XC60 ще е сред най-безопасните коли в света, обявиха от "Волво"

XC60 ще е сред най-безопасните коли в света, обявиха от "Волво"

© Волво



Второто поколение на "Волво" ХС60 ще е сред най-безопасните автомобили в света, обявиха от компанията при представянето на модела вчера. За девет години първата генерация е намерила близо 1 млн. купувачи, което е 30% от всички продажби на концерна.


Новото, по отношение на системите за безопасност, е автоматично завиване на волана, за да се избегне челен сблъсък с насрещно движещо се превозно средство или с кола в съседната лента, но приближаваща отзад.

XC60 ще е сред най-безопасните коли в света, обявиха от "Волво"

© Волво


Като опция на ХС60 се предлага и системата Pilot Assist, , която контролира завиването, ускорението и спирането на автомобила при движение по пътища с маркировка и при скорост до 130 км/ч.


По отношение на двигателите в модела ще се вгражда хибридната система T8 Twin Engine, която комбинира бензинов мотор и електродвигател, а енергията идва от зареждащи се от контакта батерии. Общата мощност е 407 к.с, като ускорението до 100 км/ч става само за 5.3 секунди. Разходът на гориво пък е под 3 на сто.

XC60 ще е сред най-безопасните коли в света, обявиха от "Волво"

© Волво


За новото ХС60 се предлага и дизелов двигател с мощност 190 к.с, с означението D4, като и такъв с 235 коня (D5). На разположение е също бензинов двигател с 254 к.с., както и такъв с турбокомпресор и механичен компресор с 320 к.с. и 400 Нм въртящ момент.




Климатичната система на автомобила пречиства въздуха от вредните частици, преди да го вкара в салона. Производството на новото "Волво XC60 започва в средата на април 2017 в шведския завод в Торсланда.


XC60 ще е сред най-безопасните коли в света, обявиха от "Волво"

© Волво


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (49)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5382 Неутрално

    вече стават смешни с тези нереални и неистински разходи.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 3022 Неутрално

    Кмете, никой не твърди, че това са истинските стойности на разхода на автомобила. Колите се поставят при еднакви условия - сух равен път се изминава в двете посоки при 20 градуса С с еднаква скорост. Това е някаква усреднена ситуация, която дава представа за разхода на гориво. Когато колата ми бе съвсем нова се изненадах от големите разлики от това което е по каталог и действителността, та тогава четох за системата на измерване.
    Има някакво съгласие м/ду производителите за да се даде представа на купувачите какво купуват !

  3. 3 Профил на svetlio_rm
    svetlio_rm
    Рейтинг: 316 Неутрално

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Малко са се надценили с този разход до 3/100 при обща тяга 3-400 коня

  4. 4 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1873 Неутрално
  5. 5 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 1131 Неутрално

    До коментар [#3] от "sv3tli0":

    Разхода е за хибрид с електромотор...ако караш само градско и на ток може да падне и под 3 на сто...
    Остави го кмета, той си живее в миналия век...

  6. 6 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1535 Неутрално

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Слънчак, никой не ти пречи да се смееш.
    Ако не вярваш, измери ти разхода и го публикувай, като го сравниш с разхода на Волга, за да се посмеемЕ и ние.

  7. 7 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 697 Неутрално

    Това ще е един от най-интересните автомобили на годината. Харесва ми, макар че има дребни детайли в дизайна които ме озадачават - примерно прекомерно изразените ръбове отстрани.

  8. 8 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5382 Неутрално

    До коментар [#2] от "Alexander97":

    това съгласие се нарича КАРТЕЛНО споразумение !!! Попитай някой дилър за условията, при които е постигнат този разход и прецени колко % е вероятността да ти се случат в действителност.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  9. 9 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5382 Весело

    До коментар [#6] от "4ort":

    естествено ти дори не си и професионален шофьор но пък си забележителен спец по определяне на разхода.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  10. 10 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5382 Весело

    До коментар [#5] от "BGman1":

    усещаш ли какви ги плещиш ? ако караш САМО на ток ще харчиш гориво до 3 на 100 - ВЕЛИК СИ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  11. 11 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5382 Неутрално

    [quote#2:"Alexander97"]еднаква скорост[/quote]
    и каква е тази скорост знаеш ли ?
    а Вятърът?
    а влажността ??

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  12. 12 Профил на Teaser
    Teaser
    Рейтинг: 367 Неутрално

    ей нали Пркопиев кара това..как няма да е най-безопасното..и на базука ще издържи, но гърнето на аспуха ....ха-ха

  13. 13 Профил на Teaser
    Teaser
    Рейтинг: 367 Неутрално

    и да не забравяме, че компанията производител вече е китайска затова....колко по автомобила е правено в Швеция и колко в Китай е трудно да се определи....

  14. 14 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 518 Неутрално

    Разходът може да е 3 на сто само първите 30-40 км. Но дори и след второто ускорение до 100 за 5,3 секунди на тези над 2 тона, батерията вече ще е на нула и ще имате 407 к.с. бензинов мотор с разход 12-18 л/100км. в зависимост от това колко натискате педала.
    Толкоз!

  15. 15 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    [quote#13:"Teaser"]и да не забравяме, че компанията производител вече е китайска[/quote]
    Не само е китайска, но са тръгнали да изнасят производството натам!
    Иначе продажбите в Европа за 2016 -не са им много големи!
    На 7 фолксвагена(които са лидери), шведа-китаец продава 1-на!

  16. 16 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 4900 Неутрално

    Интересно

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  17. 17 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 769 Неутрално

    До коментар [#2] от "Alexander97":

    На стенд се измерва разхода, не по пътя. И няма разбирателство, има стандарт, по който се прави това. Друг е въпроса за лобизма да не се променя този стандарт, за да не се покажат реалните стойности.
    А за разхода от 3 литра...
    1. Зареждат батерията (безплатно, според тях, понеже енергията от контакта вкъщи не се отнася към автомобила, а към домакинските разходи).
    2. Изминава на ток 40-50км.
    3. Почва да гори безнин - 13-14/100градско, изминават още 30 км
    4. Смятат - воала -3 литра/100.

    ако минеш днес в града 200км -разхода е 10л, ама това е друг въпрос.

  18. 18 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    [quote#17:"taratanki"]ако минеш днес в града 200км -разхода е 10л, ама това е друг въпрос. [/quote]
    Ако иде реч за плъгин-хибриди, както си го описал от контакта да заредиш... идеята е вкъщи да заредиш -да минеш 50-100км до местоработата или където си тръгнал, след това да се кротнеш за определено време, а в същото време колата ПАК да се зарежда на бърза зареждачка за 30-40мин.
    Така цената и разходите само на ток са около 4 пъти по ниски, ако караш дизел -доказано е + другите благинки от ел.автомобила.

  19. 19 Профил на k_man
    k_man
    Рейтинг: 276 Неутрално

    Сега очакваме и следващите S40, S60, C70.

  20. 20 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1535 Неутрално

    До коментар [#9] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Слънчак, от 11.09.75 год. Имам категория С1.

  21. 21 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3205 Неутрално

    До коментар [#15] от "Levski Levov":

    Как да са им големи продажбите, като държат високи цени, а поддържането е по-скъпо от това на Мерцедес...?
    Иначе, не са лоши коли..., но за цените доста се увличат.

    Бивш tww09306483.
  22. 22 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2809 Неутрално

    Системата работи при път с маркировка...

    Явно не е приложима за България!

    Модератора е неадекватен!
  23. 23 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1351 Любопитно

    [quote#14:"cristo_n"]Но дори и след второто ускорение до 100 за 5,3 секунди на тези над 2 тона, батерията вече ще е на нула и ще имате 407 к.с. бензинов мотор с разход 12-18 л/100км. в з[/quote]
    Всъщност, коя да е кола, дето я настъпваш да вдига рязко до 100 започва да харчи много, та тук няма измама. От друга страна, трийсетина минути "спри-тръгни" на два тона кола в "тапите" + двигател "на празен ход" спрямо същите два тона, ама енергията от "спри" да отива обратно в батерията вместо в накладките + изключен ДВГ и ще имаш измерима разлика след 100км пробег. Знам че ще си намериш в нета, каква е кривата на разхода на гориво на ДВГ при потегляне от място. Както и какво е КПД-то му ако работи предимно в оптимален или поне в плавен режим (батерията изглажда нуждата от форсиране, и съхранява излишната енергия при намаляване на оборитите и предавките), вместо класическия режим на употреба.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  24. 24 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1351 Весело

    Кмете, вчера като ти писах да смениш боба дето гадаеш, че е изветрял и не познава, ти що не ме послуша, а?

    [quote#9:"КМЕТ В СЯНКА"]естествено ти дори не си и професионален шофьор [/quote]

    [quote#20:"4ort"]Слънчак, от 11.09.75 год. Имам категория С1. [/quote]

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  25. 25 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1351 Неутрално

    [quote#17:"taratanki"]ако минеш днес в града 200км -разхода е 10л, ама това е друг въпрос. [/quote]
    А ако минеш 600 км днес? А ако са 2 000км, тогава разхода...
    Баце, да "минеш днес в града 200км" си е 4 часа път по градските улици без да спираш при това в някакви идеални условия и без резки завои. Колко са обикновените хора дето го постигат това 200км на ден в града? Та градското на обикновен ДВГ е по-високо именно щото има яко "спри-тръгни" което лапа много гориво, докато ако имаш батерии в колата, спирането ги зарежда и не губиш от енергията дето отива в накладките. Отделно че при заредена батерия, не ти трябва празен ход на двигателя...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  26. 26 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 471 Неутрално

    До коментар [#23] от "gost22":

    Само да не се налага да стоиш в задръстване с електричката зимата, че тогава и там става сложно.

    А и оставам с впечатлението, че силно идеализираш прословутата "рекуперация при спиране". Не знам къде и какви рекламни брошурки четеш, но препоръката ми е да не бързаш с шампанското заради нея.

  27. 27 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1351 Весело

    [quote#26:"krasi_kara"]Само да не се налага да стоиш в задръстване с електричката зимата, че тогава и там става сложно. [/quote]
    Що, прегрява, свършва горивото или замръзва нафтата? Аз очаквам зимата да харчи повече, обаче очаквам изхарченото да ми излиза по-евтино.
    Всъщност, ако поровиш, ще откриеш че още когато киното е черно-бяло и нямо, автомобилните ентусиасти са се пробвали да пестят енергия при спиране, и спестената енергия да я ползват при потегляне. По онова време обаче са залагали на пружини, бутала, сгъстен въздух...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  28. 28 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#3:"sv3tli0"]Малко са се надценили с този разход до 3/100 при обща тяга 3-400 коня [/quote]

    Т8 двигателя е плъг-ин хибрид. Той може и една капка гориво да не харчи ако караш само на ток. С едно зареждане на батерията ще може да се минат предполагам към 50км. (както е ХС90)

  29. 29 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 1131 Весело

    До коментар [#10] от "КМЕТ В СЯНКА":


    [quote#10:"КМЕТ В СЯНКА"]ако караш САМО на ток ще харчиш гориво до 3 на 100 - ВЕЛИК СИ !!! [/quote]
    Нали ти казах че си застинал в миналия век...тока да не пада от небето без пари...цената на тока се приравнява като разход на гориво бе чугун...

  30. 30 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#26:"krasi_kara"]Само да не се налага да стоиш в задръстване с електричката зимата, че тогава и там става сложно. [/quote]

    Красти_Краст, скъса се да пишеш лъжи и да плюеш под всяка новина за електромобили или хибриди. Колкото и да ти е кофти електромобилите са технологията на бъдещето. И до 10 години бензиностанцията в която работиш ще фалира и ти, и твоите приятелчета от Лукойл ще останете без работа. Свиквай с мисълта!

  31. 31 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 471 Неутрално

    [quote#27:"gost22"]Що, прегрява, свършва горивото или замръзва нафтата?[/quote]

    Не, просто тока свършва.

  32. 32 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 1131 Весело

    До коментар [#31] от "krasi_kara":


    [quote#31:"krasi_kara"]Не, просто тока свършва.
    [/quote]
    Свършва ти мозъка...сега горивото за ДВГ да не би да не свършва...или като пуснеш парното и резервоара ти се пълни...е пълни се, само, че с въздух...
    Какъв ти е проблема да дозаредиш на бърз заряд за 15 мин...или ти винаги бързаш...кат муле пред майка си...

  33. 33 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 471 Неутрално

    [quote#30:"tvr18355030"]Красти_Краст, скъса се да пишеш лъжи и да плюеш под всяка новина за електромобили или хибриди. Колкото и да ти е кофти електромобилите са технологията на бъдещето. И до 10 години бензиностанцията в която работиш ще фалира и ти, и твоите приятелчета от Лукойл ще останете без работа. Свиквай с мисълта![/quote]

    Така е, прав си. Трудно пропускам статия за електрички. Не се стърпявам да се подигравам на ордите от "миряни", изпаднали в някакъв религиозен транс, припадащи от екстаз и възторг пред новите икони и божества - Електрическия Двигател, Литиевата батерия и Светия Мъск!

    Моята вяра пък е, че заблудеността и "религиозността" трябва да бъдат осмивани и подигравани на всяка крачка, защото поглеждам навън и какво да видя - на паркинга пред офис сградата (до бензиностанцията според твоета невероятна логика) няма ни една електричка. Ей, така за цвят поне!

    Да, да, знам, това е понеже съм залупен и не работя нито в Осло, нито Пало Алто, нито барем във Виена, нали? Само ако бях някъде там "на запад", нямаше да мога да се размина от електрически коли и хибриди, нали? Ех, само да можех да пътувам по света и да видя със собствените си очи...

  34. 34 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 471 Неутрално

    [quote#32:"BGman1"]Свършва ти мозъка...сега горивото за ДВГ да не би да не свършва...или като пуснеш парното и резервоара ти се пълни...е пълни се, само, че с въздух...[/quote]

    Ти сериозно ли искаш да ти пиша всичко с подробности?

    Като си пуснеш парното да те топли, този прословут ТЕОРЕТИЧЕН пробег от 50км, на колко ще падне според теб, "безкраен мозък"?

    И пак да задам вечният въпрос - като е такава далавера да се кара на ток в града, защо нито такситата, нито куриерите не са минали само на електрички или барем хибриди? Тия "мениджъри" на тези фирми много прости и скарани с математиката за 5 клас, бе! Все пак те цял ден са в движение, т.е. рекуперирането ще е безкрайно, нали?

  35. 35 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2809 Любопитно

    До коментар [#31] от "krasi_kara":

    За какво свършва тока?
    За движението докато стоиш на място в задръстването ли?

    Модератора е неадекватен!
  36. 36 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2809 Неутрално

    До коментар [#34] от "krasi_kara":

    Още може би 2005 година се возих на Приус такси във Хелзинки...
    Куриерите в големите градове са на велосипеди или на мотопедчета...
    В много държави таксиметровата дейност не е съсредоточена в няколко големи фирми, а е точно обратната - самонаети таксиметрови шофьори с лицензия.
    И да вече има доста хибридни или електрически таксита...

    Модератора е неадекватен!
  37. 37 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    [quote#25:"gost22"]А ако минеш 600 км днес? А ако са 2 000км, тогава разхода... [/quote]
    За нещата си прав, но не си формулирал правилно въпроса.
    Тези коли(хибриди,плъгин-хибриди) -са направени ОСНОВНО за града, да минеш 50-100км при възможно НАЙ-НИСЪК разход, след което при плъгин-хибридите -като минеш от точка А до Б да я закачиш на бързата зарядна станция и след 40мин- 1 час да потеглиш за друга дестинация.
    Идеята е по-ниските разходи на ток + нулеви вредни емисии + благинките в момента за паркирани и по ниски данъци.
    Примерно живееш на село около София на 15-20км, отиваш на работа -общо 40км в една посока, там си я закачаш на зарядно във фирмата, след това обратна процедура до вкъщи. Същата работа и събота и неделя със семейството отскачаш до някой хипермаркет/кино караш на ток от нощната тарифа вкъщи като си я заредил, там я закачаш докато си свършиш работата и обратно вкъщи.
    За извън града и околностите, на дълъг път тези автомобили нямат почти никакви предимства -поради това че ползваш вече повече двг, а си платил преди това близо колата х2.

  38. 38 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    [quote#34:"krasi_kara"]Като си пуснеш парното да те топли, този прословут ТЕОРЕТИЧЕН пробег от 50км, на колко ще падне според теб,[/quote]
    При Mitsubishi Outlander PHEV плъгин хибрид - от дадени 50км само на ток, при пускане на парното -километрите на оставащия пробег спадат със 7-8км. Тествано е вече по-ревюта от хора в РЕАЛНИ условия.
    Толкова показва бордовия компютър, АКО парното постоянно работи! Разбирай 50км по каталог, от тях реални 37, със пуснат климатик 29-30км макс.

  39. 39 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1351 Весело

    [quote#33:"krasi_kara"]Моята вяра пък е, че заблудеността и "религиозността" трябва да бъдат осмивани и подигравани на всяка крачка, защото поглеждам навън и какво да видя - на паркинга пред офис сградата (до бензиностанцията според твоета невероятна логика) няма ни една електричка. Ей, така за цвят поне! [/quote]
    Пред блока, до една "много автентична" шкода с двигател в багажника има паркиран хибрид. Не, не е тузарски квартал. При зъболекаря паркирах до една стара (с ръждичка тук-там) електричка с контакт от страни, и без ауспух (нарочно проверих да не би да греша нещо). Това далече от София, много далече... В смисъл, че това, че ти не си виждал/а нещо съвсем не значи че нещото не съществува или че някой наоколо не го използва.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  40. 40 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1351 Весело

    [quote#34:"krasi_kara"]Тия "мениджъри" на тези фирми много прости и скарани с математиката за 5 клас, бе![/quote]
    Тц. То и автомобилите така пробили — първо си ги купували само богатите и возели само хора, а на по-късен етап минали към камионите и бусовете. Е, ако погледнеш днешните електрички, ще откриеш че са почнали да се ориентират именно към куриерите и градските доставки — пускат модели баничарки на ток, което говори че "мениджърите" на фирмите дето ги купуват не са скарани с математиката, а просто технологията е минала някакво критично съотношение разходи/печалби/обхват или товароносимост...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  41. 41 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 471 Неутрално

    До коментар [#40] от "gost22":

    Добре, печелиш! Реалното електрическо и хибридно автомобилстване е на прага ни, остава само да влезе. Отивам да си посипя главата с пепел докато си разплитам чорапите.

    Е, Приус вече стана на цели 20г и още не е превзел гамата дори и на родната си Тойота, камо ли останалия автопарк, но какво тук значат някакви си числа? Важното е, че има вече някакви електрички тук-там.

  42. 42 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2809 Любопитно

    До коментар [#41] от "krasi_kara":

    Господине,
    то и ДВГто е било екзотика докато са го зареждали с гориво от аптеките...

    Нали се сещате, че преминаването от ДВГ на ел си изисква и малко инвестиции в инфраструктура.
    Започнаха да ги правят преди 2-3 години след още 2-3 и ще имате скок в бройките.
    И след това, като дават разрешение за бензиностанция само ако има минимум 40% ел. зарядни и изискват всички налични да се имат поне 20% ел. зарядни и сте готов.

    Защо се правите на две и половина?

    Модератора е неадекватен!
  43. 43 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 471 Неутрално

    [quote#42:"ivan_"]Господине,
    то и ДВГто е било екзотика докато са го зареждали с гориво от аптеките...[/quote]

    Господине,
    Защо не проверите кога Ото патентова ДВГ-то и кога Даймлер прави първата си кола в Германия, и после кога Хенри Форд пуска на пазара народния Форд Модел Т в САЩ, т.е. на другия край на света?

    Ще подскажа малко - става дума за период от 20-25 години. И това без Интернет, без телевизия и без държавни стимули нито за едните, нито за другите!!!!

    След това да вземем да уточним от кога имаме хибриди и от кога електрички и колко административни стимули има за тези две категории. По-горе вече написах, че първият хибрид - Тойота Приус вече стана тамън на 20г. Теслите, Нисан Лийф и другите чисти електрички също изобщо не "започнаха да ги правят преди 2-3 години". Уикипедия ви очаква да проверите сам...

    Е, при толкова зор, медиен шум, стимули, мигновено разпространение на информация по цял свят, и т.н., колко още по "2-3 години" ще им трябва, че да станат изгодни и практични?

  44. 44 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2809 Любопитно

    До коментар [#43] от "krasi_kara":

    Викате за 25 години и човечеството минава от коне и файтони на автомобили...

    Изгражда съответната инфраструктура за движение и за обслужване на автомобилите...

    Аз не пиша нищо за изгодни и практични - това какви точно понятия са?

    Вие разбирате ли какво Ви написах в моя коментар?

    Не изглежда да сте разбрал!

    Модератора е неадекватен!
  45. 45 Профил на todorus
    todorus
    Рейтинг: 295 Неутрално

    И старото ми харесваше, но това изглежда свирепо!

  46. 46 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1351 Весело

    [quote#41:"krasi_kara"]Е, Приус вече стана на цели 20г и още не е превзел гамата дори и на родната си Тойота, камо ли останалия автопарк, но какво тук значат някакви си числа? Важното е, че има вече някакви електрички тук-там. [/quote]
    Вие вЕрно ли мислите, че технологиите се развиват по график? И не, няма нужда да си посипвате главата с пепел, просто прагматичната страна ще вземе превес. Електрокарите ги ползват без преференции от десетилетия, въпреки че акумулаторите им са били кофти технология, а и нищо не пестят, просто са пасвали за определени цели. Е, сега нещата се променят според технолгичния напредък, вие защо очаквате рязка промяна в една огромна, инертна и с големи вложения сфера като ДВГ?

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  47. 47 Профил на _tsiki_ (otvratitelen nov sait)
    _tsiki_ (otvratitelen nov sait)
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Е който е ходил в Китай в градовете с население повече от България е забелязъл, че електрички се карат много. Ама много. Друго приус не е първият хибрид, дори в Европа (известна като малка Индия заради нафтовите печки под капака и субсидията за нафта).
    А волвото е супер, браво на шведите за труд и на китайците, че не ги тормозят за резултати, а наляха стабилно пари и резултатите се виждат. Форд това не го направиха.

  48. 48 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 471 Неутрално

    [quote#44:"ivan_"]Викате за 25 години и човечеството минава от коне и файтони на автомобили...[/quote]

    "Викам", че за 25 години са минали от концепция и прототип до масово производство на коренно нова технология в края на 19-ти век. С оглед на количеството народ, комуникации и държавни стимули, един век по-късно би следвало всяка нова технолгия, ако наистина е читава и переспективна да се наложи в пъти по-бързо. Което очевидно не случва. Моето обяснение е, че просто въпросната техногия е куца. Вашето какво е? Какъв график пък видя gost22 не знам.

    Ако ви трябва аналогия - повтаря се например историята с онези "енерго-спестяващите" крушки. Голяма работа бяха, голяма реклама и надежди, ама не се продаваха, защото си бяха жалка история. Накрая чак трябваше да забранят крушките с нажежаема жичка в ЕС. И пак не стана съвсем работата. Разгеле, осъвършенстваха диодите та се кротнаха нещата.

    И в Китай колко са многото, ама много, електрички? Дайте да видим някакви числа по темата. Според тези, които аз знам, най-продаваният ел. автомобил в света е Нисан Лийф. От него за 6г, откакто се предлага на пазара, са продадени към 250-300 хил. бройки в целия свят. За сравнение, само в щатите всяка година се продават повече Тойота Корола или Тойота Камри.

    При родажбите на хибриди, цифрите са малко по-добри, но пак говорим за разлики в пъти. Все пак първите два производителя, Тойота и Фолксваген, продават сумарно около 20 милиона МПС-та всяка година. Сметнете си сами какъв процент от тях са електричките и хибридите.

    Накрая, най-големите ентусиасти, могат да отворят сайта на статистическата служба на прословутата Норвегия и пак да сметнат какъв процент от автопарка им е електрически. По спомени, за 2015г, беше около 2,5%.

  49. 49 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2809 Неутрално

    До коментар [#48] от "krasi_kara":

    До коментар [#43] от "krasi_kara":

    Значи, очевидно не сте ме разбрали добре какво съм Ви написал.

    От около две, три години се започна инвестиране в необходимата инфраструктура за ел.автомобили.
    Зарядни устройства, станции и мрежи за зареждане.

    След още 2,3или 4 години, когато тази инфраструктура стане достатъчно развита, ще видим съответния скок към масово навлизане на ел.автомобили.

    В коментар 42 Ви пиша за инфраструктура, а не за автомобили.

    Ел. автомобили има от над 150 години, още от преди автомобили на ДВГ...

    Масово превозни средства на ел има от над 50-60 години - влакове, тролеи, тролейбуси, мотокари...

    Навлизането на ДВГ не става в сроковете които посочвате, защото нямате инфраструктура - това са съответните пътища, бензиностанции, рафинерии и т.н.

    Вие гледате едина част от транспортната задача - автомобила.
    Но тази задача има още доста части.
    Пътищата бидейки еднакви за ДВГ и ел.автомобили са налични.
    Производството на Ел. енергия се развии до степен да можеш да сложиш панели на средата на пустинята без да правиш далекопровод, което означава, че можеш да направиш и зарядна станция в нищото между Пърт и Сидней в Австралия например.
    Сега остава да се изградят мрежите от зарядни станции по-подобие на бензиностанциите и имате възможност за масово преминаване на ел.автомобили.

    Няма ги толкова масово не защото са сложни като технология, не защото технологията не е читава, не защото са скъпи или непрактични, а защото другата част от системата я няма.

    Сега разбирате ли какво обяснявам?

    Модератора е неадекватен!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK