любопитно[quote#4:"tww09306483"]Ама пусто..., 40 хил. евро свободни ми се губят! [/quote]
StefБезумна е цената в Европа за съжаление... в щатите е под 25 евра... и е пълно с тях...
http://www.toyota.com/priusprime/
stef
Рейтинг: 509 Любопитно[quote#11:"DareDebil"]в състезание в което никой на практка не уЧаства, понеже няма никакъв смисъл.[/quote]
StefДруго си е да налееш милиарди в развитие на дизелите в лето 2017-то като Мерцедес...
Кой ли участва в това състезание? Нещо като да пикаеш срещу вятъра...
pag
Рейтинг: 1565 Неутрално[quote#8:"442"]Японците, пак три обиколки пред останалите.[/quote]
Знанието е сила, информацията - властИ две обиколки настрани.
Водородните клетки са безперспективни заради скъпото производство и сложното съхранение на водорода и необходимостта от безумно скъпа нова инфраструктура.
Чиста загуба на усилия и пари, според мен.
stef
Рейтинг: 509 Весело[quote#14:"pag"]Чиста загуба на усилия и пари, според мен.[/quote]
StefЕ хубаво, че теб не питат японците, че сигурно още със свещи щяхме да си светим
pag
Рейтинг: 1565 Любопитно[quote#13:"stef"]Друго си е да налееш милиарди в развитие на дизелите в лето 2017-то[/quote]
Знанието е сила, информацията - властНе че нещо, но "тъпанарите" от "Мерцедес" са докарали 9 милиарда евро печалба през 2015 г., а Мъск е на загуба от електромобилите откак е започнал да ги произвежда и не му се вижда края......
pag
Рейтинг: 1565 Весело[quote#15:"stef"]Е хубаво, че теб не питат японците, че сигурно още със свещи щяхме да си светим[/quote]
Знанието е сила, информацията - властЕ хубаво, че теб не питат от "Мерцедес", че сигурно още щяхме да се возим в конски каруци
stef
Рейтинг: 509 Любопитно[quote#5:"emilm13"]Интересно, защо всички еко-коли (без Тесла) са толкова грозни![/quote]
erior
Stef[quote#9:"pag"]Моят личен фаворит за най-грозен дизайн в момента. [/quote]
Никога не съм бил почитател на дизайна на Тойота, но не мисля, че е зле - какво ли карате Вие, че това Ви е грозно, може би малко претрупано, но не и грозно...
http://www.toyota.com/priusprime/photo-gallery/ext
krasi_kara
Рейтинг: 484 Неутрално[quote#10:"pag"]Другата малка разлика е, че електрически контакти се намират доста по-лесно от зарядни станции за водород.....[/quote]
То и "производството" на електричеството е доста по-лесно от това на водорода.
2.5
Рейтинг: 1619 Неутрално"При сервизната кампания за около половин час ще бъде сменен софтуерът, управляващ горивните клетки. "
I Want To BelieveДа не го качват с 5"-ви дискети?
ivailosavoff
Рейтинг: 481 НеутралноДо коментар [#6] от "Г.Е.М.":
Собственик на Тойота Приус в УСА в прав текст каза в едно реву, ' Много е икономична колата ,много съм доволен защото пътувам по 200км на ден, но я намирам за грозна и не мога да проумея дизайна!
Говорим за Приус, тази е една идея по зле. Верно всеки има различен вкус, но всичко си има граници.
DareDebil
Рейтинг: 847 НеутралноДо коментар [#13] от "stef":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.кой наистина участва в това състезание - само към 50% от продадените леки коли в европа са дизели, при товарните процента е към 100? Водородните въобще не ги хваща статистиката, електрическите са под 1%, при ръст от по 50% на година ще им трябват няколко десетилетия да стигнат дизелите по продажби. Какво точно ще замести дизеловия двигател в тежкотоварните автомобили в близките 20 години, че някой да се е отказал от инвестиции там? особено такива като на даймлер - за намаляване на вредните емисии.
stef
Рейтинг: 509 Любопитно[quote#22:"DareDebil"]кой наистина участва в това състезание - само към 50% от продадените леки коли в европа са дизели, при товарните процента е към 100? [/quote]
v_v1.mp4
StefTe и много свещи са се продавали преди да се появи електрическата крушка...
[quote#22:"DareDebil"]че някой да се е отказал от инвестиции там? особено такива като на даймлер - за намаляване на вредните емисии.[/quote]
Доста по-разумни и големи компании няма да инвестират в дизел повече. Намаляването на вредните емисии от дизела представлява нещо ей такова:
https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aAYWqZR_460s
edin drugii
Рейтинг: 2491 НеутралноДо коментар [#6] от "Г.Е.М.":
е ,все пак да изглежда и добре и да е удобна ,а и да е здрава ,като те перне някой да не те претрепе ,тоест да е с яки ламарини , много изисквания ,а не само да е и кономична ,характерно за Тойота ,каквито коли и аз карам е ,че стратохни коли ,евтини и икономични ,не се чупят ,но дизайна силно изостана особено в последните модели .
stef
Рейтинг: 509 Любопитно[quote#17:"pag"]Е хубаво, че теб не питат от "Мерцедес", че сигурно още щяхме да се возим в конски каруци[/quote]
StefЩо ти в Мерцедес ли се возиш?
geordgeo
Рейтинг: 1488 ЛюбопитноДо коментар [#24] от "edin drug":
Това казвам и аз -демек колата си е много добра и като визия, а предполагам и като возия, за здравината няма да говорим... Карам вече 9 години японски явтомобил (Мазда) - нямам забележки, фен съм им отвсякъде...