"Ауди" готви революция при хибридите

"Ауди" готви революция при хибридите

© Ауди



Ауди" готви революция при хибридните модели, като ще влезе и в сегмента на луксозните кросоувъри, със силует на купе, каквито БМВ и "Мерцедес" вече предлагат. Това е посланието на концептуалния модел "Q8 спорт концепт", който марката показа на автосалона в Женева.


По всичко личи, че автомобилът е близо до серийно производство и вероятно дебютът на Q8 ще е на автосалона във Франкфурт през есента. Показаният в Женева прототип е с дължина малко над пет метра, като в салона има четири самостоятелни места. Багажният обем пък е минимум 630 литра.

"Ауди" готви революция при хибридите

"Q8 спорт концепт" е от типа мек хибрид, тоест батериите се зареждат от работата на бензиновия двигател и трансформираната в електричество кинетична енергия, отделяна при движение по инерция и спиране. Интересна подробност е, че електроинсталацията на колата не използва типичните 12 волта, а 48. Причината за това е отчасти в иновацията, която прави работата на трилитровия бензинов двигател по-ефективна.


Освен с два класически турбокомпросора, задвижвани от потока отработени газове, моторът получава свеж въздух и от задвижван от електричество компресор. Той е разположен максимално близо до мотора, като неговият електромотор е в състояние да ускори компресорното колело до 70 000 об./мин. за по-малко от 250 хилядни от секундата. С подкрепата на електрическия компресор двигателят 3.0 TFSI не познава явлението турбодупка и предлага спонтанен прилив на мощ дори в ниските оборотни режими.

"Ауди" готви революция при хибридите

Общата системна мощност на Q8 "спорт концепт" е 476 к.с., като 27 от тях идват от електромотора, а максималният въртящ момент е 700 нютон-метра. Това е достатъчно моделът да се ускорява до 100 км/ч за едва 4.7 секунди. Максималната скорост е 275 км/ч.


На фона на сравним модел, използващ обикновен шестцилиндров двигател, без хибридната система, новият Q8 sport concept има с 27 конски сили повече, а изразходва с около един литър гориво по-малко на 100 километра пробег.
В салона прави впечатление иновативно приборно табло, на което данните за скоростта и оборотите се изобразяват на дисплей. Той предлага различна допълнителна информация в зависимост от избрания стил на шофиране.

"Ауди" готви революция при хибридите

Настройките на всичко по колата стават през сезорни екрани. Това е позволило в новото"Ауди" традиционните бутони да са на практика ликвидирани, което прави салона по-прегледен.
"Ауди" готви революция при хибридите


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (27)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1329 Неутрално

    Вай вай вайййй страшна револУсия, трилитров бензинов мотор с два класически турбокомпросора.

    НАПРАВО ЧУДО НЕВИЖДАНО.

  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5495 Весело

    кинетична енергия, отделяна при движение по инерция и спиране

    аФтора- кинетичната се ГЕНЕРИРА а се отделя топлина !!!
    Нещо Ви куца физиката !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1129 Весело

    [quote#0:"статията"]"Ауди" готви революция при хибридните модели, като ще влезе и в сегмента на луксозните кросоувъри, със силует на купе, каквито БМВ и "Мерцедес" вече предлагат."[/quote]
    назряла е... револуцьонната ситуация...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  4. 4 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 930 Любопитно
  5. 5 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2944 Неутрално

    Щяло да има 20 коня повече? Това революция ли е? Или намаления разход от 1 литър на фона на общо 20?

    Тоя хибрид му е само за да се субсидира вероятно. Щото 27 коня електрозадвижване на фона на 450 коня ДВГ си е просто едно голямо нищо.

  6. 6 Профил на m_hakkinen
    m_hakkinen
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Отзад прилича на един грозен модел на Линкълн, а пък вътре, все едно си седнал ад играеш електронна игра...отврат.

    Never hold discussions with the monkey when the organ grinder is in the room.
  7. 7 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 500 Любопитно

    До коментар [#3] от "tucker case":
    До коментар [#5] от "niakoi_si":
    До коментар [#1] от "442":

    Толкоз си могат - едно си FalseWagen знае, едно си бае...
    Още чакат някой да им покаже пътя горките - до там им стигат революционните идеи...

    Stef
  8. 8 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 276 Неутрално

    "Интересна подробност е, че електроинсталацията на колата не използва типичните 12 волта, а 48. Причината за това е отчасти в иновацията, която прави работата на трилитровия бензинов двигател по-ефективна."

    нищо не разбрах, защо е така и каква е причината.

  9. 9 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1226 Неутрално

    Уаууу, гори с литър по-малко от бензинката. Що им е трябвало да се мъчат с електрификация, като можеха просто да боднат един ГИ на бензинката, икономията щеше да е по-голяма. Ма портфолио, какво да го правиш.

  10. 10 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 2014 Весело

    [quote#8:"taratanki"]
    "Интересна подробност е, че електроинсталацията на колата не използва типичните 12 волта, а 48. Причината за това е отчасти в иновацията, която прави работата на трилитровия бензинов двигател по-ефективна."

    нищо не разбрах, защо е така и каква е причината.[/quote]

    ++++ Поне да беше на 36 волта та да си я палим с Трийодината да не абим 'комулаторО.

    https://www.google.bg/search?q=%D0%A2%D1%80%D0%B8%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%B0&espv=2&biw=1093&bih=518&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiO0N-mkcfSAhVBGZoKHTPHAO8QsAQILg&dpr=1.25

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  11. 11 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2576 Неутрално

    “Това е позволило в новото”Ауди" традиционните бутони да са на практика ликвидирани, което прави салона по-прегледен."

    I Want To Believe
  12. 12 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 610 Неутрално

    До коментар [#8] от "taratanki":

    Най-вероятно са вързали 4 последователни акумулатора и имат отделно балансиране на зареждането им. Така връзват електродвигателя на електрокомпресора (или както решат да го нарекат маркетолозите), и може да го задействат с еденичен мощен МОСФЕТ транзистор (може даже и тиристор). Допълнителен бонус е, че може по-лесно да направят вътрешната мултимедийна система (Печели се и от по-малък диаметър на жиците, заради 4 пъти по-малкия ток при една и съща мощност на консуматора).

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  13. 13 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2277 Весело

    До коментар [#5] от "niakoi_si":

    Не вееее, революционното е в 48-те волта. Четири акумулатора за куатрото майка...

  14. 14 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2277 Неутрално

    До коментар [#10] от "Танас":

    36 волта при ауди триколка, не може иначе...

  15. 15 Профил на Alexadner Boy Adjan
    Alexadner Boy Adjan
    Рейтинг: 274 Неутрално
  16. 16 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2277 Неутрално

    До коментар [#15] от "Alexadner Boy Adjan":


    [quote#15:"Alexadner Boy Adjan"]Мнения?[/quote]
    Аз съм възхитен от хрумването 48 волта. Това си е повече пауър отвсякъде, особено за чистачките...

  17. 17 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10842 Неутрално

    Автомобилът си го бива, но май е много голям

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  18. 18 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1706 Неутрално

    До коментар [#7] от "stef":

    Пак ли почна с глупостите? Точно така, едно си знаеш, едно си баеш.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  19. 19 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3613 Неутрално

    До коментар [#8] от "taratanki":

    Не съм сигурен, какво и до колко ще е по-ефективно, но тая ел.инсталация на 48 волта, гарантира само и единствено посещение на фирмени сервизи...!

    Бивш tww09306483.
  20. 20 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1229 Неутрално

    т.е. революцията е, че ще започнат да правят хибриди!??!?
    сериозно ли това успя да измисли автора?
    А че немските производители обмислят да променят волтажа в колите, на 48 е много стара новина, точно заради хибридите.

  21. 21 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 500 Весело

    До коментар [#18] от "deutschwagen":

    Май тоя път остана единствен тук с безнадеждната си фенщина...

    Stef
  22. 22 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1706 Неутрално

    До коментар [#21] от "stef":

    По-скоро ти остана сам с простотията ти. Докато повечето иронизират статията (и донякъде с право), ти веднага скачаш да плюеш марката. Кефиш колко си меркалия

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  23. 23 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1706 Неутрално

    [quote#22:"deutschwagen"]меркалия[/quote]

    мераклия

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  24. 24 Профил на marks_nazi
    marks_nazi
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Ебаси ,Революцията ебаси и ретролъжите и рекламата...

    Долу рушистите и фашистите
  25. 25 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2386 Неутрално

    не дай се боже ,ако се окоти нещо по електриката ,чудо и приказ ,както ни е влажен района почти целогодишно ,а зимата и до минус 25 ,чудо и приказ кола

  26. 26 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 500 Весело

    До коментар [#22] от "deutschwagen":

    Прав си - не си сам, двойка с Пауновски сте си - лика прилика. Не знам защо не припознаваш иронията към автора като ирония към теб самия

    Stef
  27. 27 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1706 Неутрално

    До коментар [#26] от "stef":

    Лика прилика, защото с Пауновски поразбираме нещо от коли ли? Гледам, Фолс Ваген пак номер 1 по продажби, без дори да са пробвали. Толку си могът....

    Няма го Ойрото и оная лудата с джибриш-името дето ривеши за "отравянето", да ти помагат. Дори и Комундантето го нема. Ама поне половник Перков е тук, че в сериозните форуми става за смях. Може би нещата не са толкова зле

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK