Тайланд е най-задръстената страна, а Лос Анджелис най-затапеният град в света

Снимката е от Шанхай, но Китай не е обхванат от проучването.

© Reuters

Снимката е от Шанхай, но Китай не е обхванат от проучването.



Тайланд е страната с най-много задръствания в света, а сред градовете лидер е Лос Анджелис, показва новото проучване на компанията INRIX, която е световен лидер в осигуряването на свързани с околния свят автомобили. За традиционното си изследване, американските експерти са анализирали 500 терабайта информация, събрана от 300 милиона различни източника, при изминаването на над 8 милиона километра. Покрити са били 38 страни и 1064 града (от тях 264 в САЩ).


Сред тях обаче не присъства Китай, което прави данните доста дискусионни. България, естествено, също не е покрита.


Шофьорите в Тайланд прекарват средно годишно 62 часа в задръстване, докато тези в Колумбия и Индонезия по 47. От европейските държави най-тежка е ситуацията с трафика в Русия, където водачите губят 42 часа годишно. Толкова време прекарват в задръствания и американците, като двете страни си поделят четвъртото място.




Следващите страни, по отношения на задръстванията, са Венецуела (39 часа), ЮАР (38), Бразилия (37), Пуерто Рико (37) и Турция (34).


Първата западноевропейска страна в класацията е Великобритания, която заема 11 място със средно 32 часа, губени в задръстване. Близки са показателите на Германия и Словакия – по 30 часа. Канада и Люксембург завършват петнадесетицата на държавите с най-тежък трафик.


Лос Анджелис губи 9.4 млрд долара годишно от задръстванията


САЩ имат най-много представители в класацията по градове – 11 сред 25-те най-задръстени. Лос Анджелис е едноличен лидер, като водачи там висят по светофарите средно 104 часа годишно в час пик. Обърнато в пари, това ще рече по 2408 долара на водач, или 9.6 милиарда за целия мегаполис. Финансовият ефект от задръстванията е изчислен на база изгореното нахалост гориво, загубеното време, както и оскъпяването на превозените товари.


За жителите и гостите на Москва часовете са 91, а за тези в Ню Йорк 89. Сан Франциско (83) и Богота(80) допълват петте най-задръстени града в света.


От западноевропейските столици в Топ 10 попадат Лондон – седма позиция със 73 часа прекарани в трафика и Париж (осми с 65 часа). В челната десетка са още Сао Пауло, Атланта и Маями, съответно шести, осми и десети.


Най-задръстеният път е в Бронкс


Според данните на INRIX най-трудно проходимата пътна отсечка в света е магистралата преминаваща през Бронкс. Водачите, шофиращи по Cross Bronx Expressway, губят средно 86 часа в задръстване там на година.


Експертите от INRIX са изчислили, че при 210.778 млн. автомобила в САЩ, всяка година икономиката губи от задръстванията над 295 млрд. долара.

Ключови думи към статията:

Коментари (47)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 2864 Неутрално

    Най_,задръстената страна е Русия. С тия природни богатства едно Жуже ги държи да са сред най_бедните.

  2. 2 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Ком ги няма Шендзен и Пекин, ме съмнява тая класация.

    chavo64
  3. 3 Профил на Иво Прокопиев
    Иво Прокопиев
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Уфффф,успокоих се,че ние не сме най-големите задръстеняци!

    Когато заменяш Христос с Бог Дебело черво,подписваш собственото си самоунищожение!
  4. 4 Профил на Иво Прокопиев
    Иво Прокопиев
    Рейтинг: 274 Неутрално

    До коментар [#1] от "4ort":

    То и затова Збигнев Бжежински проплака,че не е справедливо една страна да притежава толкова много природни богатства!Ахххх!

    Когато заменяш Христос с Бог Дебело черво,подписваш собственото си самоунищожение!
  5. 5 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 1183 Неутрално

    До коментар [#2] от "chavo64":
    И да са в класацията, разместването няма да е много голям, 1-2 юеста.
    На мен ми е интересно къде са форумните всезнайковци-мрънкалници и защо още не са започнали да тролят и хейтват как БГ е по-по-най-задръстената. Предимно чугунориата да обвинява как всички са виновни без бсп-то.

  6. 6 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3634 Неутрално

    [quote#1:"4ort"]

    Най_,задръстената страна е Русия. [/quote]
    В Северен Сибир е много задръстено особено като мечките излязат от бърлогите!
    В София при 1,60 цена на билет задръстването се върна и място за паркиране в центъра няма!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  7. 7 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 2839 Весело

    Градът в който няма никакви задръствания е Венеция.

  8. 8 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    Който измисли някакво лесно за управление хвърчащо преводно средство, като във фантастичните филми, примерно ще постигне страхотен успех.

  9. 9 Профил на Иво Прокопиев
    Иво Прокопиев
    Рейтинг: 274 Неутрално

    До коментар [#8] от "442":

    То отдавна е измислено.

    Когато заменяш Христос с Бог Дебело черво,подписваш собственото си самоунищожение!
  10. 10 Профил на sacred
    sacred
    Рейтинг: 488 Весело

    До коментар [#6] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Аре е, няма ли администратори да ва баннат, ква е темата, пак за Русия троловете. Поне пари да ви дават.....
    Смешници.. Да не та е изнасилил някой руснак като малък е?

  11. 11 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4419 Разстроено

    Горките тайландци....

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  12. 12 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 488 Неутрално

    А на места, където има добър градски транспорт и велосипедна мрежа, няма такива проблеми.
    Значи можело.

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  13. 13 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10597 Неутрално

    За разлика от другите страни, в Германия се губи времето само по магистрали

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  14. 14 Профил на the_axel
    the_axel
    Рейтинг: 277 Неутрално

    Има ли разлика м-ду "задръстен" и "затапен" ? Според мен няма разлика и затова би могло да се каже , че двата града са най-задръстени !

  15. 15 Профил на the_axel
    the_axel
    Рейтинг: 277 Неутрално

    Извинявам ,се , Тайланд е държава .

  16. 16 Профил на Galin Petrov
    Galin Petrov
    Рейтинг: 221 Любопитно

    До коментар [#6] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    На много хора все цената на билетчето им е проблема.
    Поправете ме ако греша, но нали цените на абонаментните карти останаха същите. Тоест хората, които си ползват редовно градския транспорт не са засегнати. Тези които го ползват рядко са ощетените. Не виждам защо хората, които преди увеличението са ползвали карти за да ходят на работа/униврситет/училище и т.н. , изведнъж ще се качат в колите си.
    Нещо няма логика в заключенията ви.

  17. 17 Профил на Galin Petrov
    Galin Petrov
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#12] от "Никола Георгиев":
    Ами не е само до градския транспорт.
    Сан Франциско също е в челните класации. Там съм прекарал сумарно около два месеца и смея да твърдя, че е от градовете с отлично уреден градски транспорт. Просто в големите градове/мегаполиси по време на час-пик е така. София,Пловдив и Варна са много далеч от понятието големи градове и мегаполиси и тук има много да се работи по развитието на градския транспорт. За мен лично отличен пример е Барселона. Град с размерите на София, но с невероятно развит градски трянспорт и там задръстванията са доста по-малко и са по-леки.

  18. 18 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2161 Весело

    [quote#6:"comandante vs либерални ентусиасти&корпократи"]В София при 1,60 цена на билет задръстването се върна и място за паркиране в центъра няма! [/quote]
    Така е като не се действа системно. Ако общината беше вдигнала и талона за паркирване в едно с билетчето, места в синята зона щеше да има. Или Вие паркирате само "на червено"?

  19. 19 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2161 Любопитно

    [quote#12:"Никола Георгиев"]А на места, където има добър градски транспорт и велосипедна мрежа, няма такива проблеми. [/quote]
    За Малашевските ли гробища иде реч? Защото в Орландовци въпреки градския транспорт и велосипедната мрежа, места няма.

  20. 20 Профил на unite
    unite
    Рейтинг: 381 Весело

    До коментар [#2] от "chavo64":

    В КЕтай много хора карат кулло...

  21. 21 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2161 Неутрално

    [quote#16:"Galin Petrov"]Поправете ме ако греша, но нали цените на абонаментните карти останаха същите.[/quote]
    Грешите. Същата грешка ще направи и общината като обжалва с този аргумент съдебното решение.
    Цената на билетчето няма, ама няма никаква връзка с "цената на услугата". Инфраструктурата на града, включително градския транспорт, е "политическо решение". Ако имаше икономическа логика, улиците щяха да са прави, нямаше да има пешеходни пътеки/подлези/надлези, спирките разредени на по един километър минимум ...и билетчетата щяха да се продават от шофьора/стюарда както е при междуградските автобуси.
    А при всяко политическо решение е необходимо да има предвидимост (за да се заложи бюджет). Абонаметните карти са едно от решенията за по-големите градове.
    Цената/амортизацията на пътната мрежа не е била разглеждана от Софийския административен съд. Лично не мога да си представя как съдия може да си фантазира, че градският транпорст се движи извън пространството и времето.

  22. 22 Профил на Galin Petrov
    Galin Petrov
    Рейтинг: 221 Весело

    До коментар [#21] от "wanderer":
    В крайна сметка цените за картите същите ли са или не ?


  23. 23 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2161 Неутрално

    До коментар [#22] от "Galin Petrov":

    Годишната карта е намалена, от 500 лв. на 360 лв. Другите цени са същите, но контролът по преференциалните карти (ученици, студенти, инвалиди) е затегнат. Това най-много ги удря в сърцето гратисчиите.

  24. 24 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 573 Неутрално

    До коментар [#22] от "Galin Petrov":
    [quote#22:"Galin Petrov"]В крайна сметка цените за картите същите ли са или не ? [/quote]
    Не са същите - картата за цяла година я направиха от 500 на 360 лв. Нали всъщност идеята на увеличението на билета беше да се насърчи използването на карти.

  25. 25 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2001 Весело

    [quote#16:"Galin Petrov"]Не виждам защо хората, които преди увеличението са ползвали карти за да ходят на работа/униврситет/училище и т.н. , изведнъж ще се качат в колите си.
    Нещо няма логика в заключенията ви. [/quote]
    Логика има и то желязна логика, дето ни е заложена на генетично ниво — за да не се минат.
    Обяснявам: при вдигане на цената на билета, ако налея билетчетата в резервоара на колата, ще мога да мина повече километри и ще съм пълен бунак ако плащам за ГТ вместо да джиткам повече из града. Още по-нагледно литър бензин струваше два билета по един лев, а сега с два билета, може да купиш литър и половина бензин, което означава +50% изминати километри. Е, защо да губя тези +50% километри отгоре, като мога да си ги спестя в резервоара и в края на седмицата да ги "осребря" като отида някъде?

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  26. 26 Профил на Galin Petrov
    Galin Petrov
    Рейтинг: 221 Весело

    До коментар [#25] от "gost22":
    Първоначално останах много замислен от обяснението, докато не видях настроението"весело" и схванах иронията : )
    Ако наистина повечето хора са с подобно мислене, то сериозно започвам да се замислям за бъдещето на човечеството

  27. 27 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1908 Неутрално

    Всичко е относително. Когато живеех в България до към средата на 80те ползвах градския транспорт. За ходене до Училището, университета и после на работа ми отнемаше около 55 мин до час и нещо. В САЩ най-дългото ми пътуване до работа беше когато живеех в Сан Франциско и работех в Силикон Вали - един час до час и нещо. Отдавна вече живея в Силикон Вали и пътуването ми е 30 мин но в натоварените часове е 45 мин.
    Има разлика обаче! В България висях по спирките и се блъсках в рейсове и трамваи. С кола си седящ спокойно, климатика е точно както аз искам, слушам музика или предавания които на мене ми харесват. Докато карам си пия кафе или кола.
    Двата начина на пътуване нямат абсолютно нищо общо, колкото и ужасно и задръстено да изглажда по-добре е човек да пътува в собствената си кола отколкото с обществен транспорт. И това важи за всеки обществен транспорт. Живял съм и във Франция и там пътувах с метрото и рейс - същите л@йна като в София.

    California Über Alles
  28. 28 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2161 Весело

    [quote#25:"gost22"]то желязна логика, дето ни е заложена на генетично ниво [/quote]
    Не е логиката, а грешните сметки са ни заложени на генетично ниво. Тарикатщина се нарича още. Като на програмиста Darth Plagueis, който ми обясняваше, че 10 км. му струват 1 лв., без да брои гражданската застраховка ( един лев на работен ден), автокаското ( минимум един лев на календарен ден), подръжката (масла, гуми, филтри - пак един лев на ден), данък-автомобил и технически преглед (не плащал такива).
    На всичко отгоре, никой не @бава да отчита, че автобусите за градския транспорт са "специални" (360 хил. лева е най-евтиният) с платформи за инвалиди, с ремонти (причинени от други инвалиди, уж свободни граждани), дори и заплата на шофьорите (минимум пет на смяна).

  29. 29 Профил на Matematiks
    Matematiks
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#22] от "Galin Petrov":

    Картата за 10 пътувания вече струва 12 лева срещу 10 преди...
    Тоест, не е вярно това, което казаха.
    Иначе годишната е най добре, такава ще се купува. Тя дава и право да паркираш в паркинга на метрото,когато си с колата

  30. 30 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2161 Весело

    [quote#27:"Pontif А"]В България висях по спирките и се блъсках в рейсове и трамваи[/quote]
    Като се успиваш, ще се блъскаш. Нали у нас всичко се прави в последния момент, та чак и зад него.

  31. 31 Профил на Galin Petrov
    Galin Petrov
    Рейтинг: 221 Весело

    До коментар [#28] от "wanderer":
    Ако тръгнем да правим такива калкулации въобще не можем да му хванем края Градския транспорт винаги ще е по-евтин. Друг е въпроса колко е удобен. В идеалния вариант ще има чисти и нови автобуси, които в час-пик ще доста по-начесто отколкото са сега и няма да се налага да се тъпчат хората като сардини в консерва. Метрото ще е чисто и добре поддържано с големи паркинги на ключови метростанции. Картата за ГТ ще е като апликейшън в телефона, wifi и т.н. За съжаление, поне за сега, това са само мечти.

  32. 32 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2161 Неутрално

    [quote#31:"Galin Petrov"]Градския транспорт винаги ще е по-евтин.[/quote]
    Общественият траспорт е винаги по-скъп. Както и обществените поръчки. Просто не се виждат всички разходи, които държавата прави за да постигне консенсус (и спази Закона) и да избегне съмнения за злоупотреба. Друг е въпросът, че нашата държава тия разходи ги "приватизира" в "брат'чедски" джобове.
    [quote#31:"Galin Petrov"]като апликейшън в телефона[/quote]
    Внуците ти ще се възмутят от тая "допотопна техника" - как досега не си си турил чип на нокътя на малкото ляво пръстче или ... направо в мозъка.

  33. 33 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1908 Неутрално

    [quote#30:"wanderer"]Като се успиваш, ще се блъскаш. Нали у нас всичко се прави в последния момент, та чак и зад него.[/quote]



    До коментар [#30] от "wanderer":

    Не разбирам за какво говориш. Ходил съм на училище и на работа като всички други хора в София. И винаги, всеки път пътуването ми беше неприятно. Блъскане, мръсотия, смрад. През зимата студ, през лятото не можеш да дишаш.
    Сега като съм в София и карам кола ... не е много по-добре защото града не е направен за коли. Няма паркинги, няма бързи улици по които да стигнеш от единия край на града до другия. Пак е по-добре от ГТ но е главоболие.
    Ако живееш в държава която е направена за коли ще разбереш каква е разликата. Има винаги свободен паркинг, имаш бързи артерии по които може да минеш 30, 40, 50 км много бързо. Имаш гараж в къщата си така че колата не стои пред блока. Голям праз че трябва да седиш в трафика един час като се връщаш от работа. Седиш в комфорт и си почиваш.
    има и друго нещо - обикновено хората пазаруват на връщане от работа. С кола е лесно и приятно. Пробвай с трамвая. Било задръстено .... BS.

    California Über Alles
  34. 34 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1095 Неутрално

    "Лос Анджелис е едноличен лидер, като водачи там висят по светофарите средно 104 часа годишно в час пик."

    Доста непремерено изказване.
    Светофари по автомагистралите няма, а основните задръствания са именно по тях. Улиците със светофари в ЛА са спомагателни транспортни пътища в началото и края на придвижването ти. Ползуват се далеч по-малко отколкото магистралите.
    Основното, сериозно висене е по самите магистрали, които опасват мегаполиса.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  35. 35 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2161 Весело

    [quote#33:"Pontif А"]Не разбирам за какво говориш.[/quote]
    Ясно, маниче си. Партията беше уредила различните предприятия и учреждения за започват в различни часове работното време (от 5 ч до 9 ч), далеч преди на англичаните да им хрумни идиотщината да се въртят стрелките на часовника. Аз все "изтеглях късата клечка", първите часове - от 5 часа. Дори и като ученик започвах в 6.15 ч, а хранителните магазини (супермаркетът, що беше един единствен в квартала) от 7 ч. до 7 ч. (от тогава си купува по два стека цигари, що след 19 ч. немаше нищо отворено).

  36. 36 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2001 Весело

    [quote#26:"Galin Petrov"]Ако наистина повечето хора са с подобно мислене, то сериозно започвам да се замислям за бъдещето на човечеството[/quote]
    Спокойно бе човек, то това мислене си го имаме още от преди да се оправим с огъня, камъка и пръчката, и не сме се затрили. Гаранция, че естествения подбор ще си свърши работата дори и при политиците ни, въпреки че упорито слагаме най-неподходящите да ни водят.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  37. 37 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2001 Весело

    [quote#28:"wanderer"]Не е логиката, а грешните сметки са ни заложени на генетично ниво. Тарикатщина се нарича още. Като на програмиста Darth Plagueis, който ми обясняваше, че 10 км. му струват 1 лв., без да брои гражданската застраховка ( един лев на работен ден), автокаското ( минимум един лев на календарен ден), подръжката (масла, гуми, филтри - пак един лев на ден), данък-автомобил и технически преглед (не плащал такива). [/quote]
    Всъщност, тези неща си ги плащаш дори и колата да не е мръднала 2метра за цяла година, та е тъпо да плащаш за нещо и да не го ползваш. Ха сега една сметка според нашенската реалност. Колата ти трябва, щото през нощта няма градски транспорт а с линейките е тегаво да се движиш, особено ако имаш малки деца. Отделно, при всеки дъжд има локви и кал по няколко дни след като е спряло да вали та да вървиш пеша си е неприятно. После идва момента, че поради куп глупости, едното дете е прието в детски дом в съседния квартал, а другото в едикоеси училище и за да ги съчетаеш с водене и стигане до работа ще ти трябва или голям късмет с автобусите или лека кола. От там отиваме на... неумното оставяне на производствените райони с малък брой спирки и неудобни линии/маршрути с прекачване, което спонтанно обединява колегите около решението да си делят бензина и да ходят на работа с кола. Ах да, и два билета правят кило бензин, което е достатъчно в съчетание с кой да е от изброените фактори да те вкара в колата, като тенденцията е при 1,60 лв за билетче с едно прекачването направо да те залепва за волана.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  38. 38 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2161 Весело

    [quote#36:"gost22"]въпреки че упорито слагаме най-неподходящите да ни водят[/quote]
    Това е за да създадем широка база за избор, че при мажоритарния вот ще имаме повече от 10 "листи" за избор.

  39. 39 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2001 Весело

    [quote#35:"wanderer"]Ясно, маниче си. Партията беше уредила различните предприятия и учреждения за започват в различни часове работното време (от 5 ч до 9 ч),[/quote]
    Беше уредила, ама щото нямаше достатъчно автобуси и не даваше на хората да си купят кола. Схващаш ли, улиците празни, без задръствания, а хората принудени да се тъпчат в "гофрираните консерви"... по целесъобразност.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  40. 40 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1568 Неутрално

    [quote#7:"tacheaux"]Градът в който няма никакви задръствания е Венеция.[/quote]

    В час пик там се задръстват с лодки

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  41. 41 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1568 Весело

    До коментар [#27] от "Pontif А":

    Малко офф - "California Über Alles"
    Може би - California first

    Обичам Калифорния, прекрасно място.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  42. 42 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1908 Неутрално

    [quote#41:"Cassi"]Малко офф - "California Über Alles" [/quote]

    До коментар [#41] от "Cassi":

    Neе това което си мислиш. Това не е Калифорния е номер едно и не е хвалба а е от една песен която е сатира и е критична за нашия губернатор Джери "Муун Бийм" Браун. Закачката е с Дойчланд Юбер Алес - което е било част от химна по времето на Хитлер. В песента се прави паралел между Джери Браун - краен либерал и Хитлер. Малко е вътрешна шега. Това е от 70те Сега Джери Браун пак ни е губернатор .. но вече остаряло хипи и не е чак толкова либерален. Не е лош политик ... но това е Калифорния, защо да не му се подиграваме? Всеки политик го заслужава!

    California Über Alles
  43. 43 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1568 Неутрално

    [quote#42:"Pontif А"]е от една песен която е сатира и е критична за нашия губернатор Джери "Муун Бийм" Браун[/quote]

    Ок. Но някак си аналогията ми дойде логично, в контекста на новия ви, демократично избран клоун.
    За Дойчланд Юбер Алес - живея в страната, която го е измислила .

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  44. 44 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1908 Неутрално

    До коментар [#43] от "Cassi":

    Ne съм се замислял за връзката с демократичния клоун и "юбер аллес" но е добра! Боже да пази! Никой не е имунизиран. Германците са културен народ и виж каква глупост направиха. Аз си мислех че такова нещо никога не може да се случи в САЩ но .... вече не съм сигурен. Стискай ни палци. Борим се както можем.
    Сега е ред вие да ни помагате. Да не се наложи да бягаме на обратно ;(
    Все пак надежда има. Гледам не е толкова активен тази седмица. Няма да нападаме Австралия и Швеция. Тези 4 години ще бъдат сериозен тест за издръжливостта на Американската демокрация. Не знам дали е хубаво или лошо но клоуна не е точно като Хитлер. Повече прилича на Мусолини. Може би това ни е спасението.

    California Über Alles
  45. 45 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 8786 Неутрално

    В Тайланд няма велосипедисти, както в Холандия, но има много мотопедисти и правилата ги нямат за нищо, са ми казвали.

  46. 46 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 970 Неутрално

    Д а,за Л,А е самата истина,най задръстения град с най задръстения фрииуей(405).Най лошото е че става все по зле макар че се опитаха да разширят доста от магистралите.

  47. 47 Профил на v_vassilev
    v_vassilev
    Рейтинг: 232 Неутрално

    До коментар [#28] от "wanderer":
    добави гуми - цена + цена за смяна, добави и автомивки и още цена ха паркинг или гараж (без значение под наем или собствен, струва пари). плюс още цена на паркиране в центъра на града и накрая добавяш в цената и стойността на амортизацията на автомобила или с други думи обезценяването купуваш за 30000, след 5 години го продаваш за 10000, това са си 20000 лв или по 4000 на година, повече от по 10 лв на ден..

    Ако трябва сметките да са съвсем точни - трябва да се добави някаква ценност на това тровене на нерви докато шофираш, пред спокойствието от возенето в транспорта. Трябва да се отбележи, че това със нервите важи, ако не пътуваш в час пик. Ако пътуваш всеки ден в час пик, там нервите май са повече в градския транспорт.. Спорно е, но все пак си е фактор.

    Добавяме обаче и цената с етикет "безопасност" - в едната везна слагаме риска да те помете някой неадекват, докато шофираш, а в другата везна слегаме риска от атентат - в градския транспорт е доста голям. Все пак Европа е във война, това си е фактор.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK