
Наред с готовите за серийно производство модели на изложението в Женева "Фолксваген" показа и интересен концептуален автомобил. Той е кръстен "Седрик" (Sedric или self-driving car) и се смята, че е бъдещето на индивидуалната мобилност.
В електромобилчето има четири места и то се придвижва напълно автономно. С гласови команди ползвателя му може да поръча къде да бъде закаран, след което да се наслади на пътуването. След като пасажерите бъдат оставени, "Седрик" си търси сам място за паркиране.
Колата може да бъде изпратена да вземе предварително поръчаните покупките от магазина и да и се зададе график за прибирането на всички членове на семейството. Свежестта на въздуха в салона се осигурява от градина с растения в предната част, през пръстта на която, като през филтър, минава въздушният поток.
Daniboy
Рейтинг: 684 НеутралноУх, какви сте ми еколози!
„Товарете портокалите в бурета. Братя Карамазови”fpyyh
Рейтинг: 1691 Неутралнозабавлявали са се дизайнерите да си рисуват фантастични модели, сигурно тази задача е част от бонусите им, защото няма да стигне до конвейра
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушитеcristo_n
Рейтинг: 497 НеутралноТова как ще мине през "заспал полицай"?
Никола Йорданов
Рейтинг: 1905 НеутралноСупер! А, дано по-скоро го видим в София!
Никола Йордановparcaleste
Рейтинг: 712 НеутралноДо коментар [#4] от "Никола Йорданов":
Най-рано в следващия век.
stephanco
Рейтинг: 442 ВеселоПревозното средство за ЗРЯЛО "социалистическо" общество! Без дупки по улиците, без крадци на гуми, акумулатори и винетки...
Честността е най-добрата политика! Българите ставаме все по-прости, все по-бедни, все по-болни и все по-малко ...без... да не продължавам...
442
Рейтинг: 1288 НеутралноПредпочитам нещо като дронче за изпълнение на такива задачи. Улиците и без тази сапунерка са достатъчно натоварени.
libration
Рейтинг: 225 НеутралноПо същото време Фандъкова поръча още 80 китайски дизелови автобуси и намали лимита на скоростта в София до 10км/ч за да се бори срещу замърсяването.
До 50 години и Германия няма да е член на G8.4ort
Рейтинг: 1832 НеутралноДо коментар [#2] от "fpyyh":
[quote#2:"fpyyh"]защото няма да стигне до конвейра[/quote]
http://www.inter-view.info/2015/08/lada-raven.html
subsonic
Рейтинг: 643 НеутралноFalseWagen да си оправят първо емисиите на дизелите и после да мислят за бъдещето.
Не може да се диша от "чисти" дизели вече.
Навсякъде по улиците мирише на Чавдарки и Икаруси, а техните таралясници преобладават, дори у нас.
zheravna
Рейтинг: 423 НеутралноДобра кола, ама не е дизел.
Такава видях миналата година на Марс, когато бях там командировка - от Позитано 20 бях изпратен там на курсове по " Научната фантастика в политиката ". Главен оратор бе др. Корнелиус Ниношвили - виден футуролог и мечтател.
calc
Рейтинг: 442 НеутралноТия кутийки никога няма да видят бял свят по ред причини.
krasi_kara
Рейтинг: 471 НеутралноДо коментар [#9] от "4ort":
Добре, де, кажи ми честно: как от коментар за концептуален автомобил на Фолксваген стигна до намек за Русия?
Тъй като не вярвам на тези истории с платените тролове, остава наистина да имате някакви "обсесии" на тема Русия, Путин, и т.н. В тази връзка, сега очаквам и EU Defender да намина и да каже, "Ама в Нигерията със сняг пък бият негрите!".
Иво
Рейтинг: 4651 ВеселоЕгати якото возило, харесва ми, че само ще си търси място за паркиране и след това ще ме чака пред работата да ме вземе, после и жената и накрая ще ни закара у дома. Звучи супер....
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36aralambi
Рейтинг: 605 НеутралноМоже да има проблем с гласовите команди:
https://m.vbox7.com/play:7e1c81c237
маргоната
Рейтинг: 225 НеутралноНе знам за кое бъдеще говорите тук, защото както знаете, докато тези автомобили стигнат до българските улици, ще минат поне 20 години след като са излезли о европейските улици.
cristo_n
Рейтинг: 497 НеутралноДо коментар [#9] от "4ort":
Абети неразумния автомобил е това (за този от линка ти става въпрос) - и за концептуален не става! Коефициента му на въздушно съпротивление, с тази предница, ще е ужасен!
penetrating
Рейтинг: 5802 НеутралноНе я чакайте скоро, удари се в друг автомобил, управляван от пиян български ром без книжка
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert4ort
Рейтинг: 1832 НеутралноДо коментар [#13] от "krasi_kara":
Помисли и сам ще стигнеш до извода. Три секунди ти трябват!!!
Нефертити
Рейтинг: 1587 НеутралноТова не е за българския матриял.
Предразсъдъците са за ограничените.Танас
Рейтинг: 1804 ВеселоСлед като пасажерите бъдат оставени, "Седрик" си търси сам място за паркиране.
"Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.=======
И къде ще паркира ? Ще се научи: На тротоара.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1437 НеутралноТова как дава двайсетолевки на полицаите?
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКsherekhan
Рейтинг: 274 НеутралноФолксваген много еко ще излязат :Д
"От нас зависи да бъдем равноправни с другите европейски народи." Васил ЛевскиХахахах. Тия години на ред преправят разходи и вредни емисии и изведнъж били грийн.
Зарзават
Рейтинг: 334 НеутралноА тези капаци на гумите каква им е целта или са просто сложени за естетика. Как завива това чудо, тези капаци няма ли да пречат на завъртането на гумите!?
Христо Иванов за Народната Република: "жълтопаветната, самонарекла се демократична, общност, която сега сама драматично обявява, че не става за чеп за зеле".valtoro
Рейтинг: 939 НеутралноКонцептуални модели колкото щеш,
реализирани йок !!!
gost22
Рейтинг: 2132 Весело[quote#3:"cristo_n"]Това как ще мине през "заспал полицай"? [/quote]
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Тихичко, за да не го събуди.
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5974 ВеселоМоментът с насажденията отпред е интересен. Може да си насадиш лавандула или чубрица, или мащерка... или други, все още не легализирани "треви". Но нали е за бъдещи времена...
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботевgost22
Рейтинг: 2132 Весело[quote#21:"Танас"]И къде ще паркира ? Ще се научи: На тротоара.[/quote]
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Всъщност това му е хубавото — няма да паркира, а директно ще отива за следващите пътници или в станцията за зареждане. Направо ще разгони фамилията на бакшишите, платените зони, "паяка", катаджиите, "тузарското паркиране" и автоталибаните едновременно. С умиление ще си спомнят за Юбер и джипа с волана, "дето ходи на където го врътнеш, а не където си иска"...
quatro_4x3
Рейтинг: 1754 Неутрално[quote#7:"442"]Предпочитам нещо като дронче за изпълнение на такива задачи. Улиците и без тази сапунерка са достатъчно натоварени.[/quote]
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!Наричат ги хелокоптери и можеш да си купиш само на снимка.
Читател
Рейтинг: 1401 НеутралноНа мен лично никак не ми харесва и подобно на много колеги по-горе смятам, че този концептуален автомобил няма да види бял свят или ако види, то ще е за много кратко. Хората обичаме да имаме контрол над нещата, сами да си вършим задачите, а не всичко да го оставяме на технологиите. Според мен автомобилите, които днес се движат по пътищата ни, са автомобилите на бъдещето, с някои модификации по дизайн и функционалност. Нищо повече.
Вярно, ако вземем първите автомобили и днешните, разликата е огромна, но днес имаме почти всичко, което се иска от един удобен и бърз автомобил. Всичко друго са екстри.
serganta
Рейтинг: 237 НеутралноВ Сингапур има такива на терминала. Полезни са. Докато в Женева не приемат конвенцията за самоуправляеми коли няма да се появи на пътя. Приемат ли я веднага ще цъфнат в скандинавия и азия
quatro_4x3
Рейтинг: 1754 Неутрално[quote#17:"cristo_n"] Коефициента му на въздушно съпротивление, с тази предница, ще е ужасен![/quote]
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!При изцяло градски автомобил, при 50 км/ч максимално разрешени в населено място, какво въздушно съпротивление те измъчва?
quatro_4x3
Рейтинг: 1754 Неутрално[quote#30:"Читател"] Хората обичаме да имаме контрол над нещата, сами да си вършим задачите, а не всичко да го оставяме на технологиите. [/quote]
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!В автобус, влак, метро, самолет, кораб какъв контрол имаш? О то е така от преди век или векове.
subsonic
Рейтинг: 643 НеутралноДо коментар [#17] от "cristo_n":
Тя и задницата е важна, ако не даже и повече.
Аеродинамиката е сложна наука - не ме разбирай погрешно. Не защитавам дизайнерите на Лада.
Диазайнът си е дизайнът - след това идват инженерите, а най-накрая счетоводителите.
Хотелосъ лучше, получилосъ как всегда.
neut
Рейтинг: 3064 НеутралноЗапочнах пак да мечтая
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the restStarec
Рейтинг: 762 Весело[quote#30:"Читател"]днес имаме почти всичко, което се иска от един удобен и бърз автомобил. Всичко друго са екстри.[/quote]
ПоздравиАха. Същото може би си е казал преди 150 г. джентълменът слизащ от луксозната си конна двуколка. Може би същото и неговият правнук паркирайки "Форд Тюдор Седан" (1928 г.) пред универмага. Да де ама пустите конструктори не спират. Измислиха: негресиращите се лагери (сума хора не знаят к'во е текалемит, напр.), климатиците, автоматичните скорости и пр. Сега пък измисляли самопаркиращи се коли - дето няма да дращят и блъскат другите при успоредното паркиране. И щели били сами да ходят на пазар.
Ми ние тогава какво ще правим?
subsonic
Рейтинг: 643 НеутралноМен друго ме притеснява от напъните на всички големи компании да ни вкарат в автономни кутийки.
Шофирането е една от малкото дейности, в които взимаме сами решения и те искат да ни отнемат и това дребно удоволствие.
Бавно и сигурно се превръщаме в човешки материал, обслужващ машините/корпорациите/икономиката.
gost22
Рейтинг: 2132 Весело[quote#30:"Читател"] Хората обичаме да имаме контрол над нещата, сами да си вършим задачите, а не всичко да го оставяме на технологиите. [/quote]
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Кога за последно си си навивал и сверявал ръчния часовник?
Майтапа на страна, обаче вратата е страхотна — широка и удобна. Една такава врата би избутала напред в продажбите кой да е от сегашните семейни автомобили. Само дето няма да я видиш поставена на семеен автомобил, заради риска от катастрофи, който риск е висок именно защото хората масово искат "сами да въртят геврека", нищо че 60% нямат адекватни идеи, стратегии, "наблюдателност за" и навици за отреагиране при непредвидено обстоятелство...
В смисъл, когато технологиите изземат някои функции от хората, нещата често се подобряват. Който не вярва, да си изрови и разгледа историята на асансьора. Да, в началото, асансьорите са имали оператори, както днешните автобуси имат шофьори, но...
tvr18355030
Рейтинг: 442 Неутрално[quote#37:"subsonic"]Мен друго ме притеснява от напъните на всички големи компании да ни вкарат в автономни кутийки.
Шофирането е една от малкото дейности, в които взимаме сами решения и те искат да ни отнемат и това дребно удоволствие.[/quote]
Има много хора за които личното МПС не е най-голямото постижение в живота а само нужда. А тия дето само избиват комплекси по пътищата най-монго трябва да ги набутат в "автономни кутийки". Дори и да не им харесва...
gost22
Рейтинг: 2132 Весело[quote#37:"subsonic"]Шофирането е една от малкото дейности, в които взимаме сами решения и те искат да ни отнемат и това дребно удоволствие. [/quote]
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Върви го обясни това на пътниците в самолета, дето в момента каца на голямо летище в кофти време. Предложи им да накарат пилота да изключи автоматичната система за приземяване* и ела пиши какво са ти обяснили за отнетото удоволствие на пилота сам да взема решенията...
---------------------
*Да има такива системи, които позволяват да се каца доста по-безопасно в кофти време и натоварен трафик. Пилота просто следи дали захода е в границите на нормалното и най-вече пътниците се чувстват спокойни щото има пилот в самолета...
Darth Plagueis
Рейтинг: 1437 Неутрално[quote#30:"Читател"]Хората обичаме да имаме контрол над нещата, сами да си вършим задачите, а не всичко да го оставяме на технологиите[/quote]
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКААААА, не. Никак даже.
彼得。斯托亚诺夫
Рейтинг: 455 Неутралнотук по-важният въпрос е - като таз кутийка мине на червено, примерно щото не могла да спре заради мокър асфалт и тн, катаджията на кого ще каже: "кво правим сега ?"
-- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28cristo_n
Рейтинг: 497 НеутралноДо коментар [#34] от "subsonic":
Не ми се пишеше повече за този неразумен модел.
Да бе, знам - просто не ми се влизаше в подробности.
Ivan_
Рейтинг: 464 ВеселоТази концепция я има от над 15 години...
Модератора е неадекватен!Разработена е от компании извън автомобилостроенето...
cristo_n
Рейтинг: 497 НеутралноДо коментар [#32] от "quatro_4x3":
А бе човек - пиша за СПОРТНИЯ концептуален автомобил на Лада от линка, на който съм отговорил - виж го него. Не пиша за модела от статията.
Panda
Рейтинг: 437 Неутрално[quote#19:"4ort"]Три секунди ти трябват!!! [/quote]
Повечето нямаме твоите обсесии.
dr_t
Рейтинг: 442 НеутралноБих си взел такава кола...
phillipov
Рейтинг: 457 ВеселоДо коментар [#5] от "parcaleste":
Втора ръка
''zms15783''
Рейтинг: 501 НеутралноГрадска легенда
nikolak
Рейтинг: 259 Неутрално[quote#30:"Читател"]
На мен лично никак не ми харесва и подобно на много колеги по-горе смятам, че този концептуален автомобил няма да види бял свят или ако види, то ще е за много кратко.[/quote]
Какво мислиш ти касае само теб , ако хората разсъждавахаха като теб щяхме да караме още конски каруци. Остави тези неща на други на които това им е работата тоест да мислят.
krasi_kara
Рейтинг: 471 Неутрално[quote#50:"nikolak"]ако хората разсъждавахаха като теб щяхме да караме още конски каруци. Остави тези неща на други на които това им е работата тоест да мислят.[/quote]
Сигурен съм, че преди 100-ина години почитателите на пътуването с Хинденбург, и подобните му, са "затапвали" така и тогавашните скептици. Иронично, а?
deutschwagen
Рейтинг: 1787 ЛюбопитноДо коментар [#10] от "subsonic":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning[quote#10:"subsonic"]FalseWagen да си оправят първо емисиите на дизелите и после да мислят за бъдещето.
Не може да се диша от "чисти" дизели вече.
Навсякъде по улиците мирише на Чавдарки и Икаруси[/quote]
Предполагам "FalseWagen" са виновни не само за Чавдарките и Камазите, но и за крадените и сваляни филтри от 20-годишните Пежа, Рена, Фиатове, Фиатове и Шкоди, както и за горените гуми. Хубаво е, много е хубаво да има някой друг, който да ти е виновен за собствената ти простотия. Или както го казА един колега по-горе, "зряло социалистическо общество".
deutschwagen
Рейтинг: 1787 НеутралноДо коментар [#40] от "gost22":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningЛипсата на умения за ръчно летене е огромен проблем в индустрията, свързан с доста катастрофи. И както сам казваш, има пилоти, които непрекъснато следят всички параметри (или поне това им е работата). И ако се замислиш, дори автоматиката да е включена (при някои самолети, в нормални условия, винаги е включена до определени ниво, дори при ръчно летене), пилотите взимат основните решенията, а не самолета. Дори при примера за абсолютно автоматизирано кацане който даде, пилотите са вкарали данните в бордовия компютър, сложили са параметрите за захода (и могат да го променят според наставленията на диспечерите) , комуникират с кулата, решават дали да продължат с кацането до минималната височина (decision altitude) и могат във всеки един момент да канцелират кацането (дори след decision altitude, макар да не е редно). Та не става толкова въпрос за контрол, колкото за заместител на ръчното упралвение на самолета. Да не говорим, че много пилоти си се кефят да кацат ръчно. Това подобрява и уменията им като пилоти.
deutschwagen
Рейтинг: 1787 НеутралноДо коментар [#25] от "valtoro":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningИма доста реализирани прототипи, макар автономните автомобили да не са ми любими
https://www.youtube.com/watch?v=IWB4xj7EILg
https://www.youtube.com/watch?v=Ol3g7i64RAI
Ето я и ФВ Футура, колата която се паркира сама още през 1989:
https://www.youtube.com/watch?v=tVQsVkYbpuw
gost22
Рейтинг: 2132 Неутрално[quote#51:"krasi_kara"]Сигурен съм, че преди 100-ина години почитателите на пътуването с Хинденбург, и подобните му, са "затапвали" така и тогавашните скептици. Иронично, а? [/quote]
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Ми не, просто подобрихме технологиите и сега возим повече пътници, по-бързо и по-сигурно с по-големи самолети. Като потъна Титаник, хората отказаха ли се от презокеанските кораби, или просто въведоха стриктно изискване, броя на пътниците да пасва на броя места в спасителните лодки. Същото ще стане и тук. Ако автономните автомобили се окажат сигурни като асансьорите, то ще отпаднат шофьорите, точно както са отпаднали операторите на асансьори. А когато асансьорите са сигурни, вече може да се строят сгради, толкова високи че разчитат само на асансьори, което ще се случи и по пътищата. Ако автономната кола пази пешеходците и пътниците по-добре от шофьор, то... кой е луд да рискува излишно.
gost22
Рейтинг: 2132 Неутрално[quote#42:"彼得。斯托亚诺夫"]тук по-важният въпрос е - като таз кутийка мине на червено, примерно щото не могла да спре заради мокър асфалт и тн, катаджията на кого ще каже: "кво правим сега ?" [/quote]
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Ми като сега — на никого, щото ако напише акт, ще трябва да глоби общината, дето не е опесъчила, а така до 20 заплати и пенсия не се стига...
krasi_kara
Рейтинг: 471 НеутралноДо коментар [#55] от "gost22":
Виж как сам си си отговорил - "ако автономният автомобил...". С други думи, не бързай с тигана, че рибата е много, много далеко в морето (и то при предположението, че изобщо я има точно тази "риба"?).
Peni Nikol
Рейтинг: 7076 НеутралноДо коментар [#18] от "penetrating":
Ха аха, много точно.
penetrating
Рейтинг: 5802 НеутралноДо коментар [#58] от "Peni Nikol":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertgost22
Рейтинг: 2132 Любопитно[quote#57:"krasi_kara"]
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Виж как сам си си отговорил - "ако автономният автомобил...". С други думи, не бързай с тигана, че рибата е много, много далеко в морето[/quote]
Споко, то отдавна вървят тестовете, и се оказва че е далеч по добре от купените книжки на неграмотните шофьори по българските улици, а и компаниите дето го разработват, не плащат на законодателите да прокарват закони от типа "пешеходеца сам си е виновен, дори на пешеходна пътека". Та тя рибата си е в морето, ама траулера е на път...
Ivan_
Рейтинг: 464 НеутралноДо коментар [#57] от "krasi_kara":
Модератора е неадекватен!Вие освен с ел автомобили се занимавате и с автономни такива.
И за автономните сте на пълно отричане, както и за ел автомобилите.
За Ваша информация автономни транспортни ситеми има въведени и действащи в сферата на скадовото стопанство и на вътрешнозаводския транспорт от има няма 30 години...
krasi_kara
Рейтинг: 471 Неутрално[quote#61:"ivan_"]Вие освен с ел автомобили се занимавате и с автономни такива.[/quote]
Всъщност се занимавам със "заземяване" не хора с летящи в облаците глави. Фетиш ми е, признавам си! Още отпреди 20+ години, когато за първи път се сблъсках отблизо със силно религиозен човек (тъкмо бяха станали модерни сектите в БГ тогава).
Всякакви такива предсказания за това как това или онова ще превземе света или ще направи революция в нещо си, по същество е еквивалент на твърдението, че второто пришествие е въпрос на време (а първото дори не се подлага на съмнение?!) и останалите чисто религиозни брътвежи. Е, как се пропуска такава възможност за осмиване?
P.S. Имаше и някакви латински сентенции, че съмнението е майката на мъдростта, и че при съмнение е по-добре да не се бърза, ама ме мързи да ги търся и цитирам в оригинал, за да изглеждам "по-ентелегентен".
krasi_kara
Рейтинг: 471 Неутрално[quote#61:"ivan_"]За Ваша информация автономни транспортни ситеми има въведени и действащи в сферата на скадовото стопанство и на вътрешнозаводския транспорт от има няма 30 години...[/quote]
Т.е. в силно контролирана и сравнително изолирана среда?
Интересно обаче как не се сещат да направят мотрисите на метро-влакчетата чисто автономни? Сега вземи ми цитирай 2-3 линка към статии за разни пилотни проекти за "безпилотни" влакове, че да си изпълним елементите от "задължителната програма".
Ivan_
Рейтинг: 464 НеутралноДо коментар [#63] от "krasi_kara":
Модератора е неадекватен!Тя контролираната среда се постига чрез контрол...
Не ги правят чисто автономни поради наличието на хора, като Вас, които ще имат психологическа спирачка да ги използват...
Давате ли си сметка колко неща не са такива каквито изглеждат.
Вземете един автомобил. До преди няма и 10 години всеки автомобил имаше директна механична връзка между волана и завиващите колела.
Сега има автомобили, които нямат такава директна механична връзка. На практика волана е един джойстик, който подава сигнал към компютър, който компютър управлява колелата...
Сума ти хора си карат тези коли без проблем, но аки им обясните точно тази система и част от тях ще се уплашат няма да искат да карат автомобилът си повече...
В съвремието повечето средства за предвижване си имат автопилоти.
Човека присъства не за да управлява, а за да носи отговорност.
subsonic
Рейтинг: 643 НеутралноДо коментар [#64] от "ivan_":
Примерът е неуместен защото въпреки навлизането на електро-сервото механична връзка я има във волана.
Виж с педала на газта е друга работа. Там наистина връзката я няма. Или по-скоро е вече само електрическа.
Но въпреки всичко не може да се сравнява една система със съвкупност от много системи, които трябва да взимат автономни решения.
subsonic
Рейтинг: 643 НеутралноЗа да не сме голословни - http://www.caranddriver.com/features/electric-vs-h ydraulic-steering-a-comprehensive-comparison-test- feature
Системите, които са критични за безопаността, никога не са само електрически, а са комбинация от електрическа и механична връзка.
Ако отпадне захранването, да има някаква възможност за управление.
Ivan_
Рейтинг: 464 НеутралноДо коментар [#65] от "subsonic":
y-wire/
Модератора е неадекватен!https://www.wired.com/2014/06/infiniti-q50-steer-b
Не съм техник но ето ви пример от 2014г.
Колата реално се продава и използва на улицата...
Ivan_
Рейтинг: 464 НеутралноДо коментар [#66] от "subsonic":
Модератора е неадекватен!Не, не говоря за подпомагане на усилието...
Говоря за изцяло електрическо управляние на волана, без механична връзка.
Въпросът със системите и контрола може много лесно да се реши с организацията на движението.
Има и по този въпрос доста разработки...
subsonic
Рейтинг: 643 НеутралноА какво става ако някой хакне системата за завиване?
Или системата просто забие?
Дойдат поредица невалидни съобщения по КАН шината и системата вкара код за грешка? Или се прецака сензора на волана?
subsonic
Рейтинг: 643 Неутралноhttps://www.wired.com/2015/07/hackers-remotely-kil l-jeep-highway/
Бъдещето вече е тук