
На автосалона в Женева (7 - 19 март) "Пежо" ще демонстрира нов концептуален автомобил, за който се твърди, че ще може да изпълнява желанията на своя собственик на база навиците му, научавани от различните електронни устройства, които ползва. За целта французите си сътрудничат със "Самсунг" и използват тяхна платформа, която свързва колата с облака на потребителя.
"Пежо инстинкт концепт" е зареждащ се от контакта хибрид с мощност над 300 конски сили, който може да се шофира от човек или да се придвижва автономно. Водачът може да избере дали да кара спокойно или спортно, като и в автономен режим има варианти - минаване по най-краткия маршрут или по най-релаксиращия.
Предвидена е възможност човекът зад кормилото във всеки момент да поеме контрола над колата. На борда има място за още трима пасажери, а достъпът до салона става с отварящи се в противоположна посока врати.
Всички пътници могат да комуникират с автомобила чрез чатбот, гласово управляван личен асистент, който предлага огромно разнообразие от услуги. Например можете след разговор с него да запазите билети за кино или да ги купите онлайн.
От "Пежо" описват какви предимства дава на собственика на колата споделянето с нея на всички данни от телефона, смартфона и компютъра. "Вземайки предвид метеорологичните условия и трафика, навигационната система на автомобила ви и вашият календар са се синхронизирали и предлагат да тръгнете петнадесет минути по-рано, ако искате да стигнете навреме.
След като влезете в автомобила, hi-fi аудиосистемата започва да възпроизвежда песента, която сте слушали вкъщи. Когато запалите двигателя, вратите на дома ви се заключват автоматично", разказват създателите на "Инстинкт".
Има и още: "Вие сте много изморени след тренировката във фитнеса. Вашият автомобил знае това благодарение на вашия смарт часовник, затова превключва на автономен режим. Когато приближите къщата си, външното осветление се включва, за да освети алеята за паркиране."
Колата може да влезе и в ролята на личен треньор, като в ден с малко движение предлага да паркирате по-далечко от дома или офиса, за да се разходите и да поддържате форма.
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5974 НеутралноДискретни датчици в седалките отчитат дали сте хапнали бобец преди шофирането...
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев2.5
Рейтинг: 1602 Весело“Колата може да влезе и в ролята на личен треньор, като в ден с малко движение предлага да паркирате по-далечко от дома или офиса, за да се разходите и да поддържате форма.”
I Want To BelieveВ София тази функция ще е най-използваната!
majorman
Рейтинг: 684 ЛюбопитноИ като научи всички тайни на кой ги продава - ЦРУ, КГБ или МОСАД?
We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of manSabbath
Рейтинг: 1063 ЛюбопитноДо коментар [#1] от "Незнайко в Слънчевия град":А ако се заема с релаксираща полова дейност на предните седалки с някоя и жена ми разбере ???
sa6
Рейтинг: 715 Неутралноаз пък искам да има велотренажор, за да мога да си въртя и да тренирам докато колата се движи!
Евроатлантидаsa6
Рейтинг: 715 Неутрално"Пежо" ще демонстрира нов концептуален автомобил, за който се твърди, че ще може да изпълнява желанията на своя собственик на база навиците му"
Евроатлантидаприключваш работа след тежък ден и колата ти вече е натоварила някоя кака, чака те пред офиса
Читател
Рейтинг: 1401 НеутралноДо коментар [#6] от "sa6":
Не е лоша идея, както и това за велотренажора. Може след време и такъв модел да се появи.
442
Рейтинг: 1288 ВеселоУааау, това ако ги може тия неща направо избиха рибата.
kama_start
Рейтинг: 499 Неутралнозапочвам да събирам пари за това бижу
Индиана
Рейтинг: 1412 НеутралноЗвучи добре, стига тия работи да ги знае само автомобила, а не една купчина датацентрове по света.
tie_interceptor
Рейтинг: 454 ВеселоА, ако вземе да ревнува от другата ти кола и се самоубие от любовна мъка в някоя бетонна стена... докато си вътре?
bai_ui
Рейтинг: 442 ВеселоПроблемът тук е, че автомобила ще е на Пежо.
С други думи половината от авангардните инжинерни решения, ще са "удобни" само и единствено за инжинерите на Пежо или ще са там щото са последен вик на техниката. А другата половина ще се развалят в първите 6-12 месеца след въвеждане в експлоатация.
Превеждам пример - мой колега има Пежо 308 на 9 месеца. В това чудо на техниката, всичко се управлява през 8-инчов дисплей, поставен върху централната конзола - мноооооо куул. Само където преди два месеца, му изгоря дисплея.
И той завалията, цял месец, понеже е мнооооо готин, му измръзна киêстото семе, понеже и парното и подгрева на седалките се включват през дисплея на централната конзола, в този цар-лъв, на великата френска инжинерна мисъл.
Гарван
Рейтинг: 984 Весело[quote#6:"sa6"]приключваш работа след тежък ден и колата ти вече е натоварила някоя кака, чака те пред офиса [/quote]
И тъй като знае всички твои тайни те изнудва, че ще те изпее на жена ти.
Гарван
Рейтинг: 984 Весело[quote#5:"sa6"]аз пък искам да има велотренажор, за да мога да си въртя и да тренирам докато колата се движи![/quote]
За сега са наполовината от изискването ти. Не знам кой техен модел беше със згаваем велосипед в багажника.
dearblue
Рейтинг: 544 Неутралнософтуер за игри на карти в зависимост от броя на пътниците
Велков
Рейтинг: 1385 НеутралноНадявам се да пуска и водата в тоалетната, ако човек е забравил...
Ivan_
Рейтинг: 464 НеутралноНе искам автомобилът, който шофирам "да е по-знаещ" от мен...
Модератора е неадекватен!Благодаря за невероятните технически иновации...
Аз съм от дъртите, глупави и задръстени скапаняци, дето се чувстват неконфортно с толкова умни джаджи...
historama
Рейтинг: 3965 Неутрално[quote#5:"sa6"]аз пък искам да има велотренажор, за да мога да си въртя и да тренирам докато колата се движи! [/quote]
а няма ли да е по-удачно да въриш с педалите един генератор и да зареждаш акумулатора? Две в Едно
4ort
Рейтинг: 1832 НеутралноТия първо да направят Топол, Искандер и Самовар и тогава да се хвалят.
subsonic
Рейтинг: 643 НеутралноДо коментар [#12] от "bai_ui":
То и като работи въпросният централен дисплей не става. Защото за да е евтино от Пежо са го поръчали без обратна връзка и седиш и цъкаш върху "талавизора" и незнаш дори дали си го натиснал или не.
Аиде опитай се да си намалиш скоростта на вентилатора докато караш по разбитите пътища на България. Или да си нагласиш температурата. Няма градуси - само червена и синя зона.
Да не говорим, че новото308 е по-тясно от старото, особено отзад. И една идея по-икономично, но за сметка на това постоянно трябва да изключваш "еко" функцията след всеки рестарт, защото колата не ги помни тези работи. Както и ако си загасил на включени чистачки, после като запалиш лоста за чистачите трябва да го прецъкаш обратно до 0 и да пуснеш отново чистачките. Такива ми ти работи.
neut
Рейтинг: 3064 НеутралноПриятни глезотии
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the restpag
Рейтинг: 1241 Весело[quote#12:"bai_ui"]само и единствено за инжинерите на Пежо [/quote]
Знанието е сила, информацията - властМухаха, първо научете поне че се пище "инжЕнер", па тогава раздувайте горублянски премъдрости.......