Новата ера на "Алфа Ромео" започна и в България

Външните цветове са 11, сред които осем металик, а изборът от джанти включва 10 варианта в размер от 16 до 19 цола

© Георги Пауновски

Външните цветове са 11, сред които осем металик, а изборът от джанти включва 10 варианта в размер от 16 до 19 цола



Италианският производител "Алфа Ромео" се беше засилил сериозно към дъното, но през 2015 г. започна да изплува, и то със завидни темпове. Началото на промяната даде "Джулия", а плановете за марката предвиждат пускането на осем нови модела до 2018 година и достигане на обем на продажбите от над 400 000 коли на година при едва 70 000 през 2014-а.


С година закъснение "Алфа Ромео Джулия" дебютира и в България. Моделът носи име с традиции, появило се през 1962 година. За времето си "Джулия" е сред най-иновативните автомобили на пазара, отличаващ се със стил и динамика. Колата намира над 1 млн. купувачи за 16 години.


С дължината си от 4.64 метра "Джулия" е директен конкурент на БМВ Серия 3

© Алфа Ромео

С дължината си от 4.64 метра "Джулия" е директен конкурент на БМВ Серия 3


След 1978 година името е изоставено, за да се стигне до 2015-а. Новата "Джулия" впечатлява с агресивен и динамичен дизайн. Коефициентът на въздушно съпротивление пък е Сх 0.25.




Иновативни технически решения


Сред впечатляващите технически решения е окачването с променливи характеристики. То наред със системата "Алфа ДНК" - за промяна на настройките на всички основни компоненти по колата, позволяват "Джулия" да сменя ролята от комфортен превозвач до подготвен за агресивно шофиране модел.


Новата ера на "Алфа Ромео" започна и в България

© Алфа Ромео


Сериозно внимание е обърнато и на системите за сигурност, като предупреждението за опасно приближаване на предното превозно средство или пешеходец със спирачна функция и сигнализацията за излизане от своята лента са серийни. Срещу доплащане се предлага и системата за алармиране при кола в мъртвата зона на огледалата.


Спирачната система е изцяло нова разработка, като традиционното серво е изоставено и се използва електромеханично създаване на налягане. Крайният резултат е с 4 кг по-лека система, спиране от 130 км/ч до покой за 5 метра по-малко и пълно елиминиране на вибрациите от ABS.


Новата ера на "Алфа Ромео" започна и в България

© Алфа Ромео


В салона окото хващат класическите скали на километража и оборотомера, големият дисплей на мултимедията, изчистената зона около контролерите и качествените материали - кожа, дървени фурнири, алуминий и хром.


Най-бързият сериен седан


В България "Джулия" се предлага с пет двигателя. Най-скромният е дизел със 150 конски сили, комбиниран с шестепенна механична или осемстепенна автоматична трансмисия на ZF.


Следват дизели със 180 и 210 коня, и двата комбинирани с автоматик. По-мощният серийно е със задвижване на четирите колела за разлика от базовото задно предаване.


Новата ера на "Алфа Ромео" започна и в България

© Алфа Ромео


Бензиновите модификации на "Джулия" включват двулитров мотор с турбо и 280 конски сили, съчетан с автоматик и двойно предаване. Черешката на тортата е изпълнението "Куадрифолио верде" с V6 бензинов агрегат, разработен съвместно с "Ферари", с 510 коня и задно предаване.


Тази версия на автомобила спринтира до 100 км/ч за под четири секунди. Най-мощната версия на "Джулия" вече постави рекорд на "Зеления ад" на Нюрбургринг, като се справи с БМВ М5 и официално е най-бързият седан на планетата. Цените на новият модел на "Алфа Ромео" в България започват от 92 000 лева и стигат до 155 000 лева. Нивата на оборудване са четири - "Джулия", "Супер", "Велоче" и "Куадрофолио".


Новата ера на "Алфа Ромео" започна и в България

© Алфа Ромео


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (48)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4770 Неутрално

    Ако не ме лъже паметта, Гунди катастрофира фатално точно с "Джулия".

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на kiro1234
    kiro1234
    Рейтинг: 262 Неутрално

    На мен ми прилича на Форд Мондео, или на всяка друга подобна кола. Ако на това разчитат не са познали. Казвам го като човек имал два автомобила от марката. За съжаление не планирам покупка на друг. А като гледам модела май ме загубиха за дълго.

  3. 4 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1390 Весело

    Красавица е. И не - не прилича на Мондео, колега... 🤣
    Поразгледай някой и друг тест в ютюб, например, преди да коментираш, и ще разбереш.
    До коментар [#2] от "kiro1234":

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  4. 5 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 247 Неутрално

    Комшията гледам тия дни се е обновил...
    Жена му има снежно бяла от същата марка на няколко години, сега и той се обновил с тъмнокафяв екземпляр.
    Хора на по 60 години, какво им харесват толкоз на тези автомобили освен дизайна незнам -за цената да не говорим...

  5. 6 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1313 Неутрално

    Много са красиви, страхотен интериор, но за съжаление си извоюваха име на коли които нямат качество, а това е проблем.

  6. 7 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Само се чудя, на тези красивици не могат ли да започнат да им слагат японски двитагели, а и останалите им системи да бъдат японски, и така да си решат проблемите...
    Иначе страхотни ламарини правят!

  7. 8 Профил на kalingeorgiev
    kalingeorgiev
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Нямам нищо против, но ако я сглобяват в завод в Германия...

    Загниваща РУСИЯ: https://youtu.be/LslDx7X3gLE
  8. 9 Профил на nrgbg
    nrgbg
    Рейтинг: 253 Неутрално

    До коментар [#4] от "pariah":
    Врати, капак, багажник, 4 колела......как да не прилича на Мондео.. или всяка друга кола :)

  9. 10 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 642 Неутрално

    Чак пък "ера"?
    Не знам в България да е имало ера на Алфа. Както и някъде другаде по света освен в Италия.
    В България Алфа има по-скоро малко, но много фанатизирано ядро фенове. Нещо като последователите на Аппле.

    Иначе Алфа са интересни автомобили със спортен дух, но все не могат да избягат от лошата слава на дразнещи дребни проблеми по електрониката и механиката. Както и Ланча.

  10. 11 Профил на soul
    soul
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Хубаво ,ама при цени между 50-80 000€, бих разгледал много други предложения!

    „Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита Михалков
  11. 12 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2965 Неутрално

    Двигателите на Алфа нямат нищо общо с моторите на другите италиански коли. За дизайна няма да говорим. Само цените им са пречка да изметат конкуренцията.

    * ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание
  12. 13 Профил на pur6ing
    pur6ing
    Рейтинг: 271 Неутрално

    До коментар [#5] от "Levski Levov":
    Имаше еедна песен на Емил Димитров - Джулия, та затова я харесвата старците....
    Колега, с алфата и на 60 и на 80 можеш да си джиткаш...

  13. 14 Профил на Galin Petrov
    Galin Petrov
    Рейтинг: 233 Любопитно

    Страхотен дизайн. Не помня кога за последно някой автомобил ме е впечатлявал толкова и от вън и от вътре. Най-много ми харесва, че не следват тенденцията навигацията да е най-отгоре на таблото като таблет. Имат и голям избор на двигатели.
    Определно влиза в списъка за евентуална бъдеща покупка, въпреки че не търся точно седан.

  14. 15 Профил на aboto
    aboto
    Рейтинг: 515 Неутрално
  15. 16 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 901 Неутрално

    Не ми харесват тия странично разположени предни номера!
    Като кръпка са!

    Да разлая троловете!!
  16. 17 Профил на авторът
    авторът
    Рейтинг: 1841 Неутрално

    До коментар [#10] от "subsonic":
    През 60-те години Алфа Ромео е много пош навсякъде в западните страни.

  17. 18 Профил на Kiril Kirilov
    Kiril Kirilov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Много красива кола, но за 100 големи зелени, човек може да ди купи дооооооста по-надежден и функционален автомобил. А да не споменавам и че седаните от същия клас на Merc/Audi/BMW са на подобна (че и по-евтина цена). Същото се отнася и за Passat CC...

  18. 19 Профил на angel04
    angel04
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Купчина красиво подредени железа, а между тях - душа!

  19. 20 Профил на nrgbg
    nrgbg
    Рейтинг: 253 Неутрално

    До коментар [#8] от "kalingeorgiev":

    То сигурно затова нямаш Ферари

  20. 21 Профил на k_man
    k_man
    Рейтинг: 233 Весело

    Карайте си ВАЗовете и АЗЛЪците като не ви харесва.

  21. 22 Профил на Alfist
    Alfist
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Началната цена не е 92000лв. По-малко е. Този, който е писал статията, не е зле да вземе да си погледне записките.

  22. 23 Профил на ''zms15783''
    ''zms15783''
    Рейтинг: 519 Неутрално

    Радвам се.Това е любимата ми марка коли, по наследство

  23. 24 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 992 Неутрално

    За тия цени има къде по-добри коли!!! Алфа, ФИАТ и Ланча вече много рядко някой купува. Ще си останат с надеждите за увеличени продажби.
    Колегата го е написал горе - правят хубави ламарини. Вече и това рядко успяват. А ФИАТ сега "оправят" и Крайслер, а фиати по улиците няма.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  24. 25 Профил на ЧеГоБараш
    ЧеГоБараш
    Рейтинг: 466 Неутрално

    [quote#2:"kiro1234"]На мен ми прилича на Форд Мондео[/quote]

    До коментар [#2] от "kiro1234":

    Буах-ха-ха-ха. А, на мен ми прилича, че го казваш като човек, който е имал два автомобила, но и двата са били форд, а единия със сигурност е бил мондео.

  25. 26 Профил на xefgo
    xefgo
    Рейтинг: 564 Неутрално

    Който знае и разбира що е туй Нюрбургринг е наясно какво означава да бъде победено БМВ точно там. Това е най-бързият седан в света и съответно с напълно заслужена цена. Очевидно Алфа Ромео не е взела предвид мнението на каруцарите.

  26. 27 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5771 Неутрално
  27. 28 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5771 Неутрално

    [quote#2:"kiro1234"]На мен ми прилича на Форд Мондео[/quote]
    Точна па на Мондео въобще не прилича. По-скоро отсрани напомня БМВ.

  28. 29 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 706 Неутрално

    Скъпи Голфъри, фенове на Пасата и подобните им, моля, не се хабете. Не може да разберете какво представляват тези коли.

  29. 30 Профил на kalingeorgiev
    kalingeorgiev
    Рейтинг: 289 Весело

    До коментар [#20] от "nrgbg":
    [quote#20:"nrgbg"]То сигурно затова нямаш Ферари[/quote]

    Това трябва да е единствената причина да не си купя тая трошка...



    Загниваща РУСИЯ: https://youtu.be/LslDx7X3gLE
  30. 31 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 1562 Неутрално

    До #1 Кмет в сянка:

    Точно така кмете: Алфа Ромео Джулия GT с рег № СГ 9999

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  31. 32 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4572 Весело

    "Джулия" много бедно е фото-отразена!? Особено в сравнение с други модели!? Представям си каква галерия (поне 25 снимки + текст към тях )ще има за новия Opel Insignia....

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  32. 33 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2965 Неутрално

    Моделите с двигател 2.2 литра започват от около 55-60 хил. лева, но има и 2.9 литрово би-турбо, с 500 жребчета и е около 170 хиляди. Лева!!!

    * ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание
  33. 34 Профил на marks_nazi
    marks_nazi
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Аа фиати нямало?!?! Има и то доста ги карат 500!!!!

    Долу рушистите и фашистите
  34. 35 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1018 Неутрално

    И аз така съм чувала -перфектен дизайн ,качество -0.Няма да забравя едно червено Уно дизел.Прекрасна градска кола,но като дойде зимата и спря да пали.Сменях всичко възможно не и не.Като дойде пролетта и Уното отново запали го продадох бързо бързо на друга жертва на италианските дизели.

  35. 36 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 1900 Неутрално

    До коментар [#35] от "dolna4erti4ka":

    Този проблем се оправя с разклонител и сешоар !
    Всички Италианки са такива .
    Алфа Ромео - темпераментен , красив .......непрактичен и скъп автомобил .
    Бих купил , ако имаха по-голямо купе , 4.66 не е семейна кола .

  36. 37 Профил на babameca
    babameca
    Рейтинг: 462 Любопитно

    Сигурно са се подобрили с качеството, но цялата концепция е сбъркана:
    50-80х евро! еми няма как да стане.
    Дизайна също не е това което очаквах. 159 е по-красива.

    Трябваше да са много по-смели с дизайна, и да е пила в ценовата категория на БМВ 1, 2 (и макс 3). Да е автомобил за удоволствие. Сега изглежда по-малката сестра на мазерати. Смешно, ще си изяждат пазара един на друг...

  37. 38 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 1118 Неутрално

    До коментар [#35] от "dolna4erti4ka":

    Днешните италиански дизели са перфектни.
    Иначе се радвам, че Алфа възкръснаха. Наистина красиви коли, и с характер. С удоволствие бих си взел "напомпаната" версия пред което и да е Ауди или БМВ.

  38. 39 Профил на Hydroxy
    Hydroxy
    Рейтинг: 327 Неутрално

    Дизайните на Алфа Ромео са красиви, но в доста случаи - преходни. Например 156 беше доста красива кола, когато излезе, а сега прилича на мекица. Същото важи и за 145, после 147, които сега изглеждат много евтино. От сравнително новите единствено Брера хваща око, донякъде и 159. Жулиета още отначало не ми харесваше особено в предницата, а сега изглежда дори леко глуповато. За Джулия нямам силно мнение, но по-скоро смятам, че сле още няколко години ще загуби какъвто и да е чар.

    От там минаваме на цените на Алфа, които гонят премиум марките, но с Фиат-технологии и много ниска надеждност. Мога да разбера как Алфа се купува със сърце, заради дизайна и изобщо манията по марката, но от там нататък Алфа трябва да докажат с най-новите си автомобили първо надеждността, да се утвърдят като нещо, на което можеш да разчиташ, преди да слагат цени като на немски премиум автомобили.

    Но те си знаят. Симпатична марка са ми, желая им успех. Преди 3 години бях на крачка от закупуване на чисто нова Жулиета, след което влязох в българския форум на марката и прочетох такива неща за официалния сервиз, както и изобщо за някои супер малоумни дефекти на модел, който беше вече на поне няколко години, та избягах с мръсна газ от там. Понякога съжалявам (сърцето ми), понякога се радвам (разумът ми)

  39. 40 Профил на babameca
    babameca
    Рейтинг: 462 Любопитно

    До коментар [#39] от "Brad Mehldau":

    Официалният сервиз на всички марки в Бг е ужас. Сервизирам си бенца в Солун... познай защо....

  40. 41 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 688 Весело

    Може да е по-лоша от някои немски коли, но е по-добра от всички френски коли!

  41. 42 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 642 Неутрално

    До коментар [#17] от "авторът":

    Те много коли са били пош по време на 60-те. Повечето от тях ги няма днес като модели.

    Рено Алпина, Ситроен Диес, Фиат 124. Порше 911. Мерцедес 300сл. БМВ 2002. Опел Кадет. Форд Таунус. Сааб Сонет. Ауди 100.

    И това са само част от автомобилите в Европа. В същото време в Щатите е златния век на тяхното автомобилостроене.

  42. 43 Профил на Viper_c
    Viper_c
    Рейтинг: 265 Неутрално

    Много консервативен дизайн. Прилича на 3-та серия БМВ със стопове на Шкода Супърб.
    Цената дори не ми се коментира.
    Харесвам Алфа, но това няма да им е най-продавания модел.

    Комунист и на некролог да го видиш - пак му удари шамар!
  43. 44 Профил на Ген. Колев
    Ген. Колев
    Рейтинг: 499 Любопитно

    Чек' сега аФторе, да видим какво си сътворил....

    "Черешката на тортата е изпълнението "Куадрифолио верде" с V6 бензинов агрегат, разработен съвместно с "Ферари", с 510 коня и задно предаване."

    Значило "Куадрифолио верде"= "задно предаване" тц,тц,тц.....
    Бегом марш на поправителен!
    Ама така е като се пише вдъхновено само за Пасатори, Халдита.... Гоулфове и пр. свъхнадценени немски премиум кашони, при това супер поевтинени като производство и материали като цяло..... и това доживя Генерала да прочете....

  44. 45 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5771 Неутрално

    [quote#35:"dolna4erti4ka"]Няма да забравя едно червено Уно дизел.Прекрасна градска кола,но като дойде зимата и спря да пали[/quote]
    Кефи ме как генерализирате собствения си опит с трошки, купени от италианските автоморги за 200 евро.

  45. 46 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5771 Неутрално

    [quote#40:"babameca"]Сервизирам си бенца в Солун... [/quote]
    Ееееййй....

  46. 47 Профил на Alfist
    Alfist
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Ети една къде-къде по-кадърно написана статия с по-достоверни данни и цени: http://www.autoclub.bg/index.php?menu=16&id=31639

  47. 48 Профил на leon555
    leon555
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#11] от "soul":

    [quote#11:"soul"]Хубаво ,ама при цени между 50-80 000€, бих разгледал много други предложения! [/quote]

    Господине, нещо отвътре ми подсказва, че вие бихте разгледали други предложения и при цени между 5-8,000 €.

    "Не подозирайте зла умисъл там, където всичко може да се обясни просто с глупост." Бърнард Шaa




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK