"Рейндж Роувър Велар" ще търси нови за марката клиенти

"Рейндж Роувър Велар" ще търси нови за марката клиенти

© Ленд Роувър



Рейндж Роувър" реши да уплътни гамата си от модели с "Велар", който трябва да привлече нови за марката клиенти. Кросоувърът, който ще дебютира на автосалона в Женева (7-19 март), е дълъг 4.80 метра и се позиционира между "Ивоук" и "Рейндж Роувър Спорт".


Името на модела има от идва от латинското "velare", което означава "забулвам, покривам", като с него в края на 60-те години на миналия век са кръщавани предсерийните модели на "Рейндж Роувър". Отличителна черта на "Велар" са тесните матрични лазерни фарове и скрити в каросерията дръжки на вратите, които се показват при допир.


При създаването на колата е акцентирано на намаляване на въздушното съпротивление, като всеки компонент отвън работи в тази посока. Крайният резултат е съпротивление от 0.32, с какъвто нито един автомобил на "Ленд Роувър" досега не може да се похвали.




Сбогом на бутоните


В салона традиционните бутони за настройки на температурата, радиото и т.н. липсват напълно. Те са заменени от екран с размер 10 инча, на който излизат виртуални превключватели.

"Рейндж Роувър Велар" ще търси нови за марката клиенти

© Ленд Роувър


Друг 10-инчов дисплей пък се ползва от мултимедията и навигацията на "Велар". В салона има пет места, а багажният обем е минимум 673 литра. При сгъване на облегалките на седалките на втория ред мястото за товар става 1731 литра. Вратата на багажника пък може да е с електрическо задвижване и отваряне без докосване след прокарване на крак под задната броня.


Освен на класическо окачване с пружини купувачите могат да заложат и на въздушно с променливи характеристики. То адаптира работата на ходовата част към избрания стил на шофиране - динамичен, комфортен, офроуд и т.н., и към състоянието на пътната настилка.


Гази до 65 см вода


Въздушното окачване дава сериозни предимства и извън пътя, като с него разстоянието от земята до най-ниската точка на колата е 25.1 см (при 21.3 м с пружинното). Екипиран с такава ходова част, "Велар" преодолява и водни препятствия с дълбочина 65 см.

"Рейндж Роувър Велар" ще търси нови за марката клиенти

© Ленд Роувър


Най-скромните двигатели за модела са дизелови с работен обем два литра. Те предлагат мощности от 180 и 240 конски сили, ускорение до 100 км/ч за 8.9 или 7.3 секунди при разход на гориво 5.4 и 5.8 л/100 км.


Трилитровият шестцилиндров V-образен дизел на "Велар" е с 300 конски сили. Те са достатъчни спринтът до 100 км/ч да стане за 6,5 секунди при среден разход на гориво 6.4 л/100 км.


380 коня дава най-мощният мотор


В новия кросоувър на "Рейндж Роувър" дебютират и новите двулитрови 4-цилиндрови бензинови двигатели от генерацията Ingenium. По-скромният от тях е с 250 к.с. и има ускорение до 100 км/ч за 6.7 секунди при консумация от 7.6 л/100 км.

"Рейндж Роувър Велар" ще търси нови за марката клиенти

© Ленд Роувър


Със своите 300 конски сили вторият бензинов агрегат е най-мощният 4-цилиндров двигател, използван някога в автомобил "Ленд Роувър". Данни за неговата динамика към момента обаче няма.


Търсещите кросоувър с динамика на спортна кола могат да заложат на бензиновия V6 мотор с 380 к.с. С него "Велар" се катапултира до 100 км/ч за 5.7 секунди при разход от 9.4 л/100 км.


Проходим като всеки "Рейндж Роувър"


По отношение на проходимостта новият модел е истински "Рейндж Роувър". Заслугата е на интелигентното задвижване 4Х4 с прецизно разпределение на въртящия момент между предната и задната ос, активният заден блокиращ диференциал и система Terrain Response.

"Рейндж Роувър Велар" ще търси нови за марката клиенти

© Ленд Роувър


През бутони на сензорния екран водачът може да зададе предварително на каква настилка ще шофира трева/чакъл/сняг, кал/коловози, пясък, като всеки от тях променя настройките на работата на системата за задвижване на всички колела, двигателя, окачването, педала на газта, системите за контрол на стабилността и т.н.


Дори неопитните в преходите извън пътя могат да се справят с тежки изкачвания и спускания благодарение на технологията All Terrain Progress Control, която поддържа зададената скорост независимо от спецификата на терена. За водача остава само да задава посоката на автомобила, като скоростта може да е между 3.6 и 30 км/ч. Полезна е и функцията потегляне при ниско сцепление, която намалява вероятността от буксуване.


Маневрирането с ремарке е песен


"Рейндж Роувър Велар" може да тегли ремарке с тегло до 2.5 тона, като е снабден със система за подпомагане на маневрирането с него на заден ход. При активиране на електронния помощник посоката се задава чрез въртящия се контролер на мултимедията, а електрониката движи волана така, че да се отиде в желаната посока без риск от усукване на прикачения товар.

"Рейндж Роувър Велар" ще търси нови за марката клиенти

© Ленд Роувър


Разбира се, новият кросоувър на "Рейндж Роувър" е снабден с всички най-съвременни асистиращи системи. Сред тях е автономна аварийна спирачка при риск от удар в предното превозно средство или инцидент с пешеходец, предупреждение за приближаващ отзад трафик при маневриране и следене на тонуса на водача.


Ангели хранители


Не липсват също предупреждението за напускане на лентата с активен асистент за оставане в нея и сигнализация за превозни средства в мъртвата зона на огледалата. Адаптивният автопилот поддържа предварително зададена постоянна скорост или дистанция до автомобила отпред. Той се грижи автомобилът да спре напълно, ако колата отпред спре. Ако след това водачът натисне педала на газта, "Велар" ще потегли, като продължи да спазва скоростта на предното превозно средство.

"Рейндж Роувър Велар" ще търси нови за марката клиенти

© Ленд Роувър


Паркирането и маневрирането се улесняват от набора камери, които дават картина на цялата зона около колата. Функцията асистент при паркиране пък намира подходящи места за успоредно паркиране, а при започване на маневрата електрониката поема контрола над волана, докато за водача остава да борави с педалите на газта и спирачката и да избере нужната предавка.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (15)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2349 Неутрално
  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1828 Неутрално

    Що в Женева !!! с това име някъде където носят бурки трябва да идете, някъде в Саудитска Арабия, примерно !!!

  3. 3 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 2040 Неутрално

    Завод в ЕС вдигнаха ли? Защото трудно ще го продават в Европа. С митата които се очакват след има няма две години шансовете да се конкурират дори с Хюндай стават нищожни

  4. 4 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7870 Неутрално

    Бива си го! Но не е по джоба на средния българин

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  5. 5 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5650 Неутрално

    Страхотна високотехнологична играчка!

    Gunter glieben glauchen globen
  6. 6 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#3] от "stanislavdi":
    Това е доста дискусионно.Особено ако във Великобритания намалят корпоративните данъци на 15%,а и евтиният паунд не вярвам да попречи.

  7. 7 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 2040 Неутрално

    До коментар [#6] от "eurogi":

    Така е, дискусионно е. Особено в частта себестойност преди брекзит и след. Особено като знаем колко от елементите се правят в ЕС и ще бъдат облагани с мита при вход в Британия

  8. 8 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2526 Неутрално

    До коментар [#6] от "eurogi":

    отдавна чакам да падне цената на английските автомобили поради падналия паунд ,ама те тук си ги преизчисляват в евро , по принцип съм доволен от 2 те тойоти авенсис ,които карам ,перфектна изработка на английския завод на Тойота , сега се насочвам или към този ,ако не е безбожно скъп или към ягуар ф пейс

  9. 9 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#7] от "stanislavdi":
    Прекалено много неизвестни са.Предполагам,че мениджмънтът им е доста по-добре запознат с тия въпроси от мен и теб.И са си направили съответната сметка.Все пак това са коли,които се състезават в доста горен клас,и едва ли няколко процента мита ще им създадат проблеми,особено като се има предвид ниският курс на паунда.

  10. 10 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 2040 Неутрално

    До коментар [#9] от "eurogi":

    Така е, мениджмънта си знае работата. А що се касае до ниския курс на паунда, то това щеше да звучи добре, ако всички компоненти се произвеждат на острова, но.....купуват ги със скъпо евро, а и доста от патентите трябва да се плащат в евро. Заради и това няма голяма полза. А за бутиковото производство на рейндж ровъра едва ли си заслужава да отварят заводи, много на брой.

  11. 11 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#10] от "stanislavdi":
    Те ,между другото са се застраховали по темата:
    http://media.jaguarlandrover.com/en-us/news/2016/09/jaguar-land-rover-begins-construction-slovakian-plant

  12. 12 Профил на hahohehi
    hahohehi
    Рейтинг: 370 Неутрално

    За да си вземеш Ровър трябва да си падаш мазохист - свръхнадценено и неособено сполучливо.
    Джиповете на Мерцедес са много по-сполучливи, нечупливи, по-евтини и не по-малко престижни.

  13. 13 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9484 Неутрално

    Не е лошо, колко струва?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  14. 14 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 881 Неутрално

    От "Рейндж Роувър" не течало масло, той просто маркирал територии. Дано този проблем най сетне е отстранен.

  15. 15 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 4109 Неутрално

    До коментар [#6] от "eurogi":

    Ама, евтиния паунд хич не е по вкуса на англичаните...! Да не говорим, за английските пенсионери из Европа...!
    Ако падне още малко и почти се изравни с еврото, какво ще правят гордите британци? Труда им поевтинява... Едва ли ще са доволни!

    Бивш tww09306483.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK